eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به کسی که خود رو همه چیز دان می‌داند، چجوری مشورت بدیم؟! 🔻 در مشاوره دادن نباید در یک راهکار متوقف شد. مثلا اگر مادری به ما مراجعه می‌کند و می‌گوید من همه سعی و تلاشم را کرده‌ام که رابطه‌ام با فرزندم خوب خوب باشد، اما نمی شود، چه باید بکنیم؟ ♨️ ابتدا لازم است او او بپرسیم که چه راه‌هایی را رفته است تا مشخص شود منظور او از «رفتن همه راه‌ها» چیست؟ بعد از می‌پرسیم به نظرت چه راه‌های دیگری وجود دارد؟ ✴️ این باعث می‌شود ذهن او باز شده و همان جا بتواند به گزینه‌های دیگر هم فکر کند. پس از همه گفت و گوها و فرصت‌هایی که برای مراجع ایجاد کردیم، اگر راهکاری در ذهن ما وجود داشت با حالت پرسشی آن را مطرح کنیم. مثلا می‌گوییم، به نظر شما، اگر از خود فرزندتان بپرسید که چه نوع رابطه‌ای را دوست دارد، چه اثری دارد؟ 🔴 به لحن توجه کنید. نصیحت گونه نیست. تمام راهکارهای او را دور نریخته‌ایم و راهکار خود را تحت عنوان یکی از گزینه‌ها در کنار راه‌های خودش به او ارائه دادیم. ☑️ این یک فن است. به خصوص در مواردی که فرد فکر می‌کند همه راه حل‌ها را رفته یا خودش را خیلی کار درست میداند. "خانم دکتر واعظی" دوره مقدماتی تربیت پشتیبان و مشاور تربیت دینی پیوند 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: www.keraamat.ir ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 گلوگاه تربیت دینی، که آن را فراموش کردیم! 🔻 اتفاق اصلی در تربیت و در مقابله تربیت مادی گرای غربی و تربیت اسلامی این است که الگو بودن اهل بیت را از ما و حتی از جامعه مذهبی ما گرفتند. به طوری که در پاسخ به این سوال که «چرا بچه‌های ما شخصیتی مثل رونالدو، شخصیت‌های سینمایی و حتی شخصیت‌های تخیلی مثل مرد عنکبوتی را الگوی خود قرار داده‌اند»، می‌گویند، چون اینها ملموس هستند یا خودشان را دیده‌اند یا فیلمشان را می‌بینند و محور قرار دادن آنها در زندگی بچه کار آسانی است، ولی وقتی که ما می‌گوییم حضرت زهرا (س) یا امیرالمومنین (ع)، برای بچه‌ها ملموس نیستند و بچه‌ها دیدی به آنها ندارند. ♨️ اینجاست که به بحث فطرت می‌رسیم که گلوگاه تربیت دینی است. 🌟 خدواند در قرآن می‌فرماید فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّينِ حَنيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْديلَ لِخَلْقِ اللَّهِ. یعنی ملازم دینی باش که الهی است. ✴️ وقتی ما راجع به اهل بیت صحبت می‌کنیم، راجع به شخصیت‌هایی صحبت می‌کنیم که در سرزمین فطرتمان با آنها آشنا هستیم اما بین ما و آنها فاصله انداخته‌اند، چون تنگه فطرت را در تربیت رها کردیم! "حجت الاسلام عباسی ولدی" دوره مقدماتی تربیت پشتیبان و مشاور تربیت دینی پیوند 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: www.keraamat.ir ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباه رایجی که برای تربیت فرزند وجود دارد! 🔻 وقتی کار تربیتی دو سوی بین مربی و متربی باشد و بحث تربیت خود مطرح نباشد، یک کار تدریجی و کنش و واکنشی است. ♨️ بدین معنی که لازم است مربی کاملاً متربی خود را بشناسد و بتواند رفتارهای او را متناسب با محیطی که در آن زندگی می‌کند به خوبی تحلیل کند و آنگاه متناسب با رفتارها، خلقیات و افکار او واکنش‌های مناسب نشان دهد. 🔴 کسی که کار تربیتی می‌کند ممکن است ببیند متربیش با توجه به شرایط خانوادگی، تاریخچه‌ای که داشته، محیطی که الان در آن زندگی می‌کند و به آن عادت کرده، اهل فحش دادن است. ⚡️ نکته این است که نسخه‌ی از پیش طراحی شده برای کار تربیتی وجود ندارد. یک نسخه عمومی وجود ندارد که همه بر اساس آن تربیت کنند. ☑️ یعنی ممکن است نیاز باشد در مقابل یک عمل واحدِ دو بچه، عکس العمل‌های متفاوتی داشته باشیم. این بدین دلیل است که تربیت امری پویا و سیال است. "دکتر میثم صداقت زاده" 🌱 دوره مقدماتی تربیت پشتیبان و مشاور تربیت دینی پیوند 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: www.keraamat.ir ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
💡 دوره مقدماتی تربیت پشتیبان و مشاور تربیت دینی پیوند 🔴 مهلت ثبت نام تا ۸ آبان ماه تمدید شد 🔴 🔸 ترم مقدماتی: ۴۰ ساعت آموزشی طی ۱۰ هفته 🔸 کل دوره: ۸ ترم و طی ۲ سال 📜 سرفصل ها: ۱. نظام فکری و تربیتی اسلام بر اساس اندیشه شهید مطهری ۲. مباحث مهارتی مشاوره ای 🔷 این دوره به صورت مجازی برگزار میشود. 📣 تخفیف برای مخاطبان گذشته کرامت و طلاب و مادران سه فرزند و بیشتر ⭕️ دریافت کد تخفیف و پشتیبانی دوره با: @Peyvand4 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: www.keraamat.ir@keraamat_ir
🔰 جلسه هم اندیشی تربیتی 📌 با موضوع: بررسی ابعاد تربیتی شعار "زن، زندگی، آزادی" ✅ جلسه اول ⭕️ مسئله تربیت دختران در جمهوری اسلامی ایران ⏰ زمان: دوشنبه ۲ آبان ماه ساعت: ۱۳ الی ۱۵ 🏢 مکان: دبیرستان دخترانه امام صادق علیه السلام 🔖 با حضور جناب آقای دکتر مهدی زاده کارشناس حوزه خانواده و جمعیت 📺 پخش زنده در اسکای روم ( در هنگام ورود گزینه مهمان را انتخاب نمایید ) https://www.skyroom.online/ch/ho33einf/keraamat-1 ✅️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آنچه پدرها و مادرها برای مسئولیت پذیری فرزندان باید بدانند! 🔻مادرها در گروه سنی ۱ الی ۱۲ سال آرام آرام بخشی از مسئولیت خودتان را برای رشد بچه‌ها به آنها واگذار کنید. یعنی کارهای مشارکتی- مسئولیتی را در خانه افزایش دهید. 🔴 البته، نه اینکه به فرزند خود بگوییم برو رختخواب‌ها را جمع کن! بلکه بگوییم بیا با هم رختخواب‌ها را جمع کنیم، با هم کتاب‌هایت را مرتب کنیم، با هم در آشپزخانه غذا درست کنیم و ... . ♨️ اما در گروه ۱۲ الی ۱۸ سال که بچه‌ها وارد سن نوجوانی می‌شوند، پدرها هم از همین روش استفاده کنند و آرام آرام مسئولیت‌هایی که به عهده آنان هست را به صورت مشارکتی با بچه‌ها انجام دهند. مثل خرید کردن، کارهای اداری و ... . ☑️ همه این فعالیت‌هایی که در فضای مشارکتی صورت می‌گیرد، باعث می‌شود بچه‌ها در عین اینکه از لحاظ تصویری و مسئولیت پذیری پدر را می‌بینند، در عین حال در کنار پدر مهارت انجام آن مسئولیت‌ها را نیز کسب می‌کنند و این مهارت ها به بچه‌ها جسارت اجتماعی و اعتماد به نفس اجتماعی می‌دهد. "حجت الاسلام دوست محمدی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا دیه زن، نصف مرد است؟! 🔻 در بحث ایجاد هویت دینی در فرزندان، یکی از چیزهایی که خیلی مهم است شبهه‌هایی است که درباره قوانین اسلام برای دختران نوجوان مطرح می‌شود. ❓ اینکه چرا دیه زن نصف مرد است؟ چرا زن، نصف مرد ارث می‌برد؟ در مقابل چنین شبهه‌هایی، بچه‌ها سریع می ‌پرسند، یعنی از نظر اسلام ارزش زن، نصف مرد است؟ باید پاسخ اینها را بدانیم و بتوانیم با بچه‌ها صحبت کنیم. ♨️ در پاسخ باید گفت، آیا دیه به شخص متوفی تعلق می‌گیرد یا به بازمانده؟ شخص متوفی که می‌میرد و رفته است. بازمانده مرد، زن و بازمانده زن، مرد است. 🔷 پس در اصل در قانون دیه، به مردها نصف زن‌ها دیه تعلق می‌گیرد. ✴️ در مورد ارث هم به همین شکل است. مرد کفالت خانواده را برعهده دارد و اگر ارثی به او برسد باید به وسیله آن زن و فرزند و زندگی را اداره کند. اگر خانه ندارد، خانه تهیه کند و ... . 🔹 اما اگر ارثی به خانمی برسد، طبق قانون خداوند وظیفه ندارد قرانی از آن را در خانه شوهرش خرج نماید. حال تصور کنید به مردی ۱۰۰ میلیون و به خانمی ۵۰ میلیون رسیده باشد. اینجا مرد بیشتر نفع برده یا زن؟ ☑️ بنابراین قانون ارث و دیه به نفع زنان است. پس لازم است توجه کنیم، قانون دیه و ارث برای ارزش گذاری به انسانها وضع نشده، بلکه برای رفع یک سری از مشکلات بشری وضع شده است. "خانم دکتر لواف" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مهم ترین رکن تربیت که فراموش کرده ایم! 🔻کار مربی شکوفایی استعداداست. ♨️ تعقل موجب شکوفایی استعداد می‌شود. انبیاء آمده‌اند تا عقل انسان‌ها را راه بیندازند، شخصیت و کرامت انسانی را بارور کند و کمال طلبی او را جهت دهند. خرج کردن استعدادهای انسانی در جهت الهی را تربیت گوییم. به زبان دیگر، تربیت، زمینه سازی برای انتخاب صحیح است. 🔴 توجه کنیم که تربیت حلقه و کلاس نیست! حلقه و کلاس یک چهلم تربیت است. جالب است وقتی کسی می‌خواهد تربیت کند به دنبال محتوا می‌گردد! ❓اگر هیچ محتوایی نداشته باشیم که به مخاطب منتقل کنیم چطور می‌توانیم تربیت کنیم؟ تصور کنید یک فرد لال چگونه می‌تواند تربیت کند؟ ⚡️ اینجا فقط عمل کردن مهم نیست. یعنی این فرد اگر فقط نماز بخواند، آیا اطرافیانش نمازخوان می‌شوند؟ خیر! ✴️ اگر فردی در موقعیت‌ها بهترین تصمیم را بگیرد و بهترین انتخاب را بکند، افراد در کنارش تربیت می‌شوند. مثلاً شجاعت را یاد می‌گیرند. 🔸 حالا اگر ما دائما خاطر تعریف کنیم، چنین اثری را ندارد. مثلاً فقط از امام حسن مجتبی (ع) بگوییم که فردی آمد و به ایشان ناسزا گفت. گفتن اینها به تنهایی اثری ندارد. ☑️ بلکه مثلاً می‌توان در حین بازی فوتبالی که حیثیتی است و موقعیت برای عصبانی شدن وجود دارد، صحنه‌ای ایجاد شود که بچه ها ببینند که ما عصبانی شدیم و کظم غیظ کردیم. "حجت الاسلام وافی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
🔰 سلام بر خون های پاک ریخته شده 🏴 مرکز تربیت مربی کرامت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان را در پی حادثه تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام، تسلیت می گوید. 🏴 یکباره خزان هجوم آورد به باغ خم شد کمر درخت ها از این داغ هر گوشه ی صحن سیب سرخی افتاد این صحنه ی کربلاست یا شاهچراغ؟ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 با این هدف، فلسفه برای کودک را ترویج کردند! 🔻 حیفم می‌آید اینجا تاریخچه فلسفه برای کودکان را نگویم. آقای لیپمن فردی کلمبیایی، ساکن آمریکا و استاد فلسفه بود و به اینجا رسیده بود که اساساً آموزش در آمریکا که بر اساس ارائه اطلاعات است، کاری غلط است و آموزش باید دو سویه باشد. کتابهایی نوشت، کتاب‌هایش را ترجمه کرد و به چندین کشور سفر کرد. در سفری به مسکو رفته بود. 🔹 خبرنگاری از او پرسید شما برای چه به اینجا آمده‌اید؟ گفت برای آموزش فلسفه به کودکان آمده‌ام. خبرنگار گفت همه این را می‌دانیم. علت اصلی سفر خود را بگویید. 🔸 گفت علت در رابطه سازواره‌های اندیشه این مجموعه و مجموعه‌های غربی است. خبرنگار پرسید آیا این را به مسئولین مجموعه گفت‌اید؟ گفت فرصت نشد بگویم. خبرنگار پرسید فرصت نشد یا اینکه نمی‌خواهید آنها بفهمند، شما یک پیش فرض‌هایی دارید و می‌خواهید پیش فرض‌هایتان را به اینجا منتقل کنید. جواب داد اندیشیدن مرز و محدوده ندارد! خبرنگار گفت اندیشیدن مرز ندارد، اما پیش فرض نداشتن نیز ممکن نیست! ♨️ لازم است به این توجه کنیم که هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند بدون پیش فرض، فلسفه برای کودک می‌آموزد یا یاد می‌دهد. "خانم دکتر کرمانی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کاظمی‌آشتیانی ها یا رونالدوها؟! 🔻شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی‌ای که این مرد و این جوان داشت ــ جوان هم بود ــ می‌شناسند و مثلاً فرض کنید رونالدو را چند درصد می‌شناسند! 🔸 گاهی اوقات بچّه‌های کوچک خانواده‌ی ما اسمهایی را هم می‌آورند که من حتّی نمیتوانم یاد بگیرم آن اسمها را! قشنگ اینها را می‌شناسند، [میدانند] این چه‌کاره است. ما چرا افتخارات ملّی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است. ♨️ علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، همین است. ✴️ اگر بخواهم این الگوی مطلوب را در یک جمله معرفی کنم، عبارت است از: ترکیب علم، ایمان، تلاش. هم علم را جدی گرفتند، هم ایمان و پایبندی و تقوا را؛ 🌟 جهاد یعنی مبارزه؛ مبارزه‌ی در همین اصطلاح متعارف فارسىِ امروز ما. 🔸 اما یک نقطه‌ی مشترک در همه‌ی اینها وجود دارد و آن اینکه در مقابلِ یک خصم است؛ در مقابلِ یک مانع است. ☑️ نگاه کنید ببینید برای کشور شما، برای انقلاب شما، برای اهدافی که این انقلاب ترسیم کرده، کدام دشمن عنود در کمین نشسته و شما باید با آن دشمن عنود مبارزه کنید؟ کارتان در آن صراط که شد، می‌شود جهاد... "مقام معظم رهبری" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چجوری با بچه های کوچیکم به زیارت برم؟ 🔻 در دوره زیر هفت سال، که بچه‌ها هنوز به رشد عقلی نرسیده‌اند و دوره امیری آنهاست، نباید آنقدر امر و نهی کرد که موجب لجبازی بچه‌ها شود. ❓ با توجه به این اصل، اگر من سه فرزند دو، سه و شش ساله دارم، می‌توانم همراه آنان به مسجد یا زیارت بروم؟ 🔸 پاسخ این است که بله، حتماً می‌شود. اما باید توجه کرد که ظرفیت حضور در مسجدی با سقف کوتاه و مراسم رسمیِ جدی به اندازه ۲۰ دقیقه است. این عدد از کجا بدست می‌آید؟ 🔸 مدت حضور را با توجه به سن کوچکترین فرزندمان، در نظر می‌گیریم. 🔴 مسئله مهم این است که ما باور نکرده‌ایم که ثوابی که در اثر همراهی با بازی ها و شیطنت‌های بچه‌ها می‌بریم از ثواب عبادت یک عالم بالاتر است. ♨️ مسئله این است که وقتی که ما همراه بچه‌های کوچک خود به حرم، مسجد و جاهای مختلف می‌رویم قرار نیست که بچه‌ها و دیگران را عذاب دهیم به این بهانه که آنها رشد می‌کنند. یعنی باید به این مسائل توجه کنیم که قرار نیست برای بچه خود جغجغه به مسجد ببریم یا خوراکی ببریم که همه مسجد را کثیف کند یا بچه‌های دیگر دلشان بخواهد. ☑️ یک مادر هوشمند مادری است که از یک نوع خوراکی، تعدادی آماده کند و به فرزند خود بگوید امروز ببینیم چه دوستان جدیدی پیدا می‌کنی؟ از این خوراکی‌ها به آنها هم بده. "خانم دکتر نیلچی زاده" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
1894063872_1051605185.mp3
32.02M
صوت جلسه پخش زنده اسکای روم کرامت 🔰 هم اندیشی تربیتی با موضوع بررسی ابعاد تربیتی شعار "زن، زندگی، آزادی" 🔸 با حضور استاد سجاد مهدی‌زاده @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری بچه ها جذب قصه می شوند! 🔻 یادم می‌آید یک زمانی تمام لذت ما این بود که ظهر جمعه ساعت ۲، از رادیو قصه گوش کنیم. تصور ما آن موقع از قصه فقط صدا بود. ♨️ اما لازم است توجه کنیم قصه فقط صدا نیست، قصه یعنی همه چیز. یعنی اگر که در خانه برای بچه‌ها قصه تعریف می‌کنید، در هر جایی که هستید؛ در اتاق، آشپزخانه، هال و ...؛ تمام آنجا سِن اجرای شماست. این برای بچه‌ها بی نظیر است که ببینند پدر و مادرشان اینقدر برای اجرای یک داستان برای آنها انرژی می‌گذارند. 🔹 یعنی درست است که بیان بسیار مهم است و هر کلمه شخصیت خود را دارد، اما زبان بدن نیز بسیار مهم است. 🔹 زبان بدن یعنی اگر شخصیت داستان اخم می‌کند، ما هم اخم کنیم، اگر می‌خندد ما هم بخندیم، اگر راجع به کرمی در داستان صحبت می‌کنیم، حرکت کرم را با انگشتان دست خود نشان دهیم. ☑️ این باعث می‌شود که حتی کودک دو نیم ساله‎ای که در ظاهر به قصه علاقه‌ای نشان نمی‌دهد را جذب خود کنیم. "خانم بابایی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چقدر برای بچه‌هامون وقت می‌ذاریم؟! 🌟 وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُه... . لقمان به فرزندش به حالت موعظه سخن گفت... . 🔻 برای بچه، وقت موعظه و رفاقت گذاشتن مهم است. پدرها و مادرها، امروزه مشغول کارهای سخت هستند و کارهای نرم را به بقیه سپرده‌اند. یعنی گویی پدر و مادر شش موتورِ مشغول کار هستند تا بتوانند فرزندشان را در فلان مدرسه بگذارند. ❓ آن وقت کار نرم دست کیست؟ گروه انحرافی! این الان مشکل خانواده‌ها است که با فرزند خود ارتباط ندارند. ⚡️ این را مقایسه کنیم با زندگی امیرالمومنین (ع)، که حاکم نظام اسلامی است، برای فرزندش نامه می‌نویسد و می‌گوید «خودم» تو را با قرآن آشنا کردم. 🔴 اما ما کارهای سخت را انجام می‌دهیم و کارهای نرم را به بقیه می‌سپاریم. ☑️ نکته دیگر که لازم است توجه کنیم اینکه، موعظه سخنی همراه با شفقت و مهربانی است نه سخنی که همراه با به حرکت درآوردن انگشت سبابه باشد. این انگشت را انگشت فحش گویند؛ سبابه از سب می‌آید؛ و سخنی که اینگونه باشد همراه با مهربانی نیست. با اینگونه سخن گفتن نمی‌شود بچه تربیت کرد! "حجت الاسلام قاسمیان" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نیاز مهم نوجوان، که معمولا فراموش می شود! 🔻 طبیعتاً بچه‌های کوچکتر، زمان بیشتری از ما در خانه می‌گیرند و اگر زمانی برای ارتباط با بچه‌های نوجوانمان باقی بماند، خسته هستیم و بیشتر رابطه‌مان به نصیحت می‌گذرد. ♨️‌ در این شرایط لازم است حداقل هفته ای دو بار برای فرزند نوجوانمان زمان بگذاریم. مثلاً وقتی بچه کوچک خوابید، سریع سراغ کارهای آشپزخانه و ... نرویم. 🔹 بلکه با نوجوانمان ارتباط برقرار کنیم یا فرزند کوچکمان را شبها زودتر بخوابانیم و زمانی که آزاد می‌شود را به نوجوان اختصاص دهیم 🔹 یا مثلا بعضی صبح‌های زود که همسر و فرزند کوچکمان خواب هستند، همراه دختر نوجوان خود به پیاده روی و کوه برویم. 🔴 به این مسئله حتما توجه کنیم که بازخورد های عاطفی برای نوجوان مهم است. این توجیه را نکنیم که بچه نوجوان ما بزرگ شده و لزومی ندارد که به رسیدگی‌های ما به خواهر یا برادر کوچکش حسادت بورزد. ☑️ چرا که بچه‌ها در سن نوجوانی در مرحله‌ای هستند که به وسیله بازخوردهای خانواده و اطرافیان خود را ارزیابی می‌کنند که آیا خانواده ما را دوست دارند؟ آیا ما آدم خوبی هستیم و ... ؟ "خانم دکتر فداکار" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
💡 دوره مقدماتی تربیت پشتیبان و مشاور تربیت دینی پیوند 🔴 آخرین مهلت ثبت نام تا پایان امشب یازدهم آبان ماه می باشد. 🔴 🔔 افتتاحیه فردا ۱۲ آبان 📣 تخفیف برای مخاطبان گذشته کرامت و طلاب و مادران سه فرزند و بیشتر ⭕️ دریافت کد تخفیف و پشتیبانی دوره با: @Peyvand4 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معلمی، بزرگترین آرزو 🔻 من به عنوان یک طلبه، به عنوان یک روحانیِ معمم، از آرزوهای بزرگم در زندگی تعلیم و تربیت بوده. 🔸 از سن جوانی در کن که بودم در سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی طلبه شدم و بعد از یکی دو سال که چند، کلمه یاد گرفتم در ماه رمضان در کن، که در کوچه ها چراغی نبود، با فانوس به محله ها می‌رفتم و می گشتم و مساله می گفتم. ☑️ معلمی برای من شانی از شئون زندگی بود. معلمی صفت الهی ست و شما به این جایگاه افتخار کنید. "آیت الله مهدوی کنی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نکته‌ای که در تربیت پسرهای زیر ۱۴ سال باید بدانیم! 🔻 مسئله ای که در مورد شکل گیری هویت جنسیتی پسران مهم است، پوشش و ظاهر آنهاست. برعکس اینکه خود دختران خیلی کشش به این سمت دارند که همیشه ظاهر آراسته داشته باشند و ما هم دغدغه این را داریم، برای پسران لزومی ندارد که دغدغه این مسئله را داشته باشیم. 🔴 یعنی لزومی ندارد مثلا پسربچه ۹ ساله درگیر این موضوع باشد که هرگاه از خانه می خواهد خارج شود موهایش را شانه کند. یا اینکه در پوشش پسر بچه ها درگیر این موضوع شویم که شلوار و پیراهن و کفش او با هم هماهنگ باشند. ♨️ لازم است توجه بکنیم که خانواده هم نباید این موضوع را برای فرزند پسر خود، مسئله کند. ☑️ البته این به معنای نامرتب بودن پسران نیست، ولی لزومی ندارد که پسر بچه ها تا قبل از ۱۴_ ۱۵ سالگی درگیر این موضوع شود. "آقای حمید کثیری " ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
🏴 وفات حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت باد.@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چجوری عادات اشتباه بچه‌ها رو اصلاح کنیم؟! 🔻 گاهی ما می‌خواهیم عادات اشتباهی که در بچه‌ها وجود دارد را با نصیحت یا دعوا کردن اصلاح کنیم. این راهکارها ممکن است به صورت موقت، جواب دهد اما جواب پایدار نیست. ♨️ برای برطرف کردن یک عادت اشتباه لازم است ریشه‌های آن را پیدا و اصلاح کنیم. مثلاً ممکن است ریشه یک عادت، بیکاری بچه‌ها باشد. ✴️ اگر برای فرزند خود کار تعریف و او را مشغول کنیم، آن عادت نیز کنار می‌رود. یا زمانی ریشه یک عادت، در امکانات نامناسبی است که ما برای بچه‌ها ایجاد می‌کنیم. مثلاً برای فرزند خود تبلت خریدیم و او فضای مجازی وابسته شده است! اینجا لازم است برای تبلت نقشه‌ای کشید. مثلاً قانون خانه را تغییر دهیم که تبلت برای مامان است و بچه‌ها با برنامه ریزی مامان، می‌توانند از تبلت استفاده کنند. ☑️ بنابراین برای اصلاح رفتار در بچه ها باید ریشه ها را پیدا کرد و جایگزین مناسب برای آن در نظر گرفت. "حجت الاسلام تراشیون" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
💡 کارگاه آموزشی مدیریت روابط زوجین و خانواده ها 🔴 ویژه متأهلین 🔴 ⏰ زمان : پنج شنبه ۲۶ آبان، ساعت ۱۴ تا ۱۷ 🏢 مکان : دانشگاه امام صادق علیه السلام، تالار آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) 📣 با حضور جناب آقای دکتر حمید حبشی ⭕️ دریافت اطلاعات بیشتر با: @keraamat ⚠️ ثبت نام برای شرکت در کارگاه الزامی است. 🌐 ثبت نام: www.keraamat.ir@keraamat_ir
💡 کارگاه آموزشی مدیریت روابط خانوادگی پیش از ازدواج 🔴 ویژه پسران و دختران مجرد 🔴 ⏰ زمان : پنج شنبه ۲۶ آبان، ساعت ۹صبح تا ۱۲ 🏢 مکان : دانشگاه امام صادق علیه السلام، تالار آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) 📣 با حضور جناب آقای دکتر حمید حبشی ⭕️ دریافت اطلاعات بیشتر با : @keraamat ⚠️ ثبت نام برای شرکت در کارگاه الزامی است. 🌐 ثبت نام: www.keraamat.ir@keraamat_ir
💡 دوره طراحی آموزشی موضوع محور 🔸 ترم مقدماتی/ ویژه دوره‌ پيش دبستانی: ۴۰ ساعت آموزشی 🔸 ۱۴ ساعت آموزش و ۲۶ ساعت کارورزی 🔴 مهلت ثبت نام تا ۲۴ آبان ماه 📜 سرفصل ها: ۱. ویژگی های طراحی آموزشی مناسب ۲. فرآیند مسئله شناسی در موضوعات آموزشی ۳. طراحی گام‌های انتقال مفاهیم 🔷 این دوره به صورت حضوری_مجازی برگزار میشود. 📣 همراه بافرصت شغلی ⭕️ دریافت اطلاعات بیشتر با: @keraamat 🌐 ثبت نام در سایت کرامت: www.keraamat.ir@keraamat_ir