eitaa logo
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
1.8هزار فایل
آیدی مدیر کانال @Mohamadjalili1 ادمین پاسخگو @Mesbaholhodaaa 👈 انتشار مطالب و فایل ها با ذکر آیدی کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
👆🔻اگه کتابی مناسب سن نوجوانان و جوانان میخواید مجموعۀ مناسبه (فعلا3جلده) 🔻اگه کسی در شرف ازدواجه، و در ایام قبل از ازدواج به سر می‌بره مجموعۀ بسیارمناسبه (2جلد) 🔻مجموعه برای همسران هست (4جلد) 🔻 هم که معرف حضور هست، که برای تربیت فرزنده (8جلد) 🔻اگه کسی در شرف طلاقه یا اختلافات خانوادگی زیادی داره، مجموعۀ می‌تونه کمکش کنه (4جلد) 🔻 هم که درباره حضرت زهرا سلام الله علیها ست (4جلد) 🔴شاید سؤال کنید برای خیرات که نمی‌شه یه مجموعۀ کامل رو خرید و داد به یه نفر، خیلی گرون میشه! قرار نيست مجموعۀ کامل رو هدیه بدید، شما مثلا یه دورۀ 8جلدی منِ دیگرِ ما می‌گیرید و هر جلدش رو به یکی می‌دید، بعد طرف شاید علاقمند شد رفت بقیه‌اش رو هم خرید. اگرم بتونید مجموعۀ کامل هدیه بدید که خب بهتر. 📚کتابخانه مجازی مدافعان حریم ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9⃣1⃣ زنجير بردگی ✨ دانشمندان و انديشمندان بشر دوست، در فرهنگ انسانی، هيچ عملی را از بردگی و سلب آزادی بشر؛ نارواتر ندانسته اند، سالها مردان آزاده و دادپرور سخت در مبارزه و پيكار و انديشه بودند، تا برای گسستن زنجير بردگان و بندگان! به تلاش پيروزمندانه ای موفق گردند؛ در نتيجه موقعيت و موفقيتی پيدا شد و خلاصه قانونی وضع شد كه از برنامه داد و ستد اتاق بازرگانی بشری، خريد و فروش فرزندان آدم لغو گردد، اما هنوز صفحه ای از پيروزی اين تاريخ ورق نخورده بود كه چهره بردگی جديدی نمايان شد كه تاريكی و هولناكی آن به مراتب از بردگی پيشين شديدتر می‌نمود، اگر بردگی قديم هيكل و جسم بشرها را اسير خود می‌كرد؛ بردگی جديد اخلاق و معنويت و نيروی انديشه و استقلال فكر و روان بشری را تهديد و در زنجير بردگی گرفتار نموده است!؟ افتتاح كاباره‌ها و دانسينگ ها، نشر مجلات سكس، رمان‌های عشقی، فيلم‌های هرزه و ضد اخلاق؛ اعتياد مواد مُخَدِّر از قبيل هروئين و كوكائين و آزادی زنان بدكاره! و مهمتر رواج الكل و شراب و برنامه‌های موسيقی در رسانه‌ها هر يک در دادگاه منطق انديشمندان، نوعی زنجير است كه برای بردگی روان آدم‌ها به كار افتاده است. ( ، حسین عبداللهی خوروش)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 🔵 بعضی فکر میکنند اگر امام سجاد می خواست در مقابلِ دستگاهِ بنی امیه مقاومت کند ، بایستی او هم عَلَمِ مقاومت را برمی داشت و یا اینکه مثلاً به مختار یا عبدالله بن حنظلة ملحق می شد و یا اینکه رهبریِ آنها را به دست می گرفت و آشکارا مقاومتِ مسلّحانه می کرد. با در نظرگرفتنِ وضعیتِ زمانِ امام سجّاد علیه السلام می فهمیم که این تفکّر با توجه به هدفِ ائمه علیهم السلام یک تفکّرِ نادرستی است. ⚪ اگر ائمه از جمله امام سجاد علیه السلام در آن شرایط می خواستند به چنین حرکاتِ آشکار و قهرآمیزی دست بزنند ، یقیناً ریشهٔ شیعه کنده می شد و هیچ زمینه ای برای رشدِ مکتبِ أهلبیت و دستگاهِ ولایت و امامت در دورانِ بعد باقی نمی ماند، بلکه همه ازبین می رفت و نابود می شد. 🔴 لذا میبینیم امام سجاد علیه السلام در قضیهٔ مختار اعلامِ هماهنگی نمی کنند ، گرچه در بعضی از روایات آمده است که ارتباطاتِ پنهانی با مختار داشتند ، ولی هیچ شکّی نیست که آشکارا با او هیچ رابطه ای نداشته اند و حتی در بعضی از روایات گفته میشود که امام سجاد نسبت به مختار بدگویی می کنند ☝ این هم خیلی طبیعی بنظر می رسد که این یک عملِ تقیّه آمیزی باشد که رابطه ای بین آنها احساس نشود. ⚪ البته اگر مختار پیروز می شد ، حکومت را به دستِ أهلبیت میداد ، اما در صورتِ شکست اگر بین امام سجاد و او رابطهٔ مشخص و واضحی وجود می داشت ، یقیناً نِقمتِ۱ آن ، دامنِ امام سجاد علیه السلام و شیعیانِ مدینه را هم می گرفت و رشتهٔ تشیّع قطع می شد. لذا امام‌سجاد هیچگونه رابطهٔ آشکاری را با او برقرار نمی کند. 📜 در روایت آمده است که وقتی مسلم بن عقبة در ماجرای حرّه به مدینه می آمد ، کسی شک نکرد اولین شخصیتی که موردِ نِقمت او قرار می گیرد ، علی بن الحسین علیه السلام است. لکن امام سجاد با تدبیر و روش حکیمانه طوری رفتار کردند که این بلا از سرِ ایشان دفع شد و آن حضرت باقی ماندند و طبعاً 👈 محـورِ اصلـیِ شیـعه‌ باقی ماند.. ادامه دارد...✏ ۱۴۷ ۱-( ن ق م ) رنج و‌سختی @ketabkhanehmodafean
📚 📒البته روایاتی در بعضی از کتب - از جمله بحارالأنوار - هست که حاکی از اظهارِ تذلّلِ حضرتِ سجاد پیش مسلم بن عقبة است و من هم این روایت ها را تکذیبِ قطعی می کنم . برای اینکه↘ اولاً این روایات به هیچ سندِ صحیحی متکی نیست. ثانیاً روایاتِ دیگری وجود دارد که آنها را از جهتِ مضمون تکذیب می کند. 📃در ملاقاتِ امام سجاد با مسلم بن عقبة روایاتِ ‌ متعددی هست که هیچکدام با همدیگر سازگار نیستند و چون برخی از آن روایات با منش و روشِ أئمه منطبق تر و سازگارتر است ، ما آنها را می پذیریم و بطور طبیعی قبول میکنیم. ✖ وقتی ما آنها را قبول کردیم ، آن روایاتِ دیگر به کلی مردود خواهد شد و من شک ندارم که آن روایات نادرست است. 📃به هر حال آنگونه رفتاری که در برخی از آن روایات هست ، از امام سجاد علیه السلام صادر نشده ‌، لکن شک هم نیست که حضرت برخوردِ خصمانه با مسلم بن عقبة نکردند ↩ چرا که اگر آنچنان برخوردی داشتند ، حضرت را به قتل می رساند و این برای جریانِ فکریِ امام حسین علیه السلام که باید بوسیلهٔ امام سجاد علیه السلام تعقیب می شد ، خسارتِ جبران ناپذیری بود. ✳ لذاست که امام سجاد می مانند ‌ و همانطور که در روایتِ امام صادق علیه السلام دیدیم، کم کم مردم ملحق شدند و زیاد شدند. کارِ امام سجاد - در حقیقت - در چنین زمینهٔ سخت و نامساعد و غیرقابلِ ادامه ای شروع می شود. ♨ البته دستگاهِ عبدالملک - که بیشترین دورانِ امامت سی و چندسالهٔ امام سجاد را این حکومت گرفته بود- کمالِ اشراف و نظارت را بر زندگیِ امام سجاد علیه السلام داشت ، جاسوس هایی گماشته بودند که وضعِ زندگیِ امام سجـاد - حتی مسئلهٔ داخلی و خصوصیِ آن حضرت - را به او گزارش می دادند. ادامه دارد...✏ ۱۴۸ @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقد رمان حجره ی پریا : داستانی با ظاهر اجتماعی، باطن امنیتی_سیاسی و ظاهر و باطنش، فریاد تهاجم فرهنگی #نقد_کتاب #حجره‌ی_پریا #محمدرضا_حدادپور_جهرمی حجره‌ی پریا داستانی چند بعدی است و اگر منصفانه بخواهد در ترازوی نظر بنشیند، باید از تمام زاویه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. ظاهر داستان اجتماعی است و باطنش امنیتی سیاسی است.  و ظاهرش و باطنش، فریاد #تهاجم_فرهنگی است. دشمن؛ این که برای براندازی ما دارند برنامه دقیق و همه‌جانبه می‌چینند؛ این که ما اینقدر مهم هستیم که زمین و آسمان را به هم بدوزند تا ما را از بین ببرند، شاید از نظر عده‌ای، توهم باشد و مورد تمسخر قرار بگیرد، اما حقیقت مثل روز روشن است و انکار نشدنی. این دست مطالب باید به گوش نسل امروز برسد، تا بخوانند و از خواب خرگوشی بیرون بیایند. اما بعد…. ادامه نقد کتاب👇👇👇👇👇👇
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
نقد رمان حجره ی پریا : داستانی با ظاهر اجتماعی، باطن امنیتی_سیاسی و ظاهر و باطنش، فریاد تهاجم فره
ادامه نقد حجره پریا☝☝☝ نگاه منتقدانه و شجاعانه‌ی نویسنده، به فضای خواب‌آلود ، به دور از تعصب و با چشم تیزبین و دل دردمند، قابل تقدیر است و صد البته درست،  چه اگر حوزه‌های علمیه و طلاب ما وظیفه‌ی تبلیغی و تبشیری خود را، متناسب با زمانه و با روحیه‌ی انقلابی انجام داده بودند، فی الحال اینطور نبود که هفتاد درصد جامعه را ماهواره گرفته باشد و زیر ۴۰ درصد از جوانان شیعه نماز بخوانند و ایران اولین کشور واردکننده لوازم آرایشی باشد، چه برسد به فضای مجازی که خود قصه و غصه دیگری است و حوزه‌ی علمیه عقب است از همت بلند جوانان غیور ما. واقعیت موجود حوزه‌های خواهران اسفناک‌تر از اینی است که نویسنده ترسیم کرده است، چه این که خواهران طلبه‌ای که برای سند ۲۰۳۰ امضاء جمع می‌کردند، توسط مسئولین حوزه خواهران مورد توبیخ قرار گرفتند و امضاء و… تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل… از نظر امنیتی هم که وقتی بزرگِ تشخیص مصلحت، می‌گفت تسلیحات نظامی نمی‌خواهیم و بزرگِ دستگاه اجرا، نیروی نظامی را تحقیر می‌کند و بزرگِ دستگاه اطلاعات، فقط به خاطر اینکه سید است، وزیر اطلاعات شده، نه به خاطر توانمندی‌اش، خب جاسوس‌ها می‌آیند و می‌روند و می‌مانند. همین جوان‌های مظلومی که جان بر کف نظام را نگه داشته‌اند… هر چند خوب بود و جا داشت نویسنده با سرعت نگذرد از این مقوله و کمی بیشتر به این درد بپردازد. به هر حال کوتاه سخن اینکه حجره‌ی پریا، نه اولین پرونده ی امنیتی ما و نه پیچیده‌ترین آنهاست. نه سربازان گمنام امام زمان(عج) کارشان به این سادگی است و نه ما مطلعیم که دشمن چه کرده و چه‌ها دارد می‌کند. نه مسئولین ما که عده‌ای‌شان نفوذی هستند کوتاه می‌آیند، مگر به قیمت تغییر حکومت و نه مردم ما می‌گذارند این اتفاق بیفتد. نه دشمن را باید دست کم گرفت و نه دوست را تنها گذاشت. نه می‌شود بی‌خیال نظام جمهوری اسلامی شد و نه خدا ما را می‌بخشد اگر سرمان گرم زندگی خودمان باشد فقط و نه آقای حدادپور حاضر است کمی، فقط کمی قلمش را بهتر کند و این رمانها را سر و سامان بهتری بدهد که حیف نشود. تا اعتراض هم می‌کنی در کانالش رای‌گیری راه می‌اندازد. کلا ما طلبه‌ها نقدپذیر نیستیم، و الا اوضاع مملکتمان اینطور نبود… نقد کتاب‌های این نویسنده ادامه دارد…. با ما همراه شوید. @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌ادامه ی نجوای خانم فضه: اگر پدرتان رسول خدا هم پیش از ارتحال، همه‌ی مسلمانان را جمع می‌کرد و سئوال می‌فرمود: فدک از آن کیست؟ همه بی‌تامل می‌گفتند : - فاطمه. اینکه حالا چرا همه خفقان گرفته‌اند و دم برنمی‌آورند. من نمی‌دانم. حداقل باید همان فقرا و مساکینی که از این باغ به دست شما روزی می‌خورند و حالا نمی‌خورند صدایشان دربیاید، اما انگار ایمان مردم هم با پیامبر، رخت بربست و جای آن را رعب و وحشت و حب دنیا گرفت. شما برخاستید، با همان حال نزار و تن بیمار. پس از وفات پدر بزرگوارتان، هر روز چروک تازه‌ای بر پیشانی. مبارکتان می‌نشست، اما از این حادثه، آنچنان برآشفتید که من مبهوت شدم. مرا ببخشید بانوی عالمیان! با خودم فکر کردم که این فدک مگر چیست که غصب آن زهرای مرضیه را اینگونه برمی‌آشوبد؟ فدک ملک با ارزش و پردرآمدی است. درست، اما برای فاطمه‌ی بریده از دنیا و پیوسته به عقبی که مال دنیا، ارزش نیست، تازه، از فدک هم که خود هیچگاه بهره نمی‌بردید. فدک در تملک شما بود و فقر از سر و روی این خانه می‌بارید. فدک از آن شما بود و نان جویی هم سفره‌ی شما را زینت نمی‌داد. فدک ملک شخص شما بود و روزها و روزها دودی از مطبخ این خانه بلند نمی‌شد. شوی شما علی، جان عالمی بفداش هزاران هزار درهم را در ساعتی بین فقرا تقسیم می‌کرد، دستهایش را می‌تکاند و گرسنگی‌اش را به خانه می‌آورد. پس چه رازی بود در این ماجرا که شما چون اسپندی از بستر بیماری خیزاند و به سوی ابوبکر کشاند⁉️⁉️ من این راز را دریافتم. اما چه فرقی می‌کند که فضه‌ی خادمه‌ای این راز را دریافته باشد یا نیافته باشد. کاش مردم این راز را می‌فهمیدند، ایمانشان را طوفان حادثه برده بود، عقلشان چه شده بود؟ فدک برای شما باغ و ملک نبود، روی دیگر سکه‌ی خلافت بود. 🔰و شما به همان محکمی که در مقابل غصب خلافت ایستادید، در مقابل غصب فدک مقاومت کردید، شما در ماجرای غصب فدک درست مثل غصب خلافت، انحراف از اصل اسلام و پیام پیامبر را می‌دیدید. 👌فدک یعنی خلافت و خلافت یعنی فدک، فدک بعد اقتصادی خلافت است و خلافت بعد سیاسی فدک و خلافت و فدک یعنی اسلام، یعنی پیامبر، یعنی سنت نبوی. ✨السَّلامُ عَلَيْكِ یَا اُمّاهُ يَا فاطِمَةُ الزَّهْراء ☘️یامَوْلٰاتیٖ یافاطِمَةُ اَغیٖثٖینیٖ ⚫️اللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظٰالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِحَمَّدٍ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکْ ... ✍🏻 🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا