eitaa logo
••| ڪتاب و فرهنگ |••
201 دنبال‌کننده
570 عکس
170 ویدیو
26 فایل
یڪ‌پنجره‌ۍ‌مطمئن‌بہ‌قلب‌هر‌انسان ، نگاهۍ‌بہ‌فهرست‌مطالعات‌اوست.•°🌱 ( گروه‌جہادی‌مون @jahadi_karimahlebeit ) #کتاب_و_فرهنگ 📚
مشاهده در ایتا
دانلود
ساواک و شکنجه های سریالی در داخل یا خارج زندان!! با تأسیس ساواک در سال 1335 شکنجه عریان‌تر و مدرن‌تر شد. یکی از حربه‌هایی که ساواک برای خارج کردن افراد از صحنه فعالیت و مبارزه علیه رژیم به کار می‌برد، پخش شایعه در مورد آن‌ها برای بی‌اعتبار کردن تشکیلات و افراد در بین مردم و هواداران آن‌ها بود؛ برای نمونه ساواک برای بی اعتبار کردن هرچه بیشتر نیروهای حزب توده، شایعاتی پراکنده می‌کرد مبنی بر اینکه حزب توده در کودتای 28 مرداد 1332 در تشویق افسران طرفدار شاه برای براندازی دولت مصدق دست داشته است. همچنین ساواک در بعضی از موارد با انتساب بعضی از اعضای حزب به خود و اعلام همکاری آنها بعد از آزادی از زندان با ساواک یا پخش شایعه‌ای مبنی بر اینکه بعضی افسران حزب توده که به شوروی فرار کرده‌اند، به گونه‌ای از روس‌ها سرخورده شده‌ و خواستار بازگشت به ایران گردیده‌ و شوروی‌ها چند تن از این افراد را به دولت ایران تحویل داده‌ و در ایران به جوخه اعدام سپرده شده‌اند، تلاش می‌کرد از گرایش جامعه به جریان چپ و فعالیت هواداران حزب جلوگیری کند. می‌توان گفت که دژخیمان پهلوی تحت آموزش آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها شکنجه‌های سریالی را به جای شکنجه‌هایی به‌کار بردند که به راحتی به مرگ منتهی می‌شد. این شکل جدید شکنجه که هم صدمات بیشتر به بدن و هم شرایط دشوار عصبی را ایجاد می‌کرد شکنجه‌های «سریالی» بود که باید دائم تا «حصول نتیجه» ادامه پیدا می‌کرد. پس از به‌دست گرفتنِ قدرت توسط رضاشاه، اصلاحاتی در دستگاه قضایی اعمال شد که شکل شکنجه را تا حدودی تغییر داد و آن کم‌رنگ شدن خشونت‌های علنی و بدنی زندانیان بود. این تغییر باعث تسلط بیشتر حکومت پهلوی بر زندانیان در زندان‌های مدرن نظیر زندان قصر شد. پس از سقوط رضاشاه و تا پیش از ایجاد ساواک الگوهای شکنجه رضاشاه در دوره پسرش ادامه یافت، اما تأسیس ساواک نقطه گسست جدی در الگوهای شکنجه است. نکته حائز اهمیت در این فرایند در حال تغییر، اهمیت یافتنِ شکنجه سریالی، مدرن و حتی خارج از زندان در دوره پهلوی دوم است که طی آن دستیابی به اطلاعات برای نظام سیاسی نسبت به از بین بردنِ زندانی اهمیت بیشتری داشت. می‌توان گفت که اگر در دوره رضاشاه زندانِ مدرن به محل وحشت تبدیل شده بود، در دوره محمدرضا پهلوی شاهد حکومتِ وحشت هستیم که شکنجه‌ها حتی در بیرون از زندان و با نقش‌آفرینی ویژه ساواک دنبال می‌شد. منبع: موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران http://www.iichs.ir/News-20203/%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%90-%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA%D9%90-%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA/?id=20203
📕📗📙📘📔 📖 ‌‌خوشحالی‌ها و ناراحتی‌ها از این به بعد بیشتر می‌شود. سرزمینی که روزها و شب‌هایش تکراری به نظر می‌رسند کم‌کم دارد به جایی تبدیل می‌شود که هر روز و شب خبری تازه دارد. خبر کسانی که به محمد ایمان می‌آورند. خبر اذیت و آزارهایی که نشان می‌دهند تحمل بُت‌پرستان چقدر زود به انتها و تمام شدن نزدیک می‌شود. هر کسی که کلمات محمد را می‌شنود و در قلب خود احساس می‌کند آن حرف‌ها را پذیرفته است باید جملاتی را بر زبان بیاورد؛ جملاتی که همان حرف دل آنهاست: «من شهادت میدهم که خدایی جز خدای یگانه نیست و شهادت میدهم که محمد فرستاده اوست». 📚مصطفی ✍🏻 کاظم رجب‌علی 📋 📺 کانال کتاب و فرهنگ 🆔 @ketab_farhang 📺 کانال ارائه‌‌ها 🆔 @ketabofarhang
هدایت شده از جریان
👥 چهارمین گفتمانی 📺 قسمت شصت و هفتم برنامه تلویزیونی جریان 🔹 👤 علیرضا شجاعی زند؛ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه 👤 منصور میراحمدی؛ نویسنده و استاد دانشگاه 🔸 ✍️ موضوع مناظره: نسبت جمهوریت و اسلامیت در ۴۵ ساله تجربه مردم‌سالاری در انقلاب اسلامی 🔹 پنج‌شنبه ۱۹ بهمن | ساعت ۲۳:۳۰ | شبکه یک سیما 🔻 🆔 نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1
1⃣ اگر رأی ندهیم شانس خود برای تغییر از بین خواهیم برد. 💢 شرکت نکردن در انتخابات به این معنی است که من حق رأی خود را به دیگری داده‌ام تا شخص دیگری برای من تصمیم بگیرد.‼️ 📺 کانال کتاب و فرهنگ 🆔 @ketab_farhang 📺 کانال ارائه‌‌ها 🆔 @ketabofarhang
🔴 آيا در قرآن، دليلى براى شركت در راهپيمايى و تظاهرات داريم؟ ♦️ خداوند در قرآن میفرمايد: «ولايَطؤون مَوطئاً يَغيظُ الكفّار... الاّ كُتب لهم به عَملٌ صالح»(سوره توبه، آيه 120) هيچ حركت دسته جمعى كه كفّار را عصبانى كند، صورت نمیگيرد مگر اين كه براى آن، پاداش عمل صالح ثبت میشود. ♦️آرى، راهپيمايى هايى كه دشمنان اسلام و مسلمين را عصبانى كند، عمل صالح است. اين راهپيمايى ها (بخصوص كه از طريق وسايل ارتباطى و ماهواره ها منعكس میشود) نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منكر عملى و عامل تقويت روحيّه مردم و مقابله با دشمن است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔺مناظره با موضوع «نهاد انتخابات» 🔺با حضور سید حسین مرعشی و پرویز امینی 📍جمعه، ۲۷بهمن۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما @Shiveh_tv4
2⃣ ما برای منافع خودمان رأی می‌دهیم نه حکومت. ✅ مسکنی که امروز با ۵۰۰ میلیون هم نمی‌شود خرید قبل از دولت روحانی با ۲۰ میلیون به راحتی قابل خرید و فروش بود. لذا تغییر فرد منتخب در سیاست‌های اجرایی تغییر گذاشته و تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد. ✅ من و شما پای صندوق رأی می‌رویم و به کسی رأی می‌دهیم که متناسب نیازهای اقتصادی و قشری ما رفتار بکند. ✅ تو اگر شرکت نکردی طبقه دیگری می‌آید برای تو تصمیم میگیرد. 🔻طبقه‌ای که به دنبال تامین خوراک سگ و گربه‌ی خانگی‌اش است. ✅ اینها پدر تو را که در صف روغن می‌ایستد درک نمی‌کنند. 📍وقتی عوارض خروج از کشور زیاد شد سلبریتی‌ها اعتراض کردند اما برای گرانی اعتراضی نداشتند. ✅ همین‌ها تشویق می‌کنند به رأی ندادن و یا رأی دادن به لیبرال‌ها تا منافع خودشان تامین بشود. 🔻سلبریتی که دغدغه‌اش گم شدن گربه و سگ خانگی‌اش است قطعاً درد ما را نمی‌فهمد. 🔻سلبریتی براساس دغدغه‌ی خودش رأی می‌دهد و به جای شما تصمیم می‌گیرد آن موقع ارز دولتی به غذای سگ تخصیص پیدا می‌کند. ✅ اگر ما رأی ندهیم اینها به جای ما براساس منافع خودشان تصمیم می‌گیرند.
3⃣ به خاطر اعتراض به وضع موجود رأی نمی‌دهیم تا حکومت تنبیه شود.‼️ ✅ این کار در واقع تنبیه خودمان است. 📍آیا در طول تاریخ صدای معترضان خاموش شنیده شده است⁉️ 🔸️حتی یک مثال از یک کشور در یک دوره وجود ندارد که رأی ندادن بر یک چیز تأثیری مثبت گذاشته باشد. ⭕️اینکه عده‌ای میگویند رأی نمی‌دهیم تا یک نظام بهتر بیاید. اسم آن نظام بهتر چیست⁉️ 🔹️دشمن‌تر از روح الله زم با جمهوری‌اسلامی را کم پیدا می‌کنیم در مصاحبه‌اش می‌گوید من یک دوره‌ای ناامید شدم گفتم جمهوری‌اسلامی برای چه بیاید اما دیدم که غیر از جمهوری‌اسلامی چیز بهتری نمی‌تواند بیاید.