⚫️🟠⚫️🟠⚫️🟠⚫️
🟠⚫️🟠⚫️
⚫️🟠
📖🟠 قسمت پایانی دعای هشتم صحیفه سجادیه 🟠📖
🍃وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي الاِسْتِعَاذَةِ مِنَ الْمَكَارِهِ وَ سَيِّيَ الْأَخْلَاقِ وَ مَذَامِّ الْأَفْعَالِ
دعای آن حضرت است در پناه بردن به خدا از امور رنجآور و بدی اخلاق و کارهای ناپسند🍃
اللهم نَعُوذُ بِكَ مِنَ الْحَسْرَةِ الْعُظْمَى ، وَ الْمُصِيبَةِ الْكُبْرَى ، وَ أَشْقَى الشَّقَاءِ ، وَ سُوءِ الْمَآبِ ، وَ حِرْمَانِ الثَّوَابِ ، وَ حُلُولِ الْعِقَابِ
خدایا!
به تو پناه میآوریم از حسرت عظیمتر و بلای بزرگتر و بدترین بدبختی و بدی بازگشت و محرومیت از ثواب و فرود آمدن کیفر.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَعِذْنِي مِنْ كُلِّ ذَلِكَ بِرَحْمَتِكَ وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ .
خدایا!
بر محمّد و آلش درود فرست و مرا و تمام مؤمنین و مؤمنات را به رحمتت از همۀ این امور زشت پناه ده، ای مهربانترین مهربانان!
▪️ آمین▪️
▪️پایان ▪️
#صحیفه_سجادیه
⚫️🟠
🟠⚫️🟠⚫️
⚫️🟠⚫️🟠⚫️🟠⚫️
🖤💚🖤💚🖤💚🖤
💚🖤💚🖤
💚 جلال در بطن جمال 💚
🖤 قداست حزن آور🖤
مدينه، پايگاه نزول وحی و حرم پاک رسول و مرقد شريف آن حضرت و دختر گرامیاش حضرت فاطمه و چهار تن از ائمهی بزرگوار شيعه و نيکان صحابه و شهداي احد و بدر است. شهر مدينه، قداست خاصی در هستی دارد؛ که با ورود پيغمبر به اين شهر و نزول جبرئيل در جای جای آن بر ايشان و نيز به دنيا آمدن حضرات معصومين در آن، اين قداست در دنيای مادی ظهور پيدا کرد.
اما در عين حال، مدينه، حزني خاص دارد. محال است انسان به مدينه برود و فطرتاً محزون نشود.
چرا؟ مکه، بلد امن است؛ اما مدينه، سرزمينی است که در آن، دشمنان خانگی هر چه توانستند، به پيامبر و اهل بيتش آزار و شکنجه رساندند.
لذا هنگامی که انسان قدم در مدينه میگذارد، از يک طرف محو قداست و نورانيتش میشود و از طرف ديگر بر اثر فشارها و ظلمهايي که در اين شهر به اهل بيت پيغمبر وارد شده است، محزون میگردد.
خدا میداند که مدينه، چه اخباری را در بطن خود تحمل کرده است و در روز قيامت، چه شهادتهايی خواهد داد.
به صراحت میتوان گفت کربلا تداوم مدينه است؛ که اگر در مدينه، دست دشمن چنين باز نبود، محال بود ظلمت به کربلا برسد. که وقتي بر پدر جرأت يافتند، پسر را مذبوح کردند!
ما برای ولايت میدويم؛ اما در مدينه میبينيم که حضرت زهرا چگونه برای احيای حق ولايت در کوچهها میدويد، بر درِ خانهی مهاجر و انصار میکوبيد و طلب ياری میکرد.
او حافظ ولايت بود، نه حافظ علی.
میدانست که آرزوی علی شهادت است و از علی شنيده بود که فرزند ابوطالب به مرگ، مأنوستر از طفل به سينهی مادر است؛ لذا از مرگ و شهادت علی نمیترسيد. ترسش از اين بود که دشمنان میخواستند ولايت را ذبح کنند!
ادامه دارد...
🖤 ویژهی رحلت پیامبر(ص)🖤
💚🖤💚🖤
🖤💚🖤💚🖤💚🖤
31.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗓 برگی از دفتر عرفان نفس
▪️جلسه سی و یکم عرفان نفس▪️
📒 💫 📕 💫 📗 💫 📘
i *⬅️ سؤال از آیت اللّه حسن زاده آملی :*
*↙️ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم . آیا این امر ممکن است ؟*
⬅️ پاسخ : بله
⏪ هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد.
1⃣ اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد "بهيمه" (چهار پایان غیر درنده) است.
2⃣ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است.
3⃣ و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد "شيطان" است.
4⃣ و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد ولى صفات سبعى و شيطانى ندارد وخالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و مردم و خلق خدا از او آسوده اند، "ملَك" (فرشته)است.
5⃣ و اگر علاوه بر مقام ملَكى بسوى معارف و ادراك حقايق عوالم وجود و
سير در آنها و سيروسلوک الى اللّه و في اللّه گرايش دارد انسان است.
↩️خلاصه اینکه بشر به پنج گونه تقسیم میشود : بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان .
⬅️ حال هر کسی با مطالعه این جملات میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است.
↙️ نیازی نیست انسان به نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...!
◾️☀️◾️☀️◾️☀️◾️
☀️◾️☀️◾️
◾️☀️
▪️بسمه تعالی▪️
📖☀️ دعای نهم صحیفه سجادیه ☀️📖
🍃وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي الْاِشْتِيَاقِ إِلَي طَلَبِ الْمَغْفِرَةِ مِنْ اللهِ جَلَّ جَلَالُهُ
دعای آن حضرت است در شوق به درخواست آمرزش از خدای بزرگ🍃
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ صَيِّرْنَا إِلَى مَحْبُوبِكَ مِنَ التَّوْبَةِ ، و أَزِلْنَا عَنْ مَكْرُوهِكَ مِنَ الْإِصْرَارِ
خدایا!
بر محمّد و آلش درود فرست و راه ما را به سوی توبه که محبوب توست تغییر ده و وجودمان را از زیادهروی بر گناه که مورد نفرت توست، دور ساز.
اللَّهُمَّ وَ مَتَى وَقَفْنَا بَيْنَ نَقْصَيْنِ فِي دِينٍ أَوْ دُنْيَا ، فَأَوْقِعِ النَّقْصَ بِأَسْرَعِهِمَا فَنَاءً ، وَ اجْعَلِ التَّوْبَةَ فِي أَطْوَلِهِمَا بَقَاءً
خدایا!
هرگاه در ارتباط با دین یا دنیا، میان دو کاهش قرار گرفتیم؛ کاهش را بر دنیایمان که زودتر از دست میرود، وارد کن و توبه و انابه را در دینمان که بادوامتر است، قرار ده.
ادامه دارد...
#صحیفه_سجادیه
◾️☀️
☀️◾️☀️◾️
◾️☀️◾️☀️◾️☀️◾️
🔳🍀🔳🍀🔳🍀🔳
🍀🔳🍀🔳
🖤💚جلال در بطن جمال💚🖤
🍀 جمال کاذب 🍀
مدینةالنّبی، هم صورتش شهر نبیست و هم باطنش.
اين شهر جمع بين جلال و جمال است. جمال، که فقط چند صباحی ظهور پيدا کرد و جلال، که تا قيام حضرت حجت باقی است. جمال بود، تا پيامبر بود؛ پيامبر كه رفت، جمال هم رفت!
چون باب تمام تجلّيات عالم معنا، با سقيفه - که در همين شهر بود- بسته شد.
حتی به روی اهلبيت هم بسته شد. اما آنان چون وجودشان عين جمال بود، از اين مسئله، ضرر نديدند؛ در حالی که بقيه، همه دچار جلال شدند؛ جلالی که اکنون هم حاکم است.
جلال در آن زمان به شکل سقيفه ظهور کرد و روی جمال را پوشاند و به همين ترتيب ادامه پيدا کرد؛ تا اينکه امروز، سقيفه به دست وهّابیها و آلسعود افتاده، که جلال را به شکل جمالِ صددرصد کاذب درآورده است!
يعنی عين جلال است، ولی صورتش جمالی است؛ همين جلوههای پنهانی جلال، در صورتِ راحتیها، رفاهها وامکانات فراوانی که به حجّاج ميدهند.
البته خود اينها در ظاهر، بد نيست. بد، آنجاست که ما را از فِلشِ اصلیمان جدا میکند؛ آنجا که وقتی حجّاج برمیگردند، فقط از راحتی و آسايش سفر میگويند و فِلشِ اصلی را درک نمیکنند.
ما باید جهت و فِلشِ محاسبات خود را در تمام شئون، بر ابديت قرار دهيم. يعنی برای آنکه بفهميم کارهايمان نتيجه میدهد يا نه، از ريزترين کارهای خود، مثل خوردن و آشاميدن و پاسخ به نيازهای بُعد بشری گرفته، تا عالیترين حرکات وجودی که اعمال عبادی است، فِلشی بکشيم که حتماً رو به ابديت باشد.
وقتی پس از پيغمبر سقيفه تشکيل شد، علی نتوانست هيچ کاری بکند.
آنکه پيامبر به او گفته بود: "...لَوْلا أنْتَ يَا عَلِيُّ، لَمْ يُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ بَعْدِي..." (يا علی، اگر تو نبودی، پس از من مؤمنين شناخته نمیشدند)، نتوانست کاری کند که پس از پيغمبر، مردم، خدا و پيغمبر و امام و مؤمنين را بشناسند.
نتوانست، چون دستش را بستند و ريسمان به گردنش کردند!
فرمايش پيامبر به گونهای بود که گويا وقتی او رفت، حضرت علی تمام بطن حقايق را بيرون میريزد تا مؤمنين بتوانند مسير را پيدا کنند. اما درست بر خلاف اين، به محض آنکه پيغمبر رفت، هر چه وجههی جمالی بود، بسته شد؛ آن هم در قالب جمال!
يعنی شد صحنهی جمال عليه جمال، دين عليه دين، مذهب عليه مذهب، انسان عليه انسان، محبت عليه محبت، عشق عليه عشق و علیدوستی عليه علیدوستی!
ادامه دارد...
🖤 ویژه رحلت پیامبر (ص)🖤
🍀🔳🍀🔳
🔳🍀🔳🍀🔳🍀🔳