eitaa logo
کشکول بصیرت
833 دنبال‌کننده
58.9هزار عکس
53.2هزار ویدیو
657 فایل
فَبَشِّرْ عِبَادِ¤ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَاب (زمر۱۷/۱۸) رویکرد: بصیرت افزایی،روشنگری،تحلیل مسائل روز
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 هیئت یعنی سیاست و دیانت نه قیمه و قمه! 🔹پرچم عزای حسین(علیه السلام) بدست ملائکـۀ ا... بر کهکشان برافراشته شد. عزاداران دسته دسته، هیئت به هیئت، مسجد به مسجد را سیاه پوش کرده اند. حرارت غم حسین (ع) دلهای مؤمنین و محبین را سوزانده، دیده ها کم کم دریا شد و کشتی دلها در تلاطم غم حسین. کشتی بان این دریا، نجات ما را می خواهد نه شقاوت ما را! در عصر جدید که برخی به دنبال «کدخدا» ی جهان مادی هستند ناخدای کشتی ما حسین بن علی(ع) است و چه خوش گفت حضرت مصطفی که «إنَّ الحسین مصباح الهدی و سفینه نجاه». 🔸به ما می گویند ملت گریه؛ براستی گریه بر حسین سیاسی است و ما ملت گریه هستیم. ما با همین گریه ها، کاخ دژخیمان پهلوی و سرسپرده ی کدخدای جهان مادی را برهم زدیم، با همین گریه ها و پرچم ها صدام را منکوب کردیم و با همین گریه ها بساط داعش را از منطقه جمع کردیم! شیعه با همین مراسمات و عزاداری ها در طول تاریخ، مکتب حسین بن علی را حفظ کرده و همواره با عدل علیه ظلم قیام کرده است. فرق ندارد ظالم که باشد. ظلم و ظالم هرکه باشد چه یزید و چه آمریکا و چه داعش های خارجی و وطنی، باید مقابلش ایستاد. 🔹عده ای غافل یا مغرض، بدنبال تهی کردن این عزاداری ها از سیاست هستند. عده ای می خواهند هیئت سیاست نباشد. در هیئتی که سیاست نباشد، در هیئتی که مبارزه با ظلم نباشد، در هیئتی که نقد و امر به معروف و نهی از منکر نباشد، در آن هیئت عمر سعد سینه می زند، ترامپ منبر می رود، بی بی سی روضه می خواند، ملکه الیزابت گریه می کند، جناب شاه سلمان سعودی قمه می زند و نذری می دهد و سازمان منافقین و فتنه گران هم سینه و زنجیر می زنند! 🔸امام بزرگوار ما فرمود: «دين اسلام يك دين سياسي است كه همه چيزش سياست است ، حتي عبادتش .. والله اسلام تمامش سياست است.. مسأله کربلا، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند. زنده نگه داشتن ، یک مسأله بسیار مهم سیاسی _ عبادی است. و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». 🔹اینجا ایران است و همه باید بدانند هيئتها نمي‌توانند سکولار باشند؛ هيئتِ امام حسينِ سکولار نداريم! هیئت یا امام حسینی است یا خیمه یزید! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسين(ع) است، يعني علاقه‌‌مند به اسلام سياسي است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناي اعتقاد به امام حسين اين است. اينکه آدم در يک مجلس روضه يا هيئت عزاداري مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سياسي بشود، اين غلط است! 🔸و چه ساده لوحند آن کسانی که فکر می کنند مردم نباید سیاسی باشند. آنها که به وقت انتخابات رأی مردم را اگر به نفعشان نبود نمی پذیرند اگر به نفع شان بود انتخابات دموکراتیک بود! آنها که به وقت و بی وقت، تهمت ها نثار جریان «حزب اللهی سیاسی» می کنند و «حزب اللهی غیرسیاسی» را دوست دارند، آنها که به دروغ شعار آزادی بیان می دهند و اما می گویند: "هیئت نباید سیاسی باشد"! مگر نمی گوئید آزادی بیان؟ پس بگذارید هیئت آزاد باشد! 🔹آنها از همین هیئات ضربه خورده اند. از پرچم سیاه حسین بن علی و پیراهن مشکی و گریه ها و نعره های حیدری می هراسند به شرطی که این نعره ها بر سر دشمنان حسین کشیده شود. اگر قمه ها را بر سر دشمن حسین بنشانیم درست است نه اینکه بر سر خویش! مگر حسین بن علی علیه ظلم قیام نکرد؟! مگر این کشته ی فتاده به هامون، بعلت مقاتله و امر به معروف و نهی از منکر، کشته نشد؟ هر کس در دستگاه امام‌حسین(ع) کار می‌کند باید ابوبصیر باشد. هیئات باید هدف حسین بن علی را که قیام علیه ظلم بود را گسترش دهند. یعنی سیاست و دیانت نه قیمه و قمه. امروز نظام اسلامی، تعزیه خوانی قبل از ظهور مهدی است. هیئات باید نقش خویش را پیدا و اجرا کنند. یک هیئت باید علی اکبر سیاسی پرورش دهد، یک هیئت باید زینب صبور خطابه خوان تربیت کند، هیئتی دگر قاسم، این هیئت ابوالفضل شجاع و عارف، آن یکی حبیب. http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 هیئت = خشونت علیه کودکان برخی‌ها! میگن که بچه‌ها رو عزاداری نبرید چون؛ ۱. حضور در این مراسمات علیه کودکه ۲. مفاهیمی که توی عزاداری‌ها طرح میشه یا کارهایی که توی هیئت میشه خارج از توان و درک کودکه ۳. کودک خیال می‌کنه این وضعیت پایداره و توی ترس و کابوس می‌مونه بعد همون برخی‌ها میگن که این آشنا کردن کودک با نیست! و برای رعایت نباید در این مراسمات شرکت کرد! معمولاً هم برای القای پیام از تصاویر که اکثراً مال دوطفلان حضرت مسلم هست، استفاده می‌کنن و اینجوری مخاطب رو با خودشون همراه می‌کنن! اما بعد؛ ببینید این حرفا و بسیاری از حرفای دیگه ظاهرِ کاملاً شیک و اتوکشیده‌ای داره. ظاهراً از روی دغدغه‌مندی طرح میشه و عین خیلی از حرفای دیگه مخلوطی از حق و باطله. پس گیر کجاست؟! ببینید؛ ما هم موافقیم که خیلی از عزاداری‌ها مناسب کودک نیست. فرضاً جایی که قمه زده میشه - جدای از بررسی اصل موضوع! - اصلاً مناسب کودک نیست یا جایی که جلوی چشم همه دارن گاو یا گوسفند سر می‌برن یا جایی که صدا به قدری زیاده که آدم بزرگ‌هام اذیت میشن چه برسه به بچه‌ها یا ... در واقع ما هم معتقدیم باید از فضایی برای استفاده کنیم که تصویر خوب، مثبت و قابل فهم برای کودک ایجاد کنه و نه اضطراب و پریشانی. برای همین هم دو مطلب قبلی نوشته شد. ضمن اینکه ما با هم مخالفیم و میگیم نباید ذهن کودک رو بیش از حد درگیر مفاهیم انتزاعیِ دین کرد و خیلی از جاها جلوی رشد و فعالیتش رو به اسم اینکه خدا یا پیغمبر دوست نداره، بگیریم! اما یه سوال؛ به گفته‌ی غالب روان‌شناسان، کودکی خیلی مهمه و بخش اعظم شخصیت در شش سال اول شکل می‌گیره. روان‌شناسان معتقدن که هر بازی و خاطره‌ای توی شکل‌گیری شخصیت موثره. اصلاً هر گرایش و تمایلی که در کودکی ایجاد بشه تا پایان عمر همراه‌مون می‌مونه و ریشه بسیاری از ما به دوران کودکی برمی‌گرده. یعنی اگه توی بچگی یه بار یکی شما رو هُل بده تو استخر و حس غرق شدن داشته باشید، تا آخر عمر میونه خوبی با آب ندارید یا برعکس اگه یه بار تو بچگی تجربه خوبی از اسب‌سواری داشته باشید، تا آخر عمر؛ اسب که می‌بینید دلتون میره 🤗 حالا سوال اینه که اگه همه چی توی شش سال اول پرونده‌اش بسته میشه، برنامه‌تون برای تربیت دینی چیه؟! آیا گرایشات مذهبی توی تربیت مهم نیستند؟ چطوره که فرضاً اینقدر مهمه و در موردش این همه صحبت می‌کنیم، اما این مهم نیست؟! من فهمم اینه که هیچ کس در عالم به اندازه أباعبدالله به گردن بشریت حق نداره، اینم مرد و زن و مسلمون و غیرمسلمون نداره. حالا آیا در حق کودک اجحاف نمی‌کنیم اگر حب حسین (ع) رو در دلش ایجاد نکنیم؟! آیا زیر پا گذاشته نمیشه؟! اینجا نباید کسی صداش دربیاد؟! دو گروه هم هستن که این حقِ بچه رو پایمال می‌کنن، یک گروه که با فشردگی‌های دینی، با دادن اطلاعات اضافی و زودهنگام، با در معرض محرک‌های خشن قرار دادن کودک، غم رو به اون هبه می‌کنن!! و یک گروه هم که میگن الآن زوده، بگذار به وقتش می‌فهمه که معمولا این وقت، هیچ موقع زمانش نمی‌رسه و ... 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیت‌الله مجتهدی(ره): آیت‌الله خوانساری (که بعضی بزرگان در مراسم تشییع جنازه ایشون، حضرت مهدی(عج) رو دیده بودن!) قبل از مرگ می‌فرمودند دستم خالیه، ولی امیدم به اینه که یک جا روضه بوده، می‌رفتم می‌نشستم گریه می‌کردم. #درس_اخلاق @Afsaran_ir
🔻 قدیم ترها، فقط گناهان و کثرات فضای حقیقی بود، حالا کثرات فضای مجازی هم به صحنه جان ما اضافه شده، تازه اگر از این دو بتوانیم به سلامت خارج شویم، خطورات نفسانی در جان ما غوغا میکند که رهایی از آن سخت است. و اگر از آن نیز رها شدیم، کم کم معرفت حقیقی نورانی بر ما طلوع خواهد کرد. 💕 @tarrk_gonah✅
💥 «زُهَیر» هستید یا «طِرِمّاح»؟ ◀️ «زهیر» غربت امام حسین(ع) را دید و همسرش را طلاق داد و به امام پیوست. اما «طِرِمّاح» هنوز داشت آذوقه زن و فرزندش را به یمن می‌بُرد. ▪️استاد سید محمدمهدی میرباقری: «امام حسین(ع) در نزديکي کوفه به «طِرِمّاح» برخورد کرد که از کوفه گندم به يمن مي‌برد. حضرت اوضاع کوفه را از او پرسيدند. او گفت: اصلاً به کوفه نرويد، اوضاع کوفه خوب نيست و شمشيرها بر عليه شماست. گفت: با من به يمن بياييد و من ده‌هزار نفر در اختيار شما قرار مي دهم و آنجا کوهستاني است و امکان جنگ پارتيزاني هست! امام فرمود: ما بر سر عهدي هستيم. اگر مي‌خواهي با ما بيا (و گرنه -به تعبير من- ما را موعظه نکن.) او گفت: پس من می‌روم آذوقه زن و فرزندانم را در يمن مي‌گذارم و بر مي‌گردم! حضرت فرمودند: پس زود بيا! وقتي برگشت، خبر شهادت امام را شنيد. اين فرد، اهل تأخير بود و اهل سرعت نبود. فرق او با زهير چيست؟ زهير حتي همسرش را هم طلاق مي دهد که او اذيت نشود و پشت‌سرش هم تعلقي نباشد. طِرِمّاح امام(ع) را در محاصره مي بيند ولي مي‌خواهد به خانواده‌اش آذوقه برساند! پيداست چنين کسي به امام نمي‌رسد. آيا ما طرماح هستیم یا زهير يا حُر يا حبيب؟» @tollabolkarimeh 🌷
#شبهه 🔻درحالی که بسیاری از آنان که به امام حسین علیه‌السلام نامه نوشته بودند در کربلا مقابل امام ایستادند، پس آیا شیعیان، امام حسین علیه‌السلام را کشتند⁉️ پاسخ👆👆👆 🏴رسانه مردمی ثائر ☑️| @saeer_ir
🎥پخش زنده بین الحرمین از طریق لینک زیر https://alkafeel.net/live/index.php?live=5&lang=pr 👈بزن رو لینک و برو حرم ارباب زیارت کن 🔆اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ🔆 💞التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی حماسی فرمانده کل ارتش در جمع عزاداران حسینی، پیرامون سازش و تسلیم... @tollabolkarimeh 🌷
در رزمگاه عشق نه فرق پسر شکست گویی درست، شیشه عمر پدر شکست پشتی که جز مقابل یکتا دو تا نشد پشت حسین بود و ز داغ پسر شکست ✅ @qome_ziba
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فریاد های سوزناک پناهیان برا شناخت 313 فرمانده امام زمان عج توسط مردم آخرین آمادگی برای ظهور: اصلاح مدیریت و مدیران جامعه است/بعضی ها کارتونی و افسانه ای فکر میکنند! به نکته پناهیان راجع به کسانی که میخواستن پیامبر ص را به قتل برسانند دقت کنید! @tollabolkarimeh 🌷
✅ درباره عاشورا به ذکر حوادث کربلا قناعت نکنید، بلکه “ریشه‌ها” و “نتایج” را نیز بیان کنید؛ زیرا هر حادثه تاریخى ریشه‌ها و نتایجى دارد. دشمنان امام در عاشورا، ریشه در جاهلیت و جنگ‌هاى ابوسفیان‌ها، ابوجهل‌ها و بقایاى آن‌ها دارند؛ باید این ریشه‌ها را براى مردم بازگو کنید... آیه الله #مکارم_شیرازی @tollabolkarimeh 🌷
💢 جای خالی ادبیات کودکانه در مساجد و هیأت‌ها/ برخی کارها نه تنها تبلیغ دین نیست، ضد تبلیغ است 📌 حجت‌الاسلام احمد مهدی‌زاده، کارشناس مسائل کودک در گفت‌وگو با مفتاح مطرح کرد: 🔰 راه انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوحوانان این است که به زبان آن‌ها صحبت کنیم. 🔰 ادبیات هیأت‌ها و مساجد مربوط به کودکان نیست، به همین دلیل حضور در چنین جاهایی ممکن است آن‌ها(کودکان) را ناراحت کند. کودکان در این مراسمات خسته می‌شوند. چون ادبیات و سبک برگزاری مراسم، سخنرانی، سینه زنی و... نه تنها برای کودکان مفید نیست بلکه در برخی مواقع مضر است. 🔰 عده‌ای از خانواده‌ها می‌گویند کودکان خود را به مساجد و هیأت‌ها می‌بریم تا به عزاداری و نماز خواندن عادت کنند در حالی که نماز و عزاداری نباید عادت شود بلکه باید براساس عقیده انجام شود. 🔰 شعر، تمثیل، قصه، طنز و نمایش از راهکارهای انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان است و تمامی این‌ها باید با ادبیات کودک و نوجوان صورت گیرد. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/jSp4B @tollabolkarimeh 🌷