eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
385 دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.8هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 #حدیث‌طبی 🔸 👶کــــم عقلی و سستی نــوزاد ✨طبّ الأئمّۀ علیهم السلام به نقل از بکیر بن محمّد: نزد امام صادق علیه السلام بـودم. مردي به او گفت:...
💔دلت که گرفت تا “کربلا” راهے نیست... 💛شش سمت ِدلت را به سمت شش گوشه کن... ❣چشم فرو بند... 💞دست بر سینه بگذار... ⚜و لب گشا... 💠السلام علیک یا عطشان💠
☀️ #امام_علی_(علیه_السلام): 💠 با خشم، تربيت {ممكن} نيست . 📚 منبع: تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص303 ، ح6912
۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗 ✍ #سخن_عارفان 📚∝دو ذکر گره گشا...⁉️ 💫 آیت الله آقا مجتبی تهرانی(ره)💫 ۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗۩📗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باولایت‌تاشهادت 🔴 رهبر معظم انقلاب: اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد گرایش به شرق و غرب رخت برخواهد بست. 🔸بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در قزوین منتشر شد. 🔹رهبر انقلاب اسلامی، شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور و حفظ حرکت به سمت اهداف آرمانها دانستند و افزودند: شهید در دوران زندگی با تن و جان خود در خدمت اسلام است و پس از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند. 🔹رهبر انقلاب اسلامی صدای شهیدان را تأثیرگرفته از خداوند متعال خواندند و خاطرنشان کردند: بزرگداشت شهیدان این صدای بیدارگر و هوشیارکننده را به گوش همه می‌رساند و دل‌ها را منقلب می‌کند، و بر همین اساس اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب، و کفر و الحاد رخت برخواهد بست. 🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که درصددند یاد شهدا را به فراموشی بسپارند و یا در عظمت کار بزرگ شهیدان خدشه وارد کنند، گفتند: اگر چه سی سال از پایان دوران دفاع مقدس می گذرد اما یاد شهیدان نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز در جامعه زنده‌تر می‌شود چرا که شهدا الگو و اسوه هستند. 🔹رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از یاد شهیدان و انجام کار هنرمندانه و دقیق در مورد آنان، افزودند: گاهی برخی افراد در بیان آثار شهدا مبالغه می‌کنند در حالی که شهیدان از جان و آرزوهای خود برای خدا گذشتند و عملشان آنقدر مهم، عظیم و باشکوه است که نیازی به اغراق ندارد. @Keyfonas
یکی از علائم عمومی پیش از ظهور مردم همچون غریق دعاء می‌کنند اما مستجاب نمی‌شود علامه مجلسی; در کتاب بحارالانوار از رسول ‌خدا(ص) چنین روایت نموده: قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص): سَیَأْتِی عَلَی اُمَّتِی زَمَانٌ تَخْبِثُ فِیهِ سَرَائِرُهُمْ وَ تَحْسُنُ فیِهِ عَلاَنِیَتُهُمْ طَمَعاً فِی الدُّنْیَا، لاَیُرِیدُونَ بِهِ مَا عِنْدَاللهِ عَزَّوَجَلَّ، یَکُونُ اَمْرُهُمْ رِیَاءً لاَیُخَالِطُهُ خَوْفٌ، یَعُمُّهُمُ اللهُ مِنْهُ بِعِقَابٍ فَیَدْعُونَهُ دُعَاءَ الْغَرِیقِ فَلاَیُسْتَجَابُ لَهُمْ. رسول خدا(ص) فرمود: 👈 زودست بر امّت من، زمانی بیاید که : 🔸 به خاطر طمع دنیا، درونشان فاسد و ظاهرشان خوب می‌شود، 🔸 آنها هیچ کاری را به خاطر خدا انجام نمی‌دهند، کارهای ایشان بر محور ریا دور می‌زند و هیچ باکی ندارند که خداوند آنها را به عقوبتی مبتلا نماید، 🔸 در این هنگام (که اعمالشان بر محور ریا دور می‌زند) دعا می‌کنند مثل دعای شخصی که درحال غرق شدن است ولی دعایشان مستجاب نمی‌شود. 📚 بحارالانوار، علامه مجلسی;، ج‌52، ص‌190، حدیث 20، انتشارات اسلامیه، کتابچی. @Keyfonas
مناجات محبین(از دعاهای خمس عشر امام سجاد علیه السلام هست ترجمه اش رو بخونید دلتون حال بیاد) بسم الله الرّحمن الرّحیم به نام خداى بخشاينده مهربان اِلهى مَنْ ذَاالَّذى ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرامَ مِنْكَ بَدَلاً وَمَنْ ذَاالَّذى خدايا کيست كه شيرينى محبت تو را چشيده باشد و جز تو آهنگ ديگرى را بكند و كيست كه به مقام اَنِسَ بِقُرْبِكَ فَابْتَغى عَنْكَ حِوَلاً اِلهى فَاجْعَلْنا مِمَّنِ اصْطَفَيْتَهُ قرب تو انس گرفته باشد و درصدد روگرداندن از تو باشد خدايا قرار ده ما را از زمره كسانى كه لِقُرْبِكَ وَوِلايَتِكَ وَاَخْلَصْتَهُ لِوُدِّكَ وَمَحَبَّتِكَ وَشَوَّقْتَهُ اِلى لِقاَّئِكَ براى قرب و دوستيت برگزيده اى و براى عشق و محبتت خالصش گردانده و به ديدارت شائقش كرده و به قضا وَرَضَّيْتَهُ بِقَضاَّئِكَ وَمَنَحْتَهُ بِالنَّظَرِ اِلى وَجْهِكَ وَحَبَوْتَهُ بِرِضاكَ و قدرت راضيش ساخته و به ديدن رويت به او نعمت بخشيده و به خوشنودى خويش مخصوصش گردانده وَاَعَذْتَهُ مِنْ هَجْرِكَ وَقِلاكَ وَبَوَّاْتَهُ مَقْعَدَالصِّدْقِ فى جِوارِكَ و از غم هجران و فراقت پناهش داده و در جايگاه راستى در جوار خويش جايش داده و وَخَصَصْتَهُ بِمَعْرِفَتِكَ وَاَهَّلْتَهُ لِعِبادَتِكَ وَهَيَّمْتَ قَلْبَهُ لاِِرادَتِكَ به معرفت خويش مخصوصش كرده و براى پرستش و عبادتت او را لايق كردى و در ارادت خويش دل شيدايش كردى وَاجْتَبَيْتَهُ لِمُشاهَدَتِكَ وَاَخْلَيْتَ وَجْهَهُ لَكَ وَفَرَّغْتَ فُؤ ادَهُ لِحُبِّكَ و براى مشاهده جمالت انتخابش كردى و رويش را براى خودت از اغيار خالى كردى و دلش را براى محبت خويش فارغ كردى وَرَغَّبْتَهُ فيما عِنْدَكَ وَاَلْهَمْتَهُ ذِكْرَكَ وَاَوْزَعْتَهُ شُكْرَكَ وَشَغَلْتَهُ و تنها بدانچه نزد تو است راغبش كردى و ذكر خويش را بدو الهام كردى و سپاسگزاريت را بدون نصيب كردى بِطاعَتِكَ وَصَيَّرْتَهُ مِنْ صالِحى بَرِيَّتِكَ وَاخْتَرْتَهُ لِمُناجاتِكَ و به طاعت خود سرگرمش ساختى و او را از بندگان شايسته ات گرداندى و براى مناجات خويش انتخابش كردى وَقَطَعْتَ عَنْهُ كُلَّشَىْءٍ يَقْطَعُهُ عَنْكَ اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ دَاءْبُهُمُ و بريدى از او هر چه را كه موجب بريدنش از تو گردد خدايا قرار ده ما را از كسانى كه شيوه شان در زندگى الاِْرْتِياحُ اِلَيْكَ وَالْحَنينُ وَدَهْرُهُمُ الزَّفْرَةُ وَالاْنينُ جِباهُهُمْ ساجِدَةٌ شادمانى با تو و زارى به درگاه تو است و روزگارشان آه و ناله است پيشانيهاشان در برابر عظمتت به خاك لِعَظَمَتِكَ وَعُيُونُهُمْ ساهِرَةٌ فى خِدْمَتِكَ وَدُمُوعُهُمْ ساَّئِلَةٌ مِنْ افتاده و از ديدگانشان در خدمتت يكسره بيدار است و سرشكشان از خَشْيَتِكَ وَقُلُوبُهُمْ مُتَعَلِّقَةٌ بِمَحَبَّتِكَ وَاَفْئِدَتُهُمْ مُنْخَلِعَةٌ مِنْ مَهابَتِكَ ترس تو ريزان و دلهاشان به محبتت آويزان و قلبهاشان از هيبتت از جا كنده شده است يا مَنْ اَنْوارُ قُدْسِهِ لاِبْصارِ مُحِبّيهِ راَّئِقَةٌ وَسُبُحاتُ وَجْهِهِ لِقُلُوبِ اى كه انوار قدسش براى ديدگان دوستانش در كمال درخشندگى است و پرتوافكنيهاى جمالش براى قلوب عارِفيهِ شاَّئِفَةٌ يا مُنى قُلُوبِ الْمُشْتاقينَ وَيا غايَةَ امالِ الْمُحِبّينَ عارفان زداينده (چركيها) است اى آرمان دل مشتاقان و اى منتهاى آرزوى دوستان اَسْئَلُكَ حُبَّكَ وَحُبَّ مَنْ يُحِبُّكَ وَحُبَّ كُلِّ عَمَلٍ يُوصِلُنى اِلى قُرْبِكَ از تو خواهم دوستى خودت و دوستى دوستدارانت و دوستى هر عملى كه مرا به قرب تو واصل گرداند وَاَنْ تَجْعَلَكَ اَحَبَّ اِلَىَّ مِمّا سِواكَ وَاَنْ تَجْعَلَ حُبّى اِيّاكَ قاَّئِداً اِلى و تو را در پيش من محبوبتر از ماسواى تو قرار دهد و از تو خواهم كه دوستيم را نسبت به تو جلودارم قرار دهى تا رِضْوانِكَ وَشَوْقى اِلَيْكَ ذائِداً عَنْ عِصْيانِكَ وَامْنُنْ بِالنَّظَرِ اِلَيْكَ مرا به رضوانت بكشاند و اشتياقم را به سويت چنان كنى كه بازدارنده از نافرمانيت باشد و بر من منت نِه به اينكه بر من توجهى عَلَىَّ وَانْظُرْ بِعَيْنِ الْوُدِّ وَالْعَطْفِ اِلَىَّ وَلا تَصْرِفْ عَنّى وَجْهَكَ فرمايى و با ديده دوستى و عطوفت بر من بنگرى و رو از من مگردانى وَاجْعَلْنى مِنْ اَهْلِ الاِْ سْعادِ وَالْحِظْوَةِ عِنْدَكَ يامُجيبُ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ و مرا از جمله سعادتمندان و بهره مندان نزد خود قرار دهى اى پاسخ دهنده اى مهربانترين مهربانان 🌸🌸🌸🌸🌸 @Keyfonas
را از بیاموزیم إِذَا هِبْتَ أَمْراً فَقَعْ فِيهِ، فَإِنَّ شِدَّةَ تَوَقِّيهِ أَعْظَمُ مِمَّا تَخَافُ مِنْهُ. (حکمت ۱۷۵ نهج البلاغه): امام(عليه السلام) فرمود: هنگامى كه از چيزى (زياد) مى ترسى خود را در آن بيفكن، چرا كه سختى پرهيز از آن، از آنچه مى ترسى بيشتر است. بخش دوم: سعدى در گلستان خود داستان زيبايى در اين زمينه نقل مى كند. مى گويد: پادشاهى با غلامى عجمى در كشتى نشست، و غلام هرگز دريا نديده بود و محنت كشتى نيازموده. گريه و زارى در نهاد و لرزه بر اندامش افتاد. چندان كه ملاطفت كردند آرام نمى گرفت و عيش مَلِك از او منغّص بود چاره ندانستند. حكيمى در آن كشتى بود مَلِك را گفت: اگر فرمان دهى من او را به طريقى خاموش گردانم. گفت: غايت لطف و كرم باشد. بفرمود تا غلام را به دريا انداختند. بارى چند غوطه خورد، مويش گرفتند و پيش كشتى آوردند و به دو دست در سكان كشتى آويخت. چون برآمد به گوشه اى بنشست و آرام يافت. مَلِك را عجب آمد پرسيد: در اين چه حكمت بود؟ گفت: از اول محنت غرقه شدن ناچشيده بود و قدر سلامت كشتى نمى دانست. قدر عافيت كسى دارد كه به مصيبتى گرفتار آيد. بسيار مى شود كه انسان به علت اين گونه وحشت ها به سراغ كارهاى مهم نمى رود و در واقع مانع بزرگى بر سر راه كارهاى بزرگ مى شود. به گفته مرحوم كمره اى در منهاج البراعة بسيارى از مكتشفان و محققان جهان با عمل به اين دستور به افتخارات بزرگى نائل شده اند; آنها در درون جنگل ها و صحراهاى آفريقا و بيابان هاى پراكنده وارد مى شوند و به سير درياها مى پردازند و به درون جزاير دوردست نفوذ مى كنند و از اين طريق هم ثروت فراوانى به دست مى آورند و هم شهرت جهانى كسب مى كنند. افزون بر اين به علم و دانش بشرى خدمات قابل ملاحظه اى مى شود. سپس اين سخن حكيمانه را در قالب شعرى بيان مى كند: چو ترسى ز امرى بينداز خويش در آن و بپيراى تشويش خويش دو دل بودن و خود نگه داشتن بسى سخت تر مى كند قلب، ريش در زبان عرب ضرب المثل هاى جالبى در اين زمينه ديده مى شود; از جمله: «أُمُّ الْمَقْتُولِ تَنامُ وَأُمُّ الْمُهَدَّدِ لاتَنامُ; مادر مقتول به خواب مى رود; ولى مادر كسى كه تهديد به قتل شده به خواب نمى رود». ولى به هر حال اين سخن بدان معنا نيست كه انسان بى مطالعه خود را به خطر بيفكند، بلكه به مواردى مربوط است كه انسان ترس بيجا به چيزى دارد و همين مانع پيشرفت برنامه هاى او مى شود. در اين گونه موارد بايد با مطالعه و مشورت وارد عمل شد تا ترس فرو ريزد و شجاعت اقدام به عمل حاصل شود. اين سخن را با شعرى از شاعر عرب پايان مى دهيم: لَعَمْرُكَ مَا الْمَكْرُوهُ إلاَّ ارْتِقابُهُ وَأعْظَمُ مِمّا حَلَّ ما يَتَوَقَعُ! به جانت سوگند كه ناراحتى در زمانى است كه انسان انتظار امر ناراحت كننده اى را مى كشد و چه بسا اين ناراحتى از آنچه در انتظار اوست بيشتر است.   پایان شرح حکمت ۱۷۵ نهج البلاغه از آیت الله مکارم شیرازی @Keyfonas
قال الصادق(علیه‌السلام): 📃من شک فی کفر اعدائنا و الظالمین لنا فهو کافر؛‌  هر کس در کفر دشمنان ما و کسانی که به ما ظلم کردند شک داشته باشد، خودش کافر است. قال الصادق(علیه‌السلام): 📃 من لم یعرف سوء ما اتی علینا من ظلمنا و ذهاب حقنا و ما رکبنا به فهو شریک من اتی الینا فیما ولینا به؛  کسی که نفهمد و نشناسد آن‌چه را که بر ما وارد شد و از ظلمی که بر ما روا شد و حقی که از دست ما رفت و... پس او شریک با ظالمین است. 📃ابو حمزه ثمالی از علی بن الحسین(علیه‌السلام) در مورد آن دو خبیث سؤال کرد.  فقال(علیه‌السلام): کافران، کافر من تولاهما.  امام (علیه‌السلام) فرمودند: هر دو کافرند و هر کسی که آن دو را دوست بدارد کافر است. 📕اعتقادات صدوق باب اعتقاد فی الظالمین: ص 103 📕بحارالانوار: ج 8، ص 336 و ج 27، ص 62. 📕عقاب الاعمال صدوق: باب عقاب ناصب، حدیث 6 ـ بحارالانوار: ج 8، ص 336 و ج 27، ص 55، حدیث 11. 📕 تقریب المعارف ابی صلاح حلبی: ص 237 📕 بحارالانوار: ج 69، ص 128، باب 101، کفر مخالفین. @Keyfonas
🔴 کفتارهای عرصه سیاست 🔷 هنگامی که طلحه و زبیر ، خط نقض پیمان را پی می گرفتند ، علی ع با چشمانی بینا و تیز ، تحریکات و تحرکاتشان را رصد می کرد و آماده اقدام متقابل می شد. عده ای به علی ع گفتند: با این کارها ، بستر جنگ را فراهم می آوری. امیرالمومنین ع فرمود: 🔶 وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَالضَّبُعِ تَنَامُ عَلَى طُولِ اللَّدْمِ حَتَّى يَصِلَ إِلَيْهَا طَالِبُهَا وَ يَخْتِلَهَا رَاصِدُهَا به خدا قسم به مانند كفتار نيستم كه با آهنگ ملايم مى خوابد تا شكارچى در رسد و غافلگيرش نموده شكارش كند. 🔻 نهج البلاغه ، خطبه ۶ 🔷 این تشبیه از چند جهت قابل توجّه است: «کفتار» حضور دشمن را احساس مى کند ولى با زمزمه هاى او به خواب مى رود. در نتیجه ، اسیر و ذلیل می شود. «کفتار» در خانه و لانه خود شکار مى شود. «کفتار» حتّى بدون کمترین مقاومت در چنگال دشمن گرفتار مى گردد و به دام مى افتد. در ادبیات سیاسی گفتمان علوی ، مسئولان واداده و خواب زده ، کفتارهای عرصه سیاست اند که هر چه کنار لاشه ها جسور و پر جنب و جوش اند ، در تقابل با صیاد حیله گر ، رام و دلآرام اند. در تبلیغ نظریه "مقاومت در برابر دشمن قوی پنجه" ، چهره کریه کفتارهای سیاسی ، بُرد مضاعفی به گفتمان مقاومت خواهد بخشید. @Keyfonas
✴️ اسلام، حجاب و بانوان ✴️ چرا بي حجابي؟ شيوه ي مرحوم كاشف الغطاء در تربيت فرزندش 🌼مرحوم آيت الله شيخ جعفر كاشف الغطاء، در تربيت فرزندش روشي آموزنده و مؤثر داشت. در حالات وي نوشته اند كه: «او مي خواست پسر نوجوانش را به سرخيزي و شب زنده داري عادت بدهد، بطوري كه تا پايان عمر از روي علاقه و ميل قلبي به اين كار ادامه بدهد. شبي پيش از اذان صبح كنار بستر پسرش آمد و به آرامي او را بيدار كرد و گفت: عزيزم! برخيز تا به حرم مطهر مولاي متقيان علي علیه السلام مشرف گرديم. پسر نوجوان چشمان خواب آلودش را ماليد و گفت: بابا جان! شما برويد، من خودم مي آيم. پدر گفت: نه من ايستاده ام تا با هم برويم. پسر برخاست، وضو گرفت و به اتفاق پدر به سوي حرم مطهر روانه شد. جلو حرم اميرالمؤمنين علیه السلام مرد مستمندي نشسته بود و دستش را پيش مردم دراز كرده بود، پدر از پسرش پرسيد: فرزندم! اين مرد براي چه در اينجا نشسته است؟ پسر گفت: براي گدايي و دريافت كمك از مردم. پدر گفت: تو فكر مي كني چه قدر پول از اين طريق به دست مي آورد؟ پسر گفت: شايد چند درهمي عايدش گردد. پدر گفت: آيا مطمئن هستي اين مبلغ را به دست خواهد آورد؟ پسر گفت: البته به طور قطع نمي توان آن را پيش بيني كرد، شايد مبلغي عايدش شود، شايد هم دست خالي برگردد. در اينجا پدر دانا و نكته سنج كه زمينه را براي بيان مطلب خود آماده ديد، گفت: پسرم! ببين اين مرد فقير براي به دست آوردن مبلغي از ثروت دنيا كه به آن يقين هم ندارد، در اين موقع شب آمده اينجا و دستش را پيش مردم دراز كرده است. تو كه واقعاً به پاداش هايي كه خداوند براي سحرخيزي و خواندن نماز شب تعيين فرموده، يقين داري و سخنان امامان معصوم علیه السلام را باور كرده اي، پس چرا در انجام آن سستي به خود راه مي دهي؟ مطمئن باش كه خداوند مهربان به تمام وعده هايش عمل مي كند و پاداش عمل ما را به طور كامل مي پردازد و هيچ كس را محروم نمي سازد. اين شيوه ي زيبا، در اعماق وجود فرزند جاي گرفت و نتيجه اش آن شد كه وي تا آخر عمر، سحرخيزي و نماز شب و تهجّد را ترك نكرد.» با توجه به احاديث ذكر شده و توصيه هاي پيشوايان معصوم علیهم السلام روشن شد كه خانواده چه نقش مهمي و كليدي در تربيت و ادب فرزند خود دارد. بنابراين توضيح درباره ي فلسفه وجودي و آموزش حجاب كه يكي از نمودهاي تربيتي، اخلاقي و ديني است، بايد از خانواده شروع شود. والدين به ويژه مادران وظيفه دارند كه دختر خود را از همان دوران كودكي به حجاب سفارش كرده و آثار و فوايد و بركات حجاب در جامعه را به او بشناسانند، تا فرزند وي با اطلاع كامل نسبت به حجاب و پوشش وارد جامعه شود و طرز فكر و برداشت صحيح و درستي از حجاب در ذهن داشته باشد. پدر و مادر بايد به فرزند دختر خود آموزش دهند كه حجاب و رعايت آن براي زن شخصيت آور است و چون اسلحه اي براي تأمين شرافت و عظمت زن كارساز است. بي توجهي والدين نسبت به فرزند دختر خود به ويژه در سن تكليف، زمينه ساز بي حجابي فرزند مي شود. چيزي كه در سالهاي اخير بيشتر به چشم مي خورد اين است كه به مسئله ي حجاب دختران كم سن، كمتر توجه مي شود. بسيار مشكل است دختري را كه تا قبل از تكليف هيچ الزامي براي رعايت نداشته است به يك باره به حجاب فراخواند. بنابراين حجاب مسئله اي است كه خانواده ها بايد قبل از سنّ تكليف به آن توجه داشته باشند و قبل از رسيدن به تكليف آنها را به رعايت آن ملزم كنند. جاي بسيار تأسف است كه در جامعه، مادراني محجب ظاهر مي شوند كه همراه آنان دختراني بد حجاب ديده مي شوند. والدين بايد از همان دوران بچگي دختران خود را به حفظ حجاب عادت دهند تا حجاب ملكه ي ذهن آنها شود و هنگام خارج شدن از منزل خود را ملزم به پوشش نمايند. 📚 تعاليم آسماني اسلام، ص 242. پيش از آن شياطين و مخالفان حجاب، با زمزمه هاي زهرآگين خود دختران و زنان را مورد هدف قرار دهند، اين خانواده است كه بايد دختر خود را نسبت به حجاب آماده سازد. پدر و مادر بايد به دختر خود بگويند كه حجاب به عنوان يك پوشش براي زن مسلمان واجب است رعايت شود و به يقين پدر و مادري كه چنين رفتار كنند، در پيشگاه خداوند داراي پاداش خواهند بود و از جايگاه رفيعي در بهشت برخوردارند و از عذاب دوزخ رهايي مي يابند. 🌹امام موسي بن جعفر علیه السلام مي فرمايند: (ليس من شيعتنا من لا تتحدّث المخدّرات بورعه في خدور هنّ) 1 از شيعيان ما نيستند آنان كه زنان و دختران خود را به عفاف و پاكدامني ارشاد و راهنمايي نكنند. 📚 دررالكلام، حسين حائري كرماني، ص 136. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا. یا علی @Keyfonas