eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
376 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ حال نداری ثواب کنی ! حداقل گناه نکن ! می خوای گناه کنی ؟ حداقل گناهت رو توجیه نکن ! به خودت رحم کن ! راه توبه رو باز بزار به دیگران رحم کن ! جامعه رو فاسد نکن ✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
🔅امام صادق عليه السلام🔅 ✨ : بهشتى ها چهار نشانه دارند: 😊 روى گشاده، 😜 زبان نرم، ❤️ دل مهربان و دستِ دهنده 📚 مجموعه ورام ج۲ ص۹۱ 🎈(پیشاپیش) روز احسان و نیکو کاری گرامی باد.🎈
#مـولاناحسنــ...🌹 💐🍃 🌤 با هر سلام صبح بہ اربابمان حسـن 🌤 مشمـول لطفــ مادر پهلو شكستہ ايم #السلام_علیک_یا_ابامحمد_الحسن_بن_على #دوشنبه_هاے_امام_حسنی
بچه‌ها با خيالِ کفش و لباسِ نو، چشمانشان را می‌بندند زن‌ها با فکرِ عوض کردنِ فرش و رنگِ مبلِ جديدشان مردها با محاسبه‌ی هزينه‌های شبِ عيد و کارهایِ نيمه‌تمامشان! اما فروردين که از نيمه بگذرد طرحِ فرش و رنگ مبل از مُد می‌افتد و کفش و لباسِ نو از چشم هزينه‌ها و کارهای نيمه‌تمام هم احتمالا تمام می‌شود ماهی‌ها می‌ميرند و سبزه‌ها پلاسيده می‌شوند روی ديوارها و شيشه‌ها باز گردوخاک می‌نشيند و هفت‌سين‌ها کم‌کم جمع می‌شود اينها را گفتم که بدانيد اگر هفت‌سينتان يک سين هم کم داشته باشد، ايرادی ندارد اگر لباستان فلان مارک و مبلتان فلان طرح هم نباشد، آسمان به زمين نمی‌آيد خارج کنيد خودتان را از دورِ اين رقابتِ چشم و هم‌چشمی‌ها. شادی‌هايتان را به اين ماديات بی‌دوام گره نزنيد احساسِ خوشبختی داشتن با ماديات اصلا هنر نيست. اگر ميانِ همين اندک‌داشته‌هايتان هم، با هم مهربان بوديد، برويد و ميانِ مردم خوشبختی‌تان را جار بزنيد اگر تصميم گرفتيد امسال را بيشتر کنارِ هم باشيد و بيشتر لبخند بزنيد،خوشبختید. لبخند بزنيد به ترکِ ديوارتان شايد شکوفه‌ای ميانش منتظرِ جوانه زدن باشد❤️ سال خوبی را برای همه شما عزیزان آرزومندم.😊 @keyfonas
امام رضا(ع) لیس لبخیل راحة ، و لا لحسود لذة ، و لا لملوك وفاء ، و لا لكذوب مروة» بخیل را آسایشی نیست ، و حسود را خوشی و لذتی نیست ، و زمامدار را وفایی نیست ، و دروغگو را مروت و مردانگی نیست . @keyfonas
◀️احادیث اهل بیت صلوات الله علیهما اجمعین دشوار است و اینکه دین خداوند منان با عقول ناقص شناخته نمی شود 🔽 📃قال علی بن الحسین افضل لکم من کتاب الله :👈ان دین الله عزوجل لا یصاب{ بالعقول}{ الناقصه} الاراء الباطله و المقاییس الفاسده و لا یصاب الا 👈بالتسلیم فمن سلم لنا سلم و من اقتدی بنا هدی و من کان یعمل بالقیاس و الرأی هلک و من وجد فی نفسه شیئأَ مما نقوله او نقضی به حرجاََ کفر با الذی انزل السبع المثانی والقرآن العظیم و هو لا یعمل . ¤ ترجمه ¤ 👈قطعا دین خدا با {عقول }{ناقص} و{ آراء باطل} و 👈قیاس های فاسد}} به دست نمیآید👉 و فقط 👈با تسلیم به دست میآید}👈پس کسیکه{ تسلیم} ما باشد{ سالم میماند} و {کسی که به ما اقتدا کند} 👈هدایت میشود و 👈کسی که به {قیاس }و {رأی} عمل کند 👈هلاک }میشود و کسی که در خودش ◀️سنگینی پیدا کند از چیزهایی که ما میگوییم}} یا 👈حکم میکنیم،{{کافر میشود به خدایی که قرآن را نازل کرده است در حالی که نمیداند.👉 ¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤.¤ 📕کمال الدین و تمام النعمة:{ ج یکم ص 324 } @keyfonas
را از بیاموزیم مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ رَبِحَ، وَمَنْ غَفَلَ عَنْهَا خَسِرَ، وَمَنْ خَافَ أَمِنَ، وَمَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَمَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ، وَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ. (حکمت ۲۰۸ نهج البلاغه)  امام(عليه السلام) فرمود: هر كس به حساب خود برسد سود مى برد و آن كس كه غافل بماند زيان مى بيند. كسى كه (از خدا) بترسد ايمن مى گردد و كسى كه عبرت گيرد بينا مى شود و آن كس كه بينا گردد (حقايق را) مى فهمد و آن كس كه (حقايق را) بفهمد دانا مى شود. بخش پنجم: ادامه شرح حکمت ۲۰۸ نهج البلاغه در مورد «خوف و رجا» در روايت ديگرى در همان باب از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم كه راوى عرض مى كند: جمعى از دوستان شما هستند كه خود را آلوده گناهان مى كنند و مى گويند: اميد (به رحمت خدا و محبت اهل بيت) داريم، امام فرمود: «كَذَبُوا لَيْسُوا لَنا بِمُوال; آنها دروغ مى گويند از دوستان ما نيستند». سپس افزود: «اُولئِكَ قَوْمٌ تَرَجَّحَتْ بِهِمِ الاْمانِىُّ مَنْ رَجا شَيْئاً عَمِلَ لَهُ وَمَنْ خافَ مِنْ شَىْء هَرَبَ مِنْهُ; آنها كسانى هستند كه در چنگال آرزوها گرفتار شده اند (زيرا) كسى كه اميد به چيزى داشته باشد براى آن عمل مى كند و كسى كه از چيزى بترسد از آن مى گريزد». آن گاه امام در سه جمله اخير از كلام نورانى خود به اين نكته اشاره مى كند كه: اگر انسان با چشم عبرت به اطراف خود بنگرد به حقايق اين عالم آشنا مى شود، سپس به تحليل آن حقايق مى پردازد و اسباب و نتايج آن را درك مى كند و كسى كه به اسباب و نتايج آن حقايق آشنا مى گردد عالم مى شود; يعنى راه را به سوى مقصد پيدا مى كند. در واقع پيوند ناگسستنى ميان سه موضوع هست: چشم عبرت داشتن، تحليل حوادث كردن و عالم و آگاه شدن. منظور از عبرت گرفتن اين است كه انسان حادثه اى را كه مى بيند نخست به مقدماتى كه آن را تشكيل داده و آثارى كه بر آن مترتب مى شود توجه كند سپس مشابه آن را در زندگى خود در نظر بگيرد كه اين مايه ابصار و بصيرت است و هنگامى كه از آن قاعده اى كلى براى خود و ديگران بسازد، اين فهم واقعى حادثه است كه به صورت علمى قابل قبول در روح و جان انسان جايگزين مى شود. پایان شرح حکمت ۲۰۸ نهج البلاغه از آیت الله مکارم شیرازی @keyfonas
❄کسی که نمازهایش قضا می شود❄ 💚١_کسی که نمازهایش قضا می شود ، به این معناست که شیرینی خواب را بر شیرینی صحبت کردن با خدا ترجیح داده است! 💚٢_کسی که نمازهایش قضا می شود شاید نمیداند که همخواب شیطان شده است و مورد لعن خدا! 💚٣_کسی که نمازهایش قضا می شود شاید نمیدونه که چقدر از نعمت های دنیا و آخرت رو از دست داده است! 💚۴_کسی که نمازهایش قضا می شود شاید نمیدونه که صحت و سلامتی را خدا در سحر خیزی قرار داده که بیدار شدن از خواب خیلی از بیماری های روانی از قبیل افسردگی و امراض جسمی را بوسیله آن دفع میکند! 💚5_کسی که نمازش قضا می شود شاید نمی داند که خدا استجابت دعا را در اوقات ابتدایی نماز صبح قرار داده است! 💚۶_کسی که نمازهایش قضا می شود شاید نمیداند که خدا بوسیله نماز های اول وقت بر ملائکه خود مباهات می کند! 💚٧_کسی که نمازهایش قضا می شود شاید نمیداند که با قضا شدن نمازها ملائکه رحمت رو از خودش دور کرده و شیاطین جن و انس رو به سمت خودش دعوت کرده است! 💚٨_کسی که نمازهایش قضا می شود شاید به آیه قرآن غافل است که فرمود روز قیامت روز حسرتی است که به مقامات همدیگر حسرت میخورند! 💚٩_کسی که نمازهایش قضا می شود شاید به خدا و آخرت آنگونه که باید ایمان بیاورد ایمان نیاورده است! @keyfonas
حضرت آیت الله بهجت قدس سره: [اینجا] دار امتحان است، شما در فکر این باشید که خودتان را اصلاح بکنید، مابین خودتان و خدایتان عایق و مانعی، پیدا نشود. 📚 به‌سوی محبوب، ص١٠٣ @keyfonas
حضرت آیت الله بهجت قدس سره: آیا حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که از دست دشمن ها در پشت پرده غیبت است، از دوستانش هم غافل است که هرچه بر سرشان آمد، آمد؟ این خیال ها از ضعف ایمان است. آیا می شود که حضرت جهت حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟! خدا می داند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه می کند! 📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۲۷۶ @keyfonas
وقتی از بهشت بیرون رانده شد، چطور دوباره وارد بهشت شد و آدم و حوا را فریب دهت تا سیب را بخورند؟ ✅شیطان بعد از جریان تکبر و سجده نکردن بر آدم گرفتار لعن ابدی شده و از درگاه خداوند و ملكوت رانده شده است و به يقين تا ابد هم در بهشت راه ندارد. شيطان قبلا در بهشت نبود؛ بلكه در درگاه الهي و در جمع مقربان درگاه خداوند بود؛ در حالي كه بهشت جايگاه مؤمنان و بندگان مطيع خداوند در آخرت است و اخراج او به معناي اخراج از بهشت نيست . در حقيقت اخراج شيطان به معني تنزل مقام و مرتبه شيطان بود از جايگاه بلندي كه در نزد خداوند يافته بود نه اخراج از مكان معين و مشخصي است که اين همان حقيقتي است كه در قرآن در تحت عنوان " هبوط " بيان شده است ، خداوند در مورد واقعه اخراج ابليس مي فرمايد: «از آن (مقام) فرود آى! تو حقّ ندارى در آن (مقام و مرتبه) تكبّر كنى! بيرون رو، كه تو از افراد پست و كوچكى » اما در هر حال روشن است كه شيطان بعد از اين ، ديگر نمي توانست به بهشت هم راه يابد ، حال بايد پرسيد كه چگونه او در جریان فریب آدم و حوا توانست وارد بهشت گردد ؟ نکته مهم و اصلی👇 : ✅ گرچه برخی تصور کرده‌اند که مراد از بهشت آدم و حوا همان بهشت موعود آخرتي است، ولی مراد از بهشت محل سكونت آنها همان بهشت موعود نیست، زيرا اخراج از آن بهشت معنا ندارد ؛ اما سؤال اين است كه آن بهشت موقت و محل سكونت ايشان كجا بود و چه حقيقتي داشت ؟ در اين خصوص در بين علما اختلاف نظري وجود دارد که برخی از این را بیان می کنیم. 1. باغ آسمانی : بعضى از معتقدند که: این بهشت در یکى از کرات آسمانى بوده ، هر چند بهشت جاویدان نبوده، زیرا در بعضى از روایات اسلامى با کلمه« سماء » به بودن این بهشت در آسمان اشاره شده است. 2. باغ زمینی : برخى از هم نوشته اند : اين بهشت یکى از باغ هاى دنیا و روى زمین بوده و جمله: « اهْبِطُوا» نیز بر این دلالت ندارد که از بالا به پايین بیايید، بلکه به معنى انتقال آن ها بعد از خوردن میوه ممنوعه به نقطه ديگر زمین است. على بن ابراهیم قمى در تفسیر خود می نگارد: از امام جعفر صادق علیه السّلام راجع به بهشت حضرت جویا شدند: آیا از بهشت هاى دنیا یا از بهشتهاى آخرت بوده، فرمود: از بهشتهاى دنیا بود که و ماه در آن طلوع می کرد. اگر از بهشت هاى آخرت بود، هیچ گاه حضرت آدم از آن خارج نمی شد. 3. بهشت برزخي: عده ايی نیز معتقدند که: منظور از این بهشت ، بهشت برزخی بوده ، نه بهشت زمینی دنیایی ؛ علامه طباطبائی در دفاع از این نظر و در توجیه روایاتی مربوطه، می فرماید: مراد از این که از بهشت هاى دنیا بوده، این است که از بهشت هاى برزخى بوده، که در مقابل بهشت خلد است. این مطلب از برخی روایاتی که از طرف اهل بیت علیهم السلام رسیده است، روشن می شود، چرا که در بعضى از قسمت هاى این روایات آمده است که آدم بر صفا، و حوا بر مروه، هبوط کرد، و از این جهت که برزخ در همین جهان قرار دارد ، پس در زمین بودن(دنيايي بودن) این بهشت منافاتی با بودنش ندارد. ✅در مجموع اين نظرات مي توان به اين نتيجه رسيد كه به يقين بهشتی که حضرت آدم و حوا در آن سکونت داشته اند، بهشت اُخروی نبوده است، زیرا بهشت اُخروی هرگز جای ابلیس نمی‌باشد . آن جا محدوده ای نیست که شیطان و شیطنت و عصیان در آن راه داشته باشد. خیال باطل و نافرمانی در آن جا نیست. از سوی دیگر: کسی که به جنت خلد وارد شود، دیگر خارج نخواهد شد. ✅نتيجه: پس اين بهشت اخروي نبوده و شيطان -كه مترصد اغواي انسان ها است- توانسته در آن موقعيت حاضر شده و به نوعي، آدم عليه السلام را فريب دهد . 📚تفسیر نمونه، ج1، ص: 186، 📚تفسیر المیزان، ج1، ص 212، 📚آیت الله جوادی، تفسیر تسنیم، ج 3، ص 37 @keyfonas
سلام خسته نباشيد....ميشه راجب سوال منم تو کانال مطلب بذارين؟سوالم اينه که چطور اسم پدر پيامبر عبدالله بوده در صورتي که الله اسميه که بعد از اسلام اومده...علاوه بر پدر پيامبر بودن کسايي که تو اسمشون الله داشتن اين سوالي بود که يکي ازم پرسيد نتونستم جواب بدم. سلام الله اسمی نیست که بعد از اسلام آمده باشد بلکه الله اسم خدای خدایان بوده که عرب هم بهش عقیده داشت و یهود و نصارا هم بهش عقیده داشتند و عرب جاهلی معتقد بود بتها، خدایانِ زیردستِ الله هستند و مسیحیان میگفتند الله و عیسی و روح القدس هر سه خدایند و یهودیان الله را با الوهیم یا یهوه بیان میکردند. البته عرب جاهلی و یهود و نصارا درباره صفات الله اشتباهاتی داشتند که در قرآن صفات خدا به صورت «تنزیه» ( منزه دانستن از نقصهای مخلوقات) بیان شد. @keyfonas