eitaa logo
🕋 کشکول معنوی 🕋 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ #امام_زمان مذهبی
44.9هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
12.3هزار ویدیو
39 فایل
مجموعه کانالهای کشکول معنوی مدیریت : 👈 @mosafer_110_2 تبلیغ👇 https://eitaa.com/joinchat/2836856857C847106613b 🤝 #ترک_کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
هیچوقت از خسته نشوید؛ آیاهر بار که لباست کثیف میشود آن را نمیشویی! هم این چنین باید پشت سر هم استغفار کرد؛ تا گناهان پاک شود! ✨أستَغفِرُ اللّهَ رَبّی‌وأتُوبُ إلَیه✨ 🔰🔰🔰🔰🔰 ╔══ ⚘ ════ ⚘ ══╗      eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 ╚══ ⚘ ════ ⚘ ══╝
23.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞اتفاق وحشتناک برای یک خانم در 🔞 داستان دختری گناه کار که از پارتی شبانه مسیرش به غسالخانه میرسد و متحول می شود😱 🙏 🔰🔰🔰 ➯ 🆔 @kashkoolmanavi
❌بـر حذر باشیم...از اینڪہ 🔸نمـاز بخوانیـم 🔹روزه بگیـریم 🔸قـرآڹ بخـوانیـم 🔹صـدقہ و انفـاق ڪنیـم 🔸ڪار مردم را راه بیندازیـم... 🔴 امـا یڪي دیگہ بیاد بـا خیـال راحت نیڪي‌ها و حسنـاتمـاڹ را از مـا بگیـرد‼️ ⚠️ غیبـت نڪنیـم... ⚠️ •°•°•°••°•°•°➣➣➣➣°•°•°••°•°•°• 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ➯ 🆔 @kashkoolmanavi
پاسخ به شبهات آیا امام علی(ع) بنیان‌گذار صندوق پیشنهادات و انتقادات بود؟ متن کامل پرسش آیا امام علی(ع) صندوق شکایات و گزارش‌ها (بیت القصص) داشت؟ پاسخ  براى این‌که مردم بتوانند به آسانی، خواسته‌‌های خود را با امام علی(ع) مطرح کنند، آن‌حضرت با تأسیس جایگاهى به نام «بیت القصص» و یا «خانه شکایات» این فرصت را فراهم آورد تا هر کس مشکلی دارد و از طرح رویاروى آن ناتوان است، دادخواهى خود را نوشته و بدان‌جا بیفکند، تا امام على(ع) به عنوان حاکم اسلامی از آن آگاه شود. گویا در اسلام، حضرتشان برای اوّلین بار، چنین روشی را دنبال کردند، با این وجود، گزارشی نیز وجود دارد که امام بعد از سوء استفاده برخی افراد از این آزادی عمل، درب این خانه را بسته و این رویکرد را ادامه ندادند. اکنون به برخی گزارش‌ها در این مورد می‌پردازیم: 1. أحمد بن علی فزاری (متوفای 821ق) در کتاب «صبح الأعشى» می‌گوید: «نخستین کسى که مکانى را بنیاد کرد که در آن، شِکوه دادخواهان افکنده ‌شود، امیر مؤمنان على بن ابی‌طالب(ع) بود».[1] 2. ابو هلال (متوفای 395ق) در کتاب اوائل خود که به معرفی اولین‌ها می‌پردازد، از محمد بن سیرین نقل می‌کند: «على(ع)، خانه‌اى بنیاد کرد که مردم، وضعیت حال خود را در آن می‌افکندند، تا آن‌که برایش دشنام نوشتند و در آن افکندند. آن‌گاه، آن‌را کنار گذارد».[2] 3. ابن ابی الحدید (متوفای 656ق) در شرح نهج البلاغه می‌گوید: «براى امیر مؤمنان، خانه‌اى بود. آن‌را بیت القصص (خانه گزارش‌ها یا شکایات) نامید و مردم، نامه‌هاى خود را در آن می‌افکندند».[3] 4. ابن عبد ربه اندلسی (متوفاى 328ق) در «العقد الفرید» نقل می‌کند: على بن ابی‌طالب(ع) به یارانش فرمود: «هرکس از شما از من خواسته‌اى دارد، آن‌را در کاغذى بنگارد تا چهره‌ها و آبروی شما را از خواستن و خواری، حفظ کند».[4] توجه به چند نکته درباره این رفتار امام علی(ع) دارای اهمیت است: الف. حضرت علی(ع)، برگزاری جلسه عمومی با مردم و نیز شنیدن مسائل و مشکلات آنها را از راه‌های دیگری مانند بنیاد نهادن صندوق شکایات و پیشنهادها، عاملی برای به وجود آوردن و حفظ کرامت انسانی ‌دانسته و معتقد بود با چنین رویکردی مردم به راحتی می‌توانند سخن و پیشنهاد خود را مطرح کنند. آن‌حضرت به مالک اشتر سفارش می‌کرد: «بخشی از وقت خود را مخصوص کسانی قرار ده که به تو نیاز دارند. خودت را برای آنان فارغ دار و در مجلس عمومی بنشین و در آن جلسه فروتن باش در برابر خدایی که تو را آفریده است. سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسبانان را از آنان باز دار تا سخنگوى نیازمندان بدون ترس و نگرانى و لکنت و تردید با تو سخن بگوید».[5] ب. تأسیس چنین محل یا صندوقی، به این موضوع اشاره دارد که چه بسا اگر شاکی شناخته شود و نیازش را به جز حاکم، بقیه مردم بدانند، به شخص شاکی آسیب وارد می‌شود و کرامت انسانی او خدشه‌دار می‌شود و چه بسا فردی می‌خواهد بدون آن‌که حتی نزد حاکم نیز شناخته شود، مشکل خود را نزد او مطرح سازد که باید برای او نیز دنبال راه حلی بود. راه حلی که با حفظ کرامت انسان، زمینه تربیت سالم وی نیز فراهم ‌شده و اصلاح فرد و جامعه آغاز و انجام ‌پذیرد. ج. افراد جامعه نباید از فرصت‌هایی که توسط زمام‌داران عادل به آنان داده می‌شود سوء استفاده نموده و زمینه را برای از بین بردن چنین فرصت‌هایی فراهم سازند. [1]. فزاری قلقشندی، أحمد بن علی، صبح الأعشى فی صناعة الإنشاء، ج 1، ص 471، بیروت، دار الکتب العلمیة، بی‌تا. [2]. عسکری، أبو هلال الحسن بن عبد الله بن سهل، الأوائل، ص 206، طنطا، دار البشیر، چاپ اول، 1408ق. [3]. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبة الله، شرح نهج البلاغة، محقق: ابراهیم، محمد ابوالفضل، ج 17، ص 87، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، چاپ اول، 1404ق. [4]. ابن عبد ربه اندلسی، أحمد بن محمد بن عبد ربه، العقد الفرید، ج 1، ص 199، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1404ق. [5]. سید رضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق، صبحی صالح، نامه 53، ص 439، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق. ⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩ ➯ 🆔 @kashkoolmanavi
شـهـدا از خوابـــــ و خوراک افتادند تا دنیا #خوابمان نڪند... و این استـــــ معناے مردانگے... اے ڪاش مردانہ قدر مردانگے هایشان را بدانیمـــ .. #شهید_محمدجعفر_سعیدی #باماهمراه‌باشید 🔰🔰🔰🔰🔰 ╔══ ⚘ ════ ⚘ ══╗      eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 ╚══ ⚘ ════ ⚘ ══╝
📚 گویند: صاحب دلی، برای اقامه نماز به مسجدی رفت. نمازگزاران، همه او را شناختند؛ پس، از او خواستند که پس از نماز، بر منبر رود و پند گوید. پذیرفت. نماز جماعت تمام شد. چشم ها همه به سوی او بود. مرد صاحب دل برخاست و بر پله نخست منبر نشست. بسم الله گفت و خدا و رسولش را ستود. آن گاه خطاب به جماعت گفت: مردم! هر کس از شما که می داند امروز تا شب خواهد زیست و نخواهد مرد، برخیزد! کسی برنخاست. گفت: حالا هر کس از شما که خود را آماده مرگ کرده است، برخیزد! باز کسی برنخاست. گفت: شگفتا از شما که به ماندن اطمینان ندارید؛ اما برای رفتن نیز آماده نیستید! 📗 ✍ عطار نیشابوری   🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ➯ 🆔 @kashkoolmanavi
#تلنگر دوستــِ #بد یا گناه رو برات خوشگل میڪنه یا خودش گنــاهڪاره!! دوستـــِ #خوب تو رو به یاد خدا میـندازه وقـتی ڪنارشی از گنـــاه ڪردن شــرم داری.   🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ➯ 🆔 @kashkoolmanavi
⚰ یاد قبر و قیامت، سپر نفوذ شیطان! 🙁غفلت از یادقبر🚑وقیامت، قلب انسان را متمایل به اوامر شیطان میکند و پایش را به دام های فریبنده اش سقوط می دهد👈«وَلِتَصْغَى إِلَيْهِ أَفْئِدَةُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْأَخِرَةِ»📖[انعام/۱۱۳] اگر می بینیم پامون تو تک تک لغزشگاه های شیطان میلغزه و سقوط میکنیم بد نیست سر زدن به اهل قبور و رفتن به قبرستانها رو بیاریم تو برنامه ثابت هفتگی مون...   🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ╔══ ⚘ ════ ⚘ ══╗      eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 ╚══ ⚘ ════ ⚘ ══╝
﷽ السلام علیک یااباعبدالله الحسین لحظہ‌اے از یاد آن #شش‌گوشہ غافل نیستیم ما بجز دربارتان جایےڪه سائل نیستیم حاء و سین ‌و یاء ونون شرح دل دیوانہ اسٺ خوش‌بحال ما ڪه درعشق تو عاقل نیستیم   🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ➯ 🆔 @kashkoolmanavi
جوشیدن کشمش در روغن برخی از مردم فکر می کنند کشمش اگر در روغن یا آب بجوشد پاک نیست، در حالی که در نظر اکثر علما هم پاک و هم حلال است.1 مسأله؛ خرما و مویز و کشمش و آب آن ها، اگر جوش بیاید پاک و خوردن آن ها حلال است.2 1-توضیح المسائل مراجع ، ج1، ص89. 2-جامع الاحکام صافی، ج2، ص319. 🔰🔰🔰🔰🔰 ╔══ ⚘ ════ ⚘ ══╗      eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 ╚══ ⚘ ════ ⚘ ══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از کجا بدانیم از چشم خدا افتادیم یا نه ؟؟؟؟ ✔️ تنها ملاک برای اینکه بفهمیم از چشم خدا افتادیم یانه... 🔷 فیلم یک دقیقه ای را حتما بادقت نگاه بفرمایید.   🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ➯ 🆔 @kashkoolmanavi
🔹بسته معرفتی به مناسبت عیداللهِ الاکبر، ، تقدیم به شیعیان حضرتش🌹 👇👇👇👇👇👇👇 ╔══ ⚘ ════ ⚘ ══╗      eitaa.com/joinchat/2471428100C37c31cf7b3 ╚══ ⚘ ════ ⚘ ══╝