eitaa logo
علم در اندیشه‌ی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای
146 دنبال‌کننده
100 عکس
1 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای روش‌های آموزشی مرسوم حوزه دارای محاسن و معایبی است که باید بررسی و اصلاح بشود. بزرگانی که در رأس شورای عالی حوزه علمیه هستند، باید به صحنه دنیا و داخل کشور نگاه کنند و ببینند چه نیازهایی وجود دارد و چگونه می‌توان این نیازها را تأمین و افرادی که رفع این نیازها را می‌کنند، تربیت کرد. اگر ما کتاب لازم داریم، پس مؤلف می‌خواهد. باید روش تربیتش در برنامه‌های حوزه گنجانده شود. اگر ما مبلغان مسلط می‌خواهیم؛ تربیت آنها چه شرایطی دارد؟ این شرایط در یك انسان چگونه و با چه عواملی تأمین می‌شود؟ آن موارد و برنامه‌ریزی‌ها منظور شود. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای ژرف‌نگری و توجه به هدف متعالی حوزه ما را به لزوم اهتمام روزافزون بر انتخاب روش‌ها و ابزارهای نو و کارآمد و مبتکرانه، متقاعد می‌سازد و جای تردید نمی‌گذارد که بی‌اعتنایی به این مهم، مخصوصاً در این برهه بی‌سابقه و بی‌نظیر، موجب وارد آمدن زیان‌های جبران‌ناپذیر بر گسترش معرفت دینی و رواج و همه‌گیری ایمان اسلامی خواهد بود. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای آموزش و پرورش، مهم‌ترین دستگاه مولد است. این دستگاه مولد، يك کارگاه عمومی آموزشی است برای همه افراد يك جامعه. مثل يك قرنطینه است که همه افراد جامعه از يك نقطه‌ای وارد این مجموعه و این کارگاه می‌شوند و از يك نقطه‌ای خارج می‌شوند؛ آن هم در دورانی از حیات يك انسان که هیچ دورانی از لحاظ فراگیری، به اهمیت این دوران نیست؛ دوران طلایی فراگیری، یعنی از شش سالگی تا هجده سالگی. عموم مردم، در بهترین دوره‌های زندگی برای فراگیری وارد این کارگاه عظیم می‌شوند. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای از اول ولادت تا وقت مرگ هیچ نقطه و محیطی، برای تربیت انسان‌های آرمانی مورد نظر جامعه، مناسب‌تر از آموزش و پرورش نیست. قرنطینه دوازده ساله می‌تواند انسان‌ها را با خصوصیات مثبت تربیت کند. اگر کارخانه آموزش و پرورش خوب و در جهت درست کار بکند، طراحی و مدل‌سازی و مدیریتش خوب کار بکند، بدون تردید یک کشور در هر نقطه‌ای که قرار داشته باشد، بعد از بیست سال، بیست و پنج سال به نقطه‌ای می‌رسد که مردمش دارای خصوصیات برجسته مورد نظر خواهند بود. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای [در حوزه‌های علمیه] باید بررسی شود که تدریس چه دروسی زیادی است و لازم نیست، تا حذف شود. دوره‌ها باید طوری باشد که اگر کسی توانست بخشی از چند دوره را طی کند، همان مقداری را که طی کرده است، برای او مفید باشد. اینکه ما خیال کنیم حتماً بایستی يك نفر بیست سال و یا بیست و پنج سال در حوزه علمیه سر کند؛ این‌گونه نیست. باید برنامه‌ریزی کنیم و هرکس هم مشخص باشد که چه نیازی را می‌تواند تأمین کند. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای نهاد حوزه، متوجه به کسب علوم مربوط به فهم و تبلیغ دین و نوآوری در مباحث دینی و نوآوری در فهم مسائل روز و حادث شونده در زندگی است و کارش عبارت است از تحقیق در مسائل دینی و فراگرفتن احکام الهی در همه شئون زندگی. آن هم نه فقط در آنچه که مربوط به کنج محراب یا کنج خانه است؛ بلکه در قلمرو وسیع زندگی بشر. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای اگر دو نهاد دانشجویی (حوزه و دانشگاه) خوب کار کنند و با هم رابطه متقابل و دوستانه داشته باشند، معنایش این خواهد بود که این جامعه، هم دینش و هم دنیایش آباد خواهد شد. حوزه‌ها جهت‌گیری زندگی جامعه را تصحیح می‌کنند؛ دانشگاه‌ها حرکات زندگی جامعه را تسهیل می‌کنند. آنها [حوزویان] فكر، ذهن و روح جامعه را آنچنان از زشتی‌ها و نادرستی‌ها دور می‌کنند که بفهمد به کجا باید حرکت کند، و دانشگاهیان وسیله این حرکت را به دست او می‌دهند تا حرکت کند. گفتار ششم: ساحت آموزش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
🔘پایان نکات مهم ☝️☝️ گفتار ششم: 🔺کتاب علم در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای
کتاب علم در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری ☑️تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری 🔺 @t_manzome_f_r
🔘نکات مهم از کتاب دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری 🔰🔰
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای یکی از بخش‌های اساسی و مهم نظام علمی کشور بخش پژوهش است. رویکرد نظام علمی باید بیش از پیش سمت و سوی پژوهشی بیابد. در غیر این صورت نظام علمی کشور نمی‌تواند کارآیی لازم جهت پاسخگویی به اهداف و نیازهای اساسی جامعه را پیدا کند. در کنار تحصیل، نقش تحقیقات، نقش فوق‌العاده مهمی است که باید مسئولان به آن بپردازند. گفتار هفتم: ساحت پژوهش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای گسترش دانش و تحقیق و رشد علمی و شکوفایی استعدادهای انسانی، از جمله نقاط اساسی انقلاب است. جامعه مطلوب اسلام، جامعه‌ای است که در آن، گنجینه‌های فکر و ذهن انسان‌ها_ که گرانبهاترین ثروت ملی هر جامعه‌ای است_استخراج و به کار گرفته شود و مراکز تحقیق، فعال و پیشرو وجود داشته باشد. گفتار هفتم: ساحت پژوهش #استاد_سید_علی_خامنه‌ای #تبیین @ketab_elm @t_manzome_f_r