eitaa logo
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
923 دنبال‌کننده
539 عکس
330 ویدیو
111 فایل
✅طلبه | شاگرد مکتب امام صادق علیه السلام ✅نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج مکتب تشیع 📞راه ارتباطی و تبادل و پاسخ‌گویی به سوالات: @ravimahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تدریس دروس حوزوی(استاد موحدی)
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شماره۸۶ ◀بیانات عرشی علامه حسن زاده آملی 🔍 پیرامون معرفی آثار 🌼 تهیه شده در سال ۱۳۷۹ ❌ آیا طلبه به علومی مثل ریاضیات،هیئت،طب و علوم غریبه نیاز دارد؟؟؟؟؟ 🔰تدریس دروس حوزوی (استاد موحدی)👇 ✅✅https://eitaa.com/joinchat/620691459C9bbc9ccb63
هدایت شده از بایگانی
؛ 1⃣ روایت: نوعی از تدریس ابتدایی و سطحی است که به ترجمه متن کتاب پرداخته و تغییر جدی در الفاظ و تعبیرها و جمله ها ایجاد نمی کند. 2⃣ حکایت: نوعی از تدریس است که در آن علاوه بر ترجمه، به توضیح و تفسیر متن کتاب پرداخته و تغییراتی هم در عبارت ها یا ترتیب مطالب ایجاد می کند. 3⃣ درایت: نوعی از تدریس است که در آن علاوه بر ویژگی های روایت و درایت، اسرار پشت پرده مطالب را مطرح کرده و علت و معلول ها و اسباب و مسببات را آشکار می کند. 4⃣ کفایت: بالاترین مرحله تدریس است که علاوه بر ویژگی های مراحل قبل، به تکمیل مطالب پرداخته و درستی و نادرستی آنها را بررسی و تحلیل و تکمیل می کند، در حدی که کفایت و تسط کافی نسبت به عمق مطالب حاصل می شود. @alafzal1400
هدایت شده از مشکات
🔰 ⭕️ : مصدر المرّة من فضل. و الجمع: فضلات و فضال: البقیّة من الشی‌ء. ⭕️ : هی الاسم الذی یذکر فی الجملة غیر المسند و المسند إلیه، و یمکن الاستغناء عنه، إنّما یؤتى به لتوضیح المعنى. مثل: «نام الطفل فی السّریر» فالجار و المجرور هو «فضلة» لأنه یمکن الاستغناء عنه و لکنه یوضح المعنى. و قد یکون الاسم الفضلة: 🔶1- ، کقوله تعالى: {وَ لَمَّا رَجَعَ مُوسى‌ إِلى‌ قَوْمِهِ غَضْبانَ أَسِفاً الحال «غضبان» و «أسفا» هما فضلة و کذلک الجار و المجرور «إلى قومه». 🔶2- أو ، کقوله تعالى: {إِنِّی رَأَیْتُ أَحَدَ عَشَرَ کَوْکَباً «کوکبا»: تمییز فضلة. 🔶3- أو کقوله تعالى: {اکْتُبْ لَنا فِی هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَةً «3». «حسنة»: مفعول به هو فضلة. 🔶4- أو ، کقول الشاعر: «و قد یجمع اللّه الشّتیتین بعد ما» «یظنّان کلّ الظّنّ أن لا تلاقیا» «کل»: مفعول مطلق للفعل «یظنّان» و هو فضلة. 🔶5- أو ، کقول الشاعر: «فجئت و قد نضّت لنوم ثیابها» «لدى السّتر إلا لبسة المتفضّل‌» «لنوم»: مفعول لأجله مجرور ب «اللّام». 🔶6- أو ، کقول الشاعر: «صریع غوان شاقهنّ و شقنه‌» «لدن شبّ حتى شاب سود الذّوائب‌» «لدن»: ظرف أو مفعول فیه مبنی على السکون و هو فضلة. 🔶7- أو : کقوله تعالى: {فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِیلًا «* 1». «قلیلا»: مستثنى منصوب. هو فضلة. 🔶8- أو ، کقوله تعالى: {إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ‌ «* 2». «مبین»: نعت نذیر مرفوع. هو فضلة. 🔶9- أو ، کقوله تعالى: {وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِینَ‌ «* 3». «أجمعین»: توکید للضمیر «هم» مجرور ب «الیاء» لأنه ملحق بجمع المذکر السالم. 🔶10- أو ، کقوله تعالى: {اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ صِراطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ‌ «* 4» «صراط»: بدل من «الصراط» منصوب. و هو فضلة. 🔶11- أو ، کقوله تعالى: {وَ إِنَّ الظَّالِمِینَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ اللَّهُ وَلِیُّ الْمُتَّقِینَ‌ «* 5». «بعض»: مضاف إلیه و مثله «المتقین»: مضاف إلیه 📚اقتباس از المعجم المفصل فی النحو العربی ج2 ص762 📢 https://eitaa.com/Meshkatolanvar/277
هدایت شده از کلام مفید
📚 عروض آل الرسول 🖋 مولف: 🔷 چاپ این کتاب تمام شده و بسیار کمیاب می‌باشد. 🔷 دوست عزیزمان، جناب آقای فاضل(کتابفروشی موفق در قم)، تعداد محدودی برای فروش دارند. لطفا دوستان "فقط در پیامرسان ایتا" به ایشان پیام بدهند. 🆔 آیدی آقای فاضل "در پیامرسان ایتا": @Ketab_Admin لینک پیوی ایشان در ایتا: https://eitaa.com/Ketab_Admin ▪️کانال کلام مفید: @kalam_mofid
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 صحبت های غم انگیز آیت الله خامنه ای درباره نشناختن دانشمندان بزرگ ایرانی اسلامی، توسط دانشجویان کشور 👈 درخواستی که ایشان در این زمینه داشتند چه بوده؟؟؟ 👌 تلاش کنیم در رفع دغدغه های رهبری @daneshnameh1399
مباحثی پیرامون حوزه.mp3
5.96M
🔰 بدان ایّدک الله...(۱) ✅ مباحثی پیرامون حوزه و روحانیت 💬 سخنان مقام معظم رهبری @daneshnameh1399
🔺شبهات پر تکرار انقلاب اسلامی🔺 ❇️در این کتاب به بررسی و پاسخ ۶۶شبهه از میان صدها شبهه وشایعه پیرامون انقلاب اسلامی که در تمامی محافل بدون هیچ گونه سندومدرکی مطرح می شود پرداخته شده است. 🔸مطالعه این کتاب به کلیه و و و تمامی کسانی که دلسوز گفتمان انقلاب اسلامی هستند توصیه می شود. @kashkoolfn
شبهات پرتکرار- 19-3.pdf
5.55M
🔺پی دی اف کتاب ""شبهات پر تکرار انقلاب اسلامی"" اثر استاد بهرامی تقدیم عزیزان می شود. 🔸 از استاد اجازه نشر گرفته شده است و باخیال راحت، این کتاب ارزشمند را مطالعه کنید. @kashkoolfn
13890801_2678_16k.mp3
20.21M
🔰 بدان ایّدک الله...(۲) ✅ مباحثی پیرامون حوزه و روحانیت 💬 سخنان مقام معظم رهبری 💢 همه طلاب و روحانیون باید این سخنرانی را بارها گوش بدهند💢 @daneshnameh1399
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💎 چه اتفاق عظیمی می افتد؟! انقلاب: وقتی در جامعه‌ی ما صدها نفر شخصیت دارای دانش دین و مسلطِ بر منطق و استدلال دینی، در فلسفه و کلام و فلسفه‌ی جدید و محاجه‌ی با شبهه افکنان وجود داشته باشند، ببینید چه اتفاق عظیمی در جامعه می‌افتد. وقتی به وسیله‌ی همین مجموعه، هزاران کتاب، مجله و مقاله‌های علمی در سطح دنیا با زبان های مختلف منتشر شود، شما ببینید چه خورشید فروزانی از این نقطه ی عالم بر همه‌ی فضای فکری جهان بشری پرتو خواهد افکند. همه‌ی این ها شدنی است؛ خیالات نیست. تصور نکنید این‌ها آرزوهای پوچ و توخالی است؛ نخیر، این ها واقعیت های دست یافتنی است؛ منتها باید دست دراز کرد، خود را به این واقعیت رساند و آن را گرفت؛ این کار همت می‌خواهد. باید به طور جدی درس بخوانید - همان توصیه‌یی که من همیشه به جوان‌های طلبه می کنم - علومی را که امروز در اختیار حوزه‌های علمیه است، فرا بگیرید و از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید. انسان با سرهم بندی، محقق نمی‌شود. با برف انبار کردن، انسان فقیه و فیلسوف نمی شود. باید محکم، خشت خشت این پایه را روی هم بچینید و بروید تا به آن اوج برسید. 📙 شریعه شهود به کوشش استاد ، ص ۹۴ (بیانات رهبری با اساتید و طلاب حوزه آیت الله مجتهدی / ۲۱ خرداد ۸۳ ) ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
اهمیت ادبیات.mp3
3.52M
✅ اهمیت ادبیات در فهم دقیق تراث دینی 🔺 استاد احمد عابدی دام عزه، از دانشمندان اسلامی، در این صوت کوتاه، از اهمیت ادبیات در فهم قرآن می گویند. ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/