eitaa logo
بیداری طلاب
61.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ پیش بینی رهبر انقلاب درست بود 👈مردم از اغتشاشگران بیزار خواهند شد 👈بساط شرارت‌ها جمع خواهد شد 🔹️سه روز فراخوان هم تمام شد مردم نه به اعتصاب اجباری پیوستن و نه در تجمعات اعتراضی شرکت کردند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻در تبیین مبانی علمی و دینی نظام و انقلاب به جوانان کوتاهی شده است استاد فاضل لنکرانی: امام(ره) بر اساس نظریه ولایت فقیه این انقلاب را بنا نهاد اما ایشان حکومت دینی را از آیه آیه قرآن استنباط کرد. قرآن می‌گوید دین یعنی حکومت و امام راحل نیز در کتاب بیع‌شان می فرماید الاسلام هو الحکومه. کم‌کاری ما بوده است که در حال حاضر برخی از جوانان می‌گویند دین و حکومت ارتباطی به هم ندارند. همانطور که امام فرمود، حکومت عین دینداری است البته که باید شرایط و ضوابط حکومت دینداری را نیز رعایت کرد. 🔻پ ن: استاد معظم مقداری از شهریه ای که اخیرا می‌خواستید به اساتید سطوح عالی بدهید خرج کسانی کنید که می‌خواهند هجرت کنند و روحانی مستقر شوند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️شناسایی عوامل ترور مولوی عبدالواحد 🔻مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین علیه السلام خاش، به دست افراد ناشناس ترور شد اگر ویژگی‌ها و اقدامات این عالم برجسته را بشناسیم چهره قاتلان ناشناس ، شناسایی می‌شود. 🔻مولوی عبدالواحد ریگی در اغتشاشات خاش برخلاف دیگران به نمازگزاران اجازه نداد از مسجد بیرون بروند چه رسد که خودش به تحریک احساسات اقدام کند. خودش می‌گفت: "چون می‌دانستم که منافقین بیرون منتظرند و قصد و برنامه‌شان برایم روشن بود" 🔻مولوی عبدالواحد در سفر نماینده مقام معظم رهبری به زاهدان از تندروی‌ها جلوگیری می‌کرد و چندبار فرهنگ بلوچ را در نگهداشتن حرمت مهمان به خدم و حشم برخی افراد گوشزد می‌کرد به قول معروف موی دماغ تندروها شده بود. 🔻او معتقد بود بخاطر سفارش کردن به وحدت، مطالبه‌خواهی نمی‌کند چون وحدت سفارش قرآن است برعکس برخی افراد که وحدت را مشروط به مطالبات و سهم‌خواهی کردند و می‌کنند. 🔻در مناظره با عبدالمالک ریگی در کنار شهید مولوی جنگی زهی تفکر مالک ریگی را به چالش کشاند انحرافات فکری مالک ریگی را طوری برملا کرد که دیگر مالک ریگی جوابی نداشت. 🔻او بارها بخاطر این سخنانش تهدید جانی و مالی شد، حتی یکبار تمام درختان به‌ بار نشسته باغش را قطع کردند تا شاید در تنگنای مالی قرار گیرد. 🔻کتاب صحیح بخاری او دست نخورده‌ترین کتاب‌ها بود برعکس آنچه در برخی مدارس دینی زاهدان که احادیث تقریبی و وحدتی در کتاب صحیح بخاری‌شان هرساله حذف می‌شد او یک عالم شاخص در تقریب مذاهب بود. 🔻در مظلومیت مولوی عبدالواحد همین بس که در خطبه‌های دیروز زاهدان از معدوم محسن شکاری دفاع شد، اما از ترور عالم اهل سنت خاش سخنی به میان نیامد همانگونه که از شهادت سرباز بلوچ در خاش و مامور انتظامی در چشمه زیارت زاهدان سخنی گفته نمی‌شود. 🔻انگار اگر از دلبستگان نظام کشته شوند اشکالی ندارد ولی اگر از آشوبگران کسی کشته شود طبق سناریوی بیگانگان باید جریان‌سازی شود. 🔻عوامل این جنایت اگر تاکنون شناسایی نشدند ولی جریانی که مخالف تفکر او بود برهمگان معلوم است. ✍یوسف بارانی ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️توضیحات یامین‌ پور پیرامون جلسه جنجالی شاخ‌های اینستاگرامی در محل سازمان ورزش و جوانان: 🔹اعلام میکنم به عنوان نهاد متولی امور جوانان باید با همه اقشار جوانان با سبک زندگیهای مختلف مرتبط باشیم. ما نه حوزه علمیه هستیم، نه بسیج و نه گشت ارشاد! 🔶حاشیه روزنه یامین‌پور نیز مثل ضرغامی عضو حلقه دزفولی‌های عضو دولت جناب آقای رئیسی است که معلوم نیست آیا صلاحیت‌ها آنها را به این مناصب رسانده یا روابط یا هر دو با هم! این مواضع عجیب و غریب که از خاستگاه شبه‌روشنفکری بیان می‌شود، به جای آنکه قشر به اصطلاح خاکستری را حذب کند، مردم متدین و قشر حزب‌اللهی وفادار به نظام و دولت انقلابی را دلسرد می‌کند! از این گذشته؛ نتیجه این ژست‌های شما چه آورده‌ای برای نظام و دولت داشته؟! آیا توانستید اقشار زاویه‌دار را جذب و با نظام همراه کنید؟ اگر توانستید چرا در میدان جنگ رسانه‌ای اینقدر ناتوان و ناکام مانده‌اید؟ آیا جز این است که برای جلب رضایت قشر حداقل محض سنت‌گریز و ارزش‌گریز، اعتماد اکثریت قاطع ارزش‌مدار را از دست داده‌اید؟ دیگر آنکه: بسیج و حوزه علمیه بودن لیاقت می‌خواهد و اگر هر اداره‌ای از نظام بروکراسی کشور به مانند بسیج و حوزه (یعنی کم‌هزینه و پرثمر) اداره شود، کارها به سامان خواهد شد. بروید در جامعه ببینید طیف‌های مختلف مردم به کدامیک بیشتر اعتماد دارند؛ به بسیج و حوزه یا به کارگزاران روشنفکرمآب کم‌کار و ضعیف؟! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: @rozaneebefarda ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حضرت آیت‌الله گلپایگانی ره تضعیف نظام را حرام می‌دانست 🔹روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از پیامی که آیت‌الله العظمی گلپایگانی برای ایشان فرستاده بودند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻برای مولوی ریگی آزاده ▫️اگر پرسیدند چرا خمینی از وحدت شیعه و سنی می گفت، شهید مولوی ریگی را سر دست بگیرید و نشان دهید! 🔹حقیقت اهل سنتی که در این انقلاب نفس کشیدند همین شهید بزرگوار است نه امثال عبدالحمید فتنه گر. ▫️می گوید از مسجد ما یک نفر در اغتشاشات شرکت نکرد، می گوید کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد، می گوید از جانب گروهک ها تهدید شدم اما رهبرم را دوست دارم... 🔹یک تار موی این مولوی حر که در دل تکفیری های مزدور از حق می گفت به همه آنها که همه آبروی شان از اهل بیت است اما یک جمله در مظلومیت حق در این روزها نمی گویند ارزش دارد. ✍علی مهدیان ➖ گفتنی است رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت شهادت مولوی عبدالواحد ریگی به خانواده و همه مردم خاش و سیستان و بلوچستان اعلام کرد از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی انتظار دارم با فوریت عوامل کینه‌توز این جنایت را شناسایی و به منظور مجازات قانونی در اختیار دستگاه عدالت قرار دهند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام باقر علیه السلام: إنَّ المُؤمِنَ مَعنِيٌّ بِمُجاهَدَةِ نَفسِهِ لِيَغلِبَها عَلى هَواها، فَمَرَّةً يُقيمُ أوَدَها ويُخالِفُ هَواها في مَحَبَّةِ اللّهِ، ومَرَّةً تَصرَعُهُ نَفسُهُ فَيَتَّبِعُ هَواها فَيَنعَشُهُ اللّهُ فَيَنتَعِشُ، ويُقيلُ اللّهُ عَثرَتَهُ فَيَتَذَكَّرُ... 🔹مؤمن، همواره در كار مبارزه با نفْس خويش است تا بر هَوَس آن، چيره آيد. گاه نفْس خود را از كژى [و انحراف] به راستى مى‌آورد و در راه محبّت خدا، با هواى نفس، مخالفت مى‌ورزد. گاه نفْسش او را بر زمين مى‌افكنَد و در نتيجه، پيرو هوس آن مى‌گردد؛ امّا خداوند، دستش را مى‌گيرد و بر مى‌خيزد، و خدا، لغزش او را مى‌بخشد و مؤمن، به خود مى‌آيد. ... 📚تحف العقول: ص ۲۸۴ 🔰تقدیم مغز، تقدیم مرز 🔹امام خامنه ای مد ظله العالی: «طرف با نقشه وارد میدان شده. برنامه هم این است که کاری کنند که ملّت ایران عقیده‌اش بشود عقیده‌ی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها... دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند. برای این کار شروع می‌کند محتوای ذهنی برای ذهن فعال جوان درست کردن. این‌همه دروغ، حرف‌های انحرافی و تهمت برای این است.» ۱۴۰۱/۸/۱۱ و  ۱۴۰۱/۹/۵ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️اقدام توهین آمیز جدید شارلی ابدو! 🔹در رذالت شما شکی نیست، تنها حقانیت رهبر معظم انقلاب را فریاد می‌زنید. 🔹شارلی ابدو که در توهین به مقدسات سابقه‌ای طولانی دارد، مسابقه‌ای برای کشیدن کاریکاتور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار کرده است! 🔹این به اصطلاح نشریه‌ی فرانسوی پیش‌تر نیز با انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اعظم جسارت کرده بود که با پاسخ قاطع مسلمانان رو‌ به رو شده بود، حالا با تکرار این اقدام خباثت آلود سعی در تخریب آیت‌الله خامنه‌ای داشته اما حقانیت ایشان را فریاد زده است. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔺 مناظره با موضوع محاربه در فقه و قانون با حضور جلیل محبی و محسن برهانی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) ▫️چند روزی هست که بحث بر سر صحت بکارگیری عنوان محارب در مورد برخی اغتشاشگران بعد از اجرای حکم اعدام محسن شکاری بالا گرفته است و محسن برهانی مدعی است آشوبگران سلاح به دست، به دنبال تشجیع مردم بوده اند! ➖این روزها وقت ورود پرقدرت حوزوی به این موضوع و روشنگری و همچنین تلاش در جهت رفع افکار عمومی با کمک گرفتن از رسانه های رسمی و غیر رسمی حوزوی می باشد، آیا گوش شنوایی در مراکز تخصصی و رسانه ای متعدد حوزه هست؟! 🔻کرسیهای آزاد اندیشی که از مطالبات رهبری است و نیاز امروز چرا تعطیل است چرا مدیر حوزه و شورای عالی برای احیای این کرسیها کاری نمیکنند‌. این کارها که بودجه خاصی نمی‌خواهد چرا تعطیل است⁉️ اگر برگزار می‌شود چرا انعکاس لازم رسانه‌ای ندارد برگزاری کرسی در پستوهای حوزه علمیه چه فایده ای برای جامعه دارد⁉️⁉️ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️برنامه وداع و تشییع طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده در قم اعلام شد 🔸مراسم وداع با پیکر مطهر شهید 🔸امروز یکشنبه ۲۰ آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر 🔸اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید توسط آیت الله احمد عابدی 🔸دوشنبه ۲۱ آذرماه، ساعت ۱۴:۳۰، صحن امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه(س) 🔸تشییع پیکر مطهر شهید 🔸ساعت ۱۵ (بلافاصله بعد از اقامه نماز) از حرم مطهر به سمت گلزار مطهر علی بن جعفر(ع) 🔸مراسم گرامیداشت شب اول 🔸همان شب، شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر بانوی کرامت (س) ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻حجت الاسلام دژاکام امام جمعه شیراز: نسبت به وضعیت حجاب نگرانی‌هایی داریم 🔻نظرسنجی‌ها نشان داده بیش از ۸۰ درصد مردم طرفدار حجاب هستند 🔹دژکام: در موضوع حجاب نگرانی و دغدغه زیاد است؛ لذا باید درخواست‌های عمومی را سازماندهی و عملیاتی کنیم و مدیران از حمایت‌های گوناگون نسبت به مسئله حجاب دریغ نکنند. 🔹اینکه نظرسنجی‌ها نشان داده که بیش از ۸۰ درصد مردم طرفدار حجاب هستند باید نمود پیدا کند که در این بخش خوب عمل نکرده‌ایم، چرا که مطالبه را باید عمومی کرد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻 امام حسین علیه السلام میفرمایند: النَّاسَ عَبِیدُ اَلدُّنْیَا وَ اَلدِّینُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّیَّانُونَ 🔹مردم بنده ی دنیایند و دین، چیزی است که بر زبانشان می چرخد و تا وقتی زندگی هاشان به خوبی می گذرد، دم از دین می زنند. پس هر گاه با بلا آزموده شوند، دینداران اندک می شوند 📗بحار الأنوار ج 75 ص 116 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «همه‌ی ارزشهای معنوی را میتوان از درون کانون گرم خانواده -که محور آن، زنِ خانواده است؛ کدخدای این مجموعه، آن مجسمه‌ی عاطفه است- بیرون کشید و معنویّات را در سطح جامعه گستراند. امیدواریم دختران جوان و زنان جامعه‌ی ما در الگوی زینب کبرا دقّت کنند و هویّت و شخصیّت خود را در آن ببینند؛ بقیّه‌ی چیزها فرعی است. جوهر ذات یک انسان اگر تعالی و روشنایی و شفّافیّت پیدا کند، همه‌چیز در مقابل او کوچک میشود و قدرت او بر همه‌ی کارهای دیگر، برای او تأمین میگردد.» ۱۳۸۴/۳/۲۵ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️آقای مقتدایی که فرموده بودید دشمنان نظام‌و امریکا از اغتشاشگران می‌کنند و قاطعانه با آنها باید برخورد شود، امروز رادیو فردا از حرفهای جنابعالی حمایت کرده است! ❗️ امروز رادیو فردا که دشمن قسم خورده انقلاب است، از بیانات شما خوشحال شده است. 🔻طلاب انقلابی توقع دارند که با تذکر به رسانه مغرض دانشگاه آزاد بیاناتتان را اصلاح نمایید و آنان را ملزم به نشر اصلاحیه بنمایید! هرچند‌ اصلاح بسیار سخت است. گرچه شما سابقه چنین حرفهایی دارید و چن بار در اوج اغتشاشات هم حرفهایی زدید که سواستفاده شد.👇 https://eitaa.com/khabarehowzeh/64507 https://eitaa.com/khabarehowzeh/64508 ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️رئیس سابق دیوان عالی کشور در گفت وگو با ایلنا: 🔻درگیری یک نفر با یک نفر حکم محارب ندارد 🔻هر محاربی حکمش اعدام نیست 🔻با صرف ترساندن و تهدید کردن، کسی حکم محارب نمی گیرد https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1307853 ❗️یک سوال طلبگی از محضر شما داریم: اینکه رسانه دانشگاه آزاد راجع به حکم محارب از جنابعالی سوال میپرسد، نظر شخصی شما را می‌خواهد جویا شود یا نظر قانون را؟!! قطعا نظر شخصی شما برای این رسانه و بلکه مردم ذره‌ای اهمیت ندارد چون نه کسی مقلد جنابعالی است و اگر مقلد هم باشد هیچ دادگاهی طبق نظر یک مرجع حکم صادر نمی‌کند! ❗️ پس قطعا باید نظر قانون مصوب کشور را تبیین کنید! اگر قرار است نظر مصوب قانون را تبیین کنید بفرمایید به استناد کدام‌ ماده قانون فرمودید حتما باید محارب کسی را بکشد تا اعدام شود! اگر استنادی به ماده قانونی ندارید خواهشا تا اطلاع ثانوی مصاحبه نکنید چون فقط سبب بدبینی و تضعیف نظامی می‌شوید که به فتوای تمام مراجع، حرام شرعی است! ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
✍شیخ فرهاد فتحی 🔻همیشه سعی کردم در رسانه نظرات شخصی خودمو مطرح نکنم گرچه در درس حوزه به شدت قائل هستم که باید نظرات خودمون مطرح کنیم و اگرچه برخی جاها نظرات دیگری داریم ولی مطرح شدن نظرات مختلف را در رسانه درست نمیدانم و قائلم باید از قانونی که رهبری موید آن است طبق مبانی خودشان دفاع کنیم و نظرات تخصصی را در دروس تخصصی حوزه مطرح کنیم ولی چون این مطلب رسانه ای شده است لازم است نکاتی عرض کنیم وگرنه قائلم رسانه و مخاطب امروز دنبال این مباحث نیست و اصلا این مباحث برایش مهم هم نیست. 📌 استاد بزرگوار حاج آقای مقتدایی سلام علیکم، حضرتعالی از افرادی هستید که الحمدلله برای موضوع محاربه سال ۱۳۸۸ درس خارج داشتید و من فقط میخواهم در این نوشته نظرات خودتان را که در درس فرمودید برایتان یادآوری کنم که در آن درس شما قائل به نظریه تخییر یعنی اعدام محارب (اگرچه محارب کسی را نکشته باشد) بودید و نظریه ترتیب که برخی از بزرگان قائل هستند که حرف امروز شما است را به دلایل مختلف مردود اعلام کردید. 📌 سوال بنده این است شما از نظر سال ۱۳۸۸ که چند روز در درس خارج به صورت تخصصی مطرح و دفاع کردید عدول کردید یا امروز دچار فراموشی آن مطالب شده اید؟! 📌 بنده عین تقریر شما را در ادامه قرار میدهم و امیدوارم در این مورد توضیح بفرمایید تا بدانیم با چه ادله ای از نطریه سال ۱۳۸۸ عدول کردید. 📌 ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ در درس خارجتان بعد از بررسی تعاریف متعدد در جلسات قبل در تعریف محارب چنین فرمودید: تعریف محارب این بود که من شهّر یا جرّد جهّز سلاحه اسلحه بدست بگیرد لاخافه الناس و سعی در فساد فی الارض داشته باشد که در این مصاحبه هم به آن اشاره کردید و فرمودید چنین شخصی محارب است. 📌۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ بعد از بررسی تعاریف به حد محارب وارد شدید و در درس خارجتان فرمودید: با توجه به صریح حکم قرآن حد محارب منحصر در چهار چیز است قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيم» جزای کسانی که با خدا و رسول محاربه می‌کنند و فساد در زمین می‌کنند، چهار چیز است: 1-    قتل؛ «أَنْ يُقَتَّلُوا» اولین حکمی که در آیه آمده است آن است که در جا کشته شود 2-    دار زدن؛ «أَوْ يُصَلَّبُوا» یا به دار آویزان بشوند صلب با صاد همان داری است که برای آویزان کردن مجرم آماده می‌کنند. 3-   قطع دست و پا؛ «أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ» یا اینکه دست و پایش را قطع می‌کنند «من خلاف» یعنی دست راست و پای چپ؛ به همان کیفیت گفته شده در حد سرقت، از دست راست چهار انگشت قطع می‌شود و کف دست و انگشت ابهام می ماند و از پای چپ چنانچه در سرقت نیز گفتیم تا وسط کف پا قطع می‌شود منتهی در سرقت می‌گفتیم در مرحله اول دست راست و در مرحله دوم پای چپ اما اینجا در حد محارب هم دست و هم پا به همان کیفیت با هم قطع می‌شود. 4-  تبعید؛ «أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ»چهارم نفی بلد است که نفی می‌کنند من بلد الی بلد من مصر الی مصر از یک شهری به شهر دیگر تبعید می‌شود. 📌بعد فرمودید: دلیل انحصار حکم محارب در چهار چیز لاشبهه و لااشکال در اینکه حد محارب یکی از این چهار چیز است و ادله ذیل بر آن دلالت دارد: 1- قرآن همین آیه ای که خواندیم انما جزاء الذین یحاربون. به صراحت و با حصر انما چهار چیز را مطرح می‌کند. 2- روایات احادیث داله بر حصر جزای محارب در چهار چیز در ضمن بحث روایات خوانده می‌شود. 3- اجماع اتفاق فریقین است و هیچ مخالفی ندارد و شیعه و سنی قائلند حد محارب منحصر در چهار چیز است. 👇ادامه مطلب @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
📌 بحث اصلی ما با حضرتعالی از اینجا شروع میشود: شما در همین جلسه فرمودید: یک اختلافی بین علما است در اینکه این چهار چیز که حد محارب است آیا به نحو تخییر است یعنی قاضی مخیر است یکی از این چهار تا را انتخاب بکند یعنی برای یک نفر که در محکمه ثابت می‌شود محارب است دستور می دهد او را بکشید و برای نفر دیگر که در محکمه دیگر محارب شناخته شد دستور می‌دهد او را نفی بلد کنید و یا برای مورد دیگر دستور دهد دار بزنند و یا برای مورد دیگر مثلا قطع من خلاف را دستور می‌دهد. به هر حال پرسش این است که آیا تخییر به نظر الحاکم ملاک است یا ترتیب ملاک است؟ 📌معنای تخییر: یعنی اختیار با حاکم است هریک از چهار مجازات را که خواست انتخاب می‌کند حتی کسی که تشهیر سلاح کرد و اسلحه بدست گرفته و بین مردم ایجاد خوف و وحشت کرد ولی قبل از آنکه کسی را بکشد یا مالی را ببرد دستگیر شد قاضی می‌تواند یکی از آن چهار مجازات را در مورد او انتخاب کند گرچه آدم نکشته و کسی را مجروح نکرده و مال نبرده است اما چون مصداق محارب است قاضی می‌تواند او را بکشد. 📌معنای ترتیب یعنی باید تناسب بین جرم و مجازات رعایت شود و لذا اجرای حکم مراحل خاصی دارد. مرحله اول: کشتن یا به دار آویختن اگر شمشیر دست گرفته در یک منطقه‌ای ایجاد خوف و وحشت کرد و امنیت را بهم زد و آدم هم کشته است مجازاتش قتل یا به دار آویختن است. مرحله دوم: قطع من خلاف اگر اخافه کرد و فقط مال را برد و آدم نکشته است مجازاتش قطع من خلاف است دست و پایش را قطع می‌کنیم. مرحله سوم: تبعید اگر نه آدم کشت و نه مال برده است نفی بلد می‌شود وقتی ترتیب باشد باید تناسب باشد و کسی که آدم نکشته است را نمی‌توانند بکشند. 📌 بعد فرمودید: مرحوم شیخ صدوق و مرحوم شیخ مفید و ابن ادریس از قدما و اکثر متأخرین احتمال اول را قبول دارند و می‌گویند قاضی مخیر است ولو آنجایی که آدم هم نکشته می‌تواند دستور دهد او را بکشند مرحوم محقق در شرایع  می‌گوید علی نحو التخییر مرحوم امام(ره) در همین مسئله می‌فرماید الاقوی فی الحد تخییر الحاکم اقوی این است که در حد محارب حاکم مخیر است بین انتخاب یکی از این چهار حد. 📌ولی برخی از فقها مثل مرحوم شیخ طوسی در نهایه و در مبسوط  و همچنین جمع دیگری از بزرگان فقها از جمله صاحب جواهر از متأخرین مرحوم آقای خویی در مبانی تکمله  قائل به ترتیب هستند. می‌گویند این چهار چیز علی نحو الترتیب حد محارب است و قاضی موظف است به تناسب جنایت مجازات کند. 📌 بعد از بررسی ادله هر دوطرف بعد از چند جلسه در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ فرمودید: گفتیم در اجرای حکم بر کسی که عنوان محارب بر او صادق باشد؛ قاضی باید یکی از چهار حکم را اجراء کند. و بحث کردیم که آیا قاضی علی التخییر یکی از احکام چهارگانه را انتخاب می‌کند یا علی الترتیب؟ و ما تخییر را از آیه استفاده کردیم و بعد این فرع را مطرح کردید که امام خمینی (ره) در مسئله 6 می‌فرماید «ما ذکرنا فی مسئله السابقه حد المحارب» آنچه در مسئله قبل بیان کردیم حد محارب بود «سواء قتل شخصا او لا» می‌خواهد شخصی را کشته باشد یا کسی را نکشته باشد حکم همان تخییر احد امور اربعه است و بعد شما همین قول امام را اختیار کردید. 📌حضرت استاد شما در درس خارجتان حرفهای امروزتان را مردود و ضعیف خواندید حال چه شده است که امروز حرفها و استدلالهای خودتان را فراموش کرده اید؟! 📌امیدوارم سهوالقلم از نویسنده مصاحبه باشد یا حداقل بفرمایید نظرتان عوض شده است که اگر هم عوض شده باشد نظر امام،رهبری و قانون ملاک است که همان تخییر قاضی و حکم اعدام محارب است اگرچه کسی را نکشته باشد. منبع درس خارج 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔴 ‏آقای ‎ رئیس قوه قضاییه در همایش ملی ارتقای شفافیت گفته: "اگر اجازه می‌‌دادیم دوربین‌ها محاکم، دادسراها و زندان‌های ما را بببیند وضع ما از امروز بهتر بود." 🔹بله آقای اژه‌ای؛ علنی بودن دادگاه‌ها(مگر در موارد اخلاقی و خاص) جزو ‎ بود. اگر به آن عمل می‌کردید حالا اینقدر مردم ناراضی نبودند و قطعاً وضع جامعه بهتر بود. 🔸آقای اژه‌ای؛ اگر به قانون اساسی و سایر قوانین عمل می‌کردید و دست دزدان بیت‌المال و مفسدین اقتصادی را قطع و برخی‌شان را طبق قانون در نماز جمعه و مجامع عمومی شلاق می‌زدید و بی‌آبرو می‌کردید و برخی دیگر را سریعاً اعدام می‌کردید امروز همه مردم از اعدام یک قمه‌کش استقبال می‌کردند. 🔹در عوض، شما که آمدید نهضت تبرئه راه افتاد و خیلی از مفسدین تبرئه شدند یا مجازات‌شان کاهش یافت... 🔸حالا ببینیم بعد از این چه می‌کنید ... شعار می‌دهید یا عمل می‌کنید؟ ✅ : @modaresian ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🏴مراسم عزاداری ایام شهادت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها 🔻سخنران حجت‌الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی 🔰با مرثیه خوانی حاج حسن شالبافان 🕰 از دوشنبه ۲۱ آذرذساعت ۱۹:۳۰ 🕌 دانشگاه قم ، مسجد الغدیر «درب شهرک قدس » (با حضور برادران و خواهران) 🔰 هیئت محبین الحسین علیه‌السلام «دانشگاه قم »و هیئت کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس «ره» و آیت‌الله مجتهدی «ره» ⏪ لطفاً اطلاع رسانی فرمایید. ❇️ تشریف فرمایی سروران موجب افتخار است . ✳️ لطفاً از درب شهرک قدس وارد شوید ✳️ امکان پارک ماشین هم نزدیک مسجد فراهم شده است ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️از برجسته‌ترین فقیه نظام به آقای سروش محلاتی! 🖋محمدصادق احمدی 🔸 آقای سروش محلاتی در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده از مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان برجسته‌ترین فقیه نظام یاد کرده است. 🔹 لذا بد نیست نظر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را در مورد برخی ادعاهای قبلی آقای سروش محلاتی بررسی کنیم: 🔺 آقای سروش محلاتی مشروعیت حکم اعدام صادر شده برای برخی اغتشاش‌گران را به بهانه سازمان‌یافته‌نبودن، مورد تردید قرار داده‌اند. 🔻 با توجه به مطالبی که توسط دادگاه مطرح‌شده حکم اعدام از باب محاربه است و لذا سؤال این است که آیا محاربه اختصاص به جایی دارد که توسط سازمان و گروه سازمان یافته انجام شود؟ ✅ پاسخ مرحوم هاشمی شاهرودی به سؤال مذکور این است: «ظاهر آیه محاربه این است که جرم مذکور از نوع جرمهای انفرادی است که گاهی ممکن است یک شخص آن را انجام دهد و از این رو فقها گفته‌اند که در تحقق محاربه، وجود گروه و ارعاب دسته جمعی شرط نیست.»۱ 🔺 در جای دیگر آقای سروش محلاتی به جدابودن حکم باغی و محارب در فقه اشاره کرده‌اند و بیان داشته‌اند که باغی کسی است که با حکومت طرف شده و به معارضه با حکومت پرداخته در حالی که محارب کسی است که می‌خواهد رعب و وحشتی ایجاد کند که مصداق فساد در زمین باشد و لذا مجازاتی هم که برای باغی وجود دارد با مجازات محارب متفاوت است و به همین جهت حکم اعدام برای کسانی که در اغتشاشات حضور داشته اندوجهی ندارد. ✅ مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گرچه با اصل این ادعا موافق است ولی استثنائی در این باره می‌زند که قابل توجه است: «بدین ترتیب روشن می‌شود که عنوان محارب در آیه مبارکه، اختصاص دارد به کسی که به قصد افساد در زمین سلاح می‌کشد و معنای افساد در زمین عبارت است از اخلال در امنیت مردم و ترساندن آنها و تجاوز به مال و جان و ناموسشان، و این معنا، شامل باغی یا کافری که به جنگ با دولت اسلامی و قیام در برابر آن برخاسته است، مادام که مرتکب محاربه به معنی مذکور نشده باشد نمی‌شود، و در این صورت نیز از آن جهت که مرتکب این قسم از محاربه شده مصداق آیه خواهد بود و در آن هیچ بحثی نیست.»۲ 🔹 در این تعبیر ایشان کسانی که به مخالفت با حکومت پرداخته باشند را در صورتی که مرتکب جرم محاربه شوند مشمول مجازات محارب می‌داند و در جای دیگر در توضیح فسادی که در تحقق محاربه شرط است می‌فرماید: «بلكه تجاوز به حقوق یک نفر نيز اگر به گونه‌اى باشد كه موجب اخلال در امنيّت محل شود، مصداق «فساد در زمين» خواهد بود.»۳ ♨️ در نتیجه طبق ظاهر این فرمایشات اگر کسانی بر علیه حکومت اقدام کرده‌اند ولی در ضمن آن اقدام به ایجاد ترس و ناامنی در بین مردم کنند و با سلاح راه بر مردم ببندند و سبب ترس آنها شوند داخل در معیار محاربه خواهند بود و صرف اینکه در حال مبارزه با حکومت هستند توجیهی برای محارب‌نبودن آنها نخواهد بود. ➖➖➖➖➖ ۱.مجله فقه اهل بیت جلد، ۱۱-۱۲ ص ۱۷۴ ۲. همان، ص ۱۷۷ ۳. همان، ص ۱۸۶ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🌷سیل جمعیت در تشییع پیکر شهید امنیت 🌷مراسم تشییع پیکر طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده با حضور باشکوه مردم قم از مصلای قدس به سمت حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و تدفین شد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق علیه ‏السلام: یَعیشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَعیشونَ بِاَعْمارِهِمْ وَ یَموتون بِذُنوبِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَموتونَ بِآجالِهِمْ ✳️ مردم، بیشتر از آن‏که با عمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خود زندگی می‏ کنند و بیشتر از آن‏که با اجل خود بمیرند، بر اثر گناهان خود می‏ میرند. 📚دعوات الراوندی: ص ۲۹۱، ح ۳۳ ✅روی پای خودمان بایستیم ✍رهبر انقلاب: «دنیا بزرگ است؛ دنیا که فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست؛ دنیا خیلی وسیع است؛ بروند ارتباطات را برقرار کنند به آن مقداری که لازم هست امّا چشم ندوزند به هیچ نیروی خارجی؛ چشم بدوزند به عنصر داخلی، چشم بدوزند به این ارزش بزرگ: نیروی انسانی داخل. وقتی مردم ببینند که ما مسئولین اصرار داریم بر اینکه مشکلاتمان را در داخل حل کنیم و از ظرفیّتهای داخلی استفاده کنیم، ولو یک سختی‌ای هم برایشان پیش بیاید، تحمّل میکنند، کمکمان میکنند؛ این را مسئولین محترم کشور باید توجّه داشته باشند که تکیه‌ی به خارج نبایستی کرد.» ۹۷/۲/۱۰ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جانباز مدافع امنیت: در بعضی اغتشاشات خیابانی، صحنه جنایات داعش جلویم چشمم ظاهر شد حجت‌الاسلام والمسلمین کارخانه، جانباز مدافع امنیت: 🔸در شبی که مجروح شدم، دیدم گروهی از بانوان محجبه مورد تعرض قرار گرفته و چادر از سر آنها کشیده بودند. 🔹خیابان را بسته بودند، سلاح سرد داشتند و سنگ هم که از همه طرف می‌بارید، یک لحظه صحنه‌های مربوط به داعش را در خیابان دیدم. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
👩‍🎓سه الگو در مواجه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh