◼️حضرت امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ علیهالسلام يَقُولُ: إِنِّي لَأَرْحَمُ ثَلَاثَةً وَ حَقٌّ لَهُمْ أَنْ يُرْحَمُوا عَزِيزٌ أَصَابَتْهُ مَذَلَّةٌ بَعْدَ الْعِزِّ وَ غَنِيٌّ أَصَابَتْهُ حَاجَةٌ بَعْدَ الْغِنَى وَ عَالِمٌ يَسْتَخِفُّ بِهِ أَهْلُهُ وَ الْجَهَلَةُ.
▪️قطعاً من بر این سه دسته ترحّم میکنم و بدانید که ترحّم نمودن به ایشان، حقّی بر گردن شماست :
شخص محترم و عزّتمندی که شرایط روزگار او را در جامعه، خوار و ذلیل کرده است؛
فرد ثروتمندی که پس از دوران بینیازیاش ، دچار فقر و نیازمندی شده است.
عالِم دینی که نزد بستگانش و جاهلان ، مورد تحقیر و بیاحترامی قرار گرفته است.
📚 خصال ، ج١ ، ص٨۶
🌹مقام معظم رهبری:
🔻روح عرفانی
خیلیها مؤمنند و میروند مجاهدت میکنند، به شهادت هم میرسند - شهادت است، هیچ چیزی کم ندارد - اما یک شهادت هم هست که بیش از روح ایمان، از یک دل سوزان، از یک روح مشتعل و بیتاب در راه خدا و در محبّت پروردگار و غرقه در ذات و صفات الهی، سرچشمه میگیرد. اینگونه مجاهدتی، طعم دیگری پیدا میکند. این، حال دیگری میبخشد. این، اثر دیگری در تکوین میگذارد.
۱۳۷۶/۰۹/۱۳
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️۷۰۰ هزار نفر درخواست محاکمه روحانی را داشتند
🔻قوه قضائیه هیچ اقدامی انجام نداده است
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:
🔹در خصوص مداخلات روحانی در بورس و مداخلات ارزی به قوه قضائیه پرونده ارسال کردهایم.
🔹قوه قضائیه موظف است به مسائلی که ما به این دستگاه ارسال میکنیم خارج از نوبت رسیدگی داشته باشد.
🔹در شکایت ما از روحانی یا منع تعقیب بزنید یا رسیدگی کنید.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مضروب کردن بانوی محجبه این بار در قم
وقتی برخوردهای قوه قضائیه بازدارنده نیست و هرکسی به بهانه ای از مجازات فرار میکند
نتیجه ضرب و شتم بانوان محجبه در اراک، قم، تهران، مشهد، شیراز و مراکز دیگر است
چه کسی باید حجت الاسلام و المسلمین اژه ای را پاسخگو کند روشن نیست
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
◼️امام على عليه السلام:
مَن أبانَ لَكَ عَيبَكَ فَهُوَ وَدودُكَ
▪️هر كس عيب تو را برايت آشكار كرد، او دوست توست
📚غررالحكم حدیث8210
🎙امام خامنه ای مدظله العالی:
🔰 «و اَنا مِن حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسینبنعلی است.
آن روی قضیه، این بود؛
این روی سکه، حادثه عظیم و حماسه پُرشور و ماجرای عاشقانه عاشوراست که واقعاً جز با منطق عشق و با چشم عاشقانه، نمیشود قضایای کربلا را فهمید.
۱۳۷۷/۰۲/۱۸
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️بیانیه حجت الاسلام و المسلمین علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پی هتک حرمت به خانواده معظم شهید مدافع حرم حاج حسین علیخانی
🔻متن پیام بدین شرح است:
بسمالله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
تعرض و ورود به عنف به حریم بیت شهید مدافع حرمی که جانش را در قربانگاه دفاع از حریم آل الله علیهم السلام ارزانی بقای اسلام و انقلاب کرده و اقدام سبعانه ، هتک آمیز و حرمت ناشناسانه ی فردی ساختار شکن علیه همسر مکرم ایشان که به دلیل عمل به فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم واقع شده موجی از تالم و تاثر را به دنبال داشته است.
ضمن ابراز انزجار قلبی از این واقعه ی شنیع، نکاتی را لازم به تذکر جدی می داند:
۱_ دستگاه قضائی با درک صحیح از فرض پیش آمده قاطعاً این ضایعه را بررسی کرده و ضمن اعمال مراتب قانونی، هتاکان را به سزای عمل خود رساند. همچنین ضرورت دارد این برخورد محکم قانونی به نحو شایسته به اطلاع افکار عمومی و دلهای جریحه دار برسد.
۲_نیروی انتظامی با هوشیاری هرچه تمامتر کیان عفت عمومی را بیش از پیش پاسداری کند و با التفات و ملاحظه ی حفظ حرمت ماه عزای سید الشهدا سلام الله علیه با پشتوانه ی قانون و نیز خواست قلبی مردم شریف و مومن استان، با حرمت شکنان، هنجارگریزان ،مروجان برهنگی و مبلغان فرهنگ منحط غرب برخورد قاطع داشته باشد.
مصطفی علماء
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
47.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #حرف_خاص
※ «مُمَهِّد» یعنی زمینه ساز .
و ما در زیارت عاشورا، ممهدین رو لعنت میکنیم، یعنی کسانی که با تنها گذاشتن امام زمینه سازِ مصیبت کربلا شدند.
اما گروه «ممهّد» فقط مخصوص همون برهه از تاریخ نبود!
✘ احتمالِ زیادی هست، که ما هم جزو «ممهدین» باشیم.
منبع: عزادار حقیقی
#استاد_شجاعی | آپارات | یوتیوب
@ostad_shojae
♨️صحبتهای مهم حجت الاسلام علیرضا پناهیان و انتقاد به صداوسیما
وقتی صداوسیما یک تجمع مهم و راهبردی در مورد شهید شبخ فضل الله نوری را منعکس نمیکند، بیبیسیچیها بهدروغ آنرا تظاهرات علیه بیحجابی مینامند!
و همان دروغ ۱۱۴ سال قبل انگلیس علیه شیخ فضلالله را تکرار میکنند!
عملیات تخریبی بیبیسیچیها نشان داد که پاسداشت شیخفضلالله چقدر برایشان مهم است!
#علیرضا_پناهیان:
ما در یک فضای درگیری بسیار هوشمندانه هستیم؛ اگر شما در اوج هوشمندی نباشید و عرصۀ روشنگری و تبیین را خالی کنید، طبیعتاً طرف مقابل این فضا را پُر میکند.
دیشب شما دانشجویان و اهالی هنر، در محل شهادت شیخ فضلالله نوری برنامه و مراسمی برگزار کردید ولی این مراسم، کمترین انعکاس را در صدا و سیما و عموم رسانههای انقلابی داشت، چون از هوش راهبردی بالایی برخودار نیستند.
از آنطرف، بیبیسیچیها بلافاصله همهشان باهم فعال شدند و دوتا محور را کار کردند؛ یکی اینکه گفتند این راهپیمایی شبانه علیه بدحجابی بود! دروغ محض! شما اصلاً علیه بدحجابی شعار ندادید، بلکه دعوت به حجاب کردید و گفتید این حجاب ثمرۀ غیرت عباس و علیاکبر است. تظاهرات به نفع حجاب فرق دارد با تظاهرات علیه بیحجابی.
اما بیبیسیچیها و رسانههای داخلی همسو با انگلیس، این حرکت شما را علیه بدحجابی تفسیر کردند. لطفاً نهادهای امنیتی خواب نباشند؛ اینجا هم کلی گاندو پیدا میشود.
این رسانهها در ادامۀ دروغشان گفتند: تعجب این است که عکس شیخ فضلالله نوری را دستشان گرفتند با اینکه ایشان مخالف مشروطه بوده! یعنی دقیقاً کاری که انگلیس خبیث موقع اعدام شیخ فضلالله نوری انجام میداد و میگفت: چون او مخالف مشروطه است اعدامش کردند! درحالیکه ایشان با انحراف مشروطه مخالف بود نه با اصل مشروطه.
تعداد زیادی از رسانهها روی حرکت دیشب شما کار کردند و گفتند که چرا اینها عکس شیخ فضلالله نوری را دستشان گرفتند با اینکه شیخ فضلالله نوری مخالف مشروطه بوده! بروید بشمارید چندتا رسانه، دروغ انگلیسیها علیه شیخ فضلالله را تکرار کردند.
به این رسانهها باید گفت: شما چه تعهدی به انگلیس خبیث دادهای که دروغ او را بعد از 114سال تکرار کنی؟ خیلیهایشان مزدور انگلیس نیستند، بلکه اینها سربازان بیجیره و مواجب انگلیس هستند، البته بین آنها هم گاندو پیدا میشود. نهادهای امنیتی بررسی کنند که عمله اکلۀ سرویسهای انگلیسی در این رسانهها چهکار میکنند؟
متأسفانه رسانههای ما این حرکت و این کار نویِ شما جوانان اهل هنر را انعکاس ندادند، درحالیکه از قبل هم اعلام شده بود که در محل شهادت شیخ فضلالله مراسم دارید. صدا و سیما مثلاً میتوانست دیشب برنامۀ «در شهر» را به انعکاس این موضوع اختصاص بدهد.
رهبر انقلاب فرمود: پاسداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست... لذا پاسداشت یاد شیخ فضلالله نوری بعد از 114 سال کمتر از ارزش شهادت او نیست. با این مخالفتهای بیبیسیچیها و عملیات تخریبیشان معلوم میشود که موضوع چقدر حساس است.
هنوز 24ساعت از این خبر نگذشته، ببینید چقدر برای تخریب پاسداشت شیخ فضلالله نوری کار شده و از اینطرف، چقدر برای تقدیر از این ماجرا چقدر کمکاری شده!
نباید بگذاریم با تبلیغات دروغ، سرمان را ببرند، ما دیگر به عقب برنمیگردیم! به بیبیسیچیهای خبیث بگویم که شما دیگر نمیتوانید مثل زمان نفوذ انگلیس در این کشور هر دروغی را به شیخ فضلالله نوری نسبت بدهید. شما دیگر نمیتوانید این ملت را دو شقه کنید! وقتی یک عده جوان در نوحۀ سینهزنی دعوت به حجاب میکنند نمیتوانید آنها را به شعار علیه بدحجابی متهم کنید.
انگلیسیهای خبیث؛ شما دیگر موفق نمیشوید! ایادی خودتان را از رسانههای بیبیسیچی مملکت جمع کنید، جز مایۀ افتضاح برای شما چیزی نخواهد بود! آیا این رسانهها همه جاسوس هستند؟ نه؛ ای کاش جاسوس بودند! اگر جاسوس باشند که محترمتر هستند چون در قبال این نوکری، یک چیزی گرفته! الان که هیچ چیزی نمیگیرد و دربست سواری میدهد!
بنده از همینجا اعلام میکنم؛ هم رسانههای خواب ما بیدار باشند، هم آن رسانههایی که میخواهند سال بعد، پاسداشت شیخ فضلالله نوری را تحریف کنند، آنها حواسشان باشد؛ سال آینده در محل شهادت شیخ فضلالله نوری سه شب عزاداری داریم، شما این را بدانید، ما شهدایمان را رها نمیکنیم.
🚩پردیس باغ ملی دانشگاه هنر، شب هفتم نوزدهمین سوگواره هنر و حماسه
۱۴۰۲/۰۵/۱۲
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آیا آنچنان که برخی رسانهها میگویند " همه مسلمانان جهان" برای امام حسین(ع) اقامه عزا کردند؟
✔️مروری برصفحات برخی چهرههای اهل سنت، نشان میدهد که نه تنها برای شهادت امام حسین (ع) واکنشی نداشتند بلکه دعوت به روزه و بعضا جشن نیز کردهاند.
✅چند روز پیش دکتر عمر سلیمان امام شناخته شده اهل سنت در آمریکای شمالی پیام ویدئویی فوق را به مناسبت آغاز محرم داد و ضمن به اشاره به فضایل ماه محرم و تاکید بر روزه روز عاشورا، هیچ اشارهای به شهادت امامحسین (ع) نکرد.
✔️این کلیپ که در توئیتر توسط یک میلیون نفر دیده شد؛ با چند هزار واکنش منفی از سمت خود اهل سنت و البته شیعیان همراه بود.
✅آقای سید صالح قزوینی رهبر مرکز شیعی مکا سنتر، در توئیتی در تذکر به او نوشت: "پس از کشتن نوه رسول خدا، طبیعیست که گفتمانی را ترویج کنند که جنایت اصلی فراموش شود". این توئیت صدها هزار بار دیده شد.
✔️عبدالوصی از روحانیون نیجریهای نیز در توئیتی نسبتاً پربازدید برش زیر از کتاب فقه اهل سنت را منتشر کرد:
"روزه گرفتن روز عاشورا، نوآوری همان کسانی بود که حسینبنعلی(ع) را کشتند."
✅گفتنیست پس از این واکنشها، عمر سلیمان کامنتهای پستها حول محرم را بالکل بست.
✔️در چند سال گذشته، در برخی کشورهای شمال آفریقا، جشن گرفتن روز عاشورا با عنوان سنتی بومی-دینی، رشد یافته است.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۰۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
به خدمات پایان نامه نویسی پایان دهید
با اینکه خریدوفروش پایاننامه ممنوع است، اما در برخی موسسههای مجازی، مغازههای زیرزمینی در خیابان انقلاب تهران و مکان های دیگر، حتی تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاهها، با دریافت مبالغی اقدام به خدمات و نگارش پایان نامه برای دانشجویان می کنند، در حالیکه این موضوع شرعا حرام و قانونا ممنوع است، و در حق تعداد زیادی از دانشجویان که خود اقدام به نگارش پایان نامه می کنند ظلم بزرگی می شود.
همچنین این موضوع زیبنده آموزش عالی جمهوری اسلامی نیست و انتظار می رود که مسئولین مربوطه در وزارت علوم، وزارت بهداشت، قوه قضاییه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی جدی کنند. امضای پویش👇
https://farsnews.ir/my/c/213136
🔻امام کاظم علیه السلام:
أَلْمُصيبَةُ لِلصّابِرِ واحِدَةٌ وَ لِلْجازِعِ إِثْنانِ
مصیبت برای صابر، یکی است و برای آنکه بی طاقتی کند، دوتاست
📚تحف العقول صفحه 414
🔻صفای باطن چگونه به دست می آید؟
امام خامنه ای:
صفاى نفس هم با همين عمل به واجبات، اجتناب از گناهان، آلوده نكردن خود، آلوده نشدن و مراقبت به دست مى آيد. البته كسى معصوم نخواهد شد كه هيچ خطايى از او سر نزند؛ اما اگر مراقب باشيم، لغزشهايمان كم خواهد شد و اگر يك وقت هم لغزشى پيدا كنيم، با مغز به زمين نمى خوريم؛ اين خاصيت مراقبت است. اسم اين مراقبت در فرهنگ اسلامى چيست؟ تقوا.
وقتى مى گويند باتقوا باشيد، يعنى مراقب باشيد؛ مراقب كار خودتان باشيد؛ مواظب باشيد چه مى گوييد و چه تصميمى مى گيريد و چه عملى مى كنيد. اين مراقبت موجب مى شود كه انسان نلغزد و اگر لغزيد، خيلى صدمه نخورد.
۱۳۸۲/۱۱/۲۱
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخی خوب به چرایی وجود مدیران فاسد در حکومت اسلامی
▪️آیا با وجود برخی مدیران و فرماندهان فاسد منصوب شده امیرالمومنین و امام حسن مجتبی(علیهماالسلام)، حکومت ایشان اسلامی بود یا نبود؟!
▪️بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #عالی در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
195.pdf
208.2K
🔻بیانیه استاد علیدوست در واکنش به سخنان استاد مسعود عالی
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی: بعثت عدالت
بيانات استاد عالی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/119188/67487
🔻جوابیه استاد عالی به بیانیه استاد علیدوست
https://eitaa.com/119188/67489
🏷حاشیه
بعد از سخنرانی استاد عالی در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بخشی از آن به درستی به مسئله فساد در حکومت علوی اشاره شده بود، بیانیه تندی از سوی آقای علیدوست صادر شد که واکنشهای متعددی را در پی داشت.
قبل از این نیز او در واکنش به برخی مواضع مشابه بعضی سخنرانان انقلابی، موضعگیری کرده بود.
غیر از آقای علیدوست، آقای #سیدمحمدجواد_علوی_بروجردی نیز در مصاحبه با #مهدی_نصیری، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود.
واقعیت آن است که مسئله وجود کارگزاران فاسد در حکومت علوی امری غیر قابل انکار است و پنهانکاری نسبت به این واقعیت تاریخی، به معنای دفاع از حضرت نیست زیرا بازخوانی برخوردهای محکم ایشان با کارگزاران فاسد در تبیین سیره سیاستورزی معصومانه ایشان کفایت میکند و طرح این موضوع هزینه خاصی هم ندارد و نیاز نیست امثال آقایان علوی بروجردی و علیدوست از این جهت نگران باشند!
اساسا حقایق تاریخی قابل پنهانکاری نیست وانگهی! عصر این گونه پنهانکاری ها هم گذشته است. و از این گذشته، بازخوانی #تجربه_حکمرانی صدر اسلام نه تنها هزینه ندارد بلکه ناگزیر از آنیم تا مشخص شود که مسئله خطیر حکمرانی چه لوازم و صعوبتهایی در پی دارد.
@rozaneebefarda
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
جوابیه استاد عالی به استاد علیدوست
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبربزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز(۷۲/۵/۵)
میفرمایند:《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!... چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند..
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوقالذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا
مسعود عالی
۱۴۰۲/۵/۱۴
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
✍احمدحسین شریفی
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
1⃣ گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
2⃣ گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
3⃣ اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام…راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟!
اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خود صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
4⃣ و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»
توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانهای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»، و بنیانهای انسانشناختی، ارزششناختی، سیاسی و اجتماعی نظام مردمسالاری دینی ارائه دهند.
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻نقدی بر یادداشت استاد علیدوست با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" درباره مقایسه وضعیت حکومتی امیرالمومنین (ع) و نظام جمهوری اسلامی
حکومت اسلامي و عدل امیرالمومنین (ع) از بهترین الگوها و معیارها برای حکومتهای مبتنی بر اسلام از جمله نظام جمهوری اسلامی است. بر این اساس، برخلاف آنچه آیت الله علیدوست در یادداشت خود با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" نوشته اند، پاسخ به برخي شبهات وارده به نظام جمهوری اسلامی با تمسک به وضعیت حکومتی و سیره حضرت امیرالمومنین (ع)، امری صحیح و منطبق با موازین عقلی و شرعی است؛ البته این تمسک و مقایسه، باید همراه با دقت و بدون مبالغه باشد.
بخشی از شبهات و ایرادات وارده به نظام جمهوری اسلامی، از سوي افراد و گروه هایی است که عنایت ویژه ای به ائمه معصومین و حکومت امیرالمومنین (ع) دارند؛ به همین جهت بهترین پاسخ به اشکالات این جریان، وضعیت شناسی حکومت حضرت امیر است.
" وجود عاملان فاسد و ناکارآمد" و "اقدام بر اساس مصالح ثانوی" در حکومت امیرالمومنین (ع)، نه شاذ و نادر، بلکه دارای مصادیق و موارد متعددی بود که در منابع تاریخی متعدد آمده است:
ابقای ابوموسی اشعری در حکومت کوفه (تاریخ طبری، ج4، ص499)، ابقای شریح قاضی در منصب قضاوت کوفه (الاصابه، ج3، ص270)، ابقای اشعث بن قیس در حکومت آذربایجان (انساب الاشراف، ج2، ص۱۵۹)، نصب کمیل به منطقه هیت و توبیخ وی پس از شکست در مقابل قوای معاویه (انساب الاشراف بلاذری، ج2، ص473)، نارضایتی حضرت از حکومت محمدبن ابی بکر بر مصر (الغارات ثقفی، ج1، ص227-228)، نصب زیاد بن ابیه به حکومت فارس (الغارات ثقفی، ج2، ص636)، نصب ابن عباس به حکومت بصره و دزدی وی (بنابر برخي گزارشها) از بیت المال (انساب الاشراف، ج2، ص169-172) و خیانتهای منذر بن جارود حاکم فارس (الغارات ثقفی، ج2، ص522)، یزید بن حجیه حاکم ری (الغارات ثقفی، ج2، ص525) و قعقاع بن شور حاکم کَسکَر (الغارات ثقفی، ج2، ص531)، نمونه ها و مواردی است که بیانگر "وجود عاملان فاسد و ناکارآمد" و "اقدام بر اساس مصالح ثانوی" در حکومت امیرالمومنین (ع) است.
روشن است که این همه، به هیچ وجه ریشه در شخص امیرالمومنین (ع) نداشت؛ بلکه از اقتضائات "حکومتداری غیرمبتنی بر اعجاز"، "انحراف ۲۵ ساله در جامعه اسلامي" و "اقدامات شیطانی معاویه" بود.
✍علیرضا جوادزاده
استادیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره)
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
رابطه نخبگان و کارگزاران با امیرالمومنین ع در مبارزه با ظلم و فساد-شبان.pdf
266.4K
🔰رابطه نخبگان و کارگزاران با امیرالمومنین در مبارزه با ظلم و فساد🔰
(پاسخی به یادداشت «حکومت علوی، بعثت عدالت»)
👇🏽بخشی از یادداشت👇🏽
✅فساد نخبگان و کارگزاران در دستگاه حاکمیت امیرالمومنین که برخی عزل و برخی ابقاء می شدند
◀️کارگزارانی که به خاطر فساد عزل شدند:
جبیره شیبانی؛یزید بن حجیه؛نجاشی؛عربی از قبیله کنده؛ابن هرمه؛ابوموسی اشعری؛منذر بن جارود؛ابوالاسود دوئلی؛قیس بن سعد؛عمروبن ابی سلمه؛قعقاع بن شور
◀️کارگزارانی که از حاکمیتهای قبلی ابقا شدند:
نمونه بارز آن زیادبن ابیه است که با وجود حرامزادگی به حکومت کرمان و فارس ابقا شد و قائل به برتری حضرت امیر بر معاویه در جنگ صفین بود و البته بعدها تحت نیرنگ معاویه به اردوگاه معاویه پیوست و در حاکمیت بصره و کوفه به شیعیان سخت گرفت
✅کندروی ها و تندرویهای نخبگان در رابطه با امیرالمومنین
🔶این افراد چنانچه وقایعی را می دیدند که به زعم خودشان و دید اولیه، بی عدالتی است، سریع در مقابل آن موضع می گیرند و و بدون سنجش دیگر مسائل و مصالح و بدون تحلیل درست از اوضاع زمانی و مکانی، در مقابل حرف ولی می ایستند با این توجیه که حق تنها همینی است که ما به آن رسیده ایم
🔶نمونه کندروها:
اسامه بن زید
یاران و شاگردان عبدالله بن مسعود
عبدالله عمر
برخی خواص کوفه
🔶نمونه تندروها:
عبدالله بن وهب(بعدها از سران خوارج شد)
مالک بن حبیب(رئیس نیروی نظامی حضرت)(این دو قاعدین جنگ جمل را مستوجب قتل دانستند)
مالک اشتر(مخالفت با عزل ابوموسی اشعری)
⭕️تفصیل بحث و داستان هر کدام شخصیتها را در فایل پیوست ببینید
@m_shaban
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️نقد استاد
متن کوتاه آقای علیدوست چه نکته ویژه ای داشت؟ هیچ ، بیان یک دغدغه بود. اینکه مراقب باشید ضعفهای موجود امروزمان باعث نشود نظام حکمرانی امیرالمومنین ع را هم ضعیف و ناکارآمد جلوه دهید. در خود متن ایشان پذیرفته اند که در دستگاه حکمرانی امیرالمومنین ع نیز فسادهایی بوده ولی خوب حجمش خیلی نبوده و با آنها برخورد میشده. خوب پس چرا این مقدار سخن ایشان نقد شد؟ حرف ایشان بیان یک دغدغه بود دیگر. نکته علمی خاصی که نداشت. حرف ویژه ای که نبود. پس چه ؟
قضیه مربوط میشود به دو ساحت از متن که در اشارات کلمات ایشان وجود دارد یک ساحت فهم کلامی ایشان است و ساحت دیگر نظارت و اراده ایشان نسبت به واقعیت امروز.
به لحاظ کلامی ایشان ویژگی برتری امام را چه در گذشته تاریخ و چه در آینده آن با ویژگی برتری دستگاه و نظام امام و امت خلط کرده اند. آنچه حرکت تاریخ و رشد دستگاه حاکمیت و جوامع را رقم میزند فقط راس آن جامعه نیست بلکه بدنه امت هم هست.
پیامبر اکرم ص سید ولد الادم است اما در جنگ احد سپاهش در مقطعی شکست میخورد چرا که سه خطای راهبردی تنازعتم و عصیتم و فشلتم را رقم زدند.
امت ها در حال رشد و تربیتند و امروز هم امام عصر عج با غیبت خود در حال هدایت و رشد جبهه حق و امت خود میباشد. غیبت یک رفتار هدایتگرانه امام است نه رها کردن امت و ظهور البته زمانی رخ میدهد که همین امت در بستر غیبت ارتقا پیدا میکند و به دلیل ارتقای امت است که عالم را عدل و قسط پر میکند و وضعیت غیبت به وضعیت ظهور انسان کامل منتهی میشود.
فهم رشد تاریخی بشر و نسبت آن با هدایت امام باعث خواهد شد نگاهی عمیق تر به تاریخ داشته باشیم و با روش های خرد و جزیی استنباطی آن خط کلی را خراب نکنیم. البته امروز گفتمانهای از جنس عصر حیرت و حجتیه و امثالهم در فضای حوزه گاهی تنفس میکند اما قطعا دامن استاد بزرگوار ما از آنها مبری است لکن جا دارد استاد عزیز خط و مبنای اندیشه کلامی خود را به وضوح بیشتری از آن جریان جدا کند.
اما ساحت دوم اشکال ایشان عدم شناخت از واقعیت صحنه حرکت مردم و نظام اسلامی ما است. سطح درگیری با دشمن مستکبر و میزان تاب آوری مردم و نظام و قدرت مدیریت صحنه که در چشم ایشان کاملا معکوس و زیر و رو فهمیده شده. نشان دهنده میزان فاصله داشتن برخی از اساتید فقهی اصولی ما از عینیت جامعه است. ایشان متوجه نشده که ما اساسا در وضعیت انفعال و ناامیدی و انسداد نیستیم بلکه چهار دهه پر افتخار را با پیروزی و موفقیت پشت سر گذاشته ایم و اگر این قدرت خیره کننده نبود اساسا چرا باید همه دشمنان با هم دست به یکی کنند و کشور را در تحریم قرار دهند. امیدوارم ایشان متوجه باشند که درباره کشوری سخن میگویند که از سخت ترین فشارها و مشکلات با ایمان مردمش عبور کرده و عامل حفظ این ایمان چیست به جز نظام اسلامی که به تعبیر حضرت امام فلسفه عملی همه فقه است. در همین حوزه در دوران دهه شصت شیخ ساده لوح فقیهی بود که ایران را متهم به ناکارآمدی و شکست میکرد، او البته تحت تاثیر تحلیلهای لیبرالها قرار گرفته بود و امام عزیز در منشور روحانیت خطای محاسباتی او را نمایان نمود. باید مراقبت نمود همه ما؛ چه اساتید و چه طلاب که خدای نکرده به تحلیلهایی دچار نشویم که خروجیش «سکوت» و «ملاحظه کاری» است. آنهم در ایامی که باید در میان میدان «تبلیغ تهاجمی» و «جهاد تبیین» حضور داشته باشیم.
نکند خدای نکرده اطرافیان و دوستان ما ذهنمان را تحت تاثیر قرار دهند امروز همه ما کوچک و بزرگ باید در وسط میدان انقلاب قرار بگیریم تا فهم واقعی تری از عینیت بدست آورده و سخنی نگوییم که فرسنگها از واقعیت کشور دور است.
والسلام.
شیخ علی مهدیان
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻جوابیه حجتالاسلام سیداحمد غفاری به بیانیه استاد علیدوست
✍یکی از اساتید محترم فقه و اصول، بیانیهای نگاشته است تحت عنوان «دفاعی عقیم و پرهزینه» و در آن بیانیه، به برخی از سخنرانان محترم و مدافعان حریم اندیشهی حسینی، با نیشها و طعنههای متعدد، عتاب نموده است.
⚜️ روح سخن این استاد محترم، که در ایام اغتشاش سال قبل، اعتراضی به اغتشاشگران نکرد و در واقعهی کشف حجاب اخیر، واکنشی ناشایست از خود نشان داد، این است که برای دفاع از انقلاب اسلامی و برای توجیه مفاسد موجود در حکومت اسلامی کنونی، از دوران حکومت حضرت علی علیهالسلام، بدگویی و سیاهنمایی نکنید.
نکته اول: ایشان نوشته است: «مدتیست برخی مبلغان و واعظان محترم و مشهور کشور، در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور، ....»
#پاسخ: هیچ عاقلی در صدد دفاع یا توجیه مفاسد اقتصادی و سیاسی کنونی نیست. برعکس، همهی واعظان خبیر منابر حسینی، شاکیان و معترضان اول نسبت به فساد و رانت و ربا هستند. بلکه این، خود شما استاد محترم و سایر دوستان همسلیقهی شما هستید که هیچگاه به دلیل گرایش به دولت سابق، حاضر به اعتراض علنی به مفاسد اقتصادی و سیاسی در دولت قبل نشدید، که باعث تلنبار بدهی سنگین برای دولت فعلی شد.
نکتهی اصلی که این سخنرانان محترم تلاش کردهاند آن را به مخاطب بفهمانند و ظاهراً این استاد محترم، دریافت نکرده است، این است که سهلانگاری یا #فساد_کارگزار، که قطعاً امری مذموم و غیرقابل اغماض و غیرقابل عبور است، نباید به #حساب_حاکمیت نوشته بشود. در غیر این صورت، باید سهلانگاری یا تخلف کارگزار حکومت حضرت علی علیهالسلام را نیز به حساب حاکمیت علوی بنویسیم.
حال آنکه هیچگاه خلط بین کارگزار حکومت حضرت علی علیهالسلام و حاکمیت علوی نمیکنیم.
بنابراین، در جمهوری اسلامی ایران نیز، مفاسد قبیح برخی کارگزاران نظام را به حساب جمهوری اسلامی نمینویسیم.
ما معتقدیم همانگونه که تاکنون با مفسدان صف اوّل و گردنکلفت، مانند طبریها و جزایریها و بابک زنجانیها، با قاطعیت برخورد شده است، از این به بعد نیز، باید با مفسدان درجه اول، همچون برخی دولتمردان دولت سابق، با قاطعیت باید برخورد شود و این برخورد باید ادامه داشته باشد. و این برخوردها با دانه درشتها، نه تنها عیب نظام نیست، بلکه نشانهی روشن سلامت نظام و #عدم_فساد_سیستمی است.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۰۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
📣 موسسه #مصلحون_نوجوان برگزار میکند:
💠 دومین اردوی تشکیلاتی معرفتی #برهان ویژه نوجوانان ۱۵تا ۱۸ سال
💠 باموضوع: منطق تصمیم و عملکرد رهبری / روایت فتنه ۸۸ و منافقین / روایت زن در غرب / روایت زن در انقلاب اسلامی / تقابل حق و باطل / مبانی تمدن غرب / شبهات انقلاب اسلامی
👤 با حضور ارزشمند بزرگان و اساتید برجسته کشوری
💠 به همراه: نشست های صمیمانه اخلاقی و معرفتی / کرسی آزاد اندیشی توسط نوجوانان/ مباحثه و تقریر نویسی/ تحلیل فیلم / برنامه های تفریحی/ معرفی کتاب
🔻 با اهدای جوایز ارزنده به نفرات برتر دوره
🔻 زمان: از سهشنبه ۱۷ مرداد به مدت ۴ روزدر شهر مقدس قم
💠 #مصلحون_نوجوان(مصلحون +)،مرجع رویدادهای نوجوان عصر انقلاب
💠 @moslehoun_ir
💠 @moslehoun_plus
▪️امام سجّاد (ع) :
المُؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلى ثَلاثٍ : إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ و إمّا أن يُدفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصيبَهُ
▪️امام سجّاد عليه السلام فرمود :
مؤمن از #دعاى خود يكى از سه نتيجه را مى گيرد :
✅️ يا برايش ذخيره مى شود
✅، يا در دنيا برآورده مى شود
✅ و يا بلايى كه مى خواست به او برسد از او برگردانده مى شود.
📚تحف العقول، ص 280
♨️انقلاب اسلامی دریا و دریانوردی در ایران را از تعطیلی در آورد و اعتماد به نفس این دریانوردی را به شما داد
🔹 رهبر انقلاب ساعتی پیش در دیدار ناوگروه ۸۶ ارتش و خانوادههای آنان: این اقدام شما توانست وجههی بینالمللی ایران را بالا ببرد و ارتقا ببخشد.
ارزش سیاسی کار شما از ارزش نظامیاش کمتر نبود، اگر نگوییم بیشتر هم بود. نفس اینکه شما توانستید یک حرکت بزرگ اینچنینی را روی دریا انجام بدهید، این قدر نیرو ایران داشت، این قدر جوان، این قدر توانایی علمی، این قدر مهارت که توانست این کار بزرگ را انجام بدهد، این برای کشور وجههی بینالمللی ایجاد کرد.
🔹 این دریانوردی ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی ایران را برای خود ما، برای شما، برای هر کسی از ماجرای شما مطلع بشود روشن کرد. چرا؟ چون این دانایی، این توانایی، این اعتماد به نفس را انقلاب به ما داد. این همت را، این جسارت اقدام به یک چنین کار بزرگ را انقلاب به ما داد. قبل از انقلاب این خبرها نبود. در دورهی ننگین پهلویها و قاجاریها ما با این همه ساحل دریایی، با این همه امکانات دریایی دریا را نمیشناختیم، بلد نبودیم. نیروی دریایی ما هم سرش به کارهای دیگری گرم بود. انقلاب دریا را از تعطیلی در آورد، دریانوردی را از فراموشی خارج کرد.
۱۴۰۲/۰۵/۱۵
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب