♨️لزوم ورود قاطع دستگاههای فرهنگی برای حل معضلات شهر مقدس قم
🔻حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، امام جمعه شهر مقدس قم:
🔹 متأسفانه موجهای فساد در اطراف قم دیده میشود که بخشی زیادی از آن برنامه ریزی شده است و دل هر انسان مؤمن و علاقهمند به عزت و عظمت کشور را به درد میآورد؛ معالجه بخشی از آن به دست دستگاههای مسؤول است که باید تلاش بیشتری برای حل آن داشته باشند.
🔹 انتظار از دستگاهها، مؤسسات فرهنگی و بسیج این است که برای اوقات فراغت تابستانی برنامههای دقیق و درستی داشته باشند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️اختصاص شعبه خاص رسیدگی به مسائل اجتماعی در قم
🔻حجتالاسلام غریب دادستان قم:
با توجه به حساسیتهایی که در قم در خصوص مسائل اجتماعی به ویژه حجاب و عفاف وجود دارد در این حوزه در دادستانی معاونت و شعبهای خاص برای رسیدگی به این امر اختصاص یافت.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻زیان سستى
🔻امام علی علیه السلام فرمودند: منْ أَطَاعَ التَّوَانِيَ ضَيَّعَ الْحُقُوقَ.
🔹 آن كس كه از سستى اطاعت كند حقوق افراد را ضايع مى سازد.
📚 حکمت ۲۳۸ نهج البلاغه
☀️رهبر معظم انقلاب
لجوجترین، خبیثترین، سرسختترین دشمنان که خصوصیّاتی برایش ذکر میشود؛ یکی از خصوصیّات این است: اِذا تَوَلّی سَعی فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ و النَّسل؛ حرث و نسل را از بین میبرد، فاسد میکند؛ کشت را - یعنی تولید گیاهی را و تولید انسانی را - نابود میکند و از بین میبرد.
امروز اگر شما نگاه کنید در سیاستهای دنیا میتوانید پیدا کنید کسانی را که همین کار را بالفعل با همهی ملّتها و یا با بسیاری از ملّتها دارند انجام میدهند؛ اِهلاک حرث و اِهلاک نسل؛ این را خدای متعال فساد میداند، بعد هم میفرماید: وَ اللهُ لا یُحِبُّ الفَساد. دهها روایت با مضامین عالی در اسلام، در متون دینی ما دربارهی زمین، دربارهی محیط زیست ما هست؛... که اشاره میکند به فراوردههای روی زمین که همهاش مال بشریّت و متعلّق به شما است؛ قضیّهی محیط زیست خیلی قضیّهی مهمّی است.۹۳/۱۲/۱۷
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📢 آیتالله میرباقری در همایش «تبلیغ نو»:
🔸 امروز در حوزه، پژوهشهایی در مسائل مختلف انجام میشود و حاصل آن، علومی مثل تفسیر، علم اصول و علم کلام و... است؛ اما در بین همه اینها، دانشی که روی آن تمرکز شده و مستند است، فقه است. فقه یعنی دانشی که تلاش شده به حجیت برسد. حوزه در این بازه زمانی هزار و چند صد ساله تلاش کرده، فقهی تحویل جامعه بدهد که نتیجه آن سبک زندگی مردم باشد. تلاش شده که این فقه به حجیت برسد، اما این کار بهصورت جدی در سایر موضوعات مانند تفسیر و کلام وجود ندارد.
🔸 امروز این فقه جایگاه خوبی در بین مردم دارد و مبلغین از همین فقه که دارای پشتوانه علمی است، مسائل دینی و شرعی را بیان میکنند.
🔸 البته در همین حوزه فقه با این که تلاش خوبی کردیم، ولی شاهد کاستی و نواقصی هستیم، لذا کاستیها سبب شده، امروز فقه موجود ما آنچنان که هست نتواند نیازمندی موجود را کفایت و حل کند. مراد این میباشد که سطح دیگری از مسائل هست که باید به آن پاسخ داده شود. اگر تفقه دین را نتوانیم ارتقاء ببخشیم، نمیتوانیم اداره جامعه را دینی کنیم. مراد این نیست که در همه موارد باید فقه باشد، باید علوم دیگر هم باشد. ولی تفقه دینی باید در مقیاس دنیای معاصر بهروز باشد.
🔸 اگر قرار است فقه به عرصه سرپرستی اداره اجتماعی وارد شود، باید تفقه دیگری اتفاق بیفتد تا بتواند پاسخگو باشد. این رسالهای که ما داریم، احکام اداره جامعه نیست و امروز احکام در مقیاس اداره، استنباط نشده و این مأموریت امروز حوزه است که این کار را انجام دهد. ما در این عرصه، نواقص جدی داریم و این امر موجب شده، مُبلغ هم از ابزار لازم برای حضور در اداره و سرپرستی جامعه برخوردار نباشد.
🔸 امروز در حوزههایی چون کلام و اخلاق، همین ایراد وجود دارد و نتوانسته به درستی اثرگذار باشد. این نشان میدهد که در عرصه های دیگر، تفقه کامل نداریم. امروز نیازمند به علم کلام، اخلاق و تبلیغی هستیم که بتواند برای مدیران خط حرکت ترسیم و برای عموم جامعه موضعگیری تمدنی ایجاد کند.
🔸 آیا امروز سطحی از اعتقادات که به مردم ارائه می کنیم، برای موضعگیری تمدنی کفایت میکند، قطعا کفایت نمیکند. اگر قرار باشد، جوان و مؤمن را به موضعگیری آگاهانه نسبت به مسائل پیرامونی برساند، احتیاج به استنباط گسترده در مسائل مختلف داریم. باید تفقه دینی اخلاق و حکمت را ارتقاء بخشد و به مرحله اداره اجتماعی برساند.
🔸 سخن ما این است که امروز دست ما به لحاظ محتوا برای تبلیغ پر است، اما در حوزه فقه، کلام و اخلاق دست ما خالی است. مبلغ میخواهد مسئله بگوید، به راحتی بیان میکند، اما همین مبلّغ، بخواهد برای مدیریت اجتماع حرف بزند، میبیند، حرفی برای گفتن ندارد.
البته محتوای اخلاقی داریم، ولی باید در سطحی باشد که بتواند اداره اجتماع کند و شبهات را پاسخ دهد.
🔸 بسیاری از شبهاتی که ذهن جوانان ما را پر کرده است، سؤالات تخصصی است. جوان دانشجو، روانشناسی تخصصی میخواند و در این حوزه برای او شبهه پیش میآید. وقتی شبهه تخصصی شد، باید تبلیغ تخصصی شود. تبلیغ باید به نقطهای برسد که بتواند در بحرانهای اجتماعی وارد شود و مدیریت کند.
🔸 ما احتیاج به عقبه علمی و پژوهشی داریم که بتوانیم از این عقبه برای اداره اجتماع و جامعه بهره ببریم.
تبلیغ ما باید به این مرحله برسد. این نیاز امروز تبلیغ است. باید برای این مسئله کار جدی کرد و برای آینده پیش رو برنامه ریزی قوی شود.
🔸 ما با دشمنی مواجه هستیم که در عرصه تمدنی تولید دانش کرده و برای ده سال بعدی هم در حال تولید برنامه است. تبلیغ باید به این مرحله برسد که بتواند این نیازمندی را پاسخ دهد.
🔸 تبلیغ نیاز به شبکه استنباط و عقبه علمی فقه و علوم انسانی دارد. حوزه علمیه، باید سطح فقهی خود را به سطح فقه تمدنساز و کلام تمدنساز و فقه اداره ارتقاء دهد تا بتواند پاسخگوی نیازمندی مدیریت جامعه امروز باشد.
☑️ @mirbaqeri_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مراسم تودیع و معارفه حاج حسین طائب و سردار کاظمی
🔹مراسم معارفه محمد کاظمی، رئیس جدید سازمان اطلاعات سپاه با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه و جامعه اطلاعاتی کشور
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
ادعاهای عجیب جعفریان پیرامون آقای #طائب و ربط دادن آرزوهای برجامی به یک تغییر امنیتی!
از خوشخیالی و تحلیلهای توهمی پیرامون برجام و وضعیت معیشت مردم که بگذریم، انصاف این جماعت واقعا نوبر است!
این حجم از عقدهگشایی علیه حریمبانان امنیت کشور (فارغ از هر نقد و تفاوت نگاهی که ممکن است برخی افراد نسبت به آنان داشته باشند) نگران کننده است.
نسل نخبگانی این کشور مثلا قرار است زیر دست امثال جعفریان شاگردی کنند و روش تحلیل سیاسی و تاریخی بیاموزند! زهی تأسف!
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻جوانان ما بیشتر خواستار «توصیف حقایق دینی» هستند نه اثبات حقانیت دین و رد شبهات
🔻قرآن و احادیث هم بیشتر به توصیف حقایق میپردازند نه اثبات؛ اما کتب درسیِ ما اکثرا دنبال اثباتاند که آثار سوء دارد
📌 ضرورت تحول در تبلیغ و تعلیم دین- قسمت دوم
🔘 برای ایجاد انگیزۀ دینداری «توصیف حقایق» مؤثرتر از استدلالآوردن است
🔘 در حوزۀ علمیه، دانشی که ما طلبهها را در توصیف توانمند کند نداریم
🔘 توصیف خیلی بیشتر از استدلال، نیاز به دانش و حکمت و عقلانیت دارد
🔘 مسخرهکنندگانِ دین، دشمن اصلیتری هستند تا شبههافکنان
🔘 در مقابل استهزاء و تمسخر دشمنان، این قدرتِ توصیف حقایق است که آنها را ساکت میکند
👈🏻 ادامه متن را در کانال @Panahian_text ببینید.
👤علیرضا پناهیان
🚩 همایش تبلیغ نو در حوزه علمیه قم – ۱۴۰۱/۴/۲
📢صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻قال الامام علی علیهالسلام:
لاَ خَيْرَ فِي اَلدُّنْيَا إِلاَّ لِرَجُلَيْنِ،
رَجُلٍ أَذْنَبَ ذُنُوباً فَهُوَ يَتَدَارَكُهَا بِالتَّوْبَةِ
وَ رَجُلٍ يُسَارِعُ فِي اَلْخَيْرَاتِ.
🔻امام علی علیهالسلام:
در دنيا جز براى دو كس خير نيست،
يكى گناه كارى كه با توبه جبران كند،
و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.
📚 نهجالبلاغه/حکمت ۹۴
☀️رهبر معظم انقلاب
آنچه مهم است این است که انسان وظیفه خودش را در هر برههای از زمان تشخیص بدهد. اگر وظیفه تشخیص داده نشد، علم و تقوا و مانند اینها به درد نمیخورد؛ یعنی به جا مصرف نمیشود. اگر علم داشته باشیم، تقوا هم داشته باشیم، حتی شجاعت هم داشته باشیم اما ندانیم وظیفه چیست، ندانیم موقعیت کدام است، ندانیم امروز مطالبه خدای متعال و مطالبهی دین از ما در عرصه اجتماع چیست، آن علم و تقوا و شجاعت و بقیه خصوصیات مثبت اثر خودش را نمیبخشد؛ و کارکرد لازم را نخواهد داشت.
این کلمه بصیرت که ما دائم تکرار میکنیم، معنایش این است. یکی از مصادیق مهم بصیرت همین است که انسان بداند امروز چه نیازی در جامعه وجود دارد.۹۵/۰۶/۱۶
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️متن منتسب به حجت الاسلام قمی درباره حجت الاسلام طائب
✍برادران عزیزم
🔻ابتدای عرایضم شهادت میدهم فقط و فقط برای خدا بگویم؛ فهمم را دربارهی برخی از وظایفم دربارهی این ماجرای اخیر.
🔻اوّلاً؛ چون بنده به پیچیدگیهای امنیتی مسلّط و یا حتی واقف نیستم، چه بسا اطلاع کافی و صلاحیت مستقیم دربارهی ارزیابی فنّی و تخصصی عملکرد برادرمان نداشته باشم.
🔻ثانیاً؛ طبیعتاً انتقادهایی از اقدامات سازمان اطلاعات در سطوح مختلف به ذهنم میرسید و بیان هم میکردم. فلذا چه بسا استبعادی نمیبینم در روا بودن برخی نقدهای منصفانه.
🔻ثالثاً؛ اما حواسم هست سخن دربارهی مرور عملکرد فرماندهی که سالهای سال درگیر مصاف جدی و جدال سنگین -از جنس پنجه انداختن در پنجهی سرویسهای امنیتی دنیا که عزم ریشهکنی انقلاب را فریاد کردهاند- است. طرفه آنکه نشانههایی از کینه یا به ستوه آمدن دشمن از او با جستوجویی، قابل ردیابی است.
🔻رابعاً؛ شناخت شخصی من از این برادر مجاهدم قدمتی بیش از دو دهه دارد. گرچه همواره به یک اندازه از ایشان و کارشان باخبر نبودم. طبعاً ایامی که معاونت فرهنگی سپاه و نیز مسوولیت بسیج را برعهده داشت قدری به او نزدیکتر شده بودم و بعدش فاصلهی بیشتری ایجاد شد. گرچه در ایام ده دوازده سالهی مسؤوليت آخرشان، گاهی به درخواست خودم دربارهی دغدغههایم در عرصهی آموزش و تربیت و پژوهش در حوزه و دانشگاه و موانع پیشِ رو با ایشان طرح بحث کردم و علیرغم تفاوتِ منظرها و دیدگاهها، دلسوزی و حِدَّتِذهن و تذکرات مدیریتی ایشان را قابل استفاده مییافتم. یکى از نكات جالب این گفتوگوها برایم سعهی صدر در مواجهه با انتقادات تند و گاه تلخ حقیر و دیگر حاضران بود.
🔻نکتهی دیگر تنوع افراد و اضلاع حاضر در این چند جلسه مباحثه بود. به جای روال رایج( دعوت معاونین و...)، افراد متناسب موضوع بحث از جانب او دعوت میشدند که نیروی سازمان اطلاعات نبودند و در مراکز دیگر مشغول کارهای دیگری بودند، به قصد افزودن بر غنای مباحثه و برای همفکری بهتر و کمک موثرتر به کارهای آموزشی و تربیتی غیردولتی مثل کار ما در قم.
از زمانی که به دستور آقا به سازمان تبلیغات اسلامی آمدم هم مواردی به تناسب حوزههای متداخل کاری، شبیه ارتباط با وزارتخانهی امنیت، با ایشان و سازمان متبوعشان ارتباط داشتهام و علیرغم اعتراضاتی به برخی اقدامات زیرمجموعه، مئآلاً باز هم برداشت دردمندی و چارهاندیشی و تلاش برای گرهگشایی کردهام.
🔻خامساً؛ اما بیرون از هر معادلهی کاری و سیاسی، بندهی کمترین، شخص این شیخ محترم و پدرِ عارفمسلک و خانوادهی شریفِ او را سالها است به دردمندی، استکبارستیزی، سادهزیستی، شجاعت، خیرخواهی، هوشمندی و انقلابیگری میشناسم.
🔻سادساً؛ این روزها خاطرات مبهم و روشن زیادی جلوی چشمانم رژه میروند؛ برای مثال از خاطرم نمیرود ابراز محبت و قدردانیهای خاص حاج قاسم عزیز از او. یا تشکرهای متعدد رئیس قوه را از وی در مبارزه با فساد. همچنین یادم نمیرود بعضی طرحهای خوب او را برای اعتلای بسیج. از خاطرمان نمیرود شجاعت او را در ایام فتنه و ... . تفصیل آنچه از این قبيل میدانم را سر فرصتی عرضه خواهم کرد. حجت هر کس دانستههای اوست.
🔻سابعاً؛ حتما اگر ساکت مینشستم کسی ملامتم نمیکرد، اما ما در مکتب خمینی کبیر(قدس) تنزهطلبی نیاموختهایم.
🔻ثامناً؛ معلوم است که نه او نیازی به این نقلها دارد و نه من. انگیزهی این حقیر هم از این چند سطر که در پاسخ به پرسش رفقای طلبهام مطرح شد، همان مسالهی إنصاف بود و بس.
انصاف در عین ضرورت ارزیابی فنّی، قدرشناسی و تقدیر از کسی است که سالها در صف نخست مجاهدت برای امنیت مردم و انقلاب زحمات فراوان کشیده است.
🔻تاسعاً؛ چند روزی هنوز از فرمایشات آقا در تبیین مکتب امام و توصیهی صریح ایشان به ما نگذشته؛ " ... موارد متعدّدی داریم که امام با صراحت از مسئولین کشور ــ یا از یک نفر، یا از مجموعهای از مسئولین ــ قدرشناسی کرده. توصیهی من این است، امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفهی قدرشناسی وظیفهی سنگینی است؛ باید از مسئولین قدرشناسی کرد."
🔻خاتمه؛ تمام این ایام وقتی حاج شیخ حسن طائب را حسین طائب صدا میزدند یادِ والدِ مکرّم و زلالِ این شهید عزیز، جناب حاج عبدالله طائب و خاطرات او از حسین شهیدش میافتادم.
🔻سلامتیِ همهی همهی پدران شهداء که توفیق بهرهمندی و استضائه از حضورشان را داریم، همچنین نثار روح مطهّر شهید بزرگوار حسین طائب و همهی علیاکبرهای خمینی بزرگ فاتحه و صلوات.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️آیتالله جوادی، رساله عملیه را از اول بازبینی و بازخوانی و با قلم خود نوشتند
🔻آیتالله جوادی آملی وقتی میخواستند رساله را منتشر کنند، فرمودند آنچه که هست پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، بسیاری از مسائل آن نسخ شده و اصلا وجود ندارد، بسیاری از مسائل تازه و نوپدید است که وارد رسالههای عملیه نشده بنابراین ایشان با قلم خودشان شروع کردند، رساله عملیه را از اول نوشتند برخلاف آنچه که در سنت فقهی و جامعه فقهی ما وجود دارد که رسالههای عملیه موجود را حاشیه میزنند و نظر خود را بیان میکنند که باید بپذیریم این کار صوابی نیست یعنی نمیتوان فقیهی که بعد از ۵۰ تا ۶۰ سال از دوران گذشته میآید بگوید که همان رساله عملیه موجود باشد و من نظراتم را روی همان رساله عملیه پیاده میکنم؛ لذا آیتالله جوادی آملی، رساله عملیه را بازبینی و بازخوانی کردند و با قلم خود رساله مجدد نوشتند که هم اتقان فقهی درآن کاملا رعایت شده و هم سعی شده که موضوعات مطابق با شرایط روز باشد و مواردی که در گذشته بوده و نسخ شده، حذف گردیده و مواردی که مورد ابتلای جامعه هست به رساله عملیه برگشته و بایستی این مبنا را برای کسانی که به حوزه مرجعیت وارد میشوند و بناست رساله عملیه منتشر کنند، اصل قرار دهیم و طبیعی است که در چنین فضایی، مسائل مستحدثه هم دیده میشود، نیازهای جامعه هم منتقل میشود و فقیه در عصر وروزگار خود به آن خواهد پرداخت.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻دین راهی است برای پردهبرداری از واقعیت، اگر مردم چنین برداشتی از عالمان دینی داشتند که آنها فقط امر خدا را نمی فهمند، بلکه به دنبال فهم واقعیت هستند و امر خدا را حاکی از واقعیتهای عالم میدانند یعنی ما درست تبلیغ کردیم
🔻عدۀ از فضلای حوزه، بر این باورند که اصلاً نظام اقتصادی اسلام یعنی چه؟! اسلام چند تا حکم داده است، آنها را اجرا کنید و بس، آیا عقل انسان میگوید که می توان بدون نظریه، بدون نظام اقتصادی داشتن، همین احکام اسلام را اجرا کرد؟»
👈 هفتمین جلسه درس «دانش تبلیغ دین» مبحث «اصول و مبانی تبلیغ» در مدرسه علمیۀ امام کاظم(ع) قم _ قسمت اول:
🔻علیرضا پناهیان در ادامه مبحث تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب، از طریق ایجاد یا اصلاح نگرش، به طرح اولین اصل از اصول تبلیغ پرداخت و گفت: «اولین اصلی که باید رعایت بکنیم این است که مراقب باشیم با گفتن هر بخش از دین، برداشت ناصوابی از کلیت دین به مخاطب منتقل نکنیم.»
🔻وی در ادامه اصلاح برداشت های ناصوابی که در ذهن مخاطب شکل گرفته را نسبت به انتقال برداشت صحیح از دین در اولویت قرار داد و گفت: «برداشتهای ناصواب چه بسا از سخن غلط شکل نگرفته باشد بلکه از نحوۀ حکایت از حقایق دینی، نحوۀ تبلیغ و تبیین معارف دین، این برداشتهای ناصواب پدید آمده است.»
🔻مدرس حوزه علمیه قم، دلیل اولویت داشتن اصلاح برداشت های ناصواب را اینگونه توضیح داد: «مبلغ هر حرف جدیدی در جهت انتقال برداشت صحیح از دین میزند، از آنجا که این سخن در ذهن مخاطب قرار می گیرد و ذهن مخاطب نگرش خاصی به خودش گرفته، همان نگرش خاص را به مفاهیم شما می دهد و نگرش های غلط از دین که در ذهن مخاطب جا افتاده، فرآیند انتقال نگرش صحیح را، مختل میکند.»
🔻مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه، ۵ ابزار مبلغ در نحوۀ حکایت از حقایق دینی را موثر دانست و گفت: «۱. انتخاب تعابیر برای هر یک از حقایق و مفاهیم دین، ۲. تعریفی که برای مفاهیم دینی داریم، ۳. اینکه از کجا آغاز کنیم؟ برای مخاطبان، اولین بحث همیشه تاثیرگذارترین بوده است، ۴. ترکیب مفاهیمی که انتخاب کردهایم در کنار هم، ۵. میزان تاکیدی که بر هر یک از مفاهیم داریم، اینها عوامل موثر در نحوۀ حکایت از حقایق دینی است.»
🔻پناهیان در ادامه بحث، چهار تلقی صحیح از دین را برشمرد و گفت: «اولین تلقی صحیح از دین، تلقی دانشی داشتن از دین است، و اینکه مخاطب از دین اینگونه برداشت کند که دین راهی است برای پردهبرداری از واقعیت، اگر مردم این برداشت را داشتند که عالم دینی نمیرود فقط امر خدا را بفهمد، در واقع به دنبال فهم واقعیت است و امر خدا را حاکی از واقعیتهای عالم میداند، زمانی که عالم دینی میگوید ربا حرام است، او به مثابه یک دانشمند اقتصادی درک میکند ربا موجب میشود اقتصاد نچرخد. این یعنی برداشت دانشی از دین، آن گاه دین دانشی است که حکایت از واقعیت میکند.»
🔻وی دومین تلقی صحیح از دین را تلقی عقلانی داشتن از دین بیان کرد و گفت:«دانش با عقل فرق میکند، عقل در واقع پردازش اطلاعات میکند و قدرت تشخیص و انتخاب آگاهیها است. دین آدم را عاقل میکند. یکی از خصوصیات حوزه این است که فقط به علم بها نمی دهد بلکه عاقلپرور است و قدرت تحلیل را افزایش میدهد. بسیاری از رشتههای دانشگاهی بیشتر علم محور هستند تا عقل محور، حافظه محوری، بعضا در دانشگاه پر رنگ تر هست تا فهم محوری برخلاف حوزه البته اگر مدرسه علمیه حافظه محور شود، پر خوانی را بر خوش فهمی رجحان دهد، در زمینه پرورش عقل ضعیف خواهد شد.»
🔻این استاد حوزه و دانشگاه، راز موفقیت شهید صدر را نبوغ در عقلانیت مطرح کرد و گفت: «عقل یعنی پردازش دانش و آگاهیها، شهید صدر نابغه بود. اما نبوغش بیش از اینکه در علم باشد، در عقلانیت وی بود، لذا نظریهپردازی میکرد. در حالی که برخی از فضلای حوزه، قائلند که اصلاً نظام اقتصادی اسلام یعنی چه؟! نظریهپردازی یعنی چه؟ اسلام چند تا حکم داده است آنها را اجرا کنید و بس در حالی که آیا عقل انسان میگوید که میتوان بدون نظریه، بدون نظام اقتصادی داشتن، همین احکام اسلام را اجرا کرد؟»
🔻پناهیان، سومین تلقی صحیح از دین را، که وابسته به تلقی عقلانی از دین داشتن عنوان کرد معماگونه بودن و باابهام بودن دین، معرفی کرد و گفت: «مبلغ نباید در تبلیغ دین، به گونهای سخن بگوید که گویا همه چیز در دین مشخص است و نیاز به تفکر ندارد. امیرالمومنین در خطبه قاصعه اصل ابهام در امتحانات الهی را مطرح می کند. برای تشخیص تکلیف به تفکر نیاز است بلکه برای فهم اصل دین هم به تفکر و تعقل نیاز است. همان طور که از ما خواسته شده به فقه یعنی فهم عمیق از دین برسیم. دعوت به داشتن بصیرت و فرقان نیز، به دلیل همین ابهامی است که در مسیر دینداری رخ میدهد.»
#دانش_تبلیغ_دین #جهاد_تبیین #پناهیان
🔻علیرضا پناهیان
@Panahian_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام و المسلمین اعرافی: شاهد جنگ ترکیبی بسیار پیچیده علیه انقلاب هستیم
🔹امام جمعه قم صبح امروز در همایش ملی تربیت در نیروهای مسلح که در دانشکده شهید محلاتی برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه، فقه و اخلاق هر کدام بهعنوان پایههای دفاعی اسلام بر اساس منابع دینی قابل بررسی است، اظهار کرد: نیروهای مسلح باید در این سه حوزه ورود کرده و مباحث مرتبط با خود را استخراج کنند
🔹امروز شاهد جنگ ترکیبی بسیار پیچیده علیه انقلاب اسلامی هستیم طبیعی است چراکه ریشه در نگرش به تاریخ، جهان و بشریت دارد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
🔸عنوانُ صحيفةِ المؤمنِ حُبُّ عليِّ بنِ أبي طالبٍ
🔸 سرلوحه كارنامه مؤمن دوستى على بن ابی طالب است
📚 كنز العمّال: 32900
☀️رهبر معظم انقلاب
۷ تیر ماه سال ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲تن از مسئولان نظام:
ما روی مسئلهی شهدایمان انصافاً کمکاری کردیم. این حادثهی شهدای هفتم تیر ظرفیّت عجیبی دارد برای معرّفی شدن؛ هم معرّفی شدن این چهرههایی که آماج این جنایت قرار گرفتند؛ هم معرّفی ملّت ایران که چگونه در یک چنین حادثهی تکاندهندهای خودش را نگه میدارد، حفظ میکند و نه فقط از میدان در نمیرود بلکه روحیّهی مضاعف پیدا میکند؛ هم معرّفی دشمنان که چه موجودات پست و چه سیاستهای خبیثی پشت سرِ این حوادث قرار دارد، دستهای جنایتکار اینها را معرّفی میکند. این ظرفیّت در ماجرای هفتم تیر و ماجراهای دیگر - که البتّه عمدهاش ماجرای هفتم تیر است - وجود دارد. ما کمکاری داشتیم؛ اینها را معرّفی نکردیم. خیلی کار میشد کرد و باید کرد؛ دستگاههای مسئول و همهی ما دچار کمکاری هستیم. و به نظر میرسد که این کار را هم بایستی سپرد به جناح فرهنگیِ مؤمنِ انقلابیِ مردمیِ خودجوش؛ این کار را هم آنها باید بکنند. با زبان هنر، با زبان تصویر، با استفادهی از ابزارهای جدید باید بتوانند این حادثه را، این شخصیّتها را معرّفی کنند؛ کسی مثل شهید بهشتی را در دنیا معرّفی کنند، کسی مثل شهید رجایی را معرّفی کنند، شهید باهنر را معرّفی کنند. هرکدام از این شخصیّتهایی که در ماجرای هفتم تیر یا ماجراهای دیگر به شهادت رسیدند، شایستهی یک چهرهنگاری بسیار باعظمتند که میشود از اینها چهرهنگاری کرد. ۹۴/۴/۶
#Jahade_tabeini
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی
⁉️ تعریف فساد سیستمی چیه؟
⁉️ فرق فساد سیستمی با #فساد_رشوه_پذیر چیه؟
✅ این ۹۰ ثانیه میتواند به بسیاری از شبهات شما در حوزه فساد در جمهوری اسلامی پاسخ دهد.
____________
♨️ 🔷 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی بهمناسبت هفته قوهقضائیه
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کاسبی جدید فرقه شیرازیها با یک فیلم
🔺 فیلمی از حرم امام رضا علیهالسلام منتشر شده که تعدادی صوفی اهلسنت، نزدیک ضریح در حال برگزاری برنامههایشان هستند.
🔸اما شیرازیچیها فقط فیلم اول را منتشر کرده و مدعی بودند آستان قدس به این موضوع بیتوجه بوده است.
🔸فیلم بعدی نشان میدهد که موضوع با تدبیر خادمان حرم مطهر به شکل مناسبی مدیریت شده و آنها متفرق شدند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
☀️رهبر انقلاب: در همکاریهای نزدیک و مستمر دیدیم که شهید بهشتی حقا و انصافا شخصیت برجستهایست
☀️ادارهی شورای انقلاب به عهدهی مرحوم آقای بهشتی بود
🔻حضرت آیتالله خامنهای، صبح امروز: یاد شهید عزیز مرحوم آیتاللّه بهشتی را رضواناللّه تعالی علیه گرامی میدارم. همچنین همهی شهدایی که با ایشان شهید شدند و همچنین همهی شهدای قوهی قضائیه. شهید بهشتی رضواناللّه علیه حقاً و انصافاً شخصیت برجستهای بود. این سالهایی که از پیش از پیروزی انقلاب، از وقتی ایشان از خارج آمد تا وقت شهادتش ما با ایشان همکاریهای نزدیک و مستمر داشتیم، حقاً و انصافاً انسان میدید که ایشان یک شخصیت برجسته است.
🔺 در مجموعههایی هم که با هم کار میکردیم همین جور بود. در شورای انقلاب جمع، مرحوم آیتاللّه طالقانی را به ریاست شورای انقلاب انتخاب کردند، ولیکن همان جمع متفقاً معتقد بودند که ایشان یک نائب رئیسی لازم دارد و آن نائب رئیس، آقای بهشتی است و ایشان را انتخاب کردند. ادارهی شورای انقلاب به عهدهی مرحوم آقای بهشتی بود حتی در زمان حیات مرحوم آقای طالقانی.
🔰روایت وقایع وحشتناک و تلخ سال ۱۳۶۰: کدام کشور را سراغ دارید که بتواند در مقابل این همه حوادث بایستد و از پا نیفتد؟
امام مثل کوه دماوند سربلند به همراه مردم، مسئولین دلسوز و جوانهای انقلابی ایستادند و شرایط را ۱۸۰ درجه تغییر دادند
🔻ایام هفت تیر وضع اینجوری بود در داخل کشور در خود این خیابانهای تهران جنگ داخلی بود. منافقین ریخته بودند با هرچه دستشان میآمد از تیغ موکتبُری بگیرید تا هر چیز دیگری که در اختیارشان بود افتاده بودند به جان مردم و پاسدارِ کمیته و پاسدارِ سپاه؛ تهران جنگ بود.
🔹 تقریبا یک هفته قبل از هفتم تیر عدم کفایت رئیسجمهور وقت در مجلس احراز شده و برکنار شده بود. یعنی کشور بدون رئیسجمهور، وضع سیاسی اینجوری بود.
🔹 در یک چنین شرائطی یک استوانهای مثل بهشتی را از دست داد.
🔹 حدود دو ماه بعد از آن رئیسجمهور جدید و نخستوزیر را با هم در یک جلسه شهید کردند؛
اندکی بعد یا یک فاصلهی کوتاهی بعد از آن، چند نفر از فرماندهان ارشد جنگ از ارتش و سپاه در حادثهی هواپیما به شهادت رسیدند؛ شهید فلاحی، شهید فکوری، شهید کلاهدوز و امثال اینها.
🔹 یعنی شما اصلاً در ظرف کمتر از سه ماه این همه حادثهی تلخ، این همه حادثهی وحشتناک، این همه ضربهی مخرّب را کجا دیدهاید؟ خب شما کدام کشور را سراغ دارید، کدام دولت را سراغ دارید که بتواند در مقابل این همه حوادث بایستد و از پا نیفتد؟
🔹 شما قوهی قضاییهی یک چنین نظامی هستید.
🔺 مردم ایستادند، امام مثل کوه دماوند سربلند ایستاد، مسئولین دلسوز و جوانهای انقلابی ایستادند، اوضاع را ۱۸۰ درجه تغییر دادند.
🔰رهبر انقلاب: دشمن در این چهار دهه به ضعفها و کمبودها امید بسته اما مکرر ناامید شده است
☀️مشکلشان این است که سرّ این ناامیدی را نمیتواند بفهمند
🔻وقتی این حوادث اتفاق میافتاد -چه در شهادت شهید بهشتی، چه در حوادث بعدی- دشمن ذوق میکرد. سر شوق میآمدند و امیدوار میشدند که دیگر بساط این نظام انقلابی جمع شد؛ ولی ناامید شدند.
🔹 آن روز ناامید شدند، در این چهار دهه هم مکرر این ناامیدی تکرار شده. دشمن در یک مقطعی به یک چیزی، به یک ضعفی، به یک کمبودی امید بسته در نظام جمهوری اسلامی و بعد ناامید شده؛ این بارها اتفاق افتاده، منتها مشکل دشمن این است که سرّ این ناامیدی را نمیتواند بفهمد، نمیتواند تشخیص بدهد. نمیتواند بفهمد که چرا؛ علت چیست که جمهوری اسلامی هر دفعه از زیر بار این همه فشار میتواند بلند بشود بایستد، سینه سپر کند راه خودش را ادامه بدهد، این را نمیفهمد.
🔺 نتوانستند اینها بفهمند که در عالم بشر غیر از محاسبات و مناسبات سیاسی یک محاسبات و مناسبات دیگری هم وجود دارد که آنها قادر به فهم آن نیستند، آنها سنتهای الهی است.
۱۴۰۱/۴/۷
💻 @Khamenei_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
☀️رهبر انقلاب: خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است
🔻سعی کنیم خودمان را مصداق سنتهای الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم
🔻قوانین الهی، سنتهای الهی تغییرپذیر نیست. این قوانین الهی قوانین متقنی است. خدا با کسی هم قوم و خویشی ندارد. اینکه ما بگوییم ما مسلمانیم و شیعه هستم و جمهوری اسلامی هستیم. پس ما هر کاری که دلمان میخواهد بکنیم، نه. ما با دیگران هیچ فرقی نداریم. ما در سال ۶۰ در مقابل این همه حادثه و شدت عمل توانستیم بایستیم روی پای خودمان دشمن را ناامید بکنیم، امروز هم میتوانیم. خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است، خدای دورانهای سختی و دورانهای گوناگون یکی است. سنتهای الهی همه سر جایش است. خب؛ سعی کنیم خودمان را مصداق سنتهای الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم سعیمان این باشد.
🔹 این آیهی شریفهی سوره حج تکلیف همهی ما را روشن کرده؛ «الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ» اقاموا الصلاة یعنی اقامهی نماز. این اشاره است به اینکه حکومت الهی و اسلامی باید تعبد را و توجه به خدا را توجه به معنویت را گسترش بدهد. اقامهی صلاة به این منظور است. باید روح تعبد در جمهوری اسلامی گسترش پیدا کند و اتوالزکاة، اتوالزکاة یعنی زکات بدهد، زکات هم معلوم است چیست لکن اشارهای، نکتهای که در این اتوالزکاةها یا اتوالزکاةهای متفرقه در قرآن است این است که در جامعهی اسلامی بایستی عدالت در توزیع مورد نظر باشد. این جور است. وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ. امر به معروف. حالا در صلات و زکات و اینها بالاخره یک کارهایی شده، أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ عقبیم. وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ. معروف چیست؟ معروف عدالت، انصاف، برادری، ارزشهای اسلامی، اینها معروف است. باید امر به معروف بکنیم.
🔺 «نَهَوْا عَنِ الْمُنكَر» از منکر نهی، منکر چیست؟ ظلم است، فساد است، تبعیض است، بیانصافی است، اینها، عدم اطاعت الهی است، اینها ظلم است، اینها منکر است. از اینها باید نهی بشود.
🔰رهبر انقلاب: قوه قضائیه یک عامل مهم اقتدار در اداره کشور است
🔻آقای اژهای یک عنصر مؤمن، انقلابی و پرکار و با زوایای قوه آشنا است
🔻قوهی قضائیه یک عامل مهم اقتدار است در ادارهی کشور. بنده هم سفارشهایی کردم همیشه، چه در این دوره، در جلسات دو نفره، سه نفرهای که با جناب آقای محسنی داشتیم، چه در جلسات عمومی که بارها با عناصر محترم قوهی قضائیه ملاقات داشتیم، همیشه سفارشهایی کردم.
🔺 خوشبختانه جناب آقای محسنی رئیس قوه یک عنصر مؤمن، انقلابیاند، واقعاً ایشان مؤمناند، انقلابیاند، پرکارند، مردمی و دور از تشریفاتند. این خیلی مهم است. ایشان یک عنصر مردمی است که گفتند هم اینجا با مردم مأنوس میشوند، میروند بین مردم. ایشان با زوایای قوه آشناست. سالهای متمادی ایشان در قوه بودند. آن اجزاء گوناگون قوه را آشنا هستند و گوش شنوا هم دارد ایشان. از منتقدین و اینها میشنوند. هر چه که بگویند، گوش شنوا دارد ایشان میشنود. اینها خصوصیات ممتاز ایشان هست.
🔰رهبر انقلاب: ساختارهای فسادزا در قوه قضاییه باید در هم شکسته بشود
🔻مسئلهی مبارزهی با فساد جدّی گرفته بشود. فساد وجود دارد... در داخل قوه اینجور نیست که فساد نباشد.
🔹 البته اکثریت قضات پاکدست، نجیب، مؤمن و زحمتکش، حقیقتاً شریف اینجورند در این تردیدی نیست اما در جمع هزار نفره اگر ده نفر هم آدم ناباب پیدا بشوند میتوانند آن بقیه را مورد آسیب قرار بدهند؛ از لحاظ آبرو و از لحاظ کار و اینها. باید دنبال همان ده نفر گشت.
🔺 و عمده همین است که با ساختارهای فسادزا مقابله بشود، گاهی اوقات در بخشی از جاها حالا چه در قوهی قضاییه چه در قوهی مجریه یا جاهای دیگر بعضی از ساختارها هست که به طور طبیعی فساد ایجاد میکند، آن ساختارها باید در هم شکسته بشود. ببینید بگردید این ساختارها را پیدا کنید آنها از بین برود.
۱۴۰۱/۴/۷
💻 @Khamenei_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
☀️رهبر انقلاب خطاب به قوه قضائیه: هرجا احساس شد حقوق عامه دارد تضییع میشود وارد میدان بشوید
☀️مسئله پیشگیری از جرم و قانون مربوط به تعیین حدود زمینها را دنبال کنید
🔻حضرت آیتالله خامنهای صبح امروز در دیدار مسئولان قوه قضائیه: در حوزهی حقوق عمومی دادستان کل وظائفی دارد، رصد کامل نسبت به حقوق عامه داشته باشند. که حالا یک موردش را بعداً عرض خواهم کرد. رصد داشته باشند که حقوق عامه تضییع نشود، هر جا احساس شد حقوق عامه تضییع دارد میشود وارد میدان بشوند، وارد میدان بشوند به طور جدی، با استناد به قانون، بنده با اعمال احساسات و شعارگونه وارد شدنِ در این قضایا موافق نیستم اما با استناد به قانون محکم وارد بشوند. این مثلاً، خب این یک کار مهمی است.
🔹 یا مسئلهی پیشگیری از جرم که یکی از وظائف قوهی قضائیه است در قانون اساسی هم آمده، این بایستی جدی گرفته بشود، هیچ اهمالی روا داشته نشود. در مورد این باصطلاح قوانین عادی و معمولی و باصطلاح کارهای متعارف قوه، این قانونی که مربوط به زمینها بود که هر یک متر زمینی را مشخص کنند در شهرها و روستاها که حکمش چیست، مال کیست، این باید به نتیجه برسد.
🔺 این باید به نهایت برسد، این باید دنبال بشود، اگر این کار شد، این زمینخواریها و این کوهخواریها و اینها دیگر از بین خواهد رفت که خود آن زمینخواریها هم باز زمینهی مشکلات دیگری است.
🔰رهبر انقلاب: قوه تحت تأثیر نظر ضابطین قرار نگیرد و به موضوعات، مستقل رسیدگی کند
🔻مراقبت بشود از رفتار ضابط که تندروی و زیادهروی انجام نگیرد
🔻البته از نظرات کارشناسی ضابطین استفاده کنید
🔻نوع ارتباط قوهی قضائیه با ضابطین قضایی خیلی مهم است. از چند طرف باید ملاحظه وجود داشته باشد. یک طرف این است که بایستی رفتار ضابطین مراقبت و نظارت بشود که خب من در تلویزیون شنیدم ایشان همین چندی پیش یک دستوراتی دادند در مورد بعضی از این کارهایی که ضابطین میکنند که نباید این کارها نسبت به متهم انجام بگیرد. خب این یک بخش قضیه است که مراقبت بشود از رفتار ضابط که تندروی و زیادهروی و اینها انجام نگیرد. یک جهت دیگر این است که قوه تحت تأثیر نظر ضابط قرار نگیرد. خب ضابطین، دستگاههای مؤثر و مهمی هستند دیگر، قدرتهایی دارند، نظراتی نسبت به اشخاصی، نسبت به قضایا دارند.
🔺 قوهی قضائیه خودش بایست مستقل رسیدگی کند. تحت تأثیر نظر او قرار نگیرد. یک طرف دیگر قضیه این است که همین ضابطین گاهی نظرات کارشناسیای دارند که اینها تحقیقشده است، این نظرات کارشناسی را هم ندیده نگیرند. قوهی قضائیه از این نظرات کارشناسی استفاده کند، حالا چه نیروی انتظامی، چه وزارت اطلاعات، چه جاهای دیگر ضابطینی که هستند، گاهی نظراتی دارند، نظرات تخصصی و کارشناسیشده، به این نظرات توجه بشود. یک مسئلهی دیگر غالباً ضابطین به ما شکایت میکنند مکرر که مثلاً ما وقتی اعتراض میکنیم که چرا فلان مورد را برخورد نکردید، میگویند ما برخورد کردیم، دادیم به قوهی قضائیه، قوهی قضائیه رها کرد. از قوهی قضائیه میپرسیم چرا؟ میگویند قانون نداشتیم. خب اگر قانون ندارید، قانون را چه کسی باید فراهم کند؟ شما باید فراهم کنید دیگر. لایحه درست کنید، تنظیم کنید، بدهید به مجلس تصویب کند برایتان.
۱۴۰۱/۴/۷
💻 @Khamenei_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻الإمامُ الحسينُ عليه السلام: مَن عَبَدَ اللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوقَ أمانيهِ و كِفايَتِهِ
امام حسين عليه السلام
هر كه خدا را چنان كه حق عبادت اوست عبادت كند، خداوند برتر از آرزوها و بيشتر از حدّ كفايتش به او عطا فرمايد.
التفسير المنسوب إلى الإمام العسكريّ عليه السلام: 327/179.
☀️رهبر معظم انقلاب
جمهوری اسلامی اهل ظلم نیست، اهل قبول ظلم هم نیست؛ ما به کسی ستم نمیکنیم، ستم هیچکس را هم قبول نمیکنیم. اگر کسی بخواهد به حقّ ملّت ایران و جمهوری اسلامی ایران دستدرازی کند،محکم برخورد میکنیم. بحمدالله توانایی آن هست و ملّت ایران، ملّت مقتدر و جمهوری اسلامی قدرت پایدار و تثبیتشدهای است.١٣٩٤/٧/٨
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی
⁉️ تعریف فساد سیستمی
⁉️ فرق فساد سیستمی با #فساد_رشوه_پذیر چیه؟
✅ این ۹۰ ثانیه میتواند به بسیاری از شبهات شما در حوزه فساد در جمهوری اسلامی پاسخ دهد.
#حجت_الاسلام_راجی
🔻اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
بهشتی
پرونده ویژه بنیاد تاریخپژوهی به مناسبت سالروز شهادت آیتالله بهشتی و یاران
🎥شهید بهشتی و مساله آزادی در اسلام
علت تأسیس حزب جمهوری اسلامی چه بود؟
هدف تشکیل حزب جمهوری اسلامی
📹 کوتاهنما | بهشتی، استوار بر اصول
🎥استکبارستیزی و توجه به محرومان به روایت شهید بهشتی
شهدای هفتم تیر
بیانیه اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی/١
بیانیه اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی/٢
صوت | شهید بهشتی: شهادت برای ما معشوق است
صوت | 72 نفر از شایستگان روزگار
🎥شهید بهشتی: فقیهی که روحیه انقلابی ندارد جامعالشرایط نیست
پیام امام خمینی در پی شهادت شهید بهشتی و یارانش/١
پیام امام خمینی در پی شهادت شهید بهشتی و یارانش/٢
صوت | گزیدهای از بیانات مقام معظم رهبری در مصاحبه مطبوعاتی درباره حادثه هفتم تیر
📷اطلاعنگاشت: روند تأسیس حزب جمهوری اسلامی
#شهید_بهشتی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
@bonyadtarikh
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📚اندیشه حقوقی شهید بهشتی
📖 اثر حاضر به قلم حجتالاسلام والمسلمین فرجالله هدایتنیا در چهار فصل کلی تنظیم شده است.
1- فصل نخست دیدگاههای شهید بهشتی راجع به قانون اساسی و ویژگیهای آن و نیز نقش او در تنظیم و تصویب قانون اساسی را مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین دیدگاههای او راجع به برخی از اصول قانون اساسی ذکر میشود.
2- فصل دوم به دیدگاه ایشان راجع به نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت و رابطه آن با نظام جمهوری اسلامی میپردازد.
3- سومین فصل به «ولایت فقیه» اختصاص دارد.
4- آخرین فصل نیز مربوط به آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی تحزب و تشکل و آزادی تجمعات و راهپیماییها است.
🔺 از آنجا که هر در هر بخش به جز بیان دیدگاههای دکتر بهشتی توضیح خلاصهای نیز در مورد موضوعات مذکور دادهشدهاست، لذا این مجموعه نه تنها مقدمهای روان و جذاب برای آشنایی با شخصیت و عقاید شهید بهشتی است بلکه شروعی مناسب و ترغیبکننده جهت مطالعه بیشتر موضوعات هر فصل، از جمله اصول قانون اساسی و ولایت فقیه میباشد.
👈سفارش کتاب با 15 درصد تخفیف: poiict.ir/4192
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️حجتالاسلام غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت سازمان تبلیغات:
🔻از حدود ۸۰ هزار مسجد کشور تنها ۳۵هزار مسجد اقامه نماز جماعت از یک وعده تا دو وعده و بخش محدودی سه وعده نماز را دارند.
+ از حیث کیفی و محتوایی در حوزه مساجد وضعیت مناسبی نداریم.
+تنها حدود ۵۰۰ مسجد فعال در سطح کشور داریم.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔆الإمامُ الجوادُ عليه السلام :نِعمَةٌ لا تُشكَرُ كَسَيِّئَةٍ لا تُغفَرُ.
امام جواد عليه السلام : نعمتى كه سپاسگزارى نشود، مانند گناهى است كه آمرزيده نشود.
ميزان الحكمه جلد ۶ ص۱۳
☀️رهبر معظم انقلاب
درس بزرگ #امام_جواد (ع) به ما این است که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلهی با این قدرتها برانگیزیم.
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh