🔻پیشنهاد علیرضا پناهیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🚨 فردای عید غدیر را «روز مشارکت سیاسی زنان» اعلام کنید
🔸اولینبار در تاریخ بشر، بانوان در غدیر همپای مردان در سیاست مشارکت جدی داشتند
🔸رسولخدا(ص) در غدیر، رأی زنان را در کنار رأی مردان در عرصۀ سیاسی، مؤثر قرار داد
🔸بیعت یعنی «مسئولیتپذیری مردم، مانند مسئولیتپذیری ولیّخدا»؛ در مسئولیتپذیری هم فرقی بین زن و مرد نیست
🔸ولایت یعنی مسئولیتدادن و عزتدادنِ خدا به همۀ مردان و زنان و افتخاردادن به آنها که خلیفهالله باشند
ــــــــــــــــــ
#علیرضا_پناهیان در اجتماع بزرگ بانوان ۱۲۰ کشور در عید غدیر در حرم حضرت معصومه(س):
مناسب است که در ایام عید غدیر، یک روز به بانوان اختصاص داده بشود، کما اینکه رسولخدا(ص) در غدیر خم هم یک روز را برای بیعت کردن بانوان با امیرالمؤمنین(ع) اختصاص دادند؛ یعنی بانوان، یک به یک آمدند و دست خود را در ظرف آبی قرار دادند که امیرالمؤمنین(ع) از سوی دیگر دست خود را در آن ظرف قرار داده بودند.
این معنا خیلی عجیب و عمیق است که اولاً بانوان باید در جریان بیعت شرکت کنند، ثانیاً اینکه تک تک باید با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کنند و این بیعت به صورت نمادین انجام بشود.
اینکه در غدیر خم، بانوان در بیعت شرکت میکنند، یعنی این اولین بار در تاریخ بشر است که بانوان همگام با مردان، در سیاست مشارکت جدی داشتند.
بیعت یک امر سیاسی است. رسولخدا(ص) نفرمود که در این مسئلۀ سیاسی، مشارکت آقایان کافی است و خانمها به منزل بروند! بیعت یعنی «من قرار میگذارم که ولیّ خدا را یاری کنم» بیعت یعنی «من میدانم بدون مشارکت آحاد مردم، کار جلو نخواهد رفت» بیعت یعنی «مسئولیتپذیری مردم، مانند مسئولیتپذیری ولیّ خدا» و در جریان مسئولیتپذیری مردم، فرقی بین زن و مرد نیست.
بنده خدمت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد میکنم که فردای عید غدیر (یا پسفردای عید غدیر) را روز مشارکت سیاسی زنان اعلام کنند. رسولخدا(ص) این روز را برای مشارکت سیاسی زنان بنا نهاد و این را در غدیر خم مشاهده کردیم. در این روز بود که رسولخدا رأی زنان را دوشادوش رأی مردان، در عرصۀ سیاسی، مؤثر قرار داد.
بیعت یعنی پذیرفتن مسئولیت ولایت از جانب مردم. همانطور که خداوند در قرآن، مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان را در کنار مشارکت اجتماعی و سیاسی مردان، جداگانه و صریحاً بیان میفرماید «الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه، 71) این ولایت عرضی یعنی ولایت مؤمنین بر یکدیگر در کنار ولایت طولی یعنی ولایت ولیاللهالاعظم بر مردم، در کنار هم و مکمل هم هستند.
غدیر خم فقط جشن مسئولیتپذیری امیرالمؤمنین(ع) به عنوان ولیّ جامعۀ دینی نیست، رسول خدا(ص) فقط به علی بن ابیطالب مسئولیت ندادند بلکه به آحاد امت اسلامی مسئولیت دادند؛ به تعبیر دیگر، ما هم به ولایت منصوب شدیم و همۀ ما نمایندگان خدا روی زمین هستیم.
وقتی خلیفۀ رسول خدا(ص) معرفی میشود یعنی کار ایشان به عنوان امام این است که همۀ مردم را به جانشینی خدا برساند؛ البته انسانها جانشین خدا هستند ولی این جانشینی باید عملاً تحقق پیدا کند.
این افتخار در غدیر خم فقط برای امیرالمؤمنین(ع) نبود که ریاست امت اسلامی را پذیرفت، بلکه ما هم افتخار پیدا کردیم که مسئولیت نصرت امام را بپذیریم و در امر جامعه مشارکت کنیم.
اگر بخواهند یک روز را در تاریخ بشریت و در تاریخ اسلام، به عنوان روز مشارکت سیاسی زنان ثبت کنند، روز بیعت زنان در غدیر خم با امیرالمؤمنین(ع) است که یا فردای روز عید غدیر بود یا روز بعد از آن بود. و تجمع شما بانوان همین معنا را میدهد.
بروید برای همه تعریف کنید که ولایت امیرالمؤمنین(ع) یعنی عزت دادن و احترام گذاشتن برای تکتک انسانها، مسئلۀ عزت دادنِ خدا به انسانها است و افتخار دادن به آنها که خلیفه الله باشند و در اینباره فرقی بین زنان و مردان نیست.
این بیعت به حدی اهمیت و ارزش داشت که علت مظلومیت علی(ع) وفاداری ایشان به این بیعت و بیوفایی مردم به این بیعت بود. وقتی ما میگوییم که «یابن الحسن ما آمادهایم که شما تشریف بیاورید» یعنی ما مشارکت خواهیم کرد، ما با تو بیعت میکنیم و بعد هم در ادارۀ جامعه مشارکت میکنیم.
چقدر زیباست که این سنت حسنه در عید غدیر زنده بشود که مؤمنین با هم دست برادری و بانوان با هم دستِ خواهری بدهند و با هم همپیمان شوند. هر یک از ما اگر تک تک بخواهیم برای امیرالمؤمنین(ع) کار کنیم کارمان پرثمر نخواهد بود، بلکه باید با هم باشیم.
۱۶ تیر۱۴۰۲، حرم حضرت معصومه(س)
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✅ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار آزادی متحصنان جلوی ساختمان قوه قضاییه شد
🔸دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از دادستان مومن و انقلابی کل کشور خواست تا هرچه سریعتر دستور آزادی متحصنان جلوی ساختمان قوه قضاییه را صادر نماید.
🔸دکتر محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همایش بزرگ حامیان عفاف و حجاب در کرج با اشاره به بازداشت شب گذشته تعدادی از متحصنان جلوی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه خواستار آزادی این افراد شد و از دادستان کل کشور خواست تا حرف مردم متدین و دغدغه مند را بشنود.
🔸وی تأکید کرد: امروز برای همه این سوال است چرا کسی که کشف حجاب کرده آزادانه در جامعه میچرخد اما یک مطالبهگری که خواسته اش بحق است ولی روش مطالبهاش شاید جای بحث باشد براحتی بازداشت میشود؟!
🔸دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: این روش برخورد با آمران به معروف و ناهیان منکر که همواره حامی نظام، انقلاب و رهبری بودند، مناسب نیست و سبب ناراحتی متدینان میشود.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
22.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️واکنش حمید رسایی به خبر بازداشت طلاب متحصن و معترض به انفعال قوه قضاییه
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
👓 ❗️ اصلاحیه یادداشت تحصن با دو تیغ افراط و تفریط
🔹 افراطیها کسانی هستند که میگویند ق.قضائیه #هیچ اقدامی برای مجازات خاطیان نکرده و همواره بجای برخورد با هنجارشکنان با متدینین برخورد کرده است!
❗️ درباره این گزاره باید گفت: اگرچه نقدها به ق.قضائیه در موارد زیادی درست است و مثلا نسبت به افرادی که به آمران جسارت میکنند یا با تیپهای نیمه عریان(نه صرفا کشف حجاب) در معابر حاضر میشوند، مجازات #بازدارنده و اقتدار ق.قضائیه را مشاهده نمیکنیم و صرفا به یک توبیخ یا جرایم نقدی کوچک جریمه میشوند!
این نقد صحیحی است.
اما اینکه گفته میشود بیحجاب ها را کاری ندارند و متدینین را دستگیر میکنند این هم حرف درستی نیست!
شما به نظرتان اگر ده مکشفه جلوی ق.قضائیه تحصن کنند قوه آنها را همان روز اول دستگیر نمیکند؟!
ولی متدینین محترم حدود ۵روز این تحصن را ادامه داده بودند و پس از تشبیهات متعدد قوه به لشکر یزید! با آنها اقل برخورد صورت گرفت!
🔹 نکته بعدی هم اینکه افراطیهای این مسئله میگویند همینکه ما مطالبه حجاب داریم پس تحصنمان قانونی است! به نظر میرسد این استدلال نیز صحیح نیست؛ آیا امکان دارد هر قشری برای هر مطالبه به حقی روزهای متوالی جلوی مراکز مختلف تجمع کنند؟!
اینطور سنگ روی سنگ بند میشود؟!
ضمنا مگر تجمعات پرشور به نفع حجاب در ورزشگاه آزادی و میدان امام حسین بارها صورت نگرفت و اتفاقا حمایت هم شد و نشان داد کثرت مطالبه گران حجاب را!
چرا این دوستان همان تجمعات را تقویت نکردند؟!
چرا شبیه تجمعات واکسن کاری میکنند که میدانند با آن برخورد خواهد شد؟!
آیا احترام به قوانین نظام نشان بصیرت نیست؟!
🔹 اما از آن سو عدهای هم اهل تفریط هستند و هرکاری که به نحوی جنبه مطالبه گری داشته باشد را مردود میشمارند!
❗️ به نظر میرسد حتی اگر با شیوه مطالبه گری این حضرات مخالف باشیم، انتظار این بود که مسئولی ولو در مشاور یا رئیس شعبه پس از چند روز تحصن جلسهای با اینها میداشت و به سخنانشان گوش میداد؛ اهمیت دادن به مطالبه متدینین و آرام کردن فضای آنان هم مثل حضور در بین سایر مردم است و انتظار بود برای دقایقی این اتفاق بیافتد.
🔹 ققضائیه نتوانسته است فضای متدینین را خوب مدیریت کند و اکنون هم مکشفهها از او ناراضی هستند هم متدینین و این سبب رادیکال شدن فضا میشود. چون هر دو گروه از اقدامات قانونی فاصله میگیرند و این همان خواست دشمن و هرج و مرج است! که با هرج و مرج نه حجابی خواهد بود نه احکام اسلامی!
❗️ و تنها عامل بازدارنده برخورد قاطع قوه با هتاکهاست! نه لزوما مکشفهها!
برخورد قاطع با هتاک و اعلام رسمی و فوری آن که در قانون حمایت از آمران هم دادگاههای هتاکها بینوبت و جرایمشان بدون عفو است!
همین را اجرا نمایید خود به خود فضا آرام خواهد شد!
❌ مهم مهم مهم: با توجه به اعلام رسمی قوه قضائیه مبنی بر اینکه دادستان تهران #شخصا میان این حضرات حضور یافته و بارها دعوت از اشخاص شده که با مسئولان جلسه داشته باشند اما آنها قبول نکردند، از همین رو نقدی به مسئولان قوه از جهت عدم دیدار با متحصنین وارد نیست و به نظر میرسد متحصنین اصرار بر ادامه این روند داشتند و قولها و دیدار مسئولین نیز دردی از آنان دوا نمیکرد!
@HozeTwit
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۰۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید:
«یَلزَمُ الوالِدَینِ مِن عُقوقِ الوَلَدِ ما یَلزَمُ الوَلَدَ لَهُما مِن العُقوق.
همان گونه که فرزند نباید به والدین خود بی احترامی کند، والدین نیز نباید به او بی احترامی کنند.
من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج3، ص483، ح4705
✅ چه عاملی انسان را از انسانیت دور کرده و به حیوانیت نزدیک می کند؟
🔻امام خامنه ای:
گناه، انسان را از اوج اعتلاى انسانى ساقط مى كند. هركدام از گناهان، ضربه اى به روح انسان، صفاى انسانى، معنويت و اعتزاز روحى وارد مى آورند و شفّافيت روح انسان را از بين مى برند و آن را كدر مى كنند. گناه، آن جنبه ى معنويتى را كه در انسان است و مايه ى تمايز انسان با بقيه ى موجودات اين عالم مادّه است، از شفّافيت مى اندازد و او را به حيوانات و جمادات نزديك مى كند.
۱۳۷۵/۱۰/۲۸
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻حجت الاسلام و المسلمین تسخیری، علامه جعفری، استاد برجسته عرفان و فلسفه حجت الاسلام و المسلمین یزدان پناه و دکتر پارسانیا برگزیدگان ویژه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی
🔹اخلاق، ادیان و عرفان
محمدرضا اسدی، «الگوی تحقق عدالت اجتماعی در اسلام و مسیحیت؛ مطالعه موردی: گفتمان انقلاب اسلامی ایران و الهیات رهایی بخش آمریکای لاتین»
مریمالسادات رضوی، «بررسی تولید غذاهای اصلاح شده ژنتیکی از منظر اخلاقی با تأکید بر منابع اسلامی»
🔸تاریخ، جغرافیا و باستانشناسی
کمالالدین نیکنامی، «شیوههای روشمند بررسی میدانی در باستانشناسی»
امین محمدی، «عوامل بحران در نظام پرداخت حقوق و مزایا پس از انقلاب مشروطه»
🔹حقوق
محسن نیکبین، «جایگاه و کارکرد اصول کلی حقوق در حقوق بینالملل سرمایهگذاری»
مهدی مرادی برلیان، «دولت مدرن اسلامی»
🔸 زبان، ادبیات و زبانشناسی
محمد حسندوست، «فارسی باستان»
🔹علوم اجتماعی و علوم ارتباطات
مهشید طالبی ، «حکمرانی آب در ۵۰ سال اخیر و تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن بر جامعه» (با تمرکز بر طرح انتقال بین حوضهای دز
🔸علوم اقتصادی، مدیریت
محمد توحیدی و سیدعباس موسویان، «بورسبازی از نگاه شریعت»
🔹علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی
خسرو باقری نوعپرست، «عاملیت انسان: رویکردی دینی و فلسفی»
ضحی حاجیها، «کشف فرآیند وسوسه، لغزش و عود در زنان سوءمصرف کننده مواد و
طراحی بسته پیشنهادی پیشگیری از عود: یک مطالعه نظریه زمینه بنیاد
🔸علوم سیاسی، روابط بینالملل و مطالعات منطقهای
محسن مهاجرنیا «غیبت امام عصر و تکوّن دانش سیاسی شیعه»
سیدمحمدصادق کاظمی «مبانی و الزامات انتخابات در فقه سیاسی شیعه»
🔹 فقه و اصول
حمید واسطی، «اجتهاد تمدنی: چیستی، چرایی چگونگی»
🔸فلسفه، منطق و کلام
محمدعلی مبینی «خدا، ارزش، عقلانیت»
🔹 مطالعات نظری فناوری اطلاعات، کتابداری
مرتضی محمدی استانی، «طراحی فرانمای ریزدادهای نسخههای خطی بافت اطلاعاتی ایرانی-اسلامی و بررسی واکنش موتورهای کاوش وب به پیشینههای مبتنی بر آن»
🔸مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)
محمدهادی حمیدیان «صورتبندی و بررسی عقلورزی در نظریه ولایت فقیه»
🔹 مطالعات هنر و زیباییشناسی
محمدرضا مریدی «گفتمان هنر اسلامی مدرن: مطالعه جامعهشناختی هنر مدرن و معاصر سرزمینهای اسلامی»
سهند سلطاندوست «سیر تحول و دورهبندی مکتوبات فارسی در باب موسیقی ایرانی»
💠 پیشگامان علوم انسانی و اسلامی
علامه محمدتقی جعفری در فیلسوف، الهیدان، مفسر و فقیه
آیتالله سیدحسن مصطفوی، فلسفه و کلام اسلامی
مرحوم دکتر علیرضا صدرا، علوم سیاسی و فلسفه سیاسی
مرحوم حجتالاسلام علی رجبی دوانی، تاریخ اسلام
💥شخصیتهای پیشتاز علوم انسانی و اسلامی
حجتالاسلام سید یدالله یزدانپناه متخصص فلسفه اسلامی و عرفان نظری
دکتر احد فرامرز قراملکی فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق حرفهای و فلسفه اخلاق
حجتالاسلام دکتر حمید پارسانیا، جامعهشناسی
دکتر حمیرا مشیرزاده، روابط بینالملل
🔸سایر
مترجم برتر(عربی به فارسی): دکتر موسی اسوار
مترجم برتر: دکتر حسین ملانظر
مترجم معکوس (فارسی به انگلیسی): دکتر سیدصدرالدین موسوی جشنی
نظریهپرداز برتر: دکتر عبدالحمید معرفی محمدی
انجمن علمی برتر (دانشگاهی): انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران
انجمن علمی برتر(حوزوی): انجمن مطالعات سیاسی حوزه
نشریه علمی برتر(دانشگاهی): دوفصنامه بینالمللی حقوق بشر
نشریه علمی برتر(حوزوی): فصلنامه علوم سیاسی
جایزه منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی
علی مدبر (اسلامی) «خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم با رویکرد شبههپژوهی»
جاسم دِریس «تبیین و تحلیل مدل ارتباطی قرآن کریم با توجه به مدلها و نظریههای رایج رسانه»
هادی سلیمی «تفسیر تحلیل گزارههای اقتصادی در ترتیب نزول قرآن» (مطالعه موردی: جامعهسازی اقتصادی)
محمدحسن شیرزاد «کاربرد الگوهای انسانشناسی حمل و نقل در تفسیر قرآن کریم»
سید حسین فخر زارع با کتاب «جهان فرهنگی قرآن»
نشریه برگزیده: «تحقیقات علوم قرآن و حدیث» از دانشگاه الزهراء(س)
🔸موارد برتر بخش بینالمللی (شخصیتهای پیشرو خارجی)
طاهر اُلوچ در حوزه اسلامشناسی و ایران شناسی از کشور ترکیه
سامی امین العَریان در حوزه اسلام شناسی از کشور فلسطین/ساکن ترکیه
جعفر المهاجر در حوزه اسلام شناسی از کشور لبنان
مولیادی کارتانگارا در حوزه اسلامشناسی از کشور اندونزی
آذرمیدخت صفوی در حوزه ایران شناسی از کشور هند
نورالدین ابولحیه در حوزه اسلامشناسی از کشور الجزایر
تحقیق برتر خارجی
محمد العاصی در حوزه اسلامشناسی با کتاب «تفسیر قرآن» (۱۴ جلد) از کشور لبنان/ساکن آمریکا
🏆جایزه صلح و دوستی
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری در حوزه تقریب مذاهب اسلامی از ایران
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
19.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️سوژه حج امسال چیست و که بود؟
«ابراهیم ریچموند» کشیش تازه مسلمان از آفریقای جنوبی که سه ماه پیش به اسلام گرویده است
«ابراهیم ریچموند» به مدت 15 سال ریاست یک جمعیت دینی در کلیسایی در آفریقایجنوبی را برعهده داشت.
ریچموند در بیان داستان مسلمان شدنش، گفت: «در اتاق کوچکی در کلیسا میخوابیدم، سپس صدایی شنیدم که میگفت، به مردان خود بگویید لباس سفید بپوشند». گفتم: «لباس مسلمانان!» او انتظار داشت که این فقط یک رویا باشد، اما بیشتر از یکبار تکرار شد.
یک کلیپ که توسط برنامه «شبکات» در تاریخ بیست و ششم ژوئن (5 تیرماه) منتشر شد، نشان میدهد که ابراهیم ریچموند به تعداد زیادی از مردان و زنان در سالن کلیسا شهادتین را در حالی که لباس سفید پوشیده بودند، آموزش میدهد.
@yahyajahangiri
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻امیرمؤمنان علی علیه السلام:
اللَّهَ اللَّهَ فِی الْأَیْتَامِ فَلَا تُغَیِّرُوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا تضیعوا [یَضِیعُوا] بِحَضْرَتِكُمْ فَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ یَقُولُ مَنْ عَالَ یَتِیماً حَتَّى یَسْتَغْنِیَ أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِكَ الْجَنَّةَ كَمَا أَوْجَبَ اللَّهُ لِآكِلِ مَالِ الْیَتِیمِ النَّار؛
(بحارالأنوار، ج 42، ص 199)
درباره یتیمان از خدا بترسید. مبادا كه گرسنه بمانند و در جمع و جامعه شما تباه شوند من از پیامبر خدا شنیدم كه مى فرمود: اگر كسى یتیمى را، تا آنجا كه بى نیاز شود، سرپرستى كند خداوند به پاداش این كار، بهشت را بر او واجب مى كند. چنانچه اگر كسى مال یتیم را بخورد، خداوند- سوختن در- آتش را بر او واجب مى فرماید.
مقام معظم رهبری :
امروز یکی از مهمترین مسائل ما، مبارزه با فساد است. این را باید همه مسئولان کشور بفهمند. فساد یعنی چه؟ فساد یعنی این که کسانی با زرنگی، با قانون دانی، با زبان چرب و نرم و با چهره حق به جانب به جان بیتالمال این ملت بیفتند و کیسههای خود را پُر کنند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب