⭕️یک تجربه بامزه در عصبی کردن ضدانقلاب
اخیرا یک تجربه جالب در حوزه رسانه برایم شکل گرفت که کمک کرد برداشتم از وضع موجود و شرایط کشور دقیق تر شود. این تجربه مربوط به عصبیت ضدانقلاب است؛ اینکه ضدانقلاب کجا از کوره در می رود و نمی تواند ژست آزاداندیشی بگیرد.
پیشتر چند جا این عصبیت را امتحان کردیم. مثلا وقتی شبهه ای که مدتها روی آن تمرکز کردند را پاسخ بگیرند یا دروغ و شایعه شان برملا شود. یا ارتباط شان با نهادهای متحجر و دیکتاتوری منطقه یا غرب افشا شود. یا وقتی دچار تناقض می شوند و بی سوادی شان برای مخاطب رو می شود و دهها حالت دیگر.
اما اخیرا یک تجربه دیگر از عصبیت ضدانقلاب داشتم که طرحش به جهت تحلیل آرایش جنگی دشمن اهمیت دارد. مدتها پیش توئیتی داشتم درباره یک اقدام قابل توجه وزارت رفاه در حل مشکل تحصیلی نیازمندان.
برخی واکنش ها در توئیتر جالب بود. تعداد قابل اعتنایی در پاسخ شروع کردند به هتاکی و توهین. معلوم نبود از چه چیز عصبی اند. فقط ناسزا می گفتند که "جمهوری اسلامی دروغگو است" و "شماها مزدورید" و "روزهای آخرتان هست" وغیره. جالب بود.
اساسا مساله سیاسی نبود. پاسخ به شبهه یا سوال یا حتی مرتبط به هشتگ روز هم نبود. تقابل با مواضع ضدانقلاب هم نبود. یک خبر ساده بود؛ اما تاب نیاوردند.
این واکنش ها باعث شد ایندست اخبار را با دقت بیشتری رصد کنم. نتیجه اینکه تقریبا بدون استثنا هر جا خبر مثبتی از جمهوری اسلامی منتشر می شد رسانه های ضدانقلاب یا کتمان می کنند و یا تحریف.
فراتر اینکه این نقطه جاییست که کنترل اعصاب شان را از دست می دهند و آشکارا توهین می کنند. از من وتو تا آمدنیوز تا بی بی سی و باقی در هجمه و هتاکی به اقدامات مثبت به خط می شوند.
خبرگزاری فارس هر روز یک بخش خبر خوب دارد. بد نیست کامنت های این بخش را که بدون سانسور منتشر می شود را مرور کنید.
صدای دندون قروچه ها و رنگ قرمز چشم ها و لب های بهم فشرده شان از پشت کامنت ها پیداست.
و اما...
جنگ امروز همین جاست؛ آرایش دشمن دقیقا در همین نقطه است. تغییر تصویر مردم از پیرامون شان. اینکه خودشان را ذلیل ببیندد و دشمن را پرهیبت. هدف، نشان کردن امید مردم است. با همه انتقادهایی که به مسوولین و عملکردها وجود دارد، این سنگر را باید محکم حفظ کرد. اینکه کشور با همه سختی ها و بی تدبیری ها و فشارهای داخلی و خارجی، مستحکم در حال حرکت است. هدف تنها و تنها "ناامیدی" است و خلاص.
منبع: کانال محسن مهدیان
🌙 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص 👌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
در ایتالیا قانونی در حال اجرایی شدن است که اگر کسی مهاجری بر روی آبهای این کشور را نجات دهد، باید پنجهزار و پانصد یورو جریمه پرداخت کند.
احتمالا اینجور قوانین با گسترش فزاینده تفکرات و دولتهای دستراستی، چیزی عادی خواهند شد. فاشیسم چیزی نیست جز عادی شدن شر و تبعیض.
🌙 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص 👌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
⭕️ کدام کشورها بیشترین و کمترین آمار طلاق را دارند؟
📊 ایران جزء ده کشوری است که کمترین میزان آمار طلاق در دنیا را دارد.
🔺 آمریکا و کشورهای اروپایی برخلاف تصور بعضی از مردم که دارای رفاه کامل هستند، بیشترین آمار طلاق و فروپاشی خانواده در دنیا را دارا هستند!
🔺اولویت دشمن و جریان نفوذ فرهنگی در شرایط کنونی تغییر سبک زندگی جامعه و فروپاشی کانون خانواده در ایران است.
🔆 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص🔆
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
اظهارات حجه الاسلام #طائب در مورد نحوه به روی کار آمدن #احمدی_نژاد و سلطه #مشایی بر او
۱۲-۱۲
⏪بخش دوازدهم و پایانی
🔸مشایی عامل یهود
#مساله_اصلی_غافل_سازی_ملت_ایران
️ استاد حوزه و دانشگاه (حجت الاسلام طائب) خاطرنشان کرد:
در زمان خانهنشینی احمدینژاد، چون روزهای دوشنبه با رهبری دیدار دارد، نزد مقام معظم رهبری میرود، هنگامی که خدمت ایشان رسیده بود گفته بود که بگویید مصلحی استعفا دهد،
رهبری به احمدینژاد گفته بودند که به صلاح تو نیست مصلحی استعفا دهد و احمدینژاد گفته بود استعفا میدهم، رهبری به او گفته بودند که هر طور صلاح میدانید عمل کنید،
ولی با خود گفته بود که من دولت ظهورم و نباید کنار بروم اگر بخواهم بمانم باید با مصلحی کنار بیایم و دوباره مجبور شده بود به هیأت دولت بازگردد.
اما این خانهنشینی دو نتیجه داشت، نخست این که محبوبیت احمدینژاد به شدت کاهش پیدا کرد و دیگری این که مشایی منفورترین آدم در ایران شناخته شد.
🔸 وی در پایان اظهار داشت: امروز مشایی #نفوذی_یهود است، قضیه اصلی این است که میخواستند ما را از جریان بینالملل (بیداری اسلامی) غافل کنند و ملت بار انقلاب را زمین بگذاریم، لذا مسأله اصلی آنها غافلسازی ملت ایران است.
والسلام
🌙 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص 👌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
.
🔴🔴🔴 آقای #علی_لاریجانی، ولی فقیه شما کیست؟
🔴مدت هاست دو شورای مهم فرهنگی کشور (شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی) نیمه تعطیل اند! داستان از این قرار است که جناب #حسن_روحانی از اینکه دو عضو این شوراها (آقایان ضرغامی و رحیم پور) مواضع ضد فرهنگی او را در جلسه نقد کرده اند، برآشفته، ضمن بی احترامی به آنها و #قهر، دیگر جلسات این شوراها را تشکیل نمیداد!
مطابق شنیده های موثق، یک مقام عالی به رییس این دو شورا (رییس جمهور) به خاطر عدم تشکیل جلسات تذکر میدهند. بعد از تذکر، دبیرخانه شوراهای مذکور اعلام جلسه میکند اما بدون دعوت از این دو عضو حقیقی! مجددا رییس جمهور تذکر میگیرد که برای تشکیل جلسات، باید از همه اعضای این شوراها دعوت شود. اما روحانی حاضر به این کار نمیشود و از آن روز، جلسه را تشکیل نمیدهد!
مطابق آیین نامه داخلی این شوراها و طبق روال حاکم بر این جلسات، در چنین مواقعی، نایب رییس شورا (علی لاریجانی) موظف به تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما علی لاریجانی هم حاضر به انجام این کار نمیشود!
اخیرا مقام معظم رهبری به آقای لاریجانی، به عنوان نایب رییس، دستور تشکیل این جلسه با دعوت از همه اعضا را میدهند اما هر بار به بهانه ای از انجام آن سر باز زده شده، از جمله اینکه شاید رییس جمهور ناراحت شوند! عجب ایشان نباید ناراحت شوند!
معلوم نیست دلیل این تعلل آقای علی لاریجانی چیست؟ چرا وی پیش از این و در دولت قبل، به عنوان نایب رییس، بلافاصله با عدم حضور رییس جمهور وقت این جلسات را تشکیل میداد اما اکنون از تشکیل آن استنکاف میکند؟! سئوال این است که ولی فقیه علی لاریجانی کیست؟ چرا نظر حسن روحانی برای او بر اجرای قانون و مطالبه رهبر انقلاب ارجحیت دارد؟ چرا لاریجانی تا این اندازه مطیع و فرمان بردار روحانی است؟
#تحصیل_در_انگلیس
#ملاقات_با_سفیر_انگلیس
✏️حمید رسایی
@deldadegi
دلدادگی💙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ رسوایی مدافع دروغگوی کمپانی مافیایی #مونسانتو (بهمراه زیرنویس فارسی)
👈در ابتدا دکتر پاتریک مدافع مونسانتو می گوید :
سم #گلایفوسات برای انسان کاملا بی خطر است و اگر یک لیوان بدهید من می خورم!!
👈خبرنگار می گوید: واقعا حاضرید بخورید؟ او می گوید: بله خوشحال هم می شوم .
👈خبرنگار می گوید: ما اینجا این سم را داریم حاضر هستید یک لیوان بنوشید؟
👈پاتریک که انتظار این جواب را نداشت ناگهان می گوید: خیر من احمق نیستم که بخورم و با عصبانیت و فحش مصاحبه را قطع می کند
عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir
کشکول بصیرت
پاسخ به چند شبهه در موضوع حجاب 🔹یکم. آیا حجاب اجباری است؟ 🔸دوم. اگر حجاب زمان حکومت انبیا اجباری نب
پاسخ به چند شبهه پربسامد در موضوع حجاب
در این متن چند پرسش پربسامد در موضوع حجاب را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی میپردازیم. طبیعی است که همه شبهات منحصر به این موارد نیست.
پاسخ به چند شبهه پربسامد در موضوع حجاب
گروه خانواده؛ محسن مهدیان: در این متن چند پرسش پربسامد در موضوع حجاب را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی می پردازیم. طبیعی است که همه شبهات منحصر به این موارد نیست.
آیا حجاب واجب است؟
قریب به اتفاق فقها حجاب را جزء ضروریات دین می دانند. آیه "قل للمومنات یغضضن...." به تعبیر اکثر مفسرین مانند طبرسی و علامه طباطبائی و مکارم شیرازی و...با این شان نزول است که چون زنان پیراهنی می پوشیدند که گریبانشان باز بوده است، این آیه نازل شده است که باید روسری راطوری ببندند که قسمت های یاد شده و مو و دور گردن و غیره پوشیده شود.
بعد از نزول این آیات داریم که عایشه زنان انصار را چنین ستایش می کرد که «حتی یک نفر آنان مانند سابق بیرون نیامدند و سر خود را با روسری مشکی می پوشاندند.»
اما آیا حجاب اجباری است؟
سوال را باید دقیق کرد. اجبار به چه معنا؟ ما در دین اجبار نداریم. نه در اعتقاد و نه در عمل. پس بدین معنا حجاب اجباری نداریم. اما حجاب قانونی داریم.
تفاوت این دو چیست؟
فرد مسلمان میتواند نماز نخواند و روزه نگیرد. اما در حجاب ماجرا متفاوت است. حجاب برخلاف نماز و روزه، امری فردی و در خلوت نیست و بروز اجتماعی دارد. یعنی فرد می تواند اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما به جهت اجتماعی نمی تواند خلاف قانون عمل کند.
دین اختیاری است. مردم می توانند دینی که پذیرفتهاند را عمل نکنند که البته متضمن آثار اخروی است. اما رفتار آنها نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم.
جلوگیری از ضرر جامعه در مقابل آزادی و تعرض فرد، از بینات است و در همه جای عالم نیز همین اصل برقرار است.
آیا حجاب در زمان انبیا نیز اجباری بوده است؟
برخی معتقدند در زمان انبیا حجاب اجباری نبوده است. اولا در این رابطه اجماع نیست. مثلا به اعتقاد شهید مطهری اساساً دورهای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم باشد. و احتمالا این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی است.
با این حال استدلال ما اینجا نیست.
حجاب امری اجتماعی است.
احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزء اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملا منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آن روز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان پیامبر اینطور نبوده است. یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند.
پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلا زنان روستایی در شالیزار ممکن است آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند.
وقتی برخورد با بی حجابی در زمان اهل بیت نداشتیم پس این مجازات از کجا آمده است؟
مجازات در حقوق اسلامی 4 عنوان دارد. دیات و قصاص و حدود و تعزیر. حدود در شرع آمده است. دیات و قصاص هم روشن است و برای جرائم عمدی و غیرعمدی و جبران است. اما تعزیر کاملا بر اساس شرایط زمان و مکان است که حاکم وضع می کند. حجاب نیز تعزیری است مثل بسیاری از مجازات های دیگر.
چرا کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؟
"خب مردها تحریک نشوند" .این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی این دست مسائل نیست.
توجه کنیم اینکه گفته می شود کشف حجاب، تعرض به حقوق اکثریت است به جهت این است که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلا نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است. یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری.
اما ماجرا از این نیز فراتر است. شهری که قرار است محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی میشود. وظیفه یک حکومت، ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی.
اگر قانون حجاب را نخواهیم چه باید کرد؟ مشروعیت این قانون از کجاست؟
کشکول بصیرت
پاسخ به چند شبهه در موضوع حجاب 🔹یکم. آیا حجاب اجباری است؟ 🔸دوم. اگر حجاب زمان حکومت انبیا اجباری نب
اگر بحث درون دینی نکنیم؛ با منطق دموکراسی و حقوق بشری نیز، قانون مشروعیتش را از رعایت مصلحت اکثریت می گیرد. یعنی اقلیت به حکم اخلاق و عقل لازم است حق اکثریت را رعایت کنند. قانون حجاب بر مبنای مصلحت مسلمین نوشته شده است.
چه کسی گفته طرفداران حجاب اکثریت اند؟ رفراندوم بگذاریم.
از رفراندوم هراسی نیست. اما منطق این بحث ایراد دارد. انتخاب دین اختیاری است اما انتخاب اجزای دین اختیاری نیست. یعنی یک جامعه می توانند اسلام را با رای کنار بگذارند و البته در قیامت حساب پس می دهند اما اجزای دین را نمی شود به رای گذاشت. انتخاب ملت ایران نیز اسلام است. مهمترین شاهد نیز رفراندم ابتدای انقلاب است که به اسلام در قالب مدل اجرایی جمهوری اسلامی رای دادند.
آن رای پدران ما بود و ما قبول نداریم. تکلیف چیست؟
پاسخ به این شبهه دو وجه دارد. سلبی و ایجابی. بخشی ایجابی اش این است که رفراندوم با انتخابات ها و مشارکت سیاسی مردم در طول انقلاب بارها تمدید شده است. یعنی اینطور نیست که یک بار رفراندوم برگزار شده باشد و تمام.
اما وجه سلبی اش این است که اگر یکی فردای رفراندوم جدید گفت من این را هم قبول ندارم و باید مجدد رفراندوم شود تکلیف چیست؟ این دور باطل است و پایانی ندارد.
گشت ارشاد تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟
گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با بدحجابی بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟
برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است.
برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است حجاب در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است.
پس گشت ارشاد چیست؟
گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است.
اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است.
قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل حجاب احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آنها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روشهایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند.
کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟
پس قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما باحجاب کردن بی حجاب. با این توضیح روشن می شود که برخورد با بدحجابی ممکن است بر فردخاصی تاثیر نداشته باشد اما جامعه را امن کرده است. فرض کنید وضعیت امروز را 20 سال پیش داشتیم. آیا با افول دینداری مواجه نبودیم؟
تذکر؛ روشن است که از فلسفه قهریه دفاع می کنیم نه رفتارهای غلط و خشونت بار. توجه کنیم که از الزام دفاع می کنیم نه خشونت. کمربند ایمنی الزام است اما خشونت نیست.
چه باید کرد؟
امر به معروف و نهی از منکر، چه فردی و چه حاکمیتی اش دارای یک پیش نیاز ضروری و اولیه است و اینکه فرد خاطی باید آن امر را معروف یا منکر بداند. مساله حجاب هنوز برای بخشی از جامعه روشن نیست.
اینجاست که مساله مدارا در اسلام مطرح می شود. مدارا یک اصل تربیتی است که با فرد همدلی و همراهی می کند تا در گام های بعدی مساله برایش روشن شود. مدارا با تسامح و تساهل متفاوت است. مدارا یک صبر فعال و آگاهانه است و تسامح و تساهل، غفلت و بی اعتنایی ناشی از اباحه گریست.
به همین جهت اجرای قانون تنها محصور به گشت ارشاد نیست و 23 نهاد دیگر باید در این خصوص نقش آفرینی کنند که متاسفانه تعطیلند.
توجه شود که امر مدارا برای متن مردم است و ساختارشکنی هایی شبیه کمپین چهارشنبه های سفید از این موضوع خارج است و نیازمند مواجهه قهری است. مقصد در چهارشنبه های سفید، به گفته سرشاخه اصلی آن، براندازی است نه حجاب اختیاری یا اجباری.
✬~✿❁࿐|❣️|✬~✿❁࿐
سوال:خانم شما مسلمان هستید؟ بله
چرا دوست داری برهنگی را انتخاب کنی؟ چه مشکلی را میخواهی باهاش حل کنی؟
پاسخ:به تو چه؟ فضولی؟ دوست دارم!
باور کنید حتی یک استدلال ضعیف هم ندارن
آیتالله #جوادیآملی:در اسلام به من چه و به توچه نداریم
#دانشگاهتهران
#مستوره
@mastore
✬~✿❁࿐❈~✿❁࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روغن زیتون های تقلبی
✍مردم، لطفا مراقب سلامت خود باشید. در مقابل جسم خود مسئولیم
☜【طب شیعه】
🍏 @tebshia20🌿
🌙 خطبه رسول اکرم(ص) در فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان
بخش سوم
اي مردم!
جانهايتان در گرو اعمال شماست.پشت شما از بار گناهان سنگين است، پس با طول دادن سجدهها، آنها را سبك گردانيد و بدانيد كه حق تعالي به عزت خود سوگند ياد كرده است كه نمازگزاران و سجدهكنندگان دراين ماه را عذاب نكند و در روز قيامت آنها را از آتش دوزخ در امان دارد.
اي مردم!
هر كه از شما روزهدار مؤمني را در اين ماه افطار دهد، نزد خدا پاداش بنده آزادكردن و آمرزش گناهان گذشتهاش را خواهد داشت. برخي از اصحاب گفتند: يا رسولالله! همه ما قادر به انجام آن نيستيم. حضرت فرمود: با افطار دادن روزهداران، از آتش جهنم بپرهيزيد، اگرچه به نصف دانه خرما و يا يك جرعه آب باشد.
📗 بخشی از خطبه پیامبر(ص) در آستانه ماه رمضان - عیون اخبارالرضا ج۱ ص۲۹۵/کیهان
@karbalaei021
تیکه کلام شهید حججی این بود؛
دعا کنین رو #سپید بشم!
این عاشقان وصال یار ، چه دیدند که اینگونه از
#تمامیت_خود گذشتند؟؟!!
و ما #جاماندگان در این دنیای غریب چه دیده ایم که اینگونه #وابسته به #تکرار خود شده ایم!!؟؟
آری او راست می گفت...
بد دردیست، درد عادت کردن
@YADMANSHOHADA
✬~✿❁࿐|❣️|✬~✿❁࿐
•| ماجرای #ریزش ها و #رویش ها به اوجِ خود نزدیک میشود!
👈جایِ خودت رو در حوادث #آخرالزمان پیدا کن! |•
#مستوره
@mastore
✬~✿❁࿐❈~✿❁࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴🔴 حضرت آیت الله وفسی خطاب به مسئولین :
🔺شما یا دروغ می گویید یا خیلی بی لیاقتید...
✨ روش پیشنهادی استاد برای اصلاح وضعیت نکبت بار #حجاب در کشور
@deldadegi
دلدادگی💙
1_26580568.mp3
3.56M
🔴🔴شمر نماز شب خوان
🔴🔴چی شدکه #سرباز_حضرت_علی و کسی که ۱۶بار پیاده رفته خونه خدا،سر امام حسین رو از تن جدامیکنه؟
پیامی به #سلبریتی_های بیسواد و عبرتی برای مذهبیها
🔵استاد پورآقایی
@deldadegi
دلدادگی💙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روایتی از خیانت حسن روحانی ، علی لاریجانی ، ولایتی ، ابوترابی ، ظریف ، عراقچی ، صالحی و... به ملت ایران ، انقلاب ، اسلام ، امام ، شهدا و رهبری...
‼️ دیدن این فیلم و نشر آن واجب است.
حتما ببینید و منتشر کنید.
چشمان خیلی ها باز خواهد شد ... نشر این کلیپ صدقه جاریه است
@tebeslami_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخبار شبانگاهی شبکه سه میگه 15 میلیون ایرانی فشار خون دارن که 40 درصدشون نمیدونن بیمارن
سوالی که پیش میاد اینه که اونا خودشون نمیدونن شما از کجا میدونید؟😂
وزارت بهداشت چه طوری میدونه
مردم رو چی فرض کردید؟
#جنگ_نمک
@tebeslami_ir
🔺 حجتالاسلام والمسلمین علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی:
🔰 «نمک» یکی از اسرار اهل بیت علیهم السلام است و در پیشگیری و درمان بیماری ها نقش کلیدی دارد، این نمک را با «کلرید سدیم» جایگزین کرده اند و تبلیغات وسیعی در مورد مضرات آن به راه انداخته اند که بتوانند آن را از سفره های مردم حذف کنند. ، درصورتی که «نمک طعام» با کلرید سدیم اصلا قابل مقایسه نیست.
👌جنگ بیوتروریستی نمک
@tebeslami_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزیر بهداشت در روز آغازین جنگ با نمک طبیعی :
🌚نمک طبیعی خطرناک است!!
------
امیرالمومنین ع:
منع مردم از نمک حرام است
رساله مراجع:
خوردن نمک مستحب است
غذای حضرت علی ع :
نان ونمک
سفارش انبیا و معصومین:
خوردن نمک و تاکید بر شفا بودن نمک
نتایج آزمایشگاهی و تجربی:
نمک طبیعی سالم و نمک تجزیه شده ید دار ناسالم و خطرناک
در دین یهود:
نمک طبیعی حلال وتصفیه ده ید دار حرام
سفارش موکد سازمان های صهیونیستی:
نمک طبیعی ممنوع شود...
مردم نمک نخورند
خبر و نظر👈 قدیری ابیانه: آزادسازی قیمت ارز و واریز مابهالتفاوت آن به حساب مردم یا سهمیهبندی و کوپنی کردن کالاها؟!
خبر👈جهانگیری: از صاحبنظران خواستم در انتخاب يكي از دو روش زير كه امكان حمايت بيشتر از مردم را بهتر فراهم كند، دولت را كمك كنند:
1️⃣استمرار تأمين ارز با نرخ دولتي و توزيع سهميه بندي و حتي كوپني كالاها
2️⃣ آزادسازي قيمتها و پرداخت يارانه نقدي به مردم از محل مابه التفاوت نرخ ارز
goo.gl/DS8jaa
نظر👈 قدیری ابیانه:
✅قطعا روش اول یعنی تأمین ارز با نرخ دولتی و توزیع سهمیهبندی و حتی کوپنی کالاها منشاء رانت، فساد، قاچاق، دزدی، سوء استفاده، ثروتهای بادآورده و اتلاف سرمایه هاست و به نفع اقشار برخوردارتر تمام میشود.
✅اما روش دوم قطعا بهتر است و اقتصاد کشور را تا حدودی روی ریل صحیح قرار میهد.
✅ارزهای خارجی در اختیار دولت متعلق به همه ملت است و باید به نفع همه و بویژه اقشار آسیب پذیر و محروم هزینه گردد.
هر چقدر که آزادسازی نرخ ارز موجب گرانتر شدن ارز شود پس درآمد ریالی حاصل از فروش ارز بیشتر شده و به تناسب دولت می تواند مبلغ بیشتری به حساب مردم واریز نماید.
✅افزایش قیمت ارز در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت همه اقلام و خدمات شده و اما به تناسب مبلغ نقدی واریزی هم بیشتر خواهد شد.
✅افزایش قیمت ارز موجب گرانتر شدن اقلام وارداتی و به صرفه شدن تولید داخلی و در نتیجه رونق تولید و اشتغال خواهد شد و صادرات غیر نفتی نیز رونق خواهد گرفت.
✅سفر گردشگران خارجی به ایران افزایش خواهد یافت و برعکس سفر تفریحی به خارج گران تمام خواهد شد و از ابعاد آن کاسته خواهد گردید.
✅گفته شده سال گذشته درآمد ارزی ایران ۷۰ میلیاد دلار بوده است، تفاوت ارز آزاد و دولتی بابت هر دلار ۱۰ هزار تومان است. این تفاوت در ۷۰ میلیارد دلار معادل ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است که از کل بودجه عمومی کشور بیشتر است و منبع رانت، فساد، رشوه، قاچاق، ثروتهای بادآورده و اتلاف سرمایههاست.
✅تک نرخی، آزاد و شناور شدن نرخ ارز در نهایت موجب تقویت اقتصادی کشور شده، کار و تولید رونق گرفته و به مرور ارزش پول ملی افزایش می یابد و در نتیجه آن، قدرت خرید مردم و رفاه عمومی بهبود یافته، فقر و محرومیت و نیز فاصله طبقاتی کاهش خواهد یافت و موجب پرهیز از اسراف و رعایت الگوهای بهینه مصرف خواهد گردید.
✅البته هزینههای دستگاه های حکومتی هم افزایش خواهد یافت. مثلا خرید آمبولانس، داروها، اقلام نظامی و امثالهم هم افزایش خواهد یافت لذا باید بخشی از درآمد ریالی حاصل از آزادسازی قیمت ارز به این امور اختصاص یابد.
✅اما ذکر این نکته ضروری است که آن بخش از وجوه حاصله که قرار باشد در اختیار مردم قرار گیرد نباید به صورتی باشد که موجبات تنبلی و امتناع از کار را فراهم آورد، بلکه بخشی از آن باید به ایجاد اشتغال برای بیکاران و ... اختصاص یابد.
✅لازم به ذکر است که ۷۰۰ هزار میلیاد تومان فاصله بین ارز آزاد و دولتی در سال یعنی به ازای هر ایرانی در هر ماه بیش از ۷۰۰ هزار تومان.
✅به عبارتی دیگر هم اکنون از جیب هر ایرانی حتی بابت کودکان خردسال ماهانه بیش از ۷۰۰ هزار تومان برداشت میشود تا ارز بجای آزاد به نرخ دولتی عرضه گردد و این موضوعی است که مردم از آن بی اطلاعاند.
✅اگر نیمی از این مبلغ به مردم اختصاص یابد و نیمه دوم به جبران هزینههای حکومتی اختصاص یابد، یعنی به راحتی میتوان یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی را به نفری ۴۰۰ هزار تومان رساند که این یارانه برای یک خانواده ۵ نفری ماهیانه ۲ میلیون تومان خواهد شد. البته این در صورتی است که همه ارز در اختیار دولت با نرخ ۴۲۰۰ مقایسه گردد.
✅لازم به ذکر است که بدهی دولت تا کنون به فراتر از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که به ازای هر ایرانی ۱۰.میلیون تومان میشود یعنی دولت به ازای هر ایرانی ۱۰.میلون تومان بیش از درآمدش هزینه کرده است.
✅از طریق آزادسازی نرخ ارز، هم جلوی افزایش بدهی دولت را میتوان گرفت و هم میتوان موجبات جبران بدهیها شد.
خلاصه آنکه اگر دولت دست به این اقدام بزند و نرخ ارز را آزاد، تکنرخی و شناور کند، خدمتی بزرگ به کشور کرده است و یکی از پایههای اصلی اقتصاد کشور را ترمیم نموده است. اقدامی که باید دهها سال قبل انجام میگرفت.
✅در حال حاضر جمعیت کشور از ۸۲ میلیون نفر فراتر رفته و تا پایان سال از مرز ۸۳ میلیون نفر فراتر خواهد رفت لذا در محاسبات فوق جمعیت کشور ۸۳ میلیون نفر در نظر گرفته شده است.
✍️محمد حسن قدیری ابیانه
دکترای مدیریت استراتژیک
👈لطفا نظرات خود را برای قدیری ابیانه از طریق زیر ارسال فرمایید:
👉 @GhadiriAbyaneh
👈کانالهای رسمی قدیری ابیانه در تلگرام، سروش، بله، ایتا، گپ، آیگپ
@Ghadiri1404
👈کانال "گزیدهها" در تلگرام
@gozideha1404
www.ghadiri.ir