فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با یک ماه یارانه، چه کارهایی میتوان کرد⁉️
۲۲ عدد زولبیا + ۴۲ عدد بامیه 😶
ترجمه اصلی وعده روحانی : اووون چنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم که با یارانهتون برید یه کیلو زولبیا و بامیه بخرید....
@BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حواستون به هندونه هایی که میخرین باشه🍉😐
@qome_ziba
⭕️یک تجربه بامزه در عصبی کردن ضدانقلاب
اخیرا یک تجربه جالب در حوزه رسانه برایم شکل گرفت که کمک کرد برداشتم از وضع موجود و شرایط کشور دقیق تر شود. این تجربه مربوط به عصبیت ضدانقلاب است؛ اینکه ضدانقلاب کجا از کوره در می رود و نمی تواند ژست آزاداندیشی بگیرد.
پیشتر چند جا این عصبیت را امتحان کردیم. مثلا وقتی شبهه ای که مدتها روی آن تمرکز کردند را پاسخ بگیرند یا دروغ و شایعه شان برملا شود. یا ارتباط شان با نهادهای متحجر و دیکتاتوری منطقه یا غرب افشا شود. یا وقتی دچار تناقض می شوند و بی سوادی شان برای مخاطب رو می شود و دهها حالت دیگر.
اما اخیرا یک تجربه دیگر از عصبیت ضدانقلاب داشتم که طرحش به جهت تحلیل آرایش جنگی دشمن اهمیت دارد. مدتها پیش توئیتی داشتم درباره یک اقدام قابل توجه وزارت رفاه در حل مشکل تحصیلی نیازمندان.
برخی واکنش ها در توئیتر جالب بود. تعداد قابل اعتنایی در پاسخ شروع کردند به هتاکی و توهین. معلوم نبود از چه چیز عصبی اند. فقط ناسزا می گفتند که "جمهوری اسلامی دروغگو است" و "شماها مزدورید" و "روزهای آخرتان هست" وغیره. جالب بود.
اساسا مساله سیاسی نبود. پاسخ به شبهه یا سوال یا حتی مرتبط به هشتگ روز هم نبود. تقابل با مواضع ضدانقلاب هم نبود. یک خبر ساده بود؛ اما تاب نیاوردند.
این واکنش ها باعث شد ایندست اخبار را با دقت بیشتری رصد کنم. نتیجه اینکه تقریبا بدون استثنا هر جا خبر مثبتی از جمهوری اسلامی منتشر می شد رسانه های ضدانقلاب یا کتمان می کنند و یا تحریف.
فراتر اینکه این نقطه جاییست که کنترل اعصاب شان را از دست می دهند و آشکارا توهین می کنند. از من وتو تا آمدنیوز تا بی بی سی و باقی در هجمه و هتاکی به اقدامات مثبت به خط می شوند.
خبرگزاری فارس هر روز یک بخش خبر خوب دارد. بد نیست کامنت های این بخش را که بدون سانسور منتشر می شود را مرور کنید.
صدای دندون قروچه ها و رنگ قرمز چشم ها و لب های بهم فشرده شان از پشت کامنت ها پیداست.
و اما...
جنگ امروز همین جاست؛ آرایش دشمن دقیقا در همین نقطه است. تغییر تصویر مردم از پیرامون شان. اینکه خودشان را ذلیل ببیندد و دشمن را پرهیبت. هدف، نشان کردن امید مردم است. با همه انتقادهایی که به مسوولین و عملکردها وجود دارد، این سنگر را باید محکم حفظ کرد. اینکه کشور با همه سختی ها و بی تدبیری ها و فشارهای داخلی و خارجی، مستحکم در حال حرکت است. هدف تنها و تنها "ناامیدی" است و خلاص.
منبع: کانال محسن مهدیان
🌙 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص 👌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
در ایتالیا قانونی در حال اجرایی شدن است که اگر کسی مهاجری بر روی آبهای این کشور را نجات دهد، باید پنجهزار و پانصد یورو جریمه پرداخت کند.
احتمالا اینجور قوانین با گسترش فزاینده تفکرات و دولتهای دستراستی، چیزی عادی خواهند شد. فاشیسم چیزی نیست جز عادی شدن شر و تبعیض.
🌙 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص 👌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
⭕️ کدام کشورها بیشترین و کمترین آمار طلاق را دارند؟
📊 ایران جزء ده کشوری است که کمترین میزان آمار طلاق در دنیا را دارد.
🔺 آمریکا و کشورهای اروپایی برخلاف تصور بعضی از مردم که دارای رفاه کامل هستند، بیشترین آمار طلاق و فروپاشی خانواده در دنیا را دارا هستند!
🔺اولویت دشمن و جریان نفوذ فرهنگی در شرایط کنونی تغییر سبک زندگی جامعه و فروپاشی کانون خانواده در ایران است.
🔆 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص🔆
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
اظهارات حجه الاسلام #طائب در مورد نحوه به روی کار آمدن #احمدی_نژاد و سلطه #مشایی بر او
۱۲-۱۲
⏪بخش دوازدهم و پایانی
🔸مشایی عامل یهود
#مساله_اصلی_غافل_سازی_ملت_ایران
️ استاد حوزه و دانشگاه (حجت الاسلام طائب) خاطرنشان کرد:
در زمان خانهنشینی احمدینژاد، چون روزهای دوشنبه با رهبری دیدار دارد، نزد مقام معظم رهبری میرود، هنگامی که خدمت ایشان رسیده بود گفته بود که بگویید مصلحی استعفا دهد،
رهبری به احمدینژاد گفته بودند که به صلاح تو نیست مصلحی استعفا دهد و احمدینژاد گفته بود استعفا میدهم، رهبری به او گفته بودند که هر طور صلاح میدانید عمل کنید،
ولی با خود گفته بود که من دولت ظهورم و نباید کنار بروم اگر بخواهم بمانم باید با مصلحی کنار بیایم و دوباره مجبور شده بود به هیأت دولت بازگردد.
اما این خانهنشینی دو نتیجه داشت، نخست این که محبوبیت احمدینژاد به شدت کاهش پیدا کرد و دیگری این که مشایی منفورترین آدم در ایران شناخته شد.
🔸 وی در پایان اظهار داشت: امروز مشایی #نفوذی_یهود است، قضیه اصلی این است که میخواستند ما را از جریان بینالملل (بیداری اسلامی) غافل کنند و ملت بار انقلاب را زمین بگذاریم، لذا مسأله اصلی آنها غافلسازی ملت ایران است.
والسلام
🌙 عقیق ، کانالی ویژه اخبار خاص 👌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
.
🔴🔴🔴 آقای #علی_لاریجانی، ولی فقیه شما کیست؟
🔴مدت هاست دو شورای مهم فرهنگی کشور (شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی) نیمه تعطیل اند! داستان از این قرار است که جناب #حسن_روحانی از اینکه دو عضو این شوراها (آقایان ضرغامی و رحیم پور) مواضع ضد فرهنگی او را در جلسه نقد کرده اند، برآشفته، ضمن بی احترامی به آنها و #قهر، دیگر جلسات این شوراها را تشکیل نمیداد!
مطابق شنیده های موثق، یک مقام عالی به رییس این دو شورا (رییس جمهور) به خاطر عدم تشکیل جلسات تذکر میدهند. بعد از تذکر، دبیرخانه شوراهای مذکور اعلام جلسه میکند اما بدون دعوت از این دو عضو حقیقی! مجددا رییس جمهور تذکر میگیرد که برای تشکیل جلسات، باید از همه اعضای این شوراها دعوت شود. اما روحانی حاضر به این کار نمیشود و از آن روز، جلسه را تشکیل نمیدهد!
مطابق آیین نامه داخلی این شوراها و طبق روال حاکم بر این جلسات، در چنین مواقعی، نایب رییس شورا (علی لاریجانی) موظف به تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما علی لاریجانی هم حاضر به انجام این کار نمیشود!
اخیرا مقام معظم رهبری به آقای لاریجانی، به عنوان نایب رییس، دستور تشکیل این جلسه با دعوت از همه اعضا را میدهند اما هر بار به بهانه ای از انجام آن سر باز زده شده، از جمله اینکه شاید رییس جمهور ناراحت شوند! عجب ایشان نباید ناراحت شوند!
معلوم نیست دلیل این تعلل آقای علی لاریجانی چیست؟ چرا وی پیش از این و در دولت قبل، به عنوان نایب رییس، بلافاصله با عدم حضور رییس جمهور وقت این جلسات را تشکیل میداد اما اکنون از تشکیل آن استنکاف میکند؟! سئوال این است که ولی فقیه علی لاریجانی کیست؟ چرا نظر حسن روحانی برای او بر اجرای قانون و مطالبه رهبر انقلاب ارجحیت دارد؟ چرا لاریجانی تا این اندازه مطیع و فرمان بردار روحانی است؟
#تحصیل_در_انگلیس
#ملاقات_با_سفیر_انگلیس
✏️حمید رسایی
@deldadegi
دلدادگی💙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ رسوایی مدافع دروغگوی کمپانی مافیایی #مونسانتو (بهمراه زیرنویس فارسی)
👈در ابتدا دکتر پاتریک مدافع مونسانتو می گوید :
سم #گلایفوسات برای انسان کاملا بی خطر است و اگر یک لیوان بدهید من می خورم!!
👈خبرنگار می گوید: واقعا حاضرید بخورید؟ او می گوید: بله خوشحال هم می شوم .
👈خبرنگار می گوید: ما اینجا این سم را داریم حاضر هستید یک لیوان بنوشید؟
👈پاتریک که انتظار این جواب را نداشت ناگهان می گوید: خیر من احمق نیستم که بخورم و با عصبانیت و فحش مصاحبه را قطع می کند
عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir
کشکول بصیرت
پاسخ به چند شبهه در موضوع حجاب 🔹یکم. آیا حجاب اجباری است؟ 🔸دوم. اگر حجاب زمان حکومت انبیا اجباری نب
پاسخ به چند شبهه پربسامد در موضوع حجاب
در این متن چند پرسش پربسامد در موضوع حجاب را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی میپردازیم. طبیعی است که همه شبهات منحصر به این موارد نیست.
پاسخ به چند شبهه پربسامد در موضوع حجاب
گروه خانواده؛ محسن مهدیان: در این متن چند پرسش پربسامد در موضوع حجاب را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی می پردازیم. طبیعی است که همه شبهات منحصر به این موارد نیست.
آیا حجاب واجب است؟
قریب به اتفاق فقها حجاب را جزء ضروریات دین می دانند. آیه "قل للمومنات یغضضن...." به تعبیر اکثر مفسرین مانند طبرسی و علامه طباطبائی و مکارم شیرازی و...با این شان نزول است که چون زنان پیراهنی می پوشیدند که گریبانشان باز بوده است، این آیه نازل شده است که باید روسری راطوری ببندند که قسمت های یاد شده و مو و دور گردن و غیره پوشیده شود.
بعد از نزول این آیات داریم که عایشه زنان انصار را چنین ستایش می کرد که «حتی یک نفر آنان مانند سابق بیرون نیامدند و سر خود را با روسری مشکی می پوشاندند.»
اما آیا حجاب اجباری است؟
سوال را باید دقیق کرد. اجبار به چه معنا؟ ما در دین اجبار نداریم. نه در اعتقاد و نه در عمل. پس بدین معنا حجاب اجباری نداریم. اما حجاب قانونی داریم.
تفاوت این دو چیست؟
فرد مسلمان میتواند نماز نخواند و روزه نگیرد. اما در حجاب ماجرا متفاوت است. حجاب برخلاف نماز و روزه، امری فردی و در خلوت نیست و بروز اجتماعی دارد. یعنی فرد می تواند اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما به جهت اجتماعی نمی تواند خلاف قانون عمل کند.
دین اختیاری است. مردم می توانند دینی که پذیرفتهاند را عمل نکنند که البته متضمن آثار اخروی است. اما رفتار آنها نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم.
جلوگیری از ضرر جامعه در مقابل آزادی و تعرض فرد، از بینات است و در همه جای عالم نیز همین اصل برقرار است.
آیا حجاب در زمان انبیا نیز اجباری بوده است؟
برخی معتقدند در زمان انبیا حجاب اجباری نبوده است. اولا در این رابطه اجماع نیست. مثلا به اعتقاد شهید مطهری اساساً دورهای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم باشد. و احتمالا این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی است.
با این حال استدلال ما اینجا نیست.
حجاب امری اجتماعی است.
احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزء اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملا منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آن روز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان پیامبر اینطور نبوده است. یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند.
پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلا زنان روستایی در شالیزار ممکن است آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند.
وقتی برخورد با بی حجابی در زمان اهل بیت نداشتیم پس این مجازات از کجا آمده است؟
مجازات در حقوق اسلامی 4 عنوان دارد. دیات و قصاص و حدود و تعزیر. حدود در شرع آمده است. دیات و قصاص هم روشن است و برای جرائم عمدی و غیرعمدی و جبران است. اما تعزیر کاملا بر اساس شرایط زمان و مکان است که حاکم وضع می کند. حجاب نیز تعزیری است مثل بسیاری از مجازات های دیگر.
چرا کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؟
"خب مردها تحریک نشوند" .این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی این دست مسائل نیست.
توجه کنیم اینکه گفته می شود کشف حجاب، تعرض به حقوق اکثریت است به جهت این است که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلا نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است. یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری.
اما ماجرا از این نیز فراتر است. شهری که قرار است محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی میشود. وظیفه یک حکومت، ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی.
اگر قانون حجاب را نخواهیم چه باید کرد؟ مشروعیت این قانون از کجاست؟