eitaa logo
بیداری طلاب
60.8هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @hhh111 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ «سند امنیّت قضایی» از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد 🔳 از «حق بهره‌مندی از خدمات حقوقی» تا «منع رفتارهای تحقیرآمیز» ◽️سند امنیت قضایی در ۳۷ ماده از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد. ◽️نسخه Pdf سند امنیت قضایی را می‌توانید اینجا دانلود کنید. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
انسان ۲۵۰ ساله_5897676776779284599.mp3
2.31M
◾️رهبرمعظم انقلاب: آگاهانه مقاومت کردن، تکلیف را فهمیدن و ایستادن، کار امام حسن علیه السلام بود 🗓به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) ️♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
solh.pdf
1.44M
📕نسخه "پی دی اف" کتاب صلح امام حسن(ع) ترجمه از رهبر معظم انقلاب ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
✍️ «سند امنیّت قضایی» از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد 🔳 از «حق بهره‌مندی از خدمات حقوقی» تا «منع رفتارهای تحقیرآمیز» ◽️سند امنیت قضایی در ۳۷ ماده از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد. ◽️نسخه Pdf سند امنیت قضایی را می‌توانید اینجا دانلود کنید. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 به مناسبت شهادت اولین روحانی شهید دفاع مقدس 🌷۲۴مهرماه سالروز شهادت اولین روحانی شهید دفاع مقدس، فرمانده چریکی گردان الله اکبر، حجت الاسلام شیخ محمدحسن شریف قنوتی از فرماندهان مردمی خرمشهر در مقاومت ۴۵ روزه گرامی باد. ◻️ شناسنامه و 9 فامیلی مختلف برای فرار از دست ساواک برای خودش درست کرده بود و هر بار یکی از آن‌ها را نشان می داد آخر هر کجا می رفت دستگیر می شد: قم، تهران، اصفهان، مشهد همه جا پرونده داشت... مطالعه زندگی نامه این شهید بزرگوار:👇 https://hawzahnews.com/x4xjV ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
❓شهید «سلمانیان» یا «سلیمانیان»؛ کدام یک درست است؟ + سند ▫️براساس بررسی های خبرگزاری حوزه و مدارک آموزشی این شهید عزیز، نام خانوادگی «سلمانیان» اشتباه است و «سلیمانیان» صحیح می باشد. ▫️تکرار این اشتباه تا آنجا ادامه یافته است که بر روی کفن شهید حجت الاسلام مجید سلیمانیان هم نام خانوادگی «سلمانیان » نوشته شده است. ▫️شهید حجت الاسلام مجید سلیمانیان از طلاب حوزه علمیه قائم چیذر تهران، اردیبهشت ۱۳۹۵ در خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل آمد. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬درخواست روحانی شهید مدافع حرم مجید سلیمانیان از مادرش ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️میز خدمت در نماز جمعه اهواز توسط نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🌹امام رضا عليه السلام فرمودند: هر كس مرا در اين فاصله دورى كه دارم - زيارت كند روز قيامت سه جا به دادش مى رسم و او را از شدت آن سه مورد آسوده مى كنم : ♦️1- هنگامى كه نامه هاى اعمال به دست راست يا چپ تحويل داده مى شود ♦️2- هنگام عبور از صراط ♦️3- هنگام سنجش اعمال 📚عیون اخبار الرضا ج2 ، ص 255 - خصال ص 168 ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره تأثیر حرکت علیه‌السلام در نفوذ ائمه و گسترش تشیع 🔻امام خامنه ای: «درس امام رضا علیه‌السلام به همه‌ی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر میشود؛ چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزه‌ی با دشمن را بلد بشوید و مثل علی بن موسی الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.» 📥 متن + صوت بیانات👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43838 ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️‌نماینده رهبری خطاب به روحانی: به ایمان مردم رحم کنید ♦️حجت‌الاسلام رستمی نماینده رهبری در دانشگاه‌ها نوشت:"صلح" و "جنگ" برخلاف ارزش‌های مطلقی چون "حق طلبی" و "دفاع" اموری نسبی هستند. یعنی حسب شرایط می‌توانند عقلی و ارزشمند یا نابخردانه و ضدارزش باشند. اما اینکه وسط کارزار فشار حداکثری ترامپ یک مقام ارشد اجرایی حرفی بزند که معنای کرنش بدهد(شما بخوانید صلح) حداقل به سه دلیل مهم، اشتباهی راهبردی است. 🔺اول:اینکه نشانه اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان ما است. نمی شود یک روز گفت: کدام آدم عاقلی با ترامپ مذاکره می‌کند؟! و یک روز دیگر و در حالی که رفتار او هیچ تفاوتی نکرده برایش با تار و پود تاریخ اسلام، فرش قرمز ساخت و پهن کرد! 🔺دوم: تشویق به ادامه فشار حداکثری است. به ادبیات طرف آمریکایی در همین یکی دو هفته نگاه کنید؛ هیچ نشانه ای از عقب‌نشینی _حداقل در تبلیغات _ دیده نمی‌شود. این فرش قرمز معهود اینقدر خام‌دستانه است که هر ناظری از جمله غربی‌ها را به این نتیجه می‌رساند که فشارها به نتیجه رسیده پس چرا باید متوقفش کرد؟ 🔺سوم: برجام به عنوان نمادی از صلح‌طلبی طرف ایرانی، امروز به کما رفته است. "من جرب المجرب حلت به الندامه". آقایان نمی‌خواهند توضیح دهند که چرا هر بار سراغ گزاره صلح می روند جوری رفتار می کنند که سایه جنگ بر سر کشور سنگین می شود!؟ آیا می توان در شرایط نابرابر و بدون قوت بخشی داخلی، حرفی از صلح زد؟ 🔺اما مهم تر از همه اینها خطر تفاسیر غلط از تاریخ اسلام و مبانی شیعه به عنوان عقبه‌ی تئوریک انقلاب است.چطور می شود برای مطامع سیاسی روزی پیام کربلا را مذاکره خواند و روزی دیگر صلح حسنی را به غلط مصادره کرد؟ آقایان اگر در سیاست‌ورزی مشکل دارید، لااقل به ایمان این ملت رحم کنید. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به رئیس جمهور: با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند شما را اعدام کنند تا مردم راضی شوند ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️متاسفانه حجت الاسلام علی بهجت فرزند مرحوم آیت الله بهجت درپی ابتلا به ویروس کرونا در آی سی یو یکی از بیمارستان های قم بستری‌اند. جهت شفاء همه بیماران و ایشان حمد شفاء قرائت فرمایید 🔻رهبری و حجت الاسلام علی بهجت ۸۹/۷/۲۷ 🔷حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت ‼️من سابقا ابتدای ارتباط رهبری با مرحوم آقا را نمی‌دانستم، بعد از رحلت مرحوم آقا از خود رهبری شنیدم که از همان ابتدا که رهبری به قم آمده بودند یعنی سال‌های چهل و اندی با مرحوم آقا ارتباط برقرار کرده بودند، و رفت و آمد داشته‌اند. ‌قبل از پیروزی انقلاب هم که ما مشهد رفته بودیم، این ارتباط بود. حتی مرحوم آقا نقل می‌کردند رهبری در جوانی -سال‌های ۵١، ۵٢ مثلاً- پرسید: «آیا می‌شود انسان هم با طاغوت مبارزه کند و هم در فکر تهذیب نفس باشد؟» به ایشان گفتم شما چه جواب دادید؟ ایشان کمی تأمل کرد که به ما بگوید یا نه، و فرمود: «بله، اگر وظیفه باشد باید با هم باشد، اگر مبارزه وظیفه است، سیر نفسانی هم وظیفه است. نه تنها منافاتی ندارند، بلکه باید با هم باشند». ‌ضمن اینکه رهبری چون می‌دانست، حضرت امام هم به مرحوم آقا علاقه دارند، علاقه‌اشان دو چندان می‌شد.‌ ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
❌به ۳۹ بند FATF عمل کردیم هیچ چیزی بدست نیاوردیم 🔻«مصباحی مقدم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹اگر FATF را می‌پذیرفتیم وضعیت اقتصادی ما بهتر که نمی‌شد حتما بدتر هم می‌شد. 🔹تا امروز ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF را عمل کرده ایم و هیچ اقدام مثبتی، FATF در مورد کشور ما انجام نداده است. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پیامبر اکرم(ص) به شهادت رسیدند یا رحلت کردند❓ 🎤پاسخ حجت الاسلام محمدی را بشنوید ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🏴امام حسن(علیه‌السّلام) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود 🔰رهبر انقلاب: ائمّه از لحظه‌ی وفات رسول‌الله‌ تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به ‌وجود بیاورند؛ البتّه برای آینده‌های میان‌مدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیک‌مدّت. مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آینده‌ی کوتاه‌مدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّب‌بن‌نجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کرده‌اید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ‌ حِین. ۱۳۶۵/۰۴/۲۸ 🔎مطالعه متن کامل بیانات: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45992 ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
📝 ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «پیامبر اعظم»: ▫️پیامبر همه تاریخ را مسخّرِ فکر خود کرد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معتقدند جامعه هنگامی به معنای واقعی اسلامی خواهد بود که رفتار خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت ایام رحلت پیامبر اعظم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) در این مطلب ۲۰ جمله برگزیده از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی ایشان را بازخوانی می‌کند. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️جوابهای کارشناس بی بی سی به حسن روحانی ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️مسیر شکل‌گیری «بحران هویت حوزوی»، تاریخچه و علل بروز آن 📝 پدیده حجت‌الاسلام دکترها! 🖋 علی مهدوی 🔹 در مورد تاریخچه و چگونگی پدیدآمدن و فراگیری عنوان «حجت‌الاسلام دکتر» که موجب پیامدها و تبعات گوناگون حوزوی و اجتماعی شده است، می‌توان به سه محور اساسی اشاره کرد: 1️⃣ نسل اول جویندگان علوم انسانی در اواخر دهه شصت و با فروکش‌کردن آتش جنگ تحمیلی، توجه جدی حاکمیت اسلامی به تحکیم پایه‌های علمی و عملی مناصب حکومتی روحانیت، رفته رفته بیشتر شد. لذا از آنجا که نیاز به نیروهای مدیر و مدبر و متخصص در رشته‌های گوناگون داشتیم، عزم دانش‌آموختگان حوزوی برای تکمیل تحصیلات و فراگیری رشته‌های مختلف علوم انسانی جزم شد. در این شرایط، طبعا بسیاری از نخبگان که استعداد و علاقه مطالعات تخصصی و اجتهادی علاوه بر فقه و اصول داشتند، به سمت دانشگاه‌ها یا مراکز پیرامونی حوزه علمیه سرازیر شدند. رجالی که حجت‌الاسلام دکترهای امروزین جمهوری اسلامی و حوزه علمیه هستند، محصول همان دغدغه‌ها و تلاش‌های تحصیلی و پژوهشی آن ایام‌اند. 2️⃣ تشکیل و تحکیم مراکز پیرامونی حوزه علمیه در کنار دانشگاه‌هایی که طلاب را پذیرش می‌کردند، به تدریج مراکز پیرامونی حوزه علمیه نظیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه باقرالعلوم وابسته به دفتر تبلیغات و دانشگاه مفید، شکل گرفتند که نمونه‌های بارز مراکز پیرامونی حوزه علمیه بودند و با هدف تعقیب علوم انسانی و پرورش روحانیت با تخصص‌های مختلف علوم انسانی دایر شدند. رفته رفته بخش قابل توجهی از طلاب مشتاق تحصیل در علوم انسانی به سمت این مراکز پیرامونی حوزه سرازیر شدند. 3️⃣ ضعف ساختار مدرکی حوزه علمیه اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد که تازه بذر مسأله تحصیلات علوم انسانی و مطالعات غیر فقهی و اصولی شکل گرفته بود، به این فکر نشده بود که طی دهه‌های آتی با سیل خروجی این دانشگاه‌ها و مواجهه‌ی آنها با جامعه روبرو هستیم و هویت علمی این افراد، نه تنها برای خودشان بلکه برای حوزه و روحانیت نیز تعیین‌کننده است. حجت‌الاسلام‌هایی که برای اینکه نشان دهند علاوه بر فقه و اصول، مطالعاتی تخصصی داشته‌اند و شرایط ابراز نظر در ساحات مختلف علوم انسانی، یا گزینش و استخدام در هیأت‌های علمی، مراکز و نهادهای مختلف را دارند، مجبورند خود را «حجت‌الاسلام دکتر» معرفی کنند. چرا؟!! چونکه حوزه علمیه نه تنها برای این طیف، تعریف مدرک مستقل نکرده بود بلکه برای دانش‌آموختگان فقه و اصول هم به عناوین «معادل دانشگاهی» تن داده بود!! مراکز پیرامونی حوزه علمیه هم از آن‌رو که حوزه علمیه در این زمینه تعیین تکلیفی نکرده بود، مدارک خود را با مدارج دانشگاهی منطبق کردند؛ هرچند شاید اگر بجای انطباق با مدارج دانشگاهی، به حوزه علمیه فشار می‌آوردند که برای تعیین مدارج اصیل حوزوی فکری کنند، شرایط امروز متفاوت می‌شد. 🔹 علی رغم اینکه با تیزبینی و درایت امام خامنه‌ای از همان ابتدای دهه هفتاد، در خصوص مدارک حوزوی و لزوم اصالت آنها، تذکرات و هشدارهای لازم داده شده بود؛ اما آن ایام شاید از سوی مسؤولین و بزرگان حوزوی اهمیت این موضوع و بحرانی که طی دهه‌های آتی بروز خواهد کرد، پیش‌بینی و ادراک نشد. امروز هم اگر نهادهای مسؤول حوزوی همچنان بخواهند نسبت به این مسأله بی‌اعتنا باشند و چاره‌اندیشی نکنند، روز به روز بر عمق ابعاد مختلف این بحران افزوده خواهد شد؛ از جمله فرار نخبگان و مغزهای جوان به سمت دانشگاه‌ها، تأثیرات اجتماعی سنجش روحانیت با مدارج دانشگاهی و.... امید است این مهم پس از قریب به سه دهه معطلی و بلا تکلیفی، هرچه زودتر تعیین تکلیف شود. ✅ قطعا طلاب جوان حوزه و همچنین فضلای حوزوی راهکارهای مناسبی برای خروج از این بحران مدرکی و هویتی می‌توانند ارائه کنند. @Manahejj ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دیدنی؛ وقتی دلت میگیره سراغ کی میری؟ ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️راه حل گذر از بحران هویت علمی 📝 استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزوی 🖋 علی مهدوی 🔹 برای مسأله‌پژوهی موضوعات، معضل‌ها و چالش‌های پیش روی حوزه علمیه، راه‌ها و راه‌کارهای متعددی قابل ارائه است که در این مجال صرفا به یکی از این موارد اشاره خواهیم کرد. یکی از امور مهم برای رسیدن به بهترین راه حل‌ها، استفاده از خرد جمعی است. ما اگر برای حل مسائل از خرد جمعی استفاده کنیم؛ با استفاده از تکنیک بارش فکری، گزینه‌های متعدد، گسترده و قابل توجهی در برابر مسؤولین و تصمیم‌گیران حوزوی قرار خواهد گرفت. 🔹 پیشنهاد می‌شود مدیریت حوزه‌های علمیه -علی الخصوص در دوره فعلی که استفاده از مشاورین و روابط گسترده را به عنوان یک سیاست، مد نظر گرفته است- با ارائه فراخوان و طرح مسأله تعیین مدرک اصیل حوزوی و رهایی از بحران هویت علمی، از بدنه حوزه علمیه اعم از اساتید، فرهیختگان و طلاب نظرخواهی کند. طبعا این مهم برکات فراوانی خواهد داشت. 🔹 در مورد بحران هویت علمی و تعیین مدرک اصیل حوزوی، پیشنهادهایی مد نظر نگارنده هست؛ اما فراتر از پیشنهادهای شخصی و فردی، استفاده از ظرفیت عظیم حوزه علمیه است که براحتی می‌توان آن را استحصال کرد. از مدیریت حوزه‌های علمیه تقاضامندیم از این ظرفیت نیز استفاده شود. @Manahejj ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️تصدیق اجازه روایت 📝 مدارک منسوخ‌شده حوزوی 🔹 آیت‌الله رضا استادی، سال ۵۹ از محقق شوشتری صاحب قاموس الرجال درخواست اجازه روایت می‌کنند. 🔹 محقق شوشتری نیز در پاسخ، تصدیق فوق را تحریر و ارائه می‌کنند. 📗 کتاب یک قصه از حیات 📌 مناهج: 🔺 متاسفانه رفته‌رفته اجازه‌ها و تصدیق‌های مختلف حوزوی منسوخ شد و به موزه‌ها پیوست. تا جایی که امروز خبری از اجازه اجتهاد یا اجازه روایت نیست. 🔻 ای کاش بزرگانی همچون آیت‌الله استادی که در کارنامه موفقیت‌ها و مسؤولیت‌های خود، هم مدیریت حوزه‌های علمیه و هم عضویت در شورای عالی را دارند، در موضوع حفظ اصالت مدارج و مدارک حوزوی نیز اهتمام داشتند تا هویت مستقل حوزوی و تصدیقات اصیل آن حفظ شود یا ارتقا یابد؛ نه اینکه مدارج حوزوی ذیل مدارج دانشگاهی تعریف شود و هویت یابد! @Manahejj ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
امیرالمؤمنین عليه السلام: يَسيرُ الهَوى يُفسِدُ العَقلَ اندكى هوای نفس، عقل را تباه سازد غررالحكم حدیث10985 ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔴‌ امام خمینی (ره): ♦️سازش با ظالم، ظلم بر مظلومین است، سازش با ابرقدرتها، ظلم بر بشر است. آنهایی که به ما می‌گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. ♦️سازش با ظالم، یعنی اینکه دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رأی تمام انبیاست. 📚صحیفه امام، جلد 18، صفحه 499 ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh