#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
ما در زمینه علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار میرفت و توقع بود، حرکت متناسب و خوبی نکردهایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را به شکل وحی مُنزل از مراکز غربی گرفتهایم و به صورت فرمولهای تغییر نکردنی در ذهنمان جا دادهایم و بر اساس آن میخواهیم عمل و برنامه خودمان را تنظیم کنیم. ما در زمینه علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم.
گفتار هشتم: ساحت تولید علم
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
ما در زمینه علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسیای هم که بر اساس آن میتوان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخشهای اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عريق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.
گفتار هشتم: ساحت تولید علم
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
نظامهای استعماری در کشور ما حکومتهای وابستهای را بر کشور مسلط کردند که مانع پیشرفت در همه جهات و به خصوص در حوزههای علمی و پژوهشی شدند. گناه نظام دیکتاتوری و خاندانهای پلیدی که بر این کشور حکومت کردند از جمله خاندان قاجار و خاندان پهلوی همین است.
گفتار هشتم: ساحت تولید علم
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
🔘پایان نکات مهم ☝️☝️
گفتار هشتم: #ساحت_تولید_علم
🔺کتاب علم در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
🔘نکات مهم از کتاب
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔰🔰
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
یکی از بزرگترین موانع رشد علمی کشور به خصوص در دانشگاهها تحجر سیاسی و تلاش عدهای برای ایجاد فضای آنارشیستی در دانشگاههاست. دانشگاه ضربه اساسی را از همین دخالتها و نقش آفرینی متحجران سیاسی در محیطهای دانشجویی میخورد.
گفتار نهم: موانع پیشرفت علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
ارتجاع روشنفکری، از جمله مهمترین موانع بر سر راه پیشرفت علمی کشور است. امروز تئوریسینها و تبلیغاتچیهای غربی در صددند خط ارتجاع به غرب - خط برگشت به همان تحمیلپذیری غربی- را دوباره برگردانند. آنها این ایده ارتجاعی را تحت عنوان يك تئوری شبه روشنفکرانه؛ به عنوان يك حرف نو و در قالب نظریههایی چون تئوری جهانی شدن و تئوری تغییر گفتمان، ترویج و تبلیغ میکنند.
گفتار نهم: موانع پیشرفت علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
راه مقابله با رویکرد واپسگرایانه ارتجاع روشنفکری عبارت است از حفظ اتصال فکری با تودههای مردم و به شدت چسبیدن و متمسك شدن به ریشههای اصولی انقلاب. راه مقابله با این ایدههای ارتجاعی از این دست، محافظهکاری و پذیرش وضع موجود نیست. محافظهکاری و اکتفای به آنچه که داریم و نداشتن همت و بلندپروازی در همه زمینههای فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است.
گفتار نهم: موانع پیشرفت علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
غوغاگری و مشت گره کردن سر هیچ و پوچ و جنجالآفرینی و اهانت کردن به مقدسات، مناسب فضای دانشگاه نیست. این نوع جهتگیری آنارشیستی، صد درصد مخالف با آن چیزی است که شایسته دانشگاه است. راه از بین بردن این نوع جمود و تحجر، افزایش کیفیت فکری در زمینه دانش و معرفت است.
گفتار نهم: موانع پیشرفت علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
🔘پایان نکات مهم ☝️☝️
گفتار نهم: #موانع_پیشرفت_علمی
🔺کتاب علم در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
💠💠
💠
▪️ دسترسی سریع به نکات فصلهای کتاب #علم_در_اندیشهی_آیتاللهالعظمی_خامنهای، #دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔸بخش اول: ارزش و فضیلت علم
https://eitaa.com/ketab_elm/13
🔸بخش دوم: جایگاه نظام علمی
https://eitaa.com/ketab_elm/41
🔸بخش سوم: اهداف نظام علمی
https://eitaa.com/ketab_elm/50
🔸بخش چهارم: مبانی و منابع نظام علمی
https://eitaa.com/ketab_elm/58
🔸بخش پنجم: ضرورت نوسازی در نظام
https://eitaa.com/ketab_elm/72
🔸بخش ششم: ساحت آموزش
https://eitaa.com/ketab_elm/88
🔸بخش هفتم : ساحت پژوهش
https://eitaa.com/ketab_elm/123
🔸بخش هشتم : ساحت تولید علم
https://eitaa.com/ketab_elm/144
🔸بخش نهم : موانع پیشرفت علمی
https://eitaa.com/ketab_elm/154
▪️تبیین اساس کار ماست.
@ketab_elm
@t_manzome_f_r