eitaa logo
بیداری طلاب
56.5هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
3.9هزار ویدیو
91 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
برای تبلیغات به لینک زیر مراجعه کنید http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
🔻امیرالمؤمنین على عليه السلام: إيّاكَ و مَذْمومَ اللَّجاجِ، فإنَّهُ يُثيرُ الحُروبَ از لجاجت بيجا و نكوهيده بپرهيز كه آن جنگها بر مى افروزد غررالحكم حدیث 2674 🔻رمضان فرصتی برای علاج بیماریهای اخلاقی 🔻رهبر معظم انقلاب: این فرصت را ماه مبارک رمضان در اختیار ما قرار داده که بتوانیم خودمان را شستشو بدهیم. این اشکها دل را شستشو میدهد. همه این بیماریهای خطرناک، یعنی منیت، کبر،حسد، تعدی، خیانت، لاابالیگری در این ماه فرصت علاج پیدا میکنند. ۱۳۸۸/۶/۲۹ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️فتوای همگرایانه آیت الله سیستانی 🔻حاضر در متن جهان شیعه، غائب در بطن جهان اسلام 🔹 چند روز گذشته مجدداً استاد منیر الخبّاز القطیفی شاگرد مطرح حضرت آیت الله سیستانی فتوایی از معظم له را رسانه ای کرد که در آن بر صحت عبادات اهل‌سنّت و اسلام حقیقی آنها تصریح می کرد. این فتوای کلیدی، علی رغم پیامدهای جدید و فراوانی که در همگرایی جهان اسلام دارد، پژواکی در مجامع داخلی و بویژه رسانه های جهان اسلام – که مخاطبین اصلی این فتوا هستند – پیدا نکرد. 🔻این فتوا به چندین جهت از فتوای مشهور شلتوت جامعتر است، ولی نکته اینجاست که چرا روی فتوای شلتوت مانور رسانه ای گسترده انجام شد و اکثر قریب به اتفاق مسلمانان (شیعه و سنی) از آن مطلع شدند، ولی روی فتوای حساس آیت الله سیستانی حتی ریپورتاژ رسانه ای کوچکی انجام نشد!؟ به همین مناسبت در یادداشت پیش رو اشاراتی در این زمینه خواهیم پرداخت. 🔻یکم. از نظر جایگاه می توان این فتوا در راستای فتوای شیخ محمد شلتوت، بلکه بالاتر از آن شمرد. این فتوا، بهترین بستر برای همگرایی بین شیعه وسنّی و بویژه الفت بیش از پیش میان سردمداران و پیروان فریقین با آرای متفاوت فقهی - کلامی را در پی خواهد داشت. فتوای آیت الله سیستانی از جهت مبانی علمی، از فتوای شلتوت بسیار مستحکمتر است. فتوای شلتوت بیشتر بن مایه های فقهی دارد؛ ولی فتوای آیت الله سیستانی علاوه بر مبانی غنی فقهی، ریشه در باورهای کلامی – جامعه شناختی معظم له دارد. به طور خلاصه آبشخور کلامی این فتوا را می توان در سیره عقلا و مبحث «ما جری علیه الدلیل» با صبغه همزیستی اجتماعی رهگیری کرد. اما نکته این جاست که چرا روی فتوای شلتوت مانور رسانه ای گسترده انجام شد ولی در فتوای مهم آیت الله سیستانی حتی ریپورتاژ رسانه ای کوچکی در جهان اسلام صورت نگرفت!!!؟؟ 🔻دوم: آسیب شناسی عدم بازتاب این فتوا در بین مخاطبان اهل سنّت از ضروریات است. به طور اجمال باید اعتراف کنیم که عدم وجود «وحدت مرجعیّت» در اسلام سنّتی مهمترین آسیب است که سالی نیست که ترکشی از آن بر پیکره تشیّع وارد نشود. واتیکان، با خروج دود سفید از محراب کلیسای سیستین به علامت انتخاب پاپ جدید، «وحدت مرجعیّت کاتولیک ها» را رسانه ای می کند. همچنین الازهر از سال ۱۰۹۰ قمری با انتخاب یک شیخ الازهر به پیروان اسلام سنّتی و رسانه ها، تکلیف خود با «مرجعیّت واحد الازهر» را یکسره کرده است. ولی کماکان اسلام سنّتی نسخه شیعی، تکلیف خود را با این امر مشخص نکرده است و در هزار توی و بن بست «تشتت مرجعیّت شیعه» گرفتار است. در اثر این بلاتکلیفی صدای واحدی از مرجعیّت شیعه به جهان اسلام، دنیای ادیان و جهان سیاست مخابره نمی شود. 🔻بجاست با نقل خاطره ای از امام موسی صدر (کثر الله امثاله) در ضرورت تعیین تکلیف فوری «وحدت مرجعیّت شیعه» بحث را خاتمه بخشیم. وی می نویسد: هنگامی که آیت‌الله حکیم (رحمه الله علیه) عازم سفر حج بود، هواپیمای حامل ایشان از آسمان لبنان عبور ‌کرد، من به شارل حلّو ـ رئیس جمهور وقت لبنان- اعتراض کردم که چرا برای ایشان به ‌عنوان پیشوای دینی شیعیان پیامی نفرستادی؛ ولی برای پاپ اعظم رهبر کاتولیک‌‌های جهان وقتی از آسمان لبنان گذشت پیام فرستادی؟ رئیس جمهور لبنان پاسخ تأمل برانگیز داد و گفت: پاپ یک مقام رسمی شناخته شده است. او در لبنان سفیر دارد و ما هم در واتیکان سفیر داریم؛ ولی آیت‌الله حکیم و مراجع دیگر شما رسمیّتی ندارد و یک نفر هم به ‌عنوان مرجع واحد شیعه معرفی نکرده اید که ما تکلیف خود را نسبت به او بدانیم. اگر پیامی ندادم بدین خاطر است نه بی‌اعتنایی به ایشان. 🔻سیّد علی بطحائی ✍بجاست آیت الله اعرافی با فرستادن رسمی یکنفر به الازهر این فتوا را به گوش رئیس محترم الازهر برساند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت‌الاسلام پناهیان: هنوز بی‌سوادهایی هستند که می‌گویند حجاب عقیده است و عقیده را تحمیل نکنید 🔻چهل سال است نتوانستیم جا بیندازیم که دین، یک امر واقعی و احکامش تابع مصالح و مفاسد است. لذا خیلی‌ها حجاب را یک امر ارزشی و غیرواقعی تلقی کرده و ضرورتش را درک نمی‌کنند. 🔻بعضی از سیاسیون درجه‌یک این کشور که بعضاً آنها را برای ریاست‌جمهوری قبول‌ می‌کنند، می‌روند حجاب را مسخره می‌کنند رأی می‌آورند. آیا کسی دندانپزشکی را مسخره می‌کند تا رأی بیاورد؟! نه؛ پس چرا حجاب را مسخره می‌کنند؟ چون حجاب را یک امر ارزشی می‌دانند و می‌گویند: حجاب به عقیده افراد بستگی دارد، عقیده را تحمیل نکنید! 🔻هنوز در این کشور بی‌سوادهایی هستند که می‌گویند حجاب عقیده است و عقیده را تحمیل نکنید. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️گزارش حجت الاسلام بابایی از عیار تمدنی و قطب تمدنی ایران نزد اندیشمندان عرب مقایسه الگوی تمدنی ایران، ترکیه و مالزی در بیان نورالدین بولحیه (استاد باتنه الجزائر) در همایش گفتگوی ایران و جهان عرب، نورالدین بولحیه استاد دانشگاه باتنه الجزایر چه آنجا که در پنل علم به طرح بحث پرداختند و چه وقتی که در اختتامیه سخنرانی کوتاهی کردند رویکرد متفاوتی در تحلیل موقعیت تمدنی ایران امروز داشتند. در پلن تخصصی علم، بولحیه امتیاز نظریه امام خمینی را در مقایسه با بسیاری از نظریات اندیشمندان، در تحقق‌یافتگی آن و امتداد عینی آن دانستند. در نظر ایشان، ایران در تجربه چهل سالگی خود در قامتی بزرگتر از مذهب ظاهر شده و مرزهای مذهبی را به سمت مرزهای انسانیت در نوردیده است. سخنرانی ایشان در اختتامیه هم در همین راستا بود که گفتند جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی اولین کسی بود که دست یاری به سمت مسلمانان دراز کرد و با همان دست به سینه آمریکا کوبید (اذله علی المومنین و اعزه علی الکافرین). از همین منظر تحلیل بولحیه در مقایسه ایران با ترکیه و مالزی اندکی متفاوت از جناب عمار الطالبی بود. دکتر طالبی مالزی را در فرآیند تمدنی اش مهم تلقی کرده و عنصر علم را عنصر مرکزی حرکت مالزی ارزیابی کرد، ولی نورالدین بولحیه پروژه تمدنی مالایایی‌ها و ترک‌ها را اقتصاد دانست و پروژه ایرانی‌ها را در حرکت تمدنی‌‌شان رسالت‌محور و بر مدار انسانیت و ارزش‌ها تعریف کردند و تصریح کردند که نقطه امتیاز و قدرت اصلی ایرانیان در همین رسالت‌محور بودن‌‌شان است. اگر نبود هویت رسالتی ایرانیان، ایران امروز بیش و پیش از ترکیه و مالزی رشد مالی و اقتصادی به دست آورده بود. بولحیه در انتها با اشاره به آیه "شهدا علی الناس" بدین نکته اشاره کردند که ایران، نه در مقیاس امت بلکه در مقیاس بشریت باید الگو باشد و نقش آفرینی کند. @Habibollah_Babai ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امیرالمؤمنین على عليه السلام: العاقِلُ يَعتَمِدُ عَلى عَمَلِهِ، الجاهِلُ يَعتَمِدُ عَلى أمَلِهِ خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند؛ نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد! غرر الحكم حدیث ۱۲۴۰ 🔻امام خامنه ای: با حالت روزه‌داری یا حالت نورانیتِ ناشی از روزه‌داری، در شبها و نیمه شبها تلاوت قرآن، انس با قرآن، مخاطب خدا قرار گرفتن، لذت دیگری و معنای دیگری دارد. چیزی که انسان در چنین تلاوتی از قرآن فرا میگیرد، در حال متعارف و معمول نمیتواند به چنین تلاوتی دسترسی پیدا کند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻حجت‌الاسلام محمد شجاعی: تبعات غیر قابل محاسبه بی‌حجابی مانند کرونا مسری است، و این آثار مخرب و وحشتناک، بر هیچ عاقلی پوشیده نیست.... دستگاه‌های مسئول، و مسئولان در اجرای قانون، جبران ناپذیری را برای کشور و سعادت این ملت در پی خواهد داشت، و قطعا این آثار در ذیربط ثبت خواهد شد! ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️مراسمات مادر حجت الاسلام رفیعی 🔻دلنوشته حجت الاسلام رفیعی برای مادرشان: با کمال تاسف و تالم زبانی که دیشب با دعایش بلا را از من دور می کرد و تمام موفقیت‌های زندگی را مدیون دعای نیمه شبش بودم خاموش شد. والده ماجده حقیر در شام وفات حضرت خدیجه دعوت حق را لبیک گفت روحش شاد فاتحه ای قرائت بفرمایید. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
توهین مجید انصاری به ائمه جمعه: مگر ملوک الطوایفی است که هر امام جمعه‌ای فرمان آتش به اختیار صادر کند. وی گفت: اینکه هر کسی صبح از خواب بیدار می‌شود یا هر امام جمعه‌ای که پشت تریبون قرار می‌گیرد به خودش حق بدهد که فرمان عمل و فرمان آتش به اختیار صادر کند، مگر اینجا ملوک الطوایفی است که آقایان به خودشان حق می‌دهند در هر کاری دخالت عملی کنند؟! ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️عاملان ضرب و شتم طلبه آمر به معروف در رشت دستگیر شدند 🔻 فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عاملان ضرب و شتم و حمله به طلبه آمر به معروف در چمارسرای رشت خبر داد. 🔻عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان: 🔹 به دنبال چاقوکشی و ضرب و شتم و حمله به یک طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر در منطقه چمارسرای رشت در تاریخ ۹ فروردین ماه، موضوع شناسایی و دستگیری ضاربان در دستور کار پلیس قرار گرفت. 🔹 پلیس از احیاء امر به معروف و نهی از منکر این فریضه الهی حمایت همه جانبه می کند. 🔹 پس از انجام یک سری اقدامات فنی پلیس، هر ۴ نفر از عاملان ایراد ضرب و جرح و حمله به آمر به معروف شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شدند. 🔹 برخورد پلیس با اراذل و اوباش و گردنکشان را قاطع و پشیمان کننده است. 🔹 این متهمان برای بررسی بیشتر و تکمیل پرونده در اختیار پلیس هستند. 📌طلبه روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر چهارشنبه ۹ فروردین ماه به دنبال تذکر به کشف حجاب یک زن در محله چمارسرای رشت، با چاقو مورد حمله تعدادی از اراذل و اوباش قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده بود. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️انتقاد صریح آیت الله میرباقری از برخوردهای موردی با پدیده بی‌حجابی و عدم شفافیت در تصمیم سازی ها 🔻به جای تمرکز روی برخورد با اشخاص مرتکب بی عفتی، با شبکه های اقامه و اشاعه بی عفتی درگیر شوید 🔸در موضوع حجاب، مسئولینی که ۴۰ سال است دنبال اشاعه فرهنگ غربی هستند، باید پاسخگو باشند! ▫️اکتفا به برخورد با فلان رستوران‌دار و راننده در موضوع مبارزه با بدحجابی، اقدام‌ ناموفقی است، چرا که فقط با کسانی که مرتکب جرم شده‌اند برخورد کرده‌اید، اما با شبکه اشاعه و اقامۀ آن درگیر نشده‌اید. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh