eitaa logo
کشکول کریمه 🕌
157 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
948 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سائل دست های «سقا» باش! 🖌در شب جمعه در میان نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز حاجت و هدیه به حضرت عباس علیه اسلام میخواند، در هر رکعت بعد از (سوره)حمد یک دور تسبیح که صد مرتبه باشد عوض [سوره] ﴿قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ﴾ میگوید: «یا حَیُّ یا قَیُّوم» بعد از نماز و قبل از تکلّم صد مرتبه میگوید: «السَلامُ عَلیکَ یا اَبوالفَضل العَباس اَغثنی و اِقضِ حاجَتی»[:یا ابوالفضل العباس سلام بر تو و به فریادم بِرَس و حاجتم را برآورده کُن] بعد از آن بلافاصله سر به سجده گذاشته بیست و پنج مرتبه «خداوند را به مظلومیت حضرت عباس و تقرُّب آن حضرت قسم بدهد که (خدایا)حاجت مرا برآور و مطلب مرا روا فرما! اگر هفته اول (حاجت)روا نشود، شب جمعه دوم هم به این طریق رفتار نماید اگر باز (حاجت) روا نشد، شب سوم هم عمل نماید که انشاءالله برآورده است؛ و آن شخص که این ختم را تجربه کرده میگوید: اگر مطلب هم روا بشود سه شبِ جمعه باید این نماز و این صلوات و این استغاثه را با همان تفضیل به عمل بیآورد(انجام دهد). 🖋تاریخ نگارش جمادی الاولی سال ۱۳۲۶ ه.ق. 📚نسیم های گره گُشا، ص ۵۶. 💐به پیشگاه نا اُمیدترین «باب الحوائج» صلواتی هدیه بفرمائید. @salavatnameh کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
🔸فرضِ فاصله هم نیست! یک نکته کلیدیِ توحیدی است، که إن‌شاءالله خداوند روزی ما بکند این مطلب را بچشیم(نه اینکه فقط بفهمیم!)، که رابطه‌ی اهل‌بیت عصمت و طهارت و همه مخلوقات، به خصوص کسانی که می‌خواهند از این انوار مقدسه استفاده کنند؛ «تَوْحِيدُهُ تَمْيِيزُهُ عَنْ خَلْقِهِ؛ وَ حُكْمُ التَّمْيِيزِ بَيْنُونَةُ صِفَةٍ لا بَيْنُونَةُ عُزْلَة»، ما با امام معصوم اصلاً فاصله نداریم! فرض فاصله هم نیست؛ این طور نیست که ما بخواهیم صدا بزنیم و آن‌ها بشنوند! بارها این مثال را عرض کردیم، این موبایل را که روشن می‌کنیم و می‌خواهیم ساعت یا تصویر یا عددی را نگاه کنیم؛ چه آن عددِ نوری، چه آن تصویرِ نوری، چه آن حروفِ نوری، با نور هیچ فاصله‌ای ندارد. من که اینجا نشسته‌ام، با این فرش فاصله دارم؛ با این میکروفون و... فاصله دارم؛ این فاصله عُزلتی است. بنده جایی هستم و این بلندگو جای دیگری هست؛ ولی فاصله‌ی تصویر نوری با نور، فاصله عدد نوری با نور اینگونه نیست. شما موبایل را که روشن می‌کنید، قبل از اینکه عدد نوری را ببینید، نور را می‌بینید؛ فاصله ما با اهل‌بیت عصمت و طهارت، فاصله‌ی بین تصویر نوری با نور است! لذا این طوری نیست که ما بخواهیم صحبتی بکنیم، و امام جای دیگری باشد که بشنود؛ آیه‌ی شریفه «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ» هرکاری می‌کنید تحقیقاً خدا می‌بیند، تحقیقاً پیغمبر می‌بیند، تحقیقاً مؤمنین می‌بینند؛ نه اینکه در جایی باشند و عُزلتی ببینند؛ خودِ اهل‌بیت عصمت و طهارت «بَيْنُونَةُ صِفَةٍ لا بَيْنُونَةُ عُزْلَة» را در جای دیگر بیان کردند؛ صفتِ نور بر تصویر نوری احاطه دارد؛ ما تا نور را نبینیم، عدد نوری یا تصویر نوری را نمی‌توانیم ببینیم؛ پس نور غلبه دارد! «بانَ مِنَ الأشیاء بِالقَهْر و الغَلَبة ...» آن تصاویر و عدد و... مغلوبِ نور هستند، و دائم به نور می‌گویند تو اگر بخواهی ما نیستیم؛ و‌ نور می‌گوید هرچه دارید از من دارید، اگر عدد نوری هستید، به نور من عدد نوری شدید. فاصله ما با اهل‌بیت عصمت و طهارت فاصله‌ی تصویرها و حروف‌ها و اعداد نسبت به نور است! ما هیچ فاصله‌ای با انوار مقدسه نداریم، و آنها به ما احاطه دارند. همان که در روایت وارد شده است که «فإنّا نُحیطُ عِلْماً بِانْبائِکُمْ» ما احاطه داریم به شما؛ منتها وجود ظاهری امام زمان که الان در محضر ایشان و کل اهل‌بیت عصمت و طهارت هستیم؛ در جای خاصی هستند، در برزخ هستند. ولی آن حقیقتِ احاطه‌ی علمی‌شان با ما فاصله‌ای ندارد. «از شما باخبر هستیم و هیچ چیزی از شما بر ما مخفی نیست.» لذا هر موقعی که مؤمن بخواهد با خدا و امام صحبت کند، حضرت فرمودند: «فَحَرِّک شَفَتَیْک تَجِدُنِی أُمَامَک» با من صحبت کن، من را مقابل خودت می‌بینی! اما اینکه ما نمی‌بینیم، این ضعف ماست که محجوب هستیم؛ «أَنَّکَ لَا تَحْتَجِبُ عَنْ خَلْقِکَ إِلَّا أَنْ تَحْجُبَهُمُ‏ الْآمَالُ‏ دُونَک» از آن طرف حجاب نیست، از این طرف حجاب است! «إِنَّ الحِجابَ عَلَى الخَلقِ لِكَثرَةِ ذُنوبِهِم» این حجاب به خاطر کثرت گناهان است، که نمی‌بینیم. هر کسی که توفیق نگاهِ پاک داشته باشد، توفیق زیارت و رؤیت امام زمان سلام‌الله‌ علیه برایش حاصل می‌شود. بعضی‌ها صدا را شنیدند، اما نتوانستند ببینند، گوش‌شان پاک بوده ولی چشم‌شان پاک نبوده؛ گاهی اوقات صدا را شنیدند نتوانستند تکلم کنند، زبان‌شان آلوده بوده؛ ولی آن چشم و گوش و زبان که پاک باشد، توفیق زیارت هم روزی‌اش می‌شود؛ چون «إِنَّ الحِجابَ عَلَى الخَلقِ لِكَثرَةِ ذُنوبِهِم» تو خود حجاب خودی، از میان برخیز! 👤 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادت‌پرور(ره) 👁 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: ایتا | بله | تلگرام | اینستا | آپارات کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
🌙 مخاطبه با قرآن «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا» ذكر خداوند به اين نيست كه ما صرفا با زبان خود، نام خداوند را ذكر كنيم، و اين ذكر را بطور پيوسته تكرار كنيم. ذكر كثير به اين نيست كه تعداد ذكر زبانى زياد باشد؛ ذكر اينگونه نيست كه ما خداوند را ارباب و موجودى بدانيم كه در آسمان‌ها ساكن است، و ما تسليم او هستيم تا از مشكلات دو جهان در امان بمانيم؛ اين خدا توهمى است، خداوند از رگ گردن به ما نزديك‌تر است! ذكر خداوند به اين است كه ما از اين فضاى متناهى زندگىِ روزمره، از اين گرفتاری‌ها، از اين زندانى كه در آن هستيم، بتوانيم خود را نجات دهيم، و پيوسته اين توجه را براى خود ايجاد كنيم كه اين زندان، آنچه كه مى‌بينيم، آنچه كه گرفتارش هستيم و درونش به بن‌بست رسيديم؛ تمام واقعيت نيست. آنچه كه نسبت به آن حب و بغض داريم، و اهتمام و توجه‌مان در حال حاضر و در همين لحظه است، تمام عينيت جهان نيست؛ بلكه عينيتى فراتر از آن وجود دارد. به محض اينكه از اين فضاى بسته خود را به جهتى ديگر كه نامتناهى است، ببريم؛ اين «ذكر خداوند» است. براى كامل كردن ايمان، انسان بايد پيوسته به اين حقيقت توجه كند كه فراتر از آنچه مى‌بيند و مى‌داند، چيزى هست. اين «ذكر كثير»، گاهى مى‌تواند با زبان هم همراه باشد. زبان و ذكر زبانى و ذكر نام خداوند، تكميل اين ذكر است؛ اما حقيقتش نيست. اگر «ذكر» تنها به زبان باشد و حقيقتى نداشته باشد؛ يا اگر توجه انسان به خداى توهمى باشد؛ نه تنها ممكن است پيش نرود و رشد نكند، بلكه چه بسا باعث عقب‌گرد هم بشود! تسبيح صبح و شام به معناى تسبيح هميشگى و هر لحظه‌اى است كه انسان مى‌تواند توجه كند. تسبيح فقط ذكر «سبحان‌الله» با زبان نيست. حقيقتِ تسبيح، حقيقتى است كه در وجود انسان است. ما پيوسته جهان را بصورت محدود، پر از مشكل، گرفتارى و بن‌بست مى‌بينيم؛ اما تسبيح به اين معنا است كه لحظه‌اى توجه كنيم كه جهان فراتر از اين است، و راه ما بسوى بی‌نهايت باز است؛ به محض اين توجه، تسبيح رخ مى‌دهد. تسبيح، هم‌چون بقيه‌ى اذكار وقتى كه با زبان گفته شود، كامل مى‌شود. ما با درك و فهمى كه از جهان داريم، آن را پيوسته به مشكلات، ناكارايى، فضاى محدود و بسته متهم مى‌كنيم؛ اما اين حقيقت ندارد. جهان كاراتر، كامل‌تر و بهتر است، و اين توجهْ «حقيقتِ ذكر» است. کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
امیرالمومنین علی علیه السلام : وَ امْضِ لِکُلِّ یَوْمٍ عَمَلَهُ، فإنَّ لِکُلِّ یَوْمٍ ما فیهِ؛ کار امروز را به فردا میفکن زیرا برای فردا نیز کاری است. 📚نهج البلاغه نامه ۵۳ کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ تأکید آیت‌الله بهجت به خواندن دعای غریق ✅مقام معظم رهبری: مرحوم آقای بهجت رضوان‌الله‌تعالی‌علیه می‌فرمودند: این دعا را زیاد بخوانید: «يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِك‏؛ ای خدا، ای رحمت‌گستر، ای مهربان، ای زیر و رو کننده دل‌ها، قلب مرا بر دینت استوار و ثابت بدار». 🔻پی‌نوشت: ✅ آیت‌الله بهجت رحمه‌الله می‌فرمودند: «چنانچه ابتدای صراط که بر روی جهنم است از همین دنیا باشد _ که چنین است _ با کم‌ترین غفلت، ولو یک آن و یک لحظه از آن می‌افتیم، و اگر افتادیم ممکن است تا به آخر برویم؛ لذا باید برای تثبیت در دین و بودن بر صراط مستقیم این دعا را در زمان غیبت همه بخوانیم. وقت خواندن این دعا همین روزها می‌باشد. اگر این روزها این دعا را نخوانیم پس کی می‌خواهیم بخوانیم؟!». 📚 بهجت‌الدعاء، ص٢۵٢ کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
سلام و صلوات و حاجت روایی! حجت الاسلام سید محمدرضی رضوی (سلمه الله تعالی) از مجموعه یکی از علما نقل می نمایند: از اعمال تجربه شده برای برآورده شدن حاجات این است بعد از یکی از نمازهای واجب و اگر حاجت مهم باسد بهتر است بعد از هر پنج نماز واجب، برای هفت روز متوالی، هر روز بگوید: 110 مرتبه « اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ»، 110 مرتبه « اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ»، 110 مرتبه « لا حَولَ ولا قُوّةَ إلّا بِاللّه» بعد از آن تسبیح فاطمه زهرا سلام الله علیها را بگوید و بعد از آن بگوید: « اللَّهُمَّ أَ نْتَ السَّلَامُ، وَمِنْكَ السَّلَامُ، وَلَكَ السَّلَامُ، وَ إِلَيْكَ يَعُودُ السَّلَامُ، سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ، وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ، السلام علیكم یا أیها الأئمة الهادون المهدیون، سلام على جمیع أنبیائه و ملائكته ورسله أجمعین السلام علیك ایها النبی ورحمة الله وبركاته، السلام علینا وعلى عباد الله الصالحین، السلام على أمیر المؤمنین، السلام على الحسن والحسین سیدی شباب أهل الجنة، السلام على علی زین العابدین، السلام على محمد بن علی، السلام على جعفر بن محمد الصادق السلام على موسى بن جعفر السالم على علی بن موسى، السلام على محمد بن علی الجواد، السلام على علی بن محمد الهادی، السلام على الحسن بن علی، السلام على الحجة بن الحسن عجل الله تعالى فرجه.» سپس 110 مرتبه صلوات بفرستد و در حین انجام این عمل، به چپ و راست خود نگاه کند. منبع: تحفة الرضویه فی مجربات الامامیه، سید محمد رضی رضوی، ناشر مولف، تهران، بی تا، ص 194. 💐به روح ملکوتی آیت الله سید محمدرضی رضوی کشمیری پدر بزرگوارشان آیت الله سید محمد کشمیری و جدّ با کرامت شان آیت الله سید مرتضی کشمیری رضوان الله تعالی علیهم اجمعین، صلوات هایی هدیه بفرمائید. @salavatnameh کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
بر هر سالکی لازم است! أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْمُصْطَفى‏ مُحَمَّدٍ، وَ الْمُرْتَضى‏ عَلِىٍّ، وَ الْبَتُولِ فاطِمَةَ، وَ السِّبْطَینِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ، وَ صَلِّ عَلى‏ زَینِ الْعِبادِ عَلِىٍّ، وَ الْباقِرِ مُحَمَّدٍ، وَ الصّادِقِ جَعْفَرٍ، وَ الْكاظِمِ مُوسى‏، وَ الرِّضا عَلِىٍّ، وَ التَّقِىِّ مُحَمَّدٍ، وَ النَّقِىِّ عَلِىِّ، وَ الزَّكِىِّ الْعَسْكَرىِّ الْحَسَنِ، وَ صَلِّ عَلَى الْمَهْدىِّ الْهادِى صاحِبِ الْعَصْرِ وَ الْأَمْرِ وَ الزَّمانِ وَ خَلِیفَةِ الرَّحْمانِ وَ قاطِعِ الْبُرْهانِ وَ سَیدِ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ، صَلَواتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیهِ وَ عَلَیهِمْ أَجْمَعِینَ. 🎙آیت الله عبدالقائم شوشتری دامت برکاته: این صلوات از آثار و برکات زیادی برخوردار است و هر سالکی بر مداومت آن ملزم است؛ بعد از هر نماز یک مرتبه و بعضی عرفا فرموده اند بعد از نماز صبح کافی است؛ این نسخه مرحوم سید مهدی بحرالعلوم در کتاب سیر و سلوک است که بنده این صلوات مخصوص را از مرحوم علامه آقای[سید ابوالحسن] حافظیان دریافت نمودم. 📚نسیم های گره گُشا، ص ۱۷۴. 🌹نکته: صلوات مذکور که میان اهل معنا و سیر و سلوک به «صلوات کبیر» یا «کلمه مُحمدّیه تفضیلیه» معروف است، ظاهرا توسط شیخ فخرالدین حلّی رضوان علیه (از علمای قرن ۷ و ۸ هجری قمری)انشاء شده است. 💐در سالروز رحلت علامه سید ابوالحسن حافظیان رضوان الله علیه، به روح ملکوتی ایشان صلواتی هدیه بفرمائید. @salavatnameh کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
پرسید:‌چرا عمر حضرت انقدر طولانی است؟ ‌آیت الله ناصری فرموده بودند:‌ زمان، هیچ تصرفی در صاحبِ خود ندارد... کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
دیریست که از روی دل آرای تو دوریم محتاجِ بیان نیست که مشتاقِ حضوریم... کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 غربال شدن در آزمایشات آخرالزمان 💠 امیرالمومنین على عليه‌السلام: 🔹 لتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغْرَبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُساطُنَّ سَوْطَ الْقَدَرِ حَتّى يَعودَ اَسْفَلُكُمْ اَعْلاكُمْ وَ اَعْلاكُمْ اَسْفَلَكُم 🔸 هر آينه همه درهم ريخته مى‏شويد، و هر آينه غربال مى‏گرديد، و همچون محتواى ديگ جوشان درهم و برهم گشته تا آنجا كه ذليل شما گرامى و بالا نشينتان پست شود. 📗 نهج البلاغه، خطبه 16 کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌