🕌🌷بسم رب الحسین🌷🕌
#تازیانه_سلوک
#کل_یوم_عاشورا_و_کل_عرض_کربلا
▪️در دلش امام را دوست دارد!
▪️اما، در سپاه عمر سعد ایستاده!
▪️به خاک و خون افتادنِ اصحاب عشق را می بیند!
▪️اما سر به زیر، اشک می ریزد!
▪️دست بر شمشیر نمی بَرد در مقابل او
اما از امام زمان خویش هم دفاع نمی کند!
▪️او حامل نامه های دعوت کوفیان بود!
▪️اما از ترس جانش به حسین پشت می کند!
▪️نه یزید و سپاهش!
▪️نه شمر و عمربن سعد!
▪️و نه تنهایی و مظلومیت حسین!
▪️بلکه آنهایی که راه انفعال و سکون و سکوت را در پیش گرفتند زمینه غلبه یزید و یزیدیان بر اهل عراق و کوفه و کربلا و در نهایت منجر به فاجعه غمبار عاشورا شد.
📍آنهایی که باید صحنه تحولات محرم ۶۱ ه.ق را درست و به هنگام تشخیص میدادند اما غلبه جهل و نفسانیّات مانع تکلیف شناسی و تکلیف گرایی کوفیان شد!
📍مدینه النبی و مکه و کوفه که شهر پیامبرصلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام و علی و اولاد علی علیهم السلام بود! جغرافیایی که محبّین و ارادتمندان و شیعیان مدعی! در آن جمع بودند و اسلام و قرآن و دین و دینداری را مستقیم از خاندان نبوّت گرفته بودند! اما چه بر سر این امّت آمد که از همین مدینه النبی و مکه و کوفه! تا شب عاشورا فقط ۷۲ نفر ثابت قدم پایکار امام زمان خویش ماندن!
🔺️کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا یعنی اکنون به کربلا و عاشورا بنگر و ببین در تکلیف شناسی درست و تکلیف گرایی به هنگام کجای این معرکه هستی!
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
راهبرد کلان مدیریت جمهوری اسلامی ایران در پرونده افغانستان/۱
🔹️مشابه تابستان ۱۴۰۰ مدتی است مخصوصا پس از سخنان رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان، برخی اکانتهای معلومالحال تهران را دعوت به اقدام سخت میکنند، این افراد در سال ۱۴۰۰ در دو مقطع فتح کل افغانستان توسط طالبان و سقوط پنجشیر تهران را دعوت به اقدام نظامی در افغانستان مشابه عراق و سوریه میکردند.
📍اما مدیریت پرونده پیچیده افغانستان معذوریتها و محدودیتهای خاص خود را دارد:
▪️۱- طیف افکار در خصوص نوع مواجهه با افغانستان در سطوح بالای داخل کشور متعدد است. گروهی عقیده دارند باید با آنها مقابله سخت کرد، برخی دیگر عقیده دارند باید آنها را به رسمیت شناخت اما گروه سوم بر مدیریت آنها تاکید دارند.
▪️۲- بنابراین استراتژی ایران مبتنی بر سیاست همسایگی، حفظ صلح و آرامش در این کشور با تشکیل دولت فراگیر است. سیاست آمریکا اما جنگ و درگیری داخلیِ قومی- مذهبی با جلوانداختن شیعیان و ورود ایران است به گونهای که ایران یک طرف جنگ شده و آنها در قطب مقابل قرار گیرند.
▪️۳- نوع نگاه به طالبان مهم است؛ تطهیر آنها خطا و ترساندن و داعشسازی از آنها نیز خطا است. زیرا به طور قطع آنها چندین طیف دارند. یک جریانِ مهم و مسلط آنها حقانیِ ضدایرانی است، اما برخی افراد در همین طالبان نزدیک به ایران وجود دارند! برای مثال میتوان به سمیعالحق رهبر معنوی طالبان اشاره داشت که علاقه زیادی به همکاری با ایران داشت و توسط سازمان اطلاعات پاکستان در سال ۱۳۹۷ کشته شد، طیف همکاریهای ایران و طالبان در نا امن سازی معادنی که آمریکا در آن حضور داشت، سرکوبی هستههای داعش در سال ۱۳۹۷ انتقال برخی تجهیزات آمریکا به ایران در سال ۱۴۰۰ شاهدی بر این مدعاست.
▪️۴- بنابراین حفظ این نیروهای نزدیک مهم است، در سال ۱۳۹۶ نباید از نقش نیروهای ما در کردستان عراق برای لغو رفراندوم استقلال چشمپوشی کرد، حتی بسیاری از مخالفین طالبان نیز هماهنگ با ما هستند! ای کاش میشد یک دور تمام لاشخورهایی که در شهریور ۱۴۰۰ سنگینترین حملات را به نظام بابت عدم حمایت ایران از این بچه (احمد مسعود) میکردند را به محل زندگیاش در اطراف مشهد بُرد(ورود تحتالحفظ وی و محمداسماعیل خان هم که بماند)....ادامه دارد 🔸️#بخش_اوّل🔸️
---------------------------❀○❀------------------------
🆔️#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
راهبرد کلان مدیریت جمهوری اسلامی ایران در پرونده افغانستان/۲
📍اما مدیریت پرونده پیچیده افغانستان معذوریتها و محدودیتهای خاص خود را دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد(ادامه بحث قبل)
▪️۵ - البته هیچگاه نباید از تهدیدات غافل شد. توافق و مذاکرات برخی جریانات طالب با آمریکا در قطر که تا همین اواخر هم ادامه داشت، نشانه روشنی بر تهدید بودن و لزوم مراقبت از آنهاست. وجود جریان طرفدار ایران، نباید موجب خوشبینی شود. ملاک، عمل به تعهدات (عدم ورود طالبان به داخل خاک ایران در قالب پناهجویان، حفظ منافع ملی، اخراج آمریکا و داعش، تشکیل دولت فراگیر و حفظ امنیت شهرهای شیعهنشین) است.
▪️۶ - شاید تعداد کارشناسان حوزه افغانستان از حوزه قفقاز هم کمتر باشد(خود ما هم تخصص کامل نداریم و این موارد جمعبندی نظرات ارشد است) اما یک فرمانده ارشد نظامی کشور حفظهالله وجود دارد که به قول خودش از زمانی که ریشش سبز نشده بود با این جماعت کار کرده است، ایشان بارها اخطار داده که برخی جریانات رسانهای اصلا میدانند چه میگویند و چه کار میکنند؟
▪️۷- ضمن احترام به برادران افغان، اما وضعیت پناهجویان ورودی به ایران متاسفانه اسفناک است. تخمین تعداد حضور ایشان در ایران و خصوصا تهران و حومه عددی ورای تصور است. جدای از نقش برخی از آنها در تبدیل شدن به پیاده نظام سرویسهای حریف با اندکی پول، بالا بردن پرچم افغانستان در برخی روستاهای یزد یا برخی درگیریها در بندرعباس و ... نشان از لزوم مدیریت صحیح و سریع پناهجویان دارد. امری که با توجه به فشار تحریمهای ظالمانه به غرب دوچندان دشوار است.
▪️۸ - در خصوص حقابه، تلاش کشور همواره بر اولویت بخشی به دیپلماسی بوده است، مخصوصا در این مقطع که به دنبال امنیتی زدایی از پروندههای خارجی و مرزها هستیم، اما تغییر پیاپی حکومتها و دولتها در دو کشور و درگیری هر دو کشور با بحرانهای سخت مانند جنگ و تحریم و تروریسم مواضع متضاد و گاه خصمانه دول افغانستان و بیتوجهی برخی دولتهای ما به این موضوع، پیگیری این پرونده را به تعویق میانداخت در خصوص واکنش همانطور که دکتر کاظمی قمی اشاره داشتند در صورتی که کابل زیر بار دادن حقابه یا تشکیل گروههای فنی مشترک نرود، اقدام برای تامین منافع ملی ما محفوظ است.
این اقدامات البته باید به گونهای باشد که
الف - منجر به افزایش بحران در افغانستان و بالطبع افزایش پناهجویان نباشد.
ب - منجر به تحریک گسلهای قومی - مذهبی داخلی نشود.
پ - بازی در پازل دشمن برای درگیرسازی ایران نباشد.
تستهای هشداری سرد و گرم، انهدام بندهایی که از ورود جریان آب به داخل جلوگیری میکنند و سپس سدها از جمله گزینههای روی میز است.
------------------------------❀○❀----------------------
🔸️#بخش_دوّم🔸️ لینک بخش اوّل 👉
---------------------------❀○❀------------------------
🆔️#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴بسم الله النّور علی نور🏴🕌
#رابطه_تواضع_با_ولایت
بمناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام/نگرش و نقش تربیتی ولایت عظمی در مکتب شیعی
امام صادق علیه السلام عرموده اند:تواضع ریشه هر کار نیک و با ارزش است[۱]
#رابطه_تواضع_با_ولایت_عظمی
#رابطه_ی_علم_خشیّت_تواضع_ولایت
اشاره شد از علم حقیقت و معرفت، خشیّت و از خشیّت، تواضع قلبی و از تواضع قلبی، ادب و از ادب، تعبّد و تبعیّت و از تعبّد و تبعیّت، شکوفائی عقل و غلبه ی عقلانیّت(قدرت تعقل و تفکر) و از کمال عقل و غلبه عقلانیت، اعتدال و عدالت نوعی(فضایل و سجایای اخلاقی)! لذا ریشه تمام کمالات انسانی به علم و معرفت برمی گردد!
برای برخی سوال یا شبهه پیش اومده اگر ارزش انسان به علم و کسب معرفت هست، پس تکلیف احکام عملی و عبادتهایی که با بدن انجام میشه چی هست؟ آنچه که در شریعت محمّدیه صلی الله علیه و آله محرز است عمل به احکام اعم از انجام واجبات و ترک محرمات(واجب الهی و تکلیف شرعی است) امریست اجتناب ناپذیر! اما اینجا یک نکته است: عمل و رفتار و گفتار از عزم و اراده و عزم و اراده از نیّت و نیّت نیز از معرفت و علم میباشد، حالا آنچه که سبب ثقل اعمال عبادی در ترازوی حقیقت است عبارتست از روح عمل(معرفت و علم حقیقت) اینکه در روایات تصریح شده است ارزش عمل به میزان علم و معرفت شخص است یا اینکه به کثرت عمل شخص نگاه نکنید بلکه به عقل او بنگرید! یعنی عمل عبادی که با اعضاء و جوارح صورت میگیرد مثل نماز و حج و خمس و کار خیر و روزه به میزان معرفت، شخص را در معراج و آسمان ها بالا میبرد! اگر معرفت و علمِ حقیقت را از مسلمان بگیری، عبادتهایی که از ایشان صادر میشود مثل جسم بدون روح است! نهایت اینکه شخص را از جهنّم نجات و او را به بهشت جسمانی حور و باغ و نحر و خوراکیها می رساند، اما بُنیّه و قابلیتی که باید او را به بهشت ملاقات با الله و خلیفه الله واصل نماید عبارتست از معرفت به نورانیّت، علم حقیقت، حکمت متعالیه و توحیدی قرآنی، این علم و معرفت است که سبب تجلّی نور خشیّت در نفسِ انسان میشود، از تجلّی نور خشیّت، تواضع قلبی و از تواضع قلبی، نمودِ ادب و از ادب، تبعیت و تعبّد و از تبعیت و تعبّد، شکوفائی عقل رحمانی و غلبه عقلانیّت و از غلبه عقلانیّت، اعتدال و عدالت انفسی(نوعی) حاصل خواهد شد! اینکه بیان میشود خصوصیّات بارز و بیّن شیعه اثنی عشری را در عدالت و انصاف جستجو کنید ریشه در این امر دارد.
إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ: ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ[۱] امام صادق عليهالسلام با استدلال به همين آيه فرمود: الخَشيَّةُ ميراثُ العِلم(خشيت ميراث علم است)، پس كسي كه تهی از خشيّت باشد یعنی از علم حقیقت بهره ای نبرده است هرچند كه در معارف و علوم، موشكافيهايي داشته باشد،[۲] اميرالمؤمنين عليه السلام مى فرمايند: اَعْظَمُ النّاسِ عِلماً اَشَدُّهُم خَوفاً مِنَ اللّهِ: آن كسى كه علمش از همه بيشتر است، خدا ترسي اش از همه شديدتر مى باشد[۳]
سلمان میگوید به علی علیهالسّلام گفتم: ای برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم درود خدا بر تو باد! آیا مراد از اقامه نماز، همان اقامه ولایت شما است؟ امام فرمود: بلیای سلمان و شاهد آن، سخن خدای تعالی در قرآن است وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ اِنَّها لَکَبِیرَةٌ اِلَّا عَلَی الْخاشِعِینَ [۴]
برایناساس، صبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلّم است و صلاة اقامه ولایت من است و از این رو خداوند با ضمیر مفرد فرمود: وَ اِنَّها لَکَبِیرَةٌ و با ضمیر مثنی نفرمود: و انّهما، زیرا پذیرش ولایت سنگین است، مگر بر خاشعان و خاشعان هم شیعیان بابصیرتاند.[۵][۶] لذا محال است مُحِبّ، ادعای ولایت داشته باشد اما از او ادب و تواضع و خشیت، نمود نداشته باشد! چرا که علم و خشیت و تواضع و ولایت در هم تنیده و بهم ربط عینی دارند! الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ: ﺁﻧﺎﻥﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯﺷﺎﻥ خاشعﺍﻧﺪ[۷]
[۱] - فاطر، آيه ۲۸
[۲] - بحارالأنوار، ج۲، ص۵۲
[۳] - غرر الحكم و درر الكلم، ص۲۰۲، حکمت۳۲۶
[۴] - بقره - آیه۴۵.
[۵] - المناقب، ص۶۹-۷۰، الکتاب العتیق
[۶] - بحار الانوار، ج ۲۶، ص۲
[۷] - مومنون - آیه ۲
-----------------------------❀○❀--------------------------
:🔸️#بخش_پنجم🔸️ لینک بخش چهارم 👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#ضروت_جریان_شناسی_انجمن_حجّتیه
امام خمینی رحمه الله علیه در منشور روحانيت ۱۳۶۲/۱۲/۰۳ درخصوص چهار خطر هشدار دادند:
۱- خطر بازگشت جريان ليبرال
۲- خطر بازگشت جريان انجمن حجتيه
۳- خطر تاثير پذيري خوديها از ضد انقلاب
۴- خطر نفاق
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
برحسب ظاهر انجمن حجتيه تشکلی بود که پیش از انقلاب برای مقابله با بهائیت تشکیل شد و مدعی بود که اعضای خود را از دخالت در سیاست باز میدارد چرا که تبلیغ تشیع را در اولویت اصلی خود میداند. این دیدگاه در خلال درگیری خونین انقلابیون با رژیم شاه، باعث بدبینی انقلابیون به این مجموعه شد که تا سالهای پس از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد.
بیانات انتقادی امام خمینی راحل و سخت گیری ایشان نسبت به این فرقه انحرافی گرچه باعث تعلیق داوطلبانه این تشکیلات شد، اما جلسات زیرزمینی و نیروسازی این گروه به همان شکل سابق ادامه دارد.
#زمینه_های_تشکیل_انجمن_حجتیه
روحانیان در جامعه ایران، به ویژه از هنگام تحریم تنباكو، جایگاه ارزندهای داشته وهمواره در برابر حكومتهای ستمگر و نفوذ استعمار ایستاده و مانع اجرای اهداف بیگانگان بودند. از این رو، استعمارگران برای مقابله با روحانیت، از راه دین وارد شده و به فرقهسازی و تفرقهافكنی میان مسلمانان روی آوردند
برخی از اینها، با مشغول ساختنِ اذهان به مسائل انحرافی، اساس فكری و مذهبی آنان را سست میكنند تا ذهن، فكر و اندیشه مردم را از سیاست و حكومت و دخالت در ادارة مملكت دور نگه دارند، به طوری كه دخالت دین و مذهب در امور سیاست و اداره مملكت امری مكروه و حتی حرام نشان داده شود تا بیشتر و آسودهتر بتوانند بر مقدرات مسلمانان حاكم شده و از منابع و ذخایر این كشورها، منافع خود را تأمین كنند.
🔸️#بخش_اوّل🔸️
---------------------❀○❀------------------
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
جامعه مذهبی ایران در دوره پهلوی با سه جریان عمده روبرو بود
گروه اول؛ فرهنگ باختگان در برابر فرنگیان.
گروه دوم؛ مرعوب شدگان شعارهای کمونیسم و عدالت گرایانه دروغین.
گروه سوم؛ بهائیت، که شاخه فکری و فرهنگی استعمار برای تفرقه در جامعه اسلامی ایجاد شده بود، تشکیل انجمن حجّتیه برای مقابله با بهائیّت بود.
مؤسس و رهبر این گروه آقای شیخمحمود ذاكرزادة تولایی معروف به حلبی است.
صرف نظر از مسائل دیگر، انجمن حجّتیه برخلاف حركت اسلام انقلابی، حركت میكرده و با جدایی دین از سیاست، نیروی خود را مصروف مسائل غیر ضروری میکردند ایشان اسلام منهای و از مبارزه با اصل و ریشه فساد غافل ماند و به همین جهت مورد استقبال دربار قرار گرفت.
مبنای این اندیشه، باطل و طاغوت شمردن قیامهاى قبل از ظهور است و از نظر انجمنی ها؛ جهاد در دوران غیبت معنا ندارد، اندیشه باطل و التقاطی دیگر اینکه در آخرالزمان هرگاه فساد، زمین و آسمان را پر کند! ظهور محقق خواهد شد لذا نباید مانع فساد و عامل آن شد! به همین دلیل طرفدار جدائی دین از سیاست در دوره غیبت بوده و به تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم اعتقادی ندارند، لذا در تبصره دوم اساسنامه انجمن می خوانیم:
انجمن به هيچوجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت و نيز مسؤوليت هرنوع دخالتي را كه در زمينههاي سياسي از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، بر عهده نخواهد داشت.
بر اساس این مبانی بود که امام خمینی راحل و انجمن حجتیه در مقابل هم قرار گرفتند: هم در مقام سخن و اظهار نظر ها در مقابل هم قرار گرفتند و هم در مقام عمل، که امام به تمام عیار با طاغوت و ریشه های آن مانند اصل حکومت شاهنشاهی و خاندان پهلوی مبارزه می کرد و گفت شاه باید برود در حالی که آقای حلبی، مبارزه با طاغوت را در زمان غیبت حرام می دانست.
قابل ذکر است که در آن زمان، امام خمینی رحمه الله علیه یک مجتهد تمام عیار بود و مدرس خارج فقه و اصول و استاد فلسفه و مدرس اخلاق در حوزه علیمه قم بود، در حالی که حتی یک نفر از عالمان دینی از اجتهاد و مرجعیت آقای حلبی سخن نگفته اند. معلوم نیست چگونه این اندیشه انحرافی شخصی را به همگان القاء می کرد. در حالی که امام از اینها به ساده لوحان بی سواد تعبیر کرده است.
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_دوّم🔸️ لینک بخش اوّل 👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷
#انجمن_حجّتیه_پوستین_وارونه_مهدویّت
امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱]
دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه در مورد انجمن حجتیه: امام خميني درباره انجمن حجّتيه به وزير کشور وقت آقای ناطق نوري و علي اکبر پرورش، وزير آموزش و پرورش، نظر خود را نسبت به انجمن چنين ابراز مي کند که: به آنها پست کليدي ندهيد! خطرناکند. وقتي آمدند بين شما تفرقه ايجاد مي کننند، تشتت ايجاد مي کنند. برادران را به جان هم مي اندازند! آنها کار ديگري دارند، دنبال مسئله ديگري هستند. اينها با شاه همکاري مي کردند، برايشان مسئله دين مطرح نبوده است.[۲]
امام در بارهی اسلام آمریکایی می فرماید: شك نكنيد كه بعد از چندى همان مسائل سابق به يك صورت بدترى پيش خواهد آمد؛ همان اسلام شاهنشاهى دوباره برمىگردد. آنها مىدانند كه بايد بگويند اسلام، امريكا هم براى اسلام دلش مىسوزد، اما اسلام امريكايى در زمان شاه هم بود، اسلام امريكايى بود، كسى حق نداشت دخالت در هيچ امرى بكند! اسلام امريكايى اين بود كه مُلّاها بايد بروند درسشان را بخوانند، چكار دارند به سياست. با صراحت لهجه مىگفتند. از بس تزريق شده بود در اين مغزها باورشان آمده بود كه ما بايد برويم توى مدرسه درس بخوانيم، چكار داريم به اينكه به ملت چه مىگذرد؛ آن امر مردم، امر حكومت با قيصر است به ما چه ربطى دارد. يک دسته ديگر هم که تزشان اين است که بگذاريد که معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد، حضرت صاحب مگر براي چه مي آيد؟ حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد. ما معصيت کنيم که او بيايد؟[۳]
امام در جای دیگر می فرماید: بايد مراقب بود كه تفكر جدايي دين از سياست از لايه هاي تفكر اهل جمود به طلاب جوان سرايت نكند و يكي از مسائلي كه بايد براي طلاب جوان ترسيم شود،همين قضيه است كه چگونه در دوران وانفساي نفوذ مقدسين نافهم و ساده لوحان بي سواد، عده اي كمر همت بسته اند و براي نجات اسلام و حوزه و روحانيت از جان و آبرو سرمايه گذاشته اند. اوضاع مثل امروز نبود، هر كس صد درصد معتقد به مبارزه نبود زير فشارها و تهديدهاي مقدس نماها از ميدان به در مي رفت. ترويج تفكر شاه سايه خداست و يا با گوشت و پوست نمي توان در مقابل توپ و تانك ايستاد و اين كه ما مكلف به جهاد و مبارزه نيستيم و يا جواب خون مقتولين را چه كسي مي دهد و از همه شكننده تر، شعار گمراه كننده حكومت قبل از ظهور امام زمان عليه السلام باطل است و هزاران ان قلت ديگر، مشكلات بزرگ و جانفرسايي بودند كه نمي شد با نصيحت و مبارزه منفي و تبليغات جلوي آنها را گرفت. تنها راه حل، مبارزه و ايثار و خون بود كه خداوند وسيله اش را آماده نمود.[۴]
هشدار دیگر امام این است: خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزههاي علميه كم نيست. طلاب عزيز لحظه اي از فكر اين مارهاي خوش خط و خال كوتاهي نكنند، اينها مروج اسلام آمريكايي اند و دشمن رسول الله. آيا در مقابل اين افعي ها نبايد اتحاد طلاب عزيز حفظ شود.[۵]
عکس همراه پست مربوط به مؤسس و رهبر فرقه انجمن حجّتیه، آقای شیخمحمود ذاكرزادة تولایی معروف به حلبی است.
پی نوشت:
[۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳
[۲] - سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کد مطلب۱۱۵۰۴
[۳] - صحیفه امام ج ۱۷ص ۵۳۴/سخنرانی امام ۱۳۶۲/۰۴/۲۱
[۴] صحيفه نور ج۲۱، صفحه ۲۷۹
[۵] صحيفه نور، ج۲۱، صفحه۲۷۸
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_سوّم🔸️ لینک بخش دوّم👉
-----------------------------❀○❀--------------------------
🆔️#آیدی_ادمین
@zohor313iran
🆔️#آیدی_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104