eitaa logo
کتاب زندگی
2.2هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
32 فایل
@Niloufarkalhor ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
☘️🌱☘️🌱☘️🌱 🌱☘️🌱 ☘️ ـ🌱﷽ تفاوتِ انتخاب ها تفاوتی که انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، انتخاب‌های آن‌هاست: انتخاب ظهور احسن یا عدم ظهور آن. علّیت وجود و شرایط ظهورآن،برای یوسف و زلیخا یکسان بود. اما زلیخا، نخواست علّیتش را ظهور دهد و با اختیاری که داشت، عقلش را به دست هوسش زایل کرد و یک‌پارچه یوسف را خواست؛ چنان‌که خداوند درباره‌ی او می‌فرماید: "وَ لَقَدْ هَمَّتْ بِهِ..."[سوره یوسف، آیه 24]. اما در مورد یوسف می‌فرماید: "وَ هَمَّ بِها لَوْلا أنْ رَأى بُرْهانَ رَبِّهِ..."[سوره یوسف، آیه 24]؛ یعنی یوسف نیز اگر برهان ربّش را که همان علّیت وجود و خلقت احسنش بود، نمی‌دید، اسیر مقتضیات می‌شد و به آنچه زلیخا می‌خواست، تن می‌داد. پس هم زلیخا می‌توانست خوب باشد و هم یوسف می‌توانست بد باشد؛ و این، به اختیار خودشان بود. ادامه دارد .... @ketabezendagi ☘️ 🌱☘️🌱 ☘️🌱☘️🌱☘️🌱
14-Raj'at16-1-02 1 1 1 1 1 1 1 (1).mp3
9.08M
بهره ای ازمبحث رجعت
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 السَّلامُ عَلَیک یا عَلی بنِ موسَی الرِضا(ع) @ketabezendagi
📚☀️📚☀️📚☀️📚 🍃 باب اختلاف حدیث 🍃 رَسُولُ اللَّهِ ص أَكْثَرُ ذَلِكَ فِی بَيْتِی وَ كُنْتُ إِذَا دَخَلْتُ عَلَيْهِ بَعْضَ مَنَازِلِهِ أَخْلَانِی وَ أَقَامَ عَنِّی نِسَاءَهُ فَلَا يَبْقَى عِنْدَهُ غَيْرِی وَ إِذَا أَتَانِی لِلْخَلْوَةِ مَعِی فِی مَنْزِلِی لَمْ تَقُمْ عَنِّی فَاطِمَةُ وَ لَا أَحَدٌ مِنْ بَنِيَّ وَ كُنْتُ إِذَا سَأَلْتُهُ أَجَابَنِی وَ إِذَا سَكَتُّ عَنْهُ وَ فَنِيَتْ مَسَائِلِی ابْتَدَأَنِی. رسول خدا بیشتر خانه من می آمد و هر گاه من به یکی از خانه های او می رفتم با من خلوت میکرد و زنانش را از نزد من بیرون می نمود و کسی جز من نزد او باقی نمی ماند و هر گاه برای خلوت کردن با من به خانه ام می آمد فاطمه و هیچ یک از فرزندانم را از نزد من بیرون نمی نمود و چنان بود که هر بار می پرسیدم پاسخ میداد و چون ساکت میشدم و پرسش هایم تمام می شد خود آغاز میکرد. ادامه دارد... جلد1. ادامه ی روایت 1 @ketabezendagi 📚☀️📚☀️📚☀️📚
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌دیدن این چندثانیه، بر هر مسئولی واجب است... ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
✨🍃✨🍃✨ 📒 نصایح پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به ابوذر يا اَباذَرٍّ! وَ ما اَصْبَحَ فيها مُؤْمِنٌ اِلاّ حَزيناً، فكَيْفَ لا يَحْزَنُ وَ قَدْ اَوْ عَدَهُ اللّهُ جَلَّ ثَناؤُهُ اِنَّهُ وارِدُ جَهَنَّمَ وَ لَمْ يَعِدْهُ اِنَّهُ صادِرٌ عَنْها. ای ابوذر! هيچ انسان با ايمان در دنيا شب را جز با اندوه صبح نمى كند، چرا اندوهگين نباشد، با اينكه خدايش (جل ثنائه) خبر داده است كه انسان در دوزخ فرود خواهد آمد ولى بيرون آمدنش را به او، وعده (حتمى) نداده است.  @ketabezendagi ✨🍃✨
🍃🍃🍃 🍃🌼 🍃 ـ🍃﷽ 📖 ادامه دعای امام سجاد(ع) در عیدفطر ... وَ يَا مَنْ لَا يُغَيِّرُ النِّعْمَةَ ، وَ لَا يُبَادِرُ بِالنَّقِمَةِ و ای آن‌که نعمت را تغییر نمی‌دهد و به انتقام شتاب نمی‌ورزد! وَ يَا مَنْ يُثْمِرُ الْحَسَنَةَ حَتَّى يُنْمِيَهَا ، وَ يَتَجَاوَزُ عَنِ السَّيِّئَةِ حَتَّى يُعَفِّيَهَا و ای آن‌که نیکی را به بار می‌نشاند تا آن را بیافزاید و از بدی می‌گذرد تا آن را محو و نابود کند! انْصَرَفَتِ الآْمَالُ دُونَ مَدَى كَرَمِكَ بِالْحَاجَاتِ ، وَ امْتَلَأَتْ بِفَيْضِ جُودِكَ أَوْعِيَةُ الطَّلِبَاتِ ، وَ تَفَسَّخَتْ دُونَ بُلُوغِ نَعْتِكَ الصِّفَاتُ ، فَلَكَ الْعُلُوُّ الْأَعْلَى فَوْقَ كُلِّ عَالٍ ، وَ الْجَلَالُ الْأَمْجَدُ فَوْقَ كُلِّ جَلَالٍ. آرزوها پیش از رسیدن به قلمرو و حوزۀ کرمت، حاجت روا برگشتند و ظرف‌های طلب به فیض بخششت لبریز شدند و اوصاف پیش از رسیدن به وصفت، از هم گسیختند. برتری در بالاترین مرتبه‌اش که ورای هر برتری است مخصوص توست و بزرگی و عظمت که فراتر از هر بزرگی و عظمت است، ویژۀ توست. ادامه دارد... @ketabezendagi 🍃 🍃🌼 🍃🍃🍃
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️دعای شهادت آیت‌الله سلیمانی در شب قدر رحمت و رضوان خدا بر این عالم خدوم و مردم‌دار و انقلابی صلوات و حمدی به روح بلند این شهید مظلوم هدیه کنیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین. اللهم ارزقنا الجهاد و الشهادة فی سبیلک
❣ 🌼 السلام علیکَ یا وعد الله الذّی ضمنه... 🌱سلام بر مولای مهربانی که آمدنش وعده ی حتمی خداست... وسلام بر منتظران و دعاگویان آن روزگار نورانی و قریب... 📚زیارت آل یاسین 🌼
☘️🌱☘️🌱☘️🌱 🌱☘️🌱 ☘️ ـ🌱﷽ چرا اختیار؟ شرّ و زشتی، چیزی نیست که خداوند، آن را بالإصاله ایجاد کرده باشد؛ بلکه علت آن، اختیار انسان بر عدم ظهور خیر و زیبایی است. درواقع خواست اصلی خداوند، به ظهور خیر و زیبایی تعلق گرفته و هدف از آفرینش انسان، ظهور کمالات و اسماء الهی و چشیدن وجود است. اما از آنجا که انسان، موجودی مختار آفریده شده تا با اختیارش کمالات را ظهور دهد، لاجرم باید بین دو راه و دو انتخاب قرار گیرد تا اختیار، معنا پیدا کند؛ و این دو انتخاب، ظهور وجود و عدم ظهور آن است. زیرا اگر چنین نباشد و انسان جز ظهور احسن، انتخاب دیگری نداشته باشد، اختیارش معنا پیدا نمی‌کند و به جبر، معصوم می‌شود؛ در حالی که قبل از انسان، فرشتگان که به جبر معصوم‌اند، آفریده شده‌ا‌ند و لذا دیگر حکمتی در آفرینش انسان، باقی نمی‌ماند. ادامه دارد .... @ketabezendagi ☘️ 🌱☘️🌱 ☘️🌱☘️🌱☘️🌱