eitaa logo
بیداری طلاب
56.4هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
3.9هزار ویدیو
91 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
👓 لبیک به ، زمانی مساوی با لبیک به انقلاب و مباحث مطروحه نظام بود که در دهه ۶۰ و تا حدودی دهه هفتاد تنفس می‌کرد، چراکه جامعه مدرسین بدنبال تحقق آرمان‌ها و نگاه‌های امام و رهبری در نظام و جامعه بود، در عمل جریانی تأثیرگذار بر حوادث و رخدادهای انقلاب و جامعه همچون انتخابات بلکه جریان ساز بود، صاحب رأی و نظری برای اقناع منطقی و باورپذیر برای جامعه و جریان‌ها بود؛ ⁉️ ولی جامعه مدرسین دهه هشتاد و نود و امروز آیا چنین جایگاه و موقعیتی بر جامعه و جوانان و جریانات تأثیرگذار در عرصه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد؟! آیا در این عرصه‌ها جریان‌ساز است؟! ♨️ اگر جامعه مدرسین التزامش را عملا به مطالبه و توصیه و تأکید طی سه دهه‌ی گذشته در جوان نگهداشتن بدنه خود با ورود فضلای خوش فکر و جوان نمایش می‌داد امروز باید همچنان شاهد جامعه‌ی مدرسینی جوان، پرتحرک، فعال، باابتکار و تأثیرگذار با پشتوانه‌ای از تجارب بزرگان حوزه می‌بودیم که مع‌الأسف امروز شاهد آن نیستیم. ✅ جامعه‌ی مدرسینی در تراز انقلاب و نهضت و نظام است که مدام در حال حیات و حرکت است، آن‌وقت است که لبیک گفتن به او مساوی بلکه مساوق با لبیک به انقلاب است. ✅ برای فردایی مشابه دیروز‌ها و متفاوت با امروزها باید قدری تعارفات و ملاحظات را کنار گذاشت و واقع بینانه به فکر بود و این مهم با اجلاسیه و نشست درون نهادی بی‌رمق حاصل نمی‌شود بلکه باید به بازخوانی و با آرایشی نو و متناسب با حرکت انقلاب التزام داشت. 💬 استاد سطوح عالی؛ نام محفوظ @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
👓 بنده به عنوان یک حوزوی و روحانی، یک سؤال جدی از محضر بزرگان دارم؛ ابتدا چند مقدمه عرض می‌کنم و سپس سؤال... 1⃣ همه می‌دانیم امروز بیش از سه دهه از مطالبات رهبری از حوزه‌های علمیه می‌گذرد؛ 2⃣ همه می‌دانیم که هیچ‌یک از مطالبات اساسی و دارای اولویت فوری رهبری که بر اساس آن ساختارهای حوزه (شورای عالی و مرکز مدیریت) شکل گرفت، محقق نشده‌اند؛ 3⃣ همه می‌دانیم که در عوض تحقق اوامر و مطالبات رهبری، حوزه گرفتار آنچه رهبری شدیدا نهی کرده‌اند شده است: مثل دیوان‌سالاری اداری و نظام شدیدا بروکراتیک؛ ایجاد طبقه کارمندی و بی‌تفاوت نسبت به معضلات حوزه و روحانیت و بی‌خروجی قابل اعتنا، دانشگاهی شدن حوزه و نظام سرطانی ترمی واحدی؛ از بین رفتن هویت اصیل حوزوی با تعریف مدارک دانشگاهی و ...؛ 4⃣ همه می‌دانیم، همه این خسارت‌ها را بدخواهان و یاوه‌گویان به ناحق پای رهبری نوشتند و عامل و مسبب آن را رهبری دانستند!! ⁉️ حال سؤال اصلی این است: چه نهادی وظیفه نظارت و احیانا بازخواست عواملی که نه تنها نسبت به اوامر رهبری کوتاهی کردند، بلکه کاملا عکس آن رفتار کردند را دارد؟! از شکایت به کجا ببریم؟ به شورای عالی؟!! از شکایت به کجا ببریم؟ به جامعه مدرسین؟!! امروز که همزمان در رأس شورای عالی و جامعه مدرسین یک نفر هست!! چطور ناظر و منظور می‌توانند متحد باشند؟! آیا امروز آنگونه که رهبری خواسته هست؟! آیا جامعه مدرسین نظارت و اعمال قدرت می‌کند که شورای عالی آنگونه که رهبری خواسته‌اند باشد؟! یک نفر بگوید اگر همه این نظارتها هست، چرا ما هرچه جلوتر می‌رویم با سرعت بسیار زیاد از مایقصد رهبری و حوزه مطلوب، دور و دورتر و دورتر می‌شویم؟!! 💬 سائل بزرگان @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️فرار آقای اکبرنژاد از گفتگوی دوستانه با حجت الاسلام راجی 🔻طبق خبری که به بیداری طلاب رسیده حجت الاسلام راجی، مدیر مؤسسه سعداء، در اقدامی خیرخواهانه و اسلامی به آقای اکبرنژاد پیشنهاد داده: با تقبل تمام هزینه‌های اسکان و رفت و آمد آقای اکبرنژاد و خانواده وی به مشهد، به صورت دوستانه، درباره شبهاتی که وی در موضوع کارآمدی جمهوری اسلامی و مدیریت رهبری وارد کرده است، گفتگو کنند. حجت الاسلام راجی همچنین گفته‌اند: اگر هم مایل به صحبت با بنده نیستید با هر کدام از اساتيد مؤسسه که تمایل دارید و به هر شکلی که شما مایل باشید گفتگو کنیم. ♨️ با این حال، آقای اکبرنژاد این پیشنهاد را رد کرده و گفته تنها در صورتی حاضر به گفتگو یا مناظره است که با یک استاد مبرز فقه و اصول و صاحب نظر در زمینه فقه سیاست، درباره تفاوت مشی رهبری انقلاب با سیره سیاسی ائمه علیهم السلام، مناظره کند. 🔻انگاره‌های آقای اکبرنژاد نسبت به خود و وزن حوزوی‌اش بسیار جای تعجب دارد!! وی از طرفی سابقه تحصیل و تدریس مورد اعتنای حوزوی نداشته است و اصولا استاد مبرز به مدت زمان لازم ندیده است و از سوی دیگر عموم اساتید و فضلای حوزوی، دقت و وزانت علمی برای تألیفاتش قائل نیستند؛ با این حال چگونه خود را در طراز مناظره با فقها می‌بیند؟!! 🔻این نوع رفتارهای آقای اکبرنژاد این شائبه را تقویت می‌کند که وی با این نوع عملیات روانی و رسانه‌ای بیشتر دنبال جلب توجه و مطرح شدن است؛ تا یافتن پاسخ شبهاتش! ❌او به دنبال این است که با مناظره با بزرگان حوزوی، خود را به عنوان یک چهره مطرح و دارای وزانت در حوزه جا بیندازد. 🔻واقعا جای تأسف است که آقای اکبرنژاد نه مناظره با افرادی که حتی چند پله از وی بالاتر و دارای مقبولیت هستند را می‌پذیرد و نه گفتگوی دوستانه را! 🔻رفتارهای لجوجانه‌ی آقای اکبرنژاد حاکی از عدم صداقت او در نقد دلسوزانه جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب است. 🔻هیاهوهای غیر علمی وی نشان می‌دهد وی در وهله اول به دنبال در حوزه علمیه و سپس بسط آن به جامعه است؛ در مرحله اول او با شبهه‌افکنی آرام دنبال این است که اختلاف افکنی‌ها قوت بگیرد و قبح‌شکنی‌هایی که قبلا نسبت به مراجع معظم تقلید و ساختارهای حوزه داشت اینبار نسبت به امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب دام ظله صورت بگیرد و سپس دنبال مراحل بعد برود. 🔻اگر اینگونه نبود، با قبول گفتگو، به دنبال سنجش عیار اندیشه‌اش بود نه حملات کور رسانه‌ای و جلب توجه رسانه‌های معاند. 🔻به هرحال این فرد پرخاشگر باید بداند با این سر و صداها نمی‌تواند بدنه اجتماعی برای خود دست و پا کند و سرنوشتی بدی در انتظار اوست. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
1402.10.06 محفل استاد جمشیدی.mp3
زمان: حجم: 15.57M
🔻مردم در منطق آیت‌الله مصباح (واسازی کج‌روایت‌های دگراندیشان) 🔻مهدی جمشیدی ۱. در این درس‌گفتار، کوشیدم با متن‌خوانی مبتنی بر سه رویکرد «تحلیلی»، «تطبیقی» و «مسأله‌ای»، نشان بدهم که برخلاف ادعای دو جریان «نواندیشی دینی» و «تکنوکرات‌ها» - یعنی از صادق حقیقت تا محسن هاشمی - نه‌فقط علامه مصباح در برابر مردم‌سالاری نیست، بلکه ایشان عالی‌ترین و ناگفته‌ترین ظرفیت‌های مردم‌سالاری دینی را یافته و روایت کرده است. ۲. روایت جریان به‌اصطلاح نواندیشی دینی از تفکر سیاسی علامه مصباح، برآمده از «اغراض شخصی» و «سوگیرهای تجددی» است و هیچ قرابتی با واقعیت ندارد. چنانچه مواجهه‌ی «دست‌اول» و «گزینش‌نشده» و «منظومه‌وار» با این نظام معرفتی داشته باشیم، به‌روشنی درمی‌یابیم که این تفکر، از هر جهت با نظریه‌ی مردم‌سالاری دینی، همسو و همدل است و بیش از همه، امکان‌های دینی مردم‌سالاری را یافته است. ۳. امکان‌های مردم‌سالارانه در اندیشه‌ی علامه مصباح عبارتند از: تلازم کمال انسانی با اختیار، خوانش از بیعت به مثابه عنصر دینی تولید مقبولیت، ساختارپردازی اخلاقی-شورایی از نظریه‌ی مردم‌سالاری دینی، اصالت جامعه‌‌ی مدنی اسلامی نسبت به دولت اسلامی، جمهوریت به‌مثابه قالب متناسب با اقتضاهای کنونی تحقق مردم‌سالاری دینی. ۴. این‌همه در حالی است که جریان نواندیشی دینی، در مرداب تفکر ترجمه‌ای و التقاطی افتاده و تهی از خلاقیت نظری و دین‌پژوهی اصیل است. در عوض، هرچه که توانسته به سوی تحریف و وارونه‌نمایی اندیشه‌ی علامه مصباح حرکت کرده است. فکرت: رسانه اندیشه و آگاهی @Fekrat_Net 🔻عضو شوید🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️زنگ عبرت 🔻امام خامنه‌ای(مدظله): یک موضوع هم مسئله‌ی رعایت حدود شرعی در بیمارستان‌ها است که من خواهش می کنم مسئولین محترم به این موضوع توجّه کنند؛ گاهی در بیمارستان‌ها بیمار زن اصرار دارد که پرستارش خانم باشد و این برایش فراهم نمی‌شود. این چیزها را بایستی با دقّت رعایت کنیم.(١٣٩٨/١١/١٠) 🏷 چرا تاکنون آن‌گونه که رسالت مکتبی مسئولین قم مقدّس ایجاب کرده‌است، حاضر نشده‌اند از دین و فرهنگ مردم در برابر هجمه‌های غرب حفاظت کنند. 🏷 حقیقتاً انتظارمان از شورا فرهنگ عمومی استان این است که لااقل در این زمینه وارد صحنه شود ونقش خود را در این زمینه ایفا نماید 🏷 بی‌تردید اگر مسئولی حاضر نباشد پایِ کار اسلام و قانون اساسی بمانند، بعدا همچون کارگزاران و جریانات اصلاحات و... توسط مردم قضاوت خواهند شد. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⭕️ آقا سیدرضی 👤 نویسنده: هادی معصومی زارع ✂️ برش‌هایی از متن: سید یک جا بند نمی‌شود. کل ساعة هو فی شأن. مصداق بارز «رجل فی أمة» است. من او را بولدزر مقاومت می‌نامم. از بس پرکار و پرانرژی است. سید رفت و اسرار زیادی را با خودش به آسمان برد. سیدرضی تاریخ شفاهی حضور ایران پس از انقلاب در سوریه و لبنان بود. به جرات می‌توان گفت که تنها کسی بود که شاهد زنده‌ی تمام ادوار این رابطه و البته خود نیز بخش مهمی از ساخت آن بود. ابو... از آخرین تاکتیک‌های ابداعی سید در انتقال موشک و پهپاد و... به سوریه و لبنان می‌گوید. آن‌قدر خنده‌دار است که ریسه می‌رویم. ولی خب کار می‌کند دیگر‌. آنها که مطلع‌اند می‌دانند سید پنج سال از عمر کاری‌اش را در تهران در کدام مجموعه حساس و پراعتبار سپری کرد و از قضا ماندنش در آن مجموعه به سود دنیای او بود. خودش به من می‌گفت با همه عشقی که به مسئولیتش در تهران داشت اما دست آخر دوام نیاورده و به همان ماموریت دیرینه‌اش در سوریه بازگشته تا دست مقاومت را پر کند. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/31470 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️انتقاد رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام!!!! 🔻حجت الاسلام علی کمساری به جماران گفت: سرود سلام فرمانده در سطح ملی بازخورد مثبت داشت، در بین کودکان و نوجوانان مورد استقبال قرار گرفت و کار موفق فرهنگی بود، اما چرا در این کار اسم امام نیست؟ 🔹گفتیم لابد یادشان رفته است و فعل مومن را باید حمل بر صحت کرد. متأسفانه در نسخه دوم این کار دیدیم که اسم امام نیست. دیگر اسم این غفلت نیست! 🔹در نسخه عربی و لبنانی این کار اسم امام آمد، پس کاری نداشت که شاعر بخواهد یک مصرع اضافه کند تا به امام کم توجهی نشود. 🔹در برخی ورودی‌های شهرها، تمثال امام کمرنگ شده است و اگر کمرنگ شود کسی اعتراض نمی‌کند. ✍پ ن: تصورکن مجموعه سیدحسن مصطفوی نگران یاد و نام امام باشه!!! اینهمه بودجه گرفتن و خرج تجملات و کاخ سازی مرقد امام کردن، تو این ۳٠ سال چه کار فرهنگی و هنری در اندازه سرود سلام فرمانده تونستن تولید کنن!!؟ چقدر مقابل تحریفات و توهینهایی که علیه انقلاب و امام شده، موضع درست و مؤثر داشتن؟! حالا بگذریم از اینکه جماران و زیرمجموعه های مؤسسه تبدیل به پاتوق مخالفین، فتنه گران و معاندین کشور و نظام شده!! 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⭕️ وضعیت شیعیان مالزی و آن روی سکه صلح طلبی دولت سرپرست جامعه مدنی شیعه امامیه در کشور مالزی گفت: بعد از اینکه شورای مذاهب اسلامی مالزی در سال 1996، تشیع را به عنوان انحراف از اسلام واقعی به رسمیت شناخت، تبعیض علیه شیعیان وجهه قانونی پیدا کرد و اوضاع شیعیان، بد شد، در حالی که سابقاً چنین فتوایی وجود نداشته است. سلفی‌ها و وهابی‌ها در مکان‌ها و نهادهای مختلف با عنوان مبلغ دین، استاد دانشگاه، سخنران، شخصیت‌ اجتماعی و یا سیاست‌مدار حضور پیدا می‌کنند و اغلب از طریق سخنرانی‌ در رسانه‌ها، سایت‌ها و نشریه‌ها، اقداماتی علیه شیعیان انجام می‌دهند. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/31490 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رئیس‌جمهور در کنگره بین‎‌المللی اندیشه‌های علامه مصباح یزدی: 🔺 آیت‌الله مصباح یزدی چهره‌ای اندیشه‌ورز و آزاداندیش بود ▫️ایشان فقط شاگردپرور نبود بلکه جریان‌ساز بود، این جریان‌سازی محدود به زمان حیات وی نبود و بعد از رحلت ایشان هم این جریان فکری ادامه داشت. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻عبدالله حمود العزّی: زیدیه یک مذهب فکری است و در فقه ادعای یک مکتب جدیدی را ندارد دکتر عبدالله حمود العزّی در نشستی با عنوان ظرفیت‌های مذهب «زیدیه» در مواجهه با مسائل نوپدید و فقه معاصر که 3 دی‌ماه در پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر قم برگزار شد در بخش نخست سخنان خود به تشریح مهمترین ویژگی مذهب زیدیه پرداخت و گفت: زیدیه یک مذهب و جریان فکری است نه فقهی. این مذهب براساس قیام علیه ظلم و حرکت انقلابی علیه حاکمان از جمله سلطه امویان شکل گرفته و از جنبه فقهی ادعای یک مکتب و نظام جدیدی را ندارد. وی ادامه داد: ما معتقدیم دو گونه اسلام داریم. اسلام واقعی که مبتنی بر سنت نبوی و تفکر علوی است و یکی هم دین انحرافی که از زمان معاویه آغاز شد و امتداد ان در امویان دیده شده‌است. مذهب زیدی شاخه‌های مختلف فکری مانند قاسمی، ناصری و هادوی دارد و در جغرافیای گوناگون از جمله طبرستان ایران، ترکیه، عراق و حجاز و یمن گسترده است. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/31450 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب