eitaa logo
کفِ دانشگاه
4.5هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
190 فایل
اخبار تشکل‌ها و دانشگاه‌های کشور رو با ما دقیقه به دقیقه دنبال کنید آیدی جهت ارتباط با ادمین و ارسال سوژه‌های خبری تبادل و تبلیغات: ✔ @KDnews_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 توئیت| دستگاه‌های دیپلماسی و نظامی در قبال افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی در منطقه، روز‌به‌روز رژیم را جسورتر و معادلات را به نفع آن‌ها تغییر خواهد داد. متولیان امر با اتخاذ نقشه دشمن را خنثی کنید. 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 گفتمان سران قوا / تهدیدی برای جمهوریت ✍️یادداشت دانشجویی به قلم 👤 خانم زکیه ارشادی منتشر شده در کانال نشریه نبض دانشکدگان فنی بخش اول 🔻آیا می‌توان گفت اتفاقی که در چهارشنبه‌ی جلسه‌ی رای اعتماد دولت چهاردهم در مجلس افتاد، به مسلخ رفتن جمهوریت بود؟ پیش از پاسخ دادن به این سوال خوب است این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که اساساً کارکرد مجلس در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آیا مجلس نقش همراهی و همدلی با دولت را دارد؟ قطعا بله¹. 🔻برای بررسی کارکرد مجلس بیایید از تعریف مجلس شروع کنیم. مجلس که از نمایندگان مردم تشکیل می‌شود، وظیفه اعمال نظر مردم به صورت غیرمستقیم در تمام مسائل کشور را دارد. شاهد این ادعا را در متن قانون اساسی می‌توان یافت. علاوه‌بر رای اعتماد نمایندگان که برای تشکیل دولت الزامی است و قدرت استیضاح وزرا و حتی رئیس جمهور که از قبل اطلاع داریم، جالب است بدانید طبق متن صریح قانون اساسی: مجلس حق تحقیق و تفحص راجع به تمام مسائل کشور را دارد و هر نماینده‌ای در برابر همه ملت مسئول است و می‌تواند راجع‌به هر مسئله‌ی داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند و مصوبات دولت هم حتی باید به اطلاع رئیس مجلس برای بررسی برسد. به وضوح از این بندها می‌توان فهمید که مجلس وظیفه دخالت دادن نظرات مردم را به صورت غیر مستقیم در تمام مسائل ریز و درشت کشور دارد. حتی برای انتقال و بررسی شکایت مردم از هر یک از قوا هم، مجلس موظف به پیگیری است. گویا شاهرگ حیات اثر گذاری ملت به حیات خانه ملت گره خورده است! و اساسا جمهوریت مگر معنایی جز این دارد؟ به همین دلیل است که جلسات مجلس، همه باید به صورت علنی باشد مگر اینکه شرایط اضطراری ایجاب کند که جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود که آن هم باید بعد از برطرف شدن شرایط در اطلاع عموم قرار بگیرد. 🔻حال که با کارکرد مجلس آشنا شدیم به ارتباط بین مجلس و دولت می‌پردازیم. گفته شد که قطعا مجلس نقش همراهی و همدلی با دولت را دارد. اما آیا همراهی و همدلی مجلس با دولت به معنی تصویب کردن هر لایحه‌ای است که از سمت دولت به مجلس روانه شده؟ یا تایید کردن هر شخصی است که به عنوان عضوی از کابینه به مجلس اعلام می‌شود؟ نباید فراموش کرد که نقش همراهی و همدلی مجلس با دولت با در نظر گرفتن هویت نظارتی این قوه است. همانطور که بیان شد، وظیفه‌ی بسیار مهم مجلس نظارت بر اجرای قوانین است که در راس آن قوه مجریه و سپس هر قوه و نهاد دیگری است؛ آری قطعا وفاق بین دولت و مجلس پیامدهای مثبتی دارد اما حواسمان باشد که وفاق بین دولت و مجلس به معنی از بین رفتن کارکرد اصلی مجلس و نقض هویت نظارتی مجلس بر دولت نیست. 🔻دیده شد که رئیس جمهور محترم در مقام دفاع از وزرای خود در صحن مجلس بنا را بر وحدت و وفاق گذاشتند و دلیل اصلی معرفی این ترکیب را وحدت دانستند و وفاق را مقدم بر هر مسئله‌ی دیگری از جمله صلاحیت‌های تخصصی ذکر کردند، این موضوع زمانی محل سوال می‌شود که رئیس محترم مجلس هم دلیل رای آوردن همه‌ی اعضای کابینه را وفاق می‌دانند! اما آیا اصلا وفاق می تواند دلیل رای آوردن یا نیاوردن اعضای کابینه باشد؟ قطعا اگر اعضای کابینه از نظر تخصصی تایید صلاحیت شده باشند و ایده‌های لازم برای حل مشکلات مربوط به وزارتخانه شان را داشته باشند؛ مستلزم دریافت رای اعتماد هستند و اگر نداشته باشند، نباید رای اعتماد بگیرند. پس این مسئله که مجلس از روی وفاق با دولت به همه اعضای کابینه رای اعتماد داده اساسا موضوعیتی ندارد. گویا مجلس تا کنون از روی دشمنی یا دوستی با دولت و اعضای دولت و از روی سلیقه به افراد رای می داده... 🔻آیا این نوع نگاه نقش اصلی مجلس را زیر سوال نخواهد برد؟ این گمانه‌زنی‌ها و برچسب‌زنی‌ها به شاهرگ اصلی جمهوریت در کشور چه معنایی دارد؟ پایین کشیدن شان مجلس، به معنی زیر سوال رفتن کارکرد اساسی مجلس و از بین رفتن یکی از نهادهای مهم کشور نیست؟ حیثیت این نهاد که وظیفه‌ی تحقق نقش آفرینی مردم در عرصه سیاسی کشور را به عهده دارد، حیثیت جمهور نیست؟ اگر چنین گفتمانی در کشور باب شود نتیجه‌ای جز از بین رفتن نقش اصلی مجلس در کشور و به تبع آن به مسلخ رفتن جمهوریت نخواهد داشت. 🔻نکته دیگری که حائز اهمیت است برخی از سخنان رئیس جمهور محترم می‌باشد که به عنوان دفاع از افراد پیشنهاد شده برای کابینه دولت خود در صحن علنی مجلس مطرح شد. این مسئله به قدری حاشیه‌دار شد که برخی گمان کردند دلیل رای آوردن تمام اعضای کابینه نه به خاطر نظر کمیسیون‌های تخصصی مجلس مبنی بر شایستگی تمام اعضای دولت بوده، بلکه به خاطر تایید رهبری و حمایت ایشان از اعضای کابینه این اتفاق افتاده است؛ تا جایی که این ادعا مطرح شد که اگر نماینده‌ای به اعضای کابینه رای ندهد ولایتمدار نیست.!!! 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 گفتمان سران قوا / تهدیدی برای جمهوریت ✍️یادداشت دانشجویی به قلم 👤 خانم زکیه ارشادی منتشر شده در کانال نشریه نبض دانشکدگان فنی بخش دوم 🔻اینکه رهبر محترم جمهوری اسلامی نظر مثبت یا منفی در مورد عضوی از اعضای کابینه دولت چهاردهم داشته باشند؛ آیا باید تغییری در رای نمایندگان مجلس ایجاد کند؟ مقام معظم رهبری به عنوان یکی از افراد شاخص و اثرگذار در کشور ما می‌توانند نظر شخصی‌ در تایید یا رد کسی داشته باشند ؛ اما آیا این دلیلی بر تایید یا رد شخصی در صحن علنی مجلس می‌شود؟ آیا رهبر معظم انقلاب تمایل داشته‌اند آشکارا مشورت‌های شخصیشان به رئیس جمهور محترم در صحن علنی مجلس بیان شود و دستاویزی برای جلب نظر نمایندگان محترم باشد؟ 🔻 رهبری قطعاً بر این رویه نیستند که نظر صریح خود را راجع به فردی بیان کنند و افراد دیگر را مجبور کنند بنابر نظر ایشان نظرشان را تغییر دهند. ایشان در گذشته در بیاناتشان اشاره کرده‌اند که حتی وقتی افراد به ایشان رجوع می‌کردند و برای ثبت‌نام کردن به عنوان نامزد ریاست جمهوری از ایشان مشورت می‌گرفتند، به ایشان می گفته‌اند که من نه موافق هستم نه مخالف. حتی ایشان ذکر کرده بودند که از این به بعد این جمله را هم نخواهم گفت². (یعنی ایشان بنا را بر بیان کردن نظر شخیصشان در مورد هر شخصی نگذاشته‌اند و تشخیص را به خود افراد واگذار کرده‌اند. البته درست هم همین است.) 🔻حال چطور می‌توان چنین ادبیاتی را در یکی از مهم‌ترین نهادهای مردمی کشور مطرح کرد و انتظار داشت که نه تنها تذکر از نمایندگان دریافت نکرد، بلکه احدی هم اعتراض نکند و در صورت اعتراض، ولایت مداری آن ها در هاله ای از ابهام است! اساسا آیا در این صورت قوه‌ی مقننه تبدیل به قوه‌ای بی‌فایده‌ نخواهد شد که در ظاهر بار اصلی جمهوریت را در کشور به دوش می‌کشد و در باطن بدون اجتهاد کردن، نظر مثبت و منفی دیگران را می‌پذیرد و بر این اساس رای خود را صادر می‌کند؟ باب شدن این گفتمان در مجلس ولو این که هیچ تاثیری بر رای نمایندگان محترم نداشته باشد، بسیار خطرناک است. 🔻نمایندگان مردم وظیفه‌ی دفاع از حیثیت قوه‌ی خود را ندارند؟ وظیفه‌ی دفاع از نقش مردم در عرصه‌ی سیاسی کشور را ندارند؟ وظیفه‌ی دفاع از جمهوریت را ندارند؟! مگر حاضران در مجلس نماینده‌های مردم نبودند؟ پس چگونه اکثرا در مقابل این نوع نگاه به نهاد خودشان و کارکرد خودشان سکوت کردند و حتی تذکری در این باره ندادند؟ 🔰(۱): نکته‌ی دوّم در باب همکاری بین قوا است. مجلس بخش مهمّی از نظام سیاسی کشور است. بدیهی است که بخشهای مختلف نظام باید در کنار هم یک «کل» را تشکیل بدهند، یک «مجموعه‌ی واحد» را تشکیل بدهند؛ یعنی قوّه‌ی مقنّنه، قوّه‌ی مجریّه، قوّه‌ی قضائیّه، نیروهای مسلّح ــ که به یک صورت جزو قوّه‌ی مجریّه هستند ــ باید مجموعاً یک کل را به وجود بیاورند. اگر لازم باشد که یک کل از اینها به وجود بیاید، پس باید با هم تعامل داشته باشند، باید با هم کار کنند، باید به هم کمک کنند، یک جاهایی باید نسبت به هم اغماض کنند، یک جاهایی بایستی به همدیگر تذکّر بدهند، کمک کنند به یکدیگر، که حالا مواردی از این [قبیل] را شاید در خلال صحبت عرض کنیم. اینکه بنده همیشه در طول این سالیان متمادی به مجالس سفارش میکردم که با دولتها همکاری کنند به خاطر این است ــ خیلی مهم است ــ بایستی این مجموعه‌ی متشکّل از آراء و دلها و نظرات مجموعه‌ی کشور بتواند نقش ایفاء کند در ایجاد آن کلّ منسجمی که کشورمان، مردممان، نظاممان به آن احتیاج دارد. بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۳/۴/۳۱ 🔰(۲): بیانات حضرت آقا در ارتباط تصویری با دانشجویان ۱۴۰۰/۲/۲۱ 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 وفاق ملی یا پلورالیسم سیاسی 🔻از ابتدای استقرار جناب آقای پزشکیان بر کرسی ریاست‌جمهوری یکی از پرتکرارترین عبارات ایشان که تأثیر چشمگیری بر عملکرد دولت علی‌الخصوص انتصابات آن داشته است و همچنین طبق گفته خودشان گفتمان اصلی دولت است، همین مسئله "وفاق و وحدت ملی" است. 🔻اما مهم‌ترین مسئله‌ای که اینجا مطرح می‌شود این است که وحدت بر سر چه چیزی؟ ملاک، معیار و محوریت وحدت چیست؟ آیا صرف ایرانی بودن و توانمند بودن می‌تواند ما را به وحدت برساند؟ 🔻یا مسئله دیگری که در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد بحث وحدت طوائف در زمان پیامبر بود. همچنین این مسئله در پاسخ به سؤال خبرنگاری مطرح شد که از انتصاب عاملین فتنه ابراز ناراحتی کرد. 🔻آنچه که در این مجال به‌اختصار می‌توان توضیح داد این است که در تعالیم دینی ما، ولایت محوریت وحدت است ولاغیر. طوائف مختلف نیز در زمان پیامبر با قبول توحید یعنی نفی عبودیت غیر خدا و ولایت پیامبر به وحدت کلمه رسیدند، نه صرف کنارگذاشتن اختلافات. 🔻اختلافات و اشتباهات نیز هرکدام حدومرز خود را دارند. رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله لزوم وحدت و آشتی ملی تأکید کرده‌اند؛ اما خطوط قرمز آن را هم مشخص کرده‌اند. اساساً هر شخص و هر حکومتی که زیر لوای اسلام ناب حرکت می‌کند مجموعه‌ای از جاذبه‌ها و دافعه‌هاست. "قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به ‌روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند." به قطع، ما هیچگاه با عاملین و حامیان فتنه زیر پرچم وحدت نخواهیم رفت. هنوز خطبه تاریخی 88 معظم له را فراموش نکرده ایم که فتنه گران را ببخشیم و با آنها دست دوستی بدهیم. 🔻و اما نکته آخر، "شما تصور می‌کنی حق با شماست طرف مقابل تصور میکنه حق با اوناست حالا این تصوراته دیگه؟" مهم‌ترین نکته‌ای که از این صحبت استخراج می‌شود، نسبی‌گرایی معرفت‌شناسی و درنهایت پلورالیسم سیاسی است. یکی از مهم‌ترین مبانی پلورالیسم سیاسی، پلورالیسم معرفتی است. در این مبنا تمام گزاره‌های معرفتی قابلیت اتصاف به صدق و حق را دارند؛ بنابراین همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی که از دیدگاه‌های ضدونقیض برخوردارند، می‌توانند بر حق باشند. این مبنای معرفت‌شناختی به نسبی‌گرایی، شکاکیت و نفی معیار معرفت می‌انجامد. 🔻هرچند تفصیل این مسئله در این مجال نمی‌گنجد؛ اما باید گفت که این تفکر خطرناک در عرصه سیاست پیامدهای خطرناکی دارد و به قطع این مبنا باطل است چرا که هر انسانی اصول پایه مبتنی بر یقین دارد و در نتیجه می‌توان به یک نظام یقینی رسید. پیامد منفی این مبنا در سیاست را این‌طور می‌توان بیان کرد که در حداقلی‌ترین مسئله چنانچه یقینی برای انسان حاصل نشود عزم و اراده پیش برد و به کمال رساندن آن عقیده امری دورازذهن و غیرممکن است. این مسئله که حقیقتی وجود ندارد و همه اینها صرف تصورات است، در جمهوری اسلامی ایران که مبنای آن اسلام ناب محمدی است را چگونه می‌توان قبول کرد؟ ✍یادداشت سیاسی از 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
sobhe gharib 168.pdf
20.33M
🔴  نشریه صبح قریب| شماره ۱۶۸ ➕ آنچه در نشریه صبح قریب میخوانید: 📍 دست پشت پرده وفاق! 📍 سخنگو با چاشنی وفاق 📍 ضرورت و لزوم مبنا در تشکیلات دانشجویی 📍نبود زیست بوم متناسب با بانوان در دانشگاه اراک 📍غزه و جریان دانشجویی 📍 کربلای غزه 📌 کاری از   ، 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 عقب‌نشینی غیرتاکتیکی غضب الهی بدنبال دارد 🔻 موضع بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران نسبت به تحولات اخیر منطقه ، دانشکده حقوق و علوم سیاسی 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 فریاد مقاومت بر استکبار باشید 🔻نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور پیرامون سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به نیویورک خطاب به جناب آقای دکتر پزشکیان 🔻 اکنون که اعمال تروریستی آمریکا، پرده از وجهه حقیقی لیبرال-دموکراسی برداشته‌است، و علم استکبار ستیزی در اقصی نقاط جهان برافراشته شده، پیام فطرت پاک و حق طلب انسانی تا کاخ سفید نیز رسیده‌است. ◀️ متن کامل را در پایگاه خبری تحلیلی مستقل بخوانید 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 دولت باید منظورش از وفاق را روشن کند/ انتصاب برخی روسای دانشگاه جنبه سیاسی دارد نه نخبگانی 🔻صادقی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو: دولت باید در دانشگاه‌ها به‌روشنی مشخص کند که منظورش از وفاق چیست و چرا تنها عده‌ای هنجارشکن در چارچوب وفاق قرار می‌گیرند. 🔻این سیاست‌ها بیشتر شبیه به دورهمی و خالص‌سازی است، که خود همین بزرگواران که در دولت مسئولیت دارند، شهید رئیسی را به آن محکوم می‌کردند. 🔻قطعاً جنبش دانشجویی در برابر این گونه تصمیمات که نه تنها موجب وفاق نمی‌شود بلکه آتش اختلافات را در دانشگاه روشن می‌کند، ایستادگی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که عده‌ای تمامیت‌خواه دوباره به عرصه دانشگاه وارد شده و آرامش آن را سلب کنند. 👈🏻 مشروح گفت‌وگو را اینجا بخوانید 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 با وجود دانشجو نماها دانشگاه هرگز به وفاق نمی‌رسد 🔻 نامه‌ای ۲۸ مرکز بسیج دانشجویی؛ به وزیر بهداشت درخصوص بازگشت تمامی دانشجویان دارای احکام انضباطی به دانشگاه 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 نصب دیوار نوشت ساختمان بسیج دانشجویی پیرامون عقب‌نشینی غیر تاکتیکی در مقابل دشمن مهاجم 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 اکنون آنچه که تمام امت اسلامی چشم به آن دوخته است پاسخی سخت به جنایات ماه‌های گذشته و جلوگیری از افتادن در تله صبر استراتژیک است. 🔻بیانیه هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 سفیر مقاومت و صدای مظلومان باشید! 🔻نامه هشت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران خطاب به رئیس جمهور؛ در آستانه شرکت در هفتاد و هشتمين نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 دم خروس آزادی بیان! 🔻موج حملات سازمان یافته علیه صحبت‌های میهمان برنامه‌ای سیاسی-دانشجویی که دعوت از مهمانانش را از مسیر ثبت‌نام عمومی صورت می‌دهد، شکل گرفته است. تیم رسانه‌ای که ماموریت سرکوب انتقادها را در دوران رای اعتماد به کابینه به اسم وفاق در دستور کار داشت، پتکی را دست گرفته و به سر هر صدای مخالفی می‌کوبد. 🔻طبیعتا هزینه‌کردهای انتخاباتی امری پذیرفته شده است، اما این به خط شدن کانال‌های زرد تلگرامی که نجومی بودن هزینه همکاری با آنها بر همگان عیان است، روی خوشی برای دولت مستقر و تیم رسانه‌ای‌‌اش ندارد. 🔻 آقایان اصلاح‌طلب اگر به یک جمله مهمان در برنامه انتقاد دارند، روزی را به یاد بیاورند که مهمان همین برنامه سید احمد خاتمی را بالای دار فرستاد و بابت آن حرف جشن شادی در توئیتر به پا کرده بودند. 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 توئیت| ترور جبران‌ناپذیرِ فرماندهان حزب‌الله، نتیجهٔ قطعی «عدم هماهنگی اتاق مشترک مقاومت» به‌ویژه تأخیر در خون‌خواهی شهید هنیه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح است؛ هر فرد یا نهادی در میدان یا دیپلماسی با فهم غلط از معادله جنگ کنونی، موجب گستاخی جوخهٔ ترور موساد شود، در خون شهدای مقاومت‌شریک است. چه کسی پاسخ‌گوی مرگ بازدارندگی است؟ 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 ویراست بسیج دانشجویی علوم پزشکی کرمان در خصوص ترور چندین تن از فرماندهان حزب‌الله 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 توئیت | از جایی که فکرش را هم نمیکنید قصاص میکنیم صحبت های حزب الله در رابطه با اتفاق های اخیر محور مقاومت نشان دهنده برنامه ریزی عمیقی برای درس دادن به رژیم غاصب است. این کودک کشی ها و قتل عام روزانه غیر نظامیان روز به روز ملتهای مسلمان را به خونخواهی تحریک میکند. (س) 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به آقای بیت سیاح ؛ برنده ی اصلی رقابت های پارالمپیک و نماینده ی پر افتخار جمهوری اسلامی ایران 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻 ✅ @kdnews_net
🔴 برای موقعیت مهدی! تازه اول‌ عشق است! 🔻حیات آدمی به چیست؟ انسان حی را چگونه میدانید؟انسانی که می خورد و می خوابد و زاد و ولد میکند؟ انسانی که صبح به نیت شب و شب را به نیت صبح سر میکند؟مسلمان و غیرمسلمان فرقی نمی کند،آیا از دل ویژگی های فوق حیات واقعی انسان تصوير می شود؟این حیات توصیف شده فرقش با حیات حیوانی چیست؟ 🔻این انسان را هر چیزی میتوان نامید جز حی.او اساسا حیاتی ندارد چه برسد به آنکه بخواهد محیی باشد.او یک مُرده متحرک است.حیات در آرمان است. حیات در مبارزه است.حیات بی آرمان و بی مبارزه حیات نیست،مُرداب است.آدمی بزرگ نمی شود مگر به مبارزه اش جهت نیل به آرمان ها. 🔻در تاریخ بشریت نام چه کسانی به یادگار مانده است؟مبارزین یا قاعدین؟مجاهدین یا متهاونین؟ آرمانخواهان مبارزه جو یا عافیت طلبان منفعت جو؟ عارفان مجاهد یا عالمان متفرعن؟اساسا انسان انقلاب بدون آرمانخواهی و مبارزه بی امان برای آرمان‌ها، تهی از معنا خواهد بود.انسان انقلاب اسلامی کمال را در مسیر مبارزه می فهمد،خودسازی را در طریق نبرد معنا می کند،رشد را در ستیزه و جدال متصور است و نه درکنج حُجره و کلاس درس،او در میدان کارزار دنبال سعادت و نیک بخت شدن است. 🔻در طول تاریخ،از انبیا و پیروانشان تا ائمه و شیعیانشان،از فیدل کاسترو و مریدانش تا خمینی و سربازانش،از گاندی وعاشقانش تا خامنه ای و یارانش،در مسیر مبارزه،تن به هرگونه هزینه و تعبی داده اند.اصلا مگر می شود دم از مبارزه و آرمانخواهی زد ولی فحش خوردن را تجربه نکرد؟ مگر می شود اهل مبارزه باشی و سیلی نخوری؟ مبارزه است و تحقیر،تحریم، تهدید،هتک آبرو،توهین به مقدسات و باورهایت،نامهربانی های دوستان و دشمنانت،تمسخر کردن های اطرافیانت،سرزنش کردن های رفیقانت. 🔻بسیاری را دیده ام که مبارزه را بدون لوازمش می خواهند.مگر می شود؟ در مسیر مبارزه اگر فاطمه زهرا هم باشی باید برای آرمانت سیلی بخوری،باید از مُحسنت بگذری،اگر حسین،نوه پیامبر هم باشی باید گودال قتلگاه را معراج عرفانی و محراب عبادتت بدانی و زن و بچه و هست و نیستت را هبه کنی.این موقعیت برای اهلش جذاب است، اسم امروز این موقعیت، موقعیت مهدی است. 🔻اگر به اقتضای هدایتگری با عمله شیطان درافتادی،قرارگرفتن در موقعیت مهدی جزو شیرین‌ترین و در عین حال تلخ‌ترین موقعیتهای زندگی‌ات خواهد بود و رفت و برگشت میان این شیرینی و تلخی است که تو را رشد می‌دهد و بالا می‌برد. 🔻این روزها حال برادر عزیزم آقا مهدی گلستانی را خریدارم.سربازی تکلیف مدار که در کارزار تبیین گفتمان انقلاب با زبان صریح و غیر محافظه کارانه اش خار چشم جریانات مختلف انحرافی و التقاطی داخلی و خارجی شده است.از مدعیان دروغین انقلابی گری شبه اصولگرا تا پیاده نظام دشمنان خارجی شبه اصلاح طلب در داخل.جرم او چه بود؟ جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد. مگر او در برنامه به اضافه یک چه گفت؟ او گفت از اینکه پریزدنت با شیطان اکبر اعلام برادری می‌کند خجالت زده ایم و شرمساریم.مگر می‌توان خجالت زده نبود! هر کس این برادری را ببیند و دم برنیاورد عجیب است! اینان یا الفبای غیرت را نمی دانند یا الفبای سیاست را! که اگر می‌دانستند با کسانی که پدرکشتگی داریم اعلام برادری نمی‌کردند! 🔻میدانم در آن لحظاتی که آن جناب محترم اعلام برادری کرد چه اسم ها و تصاویری از جلوی دیدگانت رد شد! کجا سیر میکردی؟ دست بریده حاجی را می‌دیدی یا اشک دختران غزه را؟ بچه های پروانه ای را می‌دیدی یا بچه های پرواز 655 ایران ایر را؟این پرونده جنایات آنقدر سنگین است که نمی‌دانیم به کدامین فکر میکردی! 🔻در موقعیت مهدی،باید رسولانه و پیامبرانه برخورد کرد. شِکوه‌ها را نزد خدا برد،با جماعت جاهل با محبت مدارا کرد و با پشت پرده های قدرت طلب صاحب زر، قاطعانه مبارزه کرد «موقعیت مهدی»، موقعیت شیدایی،جنون و حب علی است که ناله ها را در چاه می‌ریزد و فریادها را بر سر اشراف اموی غربگرا فرود می آورد. 🔻مهدی جان،تازه اول عشق است.باید با مبارزه عاشقی کرد.باید عاشقی کرد با آرمان‌ها.عشقی که تاوان دارد، تاوانی که شیرین است و حیات بخش، تاوانی که باید برای قیام لله و حاکمیت قسط داد و از بذل جان و مال و آبرو دریغ نکرد. 🔻ما کجا و بر سر نخل آویختن میثم تمار،ما کجا و ربذه گردی ابوذر غفاری،ما کجا و به سر دار رفتن شیخ فضل الله نوری،ما کجا و تیرباران شدن نواب صفوی،ما کجا و تبعید های گاه و بی گاه خمینی،ما کجا و فحش درمانی های مصباح یزدی، ماکجا و خون دل خوردن های خامنه ای،ما کجا و دنبال شهادت دویدن های قاسم سلیمانی.راه حل چیست؟چگونه مسیر را با آرامش طی کنیم؟باید گرفتار آرمان‌ها شویم، باید بیمار شویم، باید خریدار سر دار شویم،باید در این معرکه شهره بازار شد.موقعیت مهدی؛ تازه اول‌ عشق است. ✍به قلم علی ریاحی پور معاون سیاسی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران 🔺کفِ دانشگاه باش 🔻