eitaa logo
🕋 کشکول معنوی 🕋 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ #امام_زمان مذهبی
45هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
12.5هزار ویدیو
39 فایل
مجموعه کانالهای کشکول معنوی مدیریت : 👈 @mosafer_110_2 تبلیغ👇 https://eitaa.com/joinchat/2836856857C847106613b 🤝 #ترک_کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله حائری شیرازی ره: شیطان وقتی‌که می‌خواهد کسی را در گرداب تهمتی بیندازد، یکی دو سال یا بیشتر روی او کار می‌کند؛ به‌این‌ترتیب که همواره به او تلقین و تزریق می‌کند که ؛ تو می‌توانی با نگاه و از روی قیافه، خائن را از خادم تشخیص دهی! می‌توانی از وضع ظاهر بفهمی که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ! ممکن است که چند مورد از این حدس‌ها نیز برای اطمینان شما درست دربیاید. شیطان از این چند مورد، فیلم تهیه می‌کند و به‌طور مرتب در حافظۀ شما به نمایش می‌گذارد. اشکال بزرگ کار زمانی است که شیطان دفتردار و مسئول حافظۀ انسان شود. آن‌وقت به‌گونه‌ای در درون انسان نفوذ می‌کند که انسان به او اعتماد کند. پس از آن هر عملی هم که انسان انجام دهد، آیا دیگر می‌داند که از فکر شیطان است یا نه؟ باید دانست که اگر شیطان در درون انسان رخنه کند، مثل آن است که انسان، شیطان باشد. شیطان هرکدام از پرونده‌ها را که بخواهد، جلو می‌آورد و هرکدام را که نخواهد، عقب می‌برد. ممکن است بعضی از اوراق درون پرونده‌ها را نیز سرقت کند یا به برخی از پرونده‌ها کلماتی را بیفزاید. خلاصه، او کارگردان می‌شود و انسان هنرپیشه! ببینید که شیطان چقدر به انسان صدمه می‌زند! 🔻کانال کشکول معنوی🔻↙️ 🕋 eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 🕋
آیت الله سعادت پرور (قدس سره): فرق است بين آن که گفته شود: «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلاّ بِاللّه‏.» و «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلاّ مِنَ اللّه‏ِ.» 💠آنان که نتوانسته‌‏اند بين اين دو بيان فرق بگذارند، دچار شبهه‏‌ى جبر شده‏‌اند و گمان کرده‌‏اند استناد افعال به پروردگار، به معناى کنار گذاشتن اسباب ظاهرى است، در حالى که خداوند با اشيا و محيط به اشيا است (اسما و صفتا) و قوام ذات موجودات به اوست، چه رسد به افعال و کارهاى آن‏ها. 💠اسباب هم اگر اسباب‌‏اند، به او سبب‌‏اند، نه به خود. 🔻کانال کشکول معنوی🔻↙️ 🕋 eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 🕋
آیت الله مشکینی ره: اگر بنا باشد هر انسانى با هر فردى از جنس مخالفش که بخواهد، بتواند آمیزش جنسى داشته باشد، بنیاد خانواده متزلزل و مفاسد فراوانى که بر وجود آن مترتّب مى‌شود تقویت خواهد شد. براى حفظ مصالح مترتّب بر خانواده و دفع مفاسد مترتّب بر بى‌بندوبارى جنسى، لازم است که همه افراد جامعه به اینگونه محدوديّتهاى معقول و منطقى گردن نهند. بنابراین، قالب کلّى محدوديّتهاى اجتماعى غریزه جنسى، همان ازدواج قانونى و شرعى است که باید غریزه و رابطه جنسى در این چارچوب محدود بشود تا با دیگر مصالح انسان اصطکاک پیدا نکند. 🔸️اما شرایط مختلف ازدواج شرعى: از قبیل شرایط مالى، جسمى، روحى، اجتماعى، سنّى و دیگر خصوصيّاتى را که در ازدواج باید ملحوظ شود قانون الهى تعیین مى‌کند. زیرا ما فرمولهاى دقیقش را نمى‌توانیم خودمان درک کنیم. ولى، اجمالا، آنجا که ارضاى این میل طبیعى، با مصالح اجتماعى انسان اصطکاک پیدا کند ناگزیر باید در چارچوبه‌اى که با آن مصالح، منافات نداشته و هماهنگ باشد، محدود شود و نام آن چارچوبه، ازدواج قانونى است که اگر رفتار جنسى انسان از این مرز، تجاوز کرد ارزش منفى پیدا مى‌کند و قرآن کریم هم از چنین عملى تعبیر به تجاوز کرده است 🔻کانال کشکول معنوی🔻↙️ 🕋 eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 🕋