eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
385 دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.8هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍂🌺 #مدح_حضرت_زینب ای عقل و خرد ماتِ مقامت زينب وی همچو علی نُطق كلامت زينب در قدر شرافتت همين بس كه خدا زد سكه ی زِينِ اَب به نامت زينب بی‌بی‌جان دلتنگم...... 🌺🍂🌺
🌹پنج شنبه است 💔ثانیه هایمان سخت بوی دلتنگی می دهد 😔و عده ای آن طرف چشم به راه هدیه ای تا آرام بگیرند.... ✨با فاتحه و صلواتی هوایشان را داشته باشیم✨ دیر یا زود ما هم رفتنی هستیم...
eshgh emam.mehrabian.mp3
3.35M
﷽ 📲 فایل صوتی 🎙واعظ: حاج آقا #محرابیان 🔖 به عشق امام زمان (عج) گناه نکنیم 🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روابط زن و شوهر, همسرداری 👫❤️ 👫❤️ 👫❤️ @keyfonas
🍃❤️🍃 💝زندگی شما حاصل انتخاب های شماست ...👌 ✅با انتخاب های 😘 برای خود رقم بزنید ... 💝😍 💕💕💕💕 @keyfonas
❌ هفت طبقه جهنم و ساکنان آن از ديدگاه قرآن 1️⃣ طبقۀ اول (دَرک) 👈🏻مخصوص منافقان است و اینان بدترین گروه از جهنمیان می‌باشند. 🔸✨اِنّ المنافقین فی الدَّرکِ الأَسفَلِ مِنَ النّار 📖| سوره نساء آیه۱۴۵ 2️⃣ طبقۀ دوم (لَظا) 👈🏻 که جایگاه اشقیا می‌باشد. 🔸✨کلّا اِنّه لَظی 📖| سوره معارج آیه۱۵ 3️⃣ طبقۀ سوم (حُطَمَه) 👈🏻که تهمت زنندگان و عیب جویان و مال اندوزان را در خود جای داده است. 🔸✨کلّا لَیُنبَذَنَّ فی الحُطَمَه 📖| سوره همزه آیه۴ 4️⃣ طبقۀ چهارم (سَقَر) 👈🏻 که جایگاه کافر و منکر و تارکین نماز و کسانی که از مساکین دستگیری نکردند است و عموم جهنمیان از این درمی‌گذرند. 🔸✨ما سَلَکَکُم فی سَقَر 📖| سوره مُدَّثِّر۴۲ 5️⃣ طبقه پنجم (جَحیم) 👈🏻که در ان تجاوزکاران سکونت داده می‌شوند. 🔸✨و وَقاهُم عذابَ الجَحیم 📖| سوره دخان آیه۵۶ 6️⃣ طبقۀ ششم (سَعیر) 👈🏻 وجایگاه سرپیچی کنندگان از خداوند است. 🔸✨فَعتَرَفو بِذَنبِهِم فَسُحقاً لِأَصحابِ السَّعیر 📖| سوره ملک آیه۱۱ 7️⃣ طبقۀ هفتم (هاویة) 👈🏻و نصیب کسی می‌شود که میزان اعمال خیر او کم باشد و باید ۷۰ سال در جهنم توقف کند. 🔸✨و اَمّا مَن خَفَّت مَوازینُه. فَأُمُّه هاویة 📖| سوره قارعه آیه ۸و۹ @keyfonas
سلام عليكم: مردى گفت: از امام کاظم (ع) در مورد یقین پرسیدم، فرمود: بر خدا توکل کند و فرمانبردار خدا باشد و به قضا و خواسته الهى راضى باشد و [کار خویش را] به خدا بسپارد. شب جمعه بياد همه اسيران خاك پدر،مادر،دوستان،آشنايان،اقوام سببي و نسبي فاتحه مع الصلوات @keyfonas 🌺🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌺
مولي اميرالمؤمنين عليه‌السلام ما اَقبَحَ بِالانسانِ أَنْ يكونَ ذاوَجهَين چقدر قبيح است که انسان داراي دو چهرة متضاد و متفاوت باشد. (فهرست غرر، ص ٣٩٥) @keyfonas
🌙به بهانه شب زیارتی سیدالشهدا (ع) یادی از جوانمردانی که عاشقی را معنی کردند🍁 متن زیر روایت پدری است که در آخر در کربلا به دست پسر خود شهید شد🍂 هر يك از ياران امام در كربلا به گونه‌اي جلوه‌گر شدند تا آينه‌اي از يك يا چند ويژگي امام خود باشند. همان یارانی که وقتی بزرگ مرد تاريخ اسلام، امام حسين(ع)، از همراهان خود بيعت برداشت و فرمود راه بر شما باز است، آن‌ها در پاسخ گفتند: خدا را سپاس كه اين شرافت را به ما نصيب كرد كه در كنار شما به شهادت رسيم و اگر دنيا باقي باشد و ما در جاودان باشيم، قيام با شما را بر ماندن در اين دنيا ترجيح مي‌دهيم» و البته امام عشاق نیز در تمجید از این سخن یاران باوفایش حجت را تمام کردند و فرمودند: من ياراني باوفاتر و بهتر از اصحاب خود نمي‌شناسم، و اهل بيتي نيكوكارتر و وابسته‌تر از اهل بيت خويش سراغ ندارم، پس خداوند همه شما را جزاي خير عطا كند».  حکایت زیر روایت مردیست بزرگ به نام "زهیر بن سلیم ازدی" او فداکار، تیرانداز و پاکباز، قهرمان نبرد قادسیه، شریف و بزرگ منش، دوستدار اهل بیت، آشنا با معارف قرآنی و روایی، نبردآزموده، شجاع و از جان گذشته، و یار امیر المومنین علی (ع) بود او و برادرش روزگاری به محبّت و ولای علی(ع) شهره بودند روزها میگذشت و خبرها در کوفه روز به روز بیشتر میشد دیدن سست‌عهدی و پیمان‌شکنی کوفیان با فرزند علی(ع) جانش را می‌سوخت. با خود می‌گفت: نکند نرسم و گل باغ پیامبر در هجوم انبوهی از شروران شیطان‌زده در صحرای کربلا پرپر شود؟ زهیر در کوفه‌ای که عبیدالله آن را پر از وحشت و هراس نموده بود که هر کس به امام حسین (ع) کمکی کند جانش را میگرد ، جز همسفری با شمر، تندیس قساوت و پستی و کینه‌توزی، چاره و راهی نداشت پیر مرد نگران و هراسان اتفاق کربلا، خود را به ناچار همراه آخرین سپاه کوفه کرد غروب تاسوعا به سرزمین عشق و جان‌بازی رسید. سوسوی امیدی در قلبش نوید پایان این غائله را بی‌جنگ می‌داد. امّا وقتی گستاخی شمر و بی‌پروایی عمرسعد را دید، آهنگ پیوستن به مولایش حسین را نمود به هنگام دور‌شدن از سپاه عمرسعد دردی بزرگ و اندوهی جان‌کاه او را می‌‌آزرد زیرا پسرش " عبدالله" از بد ماجرا یکی از فرماندهان سپاه دشمن بود مهر پدری دستش را بسته بود لذا سراغ پسر رفت و در آخرین لحظات به انذار و ارشاد فرزندش عبدالله نشست رؤیای صله و مقام برتر، مجال تماشای حقیقت را از فرزندش گرفته بود پدر ناگزیر و بغض آلود او را رها کرد🍁 شوریده و پرشتاب به خیمه‌گاه مولایش پیوست و در روشنای حسین(ع)، جان خویش را به کانون نور و هدایت سپرد. صبح عاشورا زهیر، آماده‌ی نبرد شد. او می‌دید که در دو سپاه، برادر رویاروی برادر، خویشاوند در مقابل خویشاوند و دوستان دیرینه‌ی دیروز دشمن هم‌دیگرند و شگفت‌تر از همه، پاره‌ی وجودش آماده‌ی نبرد با اوست زهیر تیغ را برافراخته بود و مصمّم و پرشور می‌جنگید ، پیرمرد احساس جوانی میکرد و لشگر دشمن را عاصی کرده بود و به هر سمت میتاخت چند تن را هلاک میکرد ، تیراندازی به سمتش شروع شد و چند زخم تیر، بر بازوان و سینه‌اش دهان گشود و تیری بر سینه پایان‌بخش رقص شمشیر او در میدان بود. تیر، تیرِ فرزندش عبدالله بود😭 پیرمرد بر زمین افتاد و چشم های خود را در بیرمقی کامل باز نگه داشت تا بلکه خورشید جمال حسین (ع) را ببیند و پر بکشد🕊 سلام برحسین (ع) و اصحاب گرامی ایشان🌺 در زیارت ناحیه مقدسه آمده است: السلام علی زهیر بن سلیم الازدی @keyfonas
تفسير آیه ۵۴ سوره از: تفسیر نور وَ إِذْ قالَ مُوسی لِقَوْمِهِ یا قَوْمِ إِنَّکُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَکُمْ بِاتِّخاذِکُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلی بارِئِکُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ عِنْدَ بارِئِکُمْ فَتابَ عَلَیْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوّابُ الرَّحِیمُ(۵۴) و(بخاطر بیاورید)زمانی که موسی به قوم خود گفت:ای قوم من! شما با(به پرستش)گرفتن گوساله،به خود ستم کردید.پس به سوی خالق خود توبه کرده و باز گردید و یکدیگر را به قتل برسانید،این کار برای شما در پیشگاه پروردگارتان بهتر است،پس خداوند توبه ی شما را پذیرفت،زیرا او توبه پذیر مهربان است. نکته ها: * مراد از فرمان«قتل نفس»در جمله: «فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ» خودکشی نیست،بلکه یکدیگر را کشتن است.نظیر آیه ی شریفه: «لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ» همدیگر را طعنه نزنید.و یا نظیر آیه ی «فَسَلِّمُوا عَلی أَنْفُسِکُمْ»،یعنی همدیگر را سلام دهید. * پذیرفتن این نحو توبه ی سخت،برای یهودیان فضلیت است.زیرا خداوند در انتقاد از مسلمانان منافق می فرماید: «وَ لَوْ أَنّا کَتَبْنا عَلَیْهِمْ أَنِ اقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ أَوِ اخْرُجُوا مِنْ دِیارِکُمْ ما فَعَلُوهُ إِلاّ قَلِیلٌ مِنْهُمْ» اگر بر آنان فرمان کشتن همدیگر را واجب می نمودیم و یا فرمان خروج از سرزمین خودشان را صادر می کردیم،آنرا جز افراد اندکی انجام نمی دادند. پیام ها: ۱-مردم را با محبّت برای پذیرش حدود الهی آماده کنید. «یا قَوْمِ... فَاقْتُلُوا» ۲-شرک،ظلم به خویشتن است. «ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَکُمْ بِاتِّخاذِکُمُ الْعِجْلَ» ۳-هر چه برهان و معجزه و دلیل بیشتر عرضه شود،تکلیف سنگین تر و تخلّف از آن خطرناک تر خواهد بود.گوساله پرستی،بعد از دیدن آن همه معجزه، توبه ای جز اعدام ندارد. «فَتُوبُوا... فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ» ۴-حکم مرتدّ،مرگ است. «فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ» ۵-مرگ در رحمت الهی،بهتر از زندگی در لعنت الهی است. «ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ» ۶-اجرای حدود الهی،گرچه به قیمت قتل انسان باشد،به نفع اوست. «فَاقْتُلُوا...ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ» ۷-اساس دستورات الهی،خیر رسانی به انسان است. «ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ» ۸-برای جریمه های سنگین،باید برکات زیادی گفته شود تا مردم آماده پرداخت آن شوند. «فَاقْتُلُوا... ذلِکُمْ خَیْرٌ، فَتابَ عَلَیْکُمْ، إِنَّهُ هُوَ التَّوّابُ الرَّحِیمُ» @keyfonas
🍀 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ️🍀 قالُوا إِنّا تَطَیَّرْنا بِکُمْ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهُوا لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَ لَیَمَسَّنَّکُمْ مِنّا عَذابٌ أَلِیمٌ ﴿۱۸﴾ قالُوا طائِرُکُمْ مَعَکُمْ أَ إِنْ ذُکِّرْتُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ ﴿۱۹﴾ 🌸ترجمه: ۱۸ ـ آنان گفتند: ما شما را به فال بد گرفته ایم (و وجود شما را شوم مى دانیم) و اگر (از این سخنان) دست برندارید شما را سنگسار خواهیم کرد و شکنجه دردناکى از ما به شما خواهد رسید! ۱۹ ـ (رسولان) گفتند: شومى شما از خودتان است اگر درست بیندیشید، بلکه شما گروهى اسرافکارید! 💎تفسیر: این کوردلان، در برابر آن منطق روشن و معجزات، تسلیم نشدند، بلکه بر خشونت خود افزودند، و از مرحله تکذیب، پا فراتر نهاده به مرحله تهدید و شدت عمل، گام نهادند گفتند: ما شما را به فال بد گرفته ایم، وجود شما شوم است و مایه بدبختى شهر و دیار ما ! (قالُوا إِنّا تَطَیَّرْنا بِکُمْ).(۴) 👌ممکن است مقارن آمدن این پیامبران الهى، بعضى مشکلات در زندگى مردم آن دیار بر اثر گناهانشان و یا به عنوان هشدار الهى، حاصل شده باشد، 📌چنان که بعضى از مفسران، نیز نقل کرده اند: مدتى نزول باران قطع شد ولى آنها نه تنها عبرتى نگرفتند، بلکه این حادثه را به دعوت رسولان پیوند دادند. 🔸آرى طرفداران باطل و حامیان ظلم و فساد چون منطق قابل عرضه اى ندارند همیشه تکیه بر تهدید و فشار و خشونت مى کنند، ✊️غافل از آن که رهروان راه اللّه هیچ گاه در برابر این تهدیدها تسلیم نخواهند شد، بلکه براستقامتشان خواهد افزود،آنروز که آنها پا به این میدان گذاشتند جان خود را بر کف گرفتند و آماده ایثار گشتند. * * * 👈 اینجا بود که رسولان الهى با منطق گویاى خود، به پاسخ هذیانهاى آنها پرداخته، گفتند: شومى شما از خود شما است و اگر درست بیندیشید. به این حقیقت واقف خواهید شد (قالُوا طائِرُکُمْ مَعَکُمْ أَ إِنْ ذُکِّرْتُمْ). 📌 اگر بدبختى، تیره روزى و حوادث شوم، محیط جامعه شما را فرا گرفته، و برکات الهى از میان شما رخت بربسته، عامل آن را در درون جان خود، در افکار منحط و اعمال زشت و شومتان، جستجو کنید، نه در دعوت ما، 👌این شما هستید که با بت پرستى، هوا پرستى، بیدادگرى و شهوترانى فضاى زندگى خود را تیره و تار کرده، و برکات خدا را از خود قطع کرده اید. ✊️و سرانجام، آخرین سخن این فرستادگان پروردگار، به آنان این بود که: شما گروهى اسرافکار و متجاوزید (بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ). 📍درد اصلى شما، همان اسراف و تجاوزگرى شما است، اگر توحید را انکار کرده، به شرک روى مى‌آورید، دلیل آن اسراف و تجاوز از حق است، و اگر جامعه شما گرفتار سرنوشت شوم شده است، سبب آن نیز اسراف در گناه و آلودگى به شهوات است، 😳بالاخره، اگر در برابر خیر خواهى خیر خواهان آنها را تهدید به مرگ مى کنید، این نیز به خاطر تجاوزگرى شما است! * * * ۴ ـ درباره تَطَیَّر و فال بد زدن، و ریشه اصلى این لغت به طور مشروح در جلد ششم، صفحه ۳۱۷، ذیل آیه ۱۳۱ اعراف ، و جلد ۱۵، صفحه ۴۹۱، ذیل آیه ۴۷ نمل بحث کرده ایم. 📚تفسیر نمونه @keyfonas