eitaa logo
کتاب زندگی
2.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
32 فایل
@Admiin_Kanall ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
09-Naghshe Sam' o Basar Dar soude Nafs31-6-97 1 5 1 1 4 5 27 31 16 6 5 (3).mp3
13.8M
🍃بهره‌ای از نقش سمع و بصر در صعود نفس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️عشق‌ محمد بس ‌است ‌و آل ‌محمد @ketabezendagi ✾࿐༅🍃❤️🍃༅࿐✾
📚☀️📚☀️📚☀️📚 🍃باب صِفاتِ الذّاتِ🍃    عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ حَمْزَةَ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى‏‌الرَّجُلِ (ع) أَسْأَلُهُ: أَنَّ مَوَالِیَكَ اخْتَلَفُوا فِی الْعِلْمِ ،فَقَالَ بَعْضُهُمْ :لَمْ یَزَلِ اللَّهُ عَالِماً قَبْلَ فِعْلِ الْأَشْیَاءِ ،وَ قَالَ بَعْضُهُمْ :لَا نَقُولُ لَمْ یَزَلِ اللَّهُ عَالِماً،لِأَنَّ مَعْنَى یَعْلَمُ یَفْعَلُ ،فَإِنْ أَثْبَتْنَا الْعِلْمَ فَقَدْ أَثْبَتْنَا فِی الْأَزَلِ مَعَهُ شَیْئاً. فَإِنْ رَأَیْتَ _جَعَلَنِیَ اللَّهُ فِدَاكَ _أَنْ تُعَلِّمَنِی مِنْ ذَلِكَ مَا أَقِفُ عَلَیْهِ وَ لَا أَجُوزُهُ . فَكَتَبَ (ع )بِخَطِّهِ: لَمْ یَزَلِ اللَّهُ عَالِماً تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ذِكْرُهُ‏. جعفر بن محمد بن حمزه گوید: به امام(امام کاظم یا امام رضا )علیه السلام نامه نوشتم و در این باره پرسیدم که دوستان شما درباره علم خداوند اختلاف دارند ، برخی گویند:خداوند همیشه پیش از آفرینش چیزها عالم بوده ، و برخی گویند: ما نمی‌گوییم خداوند همیشه عالم بوده، زیرا معنای (می‌داند) آن است که کاری می‌کند(یعنی علم خود را به کار می‌برد و علمش به‌ چیزی تعلق‌ می‌گیرد).پس اگر علم پیوسته و همیشگی برای او ثابت کنیم چیزی (یعنی وجود معلومی) را در ازل همراه او ثابت کرده ایم(و به چند قدیم قائل شده‌ایم)! خدا مرا فدایت سازد ، اگر صلاح دانید مرا در این باره چیزی آموزید که نزد آن بایستم و از آن تجاوز نکنم . امام به خط خود نوشت : خداوند که یاد و نامش مبارک و والاست، همیشه عالِم بوده . جلد 1_ روایت 5 @ketabezendagi 📚☀️📚☀️📚☀️📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ما الفت دیرینه به این در داریم 🍃انسی به سلاله ی پیمبر داریم 🍃خواهان کرامتیم از درگه عشق کی دست ز دامان رقیه برداریم🌸 💐✨میلاد باسعادت دردانه ی سرور و سالار شهیدان،حضرت بی بی رقیه خاتون(س)مبارک باد✨💐 @ketabezendagi
╭▫️🔹🔹 ▫️ 🔹 ـ🌱﷽ إِلَهِي فَسُرَّنِي بِلِقَائِكَ يَوْمَ تَقْضِي فِيهِ بَيْنَ عِبَادِك. اى خدا! آن روزى كه ميان بندگانت حكم مى ‏كنى آن روز مرا به لقاء خود شاد گردان. ادامه دارد... @ketabezendagi 🔹 ╰───── 🔹▫️🔹
╭▫️🍃 🍃 ▫️ 🍃 ـ🌱﷽ السَّلَامُ‏ عَلَى شَهِيدِ الشُّهَدَاءِ السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الْمُرَمَّلِ‏ بِالدِّمَاءِ سلام بر شهيدِ شهيدان! سلام بر آن كه در خون خود غلتيده @ketabezendagi 🍃 ╰───── 🍃▫️🍃
╭▫️🔸🔸 ▫️ 🔸 ـ🌱﷽ ▫️قطعِ طمع نشانه‌ی خالص بودن محبّت، طمع نداشتن است؛ یعنی امام را برای امام بخواهیم، نه برای خود و از او هیچ طمعی نداشته باشیم. همان گونه که محبّت مادر به فرزندش، بی‌طمع است. برای به دنیا آوردن او متحمّل سخت‌ترین دردها می‌شود و بی‌طمع از شیره‌ی جانش به او می‌خوراند. البته بیشتر مادرها این محبّت خالصانه را تا انتها نسبت به فرزندان خود ندارند و وقتی آن‌ها بزرگ می‌شوند، انواع توقعات و خواسته‌ها، جای آن محبّت بی‌طمع را می‌گیرد. کدام مادر برای خدا و تربیت فرزند به او غضب می‌کند؟ اغلب برای این غضب می‌کنند که چرا فرزند، قدر زحماتشان را نمی‌داند و احترامشان را حفظ نمی‌کند! اما از آنجا که هر محبّتی ریشه در حرکت حُبّی حق دارد، کسی که نتواند از فرزند خود طمع بِبُرد، نمی‌تواند از امامش هم قطع طمع کند و خدا را خالصانه عبادت نماید. ریشه‌ی تمام این طمع‌ها نیز "طمع از خود" است. @ketabezendagi 🔸 ╰─────🔸▫️🔸
09-Naghshe Sam' o Basar Dar soude Nafs31-6-97 2 5__18-02-24_22-09-30-333.mp3
13.57M
🍃بهره‌ای از نقش سمع و بصر در صعود نفس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹روایتی تکان‌دهنده از نهج‌البلاغه 🔹علت گمراه شدن‌ها چیست؟ @ketabezendagi ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
📚☀️📚☀️📚☀️📚 🍃بَابٌ آخَرُ وَ هُوَ مِنَ الْبَابِ الْأَوَّلِ🍃 عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ قَالَ فِی حَدِیثِ الزِّنْدِیقِ الَّذِی سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع)أَنَّهُ قَالَ لَهُ :أَ تَقُولُ إِنَّهُ سَمِیعٌ بَصِیرٌ؟ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ :هُوَ سَمِیعٌ بَصِیرٌ، سَمِیعٌ بِغَیْرِ جَارِحَةٍ ،وَ بَصِیرٌ بِغَیْرِ آلَةٍ، بَلْ یَسْمَعُ بِنَفْسِهِ، وَ یُبْصِرُ بِنَفْسِهِ ،وَ لَیْسَ قَوْلِی إِنَّهُ سَمِیعٌ بِنَفْسِهِ أَنَّهُ شَیْ‏ءٌ وَ النَّفْسُ شَیْ‏ءٌ آخَرُ ،وَ لَكِنِّی أَرَدْتُ عِبَارَةً عَنْ نَفْسِی إِذْ كُنْتُ مَسْئُولًا، وَ إِفْهَاماً لَكَ إِذْ كُنْتَ سَائِلًا .... هشام بن حکم در نقل داستان زندیقی که از امام صادق علیه السلام سئوالاتی کرد،گوید: زندیق گفت : شما می‌گویید خدا شنوا و بیناست؟ فرمودند: او شنوا و بیناست،شنواست بدون عضو شنیدن، و بیناست بدون عضو دیدن، بلکه به ذات خود می‌شنود و به ذات خود می‌بیند.البته معنای این که گوید :(به ذات خود می‌شنود)این نیست که او یک چیز است و ذاتش یک چیز دیگر،ولی چون مورد پرسش واقع شدم خواستم منظورم را برسانم و به تو که پرسش کردی بفهمانم.... ادامه دارد.... جلد 1_ روایت 2 @ketabezendagi 📚☀️📚☀️📚☀️📚
╭▫️🍃 🍃 ▫️ 🍃 ـ🌱﷽ السَّلامُ عَلَى الْمَنْصُورِ الْمُؤَيَّدِ. سلام بر یاری شده حمایت‌گشته. @ketabezendagi 🍃 ╰───── 🍃▫️🍃
هدایت شده از S sanati
╭▫️🔸🔸 ▫️ 🔸 ـ🌱﷽ ▫️خطر در راه طمع اسطوره‌های محبّت خالصانه و بی‌طمع، یاران امام حسین(علیه‌السّلام) بودند که جانبازی در راه امام، اولین و آخرین خواستشان بود. آنان تمام وجود خود را برای امام می‌خواستند و به او هیچ طمعی نداشتند؛ ولی بیشتر ما امام را برای برآوردن خواسته‌های خود می‌خواهیم. به همین دلیل است که اگر خواسته‌مان به هر دلیلی اجابت نشود، از خدا و امام دل‌سرد می‌شویم. ما خیلی طمع داریم و همه‌ی کارهایمان حتی در میدان محبّت، بر اساس حساب و کتاب است. خدا ممکن است طمع‌کاران را به بهشت ببرد؛ چون حبّ علی(علیه‌السّلام) را دارند. امّا در بهترین حالت، طمع‌کار، سعید است و اَسعَد نیست؛ لذا خطر "ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی" و گمراهی در دین، همیشه او را تهدید می‌کند. @ketabezendagi 🔸 ╰─────🔸▫️🔸
10-Naghshe Sam' o Basar Dar soude Nafs1-7-97_19-02_20-02-24_10-21-00-530.mp3
16.44M
🍃بهره‌‌‌ای از نقش سمع و بصر‌ در صعود نفس
37.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب پس از کاشت سه نهال به مناسبت روز درختکاری: 🔹️حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز: حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند یک جهاد بود. ➕ غرس درخت زیتون به یاد مردم مقاوم فلسطین
📚☀️📚☀️📚☀️📚 🍃بَابٌ آخَرُ وَ هُوَ مِنَ الْبَابِ الْأَوَّلِ🍃 ...فَأَقُولُ: یَسْمَعُ بِكُلِّهِ لَا أَنَّ كُلَّهُ لَهُ بَعْضٌ، لِأَنَّ الْكُلَّ لَنَا [ لَهُ ]بَعْضٌ، وَ لَكِنْ أَرَدْتُ إِفْهَامَكَ وَ التَّعْبِیرُ عَنْ نَفْسِی، وَ لَیْسَ مَرْجِعِی فِی ذَلِكَ كُلِّهِ إِلَّا أَنَّهُ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ الْعَالِمُ الْخَبِیرُ بِلَا اخْتِلَافِ الذَّاتِ وَ لَا اخْتِلَافِ مَعْنًى‏ . بنابراین (امام صادق علیه السلام)گویم: او (خداوند)با کلّ وجودش می‌شنود.باز نه به این معنی که کلّ وجودش جزء دارد،زیرا کل وجود ما جزء دارد ، ولی میخواهم به تو بفهمانم و منظور خود را بیان دارم،و بازگشت سخنم در همه ی این تعبیرات جز این نیست که او شنوا و بینا و دانا و آگاه است بدون آنکه ذات و صفتش مختلف بوده و حقایق صفاتش از هم جدا باشند(بلکه صفاتش عین ذاتش است و خود صفاتش هم عین یکدیگرند). جلد 1_ روایت 2 🍃پایان @ketabezendagi 📚☀️📚☀️📚☀️📚
╭▫️🔹🔹 ▫️ 🔹 ـ🌱﷽ إِلَهِي اعْتِذَارِي إِلَيْكَ اعْتِذَارُ مَنْ لَمْ يَسْتَغْنِ عَنْ قَبُولِ عُذْرِهِ‏ اى خدا من چون كسى به درگاهت عذر مى‏ خواهم كه به قبول عذر سخت محتاج است. ادامه دارد... @ketabezendagi 🔹 ╰───── 🔹▫️🔹
╭▫️🍃 🍃 ▫️ 🍃 ـ🌱﷽ السَّلامُ عَلَی الدُّعاةِ إِلَی اللّهِ، وَالْأَدِلَّاءِ عَلَی مَرْضاةِ اللّهِ. سلام بر دعوت کنندگان به سوی خدا و راهنمایان بر خشنودی خدا. @ketabezendagi 🍃 ╰───── 🍃▫️🍃
╭▫️🔸🔸 ▫️ 🔸 ـ🌱﷽ ▫️معیار حق و باطل عمل به آنچه امام به آن می‌خواند و دوری از آنچه امام از آن نهی می‌فرماید، بر اساس همان است که در زیارت آل‌یاسین اعتراف می‌کنیم: "فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أسخَطْتُمُوه" یعنی معیار حقّ و باطل، رضایت و سخط معصومین(علیهم‌السّلام) است؛ چون آنان مستغرق در مشیّت الهی هستند و معروف و منکر، با حبّ و بغضشان سنجیده می‌شود. امّا آیا بد آمدن و خوش آمدن ما، همان است که امام می‌گوید یا آنکه نفسمان می‌گوید؟ که اگر طبق نفسمان باشد، روز به روز از امام دور می‌شویم. @ketabezendagi 🔸 ╰─────🔸▫️🔸
10-Naghshe Sam' o Basar Dar soude Nafs1-7-97 1_20-_21-02-24_21-52-58-075.mp3
11.94M
🍃 بهره‌ای از نقش سمع و بصر درصعود نفس
32.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 این یک سلام ویژه است از طرف سرباز های مشهد الرضاییّت... 💚 "سرود قلب عالم" 💚 اجرای سرود تازه منتشر شده قلب عالم با حضور ۱۳۱۳ نفر در حرم مطهر رضوی @ketabezendagi ❖═▩ஜ••🍃🕌🍃••ஜ▩═❖
📚☀️📚☀️📚☀️📚 《بَابُ الْإِرَادَةِ أَنَّهَا مِنْ صِفَاتِ الْفِعْلِ وَ سَائِرِ صِفَاتِ الْفِعْلِ》 عَن عَاصِمِ بْنِ حُمَیْدٍ، عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ :قُلْتُ: لَمْ یَزَلِ اللَّهُ مُرِیداً؟ قَالَ: إِنَّ الْمُرِیدَ لَا یَكُونُ إِلَّا لِمُرَادٍ مَعَهُ، لَمْ یَزَلِ [اللَّهُ] عَالِماً قَادِراً ثُمَّ أَرَادَ. عاصم بن حُمید گوید : به امام صادق علیه السلام گفتم : آیا خداوند همیشه اراده کننده بوده ؟ فرمودند: اراده کننده همیشه با اراده شده همراه است(پس اگر خدا همیشه اراده کننده باشد‌،باید مراد او هم با او باشد ، و تعدّد چند قدیم لازم آید) خداوند همیشه دانا و توانا بود، سپس اراده فرمود. جلد 1_ روایت 1 @ketabezendagi 📚☀️📚☀️📚☀️📚