فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خاتمی امام جمعه موقت تهران: اقدامات خودسرانه برای مبارزه با بیحجابی خلاف است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔴 رئیسی: همه مسلمانان جهان به شایستگی در مسیر وحدت گام بردارند
🔹رئیس جمهور در پیامهایی جداگانه به سران کشورهای اسلامی با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار امیدواری کرده است که به برکت این عید فرخنده، دلهای مومنین در سایه تعالیم دین مبین اسلام و آموزههای حضرت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله به یکدیگر نزدیکتر شده و همه مسلمانان جهان به شایستگی در مسیر وحدت گام بردارند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام باقر عليه السلام
اِنَّ اللّه َيُحِبُّ هِراقَةَ الدِّماءِ وَ إطعامَ الطَّعامِ ؛
امام باقر عليه السلام: خداوند قربانى كردن و اطعام كردن را دوست دارد
المحاسن، ج 2، ص 143
♨️امتحان الهی
✍حضرت آیتالله خامنهای: اگر به حکمت مندرج در #عید_قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. در عید قربان یک قدردانی بزرگ الهی نهفته است از پیامبر برگزیدهی حضرت حق، حضرت ابراهیم (علیهالسّلام) که آن روز ایثار کرد. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است.
امتحانهائی که ما میشویم، در واقع نقطهی اصلیاش همین است؛ پای یک ایثار و یک گذشت به میان میآید ... امتحان الهی برای این نیست که خدا ما را بشناسد، ببیند ما در چه وزنی، در چه حدی هستیم؛ خود امتحان در حقیقت یک گام است به سوی مقصد... امتحان یعنی عبور از وادی محنت. یک محنتی را، یک شدتی را جلوی پای یک انسانی یا یک ملتی میگذارند؛ عبور از این محنت، امتحان است. اگر توانست عبور کند، به آن منزل مقصود میرسد.
۱۳۸۹/۰۸/۲۶
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
49.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹فیلم کامل اظهارات حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در نماز جمعه ۱۷ تیر تهران
باتوجه به اینکه برخی رسانهها به صورت بریده به اظهارات اخیر حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبههای نماز جمعه تهران به خصوص نکات ایشان درباره حجاب، دزدی و... پرداختند، فیلم کامل خطبهها تقدیم میشود.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اظهارات جالب یک امام جمعه درباره برخورد با بدحجابیها
مختاری، امام جمعه هشتگرد:
🔹آنها از ما هستند، میخواهند از ما باشند، این را بارها در راهپیمایی ها، محرم ، اربعین و انتخابات ها نشان دادند که از ما هستند و نمیخواهند از ما جدا بشوند، گاهی بعضی از این برخوردها آنها را از ما جدا میکند.
🔹نمیشود بخشی از جامعه اسلامی را بخاطر پوششاش از حقوق شهروندی محروم کرد. امیرالمؤمنین برای حق شهروندی زن یهودی غصه میخورد. این ها که از ما هستند، این ها که شب احیاء میآیند و الهی العفو میگویند. محرم در خیمه امام حسین هستند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
امام على عليه السلام: إنَّ عُمرَكَ مَهرُ سَعادَتِكَ إن أنفَدتَهُ فی طاعَةِ رَبِّكَ
عمر تو مهريه خوشبختى توست، اگر آن را در راه طاعت پروردگارت بگذرانى
غررالحكم حدیث3429
🔻شهید آیت الله بهشتی: تبری، یعنی قلبم با بیگانه نیست؛ نه با عضو جامعه بیگانه سَر و سِر دارم، نه با او آهنگ پیروی و پیوستگی دارم. مقتضای ولایت در جهت داخلی و ولایت در جهت خارجی این است. مگر آنکه سیاست و مصلحت سیاسی همان امت و همان گروه به هم پیوسته مسلمان ایجاب کند که به صورت وسیله، به صورت ابزار، به صورت نیرویی که باید در خدمت هدف من به کار گرفته شود، با فرد، گروه یا امتی از امتهای غیر اسلامی مناسبات حسنه برقرار کنم؛ یا از این بالاتر، پیمان همکاری در میدانی مشخص با مسؤولیتی مشخص داشته باشم. چنین پیمان و چنین همکاریی را فقط و فقط رهبری امت حق دارد ببندد.
🔻اعضای امت حق تشکیل چنین پیمان همکاریی ندارند. اگر یک چنین پیمان همکاریی میان امت اسلامی، گروه و دسته متشکل مسلمان، با گروه و دسته متشکل غیر مسلمان و امت غیر مسلمان بسته شود، به چه جهت و هدفی است؟ هدفش رسیدن به اهداف امت اسلام است. جهتش حفظ مصالح همان امت و دسته مسلمان است.
🔻قرار دادها و پیمانها و همکاریها دارای جهت مشخص، قالب معین، حدود و معیار و میزان معلوم است. تعیین آن قالب و معیار و میزان و در صلاحیت کیست؟ در صلاحیت رهبری، در صلاحیت امام، در صلاحیت آن گروهی که این گروه، این دسته، یا این امت را هدایت می کند. فرد یا جناح حق بستن چنین قرار دادی را با بیگانه ندارد. اگر فرد یا جناحی به چنین کاری دست زد از نظر ایدئولوژی اسلامی جرم است.
♨️ @khabarehowzeh
♨️ماجرای حقوق ۲۵ میلیونی دو طلبه در شهرداری اهواز
🔹درخواست حقوق ۲۵ میلیون تومانی برای دو #طلبه از #شهرداری اهواز چند روزی است که در فضای مجازی خبرساز شده است. عدهای انگشت اتهام خود را به سمت حوزه گرفته و عدهای نیز شهرداری اهواز را به عدم رعایت قانون و پرداخت #حقوقهای_نجومی متهم کردهاند.
🔹بر اساس اخباری که در فضای مجازی منتشر شده، این دو طلبه به عنوان امام جماعت در شهرداری #اهواز فعالیت داشته و مبلغی که به عنوان حقوق از سوی #حوزه_علمیه #خوزستان برای آنان درخواست شده، حقالزحمه برگزاری نماز جماعت بوده است.
🔹اما واقعیت این است که یکی از این دو طلبه به نام «حمید رعیتی» از اواخر سال گذشته به عنوان "معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز" مشغول به خدمت شده و حجتالاسلام مهندس «جاسم موسیپور» نیز رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز است که اواخر بهمن ماه گذشته به عنوان قائم مقام شهرداری اهواز منصوب شد.
🔹آنچه که در فضای مجازی به عنوان حقوق این دو طلبه منتشر شده نیز در واقع حقوق آنها برای اشتغال در این دو سمت بوده است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
بیداری طلاب
📹فیلم کامل اظهارات حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در نماز جمعه ۱۷ تیر تهران باتوجه به اینکه برخی رسان
♨️تیتر تحریفآمیز و حاشیهنگاری تهاجمی #هدایتاللهبهبودی پیرامون سخنان امامجمعه موقت تهران حجت الاسلام و المسلمین #سید_احمد_خاتمی در مورد #حجاب
چرا نمیتوان به روایتهای بهبودی اعتماد کرد؟
روز شنبه 17تیر1401 آقای بهبودی(نویسنده کتاب تحریفآمیز #الفلامخمینی، سخنان امامجمعه موقت تهران در مورد موضوع حساس #حجاب را بهصورت جهتدار، تقطیع شده و تحریفآمیز منتشر کرد و در ذیل آن با ادبیاتی موهن و زننده به #هجو اوضاع سياسی و عرصه حکمرانی کشور پرداخت.
این اقدام او مشت نمونه خروار است و بهترین نشانه بر ضرورت بیاعتبار بودن روایتهای تاریخی اوست؛ خصوصا در کتاب الفلام.
وقتی کسی در روز روشن سخنان خطیب تهران در مورد یک موضوع چالشی را اینگونه تیتر میکند و در ذیل آن به هجمه دست میزند، چرا و چگونه میتوان به روایتهای تاریخی او از زندگانی و شخصیت امام خمینی اعتماد کرد؟
خاصه آنکه الحمدلله امروز با شواهد و قرائن متقن، بسیاری از تحریفات بهبودی روشن شده است و اکنون این حامیان آن کتاب تحریفآمیز هستند که باید در فکر جبران و اصلاح اشتباه خویش برآیند و از وارد شدن روایتهای مخدوش بهبودی در حافظه تاریخی ملت ایران پیشگیری نمایند.
بیامانتی بهبودی در نقل سخنان خطیب نماز جمعه تهران با اعتراض کاربران مجازی از جمله آقای رحیم مخدومی روبرو شد که در ادامه برخی از این واکنشها تقدیم میشود.
انتظار آنکه بهبودی با احترام به نظرات منتقدان، ضمن عذرخواهی از آقای خاتمی، تحریف را اصلاح کند....
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اژهای: برای حجاب کار هیجانی نکنید
🔹رئیس قوه قضاییه: در مورد عفاف و حجاب دنبال کار زودگذر نباشیم. کار انجام شده باید متقن، توام با آرامش و تدبیر باشد.
🔹اگر اشتباهی کردیم نباید از اصلاح اشتباه خودمان ابایی داشته باشیم و کار اشتباهمان را توجیه کنیم.
🔹دشمنان قسمخورده ایران دنبال ترویج بیعفتی و بیحیایی هستند. اینکه یک فرد حجاب دارد یا ندارد، حجابش کمرنگ یا پررنگ است در جای خود مهم است اما اینکه چه کسانی به دنبال ترویج بیحیایی هستند مهمتر است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از تبلیغات حوزوی موفق
🔰 آموزش(مجازی_آفلاین)
#انگلیسی #عربی
♦️صد در صد تضمینی 💯
♦️برگشت پول در صورت عدم موفقیت در پایان دوره
✅ مزايا :
-🖌 اساتید دانشگاهی و مبلغین بینالمللی و فارغ التحصیل از اروپا
-📜 مدرک معتبر از وزارت آموزش و پرورش
-🖌 استادیار به صورت خصوصی همراه با شما
-📽 به همراه فیلمها و کارتونهای آموزشی زبان اصلی و گروههای چت برای مکالمه
-💳 #تخفيف ۶۰ درصدی (فقط ترمی ۶۵ هزار تومان)
🌹 جلسه اول #رایگان 🌹
👇جهت #ثبت_نام و دریافت #جلسه_رایگان به جمع بزرگ ۲۹۰۰۰ نفری ما بپیوندید🙏🌹👇
⏪انگلیسی و عربی بزرگسالان
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
مَن لَم يَتَعَلَّم فِی الصِّغَرِ لَم يَتَقَدَّم فِي الكِبَرِ
كسى كه در كودكى نياموزد، در بزرگ سالى پيش نمى افتد
#امامعلیعلیهالسلام
#غررالحكمحدیث8937
♨️منشأ اصلی مشروعیت نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه اسلام چیست؟
🔻امام خامنه ای: مشروعیّت این نظام به تفکّر اسلامى و به استوارى بر پایهى اسلام است؛ مشروعیّت مجلس و رهبرى هم بر همین اساس است. ۱۳۸۲/۳/۷
♦️در نظام جمهورى اسلامى، اساس حرکت بر پایبندى به مبانى است. آن چیزى که بهعنوان مبدأ مشروعیّت این نظام محسوب میشود، یعنى ولایت الهى که به فقیه منتقل میشود، مشروط است به پایبندى بر احکام الهى.
♦️مشروعیّت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالتخواهى است. این، پایهى مشروعیّت ما است. در نظام جمهورى اسلامى مبناى نظام و مشروعیّت نظام متّکى به حق و عدل است. ۱۳۸۹/۴/۷
♦️مشروعیّتِ همهى ارکان و اجزاى نظام اسلامى به رعایت احکام الهى است. ۱۳۷۱/۳/۷
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
بیداری طلاب
♨️تغییرات مصوب شورای عالی برای فقه و اصول سطوح عالی حوزههای علمیه 👤 آیتالله شبزندهدار 🔸 وقت
♨️تأملی بر گامی مثبت در مسیر تحول...
✅ خبری که از تغییر دربارۀ برخی کتب درسی شنیدیم، قدم مبارکی است و هرگونه تغییراتی که به نفع جامعۀ علمی حوزه و طلاب تمام شود در هر اندازهای که باشد، نیکو است. بهویژه اینکه آیت الله شبزندهدار نیز هم دغدغۀ تحول را داشتهاند و این مطلب را در برخی سخنرانیهایشان گفتهاند و هم پیگیر بوده و اقداماتی را نیز انجام دادند. این موضوع قابل تکریم و مایۀ امیدواری است. با این حال نکاتی در این زمینه وجود دارد که گفتن و شنیدنش خالی از لطف نیست:
1⃣ وقتی به این نتیجه میرسند که بخشهایی از مکاسب حذف شود؛ یعنی اقرار به زائد بودن آن دارند(به این معنا که نیازی نیست طلبه روی آن وقت بگذارد) و اقرار به اینکه، این مباحث زائد، سالها عمر طلاب را بیهوده بلعیدند. زمانی که استاد اکبرنژاد از وجود زوائد در اصول فقه میگفت، گفتند: «مطالبی را که مطرح میکنید توهین به علمای شیعه است، مراقب باشید به خاطر آن جوان مرگ نشوید!». جای سؤال است که امروز با چه ملاک و معیاری ایشان و لجنهشان به این نتیجه رسیدند که در مکاسب زوائدی است که باید حذف شود؟
2⃣ ایشان در مصاحبهای، در جواب مجری که میپرسد: «برخی اعتقاد دارند که مباحث الفاظ اصول ناکارآمد است و باید روشهای دیگری جایگزین شود»، میگویند: «شما بهترش را بیاورید من ضامن آن هستم». با کدام میزان و معیاری، کتابی جایگزین کتاب دیگر میشود؟ آیا تنها لجنۀ ایشان است که میتواند به این برسد که کتابی باید عوض و یا بحثی حذف شود؟ البته اینکه در نهایت باید جایی و عدهای باشند که هر متن و کتابی که ادعای جایگزینی دارد را بررسی کنند، کاملا معقول و منطقی است؛ اما مسئله این است که باید فضایی آزاد باشد تا هرکسی بتواند تولیدات خود را آزادانه ارائه دهد و آن گروه ناظر نیز بیطرفانه به قضاوت بنشینند.
3⃣ در همان مصاحبه، مجری سؤال میکند: «چرا هنوز بعد از سی چهل سال، مرکز مدیریت کتاب حلقات شهید صدر را قبول نکرده است!؟» و ایشان در جواب میگویند: «خب باید برایشان ثابت شود که این بهتر است!». حال بعد از یک سال، چگونه بر بزرگان ثابت شد که حلقات میتواند جایگزین باشد؟ چطور در این سی چهل سال محرز نشده بود اما دفعتا محرز که هیچ بلکه گفته شد: «مباحثی که شهید صدر در حلقه ثالثه عنوان میکند با آنچه پیشرفت علم اصول اقتضا میکند، هماهنگتر است و شخص را زودتر وارد فضای علم اصول میکند...».
🔻این یعنی نظام آموزشی حوزه هنوز چارچوب استانداردی نداشته و تغییرات نیز بر اساس معیارهای منطقی پیش نمیرود. مثلا در این تغییرات مذکور، گفته شده است علت حذف مباحث «قطع» و «تعادل و تراجیح» از رسائل، این است که اینها حاصل تفکرات اولیه مرحوم شیخ است و از انسجام لازم برخوردار نیست. مگر همین اشکال به سایر بخشهای کتاب وارد نیست؟ کتابی که استانداردهای آموزشی را داشته باشد همۀ مباحث آن واجد شرایط خواهد بود و اینکه برخی بخشهای کتاب چنین نباشد یعنی کلیت چارچوب آن از حیث آموزشی بودن زیر سؤال میرود. یا اگر حلقه سوم میتواند بدیلی بر کفایه باشد، پس حلقه اول و دوم نیز میتواند جایگزین کتابهای اصولی دیگر باشد. لذا چرا از همان اول حلقات خوانده نشود که هم سنوات تحصیلی که مورد تذکر رهبری هم بود، کوتاه شود و هم طلبه کتابی را بخواند که از انسجام برخوردار است.
👈 سؤالاتی از این قبیل نشان میدهد که تغییرات را از وسط کار و با تعمد بر حفظ ساختارهای موجود شروع کردهاند و منطقی این بود که از اول شروع میشد؛ یعنی از همان ابتدا سؤال میشد که یک کتاب آموزشی باید چه ویژگیهایی داشته باشد و نسبت متون موجود با این مهم چگونه است؟ شرایط یک متن آموزشی را دارند یا خیر؟
🔰به هر حال، همین که ضرورت تغییراتی در نظام آموزشی پذیرفته شده و اقداماتی هم انجام میشود جای تشکر داشته و امید میرود در آینده راه برای تحول حوزه به معنای حقیقی باز شود.
🖋ناصر نجفی
🆔کانال تحول حوزه
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️این آگهی پذیرش مدرسه فوتبال، یا پذیرش کلاس تابستانی نیست!
آگهی پذیرش یکی از #مدارس_علمیه است!
🔹 مهمترین نیازهای یک طلبه و مزیتهای آن مدرسه برای رفع آن نیازها، در تبلیغات ذکر میشود، حال مشخص نیست یا مدیران محترم نیازهای طلاب را در همین سطح میدانند، یا خود طلاب جدیدالورود درخواستشان در همین سطح است!
قضاوت با شما!
💬 محمد
@HozeTwit
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️دانشگاهی که #راهحل متفاوتی برای #حجاب دانشجویان پیدا کرده است!
✅تفاهم اجتماعی بر حدود حجاب الزامی
#تجربه_مدنی
🔻دانشگاه پزشکی شیراز در یک فرآیند، قانون پوشش خود را در ۹سال نهادینه کرد.
🔻رویکرد صرفا انضباطی(گشت ارشادی) دهه قبل از ۱۵٪ پرونده انضباطی به ۱٪ کاهش یافت.
✅مراحل کار:
🔻یک پیش نویس با ۴۰ساعت کار تخصصی ۱۰۰جلسه همفکری و #اجماع_سازی بین معاونت های دانشگاه و نمایندگان تشکل های دانشجویی از همه طیف ها و امضاء نهایی.
🔻تعیین ضوابط مصداقی و شفاف پوشش برای جلوگیری از برخورد سلیقگی.
🔻توجیه و اقناع اولیه دانشجویان نسبت به ضوابط شفاف و مصداقی در بدو ورود بوسیله اساتید مشاور.
🔻جداکردن خطای غیر تعمدی از اصرار و تعمد.
🔻پایش دانشجویان ناقض ضوابط و تعیین کسانی که توضیحات اقناعی بیشتر لازم دارند با جلسات مشاوره اولیه.(اغلب در همین مرحله تمام میشود)
🔻ناقضین مصرّ از سوی معاونت آموزش به مشاوره های تخصصی ارجاع میشوند.
🔻مرحله آخر: شورای انضباطی(که از۱۵٪ به ۱٪کاهش مواجه بود)
🔻درخواست ۲۰دانشگاه دیگر برای انتقال این تجربه.
🔹گزارش مربوط را میتوانید در اینجا بخوانید:
https://www.farsnews.ir/news/13990418000756
🔹سجاد لطفی، پژوهشگر حوزه حجاب معتقد است در سطح کشور نیز همین راهبرد میتواند مسئله حجاب را تا حد زیادی حل کند (بیشتر بخوانید)
@gamedovomenghelab
☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام باقر عليه السلام:
اِستَجلِبْ عِزَّ اليأسِ بِبُعدِ الهِمَّةِ
عزّتِ طمع نداشتن را با بلندى همّت به دست آر
ميزان الحكمه جلد ۱۳ صفحه ۴۶
☀️بیانات مقام معظم رهبری
برای اینکه تفکر انبیاء در جامعه پیاده شود، یک حرکت بلندمدت و طولانی لازم بود. این انقلاب با این هدف به وجود آمد. جامعهی اسلامی، کشور اسلامی، نه فقط دولت اسلامی، نه فقط تشکیل یک نظام اسلامی، بلکه تشکیل یک واقعیت و یک مجموعه مردمی که بر اساس تعالیم اسلام - که لبّ لباب تعالیم انبیاء است - زندگی میکنند و آثارش را احساس میکنند. این هدف ماست. خوب، ما به این هدف هنوز نرسیدیم، توقع هم نبود که در ظرف سی سال برسیم. این هدف، هدف خیلی طولانی مدتی است. باید تلاش کرد، باید کار کرد تا به این هدف رسید؛ شما مسئولیتتان این است. مأموریت این نسل این است؛ کشور و ملتتان را به آن جایگاهی که معنایش این باشد که یک جامعهی اسلامی به معنای واقعی تشکیل شده، برسانید. این را الگو کنید. این میشود بزرگترین وسیله برای گسترش این فکر و گسترش این تجربه در عالم.
۱۳۸۷/۰۷/۰۷
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دعوت حجت الاسلام شهاب مرادی از مردم برای حضور در راهپیمایی عید غدیر از چهارراه ولیعصر (عج) تا چهارراه پارک وی تهران
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
💢 وجوه استراتژیک رزمایش ایران، روسیه و چین در ونزوئلا
1⃣ وجه اول، شکست ناتوی نظامی و لزوم عقبنشینی آمریکا در موضع تهاجمی است؛ در واقع وقتی قدرتهای نوظهور در حیات خلوت قدرت هژمون حضور پیدا میکنند، این مسئله برای قدرت هژمون پیش میآید که موضع تهاجمیاش که همان ناتو بوده، حداقل در عرصه نظامی، شکست خورده است.
2⃣ امریکا اقتصاد «ترانس اوشینیک» دارد، یعنی حیثیت اقیانوس اطلس و آرام برای این هژمونی، ماهوی است و هر کس وارد آن شود، به اقتصادش که مبنای جامعه سرمایهداریاش است، ضربه زده؛ بههمین خاطر بود که پس از حمله ژاپنیها به بندر غربی امریکا، یعنی ماجرای پرل هاربر، به ژاپن حمله اتمی کردند تا ژاپنیها تا ابد، فکر حضور نظامی دریایی در اطراف آمریکا را از سر خود بیرون کنند. همچنین جوسازیهای رسانهای درمورد مثلث برمودا را نیز باید در همین راستا و برای پیشگیری از حضور شوروی تحلیل کرد.
3⃣ طبق یکی از دکترینهای مشهور آمریکایی، امریکای لاتین حیاط خلوت ایالات متحده است و کسی حق دخالت و ورود به آن را ندارد؛ بهخصوص دخالت نظامی! بهطور مثال، وقتی شوروی بر سر بحران موشکی کوبا با آمریکا به اختلاف خورد، این درگیری تا مرز جنگ هستهای پیش رفت و نهایتا شوروی عقبنشینی کرد. از این جهت، رزمایش اخیر، این هژمونی آمریکا را نقض کرد.
4⃣ مبتنی بر دکترین دست دراز، تا جایی که نظامیهای یک کشور رفتهاند، اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم میرود؛ این مسئله در خرید تراکتورهای تبریز، صدور بنزین و کمک کادرهای متخصص برق ایران به ونزوئلا قابل رؤیت است. پس دکترین نیرو دریایی مقاومت موفق عمل کرده است؛ بهخصوص پس از ماجرای صدور بنزین که با تهدیدهای عملنشدهی ترامپ همراه شد. بنابراین رزمایش اخیر را میتوان شارژ دوبارهی دکترین دست دراز دانست.
5⃣ جمهوری اسلامی دولت مقاومت است؛ یک شخص مقاوم، یک گروه مقاوم و یک دولت مقاوم داریم. وقتی مقاومت در آمریکای لاتین ضد مستکبرین تقویب شود، طبیعتاً دولت مقاومت حفظ شده است. با حفظ عمق راهبری جمهوری اسلامی، یعنی حرکت منطقهای، صدور انقلاب و تسخیر دلهای مستضعفین، جمهوری اسلامی حفظ میشود. اتفاقاتی نظیر این رزمایش، موجب رَبط قلب اهل حق و رُعب اهل باطل خواهد شد که دو مفهوم در «نقشه انسان در قرآن» هستند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حجاب؛ آرمان شهیدان
🔻رهبر انقلاب:
🔻 دیدید در وصیتنامههای شهدا چقدر دربارهی حجاب توصیه شده؛ خب، حجاب یک حکم دینی است؛ این آرمان شهیدان فراموش نشود.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ:
فرصت ها چون ابرها مى گذرند
#امام_علی علیهالسلام
#نهجالبلاغهحکمت21
روزی عمیقا دلتنگ اون کسی میشی که تا وقتی بود ، بودنش رو ندیدی
☀️بیانات مقام معظم رهبری
عاشورا پیامها و درسهایی دارد. عاشورا درس میدهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس میدهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس میدهد که در میدان نبرد حقّ و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم در یک صف قرار میگیرند. درس میدهد که جبههی دشمن با همهی تواناییهای ظاهری، بسیار آسیبپذیر است -همچنانکه جبههی بنیامیه، بهوسیلهی کاروان اسیران عاشورا، در کوفه آسیب دید، در شام آسیب دید، در مدینه آسیب دید، و بالأخره هم این ماجرا، به فنای جبههی سفیانی منتهی شد- درس میدهد که در ماجرای دفاع از دین، از همه چیز بیشتر، برای انسان، بصیرت لازم است. بیبصیرتها فریب میخورند. بیبصیرتها در جبههی باطل قرار میگیرند؛ بدون اینکه خود بدانند. همچنانکه در جبههی ابنزیاد، کسانی بودند که از فسّاق و فجّار نبودند، ولی از بیبصیرتها بودند.
اینها درسهای عاشورا است. البته همین درسها کافی است که یک ملت را، از ذلّت به عزّت برساند. همین درسها میتواند جبههی کفر و استکبار را شکست دهد. درسهای زندگیسازی است.
۱۳۷۱/۰۴/۲۲
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
Shahidi Hejab.mp3
4.83M
♨️اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)»
🎙حکومت اسلامی و حجاب
👤استاد آیت الله شهیدی
♨️ اینهایی که مخالف الزام بر حجاب هستند؛ سؤال ما این است که حد یقف این کارها کجاست؟ حتی اگر قرار باشد منکر، معروف شود!! حتی اگر عده ای خواستند برهنه باشند باز هم منع نکنیم؟ حد یقف منکر کجاست؟
📅 ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞از آیت الله خامنه ای حفظه الله سوال می شود
بعد از شما چه بر سر این انقلاب و این نظام با اینهمه دشمن خواهد آمد؟
👈ایشان چنین پاسخ میدهند ..
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
👥 همه باهم بمانیم!
• گسل دولت_ملت برای یک نظام مردم سالار خطرناک و زلزله ساز است.
بردن صحنه به سمت:
مردم همه باهم/ شعب حاکمیت همه یک دست؛
آرزوی دشمن است.
• در این سالها برای دوگانه ی:
مفاسد اقتصادی_حجاب شهروندان،
تقلای مخفی و آشکار بسیار شده تا از آن، گسل دولت_ملت نتیجه گرفته شود:
- رسانه های اجتماعی و بیگانه بیشتر به مفاسد اقتصادی در حاکمیت بپردازند و بزرگ شده اش را نزد عامه به اشتراک بگذارند!
- تربیون های رسمی هم بیشتر بر بی حجابی فریاد یا این قسمت از سخن و کنش شان بیشتر تیتر و وایرال شود!
• هرچه این دوگانه تحقق اجتماعی یابد، "احتمال تاثیر نهی از منکر" هم کاهش می یابد:
- به شیرین ترین لفظ تذکر بدحجابی دهی، گارد میگیرد که: برو مفاسد اقتصادی را جمع کن!
- ملایم ترین تذکرات به حاکمیت هم پر کردن پازل دشمن تلقی میشود!
⬅️ برهم زدن این دوگانه غلط و حفظ یکپارچگی مردم_حاکمیت، ضروری ترین و فوری ترین کار است که مجموعه ای از تدابیر می خواهد. برنامه های ۲۱تیرماه نباید فاقد این تدابیر باشد!
برخی تدابیر پیشنهادی را در فهرست یادداشتها درباره حجاب و عفاف میتوانید ببینید.
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3226
۲۱#_تیرماه
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام هادى عليهالسلام:
الغِنى قِلَّةُ ما تَمَنّيكَ وَالرِّضا بما يَكْفيكَ
❇️ بینيـازى، در كمـى آرزو و رضايت به چيزى است كه تو را كفايت میكند.
📚 اعيان الشيعه، ج ۲، ص ۳۹
🔆رهبر معظم انقلاب
در شهر سامرا عدهای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیلهی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکههای شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند.
🌷میلاد امام هادی (ع)مبارک
۱۳۸۳/۰۵/۳
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📢 برنامهريزیها در خصوص مبارزه با بدحجابی، اگر معطوف به فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدانهای جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد.
«مسئله پوشش يکی از لبههای تيز درگيری تمدن اسلام و تمدن غرب است. اگر اين دوران، دوران جنگ تمدنها معرفي شد، منظور فقط جنگ نظامی نيست بلكه مهمترين عرصۀ آن، جنگ فرهنگی است. يکی از مهمترين ابعاد جنگ فرهنگی نيز مسئله پوشش و آرايش است. اگر برنامهريزیها در اين خصوص معطوف به گسترش فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدانهای جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد. البته با اين بهانه كه مسئله لباس يک مقوله فرهنگی است نبايد مانع اقدامات اجتماعی شد؛ با اين وجود، اقدامات اجتماعی نيز بدون داشتن يک نقشۀ جامع فرهنگی، بینتيجه يا کماثر خواهد بود.
بنابراين چنانكه گفته شد يكی از مهمترين عواملي که به بدحجابی بدلباسی دامن میزند، امپراطوری استکبار جهانی و عامل ديگر، ادامه آن جريان در دنيای اسلام، به ويژه سکولاريستهای ميانهرويی هستند که معتقد به يک مذهب حداقلی میباشند؛ جريانی که در نهايت به اباحهگری مطلق منجر میشود. متأسفانه اين جريان در رسانههای عمومي كشور از جمله رسانههای تصويری نفوذ کرده است.
البته اقدامات فراوان و ارزشمندی که مديران و هنرمندان كشور برای اسلامی کردن رسانه و هنر انجام دادهاند قابل قدردانی است اما ترديدی نيست كه يک جريان سکولاريسم پنهان در رسانههای كشور بهويژه در رسانههای تصويری در حال فعاليت است. به عبارت دیگر، غرض، ناديده گرفتن تلاشهای مثبت و فراوان مسئولان و هنرمندان رسانهها نيست. اما بیترديد در مجموعه برنامهريزان و تصميمسازان رسانهها يک شبکۀ خودآگاه و ناخودآگاه سکولاريستی وجود دارد که برای گسترش بدحجابی، بدلباسی، تغيير فرهنگ عفاف و حجاب و تغيير فرهنگ رابطۀ زن و مرد برنامهريزی میكند.
امروز چه کسانی و با چه پوشش و حجابی در رسانههای نوشتاری و مجلات به عنوان الگو و قهرمان معرفي ميشوند؟ با اين اوصاف چگونه میتوان به جوان گفت که مانند اين شخصيت باش ولی مانند او لباس نپوش و مانند او آرايش نکن! چرا به جوان گفته میشود که مدل پوشاک، مدل و مدل لباس تو نبايد مدل غربی باشد در حالی که در برنامههای ديگر، غربیها مدام بهعنوان افراد توسعهيافته و پيشرفته به او معرفی میشوند! اگر غربیها پيشرفته هستند، پس لباس، پوشاک، روابط اقشار و روابط اجتماعی آنها هم خوب است!!». (۱۳۹۲)
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📢 در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام بههمپيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد.
«زن در هيچ دورهای از ادوار تاريخ، حتی در دوره بردهداری، بهاندازهای که امروز در غرب تحقير میشود و مورد خيانت قرار میگيرد، تحقير نشده است. غرب در يک بردهداری پنهان و پيچيده که به شكل يک طلسم و جبر اجتماعی درآمده است با عنوان ارائه خدمات و توليد خدمت اجتماعی و با مجوز رسمی، بانوان را وارد ميدان فحشا میكند. زنان اروپايی تحت عنوان توسعه صنعت توريسم در بسياری از کشورهای اروپايی ابزار گسترش سرمايهداری شدهاند و همۀ هويتشان در جهت گسترش سرمايهداری هزينه میشود. اين اتفاقی است كه در دوره بردهداری هم نيفتاده است. غرب با وجود اين رسوايی، مدعی آزادی و حقوق بشر و حقوق زنان است! الگوی پيشنهادی سکولاريستهای دنيای اسلام نيز برای زنان مسلمان، الگوی غربی است.
بنابراين، مهمترين منکر، امپراطوری غرب و دستگاه نظام استکباری است؛ لذا بايد با ضدارزشهایی که آنها ارزش میدانند مبارزه کرد تا امکان اقامۀ اخلاق اسلامی و مناسبات روابط اسلامی برقرار شود. وقتی غرب، محک و ميزان يک جوان را خراب میكند، جوان خوبی را بدی و بدی را خوبی میبيند. در اين صورت چگونه میتوان خوبی را برای اين جوان تحليل كرد. به همين دليل ابتدا بايد نظامی را که اقامۀ منکر میکند و ميزان تشخيص را به هم میريزد، از بين برد تا امکان اقامۀ پوشش اسلامی و عفاف فراهم شود. البته مقصود اين نيست که برنامهريزیها تا آنجا به هم پيوسته شود که امکان اقدام سلب گردد. در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام به هم پيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد. مسئولان رسانۀ ملی بايد مواظب نفوذ جريان سکولاريسم در رسانه باشند. بنابراين لازم است در کشور يک اتاق فکر در چنين مقياسی تشكيل شود تا درباره مسئله پوشش و آرايش در سطح اقدامات خرد تا کلان و توسعه و با نگاه به آيندۀ جهان برنامهريزی كند. اگر در مبارزه با اين پديدهها، جريان سکولاريسم درون دنيای اسلام كه منكر را اقامه و اشاعه میكند رها شود و فقط با كساني كه در سطح خرد به منكر عمل میکنند برخورد شود، نه تنها توفيق چندانی از اين مبارزه حاصل نخواهد شد بلکه اين اقدامات به يک بحران اجتماعی تبديل میگردد. اگر غرب و تماميت تمدن غرب به عنوان يک تمدن ضد بشری معرفی نگردد، بیترديد تناسبات انسانی آن در جامعه اسلامی رشد خواهد کرد؛ برای مثال در مبارزه با مواد مخدر، برخورد با خردهپاهايی که مصرفکننده هستند بهتنهایی بیفايده است؛ در حقيقت بايد با كسانی که مواد مخدر را توليد و توزيع میکنند و يا با كسانی که فرهنگ تخدير و مواد مخدر را در جهان اشاعه میدهند، مبارزه كرد. كساني كه دنيا را مادي تعريف میکنند و فرهنگ مصرف را اشاعه میدهند، اقامهکنندۀ مواد مخدر و روانگردانها هستند؛ بنابراين در مبارزه با منكر نبايد كسانی را كه اقامه و اشاعه منكر میكنند رها كرد و تنها با عاملان خُرد برخورد كرد. اين شيوۀ صحيحی برای مبارزه نيست. هرچند که امر به معروف زبانی و اقدامات جزئی هم ضروری و لازم هستند اما بیترديد بايد اقدامات هماهنگ در مقياس صحنۀ جنگ دشمن طراحی كرد و با هماهنگی در اين اقدامات به نتيجۀ مطلوب رسيد.» (۱۳۹۲)
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh