فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعار علویان حمص هم اکنون:
"بالروح بالدم نفديك يا خصيبي"
⭕️ "السيد أبي عبدالله الحسين بن حمدان الخصيبي" از رهبران فرقه علوی است که مزار وی توسط تروریستها مورد هتک حرمت قرار گرفت.
⭕️این یعنی تا بسترهای پیام رسان داخلی وجود دارند ، اقدامات براندازگونه امکان طرح ریزی و اجرا ندارند
پس پافشاری بر رفع فیلترینگ علت دارد
✍ آقای زارچی مگر با چه دشمن متخاصمی ارتباط داری که اینطور از شنود هراسان هستی؟ یه ریگی به کفش داری که اینطور سنگ نرم افزارهای صهیونیستی رو به سینه میزنی!
📌 پ ن
خود تحقیری و تو سری خوردن از غرب آرزوی دیرینه برخی از اصلاح طلبان غربگدا است.
🔰 فرزندان معاون اول سابق قوهقضائیه مجموعا به ۲۵ سال زندان محکوم شدند
🔸در پروندۀ فرزندان معاون اول ساق قوهقضائیه به اتهامات ۲۸ نفر رسیدگی و برای ۲۵ نفر از آنها حکم صادر شد که احکام متهمان اصلی پرونده به شرح زیر است:
🔸«ا.م» به اتهامهای سوءاستفاده از روابط خصوصی، اعمال نفوذ غیرقانونی، مشارکت در موجبات ارتشا و پولشویی در چندین پرونده، به مجموعاً ۱۷ سال و ۹ ماه حبس تعزیری، ۸۲۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد.
🔸«م.م» بابت سوءاستفاده از روابط خصوصی و مشارکت در ۸ فقره پولشویی، مجموعاً به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.
🔸«م.ح» نیز بهدلیل سوءاستفاده از روابط خصوصی و مشارکت در پولشویی در پروندههای بزرگ، به مجموعاً ۱۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری، پرداخت بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان جزای نقدی و مصادره اموال شامل ارز، سکه و خودروی لوکس محکوم شد.
@Kayhan_online
📌 در پاسخ به داوری که سابقه جریان انحرافی در کارنامه خود دارد👇
دلار ۸۰
طلا ۵ م تومن
برق و گاز قطع
گرانی خودرو
#دستاورد_سازی
با این دست فرمان که دولت مطبوع شما دارد می رود فقط مواظب باشید که مردم #وعده_صادق را زودتر از موعد برایتان اجرا نکنند!!!
🔰پزشکیان در حال تلاش برای بازگشت علی دایی به فوتبال است!
🔻روزنامه اصلاح طلب اعتماد(متعلق به رئیس شورای اطلاع رسانی دولت):
🔹منابع آگاه ميگويند پزشكيان علاقهمند است كه علي دايي به حوزه فوتبال يا ورزش برگردد و تلاشهايي به صورت علني و غير رسمي در اين زمينه انجام داده است. بازگشت علي دايي چهره اين روزها به شدت محبوب كشور به فوتبال در دولت فعلي مصداق با يك تير دو نشان زدن است. هم فوتبال يا ورزش از وجود چهرهاي نظير علي دايي بهرهمند ميشود هم يك برگ برنده براي دولت به حساب ميآيد.
⬅️ چند هفته پیش هم وزیر ورزش خبر داد که رئیس جمهور پیگیر کارهای بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون است. جنس دغدغههای دولت و رئیس جمهور در میان قطعی برق، گرانی دلار، مشکلات معیشتی و .. بیشتر برای افکار عمومی آزاردهنده است. تازه ترین دستاورد دولت چهاردهم در پنج ماه گذشته پس از رجیستر آیفون و مجوز واردات بنزین سوپر، رفع فیلتر واتساپ متعلق به شرکت آمریکایی متا است!
👈خدا رو شکر مشکلات اساسی مردم یکی پس دیگری در حال حل شدنه!!!
⛔️براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی
قسمت اول
1⃣ میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
2⃣ شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
3⃣در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
✍مهدی جمشیدی
👇ادامه دارد
⛔️براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی
قسمت دوم
4️⃣در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
5️⃣اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
✍️مهدی جمشیدی
ترکیه به دنبال قانونمندسازی فضای مجازی برای کودکان
🔸کمیسیون حفاظت از کودکان در برابر خشونت و آزار مجلس ترکیه قصد دارد قوانینی برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی تصویب کند. معاون این کمیسیون گفته قصد داریم پیش از هر چیز تجربیات دیگر کشورها را مطالعه کنیم تا بهترین قوانین را تنظیم کنیم.
🔸این کمیسیون قرار است به عنوان بخشی از برنامه تنظیمگرانه استفاده کودکان از فضای مجازی، سفر به کشورهای ژاپن، انگلیس، آمریکا و نروژ را آغاز کند. این کمیسیون وظیفه دارد به حقوق کودکان رسیدگی کند و با همکاری وزارت خانههای مربوطه در حال بررسی مقرراتی است که توسط کشورهای مختلف اجرا میشود.
🔸محور اصلی این تحقیقات این است که آیا باید هدف محدودیتها یا ممنوعیتهای محتمل، افراد زیر ۱۳ سال باشد یا زیر ۱۶ سال.
🔸این هیئت به عنوان بخشی از تلاشهایش برای رسیدن به این هدف، نقطه نظرات کشورهایی که قوانین مختلفی را در این زمینه اجرا کردهاند، بررسی و از آنها به صورت میدانی بازدید میکند.
🔸همچنین کمیسیون قصد دارد با مقامات استرالیایی ارتباط بگیرد. این کشور اخیرا قانون ممنوعیت استفاده نوجوانان زیر ۱۶ سال را تصویب کرده و ترکیه میتواند با مشورت، اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کند.
👈 اما برخی در ایران، به دنبال رفع فیلترینگ حتی برای کودکان!!!
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌حمید رسایی: سیاست اشتباه گرانسازی دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟/ مدافعان سیاست افزایش قیمت دلار پاسخگو باشند
۴۵ سال است دلار را گران میکنند تا جلوی گرانی آن را بگیرند ولی گرانتر میشود!
دلار بود ۷ تومان،
شد ۴۰ تومان، شد ۶۰ تومان،
شد ۱۱۰ تومان، شد ۱۷۰ تومان،
کردیم ۳۰۰ تومان، ۸۰۰ تومان، ۱۲۲۶ تومان،
شد ۲۵۰۰ تومان، شد ۴۲۰۰ تومان، ۲۸۵۰۰ تومان
و سال آینده قیمت آن را کردیم ۳۸۵۰۰ که الان رسیده به ۷۶ هزار تومان!
✍آیا طرفداران این سیاست نباید پاسخ دهند؟
۱۱ بار تکرار یک اشتباه اسمش چیست؟
🔴 بفرمایید وفاق!
🔹واتساپ محصول شرکت متا یک شرکت یهودی آمریکایی است.
🔹با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، این شرکت آمریکایی، بدون اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، اجازه یافت در ایران فعالیت نماید 😲
🔹در شرایطی که اسرائیل رسما دخالت و همکاری واتسآپ در ترور شهید هنیه را تایید کرد!!
🔹حالا این مصوبه را مقایسه نمایید با برخورد و شرایط آمریکا برای حضور تیکتاک در بازار آمریکا !!!
🔹این دقیقا مثل این است که اپراتور موبایل Cellcom اسرائیل از امروز و بدون هیچ قانون و نظارتی، در تهران سیم کارت بفروشد و فعالیت نماید!
✍ مهدی انجیدانی
📌 پ ن 👇
ما مخالف فعالیت سکوهای خارجی در ایران نیستیم بلکه عقل سلیم حکم می کند که این سکوها قوانیین جمهوری اسلامی را بپذیرند.
⁉️ 16 سوال مهم از اعضاء شورای عالی فضای مجازی در خصوص رفع فیلتر از شبکه اجتماعی واتس آپ
1️⃣استفاده از شبکه های مجازی خارجی، زمینه خروج کلان داده ها (Big Data) که در علم مدیریت به عنوان طلای نامرئی نام برده می شود را فراهم می آورد و زمینه های سوء استفاده های فراوان کشورهای رقیب و دشمن را ایجاد می کند.
راهکار شما برای عدم خروج کلان داده ها چیست؟ و آیا مسئولیت رأی اخیر خود را بر عهده می گیرید؟
2️⃣ به اذعان رسمی رژیم صهیونیستی، این رژیم از داده های واتس آپ برای شناسایی افراد و دشمنان خود استفاده کرده و می کند. راهکار شما برای جلوگیری از جاسوسی سیستماتیک توسط این شبکه اجتماعی چیست؟
3️⃣بنا به شواهد گسترده، واتس آپ اقدام به جاسوسی از کاربران می کند. چگونه به مقابله با آن خواهید پرداخت؟
4️⃣در اعتراضات سال 1401 این شبکه اجتماعی به بستری برای جذب و آموزش نیروهای خشونت طلب و نحوه ساخت کوکتل مولوتوف و خرید و فروش اسلحه تبدیل شده بود. اکنون چه تضمینی برای عدم رخداد مجدد این اتفاق کسب شده است؟
5️⃣هر کشور مقتدری، مجوز فعالیت در کشور را فقط و فقط در صورت قبول پذیرش قوانین وطنی آن کشور صادر می نماید.
چرا این قاعده منطقی در ایران رعایت نشده است؟
6️⃣چگونه است که اگر یک جوان این کشور بخواهد، یک دکه زیر پله ای برای امرار معاش خود داشته باشد؛ باید از اداره های مختلف کسب مجوز نماید. ولی یک شبکه اجتماعی با سابقه منفی و تأثیرات فراوان برای فعالیت در کشور، نیاز به هیچ مجوزی نخواهد داشت. آیا قائل به اینگونه آزاد سازی در مجوزهای شغلی مردم نیز می باشید؟
7️⃣ چنانچه احیاناً برخی کانالها و گروه های واتس آپ اقدام به انجام اقدامات مجرمانه از جمله فروش اسلحه، تحریک قومیت ها، تقویت دیدگاه های تجزیه طلبانه و ... کردند، مکانیسم و ابزار شما برای مقابله با این اقدامات چیست؟ آیا اساساً هیچ ارتباط اداری با مدیران این شبکه اجتماعی وجود دارد، یا همچنان نامه های دولتهای پیشین بی پاسخ مانده است؟
8️⃣ اعضاء شورا چقدر با مکانیسم الگوریتم های پیچیده این ایپلیکیشن و نحوه مدیریت محتوای آن در کاهش و افزایش سرعت اپلود و دانلود تصاویر و ویدئوهای خاص، میزان رویت پذیری پستها، مدیریت تعداد لایک ها و ... آشنا هستند؟ آیا مکانیسمی برای رخداد عدالت در محتواهای تولید شده وجود دارد، یا مکانیسم ها بر اساس اولویت بخشی به سیاستهای سهامداران این اپلیکیشن می باشد؟
9️⃣ بنا بر شواهد گسترده، سهام این اپلیکیشن در اختیار شرکت های صهیونیستی می باشد و بنا بر فتوای مقام معظم رهبری، استفاده از محصولات این شرکت ها حرام است.
با این شرایط چه توضیحی برای این اقدام شما وجود دارد؟
0️⃣1️⃣ در حالی که اسرائیل هر روزه حرف از تلاش برای نابودی ایران عزیز می زند، رها سازی یک شرکت اسرائیلی برای جمع آوری داده های ایرانیان چه توجیهی خواهد داشت؟
1️⃣1️⃣ آیا کشورهای مدعی آزادی بیان، از جمله آمریکا و .... حاضر هستند به اپلیکیشن هایی چون ایتا و بله و ... اجازه فعالیت در کشور خود را بدهند؟
2️⃣1️⃣ آیا موافقان رفع فیلترینگ از واتس آپ حاضرند، صادقانه و شفاف در جلسات تخصصی و علمی از رأی خود دفاع کنند؟؟؟ و آیا مسئولیت تصمیم خود را بر عهده خواهند گرفت؟
3️⃣1️⃣ چنانچه برخی افراد سودجو، با کمک این بستر اقدام به کلاهبرداری از مردم عادی نمایند، آیا این شبکه هیچگونه تعامل و پاسخگویی با پلیس فتای ایران دارد، یا در نهایت مال باخته خود مسئول هر گونه اتفاقی خواهد بود؟
4️⃣1️⃣ چنانچه این اپلیکیشن در راستای سیاستهای سهامداران خود، اقدام به حذف کانالها و گروه هایی از مردم ایران نمود، آیا مسیری برای احقاق حق مردم وجود دارد؟
5️⃣1️⃣ اگر نگران استفاده مردم از فیلترشکن ها بودید، آیا بهتر نبود به جای رها سازی یکی از شبکه ها، از مجلس شورای اسلامی می خواستید که نیم خط قانون تصویب کرده و فروش فیلتر شکن را جرم انگاری می کردند؟؟؟
6️⃣1️⃣ آیا دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی حاضر است، با مردم صادق بوده و صوت مذاکرات جلسه را منتشر نمایند؟
یا در این مورد مردم نامحرمند؟
✍️ هادی مصدق
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢منظور ما از حکمرانی قانونمند چیست؟
❌ اگر گوگل پلی تصمیم بگیره یک برنامه را از گوشی کاربران حذف کند! راهکار ما چی هست؟!
🔰 گفتگوی ویژه خبری
🗓️١۴٠۳.۱۰.۴