eitaa logo
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
933 دنبال‌کننده
539 عکس
324 ویدیو
111 فایل
✅طلبه | شاگرد مکتب امام صادق علیه السلام ✅نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج مکتب تشیع 📞راه ارتباطی و تبادل و پاسخ‌گویی به سوالات: @ravimahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺ما🔺 🔸ما هم حرف میباشد و هم اسم. 🔸ما حرفی را متصل به ما قبل می نویسند ❇️مثال: 🔹انما الهکم اله واحد 🔹اینما تولوا 🔹کلما 🔸ما اسمی به صورت جدا نوشته میشود. ❇️مثال: 🔹کل ما عندی لک 🔹این ما وعدتنی جئتک ✅سر مطلب این است که حروف به جهت عدم استقلال تتمه غیر گرفته اند به خلاف اسم. 📚خزائن نراقی @kashkoolfn
☘عید غدیر خم مبارک☘
☘20 توصیه امیر المومنین علی علیه السلام درباره آداب غدیر☘
🔺استعمار نو🔺 @kashkoolfn
🔺استاد حکیمی : 🔸در حـوزه‌هاي عـلمي، ادبيات قديم اسلام آنگونه كه بايد تدريس نمي‌شود. در سده‌هاي پيش، دانشجويان روحاني در همه زمـينه‌هاي ادبـي آگاهي پيدا مي‌كردند و تمرين‌هاي بيشتري در كار‌ بود‌. از اين رو در ادب عرب مـايه‌اي بـه دست مـي‌آوردند. 🔸اما امروز كتاب‌هاي قديم را به خاطر سبك نـويسندگي قـديمي كنار گذاشته‌اند و از طرفي كتاب جديد داراي ارزش علمي هم كمتر جايگزين‌ شده‌ است. 🔸خيلي‌ از اين خـشك مغزان مـي‌گويند در ادبيات معطل نشويد و به سـراغ عـلومي چون فـقه و اصـول بـرويد؛ حال آنكه‌ نمي‌دانند زبان اصولي اين كلام و تـفسير، ادبـيات است. اصولاً كليد فهم‌ هر‌ فرهنگي‌، ادبيات آن فرهنگ است. 🔸حال اگر طلاب، زبـان فـرهنگ اسلامي را در نيابند، چگونه مي‌توانند اين مفاهيم ‌‌را‌ درك كرده و سـپس عرضه كنند؟! آيا واقعاً قرآن و احـاديث ائمـه علیهم السلام با يك‌ المنجد‌ بـراي‌ مـا قابل هضم مي‌شود؟ حال آنكه ما عناصر اصيل زباني آنها (مجاز، استعاره و …) را ندانيم؛ حـال‌ آنـكه اين زبان، زبان مادري ما نـيست. 🔸آيا كسـاني چـون شيخ طوسي و عـلامّه‌ حـلّي از روز اوّل‌ پس‌ از خواندن ۴ كلمه، شـيخ طـوسي و علامه حلّي از آب درآمدند؟! مثلاً سيد مرتضي، خودش چند جلد كتاب شعر دارد و انجمن‌هاي ادبي و نقد شـعر داشـته است. 🔺‼️در واقع مقدار عمري كه در راه‌ ادبـيات صـرف مي‌شود، بـه صـورتي عـجيب در دوران بعد جبران مي‌گردد؛ زیـرا سطح فكر و انديشه را بالا مي‌برد و فرد، معلوماتش درست پيش مي‌رود؛ نه خشك و بي‌ربط 📚منبع: کتاب ادبیات و تعهد در اسلام @kashkoolfn
🏴تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام شهادت و سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) واصحاب باوفای ایشان تسلیت باد. 🔅السلام علیک یا اباعبدالله الحسین🔅 #محرم •┈•••••✾ ⚫️ ✾•••••┈• @Fatemiyeh_alyasin
💠 بی میلی علامه طباطبایی به تحصیل علم و عنایت الهی که نصیب ایشان شد. 🔹علامه طباطبایی رحمه الله: 🔸هر كسى حسب حال خود در زندگيش، خوشى و تلخى و زشت و زيباهايى ديده و خاطره‌هايى دارد. 🔸من نيز به نوبه خود و خاصه از اين نظر كه بيشتر دوره زندگانى خود را با يتيمى يا غربت يا مفارقت دوستان يا انقطاع وسايل و تهيدستى و گرفتارى‌ هاى ديگر گذرانيده‌ام، در مسير زندگى با فراز و نشيب‌هاى گوناگون رو به‌ رو شده، در محيط هاى رنگارنگ قرار گرفته‌ام. 🔸ولى پيوسته حس مى‌كردم كه دست ناپيدايى مرا از هر پرتگاه خطرناك نجات مى‌دهد و جاذبه مرموزى از ميان هزارها مانع بيرون كشيده، به سوى مقصد هدايت مى‌كند. 🔅من اگر خارم و گر گل، چمن‌آرايى هست 🔅كه از آن دست كه مى‌پروردم مى‌رويم‌ 🔶 در اوايل تحصيل كه به صرف و نحو اشتغال داشتم، علاقه زيادى به ادامه تحصيل نداشتم و از اين روى هر چه مى‌خواندم نمى ‌فهميدم و چهار سال به همين نحو گذرانيدم. 🔸پس از آن، يك باره عنايت خدايى دامن ‌گيرم شده، عوضم كرد. و در خود يك نوع شيفتگى و بى‌تابى نسبت به تحصيل كمال حس نمودم. 🔸به طورى كه از همان روز تا پايان ايام تحصيل كه تقريباً هفده سال كشيد، هرگز نسبت به تعليم و تفكر درك خستگى و دلسردى نكردم و زشت و زيباى جهان را فراموش نموده و تلخ و شيرين حوادث را برابر مى‌پنداشتم، بساط معاشرت غيراهل علم را به كلى برچيدم. در خورد و خواب و لوازم ديگر زندگى به حداقل ضرورى قناعت نموده، باقى را به مطالعه مى‌پرداختم. بسيار مى‌شد (و به ويژه در بهار و تابستان) كه شب را تا طلوع آفتاب با مطالعه مى‌گذرانيدم و هميشه درس فردا را شب پيش مطالعه مى‌كردم و اگر اشكالى پيش مى‌آمد با هر خودكشى بود، حل مى‌نمودم و وقتى به درس حضور مى‌يافتم، از آنچه استاد مى‌گفت قبلًا روشن بودم و هرگز اشكال و اشتباه درس پيش استاد نبردم. ▫️منبع: زندگینامه خودنوشته علامه طباطبایی رحمه الله. @kashkoolfn
💠 کانال صوت و خلاصه دروس کفایه را در ایتا بارگزاری می کند. ❄️ ویژگی های درس: 1⃣ توضیح کامل مطلب از خارج. 2⃣ تطبیق دقیق مطلب بر متن کفایه همراه با ارجاع ضمیرها و نکات دقیق متن. 3⃣ بیان شیوا و رسا در ارایه مطالب. 4⃣ توجه به نظرات حاشیه ها و شروح مهم مانند:منتهی الدرایه، حقایق الاصول، عنایت الاصول و . . . . 5⃣ دسته بندی دقیق مطالب. 6⃣ توجه به اشکال ها و سؤال ها و ابهام های مطرح شده توسط طلاب. 7⃣ ذکر نکات ادبی مهم. 8⃣ ارایه سوالها و مطالب پژوهشی مرتبط با درس. 9⃣ بررسی و دقت در جایگاه بزرگان علم اصول و نوع نگاه ایشان به مطالب. 🔟 ارایه مثالها و مطالب به روز و مرتبط با مطلب درسی. 🔶 کلاس کفایه ۱، پایه ۹ از شنبه ۹۸/۶/۲۳ هر روز ساعت ۸ صبح به وقت مهر در مدرسه امام کاظم علیه السلام، مدرس ۱۲۲ برگزار می شود. @alafzal1400
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ؛ با حول و قوه الهی کلاس کفایه ۱، پایه ۹ از روز شنبه ۹۸/۶/۲۳ ساعت ۸ صبح به وقت مهر در مدرسه امام کاظم (ع) طبقه اول، مدرس ۱۲۲ تشکیل می شود. @alafzal1400