🔻رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ۲ :
🔻همه ظرفیتها و امکانات و منابع کشور باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار بگیرد
🔻از ارتباط خارجی هم باید استفاده کنیم؛ ارتباط خارجی فقط ارتباط با آمریکا و چند کشور اروپایی نیست
🔻ما ظرفیتهای زیادی در کشور داریم. بعضی از امکانات ما امکانات سختافزاری است. منابع طبیعی داریم، موقعیت جغرافیا داریم، زیرساختهای اقتصادی داریم، کارخانجات، دستگاهها، بعضی امکانات نرمافزاری است، نیروی انسانی خلّاق داریم، جوانهای پرانگیزه داریم، ظرفیتهای علمی داریم، ظرفیتهای فناوری داریم، فکرهای نو داریم.
🔹اینها امکانات کشور است. اینها همهاش باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار بگیرد. امکانات اجرایی داریم، امکانات تقنینی داریم، امکانات قضایی داریم، امکانات رسانهای داریم، تجربهها و عناصر مجرّب داریم، کسانی هستند که کارآزمودهاند، کار کردهاند، میشناسند، بلدند. از همهی اینها باید استفاده بشود. از ارتباطات خارجی استفاده کنیم. ارتباطات خارجی، ارتباط خارجی فقط ارتباط با آمریکا و با چهار کشور اروپایی که نیست. دنیا دویست و خردهای کشور هستند. اینها هرکدام یک ظرفیتیاند. از این ارتباطات خارجی میشود استفاده کرد برای این.
🔻ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمیبیند، خودشان عجله کردند و زودتر میخواهند بروند.
🔻ثبات در تصمیمهای اقتصادی لازمه عملی شدن شعار سال است
🔻تغییرات پیدرپی در سیاستهای پولی و مالی سرمایهگذار داخلی و کارآفرین را مردد میکند
🔻یکی دیگر از الزامات عملی شدن شعار امسال ثبات در سیاستها و تصمیمهای اقتصادی است؛ این که در سیاستهای پولیمان، در سیاستهای مالیمان مدام تغییرات پیدرپی بدهیم این خیلی مضرّ است برای کشور، خیلی مضرّ است. حالت بیاطمینانی بوجود میآید. کارآفرین را مردّد میکند، آن کسی که میخواهد سرمایهگذاری کند، کارآفرینی کند، او را مردّد میکند. ما حالا دنبال سرمایهگذاری خارجی هم هستیم؛ به خارجیها میگوییم بیایند سرمایهگذاری کنند، هر کسی که میتواند مایل است بیاید سرمایهگذاری کند، او هم سود میبرد، ما هم سود میبریم. خارجیها نگاه میکنند به سرمایهگذاران داخلی، اینها ویترین نظامند. میخواهند ببینند که شما با سرمایهگذار کارفرمای داخلی و کارآفرین داخلی چه جوری رفتار میکنید، بعد اگر چنانچه دیدند خوب رفتار میکنید آنها هم میآیند.
🔻آمریکا ضعیفتر از گذشته است چون دو قطبی شدیدی در انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا ایجاد شد که این دو قطبی با شدت هنوز هم وجود دارد
🔻رهبر انقلاب: حجاب محدودیت شرعی و قانونی است دولتی نیست
🔻کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
🔻خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند اگر بدانند پشت کار آنها چه کسانی هستند قطعاً این کار را نمیکنند
🔻خیلی از اینها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند
🔻امام در اولین هفته های انقلاب مساله حجاب را الزاما و قاطعا بیان کردند و جزو کارهای اوائل امام راحل بود
🔻دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم
🔻بدون برنامه و کارهای بیقاعده نباید انجام بگیرد
💻 @khamenei_ir
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ۳:
مبارزه با فساد، در رأس توصیههای کلیدی در مسئله اقتصاد است
🔻فساد مردم را ناامید میکند
🔻بدون ملاحظه با فساد باید مبارزه کرد
🔻در مسئلهی اقتصاد چند توصیهی کلیدی هم هست. در رأس این توصیهها مبارزه با فساد است. مبارزه با فساد که در شعارهای رئیس جمهور محترم در دوران انتخابات و بعد از انتخابات هم وجود داشته، همهی ما هم به این معتقدیم واقعاً. مبارزهی با فساد کار لازمی است. البته کار بسیار دشواری است. مثل یک اژدهای هفت سر، از همه طرف خطرش انسان را تهدید میکند.
فساد، مردم را ناامید میکند، مأیوس میکند، میل به سلامت را در افراد کاهش میدهد. وقتی کسی میبیند که فلان آدم با شیوهی غیرقانونی، غلط توانست جیب خودش را پر کند، این هم وسوسه میشود. فساد یک بیماری مسری است، بیماری بسیار خطرناکی است، موجب هلاک جامعه است واقعاً. مبارزهی با فساد لازم است. بدون رودربایستی، بدون ملاحظه بایستی با فساد مبارزه کرد هر جا که هست و این در رأس کارهای مهمی است که در زمینهی مسائل اقتصادی لازم است.
🔻رابطه دستگاههای مسئول با شرکتهای بزرگ دولتی باید تنظیم بشود
🔻از مدیران فعال و خوب حمایت کنید
🔻در زمینهی مسائل اقتصادی یک توصیهی دیگری که عرض میکنیم مسئلهی رابطهی منطقی دستگاههای مسئول با شرکتهای بزرگ دولتی است. ما شرکتهای بزرگی داریم که مال دولت است، سرمایهاش متعلق به دولت است، درآمدش هم مال دولت است. رابطهی دولت با اینها بایستی تنظیم بشود، رابطهی دولت با این شرکتها باید تنظیم بشود. بعضی از مدیران خوب و فعال در این شرکتها هستند باید اینها تأیید بشوند، حمایت بشوند. در بخش خصوصی هم همینجور.
🔹یکی از وظایف ما و بخصوص از وظایف قوهی مجریه و دولت این است که از این مدیران فعال و خوب حمایت بشود، بهترین حمایتی هم که از یک مدیر کارآفرین و فعال میشود کرد این است که بتوانیم برای محصول او بازار فراهم کنیم؛ چه بازار خارجی، چه بازار داخلی، قدرت رقابتپذیری به او بدهیم، به او کمک کنیم برای بالا بردن کیفیت.
🔻مدیران دولتی باید عملکردشان را در سیاست کلی اقتصاد کشور مشخص کنند
🔻چرا شرکت دولتی، مواد اولیه داخلی خودش را با قیمت دلار تلگرامی و جعلی تطبیق میکند؟
🔻رقیب ریال را در داخل تقویت نکنیم
🔻این مدیرانی که عرض کردم خصوصیتشان این است که در دوران جنگ سخت اقتصادی این چند ساله اینها توانستند کار کنند، اینها توانستند بایستند، توانستند کشور را پیش ببرند در بعضی از بخشها لذا اینها بایستی کمک بکنند این حمایت بشود. آنها هم وظایفی دارند بخصوص دولتیها، مدیران دولتی باید مشخص بکنند که عملکردشان و نقششان در زمینهی سیاست کلی اقتصاد کشور چیست، این باید مشخص بشود. یعنی فلان شرکت بزرگ که متعلق به دولت هم هست، مواد اولیهاش هم داخلی است، از این شرکتهای بزرگ اینجوری ما داریم تعدادی، شرکت بزرگ، پر درآمد با مواد اولیهی داخلی این قیمت محصول خودش را با دلار تلگرامی، همین دلارهای جعلی، این قیمتهای جعلی دلار که هدایت میشود از طرف دشمن، با او تطبیق میکند. چرا؟ چرا شما به دلار حاکمیت میدهید؟ چرا برای ریال رقیب را تقویت میکنید؟ یکی از وظائف عمدهی ما این است که ما رقیب ریال را تقویت نکنیم در داخل.
🔹 یکی از گرفتاریهای کشور ما مسئلهی آویزان شدن به دلار است، در بخشهای مختلف اقتصاد ما. گفتم من در مشهد؛ بعضی از کشورها خودشان را از دلار جدا کردند و معاملاتشان را از طریق دیگری، حتی از سوئیفت اینها را خارج کرده بودند، اینها ارتباطاتشان را با سوئیفت هم قطع کردند، آنها قطع کرده بودند، اینها هم قطع کردند، وضعشان بهتر شد. کشورهایی هستند الان که وضعشان بهتر شد.
۱۴۰۲/۱/۱۵
💻 @khamenei_ir
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ۴:
🔻نظم جهانی در حال تغییر و تحول سیاسی مهم است
🔻باید تحرک و ابتکاراتمان را در سیاست خارجی افزایش دهیم
🔻دنیا در معرض یک تحول سیاسی مهم است. یعنی وضع نظم جهانی در حال تغییر است که خب حالا این حرف دارد از جاهای مختلف شنیده میشود تکرار میشود. من امروز میخواهم عرض بکنم که این تحول جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبههی دشمنان جمهوری اسلامی است. این چیز مهمی است. تحولات خیلی سریع انجام دارد میگیرد خیلی با سرعت.
ما در مسئلهی سیاست خارجی، تحرک در سیاست خارجی ابتکاراتمان را افزایش بدهیم. ابتکار و تحرک و فعالیت را باید افزایش بدهیم از فرصت استفاده بکنیم.
🔻انتخابات ابزار قوت کشور است
🔻مسئولین از همین حالا راهبردهای مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات را مشخص کنند
🔻این انتخابات آخر سال خیلی مهم است. انتخابات میتواند مظهر قوّت ملّی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود این ضعف کشور و ضعف ملت را نشان میدهد، ضعف دولت را ضعف مسئولین را ضعف آحاد مردم ضعف کشور را نشان میدهد.
🔹هر چه که ما ضعیف بشویم دشمنان ما تهاجمشان فشارشان بیشتر خواهد شد. اگر میخواهید جلو فشار دشمن گرفته بشود باید قوی بشویم یکی از ابزارهای مهم قوّت کشور همین انتخابات است.
🔹مسئولینی که مرتبط هستند از همین حالا البته میدانم که دنبال کردند لکن راهبرد مشارکت را راهبرد امنیت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد رقابت انتخابات را از همین حالا مشخص کنند.
🔹انتخابات خوب سالم با مشارکت بالایی انشاءاللّه در آخر سال داشته باشیم.
♨️پشت صحنهی اغتشاشات دستگاههای جاسوسی دشمنان بودند
🔻مسئلهی زن را بهانه کردند
🔻بانوان ایرانی در جمهوری اسلامی با افتخار و سربلندی در مسائل گوناگون فعالیت میکنند
🔻توطئههایی از سوی دشمنان برای داخل کشور ما بوده، توطئههایی هم خواهد بود، اغتشاشات پاییز گذشته. اینها مسئلهی زن را بهانه کردند، هیاهو راه انداختند، پشت قضیّه هم دستگاههای جاسوسی دشمنها بودند، دولتهای غربی، آن کشورهایی که خودشان در مسئلهی زن به شدت متهماند؛ آن وقت اینها در قضیهی زن، به جمهوری اسلامی که برترین شأن را برای زن قائل است ایراد میگیرند و خط و نشان میکشند و حرف میزنند.
🔻اینجا یک عدهای هم حالا در داخل به نظر اغلب فریب خوردند که به تبع دشمن خارجی و افراد خائن خارجنشین که آنها تحریک میکردند شعار آزادی زن را دادند. اینجا هم هوچیگری کردند به جای استدلال منطقی و حرف صحیح و متین که بشود گوش داد، بشود جواب داد، بشود حرف زد، هوچیگری کردند.
🔻مسئلهِی خانمها که فقط پوشش نیست زن مسئلهی تحصیل دارد، مسئلهی اشتغال دارد، مسئلهِی ازدواج دارد، مسئلهِی فعالیت سیاسی دارد، مسئلهی حضور در مسائل اجتماعی دارد، مسئلهی حضور در مدیریتهای بالای دولتی دارد، اینها همه مسائل زن است. در کدام از اینها در کشور آزادی وجود ندارد؟ جمهوری اسلامی در کدام یک از این موارد در کار زنها دخالت کرده و جلوی آزادیشان را گرفته؟ این همه دختر محصّل، این همه دختر دانشجو، این همه زن دارای مشاغل بالای دولتی، این همه خانمهای تشکیل دهندهی اجتماعات بزرگ، این حضور فعال زنها در اجتماعات مؤثر دوران مبارزات، قبل از پیروزی انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب در جنگ، در پشت جبهه، تا امروز در تظاهرات، در راهپیماییها، در بیست و دوم بهمن، در روز قدس حضور زنها کجای دنیا این همه فعالیت، زن انجام میدهد؟ که بانوان ایرانی با افتخار و سربلندی دارند انجام میدهند.
🔻آمریکا جنگ اوکراین را راه انداخت که حالا این ادعای بنده است، دلایل متعددی هم وجود دارد، کسان زیادی هم در دنیا معتقدند به همین، خود آمریکاییها البته قبول نمیکنند، اما آنها جنگ اوکراین را راه انداختند. الان این جنگ موجب شده است که بین متحدین اروپایی آمریکا با آمریکا به تدریج مدام فاصله بیفتد و فاصله زیاد بشود. چون اروپاییها دارند کتکش را میخورند. آمریکا سودش را میبرد. این فشار به وجود آورد. ضعف آمریکاست. آمریکا، آمریکای لاتین را خانهی خلوت خودش، حیاط خودش میداند. الان دولتهای متعدد آمریکای لاتین، دولتهای ضدآمریکایی دارند سر کار میآیند. آمریکا میخواست ونزوئلا را کن فیکون کند دیگر، دولت هم معیّن کردند به جای اینکه دولت کنونی ونزوئلا که مخالف آمریکاست، یک رئیس جمهور جعلی هم درست کردند، لشکر هم به او دادند، پول هم به او دادند، سلاح هم دادند، دو سه سال هم کشمکش به وجود آوردند، آخرش نتوانستند. اینها همه نشانهی ضعف است.
این که میگوییم جبههی ضداسلامی ضعیف شده. دلار در دنیا رو به ضعف است. کشورهای زیادی هستند که معاملات دلاری خودشان را دارند تبدیل میکنند به پولهای ملی یا ارزهای دیگر، اینها همهاش نشانههای ضعف است.
۱۴۰۲/۱/۱۵
💻 @khamenei_ir
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی میشود؟!
✍️ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند.
1️⃣ حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب میشود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمیگیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی میآید و تبعات آن به عموم جامعه بر میگردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی میشود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر میرود و اثر سیاسی از خود باقی میگذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان میدهد.
2️⃣ از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد.
3️⃣ کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژههای میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژهای تلاش میکنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکافهای عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید.
4️⃣ در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب میکنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند.
5️⃣ امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحهگری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویسهای امنیتی و رسانههای فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب میشود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند.
6️⃣ اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب میکنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار میگیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند.
مهدی جهان تیغی
@mahdi_jahantighi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️هفت نکته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب پیرامون مسأله حجاب
۱.توجه به نظام اولویت
رهبر معظم انقلاب بعد از قریب ۳۰ سخنرانی با وجود کشف حجابها، تحصنها، بیانیه ها و... به این موضوع پرداختند
اینکه حضرت آقا تا به حال در این باره صحبتی نکردند پیام بسیار مهمی دارد و اون اینکه اجازه ندید دشمن اولویتهای جامعه رو تغییر بدهد
افرادی که در این مدت با اقدامات مختلف حجاب را اولویت اول کشور قرار دادند ناخواسته به نقشه دشمن ضریب دادند .
۲.نگاه جامع به حجاب
رهبری عزیز حجاب را در دو بعد معرفتی و سیاسی مورد توجه قرار دادند و فرمودند :
حجاب محدودیت شرعی و قانونی است
کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.
تک بعدی دیدن حجاب ما را از پرداختن صحيح به مسأله منحرف خواهد کرد
متاسفانه عده ای فقط با مطالبه از مسئولین مسأله را تک بعدی تحلیل کردند و توان جامعه مطالبه گر را با آدرس غلط هدر دادند.
۳.انگیزه شناسی کشف حجاب
حضرت آقا در انگیزه شناسی کشف حجاب مهمترین علت را غفلت (نه بی دینی ، نه عناد با نظام) دانستند که تلویحا ضرورت جهاد تبیین را به کنشگران دغدغه مند تکلیف کردند و فرمودند :
خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمیکنند.
۴.تحلیل امید زا
آقا بسیار امیدوارانه چند بار فرمودند :
این مسأله قطعا حل خواهد شد
برخلاف کسانی که نا امیدانه در سدد هیولا سازی از این مساله هستند و با بزرگ نمایی القای بن بست میکنند
۵.ثبات در سیاستهای نظام
ایشان با تذکر این نکته که این مساله در زمان امام خمینی هم بوده و سیاست نظام همان سیاست ثابت امام است آب پاکی را ریختند روی دست تحلیلگرانی که گمانه زنی میکردند و عقب نشینی نظام را فریاد میزدند
۶.لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند
رهبری با تاکید بر اینکه دشمن برنامه دارد
لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند را متذکر شدند و با این قید هشداری دادند به افرادی که بدون هیچ برنامه ای به اقدامات هزینه ساز و خارج از قاعده روی آورده اند .
۷.اعتماد به مسئولین
رهبری با تاکید بر اینکه مسئولین برنامه دارند ، پاسخ آن دسته از افرادی که مدام با شعار "مسئولین خوابند ، برنامه ندارند ، هیچ کاری نمیکنند و..." را دادند
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️چگونه صهیونیسم به جنگ مذهبی در مسجد الاقصی دامن زد؟
در روزهای اخیر همزمان با فرارسیدن ایام برگزاری عید فصح (پسح)، بین مسلمانان و یهودیان در قدس شریف درگیریهایی ایجاد شد تا جایی که خاخام اعظم رژیم صهیونیستی حمل نذورات عید پسح به مسجد الاقصی را ممنوع اعلام کرد. به همین مناسبت مقاله سایت میدل ایست ای که به بررسی ریشه این درگیریها پرداخته را بازنشر می کنیم:
📌 بخش اول
میدل ایست آی: گروه بنیادگرای یهودی «بازگشت به کوه معبد» که از ساخت «سومین معبد یهودی» در حرم شریف قدس، سومین مکان مقدس در اسلام، حمایت میکند و با گروه نژادپرست «کاخ» مرتبط است، چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد حیوانات را به عنوان بخشی از مراسم عید فصح یهودی در حرم شریف قربانی کند.
حماس در پاسخ اعلام کرد که اجازه برگزاری چنین مراسمی را نخواهد داد و «به هر قیمتی» از آن جلوگیری خواهد کرد. تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اردن نیز این طرحها را محکوم کردند.
یک ممنوعیت شرعی
پس از اشغال بیت المقدس شرقی توسط اسرائیل در سال 1967، وزیر دفاع اسرائیل در آن زمان، موشه دایان، تصمیم گرفت به اوقاف فلسطینی که تبدیل به اوقاف اردن شده بود، اجازه دهد که حرم شریف یا آنچه یهودیان «جبل الهيكل» مینامند را مدیریت کند.
خاخامهای اعظم اشکنازی و سفاردی در اسرائیل به همراه صدها خاخام دیگر حکم هلاخا (حکم قانونی در شریعت یهودیان) صادر کردند و پس از تخریب «معبد دوم» از ورود یهودیان به این منطقه و همچنین نماز خواندن در آنجا به دلیل «نجاست» همه، جلوگیری کردند.
حتی خاخامهای بنیادگرای پیرو خاخام متعصب تسفی يهودا کوک، که بسیاری از آنها پس از سال 1967 در کرانه باختری و شرق بیت المقدس شهرکنشین شدند، با این ممنوعیت مذهبی موافقت کردند.
با این حال، برخی از گروههای افراطی صهیونیستی غیرمذهبی، بهویژه آنهایی که با گروه تروریستی «لیحی» مرتبط بودند، استدلال کردند که خاخامها اشتباه میکنند و یهودیان باید در آنجا کنیسه بسازند. در سال 1969 یک مسیحی افراطی استرالیایی مسجد الاقصی را به آتش کشید و توسط اسرائیلیها دستگیر شد و ادعا کرد که از بیماری روانی رنج میبرد و سالها بعد تبعید شد.
با این حال، شلومو گورن، خاخام ارتش اسرائیل که در سال 1973 خاخام اصلی اشکنازی اسرائیل شد، بیشترین تأثیر را در این موضوع داشت؛ گورن استدلال میکرد که یهودیان میتوانند از مناطقی از معبد باستانی که در پایان دوره معبد دوم به مکان اصلی اضافه شد، بازدید و در آنجا نماز بخوانند، و این نقض قانون هلاخا نیست.
او میگفت شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه یهودیان تا قرن شانزدهم بنایی دائمی برای نماز و دعا در "کوه معبد" داشتهاند، ادعایی که مورخان با آن مخالفت میکنند.
گورن در راستای اشتیاق خود برای دادن اجازه دسترسی یهودیان به زیارتگاههای اسلامی، سعی کرد توضیح دهد که سنت ایستادن پشت دیوار غربی حرم شریف (دیوار براق) به عنوان مکان نیایش یهودیان تنها سیصد سال قدمت دارد و منشأ آن در محدودیتهای اعمال شده توسط مقامات عثمانی بر عبادت یهودیان در سایر نقاط منطقه کوه معبد است.
دسترسی به زیارتگاههای اسلامی
در سال 1994، گورن به نخست وزیر اسحاق رابین نوشت که "ما نمیتوانیم در مورد دیوار غربی (به عنوان مکان خاص عبادت یهودیان) ادعای حقوقی داشته باشیم" و باید به یهودیان اجازه داده شود که در سراسر منطقه "کوه معبد" نماز بخوانند.
در دهه هشتاد قرن گذشته، خاخامهای ارشد در اسرائیل شروع به پذیرفتن این ایده کردند و خاخامهای سفاردی و اشکنازی، با وجود اصرار یک خاخام سفاردی مبنی بر اینکه کنیسه بالاتر از مسجد باشد، پیشنهاد ساخت کنیسه در گوشه جنوب شرقی منطقه، پشت مسجد الاقصی، یعنی خارج از منطقه حرم را دادند.
در واقع، خود دیوار براق، چه رسد به حرم شریف، پیش از ظهور صهیونیسم هرگز اهمیت مذهبی مرکزی به عنوان مکان دعا برای یهودیان نداشته است.
در حالی که یهودیان فلسطینی در دوران عثمانی اجازه داشتند در کنار این دیوار نماز بخوانند، این استعمارگران و افراطگرایان صهیونیست بودند که شروع به مطالبه دیوار (به عنوان عبادتگاهی مخصوص یهودیان) کردند. این امر باعث درگیریهای خشونتآمیز با مسلمانان فلسطینی در سال 1920 شد که در خشونتهای سال 1929 که سراسر کشور را فرا گرفت، به اوج خود رسید و فلسطینیها آن را "انقلاب البراق" نامیدند که در آن بیش از 200 یهودی و فلسطینی کشته شدند.
در سال 1986، 70 خاخام که توسط گورن فراخوانده شده بودند، دستور جدیدی صادر کردند که به یهودیان اجازه میداد «در بیشتر قسمتهای حرم شریف وارد شده و نماز بخوانند» و اینکه واقعاً میتوان یک کنیسه در آنجا ساخت.
👇 ادامه دارد...
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️چگونه صهیونیسم به جنگ مذهبی در مسجد الاقصی دامن زد؟
🔻بخش دوم
در سال 1990، خاخام لوباویچر مناخم اشنیرسون به پیروان خود دستور داد تا جشنهایی را در حرم برگزار کنند، در حالی که در این بین، گروه «مومنان کوه معبد»، که در سال 1967 تأسیس شد و توسط گرشون سالومون یک ناسیونالیست اسرائیلی رهبری میشد، قصد داشت سنگ بنای ساخت «معبد سوم» در محوطه حرم را بگذارد.
تظاهرات فلسطینیها علیه طرحهای "مؤمنان کوه معبد"، موجب شد که نیروهای اسرائیلی بیش از 20 معترض فلسطینی را کشته و بیش از 150 نفر را زخمی کنند. این امر به صدور دو قطعنامه سازمان ملل در محکومیت استفاده از زور توسط دولت اسرائیل و امتناع این رژیم از بازدید دبیر کل سازمان ملل از حرم شریف انجامید.
عامل اسلو
یک گروه تندروتر صهیونیستی که خواستار حق ادعایی یهودیان برای تصرف و نماز در حرم شریف بود، جنبش "های وی كايام (Hai Ve-Kayam)" به رهبری یهودا عتصيون بود، که پدرش یکی از اعضای گروه تروریستی "ليحی" بود. عتصيون هفت سال را به دلیل عضویت در یک سازمان تروریستی یهودی در دهه 1980 در یک زندان اسرائیل گذراند که میخواست قبة الصخره را منفجر کند.
عتصيون و گروهش اصرار داشتند که در حرم نماز بخوانند، که پلیس اسرائیل مجبور به اخراج آنها شد، همین امر منجر به افزایش حمایت از جنبش در جامعه یهودی استعمارگر اسرائیل، چه مذهبی و چه سکولار شد.
سایر گروههایی که ادعاهای مشابهی دارند عبارتند از «یمین اسرائیل»، «کاخ» و «کاهانه های»، «مؤسسه معبد»، «جنبش تأسیس معبد» و «آترت کهنیم» و غیره.
بسیاری از این گروهها پس از معاهده اسلو از ترس اعطای اختیار به تشکیلات خودگردان فلسطین بسیج شدند، بهویژه پس از توافقنامه صلح اسرائیل و اردن در سال 1994 که اسرائیل را ملزم به احترام به «نقش ویژه اردن» در زیارتگاههای مسلمانان قدس کرد.
خاخامهای یشع
در فوریه 1997، کمیته خاخامهای یشع، یکی از اجزای مرکزی جنبش استعماری و ملی-مذهبی صهیونیستی، حکمی را تصویب کرد که به خاخامهایی که معتقدند یهودیان باید در حرم نماز بخوانند، اجازه انجام این کار را میداد.
در همین حال، چندین تن از قضات دادگاه عالی و سیاستمداران شروع به درخواست از دولت و خاخام اعظم برای لغو ممنوعیت نماز خواندن یهودیان در حرم کردند. این تلاشها با بازدید آریل شارون، رهبر حزب لیکود از حرم شریف در سپتامبر 2000 به همراه پلیس ضد شورش اسرائیل به اوج خود رسید.
این مساله اعتراضات فلسطینیها را به دنبال داشت و در پی آن 4 فلسطینی کشته و دهها نفر زخمی شدند. سفر شارون، آتش انتفاضه دوم فلسطین را شعلهور کرد و در هفته بعد اسرائیل 70 فلسطینی را کشت و شارون پس از 5 ماه به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شد.
استمرار مقاومت
قبل از سال 2003، دولت اسرائیل به بیش از 3 یهودی مذهبی به طور همزمان برای زیارت و بازدید از حرم اجازه نمیداد، اما از آن زمان به بعد این تعداد را به طور پیوسته به بیش از 50 نفر رسانده است و این کار را بدون تأیید مقامات اوقاف اسلامی انجام میدهد.
در سال 2009، پس از اظهارات نژادپرستانه در مورد فلسطینیها، اسحاق آهارونویچ، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، از حزب راستگرای اسرائیل، بار دیگر از حرم بازدید کرد. تحريكات و هتك حرمت صهيونيستها علیه فلسطینیان ادامه يافت و در سپتامبر 2015، دولت اسرائيل از ورود فلسطينيان به حرم جلوگيری كرد تا برای يهوديان امکانی را فراهم كنند تا به آنجا بروند.
به این جهت قیام فلسطینیها به راه افتاد که طی آن پلیس اسرائیل دهها فلسطینی را به ضرب گلوله کشت. در حالی که دولت اسرائیل پس از انتفاضه اعضای کنست را از بازدید از محوطه منع کرد، بنیامین نتانیاهو این ممنوعیت را در سال 2018 لغو کرد.
در واقع، موضوع اجازه دادن به یهودیان برای ورود به حرم شریف، چه رسد به اینکه در آنجا نماز بخوانند، همچنان یکی از موضوعات اصلی اختلاف در محافل مذهبی یهودیان در اسرائیل است، به طوری که نتانیاهو سال گذشته با یک خاخام محافظهکار و رئیس یک حزب سیاسی به توافق رسید تا به طور موقت یهودیان را از ورود به حرم در ازای پیوستن به دولت ائتلافی خود منع کند.
مقاومت مستمر فلسطین علیه استعمار اسرائیل در چند هفته گذشته، چه در اسرائیل و چه در کرانه باختری و غزه، با کشتار فلسطینیان در سراسر کرانه باختری، به ویژه جنین، به اوج خود رسید.
در حالی که فلسطینیها متوجه شدهاند که استعمار شهرکنشینان، تمام سرزمین فلسطینیها را هدف قرار داده و تلاشهای مستمر برای کنترل اماکن مقدس مسلمانان فلسطینی، چه در قدس، الخلیل، حرم یوسف دویک (قدیس محلی در نابلس) و بنا به ادعای صهیونیستهای متعصب «مقبره یوسف»، به سرعت ادامه دارد.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻مطلبی از حضرت آیت الله سبحانی که بازدید زیادی در فضای مجازی داشته:
امکان تربیت دینی در آپارتمان وجود ندارد. از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست
🔹امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی کند. بچه ها در این محیط محبوس شده اند.
🔹دولت باید برای مردم خانه های ویلایی ٢۰۰ - ۳۰۰ متری بسازد.
🔹حفظ اسلامیت نظام با این انبوهسازی ها نمی شود.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام حسن مجتبی علیهالسلام:
إنَّ اللّه َجَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ
خداوند ماه رمضان را میدان مسابقهاى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند.
📚 تحف العقول، ص ۲۳۶
📣 میلاد حُسن مجسّم
🔸 رهبر انقلاب: میلاد امام مجتبی، امام حسن (علیه الصّلاة و السّلام)؛ حُسن مجسّم بر زبان پیغمبر خاتم (صلّی الله علیه و آله) که این نام را ایشان بر روی این مولود گذاشتند -و این خیلی با عظمت است، خیلی مهم است که پیغمبر این بزرگوار را، این کودک مبارک را «حسن» بنامند- انشاءالله بر همهتان مبارک باشد.
❣ میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام تهنیت باد.
🔻رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی:
❇️ نقاط آماج حمله دشمن را بشناسید و با آن مقابله کنید
◻️ ویژگی ممتاز شعر فارسی تولید سرمایههای معرفتی و معنوی است
◻️شناخت ابعاد جنگ نرم؛ مهمترین وظیفه فعالان هنری و فرهنگی
◻️غربیها طرفدار حقوق بشر نیستند، دشمن بشرند
◻️ شعر یک رسانه اثرگذار است
🔻از این فرصت باید استفاده کرد
◻️ شعر گفتن برای حاج قاسم خیلی خوب و خیلی بجاست.
◻️مثل حاج قاسم شهادت؛ پاداش اخلاص فخریزاده
◻️ غربیها دشمن بشر هستند
🔻آرمان علیوردی و روحالله عجمیان را با شکنجه میکشند آنها متعرض نمیشوند تحریک هم میکنند
🔻شاعر، نقاش، داستاننویس، سینماگر و... بدانند امروز در مقابل تاخت و تاز دشمن قرار داریم
◻️غربیها از زن ایرانی کینه دارند
🔻قطعاً اگر حضور زنها نبود انقلاب پیروز نمیشد
🔻تعبیر حقوق بشر و حقوق زن به غربیها نمیآید
🔻دشمن میخواهد تدین و حیای زن را تضعیف کند
◻️ امروز مغولهای جدید و کراواتبسته در حال تاخت و تاز به دنیا هستند
🔻سگ هاری مثل صدام را با کارخانههای شیمیایی تجهیز کردند؛ تاخت و تاز اینهاست
◻️ غربیها اگر بتوانند ایران اسلامی را از مواد غذایی محروم میکنند
🔻در سال ۹۹ پول واکسن را گرفتند و واکسن را ندادند
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انتشار برای نخستین بار؛ اعترافات عبدالطیف مرادی، عامل حمله فروردین ۱۴۰۱ به روحانیون در حرم مطهر رضوی
🔺مرادی: به ظن اینکه این روحانیون به صحابه دشنام میدادند به آنها حمله کردم اما اشتباه میکردم اینها شیعه انگلیسی و ناسزاگوی صحابه نبودند.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️از «کنگره آمریکا» تا «مجلس شورای اسلامی ایران»!
✍حجت الاسلام احمدحسین شریفی
🔻جلسه «استماع توضیحات مدیرعامل شرکت تیکتاک در کنگره آمریکا» را نگاه کردم.
نظم، جدیت، دقت، سکوت، صراحت، توجه تام همه حاضران، تخصصی بودن همه پرسشها، اهتمام همه اعضای کنگره به مصالح و منافع ایالات متحده، شگفتیآور بود.
❌مقایسه کنید با جلسات علنی «مجلس شورای اسلامی»!
🔻آیا روزی چنین نظم، انضباط، سکوت، صراحت، شفافیت، تعهد و اهتمامی به منافع ملی و ارزشهای اسلامی ایرانی را در مجلس شورای اسلامی هم میتوانیم مشاهده کنیم؟
@Ahmadhoseinsharifi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️بیانیه حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه درباره ویراست حجابی و شبهات آن
سلام علیکم ورحمت الله
باید عرض کنم متاسفانه دوستان ویراست بنده را دقت نکردند و با فهم نادرست خود نقد کردند و نقدشان ربطی به مطلب این مسکین نداشت.
لازم میدانم برای روشن تر شدن مطلب بیان شده چند نکته خدمت شما و همه دغدغه مندان عرض کنم؛
1⃣ من نگفتم دولت درباره حجاب ورود نکند یا نقشی ندارد قطعا حمایت و پشتیبانی و نظارت دولت و دستگاه های مربوطه نباشد؛ جلوی بی حجابی گرفته نمی شود باید دولت حمایت و پشتیبانی کند اما به دست جبهه مردمی ابعاد شناختی و فرهنگی و اجتماعی حجاب حل بشود.
✔️(در مدت دو ماهی که از مسئولیت اینجانب می گذرد شبانه روز و مستمر و دغدغه مندانه پیگیر طرح حجاب و عفاف و همه مسائل فرهنگی مربوط به حاکمیت که علت و ریشه و ارتباط در زیست عفیفانه دارد، بوده ام تاان شالله طرح جامع و موثری تصویب و اجرایی گردد و همه نهاد های مسئول اعم از دولتی، قضایی، امنیتی و مجلس به وظایف مربوطه خود عمل کنند.
بی شک اگر برداشت ناصواب دوستانِ منتقد به اینجانب نسبت به اظهارات بنده صحیح بود این دغدغه و پیگیری ها دلیل و توجیهی نمیداشت.)
2⃣عرض شد مراقب باشید دشمن، آگاهانه می خواهد مسأله حجاب را حکومتی جلوه کند تا دعوای حکومت و مردم شکل بگیرد و برخی دوستان نادانِ دارای تریبون همین مسیر را دارند طی می کنند و این مطلب بسیار خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری را وارد میکند که موجب می گردد اصل مساله حجاب بازیچه شود و به حاشیه رود.
3⃣اگر در میدان فعالان و دغدغه مندان جبهه فرهنگی پا به عرصه بگذارند و با ابتکارات فرهنگی و مردمی، میدان داری کنند، بخش قابل توجهی از این معضل حل خواهد گردید و نهاد های حکومتی بهتر و موثرتر میتوانند موارد سازمان یافته و افراد مغرض را مدیریت و جمع آوری کنند. این درواقع همان مردمی و عمومی و فرهنگی بودن مساله حجاب است و به معنای نادیده گرفتن و کمرنگ نشان دادن وظایف نهاد های حکومتی نیست.
4⃣ مسأله بی حجابی تنها معلول دولت های ضعیف ما نبوده است، بلکه عوامل سیاسی و امنیتی بین المللی نقش مهمی در آن داشته است و از همه مهمتر جریان مدرنیته در دنیا یک عامل مهم جامعه شناختی و معرفتی است که نباید نادیده گرفته شود.
5⃣ باز تاکید میگردد؛ فعال حل مسأله حجاب باید مردم باشند تصدی گری باید مردمی باشد نه حکومتی، اما حمایت و پشتیبانی و نظارت توسط دولت و نهاد های مربوطه است.
6⃣ اصلا حجاب را نباید یک لایه ای دید همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی در حجاب وجود دارد.
7⃣ ده درصد باندهای فساد و سازمان یافته بی شک باید برخورد قاطع امنیتی و قضایی بشود که برای عملیاتی شدن جامع و کامل آن پیگیر هستیم.
ارادتمند خسروپناه
@khosropanah_ir
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
46.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شیخ فرهاد فتحی امروز از ۲۲ تا ۲۳ در پارک علوی در کنار طلاب مبلغ
🔻یه کاری در بوستان علوی قم از طرف دوستان انقلابی انجام میشه که واقعا کار خوبیه و این مدل کارها مصداق جمله رهبری است که فرمود باید با برنامه و فکر شده جلو بریم.
🔺 قول دادم که پنجشنبه بریم بهشون خداقوت بگیم، ساعت ۲۲ تا ۲۳ خدمتشون باشم، گفتم به شما هم بگم اگر قم هستید تشریف بیارید.
🔻 دست خانواده را بگیرید بیایید کنار هم باشیم. اگر هم مجرد هستید دست خودتو بگیر بیا😂
🔻 پس مکان شد بوستان علوی قم، زمان شد ساعت ۲۲. یاعلی...
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️باز هم از زحمات وزیر ارشاد
🔻آشنایی با رقص هندی در ۱۵ اردیبهشت در تهران
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️کلان طرحی سه ضلعی پیرامون تبیین و تعمیق مساله حجاب
▫️مقدمتا عرض کنم با دو طیفی که مبتلا به رادیکالیسم و برداشتهای تکضلعی در برداشت از فرمایشات رهبرانقلاب هستند حرفی ندارم. اینکه فرهنگ اصل است و تقدم رتبی دارد یا قانون برجسته تر است و تقدم زمانی دارد هم جز #شکاف_تفسیری و هرمنوتیک بر دستگاه فکری جبهه انقلاب نخواهد افزود.
▫️جالب است که هر دو طیف هم گزاره ها و فکت های قابل استناد دارند و یکی به تدین و #تضرع کشف حجاب کنندگان برای برداشت فرهنگی از کلام رهبری تمسک میورزد و دیگری به #حرام_سیاسی و شرعی خواندن کشف حجاب استناد می کند و دریافتی متفاوت و قانون محور از بیانات ایشان دارد.
▫️این دو طیف اگر دور هم ننشینند و گفتگوهای بیتعارف و متعدد و باحوصله نداشته باشند، جز ساخت فرقههای فرهنگی و سیاسی در ایستگاه تفسیر از بیانات رهبر انقلاب، مطلب نویی عاید جبهه انقلاب نخواهد شد.
▫️اما بنظر میرسد که فارغ از این #دوقطبی_تفسیری در تقدم و تاخر استراتژیها، در مقام تبیین و حل مساله چه باید کرد؟ پیوست های امنیتی و فعال کردن ظرفیت های دولتی جهت مراقبت و کنترل اوضاع را اگر فاکتور بگیریم، در مقام تبیین و تاثیر فرهنگی چه کنیم؟سه محور کلان با کلی جزییات ناظر بر هر فاز را میتوان طرح نمود:
1⃣ انگارهسازی: اساس رفتارسازی و مهندسی اجتماعی بر این است که انگاره های غلط را بزداییم و بینش ها و انگارههای صحیح را جایگزین کنیم. #میزهای_رسمی_و_غیررسمی_تبیین بایستی در سراسر کشور فعال شوند و مدارس و دانشگاه ها و پارک ها و پاتوق های مردمنشین هر هفته و هر روز از گفتگو و دریافت اندیشههای دینی و انقلابی با چاشنی خلاقیت و ابتکار و ورودهای نو به مسائل آغشته گردند. چشم و گوش و ذهن و زبان مردم بایستی با ادبیات و منطق دینی آشناتر شود و یک عملیات گسترده شبهه زدایی مستقیم یا غیرمستقیم با محوریت گعدههای صمیمی و پرمحتوا با مخاطب ها و طیف های متنوع و البته ردهبندی شده استارت بخورد.
2⃣ فضاسازی: ناگفته پیداست و بدیهی است که بسیاری از مسائل فرهنگی و باورهای اجتماعی، تحت تاثیر فضاسازی و غلبه اتمسفری شکل میگیرد یا تثبیت و تعمیق میگردد. جو زبان دانی، جو فیلم بینی، جو فوتبالی و جو معنوی و جو پیاده روی و جوهای مثبت و منفی بسیاری که متکی بر باورها و انگارههای پیدا و پنهان ایجاد میشوند و مخاطبان بسیاری را #با_کمترین_مقاومت، همراه میکنند. در بحث حجاب هم بایستی فکر بکنیم و از ظرفیت های ادبی و مردمی و دینی و سنتی و مدرن و نماهنگ ها و جمع خوانی ها و جشنواره های محله جات و...برای فضاسازی به نفع تثبیت و تعمیق و توسعه انگاره حجاب، استفاده کنیم.
3⃣ قهرمان سازی: بدون شک از ابزار مهم فرهنگ سازی، ارائه الگو و مهندسی ناخودگاه جامعه با تولید و توصیف و تصویر قهرمان است. رمان بنویسم و داستان بسازیم و فیلم و مستند تولید کنیم و وارد ارتکازات و عادتواره های جامعه بشویم. اگر قرار بر پیروزی اندیشههاست، تفکری که قهرمان داشته باشد، برگ برنده دست اوست. از طرفی نیز جامعه ای که تاریخ دارد، استعداد اسطوره سازی را هم داراست. هر ماه برای مصرف بصری و تخیل کودک و نوجوان و جوان جامعه، تولیدات ویژه تدارک ببینیم و بطور غیرمستقیم، باورهای درست را در ذهنیت جامعه تقویت کنیم. دریغ از #ساخت_زن_قهرمان مومنه محجبه باورپذیر برای قاب تلویزیون و خصوصا سینما و شبکه خانگی!!
▫️این مدل بایستی با حوصله و طی چندماه و با مراقبت های ویژه و رفت و برگشت ها و باخوردگیری های متعدد پیرامون جزییات عملیات پی گرفته شود تا بتدریج و البته فراگیر، شاهد تغییرات و تحولات جدیتر باشیم. آنچه که اهمیت دارد، توجه به نقش #تصویرسازی و انگارهسازی و ذائقه سازی در فرایند تولید امید و اعتماد و اعتبار اجتماعی است.
✍علیرضامحمدلو
@asre_Tabyin
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام حسن علیهالسلام: و اعْمَلْ لِدُنْیاکَ کَاَنَّکَ تَعیشُ اَبَدا وَ اعْمَلْ لآخِرَتِکَ کَاَنَّکَ تَمُوتُ غَداً؛
برای دنیایت چنان کار کن که گویا برای همیشه [در این دنیا] خواهی بود. و برای آخرتت [نیز چنان] سعی و تلاش کن که گویا فردا از دنیا خواهی رفت.
📚مستدرک الوسائل ج۱ ص ۱۴۶، تحف العقول، ص۴۰۸،ح ۲۰
♨️چرا امام حسن (علیه السلام) صلح کرد اما امام حسین(علیه السلام) قیام کرد؟
♦️چرا امام حسن (ع) صلح کرد یا چرا امام حسین صلح نکرد؟ ... در زمان امام حسن (ع) در اثر جریان های زیادی که در زمان امیرالمؤمنین پیش آمد و از همه بالاتر آن حالت سست عنصری که اصحاب امام حسن به خرج دادند، اگر امام حسن مقاومت می کرد کشته می شد ولی نه کشته شدن شرافتمندانه و افتخارآمیز، آن گونه که حسین بن علی کشته شد.
♦️حسین بن علی با هفتاد و دو نفر کشته شد، یک شهادت آبرومندانه و در یک وضع و شرایط خاص که هزار و سیصد سال دارد اسلام را آبیاری می کند. در زمان امام حسن یک حالت رخوت و سستی و خستگی در شیعیان پیدا شده بود که اگر این کار (مقاومت در مقابل معاویه) ادامه پیدا می کرد، یک وقت خبردار می شدند که حضرت را دست بسته تحویل معاویه داده اند. هنوز صابون معاویه و بنی امیه درست به جامه مردم نخورده بود.
♦️بیست سال معاویه حکومت کرد. مغیرة بن شعبه و زیاد بن ابیه که به جان مردم افتادند آن وقت مردم فهمیدند که اشتباه کردند که در زمان حضرت علی دعوت او را لبیک نگفتند، اشتباه کردند که امام حسن را تحویل معاویه دادند. لهذا بعدها (بعد از حادثه کربلا) عده ای پیدا شدند و توّابین را به وجود آوردند، همان ها که دور مختار را گرفتند.
♦️این امر یعنی آگاه شدن مردم از ماهیت حکومت اموی، از عواملی بود که شرایط را برای قیام امام حسین علیه السلام مساعد می کرد. گذشته از این، وضع یزید با وضع معاویه فرق می کرد. معاویه در لباس نفاق کار می کرد، یزید در لباس کفر. معاویه لااقل روی کارهایش سرپوش می گذاشت، علناً شراب نمی خورد، علناً سگ بازی نمی کرد، صورت ظاهر را حفظ می کرد. ولی یزید جوانی بود دیوانه و پرده در که حساب موقعیت خودش را نمی کرد که هرچه هست بالاخره مردم او را خلیفه پیغمبر می دانند. اینقدر شراب می خورد تا مست می شد و در حضور جمعیت به پیغمبر ناسزا می گفت.
♦️واقعاً اگر قضایای کربلا نبود و امام حسین قیام نمی کرد و سبب نمی شد که یزید از بین برود و او همان بیست سالی را که معاویه خلیفه بود خلافت می کرد، اصلًا حوزه اسلام منقرض می شد. پس شرایط زمان خیلی فرق می کند. بنابراین امام حسن همان برنامه را اجرا کرد که امام حسین اجرا کرد و امام حسین همان برنامه را اجرا کرد که امام حسن اجرا کرد، فقط شکل کارشان با هم فرق داشت ولی روح هر دو یکی بود.
📚استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۱، ص۱۳۲-۱۳۸
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️عزم جدی قوه قضاییه برای اجرای قانون حجاب و عفاف
🔻معاون اول قوه قضاییه با بیان مطالبه گری مردم در خصوص رعایت حجاب در جامعه گفت که قوه قضاییه با معاندان و هنجارشکنانی که با سرویسهای جاسوسی در منع حجاب در کشور همکاری دارند به طور جد مبارزه و برخورد خواهد کرد.
👈جزئیات بیشتر
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻ثبتنام شرف الشمس در ۱۹ فروردین دکان سه نبش است
شیخ فرهاد فتحی
@sheikh_farhad_fathi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔴روحانی سرشناس شیعیان آذربایجان، ساکن روستای بینه باکو معروف به حاجی علی بهشتی که عمر خود را صرف تحصیل علوم دینی و نشر ارزش های اسلامی در جامعه کرده بود دیروز (6 آوریل) در منزل خود بازداشت شد.
🔹شیخ علی بهشتی با زبان روزه توسط مردان نقابدار از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی علیاف بازداشت به مکان نامعلومی منتقل گشته است و هیچ خبری از ایشان در دسترس نمی باشد.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️فستیوال تبلیغی رمضانی ذاکر نائیک در مسقط
عمان در طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۳ میزبان مبلغ سلفی هندی «ذاکر نائیک» بود و بنا به گزارشات رسمی در پی سخنرانی های تبلیغی او ۱۹ نفر از مهاجران مقیم در عمان به دین اسلام مشرف شدند.
عالمی اسلامی مبلغ ڈاکٹر ذاکر نائیک رمضان کے دوران لیکچرز کیلئے عُمان میں مدعو – MM NEWS URDU
🌐https://mmnews.tv/urdu/world-islamic-preacher-dr-zakir-naik-invited-to-oman-for-lectures-during-ramadan/
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق عليه السلام:
ما أقَرَّ قَومٌ بِالمُنكَرِ بَينَ أظهُرِهِم لا يُغيِّرونَهُ إلاّ أوشَكَ أن يَعُمَّهُمُ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بِعِقابٍ مِن عِندِهِ.
هر گاه مردمى در برابر زشت كاريهايى كه در ميانشان صورت مى گيرد دم فرو بندند و آن را تغيير ندهند، زود باشد كه #خداوند عزّ و جلّ #كيفر خود را شامل همه آنان سازد.
📚 بحار الأنوار : 100/78/36
🔻رهبر معظم انقلاب
«قلّهی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکهی قدر است؛ ما به این قلّه رسیدهایم؛ از فرصت بینظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم. این ماه ضیافت الهی است و برترین ضیافتهای الهی در همین ایّام مبارک است. این دعایی که شما میخوانید، این توسّلی که شما میکنید، این اشکی که میریزید، اینها همه ضیافتهای پروردگار است که به شما اعطا شده؛ قدر اینها را بدانید و برای خودتان و همهی برادران دینیتان و کشورتان و جامعهتان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید.»
۱۴۰۰/۰۲/۱۲
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️تشکیل شورای علما از سوی طالبان بدون سهم دادن به علمای شیعه در غزنی
افغانستان: ملا هبتالله آخوندزاده، رهبر طالبان، در چند ماه گذشته روند تشکیل شورای عالمان دین را در سطح ولایتها آغاز کرده است.
اعضای این شورا که بهطور مستقیم از رهبر طالبان دستور میگیرند، مسوولیت نظارت بر کارکردهای مسوولان محلی و مشورتدهی به نهادها در سطح ولایتها را برعهده دارند. براساس اطلاعات موجود، این شورا جایگزین شورای ولایتی در حکومت پیشین است، با این تفاوت که اعضای آن بهطور مستقیم از سوی رهبر طالبان انتصاب میشوند. شورای علمای دین در غزنی حدود یک ماه پیش براساس فرمان ملا هبتالله آخوندزاده، رهبر طالبان، ایجاد شده است. همه ۲۰ عضو این شورا مستقیم از سوی رهبر طالبان برگزیده شدهاند، اما هیچ عالم شیعه در آن عضو نیست. شماری از مردم غزنی و عالمان اهل تشیع ضمن انتقاد از این روند، این اقدام رهبر طالبان را بیعدالتی آشکار و نادیده گرفتن نیمی از جمعیت این ولایت توصیف میکنند.
بر اساس یافتههای روزنامه ۸صبح، شورای عالمان دین صلاحیتهای فوقالعاده دارد و با رهبر گروه طالبان بهطور مستقیم کار میکند. ملا هبتالله آخوندزاده، رهبر طالبان، تشکیلات شورای علما را در سراسر کشور با صلاحیتهای ویژه منظور کرده است. اعضای این شورا بیشتر از اعضای شورای ولایتی در نظام پیشین، صلاحیت دارند.
نظارت از کارکردهای ریاست معارف، دانشگاهها، ریاست حج و اوقاف، ریاست امر به معروف و نهی از منکر، محاکم، دارالافتا و مدارس علمی و دینی از صلاحیتهای اعضای این شورا در سطح هر ولایت است. در ضمن اعضای این شورا صلاحیت همکاری مستقیم و مشورتدهی به این نهادها را نیز دارند. گفتنی است که اعضای این شورا ماهانه مبلغ ۲۰ هزار افغانی حقوق دریافت میکنند و در کنار آن مصارف دفتر و دیگر امکانات نیز بهگونه فوقالعاده در اختیار آنان قرار میگیرد.
قابل ذکر است که تاکنون شورای علما در ولایتهای قندهار، غزنی، کاپیسا، پروان، بدخشان و تخار از سوی رهبر طالبان ایجاد شده است. این شوراها در ولایتهای مختلف بین ۱۳ تا ۲۵ عضو دارند و دارای تشکیلات رییس، دو معاون و دبیر میباشند. نماینده ویژه ملا هبتالله آخوندزاده در هر ولایت، اعضای شورای عالمان دین را برای مردم معرفی میکند.
اینهمه در حالی است که ولایت غزنی، یکی از ولایتهای مهم افغانستان است که با داشتن اقوام و مذاهب مختلف اعم از سنی و شیعه بیشتر به نام «افغانستان کوچک» شناخته میشود. تعداد زیادی از مردم این ولایت را پیروان مذهب جعفری و اهل تشیع شکل میدهند.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
✍جواب تحریفهای دینی رجانیوز
🔻دو نفر بازیگر کشف حجاب میکنند و ما به جای مطالبه گری از مسئولین میگیم بر پیرزن که حجاب واجب نیست.
اولا قانون کشور برای همه است و کسی را استثنا نکرده است وگرنه احکام ما برای مسلمان است نه غیرمسلمان، یکی هم میگه من مسلمان نیستم و نمیخوام حکم اسلامو رعایت کنم ولی وقتی بگی قانون است دیگه هر شهروندی ملزم به رعایت است، ما هم بریم خارج نمیتونیم بگیم مسلمانیم، میگن قانون رعایت کن گرچه خلاف دینت است یا مطابق دینت نیست ثانیا اون آیه میگه زنان سالخورده ای که امیدی به ازدواج به آنان نیست و آرایش هم نمیکنند؛ والقوعد من النساء الـتی لایرجون نکاحـا فلیس علیهن جناح ان یضعن ثیابهن غیر متبرجـت بزینة وان یستعففن خیر لهن والله سمیع علیم یعنی زنان از کارافتادهای که امید به ازدواج ندارند، گناهی بر آنان نیست که لباسهای (رویین) خود را بر زمین بگذارند، بشرط اینکه در برابر مردم خودآرایی نکنند و اگر خود را بپوشانند برای آنان بهتر است و خداوند شنوا و داناست.
✍شیخ فرهاد فتحی
@sheikh_farhad_fathi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️«حرام سیاسی» بودن «کشف حجاب»
🔻حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی
رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسؤولان نظام فرمودند: «کشف حجاب هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی».
«حرام سیاسی» یعنی
1.نافرمانی نسبت به «ارزشهای اجتماعی اسلام»؛
2.همکاری عملی با دشمنان «نظام اسلامی»؛
3.تضعیف بنیانهای اجتماعی و فرهنگی «جامعه اسلامی»؛
4.«تشبّه به کفار و دشمنان دین» در سبک زندگی؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُم»؛
5.«امیدوار کردن دشمنان اسلام» نسبت به تأثیرگذار بودن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی؛
6. «تعرب بعد الهجره»؛ و «رهاکردن ولایت حق» و پیوستن به ولایت باطل.
بنابراین «حرام سیاسی» ترکیبی از چندین و چند حرام و گناه کبیره دیگر است.
به همین دلیل عقاب و کیفر گناه سیاسی به مراتب سختتر و شدیدتر از گناه فردی است. گناهان فردی را با توبه و پشیمانی میتوان پاک کرد؛ اما گناهان سیاسی و اجتماعی، هم «تضییع حق الناس»اند و هم «تضییع شأن و اعتبار نظام اسلامی» و هم «تضییع حق الولایه و الولی» و تضییع این حقوق هرگز با توبه و پشیمانی شخصی بخشیده نخواهد شد.
@Ahmadhoseinsharifi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
📚 پرونده: جامعه رژیم صهیونیستی به چه سمت و سویی می رود؟
بحران داخلی کم سابقه در رژیم صهیونیستی وارد مراحل پیچیده تری شده است. با برکناری گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مخالفت ها با عملکرد نتانیاهو و دولت وی گسترده تر شده است.
این اتفاقات، اما دارای لایه ای زیرین است که ریشه در جامعه رژیم صهیونستی و شکاف ها و تعارضات موجود در آن دارد. در این پرونده به این مباحث پرداخته شده است.
همزمان با تشکیل دولت راستگرا در رژیم صهیونیستی؛ شکاف سکولار- مذهبی به روایت آمار - محسن فائضی
تشدید بیسابقه تنشهای داخلی؛ آیا اوضاع داخلی در رژیم صهیونیستی به مرحله انفجار میرسد؟ - محسن محمد صالح، مرکز مطالعات الزیتونه
اختلافات سکولارها و مذهبیها در رژیم صهیونیستی؛ افزایش یک شکاف! - محسن فائضی
غلبه لیبرالیسم بر شریعتِ یهودی؛ چرا اسرائیل به بهشت همجنس بازان تبدیل شد؟ - میرفت عوف، الجزیره
اسرائیل و جنگ داخلی! آیا چنین گزینهای قابل تصور است؟ - ماجد عزام، عربی پست
مروری بر 20 سال افکار عمومی رژیم صهیونیستی - محسن فائضی
رژیم صهیونیستی دولت دینی یا سکولار؛ تفرقه و چنددستگی در صفوف مدعیان امت خدا ! - محمد محمود السید، ساسة پست
نتایج انتخابات 2022 و احزابی که آینده رژیم را می سازند - محسن فائضی
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh