هر ایدئولوژیِ زندگی ساز، نقطه اساسیاش این است که من اینجا برای کاری هستم، اگر معتقد به خداست، میگوید مرا برای کاری آوردند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
خدای متعال ایمان ناآگاهانه را قبول ندارد و ارج و ارزشی برایش قائل نیست و این چنین ایمانهایی را به شدت توبیخ میکند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
خوش به حال آن کسانی که ایمان خود را از روی آگاهی، از روی درک، از روی شعور و از روی فهم انتخاب میکنند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
اگر بخواهیم ایمانها استوار باشد، اگر بخواهیم ایمانها زائل نشود، اگر بخواهیم ایمان، ایمان آگاهانه باشد، باید دائماً آگاهی بدهیم به آن کسانی که میخواهیم مؤمن باشند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
ایمان ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان توأم با درک و شعور است، ایمانیست که از روی بصیرت، با چشم باز بوجود آمده باشد.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
آدمهایی که ایمان ندارند، باوری ندارند، فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطاً میروند، اینها در حوزه قلمرویِ فکر اسلامی داخل نیستند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
ایمان از جمله خصوصیاتی است که در پیامبران خدا هست و منظور از ایمان یعنی باور. نشانهی باور داشتن انبیاء این است که خود پیشاپیش دیگران در راهی که مردم را بدان دعوت میکردند، حرکت میکردند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
آن ایمانی که در اسلام ارزش دارد، ایمان مقلدانه و متعصبانه نیست، یعنی ایمان مقلدانه و متعصبانه، قیمتی ندارد.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
پیغمبران خدا به آنچه میگفتهاند و دستور میدادهاند، با تمام وجود مؤمن بودهاند. به آنچه مردم را به آن دعوت کردهاند، خود پیش از همه شتابان رسیدهاند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سوم
@ketabetarhekoli
ای مؤمنین!
آن وقتی که راهها بر شما فرو بسته ماند، از لطف و مدد و یاری خدا مأیوس نگردید، خداوند سرپرست و نگهبان و هم جبههی شماست.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
ایمان خشک و خالی و بدون عمل در دنیا هم أثر نمیدهد، در جامعه اسلامی هم منشأ أثر قرار نمیگیرد، در آخرت که جای خود دارد.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
هجرت کردن اولاً به معنای یک باره از همه چیز دست شستن به خاطر هدف، به خاطر پیوستن به جامعه اسلامی، به خاطر قبول تعهدات در تشکیلات جامعه اسلامی است.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
جامعه ای که به تعهدات ایمانی خود عمل نمیکند، نام خود را جامعه مؤمن نگذارد.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
اگر ایمانت با تعهدهای عملی همراه نبود، منتظر نتیجههای این ایمان نباش، منتظر نصرت در دنیا نباش.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
معنای دیگر هجرت یعنی برای مبنای کاخ عظیم جامعه اسلامی، تلاش و حرکت کردن.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
جامعه اسلامی محتاج است به عناصر مؤمن، فعال، پرتلاش، پرتوان، اسلام فهم، با دلی سرشار از ایمان.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
اگر تعهدی احساس نکردی، در ایمان خودت شک کن.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
آن کسی که معتقد است ایمان به خدا و ایمان به رسالت تعهدی میآورد، آن تعهد این است که همگان باید بنده خدا بشوند و من تا آنجا که میتوانم همه را بنده خدا بسازم.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_پنجم
@ketabetarhekoli
ایمان به پیغمبر و شهادت به اینکه من مُقرّ به رسالت پیامبرم، این تعهد را میآورد که دنبال پیامبر و در راه او حرکت کنم.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_پنجم
@ketabetarhekoli