امام می گوید: « هر چه هست ابتلاء توست و تو نمی توانی و نخواهی توانست از ابتلا رها شوی؛ نه تو و نه هیچ کس دیگر....»
درمانده می پرسم:«دریا؟»
_عشق به او معجزه ای است که به اجزای پنهان وجود تو فرصت ظهور می دهد. رفتن او را هجرت خودت بدان.
تو دست و پازنان از مصر وجود خودت بیرون رفته ای و با عصای هجر، نیل نفست را شکافته ای تا جنود ناپیدای خودخواهی را در آن غرق کنی. از عصای خود نترس. حالا به درون خود سری بزن و پاسخ مرا بده؛«ما تلک بیمینک یا موسی؟»
📖ارتداد
🖌وحید یامین پور
مقیاس تحقق وعده های الهی عمر کوتاه یک نسل نیست، کل تاریخ است. وعده های خدا تحقق می یابند و آن گاه که مومنان پیروز شوند، از جهت شمارش روز و ماه و سال هم خداوند ایام رنج بشر در سلطنت طاغوت را جبران خواهد کرد.
ارتداد
#طوفان_الاقصی
@ketabe_khoub
هدایت شده از وحید یامین پور
امام دستی به محاسن سپیدش می کشد، چشم میبندد و لب میگشاید:
-مقیاس تحقق وعدههای الهی عمر کوتاه یک نسل نیست، کل تاریخ است. وعده های خدا تحقق مییابند و آنگاه که مومنان پیروز شوند، از جهت شمارش روز و ماه و سال هم خداوند ایام رنج بشر در سلطنت طاغوت را جبران خواهد کرد.
+ چرا زودتر نه؟
- دیر یا زودش به انسان هم مربوط است، به خشم تو نسبت به طاغوت و عمق اضطرار و طلب حقیقی ات نسبت به دولت حق...
#رمان_ارتداد
#طوفان_الأقصى
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از برنامه تلویزیونی کلمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #کتابخانه_کلمه
🔻 گزیده کتاب| «سخن دوست- سخنرانیهای حضرت آیت الله ناصری(ره)با موضوع مهدویت»
🔸 «رسیدن به حالت انتظار امام زمان؛ راهش این است که انسان اول خودش را اصلاح کند.
اگر میخواهید واقعاً منتظر باشید باید اول ایجاد سنخیت بکنید تا حالت انتظار حاصل شود
انتظار ،یک حالت درونی است یک حالتی است که باید عارض روح من بشود این حالت حاصل نمیشود مگر موقعی که میان من و امام زمان علیه السلام سنخیت باشد...»
▫️«برنامه تلویزیونی کلمه»
🏷️@kalame_tv1
هدایت شده از وحید یامین پور
🔺️
چاپ اول کتاب "النخل و النارنج" ترجمه عربی نخلونارنج توسط ناشر لبنانی دارالحضارة الإسلامية در نمایشگاه بینالمللی کتاب لبنان عرضه شد.
🔸️بیروت ۱۳ تا ۲۳ اکتبر
هدایت شده از الهادی
#غزه #فلسطین #طوفان_الاقصی
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@nasery_ir
از زمستان پیاپی به بهارم برسان
بر لبم عرض سلام است به یارم برسان
🍃
ما به تکرار دچاریم بگو با یارم
غیر او چاره نداریم ، بگو با یارم ـ
🍃
رنگ و رو رفته شد آفاق ، به دنیا برگرد
ما نخواندیم دعای فرج اما برگرد
🍃
آن چه را مانع دیدار شد از دیده بگیر
جز تو ما از همه گفتیم ، تو نشنیده بگیر
🍃
تو فقط چاره ی هر دردی و برمی گردی
وعده ی بی برو برگردی و برمی گردی
🍃
روزیِ باغچه آن روز نفس خواهد بود
جای دل ، آن چه شکسته ست ، قفس خواهد بود
🍃
از سر مأذنه ی کعبه اذان می خوانیم
قبله ی کج شده را سوی تو می چرخانیم
🍃
هر کجا می نگرم ردّ عبورت پیداست
کوچه در کوچه نشانی ظهورت پیداست
🍃
تازه این اول قصه ست ، حکایت باقی ست
ما همه زنده بر آنیم که رجعت باقی ست
🍃
مینویسم که شب تار سحر می گردد
یک نفر مانده از این قوم که برمی گردد
✍حمیدرضا_برقعی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#طوفان_الاقصی
@ketabe_khoub
بیگانه ماندی و نشدی آشنا تو هم
بیچاره من! اگر نشناسی مرا تو هم
دیدی بهای عشق به جز خون دل نبود؟
آخر شدی شهید در این کربلا تو هم
آیینهای مکدرم از دست روزگار
آهی بکش به یاد من ای بیوفا تو هم
چندی ست از تو غافلم ای زندگی ببخش
چنگی نمیزنی به دل این روزها تو هم
ای زخم کهنهای که دهان باز کردهای
چون دیگران بخند به غمهای ما تو هم
تاوان عشق را دل ما هرچه بود، داد
چشمانتظار باش در این ماجرا تو هم
فاضل نظری
_ آقا، ما، من و آرزو و بسیاری دیگر که با ما هستند، فکر می کنیم هدف اصلی امام از همان ابتدا مبارزه با اسرائیل بوده؛ اسرائیل نه به عنوان یک جانور وحشی غاصب که بخشی از سرزمین اسلام را بلعیده، بلکه اسرائیل به مثابه چاه متعفن جوشانی که فسادش فزاینده است و به تدریج فسادش تمام سیاره ما را خواهد گرفت. چنان که هم اکنون هم جهان تا سینه در این تعفن فرو رفته است. امام می دانست که اگر از قلب سرزمینی که تنها حامل پرچم حسین علیه السلام است، جنبشی مقاوم برنخیزد، زودازود از اسلام نه رسمی می ماند و نه اسمی.
به تدریج آقا! این فساد تدریجی بد چیزی است.
#وحید_یامین_پور
#ارتداد
#فلسطین
@ketabe_khoub
❓آیا فلسطینیها ناصبیاند؟
♦️ پاسخ رهبر انقلاب به شبههی ناصبی بودن مردم فلسطین
📚 ... یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علما، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی کمک میکنید؛ اهل غزّه ناصبیاند! ناصبی یعنی دشمن اهلبیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبیاند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزّه مسجد الامام امیرالمؤمنین علیّبنابیطالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبیاند؟! بله، سنّیاند؛ اما ناصبی؟!
📚 برشی از کتاب #فلسطین
(رهنامهی ۳۸)
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
@ketabe_khoub
استقلال، فقط به روح مربوط است. البته با در نظر گرفتن شرایط. یادت باشد که حکم کلی صادر نمی کنم. اگر روح تو، درون تو و قلب تو به چیزی متعالی و اخلاقی وابسته است و نه به مسائل آلوده ی معیوب، تو سالم و مستقل و آزادمنشی؛
اما اگر در بهشت خدا هم مزورانه در پی ارضای تمایلات سوداگرانه ی خودت باشی، حتی اگر پیراهن خون آلود قدیسان را به تن کنی، چیزی نیستی که نیستی...
📚ابن مشغله
🖌نادر ابراهیمی
#نادر_ابراهیمی
#نادر_دوست_داشتنی_ما
@ketabe_khoub
به طعنه گفت به من: روزگار جانکاه است
به من! که هر نفسم آه در پی آه است
#فاضل_نظری
هدایت شده از کتاب خوب📚
📌
💠"نسل حافظه کوتاه مدت و سوءهاضمه در ادراک"
💬 یامین پور در برنامه زنده "صد در صد" :
🔶عامه مردم تصور می کنند استفاده بیشتر از تکنولوژی های ارتباطی نوین باعث رشد فکر و دانش میشود. ولی بررسی ها نشان می دهد این نسبت عکس است. یعنی مصرف زیاد این تکنولوژی ها به خصوص شبکههای اجتماعی باعث سطحی نگری، کم سوادی، اختلال در تمرکز و آسیبهای ذهنی می شود.
☑️در اینجا از جملاتی از #امبرتو_اکو استفاده می کنم؛ اکو می گوید:
"این نسل هرچه میگذرد، کمتر و کمتر از بر میکند و یاد میگیرد، چون با عادت کرده فشار یک دکمه همه چیز را به حافظه دستگاهها بسپرد. این باعث نحیف شدن و آتروفی حافظه جمعی و فردی و قدرت یادگیری جوانها میشود.
همه همکارهای من در دانشگاه برای من نقل میکنند که دانشجویان نسلهای اخیر بعد از 30 دقیقه حتی یادشان نمیآید موضوع بحث چند دقیقه قبل چه بود. این در حالی است که همهشان با کامپیوترهاشان دارند نت برمیدارند و با موبایلها از تخته کلاس عکس میگیرند. من اسم اینها را گذاشتهام «نسل حافظه کوتاهمدت». در مقابل حافظههای کوتاهمدت هیچ راه روشنی وجود ندارد!"
🔶نوعی سوءهاضمه در ادراک اتفاق می افتد. #بودریار از این تعبیر استفاده می کند. کم کم به تهی بودن پیامها از معانی می رسیم. این نتایج ربطی به محتوای شبکه های اجتماعی ندارد. بر فرض سالم بودن تمام محتوا باز هم این پیامدها باقیست. کودکان پیش از آنکه شهروند فضای مجازی بشوند باید بیاموزند کتاب ورق بزنند ...
🔸️ویدیو این گفتگو در آپارات :
به تاریخ اردیبهشت ۱۳۹۵
http://www.aparat.com/v/sjSb5
📚@ketabe_khoub
✅اگر کسی پنداشته است که میتوان سخن از حق گفت و مردم جهان را علیه حاکمیت جهانی کفر شوراند و سیر تاریخ را تغییر داد و در عین حال در آرامشی کامل از مکر شیطان و اذنابش در امان بود، سخت در اشتباه است. قلمرو حاکمیت شیطان ضعف و ترس انسانهاست و اگر می خواهی جهان را از کف او خارج کنی، نباید بترسی!
#شهید_آوینی
@ketabe_khoub
گر ز دستِ زلفِ مُشکینت خطایی رفت رفت
ور ز هندویِ شما بر ما جفایی رفت رفت
برقِ عشق ار خرمنِ پشمینه پوشی سوخت سوخت
جورِ شاه کامران گر بر گدایی رفت رفت
در طریقت رنجشِ خاطر نباشد می بیار
هر کدورت را که بینی چون صفایی رفت رفت
عشقبازی را تحمل باید ای دل، پای دار
گر ملالی بود بود و گر خطایی رفت رفت
#حافظ
هدایت شده از کتاب خوب| کودک
📚نام کتاب: با من بخوان تا یاد بگیری
🖋نویسنده: نادر ابراهیمی
📑انتشارات: شهر قلم
📓تعداد صفحات: ۲۴
🪴🪴🪴
📖توضیحات:
مجموعه کتاب های یادگارهای نادر ابراهیمی
📗📘📙
@ketabe_khoob
هر که ز حور پرسدت رخ بنما که این چنین
هر که ز ماه گویدت بام برآ که این چنین
🍃
هر که پری طلب کند چهره خود بدو نما
هر که ز مشک دم زند زلف گشا که این چنین
🍃
هر که بگویدت ز مه ابر چگونه وا شود
باز گشا گره گره بند قبا که این چنین
🍃
گر ز مسیح پرسدت مرده چگونه زنده کرد
بوسه بده به پیش او جان مرا که این چنین
🍃
هر که بگویدت بگو کشته عشق چون بود
عرضه بده به پیش او جان مرا که این چنین
🍃🦋🍃
مولانا/ دیوان شمس/ غزلیات
📝
این روزها تهران تبدیل شده به یک کتابخونه بزرگ!
پویش فرهنگی هوشمند "کتابخانه شهر" با ۱۰۰ عنوان کتاب بر روی ۷۰۰ سازه تبلیغات شهری به مناسبت هفته کتاب در پایتخت اکران شده!
برید بارکد تابلوها رو بزنید و کتاب رو با تخفیف ۸۰ درصدی تهیه کنید!
@ketabe_khoub
📚نام کتاب: آسید علی آقا
🖋نویسنده: سید هادی طباطبایی
📑انتشارات: جمکران
📓تعداد صفحات: ۱۲۴
📖توضیحات:
کتاب « آسید علی آقا » می کوشد تا تصویری از زندگی و زمانه و شاگردان سید علی آقا قاضی ارائه کند. کتاب از زبان مرحوم سید علی قاضی، است و با زاویه دید اول شخص نوشته شده است. در این کتاب سبک زندگی و سلوک ایشان بیان می شود. سپس پای شاگردان ایشان به میان می آید و از زبان مرحوم قاضی، احوالات و مشی و مرام برخی از زبده ترین شاگردان ایشان مثل علامه طباطبایی ، سید هاشم موسوی حداد و محمدتقی بهجت به تصویر کشیده می شود. نحوه ی سلوک، طریقه آشنایی با سید علی آقا و مرارتهای این شاگردان نیز از زبان سید علی قاضی بیان می شود.
📗📘📙
@ketabe_khoub
در زیست توسعه یافته، لذت است که اصالت دارد. مادر اگر فرزندان کمتری داشته باشد یا اصلا فرزند نداشته باشد، لذت و تمتعش در دنیا بیشتر است. اگر مبنا لذت باشد، عقل حکم می کند بچه دار نشود....
بشری که در زندگی اش لذت اصل باشد، مسئولیت نمی پذیرد. تفاوتی بنیادی در کار است: دنیای توسعه یافته مبتنی بر رهایی و لذت است، و دنیای متدین مبتنی بر تکلیف.
مرد ایرانی ازدواج می کرد که مادری برای فرزندان آینده اش یافته باشد. روایات مربوط به ازدواج، معطوف به چیست؟ معنای ازدواج در دنیای توسعه یافته دچار دگرگونی می شود و همسر تبدیل می شود به همدم قصه های عشقی. دنبال آدمی هستیم که با او گره های دراماتیک و قصه عشقی بسازیم. در نهایت پیدا هم نمی شود.
معمولا همه این ها مربوط به پیش از ازدواج است یا اندکی پس از آن. می گویند: همسران تا شش ماه عاشقانه زندگی می کنند و بعد، پنجاه سال همدیگر را تحمل می کنند! پشت این طنز تلخ، واقعیتی جدی است.
اگر زندگی بشر واقعا مبتنی بر لذت باشد، دلیلی برای فرزند آوری وجود ندارد. همه وجوه زندگی بشرِ توسعه یافته، مبتنی بر تلذذ است.
✍ماجرای فکر آوینی/صفحه ۱۳۷
#ماجرای_فکر_آوینی
#وحید_یامین_پور
♨️ @ketabe_khoub