eitaa logo
بیداری طلاب
59هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
87 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️تمام روغن نباتی، سویا و ذرت وارداتی در کشور تراریخته است 🔺رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: 🔹تمام روغن نباتی، سویا و ذرت وارداتی در کشور تراریخته است. 🔹افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون می‌تواند تا ۸ درصد تلفات کرونایی را بیشتر کند. 🔹ورود کامیون‌ها باید به شهرهایی مانند تهران ممنوع شود، چراکه آلایندگی بسیار بالایی دارند. 🔹با افزایش قیمت بنزین کاملا موافقم، ماشین‌های خوب باید تولید کنیم، همه دنیا ماشین ارزان و سوخت گران است اما در ایران برعکس است. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
✅ پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم: 📍 كَفى بالمَوتِ واعِظا؛ 📌 مرگ براى اندرز گرفتن بس است. 📚 کافی(ط-الاسلامیه)، ج۲، ص۲۷۵ ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🌹به لغزشگاه‌ها نزدیک نشوید ♦️رهبرمعظم انقلاب: جاهایى هست که انسان پایش مى‌لغزد: «چوگل بسیار شد، پیلان بلغزند»؛ آدمها که جاى خود دارند. ♦️جاهایى لغزشگاه است. به آن‌جاها نزدیک نشوید. لغزشگاه‌ها انواعى دارد. هر کس نقطه ضعفى دارد. یکى نقطه ضعفش پول است؛ یکى نقطه ضعفش و رفاقت است؛ یکى نقطه ضعفش کردن است؛ یکى نقطه‌ى ضعفش است؛ یکى نقطه ضعفش سورچرانى و شکم‌چرانى است. ♦️هر کس نقطه ضعفى دارد. آدم خودش نقطه ضعف خودش را خوب مى‌فهمد. به آن نزدیک نشوید. اگر نزدیک شدید، براى خودتان خطر درست کرده‌اید. ♦️علاوه‌بر نزدیک نشدن به نقطه ضعفها، باید در تقویت معنوى خودتان کوشا باشید. ♦️اول قدمش این است که همین نمازى را که در شبانه روز پنج نوبت مى‌خوانید، با توجه بخوانید. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔸دولت تدبیر و امید به فکر رفع مشکلات مردم نیست آیت الله تولیت مدرسه علمیه مروی، در جلسه درس اخلاق: 🔹رهبر انقلاب آن مرد الهی که خط الهیات زندگی دنیایی امت اسلام را برنامه ریزی می کند عملکردشان به نحوی دقیق و صحیح است که دنیا طلب در سیاست این مرد الهی مانده اند که ایشان این سیاست و ذکاوت را از کجا آورده است. 🔹افرادی که خوب می توانند چپاول کنند و نقشه آنان را با زد و بند عملی کنند بها می دهند بعد نام خود را تدبیر و امید نیز می گذارند بدون اینکه به فکر مردم باشند و اینکه بدانند امت اسلامی در چه سختی و مشقتی زندگی می کنند زمانی هم که به آنها گفته می شود مردم در سختی و مشکلات هستند دم از و می زنند. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻نیمه‌ی پنهانِ روح‌الله روایتی از در جمهوری اسلامی محمدامین فرج اللهی 🔹باورم نمی‌شد! ساعت هشت شب در مغازه مجللش در خیابان پاسداران تهران نشسته بود جلوی من و داشت با بغض گلوگیری که گاهی اشک را به چشمش می‌ریخت، برایم از خوبیهای مرحوم حسینیان و شهید لاجوردی تعریف می‌کرد. برخلاف خیلی‌ها همکارشان که نبود هیچ، روزگاری متهم و زندانیشان بوده، مسلمان نبود و چون همپرونده اش روحانی بوده، پای او هم به دادگاه ویژه روحانیت باز شده بود، اوایل دهه هفتاد. شرایط خاص خانواده و بیماری فرزندش، باعث می‌شود مرحوم حسینیان به او آسان بگیرد و کمکش کند. 🔹راستش یکی دو ساعت قبل که یکی از دوستان مرحوم حسینیان داشت خاطره‌ی این بنده خدا را برایم تعریف می‌کرد با خودم گفتم احتمالا از آن متهم و زندانیها است که صرفا بخاطر کمکی که بهش شده، نگاه خوبی پیدا کرده. اما وقتی یک ربع از همنشینی ام با خودش گذشت دیدم نه، ماجرا ریشه‌دار تر و جدی‌تر است. 🔹شیفته ی حسینیان و لاجوردی بود. وسط حرفها و تعریفها هم مدام یادآوری می‌کرد: "با اینکه من متهمش بودم، ولی...". گفت چندسال قبل ٱقای حسینیان بمناسبت عید برایم کارت تبریک و نامه‌ای فرستاده بود و باز هم همان یادآوری که "با اینکه من متهمش بودم..." 🔹این بنده خدا بعد از پایان محکومیتش، می‌رود سراغ کار و کاسبی تا اینکه چند سال قبل در یکی از مجتمعهای قضائی می‌بیند کسی دارد با عصبانیت به حسینیان فحش می‌دهد، می‌رود می‌پرسد چرا به این بنده خدا فحش می‌دهی؟ طرف می‌گوید من در ساخت یک خانه با کسی شریک بودم، حالا طرف منکر شده و دارد خانه را بالا می‌کِشد و پشتش به حسینیان گرم است. از این بنده خدا محکومِ سابق انکار که فلانی چنین آدمی نیست و از آن بنده خدا اصرار که بابا این شریک نامرد من تلفن می‌زند به دفترش و می‌گوید حاج آقا پشت من است و این حرفها. این دوستمان هم می‌گوید من برایت جور میکنم بروی حسینیان را ببینی! زنگ می‌زند به دفتر حاج آقا و برای فردا صبح قرار می‌گذارد و خلاصه تهش کشف می‌شود که جناب کلاهبردار، یک همکار دو سه دهه پیش آقای حسینیان است که سالها است همدیگر را ندیده‌اند و با پیگیری خود مرحوم حسینیان طرف دستگیر می‌شود و مشکل خانه آن بنده خدا برطرف می‌شود. 🔹از مغازه‌اش که آمدم بیرون هنوز گیجِ دیده‌ها و شنیده‌هایم بودم و اینکه یک برخورد صحیح اسلامی و انسانی چقدر می‌تواند موثر باشد، تا حدی که طرف که محکوم هم شده ده بیست سال بعد هم مدافعت باشد، دوستت داشته باشد و در غمِ درگذشتت گریه کند. یادِ آن بخش از مصاحبه دوست مرحوم حسینیان افتادم که گفت بعد از فوت ایشان، مفصلترین پیامک تسلیت را همین محکوم سابق فرستاده بود. @payamshaheed ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️جوابیه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ضمیری مدرس درس خارج و رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه به بیانات استاد علوی بروجردی ازدیدگاه شهید صدر وقتی از اقتصاد اسلامی یا سایر مباحث علوم انسانی با رویکرد اسلامی سخن به میان می آید باید دقیقا دید منظور چیست؟ خلط مبحث ازعدم شفافیت محل نزاع برمی خیزد باید بین مذهب اقتصادی وعلم اقتصادی تفاوت گذاشت. شهید صدر معتقد است علم اقتصاد علمی است که وظیفه اش تفسیر حیات اقتصادی وارتباط پدیده های اقتصادی به اسباب وعوامل آن است. این علم نو پدید است و محصول جامعه مدرن است هرچند از گذشته دور مباحث پراکنده ایی وجود داشته است. اما مقصود از مذهب اقتصادی شیوه وسیاستی است که جامعه برای حل مشکلات اقتصادی انتخاب می کند. به دیگر سخن علم اقتصاد از هست ونیست های پدیده های اقتصادی سخن می گوید درحالی که مذهب اقتصادی از باید ها ونباید های اقتصادی بحث می کند. شان علم، تفسیر وتحلیل وضع موجود جامعه است ولی شان مذهب ومکتب تغییر وضع موجود به وضع مطلوب است. البته شهید صدر تاکید دارد انتخاب طریقه معینی برای تنظیم حیات اقتصادی بدون پایه واساس نیست وقطعا متکی برافکار ومفاهیم معینی است. با این توضیحات روشن می شود که از دیدگاه شهید صدر منظور از اقتصاد اسلامی مذهب اقتصادی است ونه علم اقتصادی زیرا اسلام درصدد بیان علوم نبوده است ورسالت دین اسلام تربیت انسان است درهمه عرصه‌های فردی واجتماعی واقتصادی وسیاسی وفرهنگی... وهرچه برای مسیر سعادت انسان لازم باشد از آن فرواگذاری نکرده است ویکی مسائل مهم ولازم برای تربیت انسان حل مشکلات اقتصادی اوست. خلاصه آنکه شهید صدرباور به اقتصاد اسلامی دارد وان را به معنای مذهب اقتصادی می داند ونه علم اقتصاد َسیاسی ناگفته نماند که شهید صدر معتقد است که ازطریق برهان انی واز راه استقراء می توان به مبانی وپشتوانه های علمی مذهب اقتصادی پی‌برد... شهید صدر می نویسد : ان الاقتصاد الاسلامی مذهب ولیس علما لانه الطریقه التی یفضل الاسلام اتباعها فی الحیاة الاقتصادیه او تصریح می‌کند که کار علم تفسیر است ولی کار مذهب طریقه وروش است. بنابراین اقتصاد اسلامی به معنای  دستورالعمل ها وتجویزهایی است که اسلام در سه عرصه تولید وتوزیع ومصرف ارائه می دهد وکشف این مذهب اقتصادی هم به یک اجتهاد پیچیده نیاز دارد وصرف ردیف کردن مباحث عقود وایقاعات مرسوم درفقه کفایت نمی کند وباید از کنار هم گذاشتن احکام فقهی با روش استقرایی به کشف مذهب اقتصادی پرداخت. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️جواب رهبر معظم انقلاب حفظه الله به استاد علوی بروجردی عضو 🔻همه‌ی تئوری‌های اینها در زمینه‌ی - که حالا وضع اقتصادی‌شان را دارید مشاهده میکنید!! در زمینه‌ی سیاست، اداره‌ی سیاسی آنها، مدیریت سیاسی آنها، اینجور دارد در این منطقه به گل می‌نشیند!! بعد از این همه کاری که در این منطقه کردند و نفوذی که پیدا کردند، حضور سیاسی و اقتدار سیاسی آنها اینجور دارد نابود میشود. اینها نشان میدهد که تئوری‌پردازی‌های غربی در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی ، تئوری‌های ناقص و عقیم و بی‌خاصیتی است‼️ اینها ما را بیشتر تشویق میکند که برویم به درون خودمان مراجعه کنیم و فکر اسلامی و اندیشه‌ی را پیدا کنیم ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ 🔻رهبر انقلاب فرموده: ((مرحوم آقاى صدر رضوان‌الله‌علیه به نظر بنده قطعاً نابغه بود؛ یعنى کارى که از عهده‌ى او برمى‌آمد، از عهده‌ى خیلى از فقها و علما و متفکّرین حوزه‌هاى ما برنمى‌آید: فضاى دید بسیار وسیع، فهم نیازهاى دنیاى اسلام، پاسخگویى سریع و آماده به خواسته‌ها -ایشان همین 📗«البنکُ اللّاربوى»📗 را در جواب درخواست دولت پاکستان نوشت؛ آن‌طور که شنیدم آنها میخواستند یک کار این‌جورى درست کنند، ایشان بلافاصله این را فراهم کرد و براى آنها فرستاد!!)) ‼️ سوال از آقای اینه که اگر این کتاب رو نخوندند که چرا بی تحقیق و بدون مطالعه سخن پراکنی می کنند؟ اگر هم این کتاب رو خواندند و آن را اسلامی ندیدند، نقدهاشون رو مطرح کنند!! 💬 عمار @HozeTwit ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔥هاشمی را در اندازه خودش ببینیم ⭕️سید حسن مصطفوی: تحریف نیست، مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود. 🔻پ.ن: هاشمی، در ۱۲ خرداد ۶۷ به پیشنهاد آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین فرمانده کل قوا منصوب شد و در طول جنگ فرماندهی برخی عملیات ها را بر عهده داشت و در شوراهای تصمیم ساز و نماز جمعه حضور موثر داشت؛ اما معرفی وی به عنوان یگانه «فرمانده جنگ»، حتما تاریخ و جفاست. 🔻پ.ن۲: اما مضحکه آن است که در همین جلسه که با استفاده از عنوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس و آن هم در حسینه جماران برگزار شد؛ در حضور سید حسن، به امام عزیز اتهاماتی وارد می شود ولی وی در برابر این تحریف ها می کند و ترجیح می دهد از نخست وزیر و رییس بنیاد شهید دوران جنگ دفاع کند! ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت ضرغامی از تعامل در حد صفر روحانی با دیگران: برخی وزیران روحانی می‌گفتند اگر رییس‌جمهور فقط ۱۰ دقیقه به ما وقت میداد تا برخی حرف‌ها را بزنیم خیلی از مشکلات اصلا به وجود نمی‌آمد... ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔴 روایتی از سختی های آموزش مجازی خواندن مادران می خواهم داستان طلاب خواهر و مصائب و مشکلات درس خواندن در عصر کرونا را بگویم من طلبۀ جامعه الزهراء در مقطع تحصیلات تکمیلی هستم با چهار فرزند(دو نفرشان محصل ابتدایی هستند) و البته همسری طلبه که از قضا او هم درس هایش به زور کرونا مجازی شده است. همین ابتدا آمار را لو دادم: 4 نفر محصّل در مقاطع گوناگون در منزل ما مشغول تحصیل هستند! حال شروع می کنم به روایت اصل قضیه: صبح بیدار می شوم و بعد از بیدار کردن بچه ها و آماده کردن صبحانه باید بنشینم پای درس های مجازی که از 8 صبح شروع می شود تا 4 بعد از ظهر! یعنی رأس ساعت 8 کلاس های من شروع می شود و ایضاً همسرم، و دو پسر مقطع ابتدائی ام و البته همۀ اینها را باید با یک لب تاب و یک گوشی اندرویدی حل کنیم!😥 باورتان نمی شود که چقدر جالب می شود وقتی پسر ده ساله ام هنوز چند دقیقه ای از ریاضی اش را گوش نکرده مجبور است مباحث سنگین خارج فقه همسرم را بشنود و تازه نوبت پسر کوچک است که او هم هم‌نوا با معلم مجازی اش کمی حروف الفبا را هجی کند و هنوز الف ب ت ث ....😅 تمام نشده، من قهرمانانه وارد شده و مباحث شیرین تفسیر تطبیقی را از زبان استاد محترم به خورد اعضای خانواده داده و همه را از لذت اقتدار فمنیستی ام بهره مند می کنم!😁 بماند که در کنار تمام درس خواندن هایم طبیعتا مسؤول رسیدگی کامل به تکالیف فرزندان هم بر عهدۀ من است. 😒 هر چه گفتم شوخی های دردناکی بود که ما با آنها زندگی می کنیم و اینک شما فقط چند لحظه اش را خواندید و البته امیدوارم خندیده باشید. حال کمی جدی اش را با من همراه باشید: طلاب خواهر در تمام نقاط کشور، در حالت عادی هم از برخی امکانات تسهیل کننده در مسیر تحصیل محروم هستند. از مسائل مهم و مقدس مادری و همسرداری گرفته تا نبود امکانات نرم افزاری و سخت افزاری متعدد. ⛔️ ولی آنچه در دورۀ کرونا بیش از هر چیز نمود پیدا کرد؛ تداخل و همزمانی بسیاری از کارها و وظائف تمام اعضای خانواده! بعد از کرونا عملاً وظیفۀ سنگین و زمان بر تحصیل فرزندان، بر عهدۀ خانواده ها و بالخصوص مادران افتاده است. نظارت بر حضور در کلاس های آنلاین، انجام تکالیف و حل مشکلات درسی و... در کنار تمام وظایف معمول و مداوم مادری. اینها را اگر اضافه کنیم به وظیفۀ درس خواندن مخصوصا در مقاطع تکمیلی مانند دکتری که دیگر می‌شود واویلا. واقعا جای سوال است که مسؤولان بزرگوار گمان می کنند اصرار بر حضور در کلاس های آنلاین و استفاده از شگردهای خنده دار برای احراز حضور، باعث افزایش بهره وری طلاب خواهر از کلاس ها می شود؟ آیا بهتر نیست آموزش ها آفلاین باشد تا مادران طلبه در فرصت هایی مناسب با فراغ بال گوش کنند تا بفهمند و یاد بگیرند نه اینکه بشنوند و هیچ نفهمند؟ البته می توان روش هایی برای احراز گوش دادن طلاب به فایل های صوتی پیدا کرد. هر چند حداقل در مقطع دکتری که تقریبا منبع مکتوب معینی در درس ها ارائه نمی شود طلبه برای موفقیت در امتحان هیچ چاره ای جز گوش کردن به صوت استاد ندارد. ♨️ به صورت خلاصه آموزش مجازی آنلاین با روشی که در حال حاضر انجام می شود با معایب بسیاری مواجه هست که شایسته است متولیان امر در جامعه الزهراء(س) و حوزه های علمیه خواهران مدنظر داشته باشند: 🔻 فراهم نبودن امکانات سخت افزاری مانند لب تاب و تبلت و امثال آنها (مخصوصا در خانواده هایی که همزمان چندین نفر مشغول تحصیل هستند) 🔻 بالا بودن هزینۀ اینترنت مصرفی در کلاس های آنلاین مخصوصا کلاس های تصویری تداخل زمان حضور در کلاس ها با کلاس های سایر اعضای خانواده 🔻 نبود فضای علمی مناسب در کلاس های مجازی و عدم امکان مباحثه و اشکال ضعف سامانه های آموزش مجازی و قطع و وصل های مکرر و... 🔻 بر عهده گرفتن وظیفۀ نظارت بر تحصیل فرزندان و مسائل پیرامون آن (مخصوصا در خانواده های پر جمعیت) 🔻 پائین آمدن بهره وری علمی به دلیل نبود تمرکز و مشکلات ✅ چند پیشنهاد برای کم کردن مشکلات عرض می کنم: انصافا انتظار کمک درباره مشکل اول را نداریم! ولی شاید تقاضای درک این مشکل توقع زیادی نباشد. کلاس های آنلاین اختیاری شود ولی صوت دروس در گروه های علمی هر کلاس بارگذاری شود تا بعدا قابل استفاده باشد مخصوصا برای کسانی که در کنار جیغ و داد فرزندان مجبور به حضور! در کلاس آنلاین هستند. می توان برای احراز گوش داده شدن توسط طلاب، از آنها تقریرات هر درس یا پاسخ به سوالات مطرح شده در هر فایل را دریافت کرد. منبع خبرگزاری رسا پ.ن: بخوانید طلاب و بسط دهید به تمام مادران محصل ☹️ @women92 ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پیشنهاد حجت الاسلام رسایی به مجلس درباره تصویب طرحی که همیشه عقیم مانده... @rasaee ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشن گرافیک « شفافیت - قسمت اول » 📌 چرا شفافیت ؟ 📌 آیا شما میدونید نماینده شهرتون در موارد مختلف چه رأیی میده؟ 📌 حقوق دریافتیش چقدره؟ 📌 آیا همه جلسات مجلس رو شرکت میکنه؟ و ... ⭕️ اینها سوالاتی هست که تاکنون پاسخی براش یافت نشده است ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh