پویش سه شنبه های مهدوی در صحبتهای اساتید 👌☝️
منتظر عکس از فعالیتهای مهدوی شما هستیم
#سه_شنبه_های_مهدوی
#مرام_مهدوی
#مهر_مهدوی
#نذر_مهدوی
#دیوار_نویسی_مهدوی
#کوه_نویسی_مهدوی
#پشت_ماشین_نویسی_مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/1752170547Ccbd1b90be4
می رسد روزی،
که گل های سرخ رنگ در دستانمان
درحالیکه مروارید اشک های شوقمان را پذیرا میشوند
زینت بخشِ شهرمان خواهند شد
”به شکرانه ی آمدنت”
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🙏
فعالیتهای مهدوی
#سه_شنبه_های_مهدوی
🌺🌺🌺🌺🌺
#تمنای_ظهورت_را_داریم
#امام_عصر_پدر_مهربان
گیلان تالش خطبه سرا
فروش زمین 1100 متر مربع ساختمان نوساز 120 بنا خرید مستقیم از مالک بدون واسطه دارای اب و برق و گاز
09366797861 پوریوسفی
🔴 پیشنهاد سرویس فرانسه برای ترور امام خمینی
💬 #رجانیوز
🔹 امام خمینی، رهبرِ در تبعیدِ انقلاب، مهرماه ۱۳۵۷ عراق را به مقصد فرانسه ترک کرد. پاسپورت و مدارک آنها از نظر قانونی مشکلی نداشت؛ او و همراهان کمتعدادش نیازی به گرفتن ویزا برای اقامت سهماهه در فرانسه نداشتند.
🔸️ این سفر هم ساواک و هم سرویس اطلاعاتی فرانسه را غافلگیر کرده است. اولین کسی که این خبر را به تهران مخابره میکند، شاپور بهرامی، سفیر ایران در پاریس است. رئیسجمهور فرانسه که در سفر برزیل به سر میبرد، پیامی رسمی به آیتالله میدهد؛ با این مضمون که از نظر ما سفر شما به فرانسه، توریستی و اقامتتان در کشور ما موقت خواهد بود و در این بازه زمانی، باید از فعالیت سیاسی خودداری کنید. ساواک هم در پیامی فوری از سرویس اطلاعاتی فرانسه میخواهد درباره همراهان و افراد مرتبط با آیتالله خمینی اطلاعاتی کسب و خطوط تلفن محل اقامتش را نیز شنود کند.
✅ چند روز بعد، ۲۰ مهرماه، سرتیپ علیمحمد کاوه، معاون اطلاعات خارجی ساواک، در یک سفر سهروزه راهی پاریس شد تا با مقامات اطلاعاتی فرانسه درباره مهمان جدیدشان تبادل نظر کند. او فردای آن روز با کنت الکساندر دمارانش، رئیس سرویس اطلاعات فرانسه، ملاقاتی سه ساعت و نیمه دارد. دمارانش در این ملاقات میگوید که اخراج آیتالله از عراق، پیشنهاد چندی پیش او به صدام بوده است. او همچون ساواک، برخی اطرافیان امام مثل قطبزاده و بنیصدر را به خاطر تفکرات متمایل به چپشان، کمونیست مینامد و میگوید گویا آنها قصد دارند آیتالله را به ایتالیا ببرند. دمارانش صراحتا به نماینده ساواک پیشنهاد میکند «خوب است وسایل رفتن او به ایتالیا فراهم شود و با استفاده از هرجومرجی که در آنجا است، عوامل شما به آسانی میتوانند او را از بین ببرند.»
💢 کاوه که متوجه میشود فضای ذهنی دمارانش بیش از ساواک از واقعیات ایران دور است پاسخ میدهد «اگر چنین کاری بشود، آیا تصور نمیکنید از این شخص شهید ساخته شود و حربه جدیدی بدست کمونیستها داده شود که با استفاده از روشهای خاص تبلیغاتی خود از آن بهرهبرداری کنند؟» و در ادامه به ماجرای فوت مرحوم حجتالاسلام کافی در جریان یک تصادف و شکلگیری موج شایعات درباره شهادت او توسط رژیم شاه در چند ماه قبل اشاره میکند. دمارانش از پیشنهادش عقب مینشید و کوتاه پاسخ میدهد «صحیح است، این کار درستی نیست.»
👈 #خبرهایکمولیخاص👇
@khabare_vijhe⛔️
#نشرصدقهجاریست
https://eitaa.com/joinchat/2070413312Cecb430382f
✔️ ble.ir/khabare_vijhe 💯
✔️ rubika.ir/khabare_vijhe 💯
✔️ eitaa.com/khabare_vijhe 💯
🔴 داستان دبیرستان
حضور و سخنرانی اخیرم در دبیرستان دخترانهای را بهانهای قرار میدهم برای تجربهنگاری نحوه تعامل و تبیین برای جمعیت موسوم به دهه هشتادی و نودیها:
۱. ویژگی بارز و عمومی این جماعت، بیاطلاعی محض از مسائل و حصر در پیلهای به نام فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام است. آنلاین بودن، خصیصه درلحظه زندگی کردن را نهادینه کرده و جامعنگری، دوراندیشی و حتی جمیع ارزشهای دینی و ملی را در تمام شؤن زندگی از آنان سلب نموده است. همچنین زیست و هویت مجازی، سلبریتیهای اینفلوئنسر را مرجع فکریشان ساخته و نتیجه آنکه شدیدا تحت تأثیر هنرمندان و ورزشکاران هستند.
۲. بچه دبیرستانیهای در ستیز با انقلاب، دو دستهاند؛ کسانی که والدین و معلمان انقلابی یا حداقل خنثییی دارند، و عدهای که والدین و معلمانشان خود ضدانقلاباند. طبیعتا تبیین برای این دسته که در محاصره فکری مثلث رسانه، خانه و مدرسه قرار دارند، مصداق آب در هاون کوبیدن است و حداقل نگارنده امیدی به نجاتشان ندارد. اما دسته اول که در محاصره قرار ندارند را میتوان در شرایط خاصی نجات داد که به شرح آن میپردازیم.
۳. گفتیم که دانشآموزان به طور طبیعی متأثر از رسانه، خانه و مدرسه هستند. بنابراین دو مسیر برای اصلاح ذهنیتشان نسبت به مسائل وجود دارد: یکی گفتگوی مستقیم با آنها و دیگری اصلاح منشأ تغذیه فکریشان (رسانه، خانه و مدرسه). طبیعتا برنامه گذاشتن برای محصلان کافی نیست و امکان ارتباط مستمر و همیشگی با آنان نیز اساسا وجود ندارد. برای مؤثر کردن تبیین، باید در حضور یا غیاب دانشآموزان، همزمان برنامههایی برای والدین و معلمان نیز داشت؛ در غیر این صورت همه رشتهها توسط آنان پنبه خواهد شد!
۴. حذف یا محدودسازی رسانههای مرجع، کار جهادگران تبیین نیست و اقدامی در حیطه حکمرانی و اکنون در هالهای از ابهام است.
کاری که ما میتوانیم در رابطه با ضلع نخست (رسانه) انجام دهیم اتصال آنان به رسانههای سالم و ارسال محتوای غنی است تا از مسیر یکسویه اطلاعات خارج شوند. برای اینجانب جالب بود که بچههایی که جسته و گریخته گزارشهای افشاگرانه صداوسیما از جعلیات ضدانقلاب را دیده بودند، تفاوت و فاصله آشکاری با دیگر همکلاسیهایشان در نگاه به مسائل داشتند. همینجا حکمت صداوسیما ستیزی دشمن و دروغگو نامیدن آن مشخص میشود: خارج نشدن مردم از پیله اخبار جعلی رسانههای معاند. راهکار مواجهه چیست؟ ضدارزش معرفی کردن نگاه بسته و یکسویه، و ارزش نامیدن مراجعه دو طرفه به منابع خبری.
۵. ارزشهای دیگری نیز میان این جماعت وجود دارد که کار را به شدت سخت میکند: عصیانگری، پهلویگرایی، مقابله با تبیینگر و انکار کور هرچه او میگوید. اینجا باید عصیان را برایشان قیام علیه پیشفرضهای غلط معرفی کرد، شجاعت را جسارت مخالفت با حلقه همکلاسیهای نادان تعریف نمود و انکار واقعیات و مستندات را ستیز با عقل و انسانیت ذکر کرد تا با تغییر نظام ارزشها، راه را برای تعامل و گفتگوی منطقی باز نمود.
۶. درخصوص پهلویگرایی نیز چند راهکار وجود دارد که مختصرا ذکر میگردد: اول. معرفی خصلت مشترک دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و یکسانانگاری حامیان پهلوی و صدام و قذافی. دوم. نمایش فیلمهایی از آنچه شاه راجع به زنان گفت، دربار درباره شاه گفتهاند، فرح راجع به رفتار آمریکاییها با شاه بیمار بیان کرد، و آنچه اشخاص و رسانههای خارجی راجع به مفاسد و خیانات پهلوی و افتخارات و خدمات جمهوری اسلامی منتشر کردهاند.
۷. مدیران بسیاری از مدارس، مانع برگزاری جلسات تبیینی برای دانشآموزان هستند و احتمال «شلوغ شدن کلاس» و «اعتراض والدین» را دلیل یا بهانه میآورند. فارغ از آنکه این سیاست، ناشی از خطای مدیران مدارس است یا خیانت، کار اگر به خودشان واگذار شود، کاری از پیش نخواهند برد. این وزارت آموزش و پرورش است که باید با اهرم حکمرانی، مدیران را وادار به تشکیل جلسات رفع شبهه نماید.
۸. در پایان، مجدد خاطر نشان میکنم ارزش و اهمیت مستندمحوری را در برنامههای تبیینی. برنامهای که حتما جذابیتی بیش از سخنرانی و تنشی کمتر از آن دارد.
🔻پینوشت: اشتباه نکنید! مطلب «داستان دبیرستان» آسیبشناسی کلی وضعیت یک نسل و بیان الگوی مواجهه است و به هیچوجه رنگ و بوی شکست در تبیین را ندارد. از قضا جلسه مذکور نیز مانند جلسات دیگر مثمر و موفق بود، به طوری که پس از اتمام وقت، حدود ۱۰٪ دانشآموزان آن مدرسه دولتی در منطقه گیشا، با وجود تداخل زمان با کلاس درسیشان، ماندند و حرفهایی زدند و مواضعی گرفتند که به قول مربی پرورشی مدرسه تاکنون از آنان دیده و شنیده نشده بود. دیدم برخی مخاطبان از گفتگو با نسل نوجوان قطع امید کردهاند، لازم دانستم این تکمله را اضافه کنم.
احمد قدیری
👈 #خبرهایکمولیخاص👇
@khabare_vijhe⛔️