eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
384 دنبال‌کننده
21هزار عکس
7.9هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️اِنتظار حضرت مَهدی (عج)... انتظاری است که از ابتدای عالم آغاز شده است، یعنی از زمان‌های بسیار دور، انبیاء و اولیا نوید ظهور او را داده‌اند و در زمان‌های نزدیکتر، همه‌ی امامان ما آرزوی روزگار دولت او را داشتند... امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر او را در می‌کردم، تمام عمر را به او خدمت می‌کردم. 📚همان ج ۴ ، ص ۲۵۲ @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
👌آغاز و پایان روز با نیکی ... ◾️قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام افْتَتِحُوا نَهَارَكُمْ بِخَيْرٍ وَ أَمْلُوا عَلَى حَفَظَتِكُمْ فِى أَوَّلِهِ خَيْراً وَ فِى آخِرِهِ خَيْراً يُغْفَرْ لَكُمْ مَا بَيْنَ ذَلِكَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ . 🔸امام صادق (علیه السلام) فرمود : روز خود را با کار خیر آغاز کنید ، و در اول و آخر روز برفرشتگان گماشته خود نیکى املا کنید (تا در اول و آخر روزنامه عمل شما نیکى نوشته شود) و در آن میان براى شما آمرزش باشد انشاء الله. 📚اصول کافى جلد ۳ صفحه ۲۱۲ @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
👌آلات لغو و موسیقی و تاثیراتش ... ◾️فِقْهُ الرِّضَا علیه السلام وَ نَرْوِي : أَنَّهُ مَنْ لَقِيَ فِي بَيْتِهِ طُنْبُوراً أَوْ عُوداً أَوْ شَيْئاً مِنَ الْمَلَاهِي مِنَ الْمِعْزَفَةِ وَ الشِّطْرَنْجِ وَ أَشْبَاهِهِ أَرْبَعِينَ يَوْماً فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ فَإِنْ مَاتَ فِي أَرْبَعِينَ مَاتَ فَاجِراً فَاسِقاً مَأْوَاهُ النَّارُ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ. 🔸امام رضا صلوات الله علیه :هركس چهل روز در خانه اش طنبور يا عود یا يكى از آلات لغو همانند مغزف و شطرنج و امثال آنها را نگهداری كند ، بى گمان با خشمى از جانب خدا همراه گرديده است. پس اگر در اين چهل روز بميرد ، تبهكار وفاسق مرده است و جايگاهش در آتش است وچه بدجایگاهی است آتش. 📚مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج ۱۳ ص ۲۱۸ @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
🌸 نشانه مومن 🌸 🌷 مردي به امام صادق عليه السلام عرض كرد : به چه علامتي معلوم مي شود كه شخص مؤمن است ؟ فرمود : به تسليم خدا بودن و راضي بودن از شادي و ناخشنودي كه برايش پيش مي آيد . 🍃🍂🍃🍂 📚 اصول كافي ، ج 3 ، ص 301📚 @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
برگی زرین از چهل حدیث امام خمینی به ادامه متن کتاب شریف چهل حدیث توجه کنید: «تدبر كن در آيه شريفه قرآن، بى تأمل و تدبر از آن مگذر: يومَ تَرَونَها تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ كُلُّ ذاتِ حَمْلٍ حَمْلَها وَ تَرَى النّاسَ سُكارى وَ ما هُمْ بِسُكارى وَ لكنَّ عَذَابَ اللّهِ شَديد ۲۲:۲ وصف روز قيامت را میكند میفرمايد: «روزى كه فراموش میكند هر شير دهى از آنچه شير میدهد، و می اندازد هر آبستنى بچه خود را، و مى بينى مردم را مست، با اينكه آنها مست نيستند و لكن عذاب خدا سخت است». درست تفكر كن عزيزم، قرآن نعوذ باللّه كتاب قصه نيست، شوخى با شما نمى كند، ببين چه میفرمايد؟ اين چه عذابى است كه عزيزها را از ياد میبرد، حامله را بى بار میكند؟ آيا چه عذابى است كه خداوند تبارك و تعالى با آن عظمت او را وصفت میكند به «شدت» و جاى ديگر به «عظمت»؟ چيزى را كه خداى تبارك و تعالى كه عظمت او حدّ و حصر ندارد و عزت و سلطنت او منتهى ندارد توصيف به شدت و عظمت كند آيا چه خواهد بود؟ خدا میداند، عقل من و تو و فكر همه بشر از تصورش عاجز است. @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
در مذهب تشیع کسی نمی‌تواند شیعه باشد و به‌همراه محبت اهل بیت، محبت دشمنانشان را هم در دل داشته‌باشد. در احادیث و روایات شیعه امر بر بیزاری‌جستن و صلح‌نکردن با دشمنان اهل بیت واجب است، و چون از فروع دین است، زمان و مکان ندارد. برای مثال، چند حدیث از روایات شیعه نقل می‌شود: امام صادق: هیهات دروغ می‌گوید کسی که ادعای دوستی ما را می‌کند اما از دشمنان ما بیزاری نمی‌جوید. (بحارالأنوار، ج۲۷، ص۵۸) امام رضا: هرکه مخالفان ما را با احترام یاد کند و به آنان کرامت کند، نه او از ماست و نه ما از اوییم. (الشیعه شیخ صدوق) پیامبر خطاب به امیرالمؤمنین: شیعیان تو بر خط حق و استقامت استوارند و انسی با مخالفانشان ندارند. (اَمالی شیخ صدوق) درواقع همهٔ موجودات از دو جنبهٔ ستیزه‌جویی و صلح‌طلبی تشکیل شده‌اند و این دو کنار هم معنا و مفهوم پیدا می‌کنند، و هرگز نمی‌شود تبرّی را از دین حذف کرد، چون حلالِ محمد تا قیام قیامت حلال، و حرام محمد تا قیام قیامت حرام است، و اگر کسی چنین کاری را انجام بدهد (یعنی حذف تبرّی)، در واقع دین را تحریف کرده‌است. البته هیچ گاه نباید اظهار تبری، موجب ایجاد فتنه بین مسلمین و به خطر انداختن جان شیعیان در مناطق دیگر که اغلبیت با شیعیان نیست شود. و هم چنین تبری نباید به گونه‌ای انجام شود که مسلمینی که علاقه به اهل بیت علیهم السلام دارند و زمینه شیعه شدن را دارند، احساس نفرت کرده و به کلی زمینه شیعه شدنشان از بین برود. کما این که از اهل بیت روایت شده‌است که: َ حَبِّبُونَا إِلَی النَّاسِ وَ لَا تُبَغِّضُونَا إِلَیْهِمْ. ما را نزد مردم محبوب کنید و ما را پیش آن‌ها مغضوب نکنید(دعائم الإسلام، ج1، ص: 57) و همچنین از امام صادق روایت شده‌است :(الکافی (ط - الإسلامیة)، ج2، ص: 219) إِیَّاکُمْ أَنْ تَعْمَلُوا عَمَلًا یُعَیِّرُونَّا بِهِ فَإِنَّ وَلَدَ السَّوْءِ یُعَیَّرُ وَالِدُهُ بِعَمَلِهِ کُونُوا لِمَنِ انْقَطَعْتُمْ إِلَیْهِ زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا عَلَیْهِ شَیْناً صَلُّوا فِی عَشَائِرِهِمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ لَا یَسْبِقُونَکُمْ إِلَی شَیْءٍ مِنَ الْخَیْرِ فَأَنْتُمْ أَوْلَی بِهِ مِنْهُمْ وَ اللَّهِ مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَیْءٍ أَحَبَّ إِلَیْهِ مِنَ الْخَبْءِ قُلْتُ وَ مَا الْخَبْءُ قَالَ التَّقِیَّةُ. ترجمه:مبادا مرتکب کاری شوید که ما را در اثر کار شما سرزنش نمایند، چونان که فرزند بدکاره مایه ننگ پدر می‌شود. شما که از همگان بریده‌اید و به ما پیوسته‌اید، زیور ما باشید نه مایه ننگ: در مساجد آنان نماز بخوانید. به عیادت بیمارانشان بروید. در تشییع جنازه آنان حاضر شوید. آنان در کارهای نیک بر شما سبقت نگیرند، زیرا که شما به کارهای نیک سزاوارترید. بخدا سوگند که طاعتی بالاتر از استتار نیست. من گفتم: استتار یعنی چه؟ ابو عبد اللَّه گفت:یعنی تقیه. لذا به نظر می‌رسد شیعیان وظیفه دارند که در عین حفظ عقیدهٔ محترم خود مبنی بر تبری، در ابراز آن بسیار عاقلانه و محتاط عمل کرد تا جلوی علاقه‌مندانِ مسلمینِ مستضعفِ جهان به اهل بیت علیهم السلام و شیعه شدن آن‌ها جلوگیری نشود خصوصاً در شرایط کنونی و با وجود امکانات رسانه‌ای که امکان پخش یک مطلب بسیار زیاد شده‌است. مؤید یا دلیل بر این مطلب، حدیثی است موثق از امام صادق که کُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ کَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِیَّةِ. ترجمه: هر چه این امر (ظهور امام زمان) نزدیکتر شود تقیه شدیدتر شود. (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج2، ص: 220) @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
گاهی خداوند جواب نیکی یک انسان را در یکی دو نسل بعد به او می‌دهد ✅اگر به کسی نیکی کردی و او نیکی تو را با نیکی پاسخ نگفت و به جای نیکی بدی کرد، این سبب نشود که تو در نیکی کردن شوی و میل به نیکی کردن از تو گرفته شود، بگویی ای آقا! این دنیا یک دنیایی است! اگر هر کسی که به او خوبی می‌کنی به تو بدی کند، بهتر از این است که به کسی خوبی نکنی. ✅امکان ندارد که پاسخ نداشته باشد، منتها تو نباید انتظار داشته باشی که به هر کس که نیکی می‌کنی از همان شخص نیکی پاسخ بگیری. تو نیکی کن بدون آنکه داشت از آن کسی که به او نیکی می‌کنی داشته باشی. بعد می‌بینی یک کسی که تو اصلا به او نیکی نکرده‌ای به تو نیکی می‌کند، یعنی پاسخی که از این باید بگیری از جای دیگر به تو می‌دهند. ✅خدا عالم را این گونه ساخته که تخم نیکی هرگز ضایع نمی‌شود. تمام یک دستگاه عجیبی است که خدای متعال ساخته است که نیکی در دنیا ضایع نمی‌شود و گاهی -در قرآن است- که خدا جواب نیکی یک انسان را در دو نسل بعد به او می‌دهد. 📚آشنایی با قرآن، ج۱۱، ص۱۴۹ @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
وضعیت زنان و حجاب در عصر ✅ویل دورانت: در جلد اول تاریخ تمدن صفحه ی 552 راجع به ایرانیان قدیم می گوید: پس از داریوش مقام زن مخصوصاً در طبقه ی ثروتمندان تنزل پیدا كرد. زنان فقیر چون برای كاركردن ناچار از آمد و شد در میان مردم بودند آزادی خود را حفظ كردند ولی در مورد زنان دیگر گوشه نشینی زمان كه برایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا كرد و سراسر زندگی اجتماعی شان را فرا گرفت، و این امر خود مبنای پرده پوشی در میان مسلمانان به شمار می رود. طبقات بالای اجتماع آن را نداشتند كه جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی شد كه با مردان آمیزش كنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرشان باشد ببینند. در نقشهایی كه از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد. @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
مخالفین پیامبر(ص) اصل نبوت را قبول داشتند؛ فقط سرِ شخصش دعوا داشتند! در آخرالزمان هم دعوا سرِ اصل ولایت نیست، بلکه سرِ شخصش دعوا دارند چرا کار پیامبر(ص) نسبت به همۀ انبیاء گذشته، سخت‌تر بود؟ سختی کار پیامبر(ص) به این بود که مخالفین ایشان، جزء آدم‌های خوب و اخلاقی محسوب می‌شدند کفار با یک به مقابله با پیامبر(ص) برخواستند؛ گفتند: او بین خانواده‌ها اختلاف می‌افکند! برخورد با جاهلیتِ آخرالزمان، از برخورد با جاهلیت صدر اسلام هم سخت‌تر است. اگر مخالفین پیامبر(ص) را درست نشناسیم، باور نمی‌کنیم در آخرالزمان یک‌عده از شیعیان در مقابل امام زمان(ع) می‌ایستند. @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
اخلاقِ علی(ع) در حکومتداری ✅ این اسلام جذاب است. در زمان حکومت امام على علیه السلام ، زره آن حضرت گم شد. پس از مدتی ، امام علی زره خود را نزد مردی مسیحى یافت. امام علی به مرد مسیحی فرمود: "این زره برای من است" ولی مرد مسیحی انکار کرد و گفت: "زره در دست من است، شما که ادعا می‌کنید باید دلیل بیاورید." امیرالمومنین او را به محضر قاضى برد و اقامه دعوى کرد. قاضى دادگاه، به آن مرد گفت: "خلیفه ، ادعاى خود را اظهار کرد، تو چه مى گویى؟" مرد مسیحی گفت : "این زره ، مال خود من است." قاضى رو به امام علی کرد و گفت: "شما مدّعى هستید و این شخص منکر ، به همین جهت، باید شاهد بیاورید." امیرالمومنین فرمود: " شاهدی ندارم." قاضى بر اساس این اصل که مدّعى شاهد ندارد، به نفع مسیحى حکم داد. ولى مرد مسیحى که خود بهتر مى دانست زره برای چه کسى است، پس از آنکه چند قدم برداشت، برگشت و گفت: "این طرز حکومت و رفتار ، از نوع رفتارهاى بشر عادى نیست، از نوع حکومت انبیاست" سپس اسلام آورد و اقرار کرد که زره برای امام على علیه السلام است که از دست او افتاده بود. امام علی علیه السلام از مسلمان شدن او خوشحال شد و زره را به او هدیه داد. 📚الکامل فی التاریخ، جلد 3، صفحه 401 📚البدایة و النهایة، جلد 8، صفحه 4 📚بحارالانوار، جلد 34، صفحه 316 @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
زن و شوهر پیامبر!! این روزها مُد شده است کسانیکه کوچکترین دلبستگی و تقید عملی به ندارند، غصه ی دین میخورند! و فریاد وا اسلاما سر میدهند، اینکه از دست رفت! چه بلایی برسر آورده اند! آن همه پیامبر و اولیای خدا به کجا رسید؟ تاریخ صدر اسلام به ما نشان میدهد، در زمان حیات پیامبر(ص) عده ای ادعای و دین داشته و حتی خود را معرفی کرده اند! اساسا دین به دلیل بودن و حقیقت لازم برای حیات بشری همیشه مورد حمله و تحریف بوده است. اما ساختار دین اسلام به گونه ای است که توان دفاع از خود در برابر بدعتها را دارد. شخصی بنام مُسیلمه بن حبیب از طایفه در زمان حیات پیامبر(ص) مدعی نبوت داشت و برای رسول الله نامه ای نوشت. پس از پیامبر(ص) افراد و طوایف زیادی از دین خارج شدند، عده ای مرتد شده، گروهی دنبال پیامبر جدید رفتند، بخشی هم بدلیل اینکه نمیخواستند به زکات بپردازند اسلام را کنار گذاشتند. اما داستان جالب اینجاست، مسیلمه بن حبیب، به تقلید از با نثر مُسجع سخن می ساخت، با دختری بنام بنت حارث از قبیله تمیم که او هم ادعای نبوت داشت ازدواج کرد. این دو باهم ازدواج میکنند و مُسیلمه خطاب به همسرش نیز که ادعای نبوت دارد میگوید: در عوض مِهر، نماز خفتن و نماز بامداد را از امت تو برگرفتم.(نماز صبح و عشا را بر امت بخشیدم). 📚 الفتوح ص ۲۰_۲۱ @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷
روابط زن و شوهر, همسرداری ❤️👫 ❤️👫 ❤️👫 @keyfonas
۲۸ آذر ۱۳۹۷