♨️ ضرورت هویت بخشی به طلاب
🔸حوزه علمیه احیاگر اصل چهارم قانون اساسی باشد
حجت الاسلام #متولی_امامی:
🔹اصل چهارم قانون اساسی باید مورد مطالبه حوزه علمیه باشد و حوزه به عنوان مجری آن ایفای نقش کند.
🔹شورای نگهبان قانون اساسی یکی از نهادهایی است که ظرفیتهای زیادی برای استفاده طلاب و روحانیون و بهره بردن از ظرفیتهای حوزههای علمیه دارد.
🔹اگر بخواهیم مشکلات حوزه علمیه را به صورت تمدنی حل کنیم، باید بستر طراحی نسبت حوزه و حاکمیت را ایجاد کنیم، این موضوع نشاط علمی و عملی پدید خواهد آورد و مشکلاتی نظیر طلبه غیر انقلابی خود به خود برطرف خواهد شد.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ دستورالعمل شناسایی و تقدیر از مفاخر دستگاه قضائی ابلاغ شد
🔹رئیس قوه قضائیه، «دستورالعمل شناسایی و تقدیر از مفاخر دستگاه قضائی» را به زیرمجموعه های دستگاه قضائی ابلاغ کرد.
📝 متن دستورالعمل را در لینک زیر بخوانید:
fna.ir/dck1ph
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
51.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ فیلمکامل گفتگو با سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه
⭕️ امدادهایغیبی از جبهه مقاومت
⭕️ پیام ویژه امامخامنهای به سید توسط حاجقاسم
⭕️اهمیت استراتژیک #جنگ۳۳روزه
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ اگر نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در عدالتخواهی دچار انحراف شویم و در دام مکاتب دیگر بیفتیم.
💥 در برخی موارد ممکن است «عدالتخواهی» رنگوبوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، اما این خطا نباید موجب شود مانع از گسترشِ عدالتخواهی اصیل شویم.
💥 عدالتخواهیِ مصداقی اشکالی ندارد، اما نباید به «فرسایش جبهه مؤمنان» منتهی شود.
💥 «ولایت فقیه» محور «نظریه عدالت اجتماعی اسلام» است و عدالتخواهیها در موضوعات اجتماعی، نباید در تعارض با این رکن باشد، بلکه در ذیل آن تعریف میشود.
🔵 استاد میرباقری در گفتگو با روزنامۀ فرهیختگان، ۱۳۹۸/۷/۱۵:
🔸 درباره موضوع «عدالتخواهی» در قدم اول باید به «نظریه اجتماعی اسلام» و مبحث «عدالت اجتماعی» مراجعه و آن را بهدرستی تبیین کرد و براساس مؤلفههایی که در مبانی اسلامی آمده است، شاخصهایی مثل «عدالت» را سامان دهیم. پس از تبیین این مباحث و در مرحله بعد است که میتوانیم ساختارهای اجتماعی طراحی کرده و نهادسازی کنیم. برای ورود به عرصه عدالتخواهی در جامعه اسلامی اگر این مراحل را طی نکنیم ممکن است در دامن مکاتب دیگر بیفتیم. عدالت، هم در مکتب لیبرالیسم - در بحث لیبرالیسم اقتصادی - مطرح میشود که این عدالت «مکتب رفاه» و بحث طبقات اجتماعی و تأمین اجتماعی است و هم در مکتب مارکسیسم.
🔸 در برخی موارد ممکن است عدالتخواهی رنگوبوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، کمااینکه امروز ادبیات مارکسیستی [در حوزه عدالتخواهی] مجددا احیا شده است. اما این نباید موجب شود ما مانع از گسترش عدالتخواهی شویم و هر فردی که وارد این عرصه شد و مباحث عدالتخواهانه را مطرح کرد، به سوسیالیسم و مارکسیسم منتسب کنیم. نباید این اتفاق بیفتد که مخالفان عدالتخواهی از این موضوع سوءاستفاده کنند و هر جنبش یا جریانِ عدالتخواه را متهم به مارکسیسم و چپروی کرده و هجو جریانهای عدالتخواه را پیگیری میکنند. این خطاست و نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد.
🔸 باید بدانیم اگر ما نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در بحث عدالتخواهی دچار انحراف شویم؛ بهخصوص افرادی که در این حوزه فعال هستند باید به این مسئله توجه کرده و اول از همه سراغ نظریههای اجتماعی اسلام بروند.
🔸 از طرف دیگر، گفتمان عدالتخواهی نباید به «فرسایش جبهه مومنان» منتهی شود، بلکه باید همافزایی [در جامعه اسلامی] را بههمراه داشته باشد. بر این اساس، اگر دیدیم طرح موضوع عدالتخواهی موجب فرسایش جبهه خودی شده است باید بدانیم بخشی از راه را اشتباه رفتهایم و باید در روش و ادبیات خود تجدیدنظر کنیم.
🔸 نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که عدالتخواهی نباید ما را در برابر نظریه «ولایت دینی» قرار دهد؛ از این جهت که ولایت دینی، محور نظریههای اجتماعی در اسلام است و عدالتخواهی ذیل آن تعریف میشود. البته در نگاه کلان، خود نظریه ولایت دینی هم یکی از ارکان عدالتخواهی است، اما بعد از آنکه نظریه کلان شکل گرفت، عدالتخواهی در موضوعات اجتماعی اعم از کلان و خرد نباید در تعارض با نظریه «حاکمیت دینی» و نظریه ولایت دینی یا همان «ولایتفقیه» باشد.
🔸 اما اینکه برخی مطرح میکنند در عدالتخواهی نباید وارد مصادیق شد، درست نیست. اگر اخلاق اسلامی و قواعد فقهی مراعات شود و گفتمان عدالتخواه همافزا باشد، ورود مصداقی و جزئی هیچ اشکالی ندارد. مسئله این است که «عدالتخواهی مصداقی» نباید سبب فرسایش جبهه مومنان شود.
بنابراین اگر برخی اصول مثل اخلاق اسلامی رعایت شود و حرکت هم براساس نظریه عدالت دینی باشد و درنهایت فرسایش در جبهه مومنان پیش نیاید، ورود به عرصه عدالتخواهی هیچ مسئلهای ایجاد نمیکند در غیر این صورت و در خارج از این چارچوب، عدالتخواهی مصداقی آفت خواهد بود.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ پنتاگون: دستور عقبنشینی کامل از سوریه را دریافت کردیم
🔹یک مسئول آمریکایی امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی دو مقر نظامی در سری کانیه و کری سبی در شهر تل ابیض و راس العین در شمال سوریه را تخلیه کردند.
🔹یک منبع بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز امروز در گفت وگو با شبکه آمریکایی الحره اعلام کرد: «پنتاگون دستوراتی از دولت آمریکا برای عقب نشینی کامل از سوریه براساس یک جدول زمانی کوتاه مدت دریافت کرده است».
🔹یک مسئول دیگر پنتاگون نیز به این شبکه گفت که نیروهای آمریکایی تخلیه مواضع خود و خارج کردن ادوات نظامی خود از شمال شرقی سوریه را آغاز کرده اند.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ روایتی از پیام "رهبر انقلاب" به بشار اسد
🔹امیرعبداللهیان: رهبر انقلاب به بشار اسد پیام دادند که مردم، خط قرمز ما هستند
🔹از اولین توصیههای رهبر انقلاب که توسط سردار سلیمانی به بشار اسد ابلاغ شد، این بود که میروید به ایشان میگویید مردم سوریه خط قرمز ما هستند
🔹اگر چنین اتفاقی بخواهد در سوریه بیافتد و نسبت به کشتار مردم بیتفاوت باشید، روی حمایت ما حساب نکنید
🔹شما ببینید در زمانی که از نظر راهبردی و سطح کلان، اهمیت مسأله سوریه برای ما بسیار بالا بود، امّا در نیّت و فکر حضرت آقا، کشتهشدن یک مظلوم در سوریه، خط قرمزی است که سردار سلیمانی باید برود و به آقای بشار اسد بگوید
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ کلمات پر کاربرد زبان عربی به لهجه عراقی
👈 در ایام اربعین در کربلا به دردتان میخورد.
🔸آن را ذخیره کنید🔹
💠فارسی : گذرنامه - پاسپورت
✅العربية : جَواز - باسبورت
💠فارسی : گذرنامه ها
✅العربية : جَوازات
💠فارسی : گذرنامه ات رو بده
✅العربية : إنْطِني جَوازَك
💠فارسی : بگذار ببینم - نگاه کنم
✅العربية : خلّي أشُوف
💠فارسی : ويزا
✅العربية : فيزَة
💠فارسی : كجاست؟
✅العربية : وِين
💠فارسی : سرويس بهداشتی کجاست؟
✅العربية : وِينِ المَرافِق الصَّحيَّة
(بدون کلمه صحیه بکار ببرید، چون اینگونه عامیانه تر است)
💠فارسی : میخواهم
✅العربية : أريد
💠فارسی : بروم
✅العربية : أرُوح
💠فارسی : به نجف
✅العربية : إلْنَجف (در اصل الی النجف بوده)
🔹نحوه تلفظ : أريد أروحِلْنَجف 🔹
💠فارسی : اتوبوس میخوای یا ون
✅العربية : تِريدِ الباص لُو كَيّة؟
💠فارسی : کرایه اش چنده - چقدر میشه
✅العربية : إشگَد؟ - إشگد الأجرة
💠فارسی : ده هزار - 10000 دینار - 10
✅العربية : عَشِر - عَشرتالاف
💠فارسی : خوبه
✅العربية : زِيَن
💠فارسی : نه گرونه!
✅العربية : لا، باهِز
💠فارسی : خيلی - گرونه
✅العربية : إهوَاي، كِلَّش - باهز
💠فارسی : گروهتون، چند نفر هستید؟
✅العربية : جَماعَتْكُم، چَم نفرات؟
💠فارسی : بیا بالا - سوار شو - بپر بالا
✅العربية : صْعَد - يا أللّه صْعد
💠فارسی : تمام شديد؟ همه سوار شدید؟ - تکمیل شد - تمام شد.
✅العربية : خَلاص؟ - *يا به صورت خبري* :خلاص!
💠فارسی : چمدان - ساک
✅العربية : جُنطَة - جمع : جُنَط
💠فارسی : راننده
✅العربية : سايِق
💠فارسی : ایستگاه پلیس
✅العربية : سِیطَرَة
💠فارسی : گیت - دروازه - ورودی
✅العربية : بَوّابَة
💠فارسی : افسر - مامور - مسؤول
✅العربية : ضابُط
💠فارسی : گاری - ارابه
✅العربية : عَرَبانة
💠فارسی : گاری چی - ارابه کش
✅العربية : عَرَبَنچي
💠فارسی : (بردار،بلند کن) - چمدون رو بردار
✅العربية : (شيل) - شيلِ الجُنطَة
💠فارسی : کیف - کوله
✅العربية : حَقْبَة
💠فارسی : هوا گرمه - گرمه
✅العربیة : ألْجَو حار - حار
💠فارسی : آبجوش
✅العربیة : مایِ الحارّ، ماي حار
💠فارسی : نان
✅العربیة : خُبُز
💠فارسی : نان ساندویچی(مخصوص به عراق)
✅العربیة : صَمّون
💠فارسی :کولر را روشن کن
✅العربیة : شَغِّلِ الْمُكَيِّف
💠فارسی : خاموش کن - خاموشش کن - کولر را خاموش کن
✅العربیة : طَفْ - طفِّيَه - طفّي المُكيّف
💠فارسی : وایستا - نگه دار
✅العربیة : اُگُفْ
💠فارسی : اینجا - آنجا
✅العربیة : إهْنا - إهناك
💠فارسی : بیا
✅العربیة : تعال
💠فارسی : برو
✅العربیة : رُح (روح)
💠فارسی : گم کردم
✅العربیة : ضَيَّعِت
💠فارسی : بگذار - قرار بده
✅العربیة : خَلّي
💠فارسی : چرا - برای چه
✅العربیة : لِيَش
💠فارسی : نمی فهمم - نمی فهمم چی میگی
✅العربیة : مَافْتَهِم (الف خوانده نمي شود) - مَفتَهم شِتگول
💠فارسی : کم - کمی عربی بلدم
✅العربیة : شُوَیّ، شْوَيّ - شوي أعرف، شوي أحچی
اگه قسمت شد مشرف شدید و استفاده کردید از این پست ادمینای کانال و فردي كه اين كلمات را ارسال كرده یاد کنید...
التماس دعا
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ شکایت از «فریدون» روی میز مجلس / پرونده «مدرک تحصیلی» بررسی میشود
▪️رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی پرونده مدرک تحصیلی فریدون در قالب شکایت به قوه قضائیه خبر داد.
▪️به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با مهر، از بررسی پرونده مدرک تحصیلی فریدون در قالب شکایت به قوه قضائیه خبر داد و اظهار داشت: گزارش تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد مدرک تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس جمهور طبق ماده 235 آیین نامه داخلی مجلس آماده شده است.
▪️رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس این گزارش ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن به صحن علنی مجلس ارائه شود.
▪️طبق ماده 235 آیین نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل دهنفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیسجمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می شود. کمیسیون حداکثر ظرف مدت دهروز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه میدهد.
▪️تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوهقضائیه و سایر مراجع ذیصلاح ارسال میشود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.
▪️علاوه بر این، هفته گذشته سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: در مورد شخص آقای فریدون 7 سال حبس در نظر گرفتهشده از سوی دادگاه بدوی به 5 سال تقلیل یافته و بقیه مجازاتها یعنی جزای نقدی و مبلغ رشوه که بیش از 31 میلیارد بوده است، باید پراخت شود/تسنیم
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ جناب سخنگو! سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید!
🔹ایشان #ثقفی؛ سخنگوی آموزش و پرورش استان تهران هستند. شما هم متحیر میشوید اگر بدانید ثقفی معتقد است بی عدالتی در آموزش و پرورش وجود ندارد و باور ندارد که در مدارس دولتی امکانات کمتری نسبت به مدارس غیردولتی ارئه میشود!
🔸مجری برنامه اما به خوبی پاسخ وی را میدهد، دلاوری میگوید اگر ۹۰۰ مدرسه خشت و گلی و کانکسی داشته باشیم که شعارش این باشد که «هر دانشآموز یک اسب»، این اگر اسمش بیعدالتی نیست پس چیست؟
🔹در ادامه مجری آمارهای نگرانکنندهای را ارئه میدهد؛ از بین رتبههای زیر ۱۰۰۰ کنکور، ۶۶ درصد پذیرفتهشدگان از مدارس #غیرانتفاعی، ۳۳ درصد از مدارس #سمپاد(تیزهوشان) و تنها ۱ درصد از مدارس #دولتی هستند!
🔺بهتر است برای آموزش و پرورشی که مسئولانش چنین عقیدهای دارند فاتحهای بخوانیم و بیش از این کلام را به درازا نکشانیم...
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ عمروعاص کُت و شلوار پوشیده!
✔️حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان نوشت: جرج سوروس، یکی از کلان سرمایهداران صهیونیست در آمریکا است. او به پدر انقلابهای رنگی (بخوانید کودتاهای مخملی) شهرت دارد. در فتنه آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ نقش برجستهای داشت، و چند تن از دستاندرکاران فتنه از جمله محمد خاتمی رئیسجمهور اسبق نیز قبل از فتنه ۸۸ با وی ملاقات و رایزنی داشتهاند. جرج سوروس که از شکست فتنه آمریکایي- اسرائیلی یاد شده به شدت سرخورده و عصبانی بود، روز ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۸۹- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت؛ «من حاضرم شرط ببندم که رژيم جمهوری اسلامی ايران تا يکسال ديگر بیشتر سر کار نخواهد بود»! جرج سوروس پس از آن نیز بارها بر ضرورت براندازی جمهوری اسلامی ایران تاکید ورزیده است!
🔹حالا با این مقدمه، اگر بشنوید که؛ وزارت علوم کشورمان از آقای جفری ساکس، دستیار ویژه و یار غار جرج سوروس دعوت کرده است تا به عنوان میهمان ویژه(!) در کنفرانس «اقتصاد جهانی و تحریمها» حضور پیدا کرده و سخنرانی کند! چه تصویری در ذهن شما شکل میگیرد؟! و باتوجه به اینکه جفری ساکس از طرفداران سرسخت تحریم ایران با هدف براندازی است، فکر میکنید چه تحفهای برای عرضه در کنفرانس «اقتصاد جهانی و تحریمها» با خود خواهد آورد؟!
🔹پاسخ این سؤال را هنگامی میتوان به وضوح یافت که بدانیم، آقای جفری ساکس، از پیروان و مبلغان سرسخت «شوکدرمانی» - Shock Therapy - در اقتصاد است. نام او با نام «میلتون فریدمن» صاحب نظریه شوکدرمانی گره خورده است. ماموریت بارها اعلام شده جفری ساکس فراهم آوردن زمینه سلطه آمریکا بر کشورهای بیرون از این دایره است که با تحمیل سیاست شوکدرمانی بر اقتصاد کشورهای مورد اشاره صورت میپذیرد. مبانی اصلی شوکدرمانی که از آن باعنوان اقتصاد نئولیبرالی هم یاد میشود، عدم کنترل دولت بر قیمتها، حذف یارانهها، خصوصیسازیهای گسترده و سپردن داراییهای عمومی به بخشهای خصوصی و...است. به کارگیری واژه «شوک» در این سیستم اقتصادی از آنجا ریشه میگیرد که در آن آمده است اقدامات پیشنهاد شده باید به فوریت و بدون فوت وقت انجام بپذیرد تا مخالفان فرصتی برای مقابله با آن نداشته باشند و تاکید میشود که دولتها نباید در سرکوب مخالفان و سختگیری بر آنها تردیدی به خود راه دهند!
🔹جفری ساکس تجربه به کارگیری شوکدرمانی در کشورهایی نظیر بولیوی، آرژانتین و کشورهای جدا شده از شوروی سابق و... و تبدیل آنها به دولتهای تحت سلطه آمریکا را در کارنامه خود دارد که گسترش فقر، بیکاری، کارتنخوابی و فروپاشی بنیان خانوادهها نتیجه آن بوده است.....
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ جلسهی قبل از اربعین
✍ عطا یاوری
🔹 دو سال پیش، قبل از اربعین خدمت آیت الله مصباح(حفظه الله) رسیدیم تا توشه ای برای سفر از بیاناتشان بگیریم.
دو روز قبل از حرکتمان بود. یکی از دوستانم از دفتر حاج آقا وقت گرفته بود و به من هم گفت بیا با هم برویم و من هم از خدا خواسته همراه شدم. داخل اتاق جلساتشان نشسته بودیم که وارد شدند. قبای مشکی و عبای سرمه ای بر تن. بدو ورود پرسیدند از کدامتان شروع کنم؟ من پیش قدم شدم. فکر میکردم قرار است روبوسی کنیم اما صحنه زیباتری در انتظار بود. جلو که رفتم آیت الله آغوش گشودند و مرا در آغوش گرفتند. آرام در گوش راستم زمزمه کردند:« اللهم احفظه حفظا...» و بار دیگر در گوش چپم. چقدر لذتبخش بود.
یک گروه مستندساز هم آنجا بود که عکس و فیلم میگرفتند. شاید اگر اشکی میریختم بیشتر بدرد گروه مستندساز میخورد. دعا را خواندند و هرکدام سرجایمان نشستیم، روی همان مبلهای سبز و کهنه دفترشان. من روبروی حاج آقا بودم.
🔹 بعد از احوالپرسی شروع کردند به صحبت کردن. اولش از مراتب زوار برایمان گفتند؛ اینکه بعضی از ابتدای سفر احساس میکنند که همراهی میشوند و بعضی نه. اینکه به هرکسی به اندازه خودش میدهند. به بعضی مثل گاو علف میدهند و به بعضی چیزهای معنوی( آیت الله در کمال تواضع این گاو را خطاب به خودشان گفتند که من شرمم آمد از نوشتنش).
🔹 در انتهای جلسه هم نکتهای فرمودند بس گرانبها؛ فرمودند: «بهترین چیزی که میتواند موجب رضایت اباعبدالله شود، #خدمت_به_زوار است.»
بعد از جلسه به مادرم که از ناامنی عراق ابراز نگرانی میکرد گفتم: مادرجان خیالت راحت...از این سفر سالم برمیگردم...با آن دعایی که حاج آقا دمِ گوشم خواند، هیچ اتفاقی جرات ندارد برایم بیفتد!
#مناهج
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ تشکیل حوزه خواهران ابتکار دقیق #امام بود
🔸فعالیت ۵۰۰ حوزه خواهران در کشور
حجت الاسلام والمسلمین مقتدایی رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران:
🔹بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام دستور دادند که در قم جامعة الزهرا(س) تشکیل شود.
🔹حضرت امام هیأت مؤسس برای آن تعیین کردند که حضرت الله آیت فاضل لنکرانی و حضرت آیت الله مشکینی در این هیأت حضور داشتند.
🔹 امروز کار به جایی رسیده که به لطف الهی حدود 500 حوزه علمیه خواهران در کشور وجود دارد.
🔹 پایان نامه هایی که خواهران می نویسند واقعا پایان نامه های علمی و دقیق است.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336