🔘نکات مهم از کتاب
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔰🔰
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
یکی از مهمترین مباحث، اهمیت و ضرورت نوسازی نظام علمی کنونی حاکم بر کشور است. نظام آموزشی و پژوهشی موجود در کشور دارای ایرادات محتوایی و شکلی جدی و جزئی است که باید برای اصلاح آن اقدامات لازم صورت بگیرد. این ایرادات هم در آموزش و پرورش، هم در آموزش عالی و هم در حوزه قابل مشاهده است.
گفتار پنجم: ضرورت نوسازی در نظام علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
آموزش و پرورش کنونی کشور ما، ساخته و پرداخته فکر ما، برنامههای ما و فلسفه ما نیست و این جزء مسلماتی است که به آن توجه نمیکنیم! از روزی که نظامی به نام نظام آموزش و پرورش در این کشور به وجود آمد بنای کار بر آن فلسفهای نبود که ما امروز دنبال آن فلسفه هستیم. دو عیب بزرگ وجود داشت. يك عيب از جنبه اعتقادی و ایمانی، يك عيب دیگر هم از جنبه سیاسی و مدیریتی کشور.
گفتار پنجم: ضرورت نوسازی در نظام علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
با وجود اینکه در دوره انقلاب، خیلی کارها در آموزش و پرورش انجام گرفته است؛ اما نظام آموزش و پرورش تحول پیدا نکرده و همان نظام قدیمی است! عیوبی که معمولاً میشمرند، میگویند درسها حفظی است، قدرت ابتکار را در جوانها به وجود نمیآورد، تأمل نیست، کار متراکم و انبوه است. در مسائل روبنایی کارهای زیاد و خوبی انجام گرفته است. اما این تغییرات مبنایی و بنیادی نیست و لازم است اتفاق دیگری در این عرصه بیافتد.
گفتار پنجم: ضرورت نوسازی در نظام علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
همه باید برای ساختن و اصلاح حوزه - و اگر این تعبیر به گوشها سنگین نیاید، برای مدرنیزه کردن حوزه- منطبق با نیازها بکوشند. همه مسئولیت دارند و تمام کسانی که دستشان میرسد کاری انجام بدهند - از طلاب تا فضلای جوان تا مدرسان و مراجع عظام (اعلى الله كلمتهم) تا مسئولان کشور و مؤمنان و علما و دین باوران و مخلصان دانشگاهی که در سطح کشور هستند- هر کدام میتوانند سهمی در این کار داشته باشند.
گفتار پنجم: ضرورت نوسازی در نظام علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
حوزههای علمیه باید انتظارات مهمی را برآورده سازند که با شکل و سازماندهی کنونی حوزههای ما نمیتوانند آن انتظارات را پاسخ دهند؛ مگر در آن برنامهریزی شود و طرح نوینی افکنده و دنبال گردد.
گفتار پنجم: ضرورت نوسازی در نظام علمی
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
🔘پایان نکات مهم ☝️☝️
گفتار پنجم: #ضرورت_نوسازی_در_نظام_علمی
🔺کتاب علم در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
🔘نکات مهم از کتاب
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔰🔰
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
در حقیقت، بخش عمده و بدنه فوتیتر و فوریتر در نظام علمی کشور، بخش مربوط به فرهنگ کلاسی، آموزشی، تخصصی و انسان سازی- به معنای تربیت آدمهای کارآمد و نیروی انسانی- است. هدف این بخش تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره انقلاب است و از دبستانها و حتی تا حدودی ماقبل دبستانها شروع میشود و به دانشگاهها و مراکز عالی میرسد.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r
#علم_در_اندیشه_آیتاللهالعظمیخامنهای
مهمترین مسأله کنونی نظام آموزشی ما، مبانی و فلسفه غیردینی و گاه ضد دینی حاکم بر آن است. قبل از هر چیز، تغییر فلسفه و جهتگیری اصلی کنونی در اولویت است. اصلاح روشها و شیوههای آموزشی منوط به تغییر این مبانی است.
گفتار ششم: ساحت آموزش
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ketab_elm
@t_manzome_f_r