سلام عزیزان🙋🏻♀
با دومین #صبحگاه_انتظار همراهتون هستیم 😊
قرار بود در مورد این صحبت کنیم که وجود امام زمان چه لزومی داره؟؟
👈🏻قبلا حدیثی رو از آقا #امیر_المومنین علیه السلام نقل کردیم که فرمودند:
🍏) هیچگاه زمین از حجت خدا خالی نمی ماند...
اما برای اینکه دقیق تر به این مساله جواب بدیم اول در این مورد حرف می زنیم که:
📌چرا ظهور باید شکل بگیره؟؟ 🤔
👇🏽👇🏽
بســم الله الرحـمن الرحیـمــ
و مـا بــعد از #تورات
در #زبور نوشــــتیمــ
ڪــہ بنــدگآن #نیکوکار مــن
ملک زمین را به ارث می برند
و مالــک آن خواهنــد شـــد...
انبیا/105
این آیه مبارک می تونه یکی از دلایل چرایی ظهور باشه!!
چطوری؟؟؟
بیاین تا بهنون بگم😉👇🏽👇🏽👇🏽
@kelidebeheshte
این آیه داره می گه:
📌یه روزی میاد...
که دنیا میوفته دست بندگان صالح خدا😍
و اونها حاکمان و وارثان زمین می شن...
📎اما این اتفاق کی قراره بیوفته؟؟؟ 🤔
هر ابتدا تا حالا هیچ وقت عباد #صالح به تمام دنیا حکومت نکردن...
در زمان هیچ کدوم از انبیا و صلحا...
حتی حکمرانی حضرت #سلیمان هم بر تمام دنیا نبود... 🌐
حتی #خاتم_انبیا هم نتونست این حکومت رو به پا کنه...
و از طرفی ما می دونیم که:
لا یخلف الله وعده...
👈🏻خدا خلف وعده نمی کنه❣
پس کِی و با چه اتفاقی قراره این دوران فرا برسه؟؟؟
🦋و طبق احادیث
💯و پیشگویی های کتب الهی قبلی🔮😲
(ان شاء الله در آینده مفصل در این مورد هم صحبت می کنیم... با ما همراه باشید😉)
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند که با ظهورشون✨
این حکومت سراسر عدل جهانی رو بر پا می کنن😊
و صالحان و یاران ایشون بر جهان حکومت می کنند! 🌐
از جمله ی احادیث:
🦋) وقتی مهدی ظهور کند، تمام جهان را صلح و عدالت غرا می گیرد...
پیامبر رحمت (🦋
@kelidebeheshte
📌جمعه ی آینده
در #صبحگاه_انتظار3
دلایل بیشتری برای چرایی وجود #امام_زمان و اهمیت وجود #ظهور میاریم!
با ما همراه باشید🌹
✍🏻 #سرباز_سردارم
بسـم ربـــ الحســین
#هیات_ماندگار2
سلام عزیزان🙋🏻♂
خلاصه ی #هیات_ماندگار1 این شد که ما بچه #هیاتی ها و بچه #مذهبی ها اون طور که باید و شاید در صحنه ها حاضر نشدیم...
یکی از دلایلش هم اینه که اگه واقعا و طوری که #حضرت_آقا و مسلما آقا #امام_زمان ازمون انتظار داشتند کار می کردیم، آقا یه حرفی رو سال ها پشت سر هم بیان نمی کردند، سالها خطراتش رو گوش زد نمی کردند...
⬅️یکی به #شهید_نواب_صفوی می گه:
آقا، اگه کار های شما خوبه چرا #آیت_الله_بروجردی این کار ها رو نمی کنه؟ ایشون می گن:من #سرباز #اسلام هستم، ایشون #افسر! تا زمانی که سرباز هست افسر به میدان نمی ره...
حالا ببینید چقدر #حضرت_آقا یه سری مسائل رو مرتب گوش زد می کنند...
این یعنی ما ها سرباز خوبی نبودیم که #فرمانده خودش مجبور شده بیاد تو #خط_مقدم 😔
آقا شرمنده😭
یکیش همین مساله #فضای_مجازی 📡📱🌐
که ان شاء الله بعدا مفصل در موردش حرف خواهیم زد و به یاری خدا کار های گروهی راه می ندازیم...
(با #سرباز_سردارم همراه باشید.)
اما حرف من اینه که:
👈🏻اگه واقع بینانه نگاه کنیم و عموم #مردم #جامعه رو بسنجیم به طور میانگین در طور سال های اخیر نگاه مقبولانه یا امیدوارانه ای به #پایگاه های#بسیج و #هیئات_مذهبی نداشتند،
و فقط در بحران ها کمی نگاه مردم به این مجموعه ها مترحمانه تر می شد... 🤦🏻♂
🗣حالا آهای #بچه_مذهبی، آهای #هیاتی، آهای #بسیجی،
جایگاه اجتماعی شما این باید باشه؟؟
مردم اینطوری باید به پایگاه و مسجد و هیات نگاه کنن!؟؟
این چیزیه که #آقا از ما می خواد!؟؟
متاسفانه کاربرد ما فقط شده برا روز های سخت، فقط برا #بحران ها اونم اولش...
مثلا #سیل میاد، #زلزله میاد، #کرونا میاد😉 و...
اونوقت دم #نیروهای_مسلح و #سپاه گرم که میان کمک💪🏼
من روی حرفم با خودمونه...
#بسیجی ها می رن #جهاد_سازندگی، #مساجد #کمک_های_مردمی جمع می کن،#هیئات مثلا معابر رو ضدعفونی می کنن و...
اما
⭕️هنوز هم تو مناطق آسیب دیده مردم تو شرایط سختی دارن زندگی می کنن،
کمک بوده ولی نه اونقدر که باید و شاید...
هنوز هم کرونا هست اما دیگه کسی معابر عمومی رو #ضدعفونی نمی کنه...
(داریم به طور مجموع می گیم)
اما واقعا چی کار باید کرد؟؟🤔
باید...
ادامه مطلب در #هیات_ماندگار3
سپاس که مطالب رو می خونید و به اشتراک می ذارید🙏💐💐
✍🏻#سرباز_سردارم
@kelidebeheshte
حکمت7: ايثار اقتصادى و آخرت گرايى (اخلاقى، اقتصادى):
وَ الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ، وَ أَعْمَالُ الْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ نُصْبُ أَعْيُنِهِمْ فِي [آجِلِهِمْ] آجَالِهِمْ.
و درود خدا بر او، فرمود: صدقه دادن دارويى ثمر بخش است، و كردار بندگان در دنيا، فردا در پيش روى آنان جلوه گر است.
نکته ها:
آثار صدقه:
امام(علیه السلام) در این حکمت (حکمت هفتم) به دو موضوع که در زندگى مادى و معنوى او تأثیر فراوان دارد اشاره کرده نخست مى فرماید: «صدقه (کمک به نیازمندان) داروى شفابخشى است»; (الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ).
در قرآن مجید و در روایات اسلامى اهمّیّت و تأثیر انفاق در راه خدا و صدقه بر نیازمندان به طور گسترده وارد شده است و یکى از مهم ترین و مؤثرترین حسنات شمرده شده است.
تعبیر به «دواء» (دارو) و «منجح» (مؤثر و شفابخش) به طور مطلق نشان مى دهد که این کار هم درمان کننده بیمارى هاى فردى و هم بیمارى هاى اجتماعى است.
صدقه به هرگونه بخشش گفته نمى شود، بلکه بخشش هایى است که قصد قربت در آن باشد; خواه واجب باشند مانند زکات یا مستحب مانند انفاق فى سبیل الله و خواه جنبه شخصى داشته باشد مانند کمک به یتیم یا محروم یا بیمارى یا جنبه عام داشته باشد مانند بناى بیمارستان و دارالایتام که از آن تعبیر به صدقات جاریه نیز مى شود.
اما چگونه این صدقات داروى شفابخشى است، بخشى از آن جنبه حسى دارد که با چشم خود مى بینیم; بیماران محروم از این طریق درمان مى شوند، ایتام سرپرستى مى گردند و بر آلام مستمندان مرهم نهاده مى شود و بخشى از آن جنبه معنوى دارد همان گونه که در حدیث معروف نبوى(صلى الله علیه وآله) آمده است: "دَاوُوا مَرْضَاکُمْ بِالصَّدَقَةِ وَرُدُّوا أَبْوَابَ الْبَلاَءِ بِالدُّعَاءِ; بیماران خود را با صدقه درمان کنید و درهاى بلا را با دعا ببندید"
جربه نیز نشان داده است که پرداختن صدقه براى درمان بیماران بسیار مؤثر است.
این سخن را با حدیثى از امام کاظم(علیه السلام) پایان مى دهیم: شخصى خدمت آن حضرت آمد و عرض کرد: فرزندان و همسر من ده نفرند که همه بیمارند. فرمود:" داوِهِمْ بِالصَّدَقَةِ فَلَیْسَ شَیْءٌ أَسْرَعَ إِجَابَةً مِنَ الصَّدَقَةِ وَلاَ أَجْدَى مَنْفَعَةً عَلَى الْمَرِیضِ مِنَ الصَّدَقَة; آنها را با صدقه درمان کن، زیرا چیزى سریع الاجابه تر و چیزى مفیدتر براى درمان بیماران از صدقه نیست».
سپس در دومین نکته مى فرماید: «اعمال بندگان در این جهانِ زودگذر در برابر چشمان آنها در آن جهان (پایدار) است»; (وَأَعْمَالُ الْعِبَادِ فِی عَاجِلِهِمْ، نُصْبُ أَعْیُنِهِمْ فِی آجَالِهِمْ).
همان گونه که بعضى از شارحان نهج البلاغه تصریح کرده اند، این کلام امام اشاره روشنى به تجسم اعمال در قیامت دارد.
منظور از تجسم اعمال این است که اعمال نیک و بد هر یک در روز قیامت به صورت مناسب حسى درمى آید. مثلا نماز در قیافه یک انسان زیبا و صالح و ظلم و ستم به صورت دودى سیاه و خفقان آور مجسم مى شود و انسان ها در کنار اعمال مجسم خود خواهند بود و بخشى از پاداش و کیفر آنها از این طریق صورت مى گیرد.
در قرآن مجید نیز آیات فراوانى وجود دارد که ظاهر آن تجسم اعمال است مانند آنچه در آخر سوره «زلزال» آمده است: «(فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ * وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة شَرًّا یَرَهُ); هرکس به اندازه سنگینى ذره اى کار نیک کند آن را مى بیند و هرکس به قدر ذره اى کار بد کند نیز آن را خواهد دید»
براى احاطه بیشتر در مورد آیات فراوانى که در قرآن در مورد تجسم اعمال و تفسیر آنها وارد شده به کتاب «پیام قرآن» جلد ششم، بحث تجسم اعمال مراجعه فرمایید.
نکته قابل توجه این که تعبیر به (آجالهم) که در نسخه صبحى صالح آمده ظاهرا تعبیر نادرستى است و صحیح آن (آجلهم) است و تقریبا تمام نسخ نهج البلاغه به همین صورت (آجلهم) نوشته شده و قرینه مقابله با (عاجلهم) دلیل روشنى بر این معناست، زیرا (عاجل) به معناى شىء موجود (دنیا) است و (آجل به معناى شىء مدت دار (در اینجا مراد آخرت) است و (آجال) که جمع اجل به معناى سررسید عمر است در اینجا مفهومى ندارد.
🕊🌹🔑کلیدبهشت🕊🌹🔑
@kelidebeheshte