#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
یکی از مسئولیتهای اصلی حوزه، تحقیق و تألیف در مسائل علمی است؛ چه کارهایی که از بیرون به حوزه عرضه میشود و چه کارهایی که متعلق به خود حوزه است. حوزه نیاز دارد به محققان و مؤلفانی که کتابهایی بنویسند؛ چه کتابهایی که حاوی تحقیقات جدید در مسائل فقهی است و شیوه نوین استنباط را بیان میکند و چه کتابهای درسی.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
یکی از کارهایی که حوزه باید انجام بدهد این است که مرکزی داشته باشد و کتابهایی را که در دنیا راجع به انقلاب نوشتهاند، جمع کند و مورد بررسی قرار دهند؛ چه آنهایی که مستقیماً درباره انقلاب است و چه آنهایی که به خاطر انقلاب، به شیعه و یا اسلام فحش دادهاند و چه کتابهایی که از ما تعریف کردهاند و نقاط قوت ما را -که بعضاً خودمان هم از آنها غافل بودهایم- یادآور شدهاند.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
محققان جوان بنشینند تفکر و ذهنیت انقلاب و به تعبیر اروپایی آن، ایدئولوژی انقلاب را تدوین کنند و آن را -نه در يك جلد کتاب و نه با يك بيان- بيرون بدهند؛ که اگر از ما پرسیدند: انقلابتان چیست؟ بگوییم این است.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
بخش تحقیقات و مطالعات حوزه کارش تربیت محقق، نظارت بر رسالههای تحقیقی و انتشار مجلات علمی در حوزه است. بساط حوزه علمیه بر مبنای تحقیق و دقت نظر و براساس مبناسازی و نوآوری و تجدید نظر و ابتکار است و از اول سبك و شیوه آموزش و تعلیم و تعلم در حوزههای علمیه، بر مبنای تحقیق بوده و یك چیز تقلیدی نیست و نباید امثال مطهری و بهشتی و شاگردان حوزه را، استثناهای حوزه تلقی کنیم، که يك اشتباه است.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
نظام اسلامی، بر محور تفکرات اسلامی بنا شده و بایستی بر محور مقررات و بینشهای اسلامی اداره بشود. تفکرات و بینشها و مقررات، بایستی تحقیق و تنقیح و استفهامها، در حوزه باید پاسخ داده شود.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
بسا موضوعاتی که در فقه مطرح شده و حکم آن واضح است؛ ولی امروزه، چنان تحول و تطوری یافته که به آسانی نمیتوان حکم آن را از آنچه در گذشته گفته شده است دانست. در چنین مواردی است که فقهای عصر باید با روشنبینی و احاطه علمی و پایبندی به روش فقاهت از يك سو و آزاد اندیشی و شجاعت علمی از سوی دیگر، مفاهیم جدیدی را در فقه، کشف کرده و احکام تازهای را با استناد به کتاب و سنت، عرضه کنند.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
در حوزهها کسانی هستند که کار و تلاش میکنند و از لحاظ فکری، مشکلات و گرههای نظام را با مباحث خود باز میکنند. اما حوزه -بما هی حوزه- هنوز تنظیم و تدوین مقررات اسلامی و نظام ارزشی اسلام و اخلاق عمومیای را که ما میخواهیم ملت داشته باشند و متکی به مدارك قطعی شرع باشد و دیگر جای بحث و لَیت و لعلّ و لِمَ و بِمَ نداشته باشد، متکفل نشده و الگوی زندگی اسلامی را ارائه نداده است.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
اگر حوزهی علمیهی قم که امروز در کشور ما و بلکه در عالم تشیع، مادر و محور حوزههای علمیه است و در درجه بعد بقیه حوزهها، تنقیح و تبيین مقررات و احکام و معارف اسلامی را –که نظام با آنها حرکت خواهد کرد- به عهده نگیرند، کسی دیگر این شایستگی و توان را ندارد و حوزهها بایستی این مسئولیت را احساس بکنند. [حوزه] تاکنون این مسئولیت را به صورت مستقیم بر عهده نگرفته است و غیرمستقیم به عهده گرفته است.
گفتار هفتم: ساحت پژوهش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
🔘پایان نکات مهم ☝️☝️
گفتار هفتم: #ساحت_پژوهش
🔺کتاب علم در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
12.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #فیلم
در باب شناخت و معرفی مقام معظم رهبری کوتاهی کردهایم، کم گذاشتهایم...
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
🔘نکات مهم از کتاب
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔰🔰
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
باید هدف تحقیق و آموزش ما تولید علم باشد و منظور از تولید علم رسیدن به آن جایی است که نوآوریهای علمی در فضای موجود بشری، از آنجا شروع میشود. این مسأله به معنای نفی ترجمه و فراگیری از دیگران نیست، بلکه منظور این است که در ترجمه و فراگیری نباید توقف کرد و به آن قانع بود.
گفتار هشتم: ساحت تولید علم
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r