[1] طه، 66.
[2] اعراف، 116.
[3] بقره ، 102.
[4] علامه در المیزان می فرماید: سحر یک نوع تصرف درحاسه انسان است، بطورى که حاسه بیننده چیزهایى را ببیند و یا بشنود که حقیقت نداشته باشد. (ترجمه المیزان، ج8، ص: 275)؛ یکى از اقسام آن تصرف در خیال مردم است، که آن را سحر دیدگان می نامند، و این فن از تمامى فنون سحر مسلمتر و صادقتر است. (ترجمه المیزان، ج1، ص: 368).
[5] تفسیر نمونه، ج1، ص: 379
[۶] وسائل الشیعه باب 25 من ابواب ما یکتسب به حدیث 7. " من تعلم شیئا من السحر قلیلا او کثیرا فقد کفر و کان آخر عهده بربه ..." تفسیر نمونه، ج1، ص: 380.
[۷] نک: تحریر الوسیله، ج 1، ص 498 ، مسئله 16.
[۸] و نیز در حواشی مفاتیح الجنان تحت عنوان تعویذ ابطال سحر بیان شده است .
[۹] قصص، 35 .
[۱۰] رضی الدین، حسن بن فضل طبرسی، مکارم الأخلاق، ترجمه میر باقرى، ج2، ص: 326 و 327 و328 و 329.
خرافه خوش شانسی نعل اسب از کجا آمده است؟ افرادی که در مغازه خود نعل اسب دارند باید بدانند وما نیز باخرید نکردن از آنها باید این خرافه رابرچینیم.
بعد از کشتن چرا اسب تاختند...
بدانید که برای اسب تاختن آماده بودند چون قبیله هوازن از روز قبل نعل تازه بر اسبهایشان بستند..
بعدها فرزندانشان همین نعلها را با افتخار بر در خانه هایشان می زدند که ما از اولاد همانهایی هستیم که این نعلها را بر پیکر حسین بن علی تاختند. و یهودیان عراق که بعدها کوچ کردند و به اسپانیا رفتند، این نشان نعل را به عنوان نشان خوش شانسی همه جا پخش کردند، که حتی الان در اروپا و آمریکا هم پخش شده است (رائفی پور)
کانون فرهنگی امام زمان(عج) مسجد جامع کهریزسنگ
@kfemamzamani
#جادوجمبل
طلسم
یکی از باورهایی که در برخی از مردم است باور به طلسم است.
در این راستا سودجویانی همیشه بوده و هستند که به بهانه طلسم گشایی با وعده ها و ادعاهای دروغین مردم را فریب می دهند. آنان با ضریب هوشی و توانایی برقراری ارتباط بالا و داشتن تجربه در قیافه شناسی به سادگی می توانند مردم را متقاعد کنند که قدرت ماوراء الطبیعه دارند و با عوامل دیگر در ارتباط هستند. آن وقت به راحتی از آنها کلاهبرداری می کنند.
چند نکته درباره طلسم
1. احتمال اینکه کسی با طلسم مانع کار کسی شود بسیار ضعیف بوده و در بسیاری از موارد خرافه و پوچ است.
2. اعتقاد به طلسم موجب ایجاد پیشینه ی ذهنی نسبت به برنامه ی خود می شود و در نتیجه به گونه ای عمل خواهد کرد که منجر به عدم موفقیت می گردد.
3. از آنجا که مدعیان طلسم گشایی دارای تحصیلات و مدرک رسمی نیستند و راهی برای صحت ادعایشان نیست مدعیان دروغین زیادی دارد.
4. انسان باید با تعقل و تدبیر شخصی و مشورت با خردمندان، به شناسایی ضعفهای خود و راههای برطرف کردن آنها بپردازد، نه اینکه به دنبال موهوم گرایی باشد.
5. بر فرض که طلسمی باشد برای گشودن آن، راههای زیر پیشنهاد می گردد:
- استعاذه به خداوند و خواندن سوره های ناس و فلق.
- خواندن و نوشتن آیات 75 تا 82 یونس.
- دعا و تضرع به درگاه خداوند.
- خواندن دعاهای مفاتیح الجنان با تعویذ بطلان سحر.
- دادن صدقه.
کانون فرهنگی امام زمان(عج) مسجد جامع کهریزسنگ
@kfemamzamani
#جادوجمبل
هدایت شده از پایگاه خبری کهریزسنگ
السلام علیک یافاطمه الزهراء(س)
مراسم سخنرانی وعزاداری
به مناسبت شهادت حضرت زهراء(س)
سخنران:حجت الاسلام قاضی عسگر از اصفهان
زمان: از جمعه97/10/28
به مدت سه شب
ساعت شروع:18:45
مکان: بیت العباس شهدای کهریزسنگ
هدایت شده از پایگاه خبری کهریزسنگ
پنچ شب شور و عزای فاطمی
🏴هیئت قمربنی هاشم(ع)
همراه با قرائت قرآن کریم، حدیث شریف کساء، سخنرانی و سینه زنی
⬅️ زمـــــان. پنجشنبه 27 دی الی 1 بهمن ماه
ساعت 19:0۰
⬅️ مکـــــان : زینبیه شهر کهریزسنگ
بخت خوب و بد
گاه جریان ها به نفع بعضی افراد به گونه ای تمام می شود که برای دیگری آن گونه نیست مثلًا کاسبی هر معامله ای می کند به سودش تمام می شود هر جنسی می خرد قیمت آن جنس بالا می رود همه می گویند او آدم خوش شانسی است. اما جریان امور برای بعضی افراد برعکس است به هر دری می زند بسته است و در هیچ کاری موفق نمی شود اکنون این سؤال پیش می آید که آیا واقعاً بخت و شانس وجود دارد؟
اگر ذهن این قانون را نپذیرفته بود که هر حادثه ای علتی دارد مفهوم چرا برای ذهن مورد نداشت و نمی شود چیزی بدون علت باشد. اعتقاد به بخت و اقبال یا تصادف و اتفاق فقط از جهل به علت حاصل می شود و قضای الهی به هیچ حادثه ای مستقیماً و بلاواسطه تعلق نمی گیرد بلکه هر حادثه ای را تنها از راه علل و اسباب خودش ایجاد می کند و انسان که نمی تواند در برابر علل حوادث بی تفاوت بماند و باید برای هر حادثه ای علتی بجوید اگر موحد و خداپرست باشد علل حوادث را به ذات پاک او که طبق حکمتش همه چیز را روی حساب انجام می دهد باز می گرداند وگرنه یک سلسله علل خرافی و موهوم بی اساس برای آن ها می تراشد یکی از آنها بخت و شانس است.
اسلام اقبال و ادبار انسان را در پرتو فعالیت های مثبت و منفی قرار داده است در منطق قرآن اگر شومی و بدبختی وجود داشته سرچشمه آن خود اعمال انسان است. قرآن می فرماید:
لَیسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعی
برای انسان جز آنچه تلاش کرده نیست.
#جادوجمبل
کانون فرهنگی امام زمان(عج) مسجد جامع کهریزسنگ
@kfemamzamani
خوش اقبالی یا بداقبالی
اولین اصل خوش اقبالی عبارت است از: به حداکثر رساندن تعداد فرصتهایی که در زندگی برای افراد پیش می آید.
این افراد در زندگی خویش همواره پذیرای موقعیتهای جدید هستند و علاوه بر ایجاد موقعیتهای جدید برای خود، متوجه فرصتهای جدیدی که برایشان پیش می آید نیز می شوند.
دومین اصل این است که افراد خوش اقبال با تکیه بر الهامات درونی و حدسیات خود تصمیمات مؤثری می گیرند و سعی می کنند تا در هنگام تصمیم گیری در یک موضوع، ذهن خود را از موضوعهای دیگر پاک کنند.
به عنوان سومین اصل، افراد خوش اقبال همواره در زندگی خود انتظار خوش اقبالی دارند و این انتظار، به آنها کمک می کند که در هنگام مواجهه با شکستها و مشکلات بیشتر پافشاری کنند و در روابط خود با دیگران موفق باشند.
چهارمین و آخرین اصل خوش اقبالی این است که افراد خوش اقبال می توانند اقبال بد را به خوش اقبالی تبدیل کنند.
این افراد با استفاده از روشهای مختلف روانشناسی بر موقعیتهای نامناسب زندگی خود چیره می شوند و آنها را به میل خود تغییر می دهند.
#جادوجمبل
کانون فرهنگی امام زمان(عج) مسجد جامع کهریزسنگ
@kfemamzamani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«گریههای امامزمان بالایمنبر»
🏮 خدا مرگتان دهد، ای کاش هیچ وقت شما را نمی دیدم...
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چشم زخم
#جادوجمبل
کانون فرهنگی امام زمان (عج) مسجدجامع کهریزسنگ
@kfemamzamani تلگرام
eitaa.com/kfemamzamani ایتا
sapp.ir/kfemamzamani سروش
ایام فاطمیه زمان مناسبی است تا اطلاعات جامعی را درباره چگونگی شهادت فاطمه (س) بدست آوردید.
حضرت امام صادق (ع) با تصريح بيشتر در مورد علت بيمارى و شهادت فاطمه (س) مىفرمايند: «و كان سبب وفاتها ان قنفذا مولى الرجل لكزها بنعل السيف بامره فاسقطت محسنا، و مرضت من ذلك مرضا شديدا؛ سببشهادت فاطمه (س) اين بود كه قنفذ (غلام خليفه دوم) با غلاف شمشير او را زده و بچه اش را كشت و مادرم از اين جهت به بستر بيمارى افتاد.
در هنگام یورش حاکمان غاصب به خانهاش، حضرت زهرا (س) به گونهای میان درب و دیوار آسیب دیدند که علاوه بر صدمههای سخت، جنین ایشان نیز سقط شد و تازیانه های بیشماری بر جان و روح او نشست. همه این رویدادهای تلخ و دردناک حضرت زهرا (س) را به بستر بیماری کشاند و به شهادت ایشان منجر شد.
اسماء مىگويد: از اتاق بيرون شدم و صداى مناجات آن حضرت را مى شنيدم، آهسته به طورى كه مرا نبيند وارد شدم ديدم دست به سوى آسمان دراز كرده و مى گويد: پروردگارا به حق محمد مصطفى و اشتياقى كه به ديدار من داشت، و به شوهرم على مرتضى و اندوهش بر من و به حسن مجتبى و گريهاش بر من و به حسين شهيد و پژمردگى و حسرتش بر من و به دخترانم كه پاره تن فاطمه مى باشند و غم و اندوهى كه بر من دارند، از مى خواهم كه بر گناهكاران امت محمد ترحم فرمائى و آنان را بيامرزى و به بهشت وارد كنى كه تو بزرگوارترين سؤال شوندگان و مهربانترين مهربانانى