eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
375 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
₪❅🔷❅₪══❈══₪❅🔷❅₪ 🔵بِســـمِـ‌اݪݪّہ‌اَݪْـــرَّحْمــݧِ اَݪْـــرَّحیـــݥــ🔵 💎اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن 💎اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن‌ 💎اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن 💠📘💎🕊💎 📘💠 💠🕊 @Keyfonas🕊💠 🌐همراه کانال 📖روزی یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه و صوت💿 📘صفحه⬇️ 388 ⬇️قرآن کریم ₪❅🔷❅₪══❈══₪❅🔷❅₪
₪📘_____💙______📘₪ ⚜بِســـــمِـ اݪݪّہ اَݪْـــــرَّحْمـــــݧِ اَݪْـــــرَّحیـــــݥــ‌‌⚜ ۩ #_صفسلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) صلوات⚜ @keyfonas
₪📝______🍃💛🍃______📝₪ ⚜بِســـــمِـ اݪݪّہ اَݪْـــــرَّحْمـــــݧِ اَݪْـــــرَّحیـــــݥــ‌‌⚜ ۩ ۩ ⚜سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) صلوات⚜ @Keyfonas₪📝______🍃💛🍃_____
4_641838280626668727.MP3
914.4K
₪❅🔷❅₪══❈══₪❅🔷❅₪ ⚜بِســـــمِـ اݪݪّہ اَݪْـــــرَّحْمـــــݧِ اَݪْـــــرَّحیـــــݥــ‌‌⚜ 🎧صوت و ترجمه🔼 ۩ ۩ @keyfonas ₪❅🔷❅₪══❈══₪❅🔷❅₪
خدایا! مابنده توئیم و بنده را جز اطاعت نشاید! به ما الفبای بندگی بیاموز... خدایا! بی نگاه لطف تو، هیچ کار به سامان نمی رسد! نگاهت را از ما دریغ نکن... خدایا! عنانمان را از دست نفسمان بستان نگاهمان را از غیر خودت بگردان... خدایا همه بندگان توایم کلید همه بسته ها دست توست دوای همه خسته ها دست توست به احسان و لطف خود درها و مشکلات همه را باز کن آمین @keyfonas
ﻭﻗﺘﯽ ﺑﭽﻪ ﺑﻮﺩﻡ، ﻣﯿﮕﻔﺘﻨﺪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﯽ ﺑﻨﺪ ﮐﻔﺸﻬﺎﯾﺖ ﺭﺍﺑﺒﻨﺪﯼ ﻣﺮﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﺍﻣﺎ!!! ﻣﻦ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮔﻔﺖ ﻫﺮﻭﻗﺖ ﺍﺯﺑﺨﺸﯿﺪﻥ ﮐﻔﺸﻬﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭘﺎﺑﺮﻫﻨﻪ ﺍﯼ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺷﺪﯼ ﻣﺮﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ @keyfonas
💐 دست مادرتان را ببوسید 💐 👌اگر می‌خواهید در زندگی موفق باشید و از آن لذت ببرید، به نیکی کنید، خصوصاً به مادر، دست او را ببوسید، دل او را به دست آورید و بدانید اگر آن‌ها از تو راضی باشند، هم از تو راضی خواهد بود و اگر خدایی نکرده آن‌ها را از خود برنجانی خداوند را از خود ناخشنود کرده‌ای. " از بیانات آیت الله مجتهدی (ره) " @keyfonas
🌹آمادگی و انتظار ♦️ انتظار و آماده بودن نخستین شرط است ، آراستگی رفتار و پیرایش کردار و همانند سازی جلوه های زندگی با الگوهای پذیرفته شده امام، نماد های آمادگی است. 🌹 امام صادق فرمودند: هر یک از شما خودش را برای خروج اماده کند و لو با تهیه یک تیر، که اگر خداوند این امادگی را در نیت شما ببیند امیدوارم که خداوند در اجلتان مهلت دهد تا او را درک کرده از انصار آن بزرگوار باشید 📚بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۶۶ ♦️زیباترین اثر انتظار همراه با آمادگی،شکل دهی شخصیت و ساماندهی زندگی بر اساس معیارهای دینی است، در این صورت شایسته این بشارت خواهیم بود: 🌹 امام صادق فرمودند: خوشا به حال پیروان قائم؛ انانکه در دوران ظهورش را به انتظار میکشند و در عصر ظهورش در پیروی از او پای می فشارند ، آنان اولیاء خداوند هستند که نه ترسی در دل و نه از چیزی واهمه دارند. 📚نورالثقلین، ج ۱، ص ۷۸۱ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل‌فرجهم @keyfonas
👌 ایجاد : در کلامی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم آمده است: هرکس، هنگامی که وارد خانه خود می شود، و را قرائت نماید خداوند فقر را از خانه او دور کرده و برکت زندگی او را به حدّی زیاد می کند که به همسایگانش نیز می رسد. از حضرت امام صادق علیه السلام روایت شده است:‌ «هرکس سوره حمد را قرائت کند، به لطف و عنایت الهی، درهای خیر دنیا و آخرت به روی او گشوده خواهد شد.» 📚 قرآن درمانی روحی و جسمی، ص 65 @keyfonas
📚 روایتی دقیق راجع به قضاء و قدر الهی: بحار الأنوار ؛ ج5 ؛ ص58، ح108: الطرائف (ابن طاووس) رُوِيَ أَنَّ الْحَجَّاجَ بْنَ يُوسُفَ كَتَبَ إِلَى الْحَسَنِ الْبَصْرِيِّ وَ إِلَى عَمْرِو بْنِ عُبَيْدٍ ... حجاج بن يوسف (لعنة الله علیه) نامه‌هايى به چهار نفر از علماى معروف آن زمان نوشت: حسن بصرى، عمرو بن عبيد، واصل بن عطا و عامر شعبى كه (بهترين) آنچه را درباره قضا و قدر به آنها رسيده است براى او بنويسند. حسن بصرى چنين نوشت: بهترين چيزى كه (در اين زمينه) به من رسيده سخنى است كه از امير مؤمنان على بن ابى‌طالب شنيده‌ام كه فرمود: «أَ تَظُنُّ أَنَّ الَّذِي نَهَاكَ دَهَاكَ وَ إِنَّمَا دَهَاكَ أَسْفَلُكَ وَ أَعْلَاكَ وَ اللَّهُ بَرِيءٌ مِنْ ذَاكَ» ؛ و عمرو بن عبید نيز نوشت: بهترين چيزى كه در قضا و قدر شنيده‌ام سخن امير مؤمنان على بن ابى‌طالب است كه فرمود: «لَوْ كَانَ الزُّورُ (الوزر- نسخ) فِي الْأَصْلِ مَحْتُوماً كَانَ الْمُزَوَّرُ فِي الْقِصَاصِ مَظْلُوماً» ؛ و واصل بن عطا نيز نوشت: بهترين چيزى كه در قضا و قدر شنيده‌ام سخن امير مؤمنان على بن ابى‌طالب است كه فرمود: «أَ يَدُلُّكَ عَلَى الطَّرِيقِ وَ يَأْخُذُ عَلَيْكَ الْمَضِيقَ» ؛ شعبى نيز براى او نوشت: بهترين چيزى كه در قضا و قدر شنيده‌ام سخن امير مؤمنان على بن ابى‌طالب است: «كُلُّ مَا اسْتَغْفَرْتَ اللَّهَ مِنْهُ فَهُوَ مِنْكَ وَ كُلُّ مَا حَمِدْتَ اللَّهَ عَلَيْهِ فَهُوَ مِنْهُ» ؛ هنگامى كه اين نامه‌هاى چهارگانه به حجاج رسيد و از مضمون آن آگاهى يافت گفت: «به يقين اينها را از چشمه صاف و زلالى گرفته‌اند» (لَقَدْ أَخَذُوهَا مِنْ عَيْنٍ صَافِيَةٍ.). (نظیر این روایت را کراجکی و ابن شهرآشوب نیز نقل فرموده اند.) 👇👇👇👇👇👇👇👇
و امّا معنایِ این فقرات دقیقی که از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام در بحث قضاء و قدر نقل شده، ظاهراً عبارتست از: ✔️ «أَ تَظُنُّ أَنَّ الَّذِي نَهَاكَ دَهَاكَ وَ إِنَّمَا دَهَاكَ أَسْفَلُكَ وَ أَعْلَاكَ وَ اللَّهُ بَرِيءٌ مِنْ ذَاكَ» «آيا گمان مى‌كنى كسى كه تو را (از كارهای زشت) نهى كرده، تو را به بلای سخت و مصیبت عظیم انداخت؟! در حالى كه آنچه تو را به سختی و زحمت و دردسر می اندازد (تبعیّتِ تو از هوا و هوسِ خود در) بالا و پائینِ توست (یعنی با پیروی از آن، خود را به شقاوت انداخته و مستحقِّ عذاب نموده)، و خداوند از آن بيزار و بریء است. (ظاهراً مراد از بالا و پائین: شکم و فرج است)» (دهی و دهو: دهاه: او را به سختی و بلای عظیم و مصیبت سخت انداخت، او را به زحمت و دردسر انداخت) یعنی: خداوند حکیمی که تو را خلق نمود، برای زحمت و بلا و دردسر و سختی و عذاب نیافرید، بلکه برای رحمت (یعنی برای: تمکّنِ عباد از کسبِ استحقاقِ رحمتِ ابدی با ایمان و عبودیّت اختیاری) آفرید، و این غایت صحیحه و غرضِ حکیمانه حاصل نمی شود مگر با تکلیفِ عباد (امر و نهیشان) بعد از تعریف و استطاعت و تکلیف، بدونِ امر و نهی، ممکن نیست، کما اینکه بدونِ جعلِ دَواعی و شهوات به خوبی و بدی، لغو است، (یعنی خالق حکیم بایست در ذات انسان قوّه ی باعث و مُحرِّک به ایمان و طاعت –یعنی عقل- را قرار دهد، و هم در مقابل، قوّه ی محرِّکه ی شهوت و هوس به کفر و معصیت – یعنی نفسِ أمّاره- را جعل نماید، تا امر و نهی و تکلیف لغو نباشد؛ کما اینکه علاوه بر ایندو داعی و باعثِ داخلی به خوبی و بدی، دو داعیِ خارجی نیز جعل نمود، تا یکی –یعنی رسول و امام- او را به خوبی ها هدایت و تشویق نماید، و دیگری –یعنی شیاطینِ جنّی و إنسی- به بدی ها)؛ پس بایست قدرتِ إختیار و اراده را در او قرار دهد تا بتواند با انتخاب خود طاعت و یا معصیت را انتخاب نماید. پس مراد از بریء بودنِ خداوند از بالا و پائین (قوّه ی داعیِ به معصیت): تبعیّت و پیرویِ اختیاری انسان از آن است، نه خودِ آن آلات و اسباب. زیرا در معاصی، آنچه به اراده و مشیّتِ الهی است: نهی (عدمِ اذنِ تشریعی) از آن، و وعید به آن، و استطاعتِ تکلیفی و قدرت به انجامِ آن قبل از تکلیف، و استطاعتِ فعلی (اجازه و اذنِ تکوینی)، و عذابِ فاعلِ آن می باشد، و هیچ یک از اینها با اختیارِ عبد منافات ندارد، زیرا کمااینکه به او استطاعتِ به انجامِ معصیت داد، به انجام طاعات نیز استطاعت داد، و او با سوء اختیار خود، خودش را به مهلکه و بلا و دردسر انداخت. @keyfonas
☀️ در ثواب الاعمال است از حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: 🌿 «كسى كه نماز كند با اذان و اقامه ، دو صف از ملائكه پشت سرش نماز كند؛ ☘ و كسى كه نماز كند با اقامه بدون اذان، پشت سرش يك صف از ملائكه نماز كند.» ⁉️راوى سؤال مىكند كه مقدار هر صفى چقدر است. فرمود: 💐 «اقلش ما بين مشرق و مغرب است، و اكثرش ما بين آسمان و زمين است.» ‌ ‌ 📚 آداب الصلاة ، صفحه 144 @keyfonas