eitaa logo
بیداری طلاب
59.6هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
87 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی و درخواست تبلیغ 🆔 @hhh111 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻لقمان حکیم: يا بُنَىَّ، لا تَدْخُلْ فِى الدُّنيا دُخُولاً يَضُرُّ بآخِرَتِكَ وَ لا تَتْـرُكْها تَرْكا، تَكُونُ كَلاًّ عَلَى النّـاسِ؛ فرزندم! در امور دنيا چنان وارد نشو كه به آخرتت آسيب برساند و نيز آن چنان كنارگيرى مكن كه سربار ديگران شوى 📗بحارالانوار: ج 73، ص 124، ح 112 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ما ملّت ایران حالا یک انقلابى انجام دادیم؛ انقلاب ما در راه آن هدفى که امام زمان براى تأمین آن هدف مبعوث میشود و ظاهر میشود، یک مقدّمه‏ى لازم و یک گام بزرگ است. 👈 ما اگر این گام بزرگ را برنمیداشتیم، یقیناً ظهور ولىّ‏عصر (صلوات الله علیه و عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) به عقب مى‏افتاد. 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️وضع پژوهش و حمایت از پژوهشگران در حوزه ✍️ مقاله نویسان مجنون حوزوي! سه سال قبل در درس خارج اصول با موضوع اجتهاد و تقلید شرکت کردم و در طول درس در یکی از موضوعات شروع به تحقیق بیشتر کردم. سال بعد هم دوباره به درس فقه اجتهاد و تقلید رفتم و یافته‌هایم را در آن موضوع را با استادی جدید به بحث و نقد گذاشتم. مدرسه فقهی ما(امام حسن عسکری(ع))، اجبار کرده بود که هرکس باید یک مقاله داشته باشد و یک دوره مقاله نویسی هم گذاشته بود، همین اجبار و آن دوره انگیزه داد تا نزدیک به دو ماه وقت گذاشتم و مباحثم را جمع بندی و کامل کردم و به عنوان مقاله به مدرسه تحویل دادم. مدرسه مقاله را به یک موسسه تحقیقی برای ارزیابی داد و امتیاز علمی و پژوهشی آورد و مبلغ یک و نیم میلیون به من هدیه داد و در کانال مدرسه هم تقدیر و تشکر کرد و یک همایش علمی برای اینکه مقاله‌ام را ارائه کنم با حضور مدیر مدرسه و چند ناقد برگزار کرد و من هم از اینکه بالاخره به تحقیق علمی‌ام توجه شده بود خوشحال شدم و انگیزه گرفتم. مدرسه قول داد مقاله‌ام را در نشریه مدرسه یا نشریاتی که ارتباط داشت، چاپ کند. در جریان تدوین مقاله‌ام خیلی چیزها آموختم و نوشتن این مقاله حداقل اندازه یک سال درسی برایم آورده علمی داشت. مجموع آنچه رخ داده بود به من انگیزه داد شروع به نوشتن پایان نامه سطح ۳ کنم تا بعد از دل آن چند مقاله جدید بیرون بیاورم. شروع کردم به تحقیق و نوشتن، مدرسه هم خودش کارهای ثبت موضوع انتخاب استاد راهنما و... را پیگیری می‌کرد. در طول تابستان یکی از بحث‌های خوبی که در درس خارج فقه استاد مطرح کرده بود را تنظیم کردم و مباحث آن را تعمیق و بسط دادم و به عنوان پایان نامه ارائه کردم و از آن هم تقدیر خوبی صورت گرفت. همه چیز تا اینجا خوب بود تا به گزینه چاپ مقاله رسیدم. گفتند نشریه مدرسه هنوز مجوز نگرفته و نشریاتی هم که مدرسه با آنها مرتبط بوده است عنوان و موضوع مقاله‌ام جزو موضوعات مد نظرشان نبوده است. خودم خواستم برای چند نشریه بفرستم که دیدم نزدیک به ۸۰۰ هزارتومان هزینه برای ارزیابی و چاپ مقاله می‌گیرند. با خودم گفتم هم باید زحمت علمی بکشی و وقت بگذاری، پول هم بدهی؟! یعنی چه؟ خب مگر می‌خواهند چه امتیازی به من بدهند؟ اول گفتم خودم بدون چاپ در مجلات انتشارش دهم، بعد با خودم گفتم مگر موقع همایش علمی مقاله را در کنال مدرسه نگذاشتند؟! چه بازخوردی داشت؟! اگر در مجلات معتبر چاپ نشود در پایگاه‌های ثبت و معرفی مقالات دیده نمی‌شود و بعدا هم در جستجوها به دست کسانی که در این موضوع کار می‌کنند نمی‌رسد. بازخوردی هم نخواهد داشت. نزدیک به دوسال از نوشتن مقاله‌ام گذشت و خبری نشد و خودم هم انگیزه‌ای نداشتم که پولی برای چاپش دهم، اطلاعاتی هم از مجلات و نوع پذیرش و استاندارهایشان نداشتم، تا اینکه یکی از دوستان حوزوی دانشگاهی اطلاعات خوبی در مورد استانداردهای مجلات و نحوه پذیرش و خود مجلات به من داد، مدرسه هم تعهد داد هر مقاله‌ای که هرجا چاپ کنیم هزینه‌اش را می‌دهد و باز انگیزه‌ای برای فرستادن مقاله و شروع دوباره برای نوشتن پیدا کردم. حال سوال: این فرصت‌ها برای چند طلبه در حوزه فراهم است؟ بعید می‌دانم بیش از ۵ درصد باشند؟! برای همان‌ها هم که فراهم است چند درصدشان دغدغه و لجاجت بنده و وجود برخی رفقا که راهنمایی کردند را دارند؟! از همه اینها که بگذریم خب مقاله چاپ شود ثم ماذا؟! کسی که در دانشگاه است اگر عضو هیات علمی باشد لازم است سالی یکی دوتا مقاله علمی و پژوهشی داشته باشد تا عضویتش باقی بماند، یا برای پذیرش در هیات علمی یا دکتری داشتن مقاله برای او لازم است. خب من طلبه کجای سیستم آموزشی یا علمی حوزه به این داشتن مقاله‌ام توجه می‌شود. فقط در گرفتن شهریه و بس! @sharhe_hal 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔴امام خامنه‌ای : آقایی دلار باید شکسته شود کدام عقل سلیمی پذیرفته که نهاده‌های اساسی تولید در ایران اسلامی (تحت تحریم دلاری) با دلار آمریکایی 😳 و براساس قیمت‌گذاری انگلیسی و آمریکایی 😳 فروخته شود؟؟؟؟ ▪️وظیفه داریم همه با هم برای شکستن سلطه دلار بر بازارهای داخلی فریاد بزنیم و حذف دلار (و هر نوع ارز خارجی) را از معاملات داخلی مطالبه کنیم... فروش دلاری اجناس ایرانی به مردم ایران باید متوقف شود✋ ✅ شرکت در پویش را به دیگران هم توصیه کنید👇 https://www.farsnews.ir/my/c/184386 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻دو تحلیل از کار رهبر معظم انقلاب 1⃣حلّال سیاسی؛ نه حلال سیاسی! درنگی در نحوه مواجهه رهبر معظم انقلاب اسلامی با بانوی کم‌حجاب در نمایشگاه کتاب ✍محسن قنبریان • "فعلِ" مجتهد عادل مثل "قول"ش حجت و گویای فتوایش است. اگر وضو گرفتن مرجع خود را دیدید انگار در رساله اش خوانده اید. • البته "فعل" دلالتش از "قول" کمتر است. مثلا "انجام کاری"، دلالتی بیش از "جواز" ندارد؛ حال آیا "مباح" است یا "مستحب" یا "واجب"؟ دلالتی ندارد. ایستادن در غرفه یک دختر کم حجاب و سخن گفتن با او و حتی تذکر لسانی ندادنِ شخص اول حکومت اسلامی و یک مرجع تقلید چگونه تحلیل می شود؟! اینکه به قرینه "حرام سیاسی" خواندنِ "کشف حجاب" توسط ایشان، "کم حجابی"، "حلال سیاسی" تلقی شود؛ صدالبته غلط است. • فعل ایشان (ایستادن و سخن گفتن)، بر جواز فعل شخص دیگر(کم حجابی) دلالتی ندارد و ملاک همان فتوای ایشان است. • " تقریر" و سکوت مجتهد هم حجیتش ثابت نیست. در این مورد هم دلالتی بر "سکوت رضایت" نیست! 🔅اما فعل ایشان، در ایستادن و ملاطفت با کم حجاب، آشکارا بر و طرفینی دلالت دارد. این ولاء و پیوند اجتماعی(۷۲انفال) خاستگاه نهی از منکر است(۷۱توبه) و رتبتاً مقدم بر آن است (ولو زماناً باهم باشند). تا این ولاء و پیوند اجتماعی بین "عادل و فاسق"، "متشرّع و لاابالی" و "کسانی که هریک از حیثی تخلفی دارند"، زنده و فعال نباشد، امر و نهی کردن نه روان میشود و نه اثر می گذارد! ارتقای ولاء و پیوند اجتماعی، و مشکل گشای اجتماعی برای تأثیر و تأثر طرفینی و بالتبع اصلاح رفتارهای اجتماعی است. ⬅️ زبانِ فعل رهبر انقلاب، رهنما به حلّال سیاسی بود نه حلال سیاسی! @m_ghanbarian 2⃣تحلیل و حاشیه کانال روزنه گرچه جایگاه ولایت فقیه با جایگاه مراجع عظام تقلید متفاوت است و این نکته در تحلیل سیره ایشان نیز موثر است اما نکات مندرج در یادداشت فوق، خط بطلانی‌ست بر برداشت‌های ساده‌انگارانه و سطحی از سیره سیاسی مقام معظم رهبری. با جماعتی مواجهیم که نه تنها اهل مرزبانی در عرصه حجاب و عفاف نیستند که مجاهدان حاضر در این سنگر مقدس را به انحا مختلف می‌کنند و با انواع بافته‌های ذهنی و زبانی سست، در پی تئوریزه کردن هستند! شاخصه مهم این جماعت که از آنها به عنوان یا نیز یاد می‌شود، برداشت‌های شخصی و بی‌ضابطه از دین و مبانی و سیره امام و رهبری است. تبیین چارچوب‌مند محکمات سیره امام و رهبری، بساط مارگیری این جماعت بلندآوازه و میان‌تهی را برهم خواهد زد و در سایه این مهم، دین جوانان از معرض تردید و تضعیف، نجات خواهد یافت. انشالله. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻امام علی علیه السلام: بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ ميان شما و پندپذيرى، پرده اى از غرور و خودخواهى وجود دارد 📗حکمت 282 نهج البلاغه 🚨ماجرای درخواست بی‌نظیر بوتو از رهبرمعظم انقلاب/ گریه‌های خانم نخست وزیر! حجةالاسلام موسوی کاشانی از اعضای بیت رهبری در خاطراتش به دیدار "بی‌نظیربوتو" نخست وزیر فقید پاکستان با رهبرانقلاب اشاره می‌کند و می‌گوید: «خانم بی‌نظیربوتو که خدمت مقام عظیم‌الشأن ولایت آمده بود، ما نسبت به حجاب ایشان ایراد گرفتیم و حتی چادری برایشان پیدا کردیم و ایشان چادر به سر خدمت آقا رسید. آقا از همان اول در مقام نصیحت برآمدند و فرمودند: دخترم، تو فرزند اسلام هستی، تو فرزند امیرالمؤمنینی، تو فرزند اهل‌بیتی، تو فرزند قرآنی، تو مسلمانی، تو شیعه هستی. همین طور آقا ادامه دادند و کاری کردند که خانم بی‌نظیربوتو شروع به گریه کرد و در حالی که گریه می‌کرد، می گفت: یک خواهش دارم و آن اینکه روز قیامت مرا شفاعت کنید. آقا بلافاصله فرمودند: «شفاعت مخصوص محمد و آل محمد است. بهترین شفاعت در این دنیا این است که شما مشی و مرامتان را با اهل‌بیت علیهم‌السلام هماهنگ کنید. از زیّ خودتان که مسلمانید، دست برندارید و از لباس دین خارج نشوید. 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️لاوروف از رنسانس اسلام در روسیه خبر داد اسپوتنیک: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه(19 مه) گفت: اسلام در روسیه در حال تجربه یک رنسانس است، مسلمانان روسیه شانه به شانه سایر روس ها از امنیت کشور دفاع کرده اند و همچنان به دفاع از آن ادامه می دهند. لاوروف در مصاحبه ای برای مستند "راهی به سوی جهان اسلام" گفت: ما در حمایت از ارزش های معنوی و اخلاقی، رد اسلام هراسی، مسیح هراسی و هر گونه عدم تحمل مواضع مذهبی متحد هستیم. رئیس دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: شناخت گسترده در جهان اسلام از این واقعیت که مسلمانان روسیه مشارکت کامل در زندگی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی این کشور دارند و شانه به شانه سایر روس‌ها شجاعانه و فداکارانه از میهن دفاع می کنند ادامه دارد و به ویژه اکنون در جریان عملیات ویژه نظامی این موضوع مشهود است. 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️کانال طلاب بصیر فراخوان تجمع مقابل جامعه مدرسین صادر کرد 😳😳😳 ▪️در راستای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مهار تورم و کوتاهی دولت رئیسی نسبت به تحقق این فرامین، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مراتب شدید اعتراض خود را نسبت به این وضعیت اقتصادی کشور اعلام می دارند ▫️روز چهارشنبه سوم خرداد ساعت ده صبح قم_ خ معلم_ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پی نوشت مهم : 📌فاصله بین مردم و حکومت، میدان جولان دشمن است! 📌علم عدالت خواهی نباید از دست روحانیت بیفته 📌روحانیت باید دادخواه مردم باشه، وگرنه بین مردم و روحانیت فاصله بیشتر میشود 📌این دادخواهی باید آنقدر بلند باشد که مردم همه خبردار شوند 📌اگر تجمع چهارشنبه جدی و پرسروصدا برگزار شود و با پیگیری های جدی نتایج سریع و ملموس در سفره و زندگی مردم داشته باشد ، فاصله بین مردم و رو حانیت و درنتیجه فاصله مردم و نظام کم خواهد شد و درنتیجه جولان دشمن هم کمتر خواهد شد! 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️جهاد تبیین عليه جبهه تحریف 🔺بررسی تحلیلی سیره علمای مجاهد در مبارزه با خط تحریف مبانی انقلاب اسلامی ✅ با حضور ارزشمند: 🔹حجت الاسلام و المسلمین علی مصباح 🔸حجت الاسلام و المسلمین مقدمی شهیدانی 📍شنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۷ 📎سالن جلسات امام خمینی ره 🔻نشست در حال برگزاری است برای دیدن نشست به کانال زیر مراجعه کنید @masoumieh_ir 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♦️آنچه که طالبان باید بداند قبل از خواندن این یادداشت به پست های ذیل مراجعه فرمایید: ایران پیروز نبرد هدایت ها در ارتباط با طالبان👇 https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi/2818 گزارش راهبردی تحولات افغانستان👇 https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi/2837 ملت سازی ضرورتی حیاتی برای افغانستان👇 https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi/2903 1- طالبان دارای سه طیف است: طالبان مورد حمایت ما، طالبان مورد حمایت پاکستان و طالبان مورد حمایت آمریکا طالبان مورد حمایت ما توانست طالبان مورد حمایت پاکستان را جذب و طالبان مورد حمایت آمریکا را دفع و بعد هم خود آمریکا را از افغانستان اخراج کند. اقدام بسیار مهم و راهبردی 2- در مرحله پسا خروج آمریکا از افغانستان تلاش ما این بود که اولا تا به تضمین های لازم نرسیدیم طالبان را به رسمیت نشناسیم ثانیا طالبان مورد حمایت ما بتواند در مرحله استقرار نیز طالبان مورد حمایت پاکستان را متقاعد کند که دست از افکار سلفی و متحجرانه خود بردارند و خیلی زود به سمت تاسیس یک نظام مردمی مبتنی بر قانون اساسی مدون بروند. اما طالبان مورد حمایت پاکستان که سردسته آنها عبدالحکیم حقانی است ابتدا قبول نمی کرد و معتقد بود که امیر امارت اسلامی برای حکومت کردن نیاز به قانون مدونی ندارد و روی حکومت بر مبنای پیشرانی پشتون های حنفی تاکید داشتند. اما به تدریج قبول کرد که کتابی در این باره بنویسد که عنوانش این بود: الاماره الاسلامیه و نظامها 3- این کتاب را به ایران فرستادند و یک نسخه تحویل حقیر داده شد تا مدعیات و تجویزاتش را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم. کتاب خوب شروع کرده بود و مباحث مقدماتی بسیار خوب و حتی عالی بود اما هرچه پیش می رفتیم و به روبناها می رسیدیم کتاب از مسیر درست اسلام به خاطر توجیه آنچه در صدر اسلام اتفاق افتاده بود خارج می شد و سر آخر مدل خاصی جز همان ادعاهای همیشگی پیرامون حکومت نداشت 4- در گزارشی که خدمت بزرگواران ارائه کردیم اینگونه آمده بود که این کتاب و این نظام ادعایی امارت اسلامی چیز خاصی جز تجویزات دیکتاتورمآبانه ندارد و نمی توان پروژه ملت سازی و حق تعیین سرنوشت همه ی مردم و اقوام هزاره، تاجیک، ازبک و پشتون را با این تجویزات محقق کرد. 5- از طرفی طالبان مدام اصرار داشت که هر چه زودتر دولت ما را به رسمیت بشناسید چون سایر قدرتها مثل چین و روسیه و هند به رسمیت شناختن دولت طالبان را متوقف به اقدام ایران کرده اند لکن ما پیش شرط خود در تحقق دولتی قانون مند و برامده از رای مردم را کنار نگذاشتیم و اینها را به رسمت نشناختم 6- لذا در این مرحله لازم است که طالبان را یک تهدید درست و حسابی و حتی لازم شود گوشمالی جدی بدهیم تا متوجه شوند که باید هر چه زودتر اصلاحات قانونی را انجام و قانون اساسی را مدون کنند. البته باید حواسمان باشد که آب هیرمند بهانه خوبی است برای این تهدید و گوشمالی چون هم عبدالحمید را به چالش می کشیم که چرا در برابر مطالبه مردم سیستان و بلوچستان سکوت کرده است هم طالبان را به چالش می کشیم که چرا به قوانین احترام نمی گذارد منتها باید بررسی شود که آیا آب به اندازه ای هست که وارد کشور ما شود یا خیر! (حواستان به بازی های رسانه ای باشد) 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️یک تقریظ؛ یک تنبیه در تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب خواندنی خاتون و قوماندان که روایت زندگی مشترک فرمانده شهید فاطمیون است، می‌خوانیم: 📌«حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آن‌ها جداً تاثرانگیز است»، ❓پرسشی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که رهبر انقلاب به کدام حوادث جداً تأثرانگیز اشاره نموده‌اند؟ قطعاً رد این حوادث را باید در همان منبع مطمئن جست‌وجو کرد، به نظرم برجسته‌ترین این حوادث این است: «سال ۷۱ تا ۷۶ در افغانستان جنگ بود...این سال‌ها، سخت‌ترین سال‌های عمر ما مهاجرین بود. دولت ایران تصمیم به بازگرداندن مهاجرین گرفته بود. اصطلاحِ افغانی‌بگیر مال همین سال‌هاست. سال‌هایی که افغان‌ها را به وطن جنگ‌زده و پر از بلا و مصیبت می‌فرستادند. کامیون‌هایی می‌آمدند و همۀ دار و ندار خانواده را با هر که در خانه بود بار می‌کردند و مستقیم به مرز می‌بردند. کاری نداشتند که پدر این خانواده سر کار است یا مادر این خانواده رفته نانوایی یا بچه‌شان مدرسه است. هر کس بود و نبود را می‌فرستادند مرز. بارها پیش می‌آمد که بچه از مدرسه برمی‌گشت و می‌دید خانه‌شان خالی است و کسی نیست؛ یا مردی از کارگری برمی‌گشت و با خانۀ خالی و به‌هم‌ریخته مواجه می‌شد و همان دم سکته می‌کرد؛ یا مادری خسته و خاکی از سرِ زمین‌های سبزی می‌رسید و می‌دید اثری از زندگی و بچگک‌هایش نیست! شرایط برای افرادی که مدارک داشتند کمی بهتر بود؛ اما همان‌ها هم در تشویش، شب را صبح می‌کردند. مردها از ترس اینکه دستگیر نشوند سر کار نمی‌رفتند....ولی بعضی مدارک نداشتند؛ حالا یا بی‌تفاوت بودند یا پول نداشتند که برای تمدید بدهند. آن سال‌ها طوری بود که مردها جرأت نداشتند بیرون باشند. زن‌ها می‌رفتند بیرون و نانی می‌خریدند و برمی‌گشتند که مبادا به تور افغانی‌بگیرها بیفتند. هرآن، امکان داشت گزارش بدهند و بیایند درِ خانه و بدون بُروبَرگرد اثاث رنگ‌ورورفته‌ات را بار ماشین کنند و بفرستند مرز.» این توصیفات واقعاً جان‌سوز و تأثرانگیز و منزجرکننده است و بدترینش جایی است که می‌خوانیم:«بارها پیش می‌آمد که بچه از مدرسه برمی‌گشت و می‌دید خانه‌شان خالی است و کسی نیست؛ یا مردی از کارگری برمی‌گشت و با خانۀ خالی و به‌هم‌ریخته مواجه می‌شد و همان دم سکته می‌کرد؛ یا مادری خسته و خاکی از سرِ زمین‌های سبزی می‌رسید و می‌دید اثری از زندگی و بچگک‌هایش نیست!» 😔حال باید پرسید این کنش‌های نفرت‌انگیز که ناشی از سیاست‌های نفرت‌انگیزتر است(سیاست‌هایی که یا خودشان مشکل داشته‌اند یا ندیدن پیوست‌های فرهنگی ضروری‌شان چنین چهره کریهی از آن‌ها ساخته است) از چه آبشخور و فهمی منشعب شده است؟ چه کسانی سیاست‌گذار و دست‌اندرکار پدیدآمدن این صحنه‌ها و حوادث بوده‌اند؟ اکنون آیا شهامت لازم را برای واکاوی آن زمان و تصمیمات مرتبط با این حوادث داریم؟ 1⃣این سیاست‌های غلط سیاست‌هایی بود که نه عمق راهبردی می‌فهمید نه پیوستگی تمدنی نه حوزه مشترک فرهنگی؛ فهم‌هایی که در سال‌های بعد به تدریج به حوزه تعاملات و سیاست‌های کشور وارد شد و عملاً تصویر دیگری از تعاملات میان ایرانیان و مهاجران سایر کشورها خلق کرد. 2⃣بگذریم از اینکه فاصله دهشتناک این حوادث تأثرانگیز با معیارهای اخلاق سیاسی بلکه اخلاق انسانی نیز هشدار و تلنگری جدی است که بپرسیم مگر می‌شود از ایرانیان مسلمان چنین اموری سر بزند؟ 3⃣این حوادث را باید با اخلاق و کنش‌های حاج قاسم عزیز مقایسه کرد و متوجه شد که چگونه اشراب روح معنویت و عرفان، می‌تواند حتی در تیزترین نقاط درگیری و مبارزه، ظریف‌ترین و انسانی‌ترین کنش‌های اخلاقی و بلکه معنوی را رقم بزند. 4⃣اگر کسانی خواهان سنجش پیشرفت یا پسرفت اخلاقی و انسانی جمهوری اسلامی هستند باید حوادث آن سال‌ها را با آنچه مدافعان حرم در ایران و فراتر از ایران خلق کردند، مقایسه کند. 5⃣اگر ایرانیانی از برخی رفتارها و ساختارهای ناپخته و ناصواب ضربه دیده‌اند و به همین خاطر با همه چیز این نظام و ساختارش مشکل حس می‌کنند، جا دارد سؤالی را از خود بپرسند، تفاوت ایشان با مهاجران افغانی در چیست؛ مهاجرانی که حوادثی این‌چنین تأثیرانگیز را از سر گذرانده‌اند، اما قهرمانانی چون «ابوحامد» را در تعامل با ایرانیان به جهان بشریت عرضه کرده‌اند؟ ابوحامد و همسرش با چه نگاهی می‌توانند بین اصل و فرع این نظام، بین این حوادث تأثرانگیز و سوگیری کلی این نظام تفکیک کنند و ایثارگر و جانفشان دست در دست آن و دل در گرو آن، به پیش روند؟ 6⃣یک پرسش پایانی: آیا سیاست‌های کنونی تعامل با مهاجران(افغان یا غیرافغان) با همه بلوغی که یافته است، به سرحد مطلوبیت رسیده است یا همچنان دچار برخی افت‌وخیزهای ناصواب در این زمینه هستیم؟ @abbas_heidaripour 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️با مخلان مجازی امنیت ‌‌برخورد کنید دادستان کل کشور: 🔹دادستان وظیفه دارد اگر امروز مسئله‌ای در فضای مجازی پیچید و منتشر شد بلافاصله آن موضوع را پیگیری کرده و به دنبال مستندات آن باشد. 🔹اگر فردی بدون مبنا و سند حرفی را زد و جامعه را ملتهب و امنیت روانی را مخدوش کرد نباید از آن گذشت کرد. 🔹البته اگر مستندات ادعا موجود بود باید در جهت رفع نقص پیش‌ رویم. 🔹صیانت از آرامش روانی جامعه جزو وظایف ماست و فراهم شدن بستر آرامش روانی مردم در این است که با مخلان آن بلافاصله و در کمترین زمان برخورد شود. 📌 پی‌نوشت: چشم آقای دادستان بنده از اعضای کانالم می‌خواهم شما را عملی کنند! چی؟! دادستان خود شمایید؟!! الله اکبر.... @HozeTwit 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻مَرَّ برسولِ اللّه‏ِ صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله رجُلٌ و هو في أصْحابِهِ، فقالَ بعضُ القَومِ: مَجْنونٌ! فقالَ النّبيٌّ صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: بَلْ هذا رجُلٌ مُصابٌ، إنّما المَجْنونُ عَبدٌ أو أمَةٌ أبْلَيا شَبابَهُما في غَيرِ طاعةِ اللّه‏ِ؛ پيامبر خدا صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله با اصحاب‏ خود بود كه مردى به آنان برخورد. يكى از اصحاب گفت: اين مرد ديوانه است. پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله فرمود: نه، او آسيب ديده است. ديوانه آن مرد يا زنى است كه جوانى‏ اش را در راهى جز طاعت خدا صرف كرده باشد. 📗مشكاة الأنوار : ۲۹۴ / ۸۹۸ 🔅 امام خامنه ای: 💠 مسأله‌ى زن واقعاً مسأله‌ى مهمّی است. یک عدّه توجّه نمی‌کنند و به عنوان یک مسأله‌ى نمایشى که حالا مد روز است، حرف می‌زنند. 📍 گرایش‌هاى فمینیستى و گرایش خاصّ غربىِ در مورد زن هم که به‌جاى خود محفوظ است؛ 👈 امّا اصل در خانواده، در اجتماع، ارزش و اهمیّت زن و امورى از این قبیل، چیزهایى است که ما حقیقتاً به آنها کم پرداخته‌ایم 🔸 و از این کم پرداختن خسارت هم می‌بینیم. خودِ این، یک مسأله است. ۱۳۷۴/۰۹/۱۶ 🔻🔻🔻عضو شوید🔻🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب