eitaa logo
کشکول بصیرت
825 دنبال‌کننده
58.4هزار عکس
52.7هزار ویدیو
654 فایل
فَبَشِّرْ عِبَادِ¤ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَاب (زمر۱۷/۱۸) رویکرد: بصیرت افزایی،روشنگری،تحلیل مسائل روز
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از توییتا
عملیات هماهنگی که سلبریتی ها برای بدست گرفتن هدایت اغتشاشات انجام دادند و بعد از آرام شدن اوضاع نیز هنوز در آتش شایعات می‌دمتد تا تنور اغتشاشات سرد نشود، مصداق بازز است. امیدوارم قوه قضاییه به راحتی از این دلقکها نگذرد. کافیست اکانتها را نگاه کنید "علی مختارزاده" @twiita
هدایت شده از توییتا
‏‎ پایان یافت اما فقط چاقو کشان مقصر نیستند بلکه آنان که مصداق وَ شَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ وَ تَابَعَتْ میباشند نیز باید تعیین تکلیف شوند آنان که با دهها توئیت و یاداشت تحریک کردند.بعد بیانیه حزبی دادند.بعد از درگیر کردن مردم با هم،دوباره بیانیه صادر کردند در خونها شریکند "عبدالله گنجی" @twiita
هدایت شده از توییتا
‏امشب نزدیک به 20 هزار نفر در یکی از خیابان های منتهی به حرم امام رضا(ع)حضور داشتن و هیچگونه رفتار ناهنجاری وجود نداشت و همه به هم احترام میذاشتن یادی کنیم از براندازان محترم که از اجتماع 200 نفریشون 199 فقره سرقت موبایل و تجاوز به ناموس مردم گزارش شد +اینه فرق امت علی و دشمن علی "محمد هولمز" @twiita
هدایت شده از توییتا
‏مدارس انگلیس بابت افزایش دلخراش تعداد کودکان گرسنه هشدار دادند خانواده ها بین گرم کردن خانه و تهیه غذا باید یکی را انتخاب کنند و برخی کودکان از شدت گرسنگی پاک کنها را میخورند اینو داره خود گاردین انگلیسیا میگه "نویتسا بانج" @twiita
هدایت شده از توییتر انقلابی
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حالا شاید این جملات را بهتر درک میکنیم: فحشت اگر بدهند آزادی بیان است، جواب بدهی بی فرهنگی‌ست ، سؤال بکنند آزاد اندیشند، سؤال بکنی تفتیش عقاید است ، تهمت بزنند در جستجوی حقیقتند ، جواب بدهی دروغگویی ، مسخره ات بکنند انتقاد است ، اگر از عقایدت دفاع کنی خشونت طلبی... 🗣پهلوانى | Pahlevani @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
خدایش اینکه به خاطر جمهوری اسلامی از پلیس لندن باتوم بخوری خیلی فشار داره 😂 🗣زَهـ‍ـــــرا‎  @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختری که می‌گفتن با ۶گلوله کشته شده، از اون دنیا با بی‌بی‌سی تماس گرفت گفت زنده‌ست و اسمش هم اصلا حدیث نجفی نیست:))))) 🗣آدم @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو فرانسه هم باشی آشوب کنی کتک می خوری ! 🗣امیر @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بلاگر تبریزی یکی از چند نمونه بلاگرهای اینستاگرامی است که در فضای حقیقی و مجازی مردم را به حضور در اغتشاشات تحریک میکرد، سفارتخانه کشورهای اروپایی برای میدان آوردن تمامی ظرفیت ها ماموریت ویژه داشتند 🗣نوید مستفیضی @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهاب حسینی: نمیشود جواب سوال مردم رو با خشونت داد. سوال مردم 👇 🗣آق قلندر......🇮🇷 @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی از اغتشاشگرای ارومیه که یه زن با کلت کمری داره سازماندهی آشوب‌ها رو انجام میده. 🗣آرمین @twtenghelabi
🔻«خوارج نو» در ایران امروز ▫️اصل «گسست میانِ من و دیگری» به مثابه نخستین اصل در اندیشه خوارج می باشد، اینکه هرکسی از من نیست در دارالکفر هست. این اصل، پایه‌ای موثر در اخلاق دینداری خوارج و خودشیفتگی و خودارضاییِ دینی و سیاسی آنها در برخوردهای اجتماعی¬ با دیگران بوده و همین نیز موجب انسداد گفتگوی خوارج با اغیار بوده است. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم فکر می‌کردم مصادیق مهم از این جریان را می‌توان در برخی از خطبا و گاه در ایران مشاهده کرد، لیکن تجربه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در ایران نشان داد که روحیۀ خوارجی صرفا یک روحیۀ دینی و مذهبی نبوده، بلکه قالب‌های و گاه ریشه‌های عمیقی دارد، قالب‌هایی که دارالکفرش را از خودی‌ها شروع می‌کند، «دیگری»هایش را از خودی‌ها و «خودی»هایش را از بیگانگان برمی‌گزیند، و به رغم ادعای گفتگوی تمدن‌ها، نمی‌تواند همین گفتگو را در وطن بوجود آورد و بلکه در دام تئوری های جدید خشونت می‌افتد. 🔹اصل دیگر در عقاید اجتماعی خوارج، اصل «عدم تبعیض ایمان» است، اینکه ایمان یک امر به هم پیوسته است و قابل تجزیه (بعض بعض کردن) نیست. از این رو کسی یا ایمان دارد و یا ندارد و کافر است. کسانی که گناهکاراند، نمی¬توانند ایمان داشته باشند و کسی هم که ایمان ندارد کافر و مهدور الدم است. دوباره زمانی که این مقاله را می‌نوشتم تصورم این بود که مصادیق این اصل را باید در میان برخی از جستجو کرد، لیکن بعدها دیدم این سخت‌گیری و گاه ساده‌لوحی را می‌توان در میان برخی جریان‌های روشنفکری در ایران نیز پی گرفت. بر اساس چنین اصلی همه باید نابِ ناب باشند و جامعه نیز باید مبرای از خطا باشد (برای همین، این طیف یا سفید سفید می بینند و یا سیاه سیاه). دشوارتر اینکه، نه تنها افراد جامعه باید مصون از خطا باشند، بلکه دولت اسلامی نیز باید خالی از ضعف و اشتباه باشد. از این نظر، اگر دولت جایی مرتکب خطا شود گناه کبیره کرده و «کافر» و «مرتد» می¬شود و در این صورت نه تنها باید از آن سرپیچی کرد بلکه باید با ایشان «جهاد» نمود. (اصل «استعراض» یا «اعدام مرتدان»). 🔸قاعدۀ دیگر در رفتار اجتماعی خوارج تقدم «شور» بر «عقلانیت» است. شور و هیجانات نفسانی (passion) همواره یکی از محوری¬ترین پرسش¬ها در اندیشه سیاسی بوده و هست. اندیشمندان بسیاری مانند اسمیت و پاسکال و دیگران در مورد امکان مهار (harnessing) و یا سرکوب (repressing) هیجانات نفسانی و غریزی سخن گفته¬اند و کسانی نیز با عنوان کردن "کنترل آتش با آتش"، شورهای نفسانیِ خطرناک را قابل کنترل با شورهای و هیجانات دیگر تلقی کرده اند. در این باره برخی نیز تأکید کرده‌اند که تا زمانی که شورهای نفسانی از رهگذر عقل و اندیشه تعدیل نشود (تبدیل به interest نشود) نظم اجتماعی بوجود نمی‌آید. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم دوباره مصادیق آن را در میان برخی از جریانات مذهبی و گروه‌های به اصطلاح انقلابی می‌دیدم، لیکن الان که تحولات پیرامونی‌ام را می‌بینم تقدم هیجانات و شورهای کور نفسانی بر عقل و اندیشه، و تقدمِ تعصب‌های کور بر قانون و اخلاق را در جریان‌های مدعی درایران بوضوح می‌بینم. ➖به نظرم آنچه در دو سویۀ به اصطلاح نخبگانی ایران می‌توان مشاهده کرد، دو گونه از خوارج‌بودگی است که مسیرهای گفتگو را از هر دو سویۀ عرفی و مذهبی در ایران به انسداد می‌برد و تراکمی از نفرت و خشونت را در جامعه بوجود می‌آورد. جنس این خوارج‌بودگی در ایران، جنس اخلاقی است و نه اندیشه‌ای، و باید آن را در نظام پر از عیب آموزش و پرورش‌مان چاره کنیم. لیکن عجالتا امروزه لازم است دلسوزان نظام از هر دو طرف برای شنیدن از یکدیگر (حسن الاستماع به مثابه اساس در صورتبندی گفتگوهای سازنده) اندیشه کنند و زمینه‌های لازم را برای ایجاد ارتباطی موثر با یکدیگر و گفتگو با نسل منتقد و گاه معترض (که بسیاری از آنها در خانه هستند و نه در خیابان) فراهم آورند. یکی از نقطه‌های مهم که باید در مورد آن فکر کرد و به توافقی در سطح ملی رسید، «فرایند مسالمت‌آمیز نقد و مکانیسم‌های قانونی آن» است تا بتوان انتقادات دلسوزان انقلاب و نخبگان جامعه برای اصلاح رویه‌ها و اقدامات به موقع را شنید. ✍️ حجت الاسلام دکتر حبیب اله بابایی ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57