📷👆🏻
گزیده مطالبی از کتاب #پنجره_های_تشنه
👈پیرمردی بسیجی از اهالی سیاهمنصور گریه میکرد و میگفت: «امشب را همینجا بمانید.» هیچکس هم نا نداشت به پیرمرد بگوید به چه دلیل نمیتوانیم بمانیم. از یکی از مسئولان استان خوزستان شنیدم که دو شبکهی ماهوارهای وهابی به نامهای صفا و نور بهشدت دارند روی مردم خوزستان و بهخصوص عربها کار میکنند و در شش ماه گذشته ۲۶ هزار تماس با آنها گرفته شده است. البته همان مسئول خیلی خوشحال بود و میگفت آمدن این ضریح کاسه و کوزهی همهی وهابیها را به دور ریخته است.
📖کتاب «پنجرههای تشنه» روز نوشتهای آقای مهدی قزلی از انتقال ضریح جدید امام حسین علیهالسلام از قم به کربلا در سال ۱۳۹۱ است و انتشارات سورهی مهر آن را منتشر کرده است
📚کتابخانه مجازی مدافعان حریم ولایت
@ketabkhanehmodafean
21.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ #پنجره_های_تشنه | قسمت آخر
تقريظ رهبر انقلاب بر كتاب پنجرههای تشنه به همراه تصاوير حضور مردم در راهپیمایی اربعین
📚 کتابخانه مجازی مدافعان حریم ولایت
@ketabkhanehmodafean
📷☝🏻️
رهبر انقلاب:
هيچ چيز جای کتاب را پُر نمیکند.
۱۳۷۲/۲/۲۱
Nothing can replace books
~Ayatollah Khamenei, 11/05/1993
الإمام الخامنئي:
لا يحلّ محلّ الكتاب أي شيء آخر.
١١/٠٥/١٩٩٣
کتابخانهمدافعانحریمولایت
mshrgh.ir/804605
تهیه کتاب مرتضی و مصطفی 😊
📚#انسان250ساله
📌فصل هشتم
شرایط اجتماعی و سیاسی پس از حادثهٔ کربلا
🚩 هنگامی که حادثهٔ عاشورا رخ داد، در سراسرِ عالمِ اسلام تا آنجایی که خبر رسید ، به خصوص در حجاز و عراق ، حالتِ رعب و وحشتی میانِ شیعیان و طرفدارانِ أئمه بوجود آمد
زیرا احساس شد که حکومتِ یزید تا آن حد هم آماده است که حکومتِ خود را تحکیم کند ، یعنی تا حدّ کشتنِ حسین بن علی(علیه السلام) که فرزند پیامبر و در همهٔ جهانِ اسلام به عظمتِ اعتبار و قداست شناخته شده بود.
📍 و این رعب که آثارش در کوفه و مدینه نمایان بود ، پس از گذشتِ زمانی با چند حادثهٔ دیگر کامل شد - که یکی از آن حوادث ، حادثهٔ حَرّه بود - و اختناقِ شدیدی در منطقهٔ نفوذِ اهلبیت ، یعنی حجـاز - بویژه مدینه - و همچنین عـراق - به ویژه کـوفه - بوجود آمد.
↔ارتباطات ضعیف شد و کسانی که طرفدارِ أئمه بودند و مخالفان بالقوّهٔ دستگاهِ خلافتِ بنی امیه به شمار می آمدند ، در حالِ ضعف و تردید به سر می بردند.
📃 روایتی از امام صادق علیه السلام نَقل شده که آن حضرت وقتی دربارهٔ اوضاعِ أئمّه قبل از خودشان صحبت می کردند ، فرمودند : « مردم پس از امام حسین مُرتدّ شدند مگر سه نفر و در روایتی هست پنج نفر و بعضی روایات هفت نفر هم ذکر کرده اند.
📜 در روایتی که از امام سجاد علیه السلام - که راوی اش أبو عُمر نَهدی است - می گوید:
از امام سجاد شنیدم که فرمود:
« در همهٔ مکه و مدیـنه ۲۰نفر نیستند که ما را دوست می دارند»۱
🔄 این دو حدیث را از این باب نقل کردم که وضع کلی جهانِ اسلام نسبت به أئمه و طرفدارانِ أئمه روشن شود ؛ یعنـی این خفقانی که بوجود آمد یک چنین حالتی را بوجود آورد که طرفدارانِ أئمه متفرق ، پراکنده ، مأیوس و مرعوب بودند و امکانِ یک حرکتِ جمعی برای آنها نبود.
🔷البته در همان روایت امام صادق علیه السلام هست : « ثُمَّ إنَّ النّاسَ لَحِقوا وَ کَثُروا »۲
🔹« مردم تدریجاً ملحق شدند و زیاد شدند. »
ادامه دارد....✏
۱۲۹
۱-بحارالأنوار/ج۴۶/ص۱۴۳
۲-بحارالأنوار/ج۴۶/ص۱۴۴
@ketabkhanehmodafean
📚#انسان250ساله
🗯 اگر همین مسئله ای که ذکر شد یک مقدار با تفصیلِ بیشتر بخواهیم بیان کنیم به این ترتیب می شود که بعد از حادثهٔ شهـ🌹ـادت امام حسین علیه السلام مقداری مردم مرعوب شدند.
لکن آن چنان ترسی نبود که به کلی نظامِ تشکیلاتِ پیروانِ أهل بیت را به هم بریزد
👈 دلیلش هم اینست که ما می بینیم حتی در همان هنگامی که اسرای کربلا را به کوفه آوردند ، حرکاتی مشاهده می شود که این حرکات حاکی از وجودِ تشکیلاتِ شیعه است.
🔶 البته وقتی از « تشـکیلات پنـهانیِ شیـعه » سخن می گوییم منظور یک تشکیلاتِ منسجمِ کامل , به شکلی که امروز در دنیا معمول است ، نمی باشد ؛ بلکه منظورمان رابطه های اعتقادی است که مردم را به یکدیگر متصل میکند و وادار به فداکاری می نماید
🔸و به کارهای پنهانی برمی انگیزد و در نتیجه یک مجموعـه را در ذهنِ انسان ترسیم می کند.
✳ در همان روزهایی که خاندانِ پیامبر(صلی الله علیه و آله ) در کوفه بودند ، در یکی از شب ها ، در محلی که آنها زندانی بودند ، سنـگی فرود می آید.
📨سنگ را برمی دارند میبینند کاغذی به آن بسته است. در آن کاغذ نوشته بود:
« حاکم کوفه شخصی را پیشِ یزید - در شام - فرستاده که دربارهٔ وضعیت و سرنوشتِ شما از او کسب تکلیف کند. اگر تا فردا شب مثلاً صدای تکبیر شنیدید ، بدانید که شما در همین جا کشته خواهید شد و اگر نشنیدید بدانید که وضع بهتر خواهد شد. »۱
🔺 ما هنگامی که این داستان را می شنویم به خوبی درک می کنیم که یک نفر از دوستان و اعضای این تشکیلات در داخلِ دستگاهِ حاکمِ إبن زیاد حضور دارد و قضایا را می داند و به زندان دسترسـی دارد و اطلاع دارد که برای زندانی ها چه ترتیباتی و چه پیش بینی هایی شده و می تواند خبر را با صدای تکبیر به أهل بیت برسـاند و با این شدّتِ عمل که به وجود آمده بود ، چنین چیزهایی نیز دیده می شد.
ادامه دارد....✏
۱۳۰
۱-این داستان را إبن أثیر در تاریخش-الکامل- نقل کرده است.(نویسنده)
@ketabkhanehmodafean