eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
379 دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقا جان بارها گفته ام و بار دیگر میگویم دل از تو سیر نمی شود فقط اسیر می شود 😍😍😍
اۍ احمدیان بہ نام احمد صلوات هر دم بہ هزار ساعت از دم صلوات از نور محمدۍ دلم مسرورست پیوستہ بگو تو بر محمد صلوات پیشاپیش میلاد رسول اڪرم (ص) و امام جعفر صــــادق (ع) بر همہ شما عزیزان مبارڪ باد @keyfonas
(هركي نخونه از دستش رفته ، واقعا از دستش رفته) روزی پیامبر اکرم به خانه حضرت زهرا آمدند . حضرت علی و حسنین (صلوات الله علیهم اجمعین) هم در خانه حضور داشتند . پیامبر خطاب به اهل بیت خود فرمودند : چه میوه ای از میوه های بهشتی میل دارید بمن بگوئید تا به جبرائیل بگویم از بهشت برایتان بیاورد. امام حسین که در آن روزگار در سنین کودکی بودند از بقیه اهل خانواده سبقت گرفتند. رفتند در دامن رسول خدا نشستند و عرضه داشتند : پدر جان به جبرائیل بگوئید از خرماهای بهشتی برای ما بیاورد . و حضرت رسول اکرم هم به خواسته حسین خود جامه عمل پوشانیدند و به جبرئیل دستور دادند یک طبق از خرماهای بهشتی برای اهل بیت بیاورد. مدتی نگذشت که جبرائیل یک طبق خرمای بهشتی را آورده و در حجره حضرت زهرا سلام الله عليها گذاشت. پیامبر خطاب به دختر خود فرمودند : فاطمه جان یک طبق خرمای بهشتی در حجره تو نهاده شده است ، آنرا نزد من بیاور . حضرت زهرا آن طبق را آوردند و نزد پدر گذاشتند. پیامبر خرمای اول از درون ظرف برداشتند و در دهان سرور جوانان اهل بهشت امام حسین نهادند و فرمودند « حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » سپس خرمای دوم را از درون ظرف برداشتند و در دهان دیگر سرور جوانان اهل بهشت امام حسن نهادند و باز فرمودند «حسن جان نوش جانت ، گوارای وجودت ». خرمای سوم را در دهان جگر گوشه خود حضرت زهرا نهادند و همان جمله را هم خطاب به حضرت زهرا بیان کردند. خرمای چهارم را هم در دهان حضرت علی نهادند و فرمودند « علی جان نوش جانت‌، گوارای وجودت » خرمای پنجم را از درون ظرف برداشتند و باز دوباره در دهان حضرت علی نهادند و همان جمله را تکرار نمودند . خرمای ششم را برداشتند، ایستادند و در دهان حضرت علی گذاشتند و باز همان جمله را تکرار کردند. در این هنگام حضرت زهرا فرمودند : پدر جان به هر کدام از ما یک خرما دادید اما به علی سه خرما و در مرتبه سوم هم ایستادید و خرما در دهان علی گذاشتید . چرا بین ما اینگونه رفتار کردید ؟ رسول اکرم خطاب به دختر خود فرمودند:فاطمه جان وقتی خرما در دهان حسین نهادم ، دیدم و شنیدم که جبرائیل و مکائیل از روی عرش ندا بر آورده اند که : «حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به تبع آنها این جمله را تکرار کردم وقتی خرما در دهان حسن نهادم باز جبرائیل و مکائیل همان جمله را تکرار کردند و من هم به تبع آنها آن جمله را گفتم که « حسن جان نوش جانت ». فاطمه جان وقتی خرما در دهان تو نهادم دیدم حوری های بهشتی سر از غرفه ها در آورده اند . و می گویند « فاطمه جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به پیروی از آنها این جمله را تکرار کردم.اما وقتی خرما در دهان علی نهادم شنیدم که خداوند از روی عرش صدا می زند « علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت » . به اشتیاق شنیدن صوت حق خرمای دوم در دهان علی نهادم باز هم خداوند از روی عرش ندا زد که «هنیأ مرئیاً لک یا علی » نوش جانت ، گوارای وجودت علی جان.به احترام صوت حق از جا برخاستم و خرمای سوم در دهان علی نهادم ، شنیدم که باز خداوند همان جمله را تکرار کرد و سپس به من فرمود:« یامحمد ، بعزّت و جلالم قسم اگر تا صبح قیامت خرما در دهان علی بگذاری من خدا هم تا قیامت می گویم علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت». خداوندا به حق علی علیه السلام گره از کار ما بگشا جلاءالعیون علامه مجلسی @keyfonas
خداوند، نسبت به بندگانش از مادر مهربان‌تر است🌸 عدّه ای اسیر نزد پیامبر صلّی الله علیه و آله آوردند. ناگهان زنی از اسیران، که چشمش به کودکی اسیر افتاده بود ، دوید و او را در آغوش گرفت و شیرش داد. پیامبر (ص) به ما فرمود: آیا به نظر شما این زن هیچ گاه حاضر می شود کودک خود را در آتش افکند؟ عرض کردیم: خیر ؛ تا قدرت داشته باشد این کار را نمی‌کند. پیامبر فرمود : خداوند نسبت به بندگان خود مهربان‌تر از این مادر نسبت به فرزند خود است. باید بدانیم که خداوند متعال، از هیچ روزنه رحمتی را از بندگان و آفریده‌های خود دریغ نکرده و تا آن‌جا که امکان داشته باشد مهربانی می‌کند زیرا او «أرحَمُ الرّاحمین» است حضرت علی (ع) این آیه را یکی از امید بخش ترین آیات قرآن بیان میکنند: «قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلی أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ [زمر/۵۳] بگو: ای بندگان من که [با ارتکاب گناه] بر خود تجاوز کار بوده‌اید! از رحمت خدا نومید نشوید، یقیناً خدا همه گناهان را می‌آمرزد زیرا او بسیار آمرزنده است🌺 @keyfonas
👤حاج اسماعیل دولابی كسي كه تشنه كربلا شد، بدنش سرانجام تربت مي‌شود؛ همين بدن ظاهري، ولو نمرده باشد. تربت را اگر به دريا بزني، خجالت مي‌كشد كه طغيان كند و ساكت مي‌شود. اگر آن را به تب شديد چهل درجه عرضه كني، تب فوراً ساكت مي‌شود و از آن بدن مي‌رود- خجالت مي‌كشد. تربت به او مي‌گويد تو حرف نزن، من مال كربلايم. به تب مي‌گويد من از صبح تا ظهر عاشورا طوفان‌ها ديده‌ام.  تو فقط يك طوفان ديده‌اي. تب خجالت مي‌كشد و تا تربت امام حسين(عليه‌السلام) به آن مي‌رسد سرش را پايين مي‌اندازد و مي‌رود. اگر به دريايي كه طغيان كرده است تربت نشان دهي، خجالت مي‌كشد، سرش را پايين مي‌اندازد و آرام مي‌گيرد. همه شما، هم با عقل‌تان، هم با محبت‌تان و هم با ولايت‌تان مي‌بينيد كه اين درست است. @keyfonas
👌برخی علما را به جای خدا می پرستند ... ◾️عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يَحْيَى عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قُلْتُ لَهُ اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ مَا دَعَوْهُمْ إِلَى عِبَادَةِ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ دَعَوْهُمْ مَا أَجَابُوهُمْ وَ لَكِنْ أَحَلُّوا لَهُمْ حَرَاماً وَ حَرَّمُوا عَلَيْهِمْ حَلَالًا فَعَبَدُوهُمْ مِنْ حَيْثُ لَا يَشْعُرُونَ. 🔸ابوبصیر گوید از امام صادق(علیه السلام) در باره آیه ۳۱ سوره ۹ [علما و راهبان خویش را پروردگار خود گرفتند نه خدا را] پرسیدم فرمود : بخدا سوگند که علما و راهبان مردم را به عبادت خویش نخواندند و اگر هم می خواندند آنها نمی پذیرفتند ولى حرام خدا را براى آنها حلال و حلالش را حرام کردند بنابراین آن ها ندانسته و نفهمیده عبادت ایشان کردند . 📚اصول کافى جلد ۱ صفحه ۶۸ @keyfonas
👌آیا هرکس ولایت اهل بیت علیهم السلام را داشت می تواند گناه کند؟؟؟ ◾️أحمد بن محمّد ، عن الحسين بن سعيد ، عمّن ذكره ، عن عبيد بن زرارة ، عن محمّد بن مارد قال : قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام : حديث روي لنا أنّك قلت : إذا عرفت فاعمل ما شئت‌ ؟ فقال : قد قلت ذلك،قال : قلت : و إن زنوا أو سرقوا أو شربوا الخمر؟ فقال لي : إنّا للّه و إنّا إليه راجعون و اللّه ما أنصفونا أن نكون أخذنا بالعمل و وضع عنهم ؛ إنّما قلت : إذا عرفت فاعمل ما شئت من قليل الخير و كثيره فإنّه يقبل منك . 🔸محمّد بن مارد گويد : به حضرت صادق علیه السلام عرض كردم : براي ما حديثی روايت شده كه شما فرموده ايد : چون معرفت [به ولايت و امامت ما] پيدا كردی پس هرچه خواهی بكن؟ فرمود : آری ، من اين حديث را گفته ام . گويد عرض كردم : اگرچه زنا كنند ، يا دزدی كنند يا شراب بنوشند؟ حضرت به من فرمود : «إنّا الله و إنّا إليه راجعون» به خدا سوگند با ما به انصاف رفتار نكرده اند [كه با كج فهمی مفهوم كلام ما را عوض كرده اند زيرا] كه خود ما به كردارمان مؤاخذه می شويم ، ولی تكليف از آنها [به سبب ولايت ما] برداشته شده باشد؟ همانا من گفتم : چون معرفت [به ولايت و امام حقّ] پيدا كردی هرچه خواهی كم يا زياد كار خير [و عمل صالح] انجام ده كه از تو پذيرفته شود . (يعنی : بدون ولايت ما عمل نيک تو قبول نمی شود) 📚اصول کافی جلد ۴ صفحه ۲۵۶ 📚انساب النواصب صفحه ۵۰۷ @keyfonas
🔸اِذا اَرادَ اللّهُ بِقَومٍ هَلکا ظَهَرَ فیهِمُ الرِّبا🔸 🔺هنگامى که خداوند بخواهد ملتى را نابود کند، رباخوارى در میان آنان رواج میابد. "امام صادق(ع)" (وسائل الشیعه، ج ۱۸، ص ۱۲۳) @keyfonas
خاطرات والای اخلاقی رسول خدا از زبان امام حسین (ع)🌺 در نشستن و برخاستن به ذکر مشغول بودند، در اماکن عمومی اقامت نمی‌کردند و از این کار نهی می‌فرمودند، هر وقت به مجلسی وارد می‌شدند، در آخر مجلس می‌نشستند و همواره به این کار دستور می‌دادند با همنشینان خود یکسان برخورد می‌فرمود تا کسی گمان نبرد که دیگری نزد آن حضرت گرامی‌تر است. هرکس با آن حضرت همنشین می‌شد، حضرت در مقابل او آن قدر صبر می‌کردند که اول خود او بلند شود و مجلس را ترک کند. هرکس از آن حضرت حاجتی می‌خواست یا با دست پر برمی‌گشت یا در جواب، گفتاری نرم و ملایم دریافت می‌کرد. خلق و خوی ایشان شامل حال همه بود، برای مردم همچون پدری مهربان بودند، در مورد حقّ، همه در مقابل ایشان یکسان بودند، مجلس ایشان، مجلس حلم، حیاء، صداقت و امانت بود، صدا در آنجا بلند نمی‌شد و از نوامیس و احترامات افراد هتک حرمت نمی‌کرد و لغزش کسی بازگو نمی‌شد، همه از روی تقوا با هم برابر و به هم پیوسته و متواضع بودند. افراد بزرگ‌تر را احترام و به اطفال مهربانی می‌کردند و افراد حاجتمند را بر خود ترجیح داده و افراد غریب را پناه می‌دادند او رحمته للعالمین بود میلادش مبارک🌺 @keyfonas
اگر سند حقانیت علی(ع) است پس چرا امیرالمومنین نکرد؟ ✅امير مؤمنان فرمود: نگاه كردم كه نه كاري دارم و نه ياري كننده اي؛ پس خواستم كه خاندان خود را از نابودي حفظ كنم؛ و اگر براي من پس از رسول خدا حمزه و جعفر بودند با زور بيعت نمي كردم؛ وليكن من مبتلا به دو نفر تازه مسلمان شدم؛ عباس و عقيل؛ پس خواستم كه خود را از نابودي حفظ كنم؛ چشم خود را با وجود خار( در آن ) بستم و آب دهان را با وجود تيغ فرو بردم و بر چيزي تلخ تر از علقم ( گياهي تلخ) صبر كردم؛ و بر چيزي درد آور تر از تيغ براي ، صبر نمودم. 📚بحار الأنوار، ج 30 ص 15، @keyfonas