مصوبات جلسات 645 تا 647 هیات انتخاب و خرید کتاب
مجموع خرید 84 میلیارد و 472 میلیون و 500 هزار ریال/
مهلت تحویل کتابها تا 25شهریور1401
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/p63532
@ketabenaab
نگاهی فقهی و حقوقی به رابطه #والدین و #فرزندان
بازنشر کتابی در مورد #حقوق_کودک
یکی از معضلات مهم اجتماعی، عدم رعایت حقوق افراد در محدوده خانواده در مراحل مختلف زندگی است، بهویژه در دوران جنینی و کودکی که در آن فرد مستقلاً قدرت دفاع از حقوق خویش را ندارد و عدم رعایت حقوق این دوران، خسارت جبرانناپذیری به شخصیت کودک و به آیندۀ جامعه وارد میکند.
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/p19574
@ketabenaab
ثبتنام #بیمه_درمان_تکمیلی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه
ثبتنام بیمه درمان تکمیلی اصحاب #فرهنگ، #هنر، #رسانه و #قرآن و عترت توسط #صندوق_اعتباری_هنر به زودی آغاز میشود.
ثبت نام از ۱۳ شهریور تا ۲۳ شهریور
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/n30032
@ketabenaab
#حجاب امری #اجتماعی، با امکان #قانون_گذاری
نوشتاری ازاستاد #سیدضیاءمرتضوی
استاد مرتضوی حدود دو سال پیش در میزگردی در چهار جلسه نظر خود را در استدلال و تاکید بر اصل حق و اختیار دولت اسلامی برای دخالت در امر حجاب، در برابر دیدگاه ابشان مطرح کردند (که اینجا https://b2n.ir/e12708 دردسترس است) این میزگرد سال گذشته در مجله مطالعات فقه معاصر نیز منتشر شد.
اخیرا برخی این دیدگاه را نقد کرده و حق دولت اسلامی در قانونگذاری در مسئله حجاب را نفی کرده اند. ایشان در این نوشتار تازه، این دیدگاه را در شکلی کلی نقد و نفی کرده و از اصل حق دولت مجددا دفاع کرده اند که برای اولین بار منتشر می شود.
چکیده:
-پوشش انسان از جمله پوشش زنان در بیرون از قلمرو زندگی شخصی، یک امر عمومی و اجتماعی است و از این منظر نمیتوان میان قسمتهای مختلف بدن مانند سر و گردن و دیگر اعضا فرق گذاشت.
-پوشش در معنای عام آن و حجاب شرعی در معنای خاص آن، از جمله برای زنان غیر مسلمان و نیز برای کنیزان، قابلیت الزام قانونی را دارد و از این نظر فرقی میان پوشش سر و گردن و سایر قسمتها نیست.
- حجاب اسلامی از جمله پوشش سر و گردن، قاعدهای برای زندگی اجتماعی در جامعه اسلامی است و این امر اگر مستلزم پوشش برای همه زنان حتی غیر مسلمانان و کنیزان باشد، بر اساس مبانی فقهی و ادله موجود قابلیت را گسترش دارد.
-در شکلگیری عقد ذمه که اینک میتوان حاکمیت قوانین عمومی را جایگزینی برای آن شمرد، افزون بر قید الزام به پایبندی به ترک برخی محرمات، پرهیز از ارتکاب علنی «منکرات» که طیف وسیعی از محرمات شرعی را دربرمیگیرد، از شرایط مفروغعنه است، حتی اگر در شروط عقد تصریح به آنها نشده باشد.
- دولت اسلامی صالح در قلمرو مباحات، چه رسد به واجبات، حق وضع الزامات از طریق قانونگذاری را دارد و اینکه ملاک این حق و اختیار، لحاظ مصالح اجتماعی و دینی باشد، مانعی برای اعمال این حق نیست و جلو سوء استفاده از قدرت و اختیارات را باید از راههای دیگر گرفت.
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/u92864
@ketabenaab
صلی الله علیک یااباعبدالله
اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایشان علیهم السلام تسلیت باد
@ketabenaab
زیارت #اربعین باشکوهتر ازهمیشه
درچندسال اخیر به دلیل کرونا این مراسم بامحدودیت برگزار می شد، اما امسال خوشبختانه باشکوهی فوق العاده به گونه ای که مسئولان کربلا سخن از شرکت 21 میلیون نفر اظهار کردند
مسئولان کشور با زمینه سازی و اعلام در رسانه ملی نسبت به حضور گسترده تر مردم ایران ترغیب می کردند
علیرغم مشکلات مردم عراق استقبال مردم و موکب های انان وهمچنین موکب هایی از ایران باحمایت مردم و نهادهای رسمی خوشبختانه به برگزاری هرچه بهتر این مراسم کمک کرد
متاسفانه در چند روز قبل با ازدحام جمعیت در ورودی ها وعدم پیش بینی دقیق درمواردی مردم دچار مشکل شدند
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/r44218
@ketabenaab
نهضت امام حسین (ع) نهضت بازگشت به دورساختن خدعه از دین است/گفتاری ازاستاد احمدمبلغی
عاشورا نهضت بازگشت به وجدان و فطرت
نهضت حسینی نهضت بازگشت به وجدان و فطرت است و از این حیث، تشابه پیدا میکند با نهضت توحیدی ابراهیم علیه الصلاه و السلام. هر دو، (هم حضرت ابراهیم و هم امام حسین علیهما السلام) با بنبست اجتماعی مواجه بودند و با اوج انحطاط. آنجا اوج انحطاط شرک بود و اینجا اوج انحطاط ضد ارزشی خدعه و نیرنگ که دین را در چنبره خود قرار داده بود
آنجا ابراهیم علیه الصلاه و السلام حادثه ای را ایجاد کرد تا مصاف ایجاد شود و رجوع به فطرت را به صورت اجتماعی تحقق ببخشد و اینجا در روز عاشورا، بزرگترین مصاف تاریخ شکل گرفت انسان ها به فطرت خویش بازگردند.
در آنجا به داوری همه را فراخواند و اینجا نیز همه تاریخ به داوری فراخوانده شدند، در اینجا تاریخ همچنان در حال داوری است.
در آنجا نهضت توانست در اولین فرصت فضایی را فراهم کند که انسانها سریع به وجدان خود بازگردند به دلیل شیوهای که ابراهیم به کار گرفته بود، فارجعوا الی انفسهم یعنی چیزی که اصلاً امکانپذیر نبود انجام بگیرد، به دست ابراهیم علیه السلام انجام گرفت
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/t10990
@ketabenaab
انتصاب اعضای جدید هیاتمدیره و رئیس جدید #انجمن_آثار_و_مفاخر_فرهنگی
با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
خسرو پناه، جمالینژاد، مهدی محقق، حسن بلخاری قهی و محمود شالویی بهعنوان اعضای جدید هیات مدیره جدید این انجمن منصوب شدند.
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/n49834
@ketabenaab
حریم الهی
خداوند به صریح ترین بیان درقران کریم ایه120سوره بقره خطاب به پیامبر رحمت ص می فرماید هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد مگر آنكه پيروى از آيين آنها كنى. در ادمه می فرماید بگو: راهى كه خدا بنمايد به يقين راه حق تنها همان است؛ مهمتر از این فراز تعبیر تهدیدآمیز فراز پایانی آیه است: ولئن اتبعت اهوائهم بعدالذی جاءک من العلم مالک من الله من ولی ولانصیرو البته اگر از ميل و خواهش آنها پيروى كنى بعد از آنكه طريق حق را دريافتى، ديگر از سوى خدا يار و ياورى نخواهى داشت
احکام فردی و اجتماعی
فرد مختار است و هیچ الزامی عملی ندارد که بعد از تشخیص دین وعلم به احکام ان را عمل کند یانکند طبعا می داند که عواقب رعایت ان و وعیدهای الهی که درمسیرش خواهد بود. شرعا مکلف است رعایت اما الزام عملی بالاسر بشر نیست. اما همه اینها درحوزه مسایل فردی وحریم شخصی افراد است.
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/e42576
@ketabenaab
نقش آل زیاد وآل مروان درحادثه عاشورا
حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید معادیخواه، شامگاه ۲۵ شهریورماه در مراسم عزا به مناسبت اربعین حسینی که در مؤسسه فهیم قم
اربعین سیدالشهداء(ع) از محکمات عاشورا و تاریخ است و عاشورا هم پدیدهای است که از اقطار آسمانها و زمین بیرون رفت. البته ما نمیتوانیم وارد بخش ملکوت عاشورا بشویم ولی جنبههای ظاهری آن را میتوان مقداری مورد واکاوی قرار داد
شام در آن زمان به روم و عراق به ایران وابسته بود، و معاویه بر موج تعصب شام و عراق سوار میشد تا از آب گلآلود ماهی بگیرد، اضافه کرد: وقتی معاویه بر همه سرزمینهای اسلامی سیطره یافت، همین دشمنی عراق و شام برای خود او هم دردسر درست میکرد، به همین دلیل تنها فردی که میتوانست این مشکل را حل کند زیادبن ابیه بود، زیاد از لشکریان امام علی(ع) بود و تا زمانی که امام علی(ع) زنده بودند او جذب معاویه نشد و نه تنها جذب معاویه نشد، حتی قصد داشت اپوزوسیون هم بشود ولی معاویه درصدد جذب دو نفر یعنی عمروعاص و زیاد بود که عمروعاص را به راحتی جذب کرد ولی زیاد را نتوانست.
زیاد در دشمنی با معاویه وارد کوفه شد و خطاب به همه سران قبایل و همرزمهای گذشته خود گفت من هم مانند شما مخالف معاویه هستم ولی تا وقتی او قدرت دارد ما نمیتوانیم کاری از پیش ببریم لذا بهتر است من کوفه را در دست داشته باشم. او همه رؤسای قبایل را جز حجر بن عدی قانع کرد.
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/a15977
@ketabenaab
رصد کتب درسی آموزش وپرورش ایران در عربستان/ سید علی بطحائی
ده سال پیش، کتاب «صوره اهل السنّه فی الکتب المدرسه الایرانیه» با گردآوری دکتر نبیل بن علی العتوم از آثار«مرکزالعصرللدراسات الاستراتیجیه والمستقبلیه» در مکّه مکرّمه منتشر شد. شوربختانه با گذشت این مدّت طولانی، هیچ پژواکی درباره این اثر، در مجامع علمی داخلی مشاهده نشد. هدف مؤلف از نوشتن این کتاب، بررسی دقیق مفاد کتب درسی، برای ارائه تصویری شفاف از وضعیت آموزش تاریخی، دینی و عقیدتی دانش آموزان ایرانی است. این پژوهش برای سیاست گذاران و برنامه ریزان حکومت عربستان و مراکز سلفی سرزمین وحی یک تحقیق راهگشاست
ادامه در #پایگاه_اطلاع_رسانی_کتاب_ناب 👇
https://b2n.ir/t66052
@ketabenaab
ایام رحلت جانسوز خاتم النبیین ، پیامبر رحمت و شهادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی و امام رئوف امام علی بن موسی الرضا علیهم السلام تسلیت باد.
@ketabenaab