♨️نهضت تحول در نمازجمعهها لازم است
✍امیر حسین ثابتی: خطبه های نماز جمعه تهران به امامت حجه الاسلام ابوترابی را گوش دادم.
🔹نه از صبوری و همراهی مردم در ماجرای اخیر بنزین تشکر شد، نه هشداری به مسئولان درباره فامیل بازی هایشان داده شد، نه تملق های اخیر در برابر رییس بانک ملی و وزیر صمت محکوم شد!
🔹طبق معمول حرفهای کلی و "همه راضی کن"
🔹با این وضعیت خلوت بودن نمازجمعه ها و عدم استقبال مردم نه تنها جای تعجب ندارد، بلکه کاملا عادی است. مردم چرا باید در مراسمی شرکت کنند که از اول تا اخر آن حرفهای تکراری و کلی گفته میشود و هیچ انتقاد صریح و بی پرده ای نسبت به اشتباهات مسئولان نمیشود؟
🔹حتی به لحاظ محتوا نیز حرف قابل توجه و خاصی بیان نمیشود که بشود امیدوار بود با گوش دادن خطبه ها سطح بینش و دانش مردم رشد میکند.
🔹بسیاری از کسانی که در حال گوش دادن خطبه ها هستند از خطبای محترم باسوادتر و حتب خطیب تر هستند. این مدل برگزاری نمازجمعه ها دقیقا کدام مشکل از جامعه اسلامی و مردم را حل میکند؟ "تقریبا هیچ"
🔹نهضت تحول در نمازجمعه ها باید راه بیفتد...
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️گفتند این یک دقیقه از سخنان حاج آقا حاج علی اکبری جا مانده بخاطر تقوا و انصاف پخش کنید.
✔️بنده در #سه_سطح عدالت خواهی از نماز جمعه تراز توقع دارم:
۱. گفتمان سازی که هرگز نه یعنی سخنرانی صرف درباره عدالت. اینجا توضیح داده ام:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2496
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2505
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2506
۲. مساله محوری که یکی دو مثالش در جهان آراء طرح شد. اینجا را هم ببینید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2408
۳. ورود موردی و منطقه ای
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2516
بنده سطح سوم را هم نام بردن از این و آن و مصداق سازی برای فاسد، نخواندم. اگر این سطح هم مورد انکار شورای ائمه جمعه باشد، دو سطح دیگر هنوز جوابی نگرفته است!
❓لازمه سخن آقای حاج علی اکبری در این یک دقیقه این نیست که: یا فساد و تبعیض در شهرها درحال میل به صفر است یا ائمه جمعه در حال از دست دادن شرایط و منعزل شدن؟!!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️قبول؛ شما از #عدالتخواهی_کلی بگو نه مصداقی!
🔻از اینکه جناب #علی_اکبری ماهیت ضدعدالتخواهانه خود را بعد از حذف رحیمپور ازغدی، لواسانی امام جمعه لواسان و مطیعی بخاطر اشعار انتقادی، حالا آشکار کرد و صریحاً میگوید عدالتخواهی مصداقی برای ائمه جمعه ممنوع است بسیار خرسندیم! چون تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد!
🔹اولاً از خیل عظیم ائمه جمعه اگر روحیه انقلابی و استقلال سیاسی دارند درخواست میکنیم موضع خود را نسبت به کسی که علناً و صریحاً علیه حکم خدا، یعنی امر به معروف و نهی از منکر ایستاده، روشن کنند!
🔸ثانیاً، پر واضح است #عدالتخواهی_مصداقی نه خلاف شرع است نه خلاف قانون است و نه خلاف گفتمان امام و رهبری. رهبر انقلاب در پاسخ به دانشجویانی که گفتند "ما به مسئولین که نقد میکنیم از ما شکایت میکنند و محکوم میشویم" فرمودند مواظب قانوندانان قانونشکن باشید و عدالتخواهی مصداقی نکنید که گیر بیفتید!
🔹حال اگر بچه های عدالتخواه بعد از ۱۰،۱۵ رشد کردند و به قانون و مسائل حقوقی آگاه شدند و می دانند چگونه به منافع مفسدان و ساختارهای فسادآلود ضربه بزنند که ضربه نخورند، دیگر مصداقی ورود نکنند؟! از #هفت_تپه و #هپکو و رانت #ارز۴۲۰۰تومنی نگویند؟ از #هفت_سنگان و #قزل_قیه مستند نسازند؟
🔸یک عده که میخواهند خیال خودشان را با کلی گویی راحت کنند و با چند شعار "فساد بد است" و "مفسد اقتصادی اعدام باید گردد"، تکلیف را از روی خودشان بردارند مدام به این جمله رهبری متوسل میشوند که در جمعی خاص و مقطعی خاص گفته شد مصداقی عمل نکنید تا گرفتار نشوید تا اشتباه نکنید!
🔹اگر اساساً عدالتخواهی مصداقی خلاف شرع و قانون و منطق بود باید نهجالبلاغه حضرت امیرالمومنین(ع) را به طور کل سانسور میکردیم! چه آنجا که به اصحاب و یاران نهیب میزنند و نامهنگاری میکنند و اسامی افراد را با ذکر تخلفات و مفاسد یا کمکاری می برند! حضرت فقط در یک قلم آبروی عثمان بن حنیف را بخاطر حضور در مهمانی اغنیاء در ۱۴۰۰ سال برد!
🔸اگر عدالتخواهی مصداقی خطا بود که حضرت اباعبدالله علیهالسلام، علیه یزید نمی ایستاد و حضرت امام(ره) هم مقابل طاغوت فقط به توصیههای کلی و شعارهای زیبا بسنده میکرد و رنج زندان و تبعید را به جان نمیخرید و خود رهبری در چندین #نماز_جمعه از کوهخواریهای مشخص در مناطق تهران و شمال حرف نمیزد و ...! برخی متاسفانه نومن ببعض و نکفر ببعض شدهاند!
🔹ما امروز بجایی رسیدهایم که در برابر #قانوندانان_قانونشکن نه تنها نمیترسیم بلکه میایستیم و گردنشان را خُرد میکنیم! حالا اگر ما ضربه خوردیم و گردن ما را شکستند باز ضرر نکردیم! به فدای حضرت حسین علیهالسلام و فدای آرمانهای انقلاب؛ به فدای آزادی و عدالت؛ به فدای مظلومین و پابرهنگان! مگر جان ما چه ارزشی دارد؟! که از کشته شدن بترسیم؟ یا تبعید؟ یا زندان؟ یا شلاق؟! لا والله!
🔺در پایان؛ عالیجناب علیاکبری! ما هیچوقت از امثال حضرتعالی و خیلی از ائمه جمعه انتظار عدالتخواهی مصداقی و غریدن علیه فساد و تخلفات و اشرافیگری نداشتهایم! شما مرد باشید و فقط از عدالت و اهمیت عدالت حرف بزنید! فقط نهجالبلاغه و روایات و احادیث در مورد عدالت را پشت تریبون نماز جمعه از رو بخوانید. به اعتلای گفتمان کمک کنید مردم خودشان مصادیق را خواهند شناخت! ولی میدانیم به همین هم اعتقادی ندارید چون مشکل شماها، خود عدالت و عدالتخواهی است نه روش این و آن و عدالتخواهی مصداقی!
✅ #داود_مدرسی_یان
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️برخی برای توجیهِ سخنان آقای علی اکبری که گفته ائمه جمعه نباید عدالتخواهی مصداقی داشته باشند و ممنوع است به این سخنان امام(ره) استناد میکنند که امام گفته این مسائل را به خطبهها نکشانید؟
🔻سوال این است که شما عزیزان از کجا میدانید منظور امام(ره) از این اشکالاتی که نیاز نیست به خطبهها کشیده شوند چیست؟ آیا منظور امام سکوت در برابر ظلمهایی است که به مردم و اقشار گوناگون وارد میشود؟ آیا امام راحل، ائمه جمعه را به بیتفاوتی نسبت به هپکو ها و هفتتپه ها دعوت میکند؟! کمی تعقل و تفکر در خواندن نظرات بزرگان و استناد به آنان نیاز است!
دقت بفرمائید که نقد ناکارآمدیها و مفاسد و دردهای مردم، خردهریز نیست! طبیعی است که هر اشکال خرد و مسئله ناچیزی را درباره دستگاهها یا اشخاص نباید در تریبون نماز جمعه مطرح کرد. هیچ کسی داعیه ندارد که ائمه جمعه هر خطا و اشکال و اختلافِ کوچک و خردهریزی را در تریبونها فریاد بزنند! این انتظار درستی نیست که هر اِشکالی که بین دستگاهها و افراد وجود دارد در خطبهها بیان شود!
چرا فکر میکنید امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و اصحاب قدرت و ثروت و ورود به مسائل و مصادیقی که بخشی از مردم گرفتار هستند یا یک قشری مثلاً کارگران یک شرکت (مثال هفت تپه یا هپکو) گرفتار هستند یا یک فساد و قاچاق بزرگی در میان است(قاچاق کالا بنادر و گمرکها یا کوهخواری و جنگلخواری و زمینخواریها که در شهرها زیاد است) یا یک ناکارآمدی و ضعف مدیریتی وجود دارد(مثلاً کمبود یک کالا یا گرانی و..) اینها موارد خردهریز و بیاهمیت نیست که ائمه جمعه ورود نکنند!
✍داودمدرسی یان
♨ @khabarehowze
بیداری طلاب
♨️برخی برای توجیهِ سخنان آقای علی اکبری که گفته ائمه جمعه نباید عدالتخواهی مصداقی داشته باشند و ممن
♨️واقعاً اینها بیاهمیت است؟ خردهریز است؟!
🔻رحیمپور ازغدی چه مورد خردهریزی را مطرح کرد که حذف شد؟ امام جمعه لواسان چه مورد بیاهمیت و خردهریزی را مطرح کرد که حذف شد؟! و ...
🔹️قبلاً هم عرض کردیم؛ جناب آقای علیاکبری؛ شما اگر حاضر نیستید وارد این مصائب و مصادیق شوید بگوئید کی از گفتمان عدالت حرف زدید؟ کی و کجا کلیات و ضرورت عدالت را تئوریزه و مطرح کردید؟
نکته دیگر:
این بیانات حضرت امام(ره) در بین جمعی از روحانیون شیعه و سنی است.
بخونید حتماً نظرتان تغییر میکند. حضرت امام در این سخنرانی به مسائل مهمی اشاره میفرماید:
👇👇👇
https://b2n.ir/p13932
داوود مدرسی یان
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
13.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️پایگاه رسمی اطلاع رسانی ائمه جمعه استان تهران با انتشار فیلم بالا و دو عکس نوشته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دفاع از حجت الاسلام علی اکبری پرداخت
🔻متن دو عکس نوشته
گاهی بعضی از اشکالات را به ما گزارش می کنند که ما بگوییم، برویم در نمازجمعه، من امام جمعه؛ مثلا این اشکال را نسبت به یک دستگاهی بیان کنیم. حالا همیشه که شاید مصلحت نباشد که انسان هرچه را -ولو موثق هم باشد- در خطبه بیان کند. گاهی بعضی چیزها هست که انتشارش کمکی به حل آن نمی کند.
بیانات در دیدار با ائمه محترم جمعه ۱۳۹۲/۶/۱۸
🔻لزومی ندارد که موارد اعتراض و انتقاد، این انتقاد را علنی کنید. ببرید در مجالس گوناگون، در مجالس رسمی استانی که مسئولین استان جمع می شوند در همین جلسه فرهنگ عمومی می شود اینها را مطرح کرد و در میان گذاشت.
بیانات در جمع ائمه جمعه ۱۳۸۷/۷/۲۲
✅پایگاه اطلاع رسانی رسمی ائمه جمعه تهران
🆔 https://eitaa.com/paigah_etelaresani_aemejome
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام: لا يَكُن حُبُّكَ كَلَفا، و لا بُغضُكَ تَلَفا؛ أحبِب حَبيبَكَ هَونا ما، وأبغِض بَغيَضكَ هَونا ما
🔻دوستى ات، [در حدّ] شيدايى و دشمنی ات [مايه ]هلاكت نباشد. دوستت را به اندازه دوست بدار و دشمنت را به اندازه دشمن بدار
بحارالأنوار ج74 ص178
☀️بیانات مقام معظم رهبری
وقتی شما تقوا دارید و متّقی هستید، هیچ عمل خیری که از شما صادر شود کم نیست. ولو یک صلوات بفرستید، یک سبحانالله بگویید، یک صدقهای بدهید، یک صلهی رحمی بکنید، هر کاری که بکنید، وقتی دارای تقوا هستید، آن عمل، عمل کوچکی دیگر نیست. خاصیّت تقوا این است. تقوا مثل روحی است که در جسمِ اعمال نیک و خیرِ انسان وارد میشود و به آنها حیات میبخشد، ارزش میبخشد، عُلو میبخشد.
۱۳۹۶/۰۷/۲۴
#اخلاقی
#تقوا
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
⛔️دادستان کل کشور دستور پیگیری قضایی، هتک حرمت به حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را صادر کرد
🔻امروز در میان گذشت و گذار در کانال های حوزوی با خبر بسیار عجیبی روبرو شدم!
🔻عنوان خبر کافی بود تا برق از چشمانم بپرد و انگشت حیرت بر دهان گیرم! در زمانه ای که چپی و راستی؛حوزوی و دانشگاهی؛لیبرال و انقلابی بر آزادی بیان و نقد و نظر علمی تاکید دارند، آیا چنین برخورد سخت قضایی با متفکر دغدغه مند انقلابی شایسته است!؟
🔻به راستی اگر متن انتقادی آقای جمشیدی به موضع حضرت آیت الله العظمی صافی(مد ظله العالی)_ که البته در پیام بعدی آقای جمشیدی خطای لفظی خود را تصحیح کرده و به مقام مرجعیت اظهار اردات و خاکساری کرد_مصداق هتک به ایشان و قابل پیگیری قضایی است !! در اینصورت کلمات هتاکانه لیبرال های سیاسی و سکولارهای حوزوی که هیچ شانی را برای فقیه و فقاهت و حتی امامت قائل نیستند را چگونه باید ارزیابی و مورد پیگیری قرار داد!؟
🔻چرا هیچ اثری از پیگیری قضایی و یا حتی اعلام محکومیت نهادهای حوزوی و قضایی نسبت به اهانت های بی شمار به ساحت ملکوتی علامه مصباح یزدی و علامه حسن زاده آملی(رضوان الله تعالی علیهما) را مشاهد نمی کنیم!!!
🔻چرا در آماج حملات لیبرال ها به شخصیت و نظرات امام و رهبری؛ شاهد عکس العمل مناسبی از طرف نهادهای مسئول حوزوی نیستیم!!
🔻 مخاطب سخن ما با نهادهای خدوم حوزوی است که دغدغه دین و نظام اسلامی را دارند، نه سکولارهای حوزوی که شعار آزادی بیانشان گوش جهانیان را کر کرده ولی در صحنه عمل بیشترین حمله ناجوانمردانه را به نقد و ناقد میکنند!!
🔻قطعا هرگونه سخن و تعبیری که به دور از شان مرجعیت باشد محکوم است اما نهادهای حوزوی و قضایی باید مراقب باشند که تحت تاثیر غوغاسالاری رسانه ای لیبرال ها و سکولارها؛ دست به اقدام رادیکالی نزنند و سرمایه های حوزه انقلابی را به #قتلگاه_محافظه_کاری سوق ندهند.
اصغرزمانی
✍پ ن: اقدام عجیب دادستان کل کشور
🔻حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت: هیات نظارت بر مطبوعات انتشار و بازنشر این خبر را مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار دهد.
🔻از آنجاییکه شخص منتشر کننده این مطلب، طلبه و مرتبط با حوزه علمیه است، رسیدگی به موضوع، درحوزه صلاحیت دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است که به آن مرجع ابلاغ شده که ماجرا را در دستور رسیدگی و پیگیری قرار دهد.
🔻همچنین طبق ماده ۲۷ قانون مطبوعات، رسیدگی به اتهامات شبکههای خبری که موضوع اهانت به مرجعیت را منتشر و بازنشر کردهاند، در صلاحیت هیات نظارت بر مطبوعات است که همین امروز دستور داده شد که موضوع در هیات نظارت مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و طبق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️مهدی جمشیدی که دادستان تهران دستور شکایت از او را داده کیست؟
وی عضو هيأت علمیِ گروه فرهنگپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و انديشهی اسلامي
و دارای مدرک دانشگاهی کارشناسیارشد جامعهشناسی انقلاب اسلامي است
مطالعات حوزوی او در قلمرو فلسفه و كلام می باشد.
این محقق برجسته انقلابی سوابق تدریس و سخنرانی در
فلسفهی علم اجتماعیِ اسلامی
نظریههای اجتماعیِ متفکّران مسلمان معاصر
جامعهشناسی فرهنگ
سیاست فرهنگی
نظریههای فرهنگیِ متفکّران مسلمان معاصر
جامعهشناسیِ انقلاب اسلامی
تحوّلات فرهنگیِ پساانقلاب
جامعهشناسیِ تاریخیِ تمدّن اسلامی و تمدّنپردازیِ اسلامی را در کارنامه خود دارد.
او سابقه حضور در دهها مناظره و گفتگو در رسانهها و مراکز علمی دربارهی موضوعات نظری و فرهنگی داشته و تالیفات متعددی در زمینه تفکر شهید مطهری آیت الله مصباح و جامعه شناسی اسلامی و انقلاب دارد
كتابهای تالیفی و مقالات زیر بعضی از تالیفات این مولف پر کار است
۱ بنیادهای اجتماعیِ وقوع انـقلاب اسلامی
۲ نظریهی فرهنگی استاد شهید مطهری
۳ اصلاحطلبـیِ سکولار
۴ رهيافت اسلامي در علم اجتماعي
۵ درآمدی بر نظریه فرهنگی آیت الله خامنه ای
مقالات
۱ ماهيت رهبريِ امام خمينی(ره) در نظریهی علامه مطهری
۲ تحليل فرهنگي- انتقاديِ گفتمانهاي سكولاريستي در جنبش دانشجوييِ متأخّر ايران
۳ هستیشناسیِ فرهنگی در اندیشهی آیتالله مرتضی مطهری
۴ هستیشناسیِ اجتماعی در تفکر شهید مطهری
۵ معرفتشناسیِ اجتماعی در تفكر علامه مطهری
و ......
او قطعا جزو معدود متفکرین انقلابی در حوزه علوم اجتماعی اسلامی است
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️بیانات آیت الله سیفی مازندرانی درباره اتفاقات اخیر
آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در پایان درس فقه خود در مسجد سلماسی در واکنش به وقایع اخیر فرمودند:
🔻مقصود از آشتی با کشورها چیست؟ اگر مقصود آشتی با امثال آمریکا و صهیونیست و استکبار است، این آشتی خلاف دستور اسلام است.
🔻مسئولین جمهوری اسلامی با چه کسانی نمیخواهند ارتباط داشته باشند؟ آیا غیر از استکبار جهانی است؟ تجربه ۸ ساله برجام چه شد؟
🔻نباید معیشت و اقتصاد مردم را به مذاکره و ارتباط با کشورها گره زد، مشکلات اقتصادی باید با اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی درونزا شکوفا شود.
🔻برخی چهره ها و افراد ناراضی از دولت و نظام انقلابی با سوء استفاده از و فتنه جویی از نام و چتر مرجعیت می خواهند برای خود آبرو و وجهه کسب کنند.
🔻مرجعیت شیعه، سیاست را عین دیانت میدانند.
🔻مرجعیت شیعه پشتیبان ولایت فقیه است و امروز با ولایت فقیه هم آهنگ است.
❌اینکه برخی بخواهند خودشان را زنده کنند و بگویند حوزه مستقل از نظام است جز شیطنت هیچ محملی ندارد.
🔻حوزه مستقل از چیست؟ اگر مستقل از ولایت فقیه مرادتان است که این باطل است، و اگر مرادتان مستقل از دولت هاست باید به نسبت دولت ها با تعالیم دینی و خط و مشی امام و رهبری نظر کرد.
اگر دولتی مطابق با خط و مشی امام و رهبری بود حوزه باید با آن دولت رابطه عمیق و صمیمی داشته باشد.
🔻حوزه و نظام شجره در هم تنیده و شجره مبارکه و طیبه است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻دفاع از ارزشهای انقلاب فضیلت است
🔻من در روشنگری عهد خون با ولی خویش بستهام
🔻قدردان و دستبوس آیتالله صافی هستم
✍مهدی جمشیدی
🔹یادداشت این حقیر، دستاویز پارهای «غرضورزیهای بدخواهانه» و «سوءبرداشتهای بدبینانه» واقع شد. از غرضورزانِ کمینکرده و بیصداقت درمیگذرم که همواره، حریصِ غوغاسالاریهای آغشته به دروغ و فریب هستند. و چون طبیعتشان اینچنین است، گفتگو با ایشان بیحاصل است.
🔹«جریان تحریف» که «خسارتِ محضِ برجام» را بر مردم تحمیل کرده و «دولت عبرت» را رقم زده، در پی موجسازی در مقابل «بازسازیِ انقلابی» است؛ به هر طریقی و اینک از روزنۀ دوگانههای «مرجعیّت مستقل/ مرجعیّت وابسته» و «نقادی/ توهین». باید پرسید که «دفاع ابزاریِ» اینان کجا و «نقد صادقانۀ» ما کجا؟
🔹امّا به بزرگان و دلسوزان و نیکاندیشانی که از آن نوشته، ستیزهجویی با مرجعیّت و بیحرمتی به آن مرجع عالیمقام را دریافتهاند، صمیمانه و از عمق دل میگویم: به «مرجعیّتِ فقهای گرانقدار» معتقدم و «تضعیف مرجعیّت» را عینِ «تضعیف اسلام» میانگارم، و همچنین نسبت به مراجعِ والامرتبه و عزیز، خویش را هیچ و خاکسار میشمارم، از جمله به حضرت آیتالله العظمی صافیگلپایگانی، این فقیهِ خدااندیش و پارسا - که دیروز، «کارگزارِ صدیقِ انقلاب» بودهاند و امروز، «حامیِ ریشهدارِ انقلاب» هستند - «ارادت ایمانی» دارم.
🔹فارغ از اینکه فاصلۀ میان این نویسندۀ ناچیز و آن فقیه بزرگ، از حساب و شمار بیرون است، دربارۀ فرازی از تحلیل سیاسیِ ایشان، «ملاحظهای انتقادی» داشتم. ازاینرو، سطوری در نقد سخن سیاسیِ ایشان نگاشتم، امّا «صراحت» و «شفافیّت» این قلم به «تندی» و «گزندگی» سوق یافت و آن نوشته، متناسب با «منزلتِ مرجعیّت» نبود. البتّه حسّاسیّت نسبت به احتمال «بازتولیدِ سیاست خارجیِ التماسی»، مرا برآشفته کرد و قلمم را شعلهور. «غیرت انقلابیِ» این فرزند، سببِ تراوش برخی «عباراتِ غلیظ» نسبت به آن پدر معنوی شد.
🔹هر چند دفاع مطلق از «ارزشهای بنیادینِ انقلابی» و «نقادیِ شجاعانه»، فضیلت است و من در «تبیین» و «روشنگری» و «آرمانخواهی» و «انقلابیگری»، عهدِ خون با ولیّ حکیم بستهام، امّا سخنگفتن با «بزرگان قوم» - که عمری را در تعبّد و دیانت خالصانه سپری کردهاند - قواعد و آداب متمایزی دارد. امید است که آن فقیه بزرگوار، این «جسارت جوانانه» را بر من ببخشد و اعتذار مرا بپذیرد که میان «غرض» و «غفلت»، تفاوت است. دستبوس و قدردان آن وجود شریف هستیم.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh