#نقد_کتاب
#غنیمت
#صادق_کرمیار
غنیمت یک فرصت مغتنمی است تا رمانی در فضای متفاوت بخوانید. این بار جدا شدن دو عشق، طور دیگری رقم می خورد.
اصلا در این کتاب می شود معنای کوه کندن فرهاد را درک کرد. تا عاشق چه کسی باشی و خودت صاحب چه روح و روانی باشی!
برای بعضی، شیرین تنها در یک مونث رقم می خورد، یا ناموسی ست که غیرت را در فرد به جایی می رساند که هر چه شیرین و فرهاد است، فدایش می شوند.
کتاب، داستان جوانی است که مقابل دیدگانش به ناموسش حمله می کنند. او می ماند و تعدادی از دوستانش که برای نجات او همه ی هستی شان را می گذارند.
👇👇
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#نقد_کتاب #غنیمت #صادق_کرمیار غنیمت یک فرصت مغتنمی است تا رمانی در فضای متفاوت بخوانید. این بار جد
👆👆
بعد از چند سال که ظاهرا همه چیز تمام شده، دوباره به ناموس دیگری حمله می شود؛
این بار در جنگ خلیج فارس.
این داستان یک جنگ است و اتفاقات وحشتناکی که رسانه ها، تنها قسمتی از آن را که خودشان صلاح می دانند، نشان می دهند و هزاران لحظه ی دردناک که در سایه ی آن دیده نمی شود.
هر چند در سراسر دنیا ، تحلیل های زیاد چه درست و چه نادرست بیان شود.
در ایران هم که نزدیک ترین کشور به جنگ است، این گفتگو ها جریان دارد.
بین نسل قدیم و نسل جدید کشورمان؛
نسل قدیمی که با چشم باز همه ی حقایق را دیده و تجربه کرده است،
و نسل جدیدی که محکم مقابل چشمانش را گرفته اند تا درست نببیند،
درست نشنود،
در نتیجه درست حرکت نکند.
پروانه و پیمان دانشجو و نماینده ی نسل امروز هستند؛
پروانه حقیقت بین است و پیمان واقع بین
و پدرشان که نماینده ی نسل قبل است.
پروانه و پیمان در تشخیص حق و باطل با هم اختلاف دارند. در این میان پیدا شدن دریا، خواهر پیمان و پروانه، در میانه جنگ امریکا و عراق، باعث می شود که پیمان با امریکایی ها رو در رو شود و …
بهرحال این رمان دخترانه، پسرانه را به دوستان توصیه می کنیم.
@ketabkhanehmodafean
تماس.pdf
12.84M
کتاب ممنوع الانتشار #تماس اثر دکتر حسن عباسی
🚫 نمایش چهره واقعی جریان غربگرایی در ایران
📚#انسان250ساله
✨پس از آن که امیرالمومنین در سال ۳۵ به حکومت رسید، تنها کسانی که به معیارهای شیعی در زمینه حکومت و امامت اذعان داشته وامام را بر اساس آن معیارها با ایمانی راسخ پذیرفته بودند، همان جمع شیعه ؛ یعنی تربیت یافتگان مستقیم و غیرمستقیم امام در دوران بیست و چند ساله گذشته بودند.
🔷دیگران- یعنی اکثر مردم- هرچند در حوزه رهبری امام می زیستند و عملا ً در جهت تفکر شیعی گام برمی داشتند ، اما از آن وابستگی فکری و روحی که آنان را در جمع تشکیلات شیعی در آورد، برخوردار نبودند.
🔶با توجه به این دوگانگی در میان طرفداران امام است که برخورد بسی متفاوت مسلمانان آن روز با آن حضرت ؛ کسانی مانند عمار و مالک اشتر و حجربن عدی و سهل بن حُنَیف و قیس بن سعد و کسان دیگری مانند ابوموسی اشعری و زیادبن ابیه و سعدبن وقاص توجیه و تفسیر می شود.
🔹باید قبول کرد که اگر هم براستی نخستین اقدام برای ایجاد تشکیلات شیعی در این دیدار انجام گرفته، طرح و زمینه آن از مدتها پیش از آن در سخنی از امام علی بن ابی طالب خطاب به یاران نزدیکش پیش بینی و پیشگویی شده است.
⚪پس از حادثه صلح امام حسن اقدام بسیار مهمی که انجام گرفت، گسترش اندیشه شیعی و سر و سامان دادن به این جمع پیوسته و خویشاوند بود که اکنون بر اثر سلطه ظالمانه سلطان اموی و فشاری که بر آن وارد می آمد، می توانست از تحرک و دینامیسم۱ بیشتری برخوردار باشد
🔸 و همواره چنین است که اختناق و فشار به جای آن که عامل گسیختگی نیروهای منسجم تحت فشار باشد، موجب هرچه پیوسته تر و راسخ تر و گسترده تر شدن آنها ست.
ادامه دارد....✏
۲۳۱
۱-فعالیت
@ketabkhanehmodafean
📚#انسان250ساله
🔷 جمع آوری نیروهای اصیل و مطمئن شیعی، حراست آنان از گزند توطئههای بی امانِ ضدشیعی دستگاه اموی ، گستردن تفکر اصیل اسلامی در دایره ای محدود ولی پرعمق ، جذب نیروهای بالقوه و افزودن آنان به جمع شیعیان، انتظار فرصتی مناسب و سرانجام طراحی قیام و اقدامی بجا و به موقع که نظام جاهلیِ بنی امیه را منفجر ساخته،
دوباره نظام اسلامی و علوی را جایگزین آن کند ؛
👆 این بود استراتژی امام حسن و آخرین علتی که پذیرش صلح را برای آن حضرت اجتناب ناپذیر می ساخت.
⚪ گویا به همین جهت بود که پس از حادثه صلح، وقتی جمعی از شیعیان به سرکردگی مسیّب بن نَجَبه و سلیمان بن صُرَدخزایی به مدینه - که امام تازه از کوفه بدان جا بازگشته و آن شهر را مجدداً پایگاه فکری و سیاسی خود قرار داده بود- نزد آن حضرت رفتند و پیشنهاد بازسازی قوای نظامی و تصرف کوفه وحمله به شام را مطرح ساختند.
❇ امام آن دونفر را از میان جمع برگزید و نزد خود به خلوت خواند و با بیاناتی که به هیچ روی از کمّ و کِیف آن اطلاعی در دست نیست،آنان را به نادرستی این نقشه قانع ساخت
و آنان هنگامی که نزد یاران و همسفران خود باز گشتند، به سخنی کوتاه و سربسته فهماندند که موضوع قیام نظامی منتفی است. و باید به کوفه برگردند و به کار خود مشغول شوند.
📜با توجه به این قراین است که طه حسین- مورخ هشیار معاصر عرب- معتقد شده است که نخستین سنگ بنای تشکیلات سیاسی شیعه در همان روز و در همان مجلسی نهاده شد که این دو چهره معروف شیعی با امام حسن علیه السلام دیدار و مذاکره کردند.
ادامه دارد....✏
۲۳۲
@ketabkhanehmodafean
#کتاب_کشتی_پهلو_گرفته
#قسمت90
ادامه ی نجوای خانم اسماء (خادمه حضرت زهرا سلام الله علیها) در مورد سخنان حضرت وقتی زنان به ملاقاتش می آیند:
حرف، هنوز بسیار مانده بود، پیدا بود از حالت چشمهایتان. آن بار سنگین دل چیزی نبود که با این چند کلام، سبک شود، اما انگار نفس دیگر یاری نمیکرد. نفسی عمیق از سردرد کشیدید و آرام گرفتید.
چهرهها و چشمهای میهمانان شما را مرور کردم، معلوم نبود که آنچه موج میزند، بهت و حیرت است، شرم و خجلت است، اندوه و حسرت است یا پشیمانی و ندامت.
حسی غریب بود، شاید آمیزهای از این حسهای متفاوت.
هر احساسی در انسان، جلوهای دارد اما اگر چندین حس با هم درآمیخت، کار عکس العمل را مشکل میکند.
به همین دلیل، هیچکدام نمیدانستند چه کنند.
بالاخره یکی از آنها، زبان گشود ولی نگفت:
اشتباهمان را جبران میکنیم، بیعتمان را پس میگیریم و به صراط مستقیم برمیگردیم، گفت:
- اگر اینها را قبل از بیعت با ابوبکر میدانستیم، یقینا با او بیعت نمیکردیم حتما کسی را جز علی برنمیگزیدیم ولی...
(😭😭😭😭وای مظلوم مادرم)
دروغ میگفتند، مثل کسی که خود را به خواب زده است و وقتی صدایش میکنی. بگوید:
من خوابیدهام. به همین روشنی، به همین جسارت و به همین وقاحت.
شما فرمودید:
- بس کنید. بروید پی کارتان و بیش از این عذر نتراشید. این حرفها که میزنید در پس آن کارها که کردهاید، پشیزی نمیارزد.
شما یک عیادتکننده دیگر هم داشتید که البته از این سنخ نبود، اهل درد بود، اهل صداقت بود.
امسلمه همان سئوالی را از شما کرد که این زنان کردند، او هم پرسید: چگونه شب را به روز آوردید؟⁉️
با آنها عتاب کردید، اما با امسلمه درددل فرمودید:
- «کارم شده است سعی میان غم و اندوه، هروله میان غربت و مصیبت، پدر از دست داده و حق مسلم شوهر، غصب شده.
دیدی که، به حکم خدا و پیامبر، پشت پا زدند و خلافت را از وصی پیامبر و امام پس از او گرفتند، چرا؟
چون از علی کینه داشتند، چون پدران مشرک و ملحدشان را در جنگ بدر واحد کشته بود.»
🍃مظلوم مادرم
🍃مظلوم مولامون پدرمون علی...
#ان_شاءالله_ادامه_دارد...
✨السَّلامُ عَلَيْكِ یَا اُمّاهُ يَا فاطِمَةُ الزَّهْراء
☘️یامَوْلٰاتیٖ یافاطِمَةُ اَغیٖثٖینیٖ
⚫️اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
✍🏻 #به_قلم_سید_مهدی_شجاعی
🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤
7⃣2⃣ بشر سرگردانست:
✨ چه سرگردان عجيبی! اين بشر پر هياهو! اين انسان متمدن و نخبه موجودات! اين جثه عجيب و اسرارآميز و همين كاشف برق و شكافنده اتم، راستی چه بيچاره و زبون و چه غافل و پريشان فكر است! هر چه در سير تمدن به پيشرفت علوم و صنايع فائق میشود و به طرق مختلف اختراعات و اكتشافات نائل میگردد گويی مانند كلاف ريسمانی كه در دست كودک نادانی پريشان و درهم شده باشد، كلافه سر درگم میگردد آه چه بشری!؟ بشر به اصطلاح مترقی و متمدن، صلحجو، نوع پرور و دوستدار قانون و عدالت و هوادار صلح و آزادی! راستی عجب صلحجو و طرفدار دموكراسی است در حالی كه برای قطع نسل بشريت آرام نيست و هر لحظه نقشه جنگی میريزد وی معتقد است جنگ و خون ريزی به هيچ فرهنگ و قاموس معنی ندارد و با هيچ قانون و ايده آل و تئوری به نفع بشر نيست، جنگ جز بيچارگی و خون ريزی، انهدام ويرانی ابنيه تاريخی و حتی مساجد و كليساها، نتيجه ديگری به همراه ندارد. اعتقاد وی بسيار محكم است كه جنگ صالح و طالح نمی شناسد، دانشمند و نادان را امتياز نمی گذارد به كودكان معصوم و نونهالان هر مرز و بوم به هيچ وجه ترحم نمی نمايد، با همه اين اعتقادات كه در قلب اين بشر موج می زند، به چشم میبينيم خود را برای جنگ با تمام قوا مجهز مینمايد! ارتشها را تقويت می كند برای بر هم زدن اساس مَدَنيَّت و قطع نسل بشريت، بمب اتم و هيدروژن آزمايش می كند، روز به روز بر تعداد كارخانجات اسلحه سازی میافزايد و تازه مدعی است بايد حفظ صلح نمود از جنگ گريزان بود، به نسل بشر ترحم كرد!؟
(#تاثیر_موسیقی_بر_اعصاب_و_روان، حسین عبداللهی خوروش)
#ادامه_دارد