امام حسن عسکرے(ع)فرمودند:
شیعیان ما در اندوهے دائم به سر مےبرند
تا فرزندم ڪہ پیامبر(ص)نوید ظهورش را
داده ، ظاهر شود...
📚بحارالأنوار ج ۵۰ص۳۱۷
#الهمعجللولیڪالفرج 💔
@keyfonas
با کاروان کربلا🍁
حکایت جوانمردی به نام "زهیر"🕊
در چنین ایامی امام به سرزمینی به نام (زرود) رسیده بود
"زهیر" هم در منزل زرود بود ، او علی رغم میل باطنی به تشویق همسرش، دیلم یا دلهم، پس از آمدن پیک امام به خیمه اش و دعوت برای همراهی با حسین (ع) به محضر امام رسید و در انقلابی شگرف همسفر امام به کربلا شد.
زهیر در روز عاشورا به نصیحت سپاه عمر سعد پرداخت. ناسزایش گفتند. دیگر موعظه کرد. شمر به سوی او تیر و سخنان ناروایش را پاسخی سزاوار داد. امام فرمان بازگشت به او داد زهیر حمله شمر و یارانش را برای آتش زدن خیمه های امام دفع کرد. همراه با حرّ جنگ سختی کرد. ظهر عاشورا جان خود را همراه با سعید بن عبدالله سپر نماز امام کرد. پس از نماز در نبردی دلیرانه و کشتن صد و بیست نفر از دشمنان به دست کثیر بن عبدالله شبعی و مهاجر بن او تمیمی به شهادت رسید.
حدود 60 سال داشت
او سخنور و خطیب، شجاع و مدیر، قرآن شناس، بصیر و آگاه به دین و شأن معصومین، علاقه مند به اباعبدالله الحسین (ع)، صبور در شدائد، ایثارگر و فداکار، رشید و دلاور و رزم آزموده بود.
در زیارت ناحیه مقدسه آمده است: السلام علی زهیر بن القین البجلی القائل للحسین و قد اذن له بالانصراف : لاو الله لایکون ذلک ابداً تررک ابن رسول الله اسیراً فی ید الاعداء و انجو؟ لا ارانی الله ذالک الیوم.
"زهیر" در روز عاشورا رجز خوانی زیبایی کرد و در آن نبرد جانانه اش رو کرد به امام و او را ستود 🍁
فدتک نفسی هادیا مهدیا ؛الیوم نلقی جدک النبیا ؛و حسناً و المرتضی علیاً ؛
و ذاجنا الشهید الحیّا🍁
زهیر در هنگام پیوستن به امام خطاب به همراهانش گفت. هر که دوستدار شهادت است، همراه من بیاید. و گرنه برود و این آخرین دیدار من با شماست.
به همسرش گفت: تو آزادی. از قرائن پیداست همسرش با او همراه شده است یا با فاصله ای اندک از رزمگاه بوده است.
پس از شهادت زهیر همسر او دلهم به غلامش گفت:
این کفن را بگیر و ببر و مولایت را دفن کن. غلام می رود؛ امّا با دیدن بدن امام کفن را بر او می پوشاند و باز می گردد. دلهم وی را می ستاید و آفرین می گوید و کفنی دیگر برای همسرش تدارک می بیند و به غلام می دهد.
سلمان بن مضارب ،پسر عموی زهیر. همزمان با زهیر همسفر امام می شود و در کربلا به شهادت می رسد.
زهیر هنگام پیوستن به اباعبدالله خاطره جنگ بلنجر را باز گفت و توصیه سلمان فارسی را که درآن جنگ پس از دریافت غنایم فراوان گفته بود : آنگاه که سیّد جوانان آل محمد را درک کردید از پیکار و کشته شدن در کنار او بیش از دستیابی به این غنایم شادمان شد.
در منطقه ذی حُسم ،پس از ملاقات یاران امام با حر بن یزید ریاحی ، امام خطبه خواند و زهیر خطاب به یاران گفت شما سخن می گویید یا من سخن بگویم ؟ همگان گفتند تو بگو و زهیر عارفانه و عاشقانه سخن گفت و اعلام و اعلام وفاداری کرد.
زهیر وقتی سختگیر های حرّ را دید به امام پیشنهاد جنگ داد و گفت جنگ با اینان، سپاه حرّ، آسانتر از جنگ با نیرهای بعدی است و امام پاسخ داد ما کنت لأبد أهم بقتال: ما آغازگر جنگ نخواهیم بود.
در روز نهم محّرم وقتی شمر آماده حمله شد، حضرت عبّاس از طرف امام برای گفت گو با دشمنان مأمور شد. همراه اباالفضل العباس بیست تن برگزیده شدند که زهیر یکی از آنان بود. زهیر با سپاه عمر سعد و شخصی به نام عَزره گفت و گو کرد.
شب عاشورا پس از خطابة امام و دعوت رفتن، زهیر یکی از خطابه خوانان آتشین و اعلام کنندگان فداکاری بود.
پس از شهادت زهیر امام اندوهگینانه در کنار تن خونینش گفت: لا یبعدنّک الله یا زهیر! ولعن الله قاتلیک لعنُ الذینَ مُسخو قرده و خنازیر. خداوند تو را از رحمت خود دور نگرداند و قاتلانت را مانند کسانی که با لعنت خدا به صورت میمون و خوک در آمدند، لعنت کند.
با رفتار ها و گفتار هایی که از زهیر در کربلا و مسیر رسیدن به کربلا میشناسیم، در عثمانی بودن وی تشکیک و تردید جّدی هست.
منبع: کتاب آیینهداران آفتاب نوشته محمدرضا سنگری🍁
@keyfonas
تقدیم به محبین سیدالشهدا (ع)💐
امام حسين (ع) فرمودند:
هر كس دوست ما باشد از ما است به گفته روايت ( مِنّا ) ميشود
راوي از حضرت ميپرسد:
آیا از شما ميشود؟ حضرت ميفرمايد:
بله از ما اهل بيت ميشود، راوي مجدداً سؤال ميكند و حضرت دوباره ميفرمايد:
بله از ما ميشود ، حضرت ميگويند:
مگر نشنيدهاي كه گفته شده « فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي» هر كس عاشق شود تابع است هر كس تابع شد جزء خودمان ميشود🌸
حسین عشق من و عمر و زندگی من است
حسین در دل من عشق را بیان کرده
حسین دست مرا ول نمی کند مردم
حسین در دل دیوانه اش مکان کرده
حسین زحمت من را کشیده این مدت
و هر چه لطف شده یار مهربان کرده
@keyfonas
👌نمک بخوریم یا نخوریم ؟؟؟ !!!
👈آن چیزی که امروزه در دنیا مطرح است وتبلیغ می شود که نمک را از سفره حذف کنید این در واقع یک توطئه می باشد و هدف این کار ایجاد بیماری در مردم است تا مراجعات به دارو ودرمان بیشتر شود .
✅ توجه داشته باشید منظور از نمکِ (مفید) "نمک دریا" می باشد همان نمکی که پیامبر صلی الله علیه و آله ، مصرف می نمود .
♦️نمک ید دار (موجود در بازار) سَمّ است ویک قاتل است که سبب ایجاد انواع بیماری ها از جمله "تیروئید" و "سرطان تیروئید" می شود .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ امّا نمک دریا آنقدر فواید دارد تا جایی که به عنوان دارو معرفی شده است .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
◾️عليّ بن إبراهيم عن أبيه عن إسماعيل بن مرّار عن يونس عن رجل عن سعد الإسكاف عن أبي جعفر عليه السّلام قال : إنّ في الملح شفاء من سبعين داء - أو قال سبعين نوعا من أنواع الأوجاع-. ثمّ قال : لو يعلم النّاس ما في الملح ما تداووا إلاّ به .
🔸سعد اسكاف گويد : امام باقر عليه السّلام فرمود : همانا كه در نمک شفا و بهبودى از هفتاد بيمارى است. يا فرمود : شفاى از هفتاد نوع از انواع دردهاست . سپس فرمود : اگر مردم مىدانستند نمک چه خواصى دارد ، جز با آن مداوا نمىنمودند .
📚اصول کافی جلد ۸ ص ۱۳۰
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ علاوه بر این ما روایات متواتر مبنی بر مصرف نمک در ابتدا وانتهای غذا داریم ، وروایت داریم این (مصرف نمک) درمان هفتاد بیماری تا سیصد وسیزده بیماری می باشد .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
◾️محمّد بن يحيى عن أحمد بن محمّد بن عيسى عن عليّ بن الحكم عن ابن بكير عن زرارة عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: قال النّبيّ صلّى اللّه عليه و اله لأمير المؤمنين عليه السّلام : يا عليّ! افتتح بالملح في طعامك و اختم بالملح؛ فإنّه من افتتح طعامه بالملح و ختمه بالملح دفع اللّه عنه سبعين نوعا من أنواع البلاء أيسرها الجذام .
🔸زراره گويد : امام صادق عليه السّلام فرمود : پيامبر خدا صلّى الله عليه و اله به اميرمؤمنان على عليه السّلام فرمود : اى على! غذايت را با نمک آغاز كن و با نمک به پايان ببر ؛ زيرا هر كس غذايش را با نمک آغاز و با نمک به پايان برساند خداوند هفتاد نوع از انواع بلا را از او دفع مىكند كه آسانترين آنها جذام است .
📚فروع کافی ج ۸ ص ۱۲۹
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
◾️محمّد بن يحيى عن أحمد بن محمّد عن القاسم بن يحيى عن جدّه الحسن بن راشد عن محمّد بن مسلم عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال : قال أمير المؤمنين عليه السّلام : ابدءوا بالملح في أوّل طعامكم؛ فلو يعلم النّاس ما في الملح لاختاروه على الدّرياق المجرّب .
🔸محمّد بن مسلم گويد : امام صادق عليه السّلام فرمود : امير مؤمنان على عليه السّلام فرمود : غذایتان را با نمک شروع كنيد ؛ زيرا اگر مردم مىدانستند چه چيزى در نمک است ، آن را بر ترياک تجربه شده ، ترجيح مىدادند .
📚اصول کافی جلد ۸ ص ۱۳۰
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ مصرف نمک (دریا) درمانِ بیماری های مربوط به "بلغم" است که بیشتر بیماری های صعب العلاج 👈طبق روایت👉 بخاطر بلغم و سردی است .
✅ به دلیل آن که مزاج نمک گرم و خشک است رطوبت بدن را می گیرد و درمان بسیاری از بیماری ها می باشد .
🔰 شرط داشتن این همه خواص به واسطه مصرف نمک ، آن است که نمکِ دریا باشد .
#پزشکی
#طب_اسلامی
@keyfonas
📍مسلمانِ عادتی یا راستین؟! مسئله این است!
🔸از دهه سوم به اين طرف، نهضت با نوع سومى از مسلمانان روبهروست: مسلمانانِ «پدر و مادرى» و «اقليمى» كه ماها باشيم. چرا شما مسلمانى؟ چون در خانه پدر و مادر مسلمان به دنيا آمدهام. اگر در خانه پدر و مادر مسيحى به دنيا آمده بودم چه بودم؟ مسيحى بودم. اگر در خانه پدر و مادر بیدين و مادى به دنيا مىآمدم چه بودم؟ مُلحد و مادى بودم.
🔸اگر مسلمانِ اقليمى يا مسلمان شناسـنامهاى، مسلمان زاده شده باشد و در خانه پدر و مادر مسلمان اگر درست ساخته شده باشد و صحيح تربيت بشود، يعنى درست به او برسند و يا خودش به خودش برسد، مسلمانِ راستين مىشود؛ يعنى از مسلمانان گروه اول میشود. وگرنه مسلمانى میشود كه چون پدر و مادرش مسلمان بودند مسلمان است. من به اينها مسلمانهاى عادتى میگويم زيرا عادت كردهاند مسلمان باشند.
💬 #شهید_بهشتی
📚 سه گونه اسلام، ص۲۵ #گزیده_متن
@keyfonas